Şimdi Ara

Metronun Ankara çayyoluna kaldar gelmesi trafiği rahatlatır mı ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
74
Cevap
0
Favori
1.828
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbatasoy

    quote:

    Orijinalden alıntı: algebraic

    Ankara'da ulaşımda kâr-zarar dengesi güdüldüğünü düşünmüyorum açıkçası.

    Mesai saatlerinde Cepa'da tıkanmaya başlayıp Şap Enstitüsü'nün orada kilitlenen trafiği düşünün."Aşağıdan boş metroya geçiyor." deseniz 10'da 1 belki düşünür metro kullanmayı.

    Otomobil ciddi bir statü simgesi artık.

    Herkesin kendi tercihi tabiki ama ben trafik durumu için konuşuyorum.Metro açıldığında otomobil trafiği aynen devam edecek, sadece 1 otobüsün içinde 150 kişi yerine 50 kişi olacak.

    Özel otomobil sahiplerini toplu taşımaya yönlendirmek için çok daha fazlası gerek.

    İşte statü simgesi olarak görenler trafikte takılsınlar. Medeni insanlar metro kullansınlar.

    O metronun amacı kara yolu trafiğini rahatlatmak değil ki zaten. İnsanları merkeze ulaştırmak. İnsanlar merkeze daha kısa sürede daha ucuza ve daha rahat şekilde ulaşabildiklerini gördükçe arabalarını bırakacaklar.

    Çok daha fazlası gerekli dediğin tabi ki doğru. Ama nüfus ve araba sayısı arttıkça kara yolu trafiği de artacak. Yani trafik bitmeyecek. Bakınız İstanbul, bakınız New York. Trafiğin azalması veya kesilmesi için de bazı büyük şehirlerdeki gibi kısıtlamalar gelmesi gerekir. Bakınız Londra.



    Uzun lafın kısası. (Herkese:) Trafiği azaltmasına bakmayın. Ulaşımı kolaylaştırmasına bakın.

    Doğru söylüyorsunuz.

    Benlik sıkıntı yok zaten, açıldığı günden itibaren bu hattın müdavimi olacağım

    Yoksa her gün 20-30 lira mazot parası vermek benim de hoşuma gitmiyor.




  • tolbay T kullanıcısına yanıt
    O zamanlar insanlara hizmet sosyalizim dalgaları vardı şu an kapitalizmin yükselişindeyiz melih amcamız rantı geliri nerde görürse oraya yapar metroyu bunu bilmek gerekir bir ankaralı olarak.

    Adamlar uzaya giderken biz köylerimizi şehirleştiriyorduk iki ülkeyi karşılaştırırken dikkat etmemiz gereken çok hususlar var ne yazıkki
  • Ankara Bulvarı da rahatlacaktı sözde... İstanbul yolu yine keşmekeş yine keşmekeş.
  • Çayyolu pek rahatlatmaz kanımca. Eryaman, Sincan, Etimesgut taraflarına metro gelirse asıl rahatlama o zaman olur.

    Yukarda da yazıldığı gibi Çayyolu'nda oturanlar arabasından inip metroya binmez ama Etimesgut'ta oturanlar biner.
  • Ne sincan metrosu ne cayyolu meyrosu trafigi rahatlatmasina verdigim oran %5 :)

    Sadece kar kiyamette trafik rahatlar o kadar , heleki ellerinde metro treni olmadan nasil azaltacaklar dusunemiyorum.

    Suan sabah batikent meyrosundan y.mah falan yplcu binmesi neredeyse imkansiz oluyorken , batikente sincani eklemek sadece eziyet olacaktir emin olun :)

    Heleki cayyolu :) burada yasayan insanlari tiklim tiklim toplu tasimaya bindirme imkaniniz sadecr denemek icin meraktan bineceklerdir , arkadaslarin dedigi gibi sadece otobus yolcusu meyroya kayacakyor ;)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: algebraic

    Evet bir de Güney hattına bi proje lazım.

    Dikmen kavşağından Eskişehir yoluna bir metro hattı çekip Çayyolu hattı ile kesiştirmek lazım.Dikmen kavşağından Gölbaşı'na da sürekli ring otobüsleri konulursa yemin ediyorum milletin yaşam standartı yükselir

    Tabii bu projenin hayata geçmesi için +20 sene gerek.

    Dediğiniz metro hattı olsa ben çok soğuk havalar hariç arada bir metroyla gidebilirdim arabamı bırakıp.
    Fakat şu an ayrancıdan kızılaya otobüsle gidip ordan metroya biner miyim? İşim olmadıkça pek sanmıyorum


    Trafiği rahatlatmada bence en büyük etkisi kasap dolmuşçuları azaltması olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SiNaPSiS -- 14 Aralık 2013; 16:25:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: algebraic

    Evet bir de Güney hattına bi proje lazım.

    Dikmen kavşağından Eskişehir yoluna bir metro hattı çekip Çayyolu hattı ile kesiştirmek lazım.Dikmen kavşağından Gölbaşı'na da sürekli ring otobüsleri konulursa yemin ediyorum milletin yaşam standartı yükselir

    Tabii bu projenin hayata geçmesi için +20 sene gerek.

