Şimdi Ara

MEGANE II BÖLÜMÜ (94. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
9 Misafir - 9 Masaüstü
5 sn
27.028
Cevap
139
Favori
3.055.338
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9293949596
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benim arabanın direksiyon simidinde hafiften erime başladı.Eller direksiyonda terlediğinden dolayı bazı izler oluştu direksiyonun pütürlü hali gitti direk kayıyor insanın elinden.canım sıkıldı...
    @stopal taktığın simit çok güzel görünüyor ama fiyat baya yükklü cesaret edemem değiştirmeye.Ama şu kolçak olayı hala kafamın bir köşesinde en yakın zamanda izmirde çıkmacılarda arıcam bende umarım bulurum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _SANTRAL_


    quote:

    Orjinalden alıntı: t_i_t


    quote:

    Orjinalden alıntı: lotus1

    Motorun en performanslı devri 3500 bu doğru olabilir fakat asıl aracı sürekli bu devirde kullanırsan motorun ömrü kısalır. 3500 devirde arabanın bağırdığının farkındasındır. 3500 devir ve daha fazlası araçları sollamak için veya spor sürüş için kullanılır. (İkimizde dizel araç için konuşuyoruz).
    Ayrıca ben de test ettim ve 5.vitesde araç daha az harcıyor. Yakında uzun yola çıkacağım ozaman daha iyi test edeceğim.

    Hatta forumda böyle bir konu açılmıştı. kaç devirde veya kaç km hız ile daha az harcıyor diye.
    90 km hız ile 5. viteste 2000 devirde aracım ortalama(tamamen düz yolda) 2.5 ile 3.5 litre arası yakıt tüketiyor. 3.5 lt üzerine çıkmıyor.
    fakat rampa yukarı işler değişiyor. 5. vitesde araç daha fazla yakmaya başlıyor o yüzden 4. viteste gitmek daha iyi oluyor.


    Düz yolda daha az yakmanın yolu ise 4. vitesde 2000 devirde aracı kullanmak. 3.0 lt üzerine çıkmıyor.

    saygılar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: _SANTRAL_


    quote:

    Orjinalden alıntı: lotus1

    Aracın en az yaktığı devir 2000 devirdir. 90 km hız ile düz yolda 5. viteste gitmek idealdir. 1800 devirle bile gidilebilir. Motor ve destekleyici aksamlar tüm durumlar dikkate alınarak üretiliyor.
    Saygılar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: SELÇUKİ

    arkadaşlar dci araçlarda uygun devirde gidilmediğinde turbonun zarar gördüğüne yönelik bir inanç var,
    söylendiğine göre 5.viteste en azından 100 ile gitmek gerekiyormuş.90 ile gidilirse turbo bozuluyormuş

    90 km hızda 5.viteste devir yaklaşık 2000 civarında seyrediyor.Bu durumun ne zararı var?
    Bir de yazları özellikle hava filtresine dikkat etmeliymiş,1000km de hava filtresini değiştirmek gerekiyormuş.








    Kesinlikle Katılmıyorum.

    110-120km.nin altında 5. viteste aracı kullanmak motora zarar ndiye düşünüyorum.
    DELİLİM
    Yakıt bilgisayarını anlık tüketime ayarlayıp 4, ve 5, vitesteki tüketimleri karşılaştırın.
    Benim araçta düz yolda 110 km süratte:
    5. viteste 4,7l/100km gösterirken
    4. viteste 4,2l/100km.ye düşüyor.
    yani bu motorun en performanslı devri 3500rpm.




    motorun en performanslı olduğu devir 3500 değildir dizel megane lar 100 bg megane yaklaşık 1750-3750 devirden aralığında itibaren maksimum torkunu verir
    80 bg ise 1750-3000 devir aralağında maksimum torku verir
    grafiktende görüldüğü gibi 3500 devir torkun düşmeye başladığı devirdir dolayısıyla 3500 devirde kullanmak pek mantıklı değildir
    devir tork eğrisi aşağıda

     MEGANE II BÖLÜMÜ


     MEGANE II BÖLÜMÜ





    [Öncelikle 100 HP grafiği için teşekkürler, Mais'in broşürlerinde bile yalan-yanlış grafikler basılmaya devam ediliyor. Şu an elimdeki broşürde 106 HP- 79 Kw grafiği 100 HP - 74 Kw diye sunmuşlar,yersek !

