Şimdi Ara

Mercedes A serisinde arka süspansiyonların bağımsız olmaması (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
80
Cevap
3
Favori
6.915
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lady GarGara

    Beyler konuya damlayan mercedes a ve vw golf'ü hiç ortada yokken karşılaştıralamaz deyip konunun amacını saptırmaya çalışan kişileri ciddiye almamanızı öneriyorum.





    Konuya Golf ün damlamasının asıl sebebi forumdaki marka fanatikliği ve düşmanlığının haddinden fazla olması. Aynı durum standart bir marka olan VW de söz konusu olunca yerden yere vuranlar premium bir markada olunca çok da önemli değil yorumunda bulununca konu çizgisinden çıkıyor.
  • mercedes olduktan sonra isterse süspansiyon yerine makas koysun yine satar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    mercedes olduktan sonra isterse süspansiyon yerine makas koysun yine satar




    Hard yıldızcıyız




  • Felaket O arabayı avrıpada 40-50 bin liraya satıyorlar. Türkiye de 80-90 bin lira. Torsiyonlu araba lüks sayılıyor bizim ülkede.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PetrovaFire

    quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    mercedes olduktan sonra isterse süspansiyon yerine makas koysun yine satar




    Hard yıldızcıyız


    satar dedim alırım demedim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    quote:

    Orijinalden alıntı: PetrovaFire

    quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    mercedes olduktan sonra isterse süspansiyon yerine makas koysun yine satar




    Hard yıldızcıyız


    satar dedim alırım demedim

    Olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    Felaket O arabayı avrıpada 40-50 bin liraya satıyorlar. Türkiye de 80-90 bin lira. Torsiyonlu araba lüks sayılıyor bizim ülkede.

    40000-50000 liraya nerde satiolar o arabayi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Önemli şeyler değil.

    Konu geometri ve kinematik ile alakalı, terminoloji meselesi değil. Yol şartlarıyla fiziğin koyduğumuz isimlerden haberi bile olmaz. Mühendis serbestlik derecesini (degree of freedom) göz önüne alır. Yani bu mekanizmalarda derecelendirilen bir şeydir. (http://ocw.metu.edu.tr/pluginfile.php/1845/mod_resource/content/0/ch2/2-1_2.htm)

    Haliyle bu "bağımsız süspasiyon" ("yoksa değil mi") tabirleri subjektif olmaya mahkum. 70'lerde "live axle" düzene de bağımsız süspansiyon deniliyordu. Asıl önemli olan her şartta en uzun süreyle dört tekerleği de yerde tutabilmesi. Bunu becerdikten sonra da en uygun kinematikle bunu yapabilmesi. Bağımsz süspansiyon tasarlayıp süspansiyon yüksekliğini 10 santime indridiktien sonra tabirsel bir bağımsızlığın da kıymeti soru işaretidir.



    Son zamanlarin en makine muhendisligi kokan yorumu. Tebrikler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İmzamda yer alan ''Ön Düzen Geometrisi - Süspansiyonlar - Yalpa Ekseni - Denge Çubukları - Teknik Bilgiler'' konusunda ayrıntılı bilgiler mevcuttur. Cevabını bulamadığınız bir soru varsa sorabilirsiniz.

     Mercedes A serisinde arka süspansiyonların bağımsız olmaması



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 12 Mayıs 2013; 0:29:09 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Seviyeyi dusurmeye gerek yok. Bakkal agziyla konusuyorsun. Abe falan ne demek? Verecek bir cevabin yoksa sus bari... Cevap vermek istemiyorsan muhattap olmazsin. Ama boyle gereksiz sacma sapan cevaplara gerek yok.



