Şimdi Ara

Megane II HB 1.5 dCi yakıt tüketim + son sürat (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
83
Cevap
0
Favori
122.669
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bence daha fazla yapardı. 205 yapan arkadaşta var. ayrıca cebbar arkadaşım, virajlardada bastır hiç korkma. sadece çok fazla yan yatıyor ama hiiç savurmuyor.. virajda tır sollaren 170 yapıyordum. otoban falan da değil. isabeyli-atça arası... 170 te bile savurmuyor. ayrca 4. viteste 165 falan yapıyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: modifiyemre

    bence daha fazla yapardı. 205 yapan arkadaşta var. ayrıca cebbar arkadaşım, virajlardada bastır hiç korkma. sadece çok fazla yan yatıyor ama hiiç savurmuyor.. virajda tır sollaren 170 yapıyordum. otoban falan da değil. isabeyli-atça arası... 170 te bile savurmuyor. ayrca 4. viteste 165 falan yapıyor.

    arkadaşım savrulmayan araba bu dimi?? virajda 170le savrulmadın ama ben yan koyarken kaldırıma cıktım 100mt sürüklendim.. ayrıca 205yapan arkadasa helal olsun ama resmini muhakkak burda görmek isterim.. 200u zorlasam yaparım,205i görmek lazım...

     Megane II HB 1.5 dCi yakıt tüketim + son sürat


     Megane II HB 1.5 dCi yakıt tüketim + son sürat




  • ilk önce geçmiş olsun arkadaşım. 2. olarak söylemek istediğim, el frenii çekince süper yanlıyor. bu olayı ben megane ile kavradım. istediğin kadar yanlayabiliyorsun. fakat el freni sıkmadan ve ya sol ayak freni kullanmadan, bir viraja istediği kadar keskin olsun seri bir şekilde girdiğinde araba o virajı alıyor. sadece sana 2 teker üstüne kalkacakmış hissi veriyor. (amortisörleri çok yumuşak olduğu için.) el freni sıktığın zaman resmen asr devre dşı kalıyor.. yani ben deneyimlerime dayanarak söylyorum. sizinkini bilemem. yrıcagoogle den megane diye girerseniz, ya 4. ya beşinci sayfada bu sayfanın linkiyle bir resim var. 205 kmh de. ama resmin linki ölmüş, sadece google kayıtlarında. birinci sayfada bulunuyor resim ve açılmıyor... ;) tekrar geçmiş olsun. allah kazadan beladan koruun..




  • ewett
  • meganelarda asr yok

    zaten asr olacak olsa espye entegre olurdu büyük ihtimal,ama nerdeeeee,renoya bu konuda diyorum

    zaten bizim araçların 2 eksiği var,onları da giderseler tam süper olacak

    1.si esp ve buna entegre asr+csv(renoda yetersiz dönüş kontrolü diye açıklamışlar,bmwde cbc,viraj içinde tekerlerin tur sayıları farklı olduğundan fren basıncını buna göre ayarlıyor)

    2.si arkada tam bağımsız süspansiyon.

    Zaten bu esp furyası ayağına bigün sinirlendim aradım maisi,dedim esp niye yok,1.9dci niye yok,telin ucundaki bayan bişiler geveledi durdu,yok neyin ne zaman konacağı çok çok önceden belirleniyomuş,tamam öledir de,ama güya güya Türk tüketicisinin profili ve esp ile ilgili bişiler geveledi yine esp tutmaz koyduran olmaz siz ne yapacanız gibisinden diyorum başka birşey demiyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xradiancex -- 3 Ocak 2007; 16:10:15 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: xradiancex

    meganelarda asr yok

    zaten asr olacak olsa espye entegre olurdu büyük ihtimal,ama nerdeeeee,renoya bu konuda diyorum

    zaten bizim araçların 2 eksiği var,onları da giderseler tam süper olacak

    1.si esp ve buna entegre asr+csv(renoda yetersiz dönüş kontrolü diye açıklamışlar,bmwde cbc,viraj içinde tekerlerin tur sayıları farklı olduğundan fren basıncını buna göre ayarlıyor)

    2.si arkada tam bağımsız süspansiyon.

