Şimdi Ara

Mercedes E320 Şanzıman Yağını Kendim Değiştirdim (Fotoğraflı Anlatım)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
13
Favori
9.171
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum geçen ay
  • Cevaplayan Üyeler 70
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 7
  • Ortalama Mesaj Aralığı 2 saat 47 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 3
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 3
  • Favoriye Eklediklerim 13
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • seckin01 (7 mesaj) TEPEE PREMİUM PACK (4 mesaj) CapriceClassic (2 mesaj) nacker (2 mesaj) OrQuN (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (44 mesaj) Mobil (26 mesaj) Mini (3 mesaj) Uygulama (8 mesaj)
  • @
240 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Mercedes E320 Şanzıman Yağını Kendim Değiştirdim (Fotoğraflı Anlatım)
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Kıdemli Yarbay
    2640 Mesaj

    4 bin dolara aldım dedikten sonra konu içeriğini okumadım kusura bakmayın. Sadece resimlere bakıp sonrada öne çıkardım.


    Burada 4 bin liraya ps5 alınmıyor. Adam araba almış.


    Allah kaza bela vermesin.

    |
    |
    _____________________________
    Faniyim, fani olanı istemem.
    Acizim, aciz olanı istemem.
    Ruhumu Rahman’a teslim eyledim, başka istemem.
    İsterim, fakat bir ölümsüz dost isterim.
  • Yüzbaşı
    554 Mesaj
    Elinize sağlık tebrik ederiz



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    İ7 10700k-MSI Z490 GAMİNG EDGE WİFİ-PATRİOT VİPER 16GB 4200MHZ 17-17-17-32-FRİSBY RGB KASA- 850W AEROCOOL PSU-240GB M2 SSD-2+2TB SEAGATE-SAPPHİRE VEGA64-AOC 27 144HZ
  • Yarbay
    6134 Mesaj

    hocam merhaba. chrisfix gibi tamirat tadilat ile ilgili youtube kanalı açmanı tavsiye ederim. bu işi kotarırsan çok yüksek meblağlar kazanabilirsin.

    |
    |
    _____________________________
    ...
  • Onbaşı
    36 Mesaj

     


    arkadaş eski donanım haberci belli. eskiden elektronikten otoya hertürlü konuda bu derece ayrıntılı bilgi paylaşan kişiler vardı forumda. tek tek itinayla küstürüldüler. en sonunda sıcak fırsatçılık, donanım haber mezarcısı vs olarak anılmaya başaladı zaten bu forum  

    |
    |
    _____________________________
  • Kurmay Albay
    17086 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Evet, kendi aracımı 2-2.5 senedir ustalara bir iki istisna dışında götürmedim (o da amortisör değişimi vs. malum yayı sıkıştırmak için gerekli aletim henüz  yok). Rutin bakımlardan tutun balata-disklere; soğutma hortumlarına, fren hortumları, benzin pompası vs. ve bazı sensörler. Hatta ustanın 3 farklı zamanda uğraşıp beceremediği karter havalandırma problemini de emme manifoldunu vs. sökerek kendim halletmiştim. Dediğiniz gibi mekan büyük problem, alet edevat bir şekilde halloluyor da çevreden izole bir ortam şart. O açıdan şanslıyım, üstü kapalı falan olmasa da sokaktan izole şekilde aracın üzerinde çalışabileceğim ufak bir yerim mevcut.


    Dediğim gibi eli alet tutan, evdeki vs. ufak tefek işleri kendi halledebilen birisinin (mesela atıyorum bir vidayı sıkarken/açarken ne zaman sıyıracağını önceden kestirebilecek), gerekli araştırmayla başarabileceği işler. Ben de en başta ufak ufak başladım, devamında araştıra araştıra bayağı bir şeyi halledebilecek seviyeye geldim. Özellikle ingilizce platformlar tam anlamıyla bilgi cenneti bu konuda. Fren hortumu değiştireceğim zaman mesela, belki 1 hafta öncesinden hortumlar ve değişimleriyle alakalı onlarca video (özellikle bazı yabancı kanallar bu tür konularda çok iyi) ve yazı okuyup incelemiştim. Böyle arkasını teori ile doldurunca pratiğe dökmesi de çok rahat oluyor, sanki daha önce yapmış gibi oluyorsunuz. Hatta biraz küstahça olacak belki ama, şu an bazı konularda sanayide yılların ustası diye gezinenlerden daha fazla bilgiye sahip olduğumu düşünüyorum.