    Haa işte kalırsın öyle bakkal ağzı modlarında.
    Buyur hodri meydan,git audi plazaya sor bakalım neden golf değil de a3 almalıyım diye.
    İkisi de aynı sınıf ya hani,niye A3 de golf değil?Bir sor bak sana nasil cevap veriyorlar
    Bıraktım satışını Servise gelen müşteriye bakışı bile farklı adamların,gelmiş golfle a3 kapıştırıyor bana paşam.
    Ben gidip video çeksem audi plazada koysam o videoyu buraya forumu bırakırsın.
    Adamı bir cevapla bakkala gönderirler sonra.
    Bir daha da ulu orta desteksiz sallama,bakkala gitmek zorunda kalma.
    Fanboy forumu değil burası.
    Selametle canımsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 12 Mayıs 2013; 0:41:14 >




  • Ben Mercedes in B150 serisinde kullandığı süspansiyonu gördüm... Ve tövbe dedim.. Çok beğendiğim o aracın artık yüzüne bakmaz oldum... Böbrek taşı düşürmek isteyenlere kesinlikle tavsiye ederim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Seviyeyi dusurmeye gerek yok. Bakkal agziyla konusuyorsun. Abe falan ne demek? Verecek bir cevabin yoksa sus bari... Cevap vermek istemiyorsan muhattap olmazsin. Ama boyle gereksiz sacma sapan cevaplara gerek yok.



    Haa işte kalırsın öyle bakkal ağzı modlarında.
    Buyur hodri meydan,git audi plazaya sor bakalım neden golf değil de a3 almalıyım diye.
    İkisi de aynı sınıf ya hani,niye A3 de golf değil?Bir sor bak sana nasil cevap veriyorlar
    Bıraktım satışını Servise gelen müşteriye bakışı bile farklı adamların,gelmiş golfle a3 kapıştırıyor bana paşam.
    Ben gidip video çeksem audi plazada koysam o videoyu buraya forumu bırakırsın.
    Adamı bir cevapla bakkala gönderirler sonra.
    Bir daha da ulu orta desteksiz sallama,bakkala gitmek zorunda kalma.
    Fanboy forumu değil burası.
    Selametle canımsın.

    Ben baştan sona tartişmanizi okudum ve size karşı tüm düşüncelerim değisti buranin sıkı bir takipcisi olarak. sen kalakaldigini dusunursun, ben ise senin üslubundaki cahilliği. gelelim tartisma konunuza, adam ilk mesajinda gereken şeyi soylemiş ama anlayana. plazalari, premium markalarin tutumlarini, vw ile audinin farkini senden cok daha iyi bilirim emin ol. milletin 550ye yaptrdgi bakimi ben 300e yaptiririm, sence bu tesaduf olmasa gerek. sana burdan 2 fatura paylaşirim uzerine 2 dal sigara icersin. audinin premium olmasi golfle kiyaslanmayacagi anlamina gelmez. sirf antalyada 3-4 yillik a3unu satip golf alan kac adam gordum. premium algisi bi yana, araclarin da kalitesi bi yana senin bahsettigin sadece auidi sahibi olanlara yapilan muamele :) ben daha fazlasini vw'de aliyorum ne olacak :) audi 2 kat daha kaliteli dahi olsa golf rakibidir, hatta audi musterilerinde en dişlisidir. ayrica dusuncenizi bu uslupla yazmazsaniz size katilmasam bile saygi duyarim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1- Bağımsız süspansiyon aynı akstaki tekerlerin birbirinden bağımsız hareket edebildiği sistemlere deniyor

    2- Bağımsız süspansiyonların en büyük dezavantajı aracın üstüne binen yüke göre tekerleklerin kamber ve toe'larının değişmesi. (bağımlı sistem olan torsiyon çubuğunda bu sorun yok veya çok az). Diğer taraftan bunu aktif olarak kontrol edebilen mekanik veya elektronik sistemlerle aracın yol tutuşunu arttırmak da mümkün.

    3- Üreticiler bunun üstesinden gelmek için control arm denilen bu yukarıdaki değişkenlerde meydana gelebilecek değişiklikleri sınırlayan kollar koyuyorlar, bunların sayısına göre 3 noktadan bağlantılı, 4 noktadan bağlıntılı, çok nok noktadan bağlantılı vs gibi isimler koyuyorlar. (Kimi 3 noktadan bağlantılıya da multilink derken, kimi 4 noktadan bağlantılıya 4 noktadan bağlantılı diyor)

    Genel olarak 3 tip bağımsız arka süspansiyon var:

    A- Trailing arms
    B- Double wishbone (a arms da deniyor)
    C- Bu ikisinin karışımı olan, fordun bulduğu sistem ve sonradan diğer üreticilerin kopyaladığı sistem

    A-Trailing arms

    Zannederin bağımsız süspansiyonların en basit tipi bu olsa gerek... Bunda ki temel sorun yanal kuvvetlere karşın kamber açısını muhafaza etmek.