    Zaten bu esp furyası ayağına bigün sinirlendim aradım maisi,dedim esp niye yok,1.9dci niye yok,telin ucundaki bayan bişiler geveledi durdu,yok neyin ne zaman konacağı çok çok önceden belirleniyomuş,tamam öledir de,ama güya güya Türk tüketicisinin profili ve esp ile ilgili bişiler geveledi yine esp tutmaz koyduran olmaz siz ne yapacanız gibisinden diyorum başka birşey demiyorum...

    ESP ve diğer konularda sana tamamen katılıyorum
    her modeli getirmezler donanımları kafalarına göre belirlerler aynı şeyi bana da gevelediler
    sen koy almayan almasın
    Türkiye de magane 2.0 dci yok laguna GT yok yok oğlu yok




  • sedan 1.5 80 dizel var ve ben bi depoyla 1300 km yaptım. tamamı şehir dışıydı. ayrıca iç dış karışık 55 km de 2.4lt eurodizel yaktım
  • bu hız konusunda bişey sölemek istiyorum. yokuş aşağı meganeyi boşverin uzun bi yolda yokuş aşağı at arabasını bıraksan atı da sollar geçer. 205 yazan arkadaş başka türlü o hıza çıkamaz bence. ben 190 yaptım. düz yoldu. ayrıca 4. vites ortalarında giderken 2.vitese çekerseniz devirsayacının 5000i de geçtiğini görürsünüz ama arabanın canını alıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozzzy01 -- 4 Ocak 2007; 21:56:13 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozzzy01

    bu hız konusunda bişey sölemek istiyorum. yokuş aşağı meganeyi boşverin uzun bi yolda yokuş aşağı at arabasını bıraksan atı da sollar geçer. 205 yazan arkadaş başka türlü o hıza çıkamaz bence. ben 190 yaptım. düz yoldu. ayrıca 4. vites ortalarında giderken 2.vitese çekerseniz devirsayacının 5000i de geçtiğini görürsünüz ama arabanın canını alıyor.

    sen yap yap 2 ye cek vitesi subap kafalrını elinealdıgında bir daha vites düşürmeyi litaratüründen silersin bu arada bilmişlik yapmak için deil ama hatırlatmak isterim süratlanme yapmak için dizellerden vites düşürmek cok sakıncalı bir durumdur...
  • fransada yeni teknoloji dizel kullanıyomuş ve benzinli maa burda hala eskiler var sebep ne araba burda üretilyor zaten ya balını fransa oh valla..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: __RaVe__®


    quote:

    Orjinalden alıntı: ozzzy01

    bu hız konusunda bişey sölemek istiyorum. yokuş aşağı meganeyi boşverin uzun bi yolda yokuş aşağı at arabasını bıraksan atı da sollar geçer. 205 yazan arkadaş başka türlü o hıza çıkamaz bence. ben 190 yaptım. düz yoldu. ayrıca 4. vites ortalarında giderken 2.vitese çekerseniz devirsayacının 5000i de geçtiğini görürsünüz ama arabanın canını alıyor.

    sen yap yap 2 ye cek vitesi subap kafalrını elinealdıgında bir daha vites düşürmeyi litaratüründen silersin bu arada bilmişlik yapmak için deil ama hatırlatmak isterim süratlanme yapmak için dizellerden vites düşürmek cok sakıncalı bir durumdur...


    Kardeş sen 307 ni sürmeye devam et pug formunda yazını yaz olmaz mı? Ters ters yazılar yazma mümkünse bana. Kötü bişe yazmadım farkındaysan. Ayrıca bundan önceki arabam 307 xs di. Kurtulana kadar canım çıktı. Her arabayı 307 ile karıştırma. saygılar...




