Şimdi Ara

Mercedes E320 Şanzıman Yağını Kendim Değiştirdim (Fotoğraflı Anlatım) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
82
Cevap
12
Favori
9.645
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
240 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tebrik ederim. Başarılı bir iş olmuş

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Beğendim okuması eğlenceli kaliteli paylaşım olmuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel çalışma başarılı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Artık forumda nadir görülen faydalı konulardan. Temiz işçilik olmuş, servislerin tüm yağı değiştirmediğini de öğrenmiş oldum :D

    Paylaşım için teşekkür ederim.

  • Güzel bir iş

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Çok güzel iş, elinize sağlık. Efsane araç, güle güle kullanın.

  • Amerikan rüyası bu olsa gerek. Ancak 4000 dolar fazla ucuz da değil bana göre. Tebrikler. İnternet öyle büyük bir teknoloji harikası ki.. insan çok bilgi sahibi olabiliyor. Bende çoğu şeyi internetten öğrenip yapıyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Elinize sağlık.

    İnternet nimeti sayesinde eli alet tutan bir vatandaş İngilizce de biliyorsa onlarca/yüzlerce farklı kaynağı okuyup, sıfırdan motor toplayacak hale gelebilir. Takıldığınız yerde de o araca ait bir forumda konusunu açarsınız, illa ki birisi yardımcı olur .

    Arabalardan bu kadar ürkmemek lazım, evet maalesef çok zor şartlarda alıyoruz bu nedenle yüklediğimiz değer yüksek oluyor; aman bozulmasın, aman kurcalarken elimde kalmasın vs. Fakat neticede belirli kurallarla çalışan mekanik bir düzenek.

    bir şey soracağım aracınız varmı ve ona tadilat tamirat bazından neler yaptınız.


    aldığım bütün araçların filtre yağ fren balatası ve disk işlemlerini kendi yapan biri olarak..


    bu işler öyle internette veya forum köşelerinde birine sorarak yapılabilecek kabiliyet ve sorumlulukta değil malesef


    o yüzden tamir atölyeleri ve servisler voleyi vurmaktalar..


    aldığım teknik takım ve parçalar hariç garaj ve yer en büyük sıkıntı.


    bu işleri sokağın ortasında yapamazsınız,birde aracınız yeni ve garanti korkusu varsa klasik biz oluyor manzara.


    konu sahibini tebrik ederim bayağı bir tecrübe yapmış anladığım kadarıyla


    yeni konuları görmek isteriz.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: CyberXTR

    Artık forumda nadir görülen faydalı konulardan. Temiz işçilik olmuş, servislerin tüm yağı değiştirmediğini de öğrenmiş oldum :D

    Paylaşım için teşekkür ederim.

    adam gibi bir servis bulursan çekiyorlar bir vakum pompasıyla


    veya bir devirdaim pompasıyla..


    önemli olan konuya senin hakim olabilmen ve fransız kalmaman..


    kullandığım aracın tork konvertörlü tam otomatik olduğunu ve tork konvertörünün çalışma prensibini ben bilmekteyim..


    bizim takımda 40 kullanıcı var sorsam bilenin sayısı bir elimin parmağını geçmez


    işte olay bu..

  • quote:

    Orijinalden alıntı: CyberXTR

    Artık forumda nadir görülen faydalı konulardan. Temiz işçilik olmuş, servislerin tüm yağı değiştirmediğini de öğrenmiş oldum :D

    Paylaşım için teşekkür ederim.

    fren balatası değişim ve disk tornalama işlemini bu şekilde forumda paylaşmıştım.


    takip ederseniz güzel konular oluyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-55D9EA873

    Bu mesaj silindi.

    Amerika'da eyaletlere gore degismekle birlikte cogunlukla belirli bir sure (3 ay ya da 6 ay gibi) gecerli oluyor. Ondan sonrasi icin buradan ehliyet almak gerekiyor. Avrupa ulkelerini detayli bilmiyorum ama kisa sureli turistik amacli gezilerde Turk ehliyetinin gecerli oldugunu biliyorum.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: seckin01