     Mercedes A serisinde arka süspansiyonların bağımsız olmaması


     Mercedes A serisinde arka süspansiyonların bağımsız olmaması



    B-Double wishbone veya A arms




    Yukarıda belirttiğim gibi bu sistemlerin dezavantajı toe ve kamberlerinin korunmasının zorluğu çünkü sistem yapı itibariyle tekrleğin heme her yöne hareketine imkan tanıyor. Bir de tabii çok hacim gerektiriyor bu da iç hacimin azalması demek. Genelde e sınıf ve üzeri araçların 4 tekerinde de bu sistem kullanılmakta. (mesela 5 serisi bmw de önde de kullanılıyor, 3 te sadece arkada) Aşağıya F30 328'in arka süspansiyona ait fotolar ekledim.

    Bunlara bakınca bunu sağlamak için ne kadar karmaşık ve çok hacim gereken bir yapıya gerek olduğu ortada. Mesela 3 resimde sarıyla işaretlenmiş çubuğun üstündekine toe link deniyor. Tabii bu bileşenler toe ve kamberi sadece korumak için değil, arka tekerlere uygulanan kuvvetin yönü ve büyüklüğüne göre, tekerin yere basış açısını maksimum tutunma sağlayacak konuma getirmek için de kullanılıyor. Yani bu sistemin zayıf yönü aslında aynı zamanda kuvvetli yönü de, tabii ki gerekli mühendislik becerisiyle harmanlanırsa...

     Mercedes A serisinde arka süspansiyonların bağımsız olmaması


     Mercedes A serisinde arka süspansiyonların bağımsız olmaması


    Turuncu ve sarı okla gösterilenler, yukarıda bahsettiğim linkleri başka bir değişle kontrol arm'ları işaret ediyor.

    Bu da yandan görünümü...

     Mercedes A serisinde arka süspansiyonların bağımsız olmaması


    Bu ise 2013 lexus gs'ye ait. Aşağıya bakan sarı okun ucu arka tekerin toe'sunu aktif olarak değiştirmeye yarayan bir mekanizmayı işaret ediyor. Yukarıda dediğim gibi bu sistemin dezavantajı aynı zamanda avantajı da...

     Mercedes A serisinde arka süspansiyonların bağımsız olmaması



    3-Bu ise Ford'un geliştirdiği zamanla yayılan, iki sistemin bir nevi bileşimi olan yapı. Control blades denilen elemanların esasında trailing armstan pek bir farkları yok.

     Mercedes A serisinde arka süspansiyonların bağımsız olmaması


    Lexustaki hali, muhtemel toyota auris 1.6'larda da aynı yapı var...

     Mercedes A serisinde arka süspansiyonların bağımsız olmaması


    Yukarıdaki bmw'nin 3. resmi ile alttaki focusun arka süspansiyonunun aynı açıdan çekilmiş fotosunu mukayese edince sistemin avantajı ortaya çıkıyor.
    Görüleceği üzere bmw'deki karmaşık bağlantılar yerine control blade (trailing arm) kullanılarak aynı sonuç daha basit şekilde elde edilmeye çalışılmış. Başka bir değişle iki sistemi birleştirerek iki sistemin zayıf yönlerini eleyip güçlü yönlerini birleştirmiş.

     Mercedes A serisinde arka süspansiyonların bağımsız olmaması


    Focus süspansiyonun yandan görünümü, siyah ok control blades (trailing arm) sarı ok ise wishbone'u gösteriyor.

     Mercedes A serisinde arka süspansiyonların bağımsız olmaması


    Başka bir açı.

     Mercedes A serisinde arka süspansiyonların bağımsız olmaması


    Bu resim ise nissan juke 1.6 turbo awd'ye ait, bunda sistem trailing arm-wishbone işbirliği çok net gözüküyor (awd olmayan juke'larda bağımsız arka süspansiyon yok)

     Mercedes A serisinde arka süspansiyonların bağımsız olmaması






    Otomobil dünyasında bu 3 nolu sisteme genelde multilink deniyor. Fakat 2 numaraya multilink diyen de var, double wishbone diyen de var, 4 noktadan bağlantılı vs diyen de var, pek bir terminoloji birliği yok yani. Hatta aynı aracın süspansiyonu için farklı pazarlarda farklı isimlerin kullanılması da kuvvetle muhtemel

    Ama kesin olarak mercedes A sınıfındaki sistem 3 no lu sistem. Zaten a class için almanya sitesinde double wishbone+ trailing arms demişler. Mercedes c sınıfında ise yukarıdaki bmw'deki gibi bir sistem olduğu için ona multilink demeyi uygun bulmuşlar.

