Şimdi Ara

Mercedes C 180 K Blue Efficiency LPG takılırmı ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
213
Cevap
0
Favori
91.877
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SUBARU


    quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster


    quote:

    Orijinalden alıntı: MackaLi6161

    Araca o kadar para verdinizde benzin paranız mı yok diyenler olabilir .. Ben demem ama diyenler çıkacaktır günümüzde görüyoruz bunu çünkü



    ben derim, o kadar pahalı arabanın motoruyla rus ruleti oynamaya lüzum var mı? yakıttan kar ettiğini tek bir arızada fazlasıyla amorti edebilirsin.


    yılda 20bin km den 10 yıl bineceğimizi varsayalım
    200bin km
    8lt/100km den 16bin litre 98 oktan benzin
    oda ettimi 54 bin tl bugünün parasıyla
    lpg olsa 30bin lira

    24 bin liralık arıza çıkaracağını tahmin edebiliyo musunuz aracın lpg yüzünden?

    uzay mekiği deil bu altı üstü içten yanmalı motor
    100yıldır aynı prensip, 1 kam mili 1de ecu koydular üzerine onca zaman
    onuda sanayideki usta biliyo zaten,at önüne 4bin lira sana motoru baştan yaratır,
    kalan 20bin lirayla da tatile gidin, eşinize araba alın, yatırım yapın, aklınızı kullanın



    10 senede 24 bin liralık kar için beklemek aklını kullanmak mı oluyor? o kadar zamanda simit satıp araba yıkasan çok daha fazlasını çıkarırsın. tamam 10 sene sonra gökten 24 bin lira düşse fena olmaz ama 10 sene sonra 24 bin lira kazanmanın hesabını yapıyorsan mercedes'le işin ne? 30 bin liralık araba sana otomatik klimasından tut cruise control'üne kadar her türlü konforu sunar, kalan 50 bin lirayı 10 sene faize yatır bakalım ne oluyor.
    o zaman da diyeceksin 30 bin liraya mercedes'e binilmez, hem canım cennette hem şeyim sefaatte olmaz. ben 2. el bir d segmenti orta sınıf aracı 0 70 bin liralık ve "tüplü" mercedes'e her zaman tercih ederim. 0 onu alacağına 30 bin liraya orta direk bir araba al, kalanı faize yatır 10 sene sonra e sınıfına bin. daha mantıklı....
    ayrıca 24 bin liralık arıza çıkarmaz diye düşünme, bir benzin pompası ve beyin arızası adamı mercedes'ten en az 7-8 bin liraya çıkartır. 929 royal classic ile yaşadığım bir şey oradan biliyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: feanorringeril

    lpg konusunda sorguladığım tek şey güvenlik meselesi; depo bir şekilde sıkıştığında patlama ihtimali olup olmadığı.
    bu güvenlik meselesi olmasa ve kapalı garajlar ile gemi vb. yerlerde problem olmasa kendi aracıma da takar, etrafımdaki tüm araçlara da taktırmak için ikna ederim.

    isteyen aygaz tüpü ile dolaşsın isteyen ayçiçeği yaksın isteyen arabasının altına delik açsın ayaklarıyla itsin ne farkeder. beni enterese etmez, herkese karşı saygım vardır.

    çok uzun süredir sizin gibi düşünüyordum ancak olayı iyice araştırıp taktırdıktan sonra daha önce neden taktırmadım diye üzülüyorum
    Avrupa devletlerinin lpg için verdiği teşvik (fransa dönüşüm ücretini karşılıyor)
    hatta bazı devletler kamu araçlarında kullanıyorlar... bunlar bile yeterli aslında kafanızdaki soru işaretlerini silmek için..

    avrupa güvenlik konusunda oldukça katıdır ancak lpg için teşvik söz konusu...

    lpg konusunda duyduğunuz kötü haberler merdivenaltı diye tabir edilen kitlerden dönüşümlerdendir...

    simit depoyla kapalı garajlara rahtlıkla giriyorsunuz (yüzü geçmiştir heralde hiç sorun yaşamaıdm)
    kapalı gemiye binemiyorsunuz tabi aslında sorun gene ruhsata işletmeden yapılan dandik kit ve dönüşümlerden kaynaklanıyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    o zaman da diyeceksin 30 bin liraya mercedes'e binilmez, hem canım cennette hem şeyim sefaatte olmaz. ben 2. el bir d segmenti orta sınıf aracı 0 70 bin liralık ve "tüplü" mercedes'e her zaman tercih ederim. 0 onu alacağına 30 bin liraya orta direk bir araba al, kalanı faize yatır 10 sene sonra e sınıfına bin. daha mantıklı....