  • bende de megane var ve düz yolda dh 4100-4200 arası 190 kmh yaptı.. hatırlarsanız 5000 in tam üstünde kestiğini söylemiştim.. düşünün artık... yüxek vitestede 100 devir neredeyse 10 kmh demek...

    birde 4 ten 2 ye değil 3 te 90-100 le giderken 2 ye çeksen de kesici illeti yüzünden 5000 i geçmiyor. ama araba aşırı kapanıyor.. 100 den bir anda 75 civarına iniyorsun. frene abanmış gibi oluyorsun... bir gün yanlışlıkla 2 ye atmıştımda 3 ten o gün fakettim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi modifiyemre -- 6 Ocak 2007; 9:40:24 >



  • KARDEŞ BEN DE 2005 MEGANE II WAGON DCİ 1.5 DCİ 80 BG VAR

    ARABAYA BİRDEN YÜKLEN MEMEN GEREKİYO BEN BİRDEN 5000 RPM ÇIKARTTIM ARABAA DEVİR KESTİ ADANA OTOBANINDA 4000 RPM DE 175 KMH YAPTI

    5.VİTES 2000RPM 80 KMH
    5.VİTES 3000 RPM 130 KMH
    5.VİTES 4000 RPM 170 KMH


     Megane II HB 1.5 dCi yakıt tüketim + son sürat
  • arkadaşım :D

    geenlerde (bu sefer 5 le) 110 yapıyordum. 4 e geçmedigibi oldu. zorlayınca vites kolunu 2. yetaktığımı aanladım :D ve 5500 civarı devre çıktı. gaz bird ekökteydi, araba önce kapanır gibi oldu, sonrra hafif hafif hgızlandığını hissettim. ama motoru patlatmıyım die direk 3 e attım. yani megane ler 2 de 105-107 civarına çıkabiliyor :D kesici olmasa..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sezgintr

    quote:

    Orjinalden alıntı: asilx

    grande punto test etmiş biri olarak o araba turboyu çok geç açıyor megane dizelden daha hantal düşük devirlerde..
    180km yi geçemiyor diyede sizin sitede okumuştum
    quote:

    Orjinalden alıntı: Sezgintr

    O arabayla 200 yaptım diyen de yalan söyler yaptıysada kesiciyi kaldırtmıştır. Son hız 190 oda hafif bayır aşağı yolda düz yolda 180 daha fazlada gitmiyor. Meganının hızı beni tatmin etmedi 80bg o kasaya çok az geldiği için ödüllü motorlardan 90bg aldım. Bu fişek gibi maşallah. İyiki multijet almışım zaten testlerde de diğer dizellerden daha başarılı olduğu yazıyor.
    http://arabam.milliyet.com.tr/arabamtest/fiat_grandepunto_13multijet/fiat_grandepunto_13_1.asp



    Turboyu ewet çok geç açıyor 2. vitesle gitmen gerekirken 3. viteste arabanın devrini 1000 devire düşürürsen yarım saat beklersin turbo açılsın diye yine allaha şükür bizim bi dolmuşçu abimizde logan dci var ben seni geçerim diye tutturdu sadece bi kere kalkış yaptık 1km kadar gittik sadece tozumu yutmakla yetindi. Zaten daha kalkışta 2 araba boyu fark attım. Ama hadi yine senin dediğin olsun dci çok seri. Sen kullandığın için bilirsin. Multijet 1245cc bunuda sana hatırlatayım. 1.5 dci yla her zaman kapıştırırım. Çünkü multijet1.2 dci1.5ten her zaman ve her koşulda daha iyidir. Bak adam orada test yapmış linke tıklarsan yorumlarının ne kadar yersiz olduğunu ve marka fanatikliği yaptığını görürsün.
    Ewet arabalar 180den sonra çok yavaş hızlanıyor çünkü 3000 devirde kesici var. Dci 4000 devire koymuş. 4000 devire koymasına rağmen yinede 175i geçemez. Benim aracımda devir kesici 4000 de olsaydı son hız ne olurdu biliyor musun. Tam 220yi vururdu.