    Dikmen kavşağından sürekli gölbaşına ego var zaten.104-105-195 hepsi gölbaşına gidiyor.



    Açılan hatlarda trafiği falan rahatlatmaz, sadece akıllı adam gideceği yere çile çekmeden daha rahat varır o kadar.
  • melih efendinin bizim buraya gıcığı var metro ring servisini konutkent ve yaşamkenti turlayacak şekilde yapar, metroya 1 saatte ulaşırız artık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SiNaPSiS

    quote:

    Orijinalden alıntı: algebraic

    Evet bir de Güney hattına bi proje lazım.

    Dikmen kavşağından Eskişehir yoluna bir metro hattı çekip Çayyolu hattı ile kesiştirmek lazım.Dikmen kavşağından Gölbaşı'na da sürekli ring otobüsleri konulursa yemin ediyorum milletin yaşam standartı yükselir

    Tabii bu projenin hayata geçmesi için +20 sene gerek.

    Dediğiniz metro hattı olsa ben çok soğuk havalar hariç arada bir metroyla gidebilirdim arabamı bırakıp.
    Fakat şu an ayrancıdan kızılaya otobüsle gidip ordan metroya biner miyim? İşim olmadıkça pek sanmıyorum


    Trafiği rahatlatmada bence en büyük etkisi kasap dolmuşçuları azaltması olur

    Trafiğin rahatlayıp toplu ulaşımın düzene girmesi için nacizane düşüncelerim;

    1-Dolmuş kavramı kalkacak.

    2-Belediye otobüslerine destek olacak şekilde Özel Halk Otobüsleri yaygınlaştırılacak ve daha sıkı düzenlemeler gelecek.

    3-Taksicilik sil baştan yapılandırılacak.Taksiler, belli bir hizmet standartı oluşması ve yapıcı rekabet için büyük şirketlerin tekelinde hizmet verecek.Büyük şirketler vasıtasıyla "Taksiyle şu kadar yol yapana şu kadar yol ücretsiz." veya "Şu kadar yol yapana bilmemnerden hediye çeki." gibi kampanyalar da yapılır mutlaka.

    4-Taksi dolmuşlar yaygınlaştırılacak.Bilmeyenler için, C Segmenti binek otomobile 4 kişi binip belli bir güzergahta seyahat ediyorsunuz.VIP dolmuşçuluk denebilir.Ücret standart.Kızılaydan Çayyolu'na kişi başı 5 lira verip gidebilirsiniz mesela.

    5-Devlet eliyle gerekli güvenlik önlemleri alınarak "car pooling" siteleri oluşturulmalı.Örnek site; http://www.carpooling.com/us/

    6-Şehir merkezlerine girişte özel otomobil ile giriş yapmak isteyenleri "yıldıracak" düzenlemeler yapılmalı.




  • dgnakgnl kullanıcısına yanıt
    Ben sürekli faal ringden bahsediyorum.45 dakika 195 beklediğimi bilirim.Aktarma çözüm değil o güzergah için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kagan06

    Ne sincan metrosu ne cayyolu meyrosu trafigi rahatlatmasina verdigim oran %5 :)

    Sadece kar kiyamette trafik rahatlar o kadar , heleki ellerinde metro treni olmadan nasil azaltacaklar dusunemiyorum.

    Suan sabah batikent meyrosundan y.mah falan yplcu binmesi neredeyse imkansiz oluyorken , batikente sincani eklemek sadece eziyet olacaktir emin olun :)

    Heleki cayyolu :) burada yasayan insanlari tiklim tiklim toplu tasimaya bindirme imkaniniz sadecr denemek icin meraktan bineceklerdir , arkadaslarin dedigi gibi sadece otobus yolcusu meyroya kayacakyor ;)

    Zaten Çayyolu nda yaşayan insanlar kendilerini hep aydın olarak tanımlarlar. Metro ya binmeyeceklerine eminim :) herkes hemfikir otobüs yolcusunun metroya kayacagindan

    Daha once de dediğim gibi bakanliklar hep Eskişehir yolunda. Sadece bakanlik çalışanları metro kullansa büyük ölçüde rahatlama olur kanaatindeyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • mr.big kullanıcısına yanıt
    Umarim ama sanmam :)

    Ozellikle sincan hatti beni dusunduren, batikente yetmiyor sincan harici batikentten bos metro kalkmazsa ortaligi seyret :)

    Heleki sicanda yasamis ve trenlerin halini bilen bitisi olarak seviyenin bayagi dusecegini dusunuyorum .

