Şimdi Ara

Megane RS Trophy-R, Honda Civic Type R'ın Belçika'daki rekorunu da kırdı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
2.703
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Aracın hafifletilmesine takılanlar olmuş. Ancak bildiğim kadarıyla bu tür etkinliklerde hafiflik başat unsur. Yoksa araca V8 bir motor takılır, her şey çözülür. Hafifliğin motor gücünden daha önemli olduğuna şu örneği verebilirim: Otohaber dergisinin bir sayısında Ford Mustang GT ve Renault üretimi Alpine 110 karşılaştırılmış.

    Mustang GT'de 5038 cc, V8 450 beygir motor var. Torku 529 nm. Boş ağırlık 1763 kg. 0-100 5.0 saniye.Maksimum hız 250 km.
    Alpine 110'da 1798 cc 4 silindir 252 beygir motor var. 320 nm tork var. Boş ağırlık 1104 kg. 0-100 4,5 saniye. Maksimum hız 250 km.

    Mustangin fazladan 4 silindiri ve 198 beygiri olmasına rağmen ağırlıktan dolayı 0-100'de Alpineden yavaş.Yani Renault'un aracı hafifletmesi gayet doğal. Nitekim Motor1.comun konu ile ilgili haberinde Honda'nın pes etmeyeceği, Renault'un tur denemesinden önce son haftalarda Nürburgring pisti çevresinde bazı Civic Type-R prototiplerinin görüldüğü, görünüşe göre Honda'nın da Renault gibi aracı hafifleterek yeni bir tur denemesi yapacağı belirtilmiş. Civic Type-R'ın pist odaklı modelinde karbonfiber tavan olacağı belirtilmiş. Yani maharet aracı hafifletmek. Renault da rekor aracını 130 kg hafifletmiş. Arka koltukların yerine takla barları konmuş. Ayrıca hafif camlar kullanılmış.https://tr.motor1.com/news/350725/renault-megane-rs-trophy-nurburgring-rekor/

    Mühendis ya da fizikçi yorumcular daha iyi yorumlayabilirler. Benim naçizane görüşüm benzer güçlerde (Renault 300 beygir,Honda 320 beygir) zamanı azaltmanın yolu hafifletmekten geçer. Başka türlüsü fizik ilmine ters.
    Ayrıca Renault 1.8 motor, Honda 2.0 motor. Tork değerleri aynı 400nm. Honda 20 beygir daha güçlü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi t821926 -- 26 Temmuz 2019; 18:36:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spinattimyalnizliga

    O roll cage in amacı koltukların sökülmesiyle oluşan ağırlığı dengelemek değil. Amaç yol tutuş ve rijitlik kazandırmak. Yani koltuk söktük ama ağırlık kattık anlamında yapılan bir olay değil. Aynısını Renault da yaptı mesela ;)

    Honda yapınca ağırlığı dengeledi, Renault yapınca arka koltukları bile söktü denilmesi de ne kadar objektif sizlere kalmış.

    Alıntıları Göster
    Roll-Cage' nin asil Amaci guvenliktir takla atmaya karsin, ikinci plani rijitlik..

    Koltugun agirligiyla,Roll-Cage agirligi hemen hemen aynida olabilir daha hafifte olabilir..Tartismaya aciktir..

    Standart Megane Rs rekoru kiramamis,Standart Type'r kirmis rekoru bu kadar basit aslinda..

    Yukarida belirtilen arac seri uretim olmadigi,130 kg hafif,frenleri farkli,lastikleri farkli,suspansiyonu bile ozel vs bunlar rekoru alayim da adi Megane Rs olsun diye yapilan seyler..Stok seri iretim aracta olsa Tamam derim..

    Ayrica Golf Clupsport'un Lastikleri bile piste ozel uretilmisti,kàle almiyorlar cogu elestirmenler tarafindan bu tarz denemeler..Type'r lastikleri bile standart seri uretim yani..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Backstreet -- 26 Temmuz 2019; 21:17:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Honda bi rekor kırmış ve renault bunu geliştirmiş oraya kadar sorun yok,peki siz neden burda ölesiye tartişıyorsunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Focus, 308 varken megane ne ya. 1.8 motorla bir zahmet geçsin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • kardeşim 1.8 le bi zahmet geçsin diyonda civic Type r de 2.0 la yarıştı bi de o yandan düşün 1.8 vs 2.0

  • o aracin standarti 310 bg o Honda civic typer-r gt

  • Bu forumda vosvos, pecot, sıkoda, honda saplantılı; asla iflah olmaz gözleri kör olmuş fanatikler var. Bunların haricinde hiçbir marka başaramaz, yapamaz. Yapsa bile kalıcı değildir, sahtekarlık vardır.

    Adam utanmadan golf sıportla Megane rs i ayni kefeye koyuyor. Kafaya bak kafaya, hey yavrum hey

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.