    Not: Bu iletide yazılanlar arasında yanlış bilgiler olabilir. Ben sadece bildiğim-araştırdığım kadarını yazdım. Bu konunun uzmanı değilim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 13 Mayıs 2013; 21:31:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uysall07


    o üslubu hak edenlere yazıyorum ben,insan gibi yorum atanlara değil.
    O bahsi geçen şahıs daha öncede bana çocukça sataşmalarda bulunup cevabını aldı.
    Sen nasıl hizmet alıyorsun onu bilemem de audi sahibine verilen hizmetle golf sahibine verilen hizmet farklı.
    Artı antalyada kim ne yapmış o da beni ilgilendirmez,ama beni şu ilgilendirir:
    A3 Golfün yanına parkettiği an golf orada biter.
    Niye biter?Çünkü audi PREMİUM bir markadır.
    Mercedeste öyle
    BMW de öyle
    Volvo da öyle
    Alfa da öyle.
    Buna alışsanız iyi edersiniz.
    Yok bal gibi kıyaslarmış reçel gibi kıyaslarmış falan bunu da geçiniz.
    Golfte giunun yol tutuşu var mı? yok. 170 hp lik motorun rakibi olan 160lığı sorunlardan ötürü piyasadan çektiler mesela.
    1 serisinin? yok
    A serisinin dizaynı? yok.
    Audinin kalitesi? yok.
    Volvonun kalitesi tokluğu güvenliği? yok.
    Şanzıman desen iflas zaten,kendi ağızlarıyla nemli havada sıkışık trafikte patlar bizim şanzımanımız diye itirafta bulundu adamlar.
    Nesini öveceğiz golfün?2. eldeki yüksek değerini mi
    Bak golf kötü demiyorum,hiç bir zaman da demedim.VW'nin belki de yaptığı en iyi otomobil hep söylerim,ama ALT KOMPAKT SINIFTA.
    Seni tenzih ederim,ancak golfü bu araçlarla ancak fanboylar kıyaslar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    Felaket O arabayı avrıpada 40-50 bin liraya satıyorlar. Türkiye de 80-90 bin lira. Torsiyonlu araba lüks sayılıyor bizim ülkede.

    Nerde satiliyomus o paraya soyle bilelim. Kendinizi rezil etmeye bayiliyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Isin uzmanlari bagimsiz suspansiyonlara iliskin ciddi bilgiler paylasirken,
    Yine birileri kozlarini paylasmayi secmis.
    Golf- A3 karsilastirilir mi karsilastirilmaz mi tartismasini bir konu acarak baska yerde surdurseniz de, bu guzelim konu heba olmasa.
    En guzeli yoneticilerin konu disindaki tum iletileri silmeleri(benimki dahil)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ZZ RAT -- 12 Mayıs 2013; 6:56:06 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uysall07


    quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Seviyeyi dusurmeye gerek yok. Bakkal agziyla konusuyorsun. Abe falan ne demek? Verecek bir cevabin yoksa sus bari... Cevap vermek istemiyorsan muhattap olmazsin. Ama boyle gereksiz sacma sapan cevaplara gerek yok.



    Haa işte kalırsın öyle bakkal ağzı modlarında.
    Buyur hodri meydan,git audi plazaya sor bakalım neden golf değil de a3 almalıyım diye.
    İkisi de aynı sınıf ya hani,niye A3 de golf değil?Bir sor bak sana nasil cevap veriyorlar
    Bıraktım satışını Servise gelen müşteriye bakışı bile farklı adamların,gelmiş golfle a3 kapıştırıyor bana paşam.
    Ben gidip video çeksem audi plazada koysam o videoyu buraya forumu bırakırsın.
    Adamı bir cevapla bakkala gönderirler sonra.
    Bir daha da ulu orta desteksiz sallama,bakkala gitmek zorunda kalma.
    Fanboy forumu değil burası.
    Selametle canımsın.