    Sizin endişenize de katılıyorum kesinlikle, daha önce hiç teknik-alet edevatlarla haşır neşir olmamış birisinin direkt motor yağı fren hidroliği falan değiştirmesini tavsiye etmem. Olayı bütün boyutlarıyla algılayıp ona göre hareket edilmezse cana mal olabilecek problemler meydana gelebilir.

    maslak oto sanayide yıldız tuning var biraz orda takıldım..

    çok fazla tecrübe ediniyorsunuz..

    sürekli araştırmak izlemek bakmak kaynak bulabilmek çok zor..

    doğru ve profesyonel takımlar ve sarf ekipmanlarını temin etmekte

    ayrı bir zorluk..

    ben tork anahtarı ile şans eseri çok erken tanıştım sanayideki ustaların çoğu onun ne olduğunu bile bilmez görmemiştir bile..

    bereket vere benimde işyerimde kapalı garaj var ve ben orda takılabiliyorum..)

    izole olmak çok elzem çevre şartlarından

    ve tecrübe,cana ve mala malolabilmek an meselesi..

    çizgi çok keskin kısaca...

    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    703 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Tebrikler güzel konu.


    Sen 4000$'a E320 ile oynuyorsun, Türkiye'de bizler 4000TL'ye ancak Lego ile oynayabiliyoruz.




    https://www.hepsiburada.com/lego-technic-liebherr-r-9800-ekskavator-42100-p-HBV00000NSD6H


    https://www.hepsiburada.com/lego-technic-9398-4x4-crawler-p-AILEADR9398

    =) O legoya o kadar para verenin aklına şaşayım :) TV fiyatında lego mu olur ya

    |
    |
    _____________________________

    M.Kemal Atatürk




  • Binbaşı
    1932 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Elinize sağlık.

    İnternet nimeti sayesinde eli alet tutan bir vatandaş İngilizce de biliyorsa onlarca/yüzlerce farklı kaynağı okuyup, sıfırdan motor toplayacak hale gelebilir. Takıldığınız yerde de o araca ait bir forumda konusunu açarsınız, illa ki birisi yardımcı olur .

    Arabalardan bu kadar ürkmemek lazım, evet maalesef çok zor şartlarda alıyoruz bu nedenle yüklediğimiz değer yüksek oluyor; aman bozulmasın, aman kurcalarken elimde kalmasın vs. Fakat neticede belirli kurallarla çalışan mekanik bir düzenek.

    5-10 hadi 30bin kağıda araba alabilsek mercedes E serisi gib tüm bakımlarını kendim yapmaya çalışırım yapamasamda denerim.




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Bu hayatta iki varlığım var bir gaming pc'im birde pomeranian köpeğim ilerde ultra zengin olursam bilin ki çalmışımdır




  • Yüzbaşı
    263 Mesaj
    Zevkle okudum
    Tebrikler hocam



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2892 Mesaj
    araba 4 bin şanzıman yağı değişimi 500 dolar ne kadar saçma tamirci 8 kere şanzıman yağına arabayı alıyor işçilik cok pahalı burdan mülteci lazımsa gönderelim 50 dolara değiştirirler



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    415 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: azzazelll

    elinize sağlık faydalı bir paylaşım ancak bir noktayı anlamadım, mevcutta bulunan şanzıman yağını sirkülasyon ile tahliye etmeniz gerekiyorsa neden önce yağ ekleyip sonra tahliye ettiniz? Önce tümünü boşaltıp sonra yağı eklemeniz gerekmiyormu

    Aslinda iki sebebi var. Birincisi arac calisirken sanzimani yagsiz birakmak istemeyiz, ikincisi de sirkulasyonu saglayabilmek icin toplama kabindan yagin devaminin vakumlanabilmesi gerekiyor, diger turlu sisteme hava girisi oluyor ve icerdeki yag duzgun sekilde pompalanamiyor.

    |
    |
    _____________________________

  • Yüzbaşı
    415 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Guzel yorumlariniz icin tesekkurler arkadaslar. Yakinda ust kapak contasi ve bujilerin degisimi icin de konu acacagim, parcalar geldi   Duzgun hazirlayabilirsem videolu anlatim yapmayi istiyorum bu sefer.