    Oda bize uymuyor işte ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster


    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    günümüz lpg kitleriyle benzinle aynı, hatta directinjection lpg kitlerde benzinden daha fazla performans alabilirisinz.yahu aynı performansı hatta daha fazlasını yarı fiyatına alabiliyosam kalkıp bunun yerine 2 kat pahalı benzin almanın karı ne?bunu yapana APTAL gözüyle bakmak gerekmez mi?




    bu söylediğin spor araçlar için geçerli değil herhalde, piste çıkan direkt enjeksiyonlu araçların performans arttırmak için tüp taktıklarını hiç duymadım ben.


    pist arabaları ne lpg ne de bildiğimiz benzinden kullanır.genelde yarışlarda çok yüksek devir bandı kullanıldığı için kendi oksijenini içinde barındıran(gene yanmak için illaki havadaki O2 ye muhtaç) alkol türevleri kullanılır ya da belli oranlarda alkanlarla harmanlanır.propan ya da piyasa benzini bu yanma hızlarına ulaşamaz.yanma hızı düşük yakıtlarla backfiring olayından dolayı araba yoluna devam edemez.

    alkol gibi bi sıvı yakıt seçeneği varken yarışlarda başka yakıtlara rabet olması sözkonusu değildir.




  • 1.6 motor araba zaten 300bin yakıyor. Bunda kompressor var 400 bin yaksın. LPG takıp 250 binden aşağı yakamayacaksın. Ayrıca kompressor motorda yaptığı arızaları mbturkiye.com'da araştırara öğrenebilirsin.

    80 milyarı arabaya verip 350-400 bin yaksan ne kaybedersin, 250-300 bin yaksan ne kazanırsın bana bunu anlatır mısın?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light


    quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    o zaman da diyeceksin 30 bin liraya mercedes'e binilmez, hem canım cennette hem şeyim sefaatte olmaz. ben 2. el bir d segmenti orta sınıf aracı 0 70 bin liralık ve "tüplü" mercedes'e her zaman tercih ederim. 0 onu alacağına 30 bin liraya orta direk bir araba al, kalanı faize yatır 10 sene sonra e sınıfına bin. daha mantıklı....


    Oda bize uymuyor işte ..





    ben arkadaşın düşüncesinin yanlışlığını anlatmaya çalışıyorum, 24 bin lira kar ediyorsun diyorsun da 24 bin lira 10 sene sonra ne olacak,


    ülkemiz enflasyonist bir ülke, 10 sene sonra o 24 bin lirayla bir paket sigara alırsın anca, böyle oturup düz mantıkla hesap yapınca çok karlı iş geliyor ama kazın ayağı öyle değil, olay arabanın beklenmedik masraf çıkarmaması...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster


    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    günümüz lpg kitleriyle benzinle aynı, hatta directinjection lpg kitlerde benzinden daha fazla performans alabilirisinz.yahu aynı performansı hatta daha fazlasını yarı fiyatına alabiliyosam kalkıp bunun yerine 2 kat pahalı benzin almanın karı ne?bunu yapana APTAL gözüyle bakmak gerekmez mi?




    bu söylediğin spor araçlar için geçerli değil herhalde, piste çıkan direkt enjeksiyonlu araçların performans arttırmak için tüp taktıklarını hiç duymadım ben.


    pist arabaları ne lpg ne de bildiğimiz benzinden kullanır.genelde yarışlarda çok yüksek devir bandı kullanıldığı için kendi oksijenini içinde barındıran(gene yanmak için illaki havadaki O2 ye muhtaç) alkol türevleri kullanılır ya da belli oranlarda alkanlarla harmanlanır.propan ya da piyasa benzini bu yanma hızlarına ulaşamaz.yanma hızı düşük yakıtlarla backfiring olayından dolayı araba yoluna devam edemez.

    alkol gibi bi sıvı yakıt seçeneği varken yarışlarda başka yakıtlara rabet olması sözkonusu değildir.



    pist arabası değil de spor araba demek istedim, mesela yeni porsche'ler direkt enjeksiyon üretiliyor, 911 alıp ring'e çıkarsak, sonra bir de dediğin tüpten takıp çıkarsak tüp daha kısa sürede dönmesini sağlayacak mı o pisti?




