Şimdi Ara

Metrobüs rüzgârından elektrik üretilecek (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
80
Cevap
2
Favori
2.575
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • memlekette heryerde püfür püfür rüzgar eserken, ayrılmış şeridinde doğru gidemeyen metrobüslerle makara yapıyorlar yine her seçimde olduğu gibi.



    bari hizmet kalitesini arttırın,millet birbirine değerek elektirik üretecek hale geldi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mr.Legend kullanıcısına yanıt
    Yenilenebilir enerji bedava değildir. İlk yatırım maliyeti, Operasyon maliyeti, amortisman vardır. Sen hangi okula gittiysen söyle çocukları o okula yollamayalım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kimmerya

    Yenilenebilir enerji bedava değildir. İlk yatırım maliyeti, Operasyon maliyeti, amortisman vardır. Sen hangi okula gittiysen söyle çocukları o okula yollamayalım.
    Türkiye yenilenebilir enerji cenneti olsaydı dediğin mantıklı gelebilirdi ama malesef

    Ayrıca bu bir firmanın gerçekleştirdiği proje değil bir öğrencinin projesi. Bunu da unutmayın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Legend -- 10 Haziran 2018; 11:55:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Metrobüs geçmeden de dönüyor türbin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Metrobuste ozellikle yazin iceride biriken koltukalti kokusu ve sessizce birakilan yeller gibi seylerden olusan kimyasal ortamdan bence bir akkuyu cikar.
  • bizim muhalifleri avrupaya ihraç etmek lazım, şayet bunlar düşman başına!

    lan ortada amorti maliyeti haricinde söyleyebileceğiniz bir argüman var mı?

    kendiniz bir yaralı parmağa işeyemeyen asosyaller olduğunuz için mi kıskançlık yapıyorsunuz da çalışan düşünen birisinin projesine karşı çıkıyorsunuz ?

    ülkede eksik varsa ağlarsınız, eksik giderilince kim olursa olsun 'yandaşa rant sağlandı' diye ağlarsınız, bi tane ağlamadığınız gün yok ki sizin.
  • BlancpaiN kullanıcısına yanıt
    bu mu eksikti ? metrobüsler çoğu yerde nerdeyse 1 karış arayla geçiyor, bunu nereye koyacaksın ? belirli bir yere koydun ettin gitti orda da kendine anca yeter ki kendini amorti edene kadar kaldırılır gider.

    gaz verme haberinden başka bişey değil bu.
  • BlancpaiN kullanıcısına yanıt
    Bak kardeş ben imalat sektöründe üretim yapan mühendisim. Yatırımın geri dönüşü 200 sene olan bir mala salak değilse kimse yatırım yapmaz. Bırak da bilimsel yorum yapalım, sen de teknik bir şey biliyorsan yorum yap da vizyonunu görelim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Kardeş sözelcisin belli. Enerji ve güç birimlerini birbirine karıştırmışsın. 2500w harcanmaz, 2500 kws desen neyse. Sen sözele devam et:

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • kimmerya K kullanıcısına yanıt
    Sen de teoriksin kardeşim o da belli. 2500kWs değil 2500kWh yazılır. Her neyse isteyen istediği gibi anlıyor zaten. İyi hadi dediğin gibi W=P.t formülünden enerji olsun. Saat başına böyle bir şey harcandığını bilen zaten yazılı olarak değil bilimsel olarak yaklaşır o konuya. Bu konuda seni tatmin etmeyen şey sadece kWh yazmamam mı? Sözelci olup olmamam da fark etmez. Bu bilgilerini bazılarını bilmiyor da olabilirim. Alıntı ettiğin konuyu okursan bilmediğimi de beyan etmişim. Belki ülkemizdeki eğitim buna müsaade etmiyordur. Belki de bilerek öğretmiyorlardır. Ancak anlatılmak istenen şey bellidir. Max. 2500 hadi senin deyişine göre kWh olsun. Her ev bir fırın çalıştırsın. Sen bana de bakayım bu türbinler nasıl bunu çalıştırır veya çalıştırmaz. Arkadaşın biri bana bana mantıklı bir açıklama yapmaya çalışmış. Gayet de güzel gitmiş. Çoğu yazdığı da mantıklı geldi ve dediklerine katıldım. Yalnız alternatör konusu biraz sıkıntılı iş. Sürekli otobüs geçmeyeceğini ve bu yüzden o türbinlerin sürekli dönmeyeceğini beyaz etmiş. Ayrıca ben de ekleyeyim. Sabit bir hızda da dönmezse (fazla olursa frenleme sistemi var.) benim burada kastettiğim konu otobüs geçme aralığı uzun olduğu zaman moment düşerse ve son anda bir otobüs geldiğinde tekrar yükselirse burada bir gerilim dalgalanması oluşur değil mi? Yalnız buradaki önemli konu oradaki türbinlere bağlı üretecin alternatör değil de generatör ya da nasıl isinlendirirseniz bilmiyorum, bir dinamo gibi DC voltaj oluşturup aküyü doldurması ve bunun inverte edilerek bir yerlere aktarılması sağlanabilir mi? Sistemin çalışıp çalışmaması önemli değil. Ben sadece fikirlerin aşağılanmadan geliştirilmesine açığım. Yapan mühendis genç olabilir, belki de sistemi hiç çalışmayabilir ancak o otobüstekilerin her gün işe giderken düşünmedikleri şeyin bu arkadaşın aklına gelmesini ben gerçekten tebrik ederim. Bu küçük bebek emeklemesi bir gün gerçeğe dönüşebilir. Hayırlı kandiller.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • kimmerya K kullanıcısına yanıt
    Ben makina mühendisliği 4. sınıf öğrencisi, imalat sektöründe olan bir şirketin sahibinin oğlu, ilk okuldan beri imalatın içinde olan biriyim.