    Bekleyelim gorelim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ankarada insanlar suanda bile metroyu tercih etmiyorki. Şahsen bende evimin arkasına metro var, okuluma yakın bir yerde inip (eper çayyolumetrosu açılırsa), otobüse binebilirim.

    toplu taşımayı kullanırsam günlük 4tl ulaşım gideri, 50-55dk aktarmalardı vs toplu taşımada uğraş, dönüte hadi 40dk olsun (otobüs saatini bekle, ayakta git)
    kendi aracımla gidersem 5tl ulaşım gideri, 15dk da okula ulaşım

    niye arabayla gitmek varken toplu taşımayı seçiyim. Kızılaya vs giderken tabiki seçiyorum ama şehir içindeki ulaşımda seçmem ankarada araçla bir yere gitmek toplu taşımadan daha hızlı ve hemen hemen aynı ücret


    Mesai saatlerinde giriş çıkıslar için alternatif olabilir o sırada trafik kitleniyor ama diğer türlü ben bir alternatif görmüyorum. Ne süresi kısa nede fiyatı yeterince ucuz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Manyetizma -- 14 Aralık 2013; 19:07:21 >
  • Aynı güzergahta minibüs, otobüs vs varsa oradaki yolcular metroya kayar, trafik değişmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmtıl

    şahsen ben kullanırım ..aracımı yakın bir yere park ederim metroya binerim..hem ucuz olur hemde hızlı...

    +67863568
    Avrupa insanının uyguladığı en medeni yöntem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: algebraic

    quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Otobüs kullananlar için metro büyük rahatlık olacak ama araç trafiğini azaltacağını hiç sanmıyorum.Trafiğe arabasıyla çıkanlar metro açıldı diye araçlarından vazgeçip metroya binmeyecekler.Hele ki Çayyolunda oturanlar arabalarından kolay kolay vazgeçmez.

    Kelimesi kelimesine bunu yazacaktım.

    Otobüsten inip metroya binen çok olacaktır.Ama otomobilden inip metroya binen olmaz gibi bişey.

    Eskişehir yolundaki genel sürücü profiline bakınca belli oluyor zaten az buçuk.O adam/kadın çocuğunu kaçırsan anca biner metroya.

    +1907

    Çayyolu ümitköy gibi semtlerde oturanların zaten gelir durumları üst düzeyde. Eskişehir yolundaki araçların %90'ı sıfır ya da 1-2 yıllık. Çoğu da lüks.

    Şimdi adamın altında bmw ya da mercedes var, karısının altında da tiguan vb cip var. Bunlar mı metroya binecek?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şahsen ben metroyu dörtgözle bekliyorum.Merkeze arabayla inmek gerçekten büyük bir eziyet.
  • Geçen Deneme Sürüşü Yapıyorlardı , Açılsında Bakalım.Çok Çoook Geç Kalınmış Bir Proje.
  • o değilde şu eskişehir yolu ile istanbul yolu arasında bir hat koyulsa bence metro çok daha faydalı olur yeni şaşmaz yolu üzerinden giden ve bağlayıcı bir hat olması şart artık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kahlenberg68


    quote:

    Orijinalden alıntı: algebraic

    quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Otobüs kullananlar için metro büyük rahatlık olacak ama araç trafiğini azaltacağını hiç sanmıyorum.Trafiğe arabasıyla çıkanlar metro açıldı diye araçlarından vazgeçip metroya binmeyecekler.Hele ki Çayyolunda oturanlar arabalarından kolay kolay vazgeçmez.

    Kelimesi kelimesine bunu yazacaktım.

    Otobüsten inip metroya binen çok olacaktır.Ama otomobilden inip metroya binen olmaz gibi bişey.

    Eskişehir yolundaki genel sürücü profiline bakınca belli oluyor zaten az buçuk.O adam/kadın çocuğunu kaçırsan anca biner metroya.

    +1907

    Çayyolu ümitköy gibi semtlerde oturanların zaten gelir durumları üst düzeyde. Eskişehir yolundaki araçların %90'ı sıfır ya da 1-2 yıllık. Çoğu da lüks.

    Şimdi adamın altında bmw ya da mercedes var, karısının altında da tiguan vb cip var. Bunlar mı metroya binecek?

    Çayyolu'nda oturuyorum. Metro lüks araba sahiplerini pek ilgilendirmiyor olabilir ama orada oturan herkes de havuz başında televizyonun önünde viskisini yudumlayıp borsadaki kağıtlarını takip etmiyor. Hatırı sayılır oranda maaşlı çalışan ve emekli mevcut. Misal, benim oturduğum sitenin %80'i benim gibi karı-koca maaşlı çalışan ve tek çocuklu ya da emekliler.
    Konuya gelelim. İşyerim Bakanlıklar'da, şirket aracım var. Adam akıllı bir ring sistemi olursa şirket aracımı şirketin otoparkında bırakıp metroyla gidip gelmeye dünden razıyım.
    Tabiki olaya sadece Çayyolu gözüyle bakmamak lazım. Eskişehir yolu üzerindeki üniversiteler, iş merkezleri ve AVM'ler için de çok önemli bir ulaşım aracı olacak.
    Eğer metro planlandığı gibi 10 yıl önce bitirilebilseydi, şu an insanlarda bir metro kültürü oluşmuş olurdu, her eve de 2-3 araba girmiş olmazdı. Bu saatten sonra trafiği önemli ölçüde rahatlatmasını beklemiyorum.
    Melih Gökçek'in de sanki kendi yapmış gibi açılışlarda nemalanmasını da bir vatandaş olarak hazmedemiyorum. Umarım Ankara layık olduğu yönetime en kısa zamanda kavuşur.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.