  • S65 AMG 'ye bile takarım.

    Ama sıfır alıp takmak yerine 2. el alıp takmak daha mantıklı bence.

    çünkü garanti zaten iptal olacak bu yüzden gerek yok.
    2.el temiz bir araba alınıp takarsınız sonra 10 sene binersiniz.

    Bugün de gördüm beyaz C kasa merso.
    Valla arabaya bir bakan bir daha bakıyor.

    Sonuçta bir araba bu kadar büyütmeye gerek yok.
    alın takın kim ne derse desin.
  • %6 felan arttırıyor diye biliyorum gücü, yani 911'miz 508 Hp olacak, kabaca 510 diyelim. Uzun bir pistte fark olabilir diye düşünüyorum ama tüpde eklenince ağırlığıda artacak bunuda göz önünde bulundurmamız lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light


    quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    o zaman da diyeceksin 30 bin liraya mercedes'e binilmez, hem canım cennette hem şeyim sefaatte olmaz. ben 2. el bir d segmenti orta sınıf aracı 0 70 bin liralık ve "tüplü" mercedes'e her zaman tercih ederim. 0 onu alacağına 30 bin liraya orta direk bir araba al, kalanı faize yatır 10 sene sonra e sınıfına bin. daha mantıklı....


    Oda bize uymuyor işte ..





    ben arkadaşın düşüncesinin yanlışlığını anlatmaya çalışıyorum, 24 bin lira kar ediyorsun diyorsun da 24 bin lira 10 sene sonra ne olacak,


    ülkemiz enflasyonist bir ülke, 10 sene sonra o 24 bin lirayla bir paket sigara alırsın anca, böyle oturup düz mantıkla hesap yapınca çok karlı iş geliyor ama kazın ayağı öyle değil, olay arabanın beklenmedik masraf çıkarmaması...


    Sonucçta lpg ile benzin arasında her zaman bir oran oluyor bu 10 sene sonrada böyle olur Fakat
    aracın garanti dışında kalması..
    VE aracın lpg ile uyumu çok önemli... Böyle teknolojik aletlerin lpg ile uyumu iyi araştırılmalı ki baş ağrıtmasın...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SUBARU


    quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster


    quote:

    Orijinalden alıntı: MackaLi6161

    Araca o kadar para verdinizde benzin paranız mı yok diyenler olabilir .. Ben demem ama diyenler çıkacaktır günümüzde görüyoruz bunu çünkü



    ben derim, o kadar pahalı arabanın motoruyla rus ruleti oynamaya lüzum var mı? yakıttan kar ettiğini tek bir arızada fazlasıyla amorti edebilirsin.


    yılda 20bin km den 10 yıl bineceğimizi varsayalım
    200bin km
    8lt/100km den 16bin litre 98 oktan benzin
    oda ettimi 54 bin tl bugünün parasıyla
    lpg olsa 30bin lira

    24 bin liralık arıza çıkaracağını tahmin edebiliyo musunuz aracın lpg yüzünden?

    uzay mekiği deil bu altı üstü içten yanmalı motor
    100yıldır aynı prensip, 1 kam mili 1de ecu koydular üzerine onca zaman
    onuda sanayideki usta biliyo zaten,at önüne 4bin lira sana motoru baştan yaratır,
    kalan 20bin lirayla da tatile gidin, eşinize araba alın, yatırım yapın, aklınızı kullanın


    kam mili hep vardı zaten

    lpg yüzünden arıza çıkarırsa telafisi o kadar kolay olmayabilir.günümüz ecu kontrollü aluminyum kapaklı benzinli motorlarda lpgnin çıkaracağı belli başlı masraflar vardır.yani lpg yüzünden yağ pompası bozulan trigeri kopan ya da klima kompresörü yanan araba görmedim.

    demirdöküm kapaklarda lpg kullanmanın en büyük riski kapağı çatlatması idi.ama bu sorun aluminyum kapaklarda görülmez.aluminyum kapaklarda ise yanlış AFR hava-yakıt karışımları nedeniyle silindir kapağı ve valfler eriyebilir.bildiğiniz gibi lpg ve benzinin AFR oranları aynı değildir ve lpg benzine göre daha yüksek sıcaklıkta yanar.eğer yoksul karışım oranı abartılırsa böyle sorunlarla karşılaşmak muhtemel.