    grande puntoda kesici olmassa 220 yimi vururdun dostum kusura bakma bende bir fiyat kullanıcısıyım ama cok fazla attın bende 1,6 vectra vardı benzinli o zor görüyordu sen neyden bahsediyorsun 1,2 arabadan o puıntonun kasassını kaldırmaz bikere hem birkere sen bu foruma girip marka fanatigi asslında sensin burası megan forumu git kendi forumunda yorum yap ayrıyetten 3 bin devirde kesiciymiş yok canm okadar deil her dizel arabada kesici 5500 dedir megan olsun fiat olsn dikkat edin normal bi basmada cıkmaz ama araca bi chip yazdırın veya yakus assagıda basın yokus yukarıolsn biraz zorlayın bakın nasıl cıkıor bende doblo 1,9 jtd var menmunum arabamdan ama satp megan almak istiyorum ve sen diyorsun ya logana tıoz yutturdum o loganlarda clio motoru var meganla clio arasında daglar var daglar lütfen sallamasyon işlerle gelmeyiniz kendi forumunuza lütfen salca olmayın




  • 1 - Megane 3 hb ve Fluence Donanımı farketmeksizin ilk 2 3 depoda yogun trafikte diye konusmak yerine daha teknik olan ortalama hızı : 20 ve altı olan arkadaslarda yakıt tüketimi ilk aldıklarında kac ortalamaya sahipti ?

    2 - ortalama hızı 20-25 arasında olan arkadaslar 3.4 depolarında yaklasık 3500 km civarlarında iken yakıt tüketimleri ne alemdeydi ortalaması ve gittiği kaç km idi ?

    3 - YOL BİLGİSAYARI GERCEKTEN DOGR DEĞERLER VERMİYOR DÜŞÜNCEM VAR AMA BU DOGRU DEGER VERMEMESİ EN FAZLA 50 60 KM OYNATIYOR DİYE DÜŞÜNÜYORUM BU DÜŞÜNCEME NE DERsenİZ ?

    4 - ARABASI 7000 KM VE ÜZERİ OLMUS SENESİ DOLDURMUS BELKİDE OLAN ARKADASLAR İLK ALDIGINIZDAKİ YAKIT TÜKETİMİ ORTALAMA HIZINI KAC OLURSA İSTER İLK ALDIGIMDADA 20 İDİ HALEN YİRMİ YADA ŞİMDİ 25 OLMUS FARKETMİYOR MOTOR ACILDIKCA 8.0 LT 9 .0 LT MİSAL ONDAN KACA DÜŞTÜ YADA DÜŞTÜMÜ ORTALAMA YAKIT VE KAC KM OLARAK YANSIDI SİZE

    ÖRNEK : ARABAMI İLK ALDIM İLK 2 3 DEPOSUNDA HIZIM 20 BAZEN 22 BAZEN ORTALAMA 18 CİVARLARINDA VE 6.8 İLE 8.3 ARASINDA DÖNÜYORDU BUNA BAGLI OLARAK BİR FULL DEPO YAKLASIK OLARAK 820 KM İLE 950 KM ARASINDA YOLCULUK YAPIYORDUM DİYE SÖYLE BİR BABA YİĞİT ARKADASIMIZ YOKMU GÖNÜLLERİMİZ FERAHLATACAK .




  • quote:

    Turboyu ewet çok geç açıyor 2. vitesle gitmen gerekirken 3. viteste arabanın devrini 1000 devire düşürürsen yarım saat beklersin turbo açılsın diye yine allaha şükür bizim bi dolmuşçu abimizde logan dci var ben seni geçerim diye tutturdu sadece bi kere kalkış yaptık 1km kadar gittik sadece tozumu yutmakla yetindi. Zaten daha kalkışta 2 araba boyu fark attım. Ama hadi yine senin dediğin olsun dci çok seri. Sen kullandığın için bilirsin. Multijet 1245cc bunuda sana hatırlatayım. 1.5 dci yla her zaman kapıştırırım. Çünkü multijet1.2 dci1.5ten her zaman ve her koşulda daha iyidir. Bak adam orada test yapmış linke tıklarsan yorumlarının ne kadar yersiz olduğunu ve marka fanatikliği yaptığını görürsün.
    Ewet arabalar 180den sonra çok yavaş hızlanıyor çünkü 3000 devirde kesici var. Dci 4000 devire koymuş. 4000 devire koymasına rağmen yinede 175i geçemez. Benim aracımda devir kesici 4000 de olsaydı son hız ne olurdu biliyor musun. Tam 220yi vururdu.