    _____________________________

  • Binbaşı
    1865 Mesaj
    Mamamiaa >.<



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    2008 Mesaj

    4.000 dolara w211' i okuduktan sonra gerisini okumadım. Tansiyonum fırlar diye. COĞRAFYA KADERDİR.

    |
    |
    _____________________________
    Intel® Core™ i7-4960x / Asus Rampage IV BE X79 / Evga Gtx 1070 FTW / Corsair Dominator Platinium &amp; Light Bar kit 4x4 2400Mhz
    Custom Liquid Cooling Acrylic by Bitspower &amp; EK / Corsair Air 540 / Corsair AX1200i / Samsung Evo 850 500 gb SSD /
    DELL S2716DG 1440p 144hz 1ms G-sync / Creative Evo ZXR 7.1 /
    Corsair K95 Rgb Cherry Mx Brown / Logitech g502 Spectrum /


    Iphone 11 64 GB RED | Game Center delifisek88
    Honda Civic | 2020 Eco Elegance
  • Yarbay
    6283 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-55D9EA873

    Bu mesaj silindi.

    Almanya'da 6 ay geçerli, daha sonra yazılı ve teorik sınava girip ehliyet almanız gerekiyor.




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    5408 Mesaj
    Hayat standartları o kadar farklı ki, değerini bilin bulunduğunuz konumun.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    643 Mesaj

    Yağ değişiminden sonra araçta bir iyileşme hissettiniz mi? Vites geçişlerinde "hissedilir" bir yumuşama oldu mu?

    |
    |
    seckin01 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Binbaşı
    1234 Mesaj

    Tebrikler elinize sağlık.

    Fakat siz tam anlamıyla şanzıman yağ değişimi yapmadınız, şanzıman yağ eklemesi yaptınız. Tam anlamıyla yağ değişimi yapabilmek için türbinin de sökülüp içindeki yağın boşaltılması gerekiyor. Böyle yapılınca da yaklaşık 7-8L alıyor. Bilginize.

    _____________________________
  • Yüzbaşı
    415 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: Bukowski JR

    Yağ değişiminden sonra araçta bir iyileşme hissettiniz mi? Vites geçişlerinde "hissedilir" bir yumuşama oldu mu?

    Acikcasi eskiden de gecislerde herhangi bir vuruntu hissedilmiyordu, psikolojik rahatlama disinda bariz bir fark oldu diyemem  .

    |
    |
    _____________________________

  • Yüzbaşı
    415 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: Josepth

    Tebrikler elinize sağlık.

    Fakat siz tam anlamıyla şanzıman yağ değişimi yapmadınız, şanzıman yağ eklemesi yaptınız. Tam anlamıyla yağ değişimi yapabilmek için türbinin de sökülüp içindeki yağın boşaltılması gerekiyor. Böyle yapılınca da yaklaşık 7-8L alıyor. Bilginize.

    Aslinda en son kisimda anlattigim araci calistirmali metot tam olarak bunun icindi. Normalde sadece toplama kabi indirilerek yapildiginda dediginiz gibi sadece 4 litre degismis oluyor. Ancak ben tork konvertorunun icindeki yagi da degistirmek icin araci calistirarak radyatore dogru pompalanan eski yagi disari aktardim. Toplamda 12 litre yag degisimi oldu.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi seckin01 -- 26 Ekim 2020; 9:36:32 >
    |
    |
    _____________________________

  • Binbaşı
    1844 Mesaj

    tork konvektörlü araçlarda yağ kabını indirdip taze yağ koyduğunuzda önemli miktarda eski yağ içeride kalmaya devam ediyor. tamamının değişmesi istenirse ya bir pompayla sistemdeki yağı çekerek alıyorlar ya da aracı yağ değişimini yapıp biraz kullanıp sonra tekrar değiştirme yoluna gidiyorlar.

    |
    |
    _____________________________
    𐰤𐰀:𐰢𐰆𐱃𐰞𐰆:𐱅𐰇𐰼𐰚𐰇𐰢:𐰓𐰃𐰘𐰀𐰤𐰀
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Webtures SEO;SEO Nedir?
Ekonomi
Sohbet
Europatrans evden eve nakliyat '' 444 69 95''
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR5
0,598
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.