    Ben baştan sona tartişmanizi okudum ve size karşı tüm düşüncelerim değisti buranin sıkı bir takipcisi olarak. sen kalakaldigini dusunursun, ben ise senin üslubundaki cahilliği. gelelim tartisma konunuza, adam ilk mesajinda gereken şeyi soylemiş ama anlayana. plazalari, premium markalarin tutumlarini, vw ile audinin farkini senden cok daha iyi bilirim emin ol. milletin 550ye yaptrdgi bakimi ben 300e yaptiririm, sence bu tesaduf olmasa gerek. sana burdan 2 fatura paylaşirim uzerine 2 dal sigara icersin. audinin premium olmasi golfle kiyaslanmayacagi anlamina gelmez. sirf antalyada 3-4 yillik a3unu satip golf alan kac adam gordum. premium algisi bi yana, araclarin da kalitesi bi yana senin bahsettigin sadece auidi sahibi olanlara yapilan muamele :) ben daha fazlasini vw'de aliyorum ne olacak :) audi 2 kat daha kaliteli dahi olsa golf rakibidir, hatta audi musterilerinde en dişlisidir. ayrica dusuncenizi bu uslupla yazmazsaniz size katilmasam bile saygi duyarim.

    shadowun (karşısındakini ezme havası veren) üslübunu eleştirmişsiniz,iyide yapmışsınız ama sizin üslupda sütten çıkmış ak kaşık değil ;

    -bir başkasıda size "faturalarımdan rastgele birini seçip bak 5 paket sigara üstüne 2 de 70 lik devirmezsen namerdim" diyebilir.

    -bir başkası içeri girdiğinde bırakın audicilerden daha iyi hizmet almayı yüzünüze bakan çıkmayabilir.bence asıl bu tutumu eleştirmeliydiniz.madem paraya çıkara tapıyorlar..kimde daha çok varsa ona eğilecekler değilmi ?

    -kendisi helikopteriyle yada lüks yatıyla zahmetsizce ulaşımını sağlarken karayolundaki trafikte saatlerdir bekleyen iyi bilirim dediğiniz premiumlara da bakıp "Allah bu garip gurebaya yardım etsin ömürleri trafikte geçiyor" mu der belkide hiç düşünmez bile

    Azrailde hepsine bakıp "bu insanoğlu ne boş mevzularla uğraşıyor" diyordur muhtemelen




  • Doblo bagimsizda ne oldu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iniyesta




    fanboyu ezeceksin arkadaşım,ezmedin mi tepene çıkmaya kalkıyor bunlar.
    Golfle audiyi aynı distribütör pazarlıyor,git dedim sor bakayim golf mü a3 mü diye.
    Sorabilirler mi?sıkar biraz sıkar.
    Adamı dalga manyağı yaparlar plazada adları gibi biliyorlar.
    Hatta bunların birkaç modeli var böyle güncellenmiş versiyon,doğuşu çamurlamasınlar diye A3 demedim A serisinin rakibidir dedim diye sıvama modundalar şu an.
    Audi A3ü incelediğimde duygu hanım vardı sağolsun Prime mall AVM ye getirmişlerdi aracı,kıza golf dedim güldü yahu bildiğin doğuş çalışanı bu.
    Bunlar audi plazasından içeri girseler marsa geldik zannedeler.
    Avensisle cetta kapıştıran zihniyetin golfle a3 kıyaslaması kadar doğal bir şey yok.
    Yine söylüyorum,ben golfü çok seviyorum güzel araçtır eyvallah.
    Ama her aracın yeri bellidir.
    Bunların fanboyluğunu yaptığı arabaları satan doğuş bile bu ayrımı biliyor,bunlar daha öğrenemediler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed


    quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    Felaket O arabayı avrıpada 40-50 bin liraya satıyorlar. Türkiye de 80-90 bin lira. Torsiyonlu araba lüks sayılıyor bizim ülkede.

    Nerde satiliyomus o paraya soyle bilelim. Kendinizi rezil etmeye bayiliyorsunuz.

    Neresi mi var %40 ÖTV'nin olmadığı ülkelerde. Hiç mi matematik hesabı yapamıyorsun da bu şekilde rezil alıntı yapıyorsun.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.