    2 Temmuzda karbon fiberden imal ettiğimiz prototip aracımızı Londra'daki dünyanın en prestijli verimlilik yarışması olan Shell Eco Marathon'da yarıştıracağım. (Karbon fiberi vakum difizyon ile şekillendirme konusu üzerinde uzman insanlarla sabahlara kadar çalıştım, bu insanlar da uzmanlıklarını rüzgar türbini kanadını karbon fiber ile imalat yapmak üzere kazanan insanlar/hocalar/bilim insanları.)

    Okulun sınıfından çok motorlar laboratuvarında zaman geçiren bir insanım, klübümüzün akademik danışmanı da termik santraller üzerine uzman bir profesör, onun için 3d yazıcıda çıkartılmak üzere dikey milli rüzgar türbinlerinin katı modellerini çiziyorum.

    Çıkarttığımız prototipleri de üniversitemizin sivil havacılık fakültesindeki rüzgar tünelinde test ediyoruz.
    (bunları not için yapmıyorum.)

    Şu an Avrupa birliğinin en çok destek verdiği projeler dikey milli rüzgar türbinleri, bu işi ticarete döken hocalarım da var.



    Ha işin maliyet kısmına gelecek olursak;
    En uygun prototip yapılıp metrobüs rüzgarına göre optimum hücum açısı ve verimliliğinin en yüksek olduğu noktadaki tasarım belirlendikten sonra türbinin kanatlarının imali yalnızca bir enjeksiyon kalıbına bakar, optimum ölçüler büyükse rotasyonel kalıplama yöntemiyle de gayet rahat üretilebilir sürümlü bir şekilde.

    Muhtemelen bilmiyorsun ama ben anlatıp büyüklük yapayım.

    Yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanılmasındaki en büyük 2 problemden 1'ncisi enerjiyi düzenli olarak üretebilmek (sabit hz'de üretebilmek), diğeri depolayabilmek. Bugün enerjinin arzı problem değil depolanamıyor olması problemdir.

    Metrobüs güzergahındaki metrobüslerin ortalama hızları belli, o türbinlerin maruz kalacağı rüzgar hızı çoğunlukla aynı kalacak, bu projenin avantajı da bu. Üretilen türbinlerin kanatlarının hücum açılarının değişken değil sabit olması sayesinde de bu projede o iki problemden birisinin etkisi çok çok azalıyor.

    Yani proje üreteni oturduğun yerden eleştirmekle olmuyormuş o iş sevgili 'bilimsel yorum yapabilen vizyoner' insan.

    Aydınlandıysan eğer cevap vermeye çabalamana gerek yok, üretim sektöründe sana başarılar.




  • Bence benim salona kursunlar bunu odalarıda açarsam süper rüzgar oluyor Türkiyenini elektrik olayını komple çözeriz
  • saçma sapan seçim palavralarından bir tane daha...
  • neutumn N kullanıcısına yanıt
    Bu yorum okuduğum anda 86 beğeni ile en çok beğenilen yorum olmuş.
    Allah aşkına bırakın klavye delikanlılığını da bişey üretin de ondan sonra konuşun. Yapamıyorsanız tebrik edin. 300 tribün ile 20.000 hane diyor. Ne yapmasını bekliyordun? İstanbul' un tüm enerji tüketimine yetmesini mi?
    Şu donanımhaber yorumcuları sadece pervasızca eleştirmeyi mi biliyor acaba?
  • Çok akıllıca. Kurulum, bakım ve dönüştürme maliyetlerini karşılama süresinin belirlenmesi zaman alacaktır. Bunlara yatırımcı bile alınabilir ilerleyen dönemde :) Tabi kayda değer bir elektrik üretimi söz konusu olursa.... Rüzgarı sadece belirli noktalardan alması başarılırsa çok daha verimli olacağını düşünüyorum.

  • BlancpaiN kullanıcısına yanıt
    Ya kardeş hucüm açısı, imalat, makina vs bunların hepsini cümle içinde kullanıyorsan vizyoner oluyosun tabiki. Siz bence tüm metrobus hattına bu türbinleri döşeyin. Dünyada zaten tek araç geçen ve araç rüzgarı oluşturan rotalar bizde. Bu kimsenin aklına gelmedi daha önce. O türbinin kanatları doğal rüzgarda bile dönmez. Ortalama 5 dakkada bir döner durur alın size sınırsız bedava enerji bozdur bozdur kullan.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • kimmerya K kullanıcısına yanıt
    tamam biz bir şeyler yapmaya çalışırız, siz göbeğinizi kaşırken eleştirmenlik yapmayı kendinize yakıştırmaya devam edin, iyi akşamlar :)
  • BlancpaiN kullanıcısına yanıt
    Eleştiri oklarına açık ol şampiyon bu seni hata yapmaktan kurtarır ve farklı düşünmene yol açar. Biz göbeğimizi kaşımıyoruz bu nerden çıktı. Ülke kaynakları adam gibi yatırımlara harcansın istedik. Sen carbon fiber türbin kanadı ürettin de hyr olmaz bu kanat demirden olmalı mı dedik.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • kimmerya K kullanıcısına yanıt
    doğrusunuz hocam iyi akşamlar
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.