    gene yanmış AFR oranları nedeniyle bu sefer zengin karışımdan dolayı emme-egzoz manifold ve valfleri kurum bağlayabilir.

    başka sorun çıkaracağını sanmıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    1.6 motor araba zaten 300bin yakıyor. Bunda kompressor var 400 bin yaksın. LPG takıp 250 binden aşağı yakamayacaksın. Ayrıca kompressor motorda yaptığı arızaları mbturkiye.com'da araştırara öğrenebilirsin.

    80 milyarı arabaya verip 350-400 bin yaksan ne kaybedersin, 250-300 bin yaksan ne kazanırsın bana bunu anlatır mısın?


    Her tarafta karma yakıt tüketimi 7.1 lt diyor sen 350-400 den bahsediyorsun anlamadım bunu ben ..

    İlaveten yılda 70-80 K dan aşağı KM yapmadığım için düşünüyorum LPG yi ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    Sonucçta lpg ile benzin arasında her zaman bir oran oluyor bu 10 sene sonrada böyle olur Fakat
    aracın garanti dışında kalması..
    VE aracın lpg ile uyumu çok önemli... Böyle teknolojik aletlerin lpg ile uyumu iyi araştırılmalı ki baş ağrıtmasın...


    bu sorunun geleceğini biliyordum şunu da şöyle açıklayayım, aradaki oran %10 diyelim, 1 milyon lira ile 900 bin lira arası da %10 dur 100 bin ile 90 bin lira arası da %10 dur, bize de sürekli enflasyon bineceği için aradaki rakamsal fark sürekli değişecektir ve rakam büyüdüğü için paranın değersizleştiğini anlıyoruz. yani arada kar ettiğin farklılık gün geçtikçe değer kaybedecektir. yani arkadaşın dediği gibi 10 sene sonra cebinde 24 bin lira olmayacak. açıklayıcı olmadıysa bitirme tezimi açıp gerekli belgeleri arşivden çıkarıp açıklama yapacağım.




  • Yakında her yer beyaz, amg paketli, cam tavanlı ve LPG'li C180 1.6K ile dolacak desenize:)
  • aradaki kazancı her sene bankaya yatırmak mantıklı olabilir ancak kimsenin yapmayacağıda gerçek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    aradaki kazancı her sene bankaya yatırmak mantıklı olabilir ancak kimsenin yapmayacağıda gerçek


    her sene kurtardığın kadar parayı mı faize yatırmaktan bahsediyorsun?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster


    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    aradaki kazancı her sene bankaya yatırmak mantıklı olabilir ancak kimsenin yapmayacağıda gerçek


    her sene kurtardığın kadar parayı mı faize yatırmaktan bahsediyorsun?

    yapılmıcanı bende belirtttim tabi
  • 7,1 çok düşük bir tüketim değeri bence aracın performansına bakarsak.sırf bu yüzden birazda ben fedakarlık yapar ojinalliğini bozmadan bir 10 yıl gönül rahatlığıyla binerdim bu aracı alacak olsam.

    ferrari meselesinin öyle olmadığını bizzat fermas ın yetkilisi açıklamıştı.Türkiye de onlarca lpg li ferrari dolaşıyor demişti hatta.ayrıca 3-4 senelik cayenne lerin neredeyse hepsi lpg li

    2000 motor benzinli bir araca lpg takıp biraz sıkıştırarak kullansan bu mercedes kadar yakar yaw tahammül edilemeyecek bi tüketimi yok gerçekten doğruysa fabrika değerleri.bu yüzden ciddi ciddi düşünmek lazım değer mi acaba lpg taktırmaya?
  • Aldığın arabaya 70 miyar verip 7.1 yakıt tüketiminin fazla gelmesini açıkçası yadırgadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alper_Srt

    Aldığın arabaya 70 miyar verip 7.1 yakıt tüketiminin fazla gelmesini açıkçası yadırgadım.


    Nasib olursa araç şirket üzerine alınacak ve 60 bin TL civarı paraya bize gelecek.

    Birde KM de 170-180 kuruş yakmak varken neden km de 230 kuruş ödeyeyimki ?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.