    hocam 3000 devirde devir kesici olduğundan değil , motorun gücü o kadar olduğundan devir çeviremiyor şanzuman oranlarından dolayı, biraz daha bilgi sahibi olup yazarsanız seviniriz. dci 4000 devirde kalıyorsa devir kesiciden değil gücü o kadar devir çevirmeye yettiği için. basit bir şey söyleyeyim eğer dci ile cdti yaklaşık aynı tork ve güçte ise ve son hızlarına dediğniz devirlerde biri 3000 biri 4000 devirde çıkıyorsa 4000 devirde çıkanın esnekliği daha iyidir. ben 4000 devirde çıkanı tercih ederim. sizin araçta ekonomi ön planda tutularak son viteste arabanın düşük devirde kalması istenmiş, bu iyi mi kötü mü kişiden kişiye değişir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aa.aslan -- 19 Mayıs 2011; 14:48:37 >




  • 2008 hb dci exp.plus aracım var düz yolda 180 i geçemiyorum,hafif yokuş aşağı bulsam 190 ı göremiyorum,görememekte mantıksız geliyor,diğer aracımız 2005 corsa(90 beygir olanı) 1.3 otm ile 200 görebiliyorum.
    bildiğim kadarı ile aracım 85 beygir ve teker açıklığı açısından corsa ya epey fark yapar,ancak son süratte nanay.halbuki 170 e kadar rahatlıkla geliyor,sonrasında sanki birisi arkasından tutuyor.

    yakıt tüketimindede ş.dışını daha düşük veren arkadaşlar neye dayanarak veriyor,onuda anlamış değilim.Benim araçla daha dün izmirden bucada çokıştaki opetten 100 tl mazot aldım,vurdum bursaya 347 km sonra kırmızı yandı. 29 krş kadar yaktı.şehir içinde ise 22-24 krş arası yakıyor.şehirdışı kullananlar geniş düzlükleri bulunca yavaşlayarakmı gidiyorlar acaba?
  • benım aracım 2007 megane 2 sedan expressıon.gecen hafta arabanın deposunu doldurdum 190 lıraya.ızmıre uzun yol yaptım mugla mılastan.ertesı gun dıdım yaptım ve gerısını de sehır ıcınde kullandım.bır seferde muglaya gıttım. sehır ıcı harıc dıger yerlere hep klıma kullandım 2 ve 3 ayarında.aracım suan 710 km yaptı tuketılen yakıt 22 lıtre dıyor.gıdebılecegı yakıt ıse 750 daha gosterıyor.aracın yakıtı yarı depo cızgısının cok az altında.aldıgıma cok memnunum bu kadar beklemıyordum.yakıt kırmızıya ınınce tekrar yorumu tmamlıycam. bu arada otobanda arabayı denedım 185 dıyor baskada tık yok :)bu arada aracım 80 bg olanı anolok klımalı.
  • Merhaba,

    Bende de 2005 Megane 2 HB dci (sportway) var, 2005 Mayıs ayında 32.200 TL ye almıştım.
    Genelde uzun yolda kullanıyorum, yol tutuşu ve yakıt tüketimi konusunda gerçekten çok iyi..
    1 kez turbo problemi yaşadım ve 2008 yılında 1.500 TL verdim maalesef. (Bu arada turbo bozulmadan önce ıslık sesi çıkarıyor haberiniz olsun.)
    Yağ, yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi değişimi 150 TL yi geçmiyor.
    Arabanın sevmediğim tek yanı halıflex...Elk. süpürgesi ne kadar iyi çekerse çeksin, tam temizlenmediği için, zemin hep kirli gibi duruyor.

    Geçen yıl, İstanbul'dan Bolu'ya giderken Opet Mehmetçik vakfından mazot alacaktım, bayram arefesi olduğu için çok kalabalıktı, girmeyip bir sonrakinden alayım dedim, Opeti geçer geçmez ışık yandı. Kilometreyi sıfırladım, bir sonraki benzincide ise eurodizel yoktu !!!
    Kaynaşlı sapağından 2 km. önceki petrol ofisine gittiğimde 180 km. yol yapmıştım... 60 litrelik depom ise 61,50 litre ile dolmuştu...




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.