    Yorumlariniz icin cok tesekkurler. Arkadaslarin da dedigi gibi arac uzerindeki bircok isi Youtube'dan ve yabanci kaynaklardan arastirdiginizda rahatlikla yapabiliyorsunuz. Turkiye'de iscilik ucretleri nispeten makul oldugu icin insanlar hakli olarak kendileri yapmaya pek girismiyorlar. Ancak yurtdisinda isin bir ucundan tutmazsaniz cok buyuk odemeler yapmaniz gerekiyor. Soyle bir ornek vereyim, bu araci fren hortumu degismesi icin bir ozel servise goturdum (kendim degistirmeyi dusundum ama islem icin fren sisteminin elektronik modulu ile haberlesen bilgisayar gerekiyordu mecbur kaldim  ) ve o islem yapilirken full mekanik ekspertiz yapilmasini da istedim. Ekspertiz sonucu yapilmasi gerekenleri madde madde yazip bir rapor verdiler ve toplam ucret tam 4800 dolardi   En basitinden buji degisimine 640 dolar yazmislar. Halbuki 12 bujinin fiyati 60 dolar. 6 ay once 15 dolara alip degistirdigim kabin hava filtresinin degismesi gerektigini yazip 180 dolar da ona eklemisler. Simdi o listede gercekten yapilmasi gereken isleri yavas yavas kendim yapacagim.

    Eski arabaya bineceksen mekaniker olmak lazım oralarda


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TEPEE PREMİUM PACK kullanıcısına yanıt

    Evet, kendi aracımı 2-2.5 senedir ustalara bir iki istisna dışında götürmedim (o da amortisör değişimi vs. malum yayı sıkıştırmak için gerekli aletim henüz  yok). Rutin bakımlardan tutun balata-disklere; soğutma hortumlarına, fren hortumları, benzin pompası vs. ve bazı sensörler. Hatta ustanın 3 farklı zamanda uğraşıp beceremediği karter havalandırma problemini de emme manifoldunu vs. sökerek kendim halletmiştim. Dediğiniz gibi mekan büyük problem, alet edevat bir şekilde halloluyor da çevreden izole bir ortam şart. O açıdan şanslıyım, üstü kapalı falan olmasa da sokaktan izole şekilde aracın üzerinde çalışabileceğim ufak bir yerim mevcut.


    Dediğim gibi eli alet tutan, evdeki vs. ufak tefek işleri kendi halledebilen birisinin (mesela atıyorum bir vidayı sıkarken/açarken ne zaman sıyıracağını önceden kestirebilecek), gerekli araştırmayla başarabileceği işler. Ben de en başta ufak ufak başladım, devamında araştıra araştıra bayağı bir şeyi halledebilecek seviyeye geldim. Özellikle ingilizce platformlar tam anlamıyla bilgi cenneti bu konuda. Fren hortumu değiştireceğim zaman mesela, belki 1 hafta öncesinden hortumlar ve değişimleriyle alakalı onlarca video (özellikle bazı yabancı kanallar bu tür konularda çok iyi) ve yazı okuyup incelemiştim. Böyle arkasını teori ile doldurunca pratiğe dökmesi de çok rahat oluyor, sanki daha önce yapmış gibi oluyorsunuz. Hatta biraz küstahça olacak belki ama, şu an bazı konularda sanayide yılların ustası diye gezinenlerden daha fazla bilgiye sahip olduğumu düşünüyorum.


    Sizin endişenize de katılıyorum kesinlikle, daha önce hiç teknik-alet edevatlarla haşır neşir olmamış birisinin direkt motor yağı fren hidroliği falan değiştirmesini tavsiye etmem. Olayı bütün boyutlarıyla algılayıp ona göre hareket edilmezse cana mal olabilecek problemler meydana gelebilir.

  • Çok güzel konu teşekkürler


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba,

    BMW 320 için tam yağ değişimini sorduğumda eski yağın zamanla kalınlaşıp şanzımanda bazı parçalarda oluşan boşluğu doldurduğunu söylemişlerdi. Tamamen değiştirilirse yeni yağ bu boşluğu dolduramayıp sorunlara yol açıyormuş. Ne kadar doğru bilmiyorum. Umarım diğer bkaımlarıda çekersiniz elinize sağlık..

  • Gercek bir donanim haberli konuyu one cikarin beyler.son zamanlardaki siyasi ve dinsiz trollerin konularindan beynimiz kisa devre yapmisti bu konu ruhumu sahlandirdi resmen.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TV lerdeki belgesellerde de otomotiv yenileme işini ballandıra ballandıra anlatıyorlar. Demek ki restorasyon işleri küçük servet tutuyor ABD de.

  • Emeğe saygı hocam anlatımınız da çok güzel, sade. Doktoranızda başarılar :)

  • Amerika sandığınız gibi refah ülkesi değil bir sürü evsiz var

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.