    Motor performansı derken 100 beygir dizel aracın toplamını kastediyorum sadece motoru değil. Yoksa tork eğrisi 3200 den itibaren düşüyor. Tabi bu noktadaki yükselişini sürdüren GÜÇ eğrisini es mi geçmeliyizoda ayrı bir soru.
    Doğrusu Güç(Beygir) ile Tork arasındaki ilişkiyi tam olarak anlayabilmiş değilim. Bilginiz varsa paylaşalım.

    Benim gözlemlemlediğim
    5. viteste 2700 devirde 4,7l/100km sarfiyatın
    4. viteste 3300 devirde 4,2l/100km.ye düştüğü.
    ( Haftaya uzun yola çıkacağım inşallah o zaman ayrıntılı bir gafik çıkartıp sizinle paylaşırım. )

    Yani vitesli bir bisikleti düşünürsek, en uygun vites: en az zorlandığımız/yorulduğumuz vitestir öyle değil mi?
    Bunu bir arabaya uyarlarsak en az yakıt tüketimi yapan nokta= en uygun vites diyemezmiyiz?

    Bundan önce çok kısa süreli - 1 ay- 2004 model 80beygir dizelim olmuştu. Zannedersem aracı hep düşük devirde kullandıklarından araç 3000 devrin üzerine çıkmadıkça artık egzantrikte mi yoksa başka bi yerde mi- bir sürtme ve zorlanma sesi geliyordu.

    Böyle bir tecrübem olduğundan arabamı sıfırdan 6000 km ye kadar 2500 devrin altına zorlamadım.
    Şimdi12000km deyim 2000 devirde bile örneğin rampada zorlasam böyle bir ses gelmiyor.




    Bahsettiğin ses benden hiç gelmedi. Araç şu an 30.000 km de . 1 yıldır 2000 devirde kullanıyorum öyle bir sorun yaşamadım.
    Bu arada Ankara - Bodrum - Dalyan - Kaş - Ankara Toplam 1900 km yol yaptım. sadece rampa yukarı 90 100 km hızlarda 4. viteste kullandım. Düz yolda hep 5. vites kullandım. 100 km de Oratalama 4.5 litre yaktı. Toplam 85 lt yakıt harcamışım. (Yol bilgisayarı değerleri).

    Şöyle bir test yaptım ayrıca. Ankara Afyon 5. viteste 2000 2200 devir arası kullandım. (90 km ve 100 km hız arası) Ortalama tam 3.8 lt yakıt yaktı ayrıca hız sabitleyiciyide kullanmadım. Şu ana kadar elde ettiğim en iyi değerdi. Dönüş yolunda yine Afyondan döndük. 4. viteste kullanacaktım ama unutmuşum. Bu şekilde 4. ve 5. vites farkını anlayabilecektik.

    Saygılar.




  • @ Lotus konuyla alaksız olacak ama baya güzel yerlerde gezmişsin.Özellikle KAŞ
    Ben aslen kaşlıyım umarım beğenmişsindir oraları
  • quote:

    Orjinalden alıntı: red_power

    Benim arabanın direksiyon simidinde hafiften erime başladı.Eller direksiyonda terlediğinden dolayı bazı izler oluştu direksiyonun pütürlü hali gitti direk kayıyor insanın elinden.canım sıkıldı...
    @stopal taktığın simit çok güzel görünüyor ama fiyat baya yükklü cesaret edemem değiştirmeye.Ama şu kolçak olayı hala kafamın bir köşesinde en yakın zamanda izmirde çıkmacılarda arıcam bende umarım bulurum



    red_power senin direksiyon simidinin bir resmini cekip suraya bir koysana bakalım nasıl deforme olmus sana önerilerim ola bilir kolcak konusuna gelincede harika bişe her keze tavsiye ederim... yanlıs analama benim eski simidi uyguna vere bilirim .




  • En kısa zamanda resmini çekip koyucam buraya.Şu anda simit almayı düşünmüyorum.Ancak satarken olabilir.Daha yeni yeni deforme olmaya başladı.Bakalım daha fazla deforme olursa zaten mecbur kalırım değiştirmeye ozaman irtibata geçerim senle
  • arkadaslar 2004 2005 1.6 16v megane2 dinamik almayı dusunuyorum 2001 rxt var suanda nasıl tavsiye edermısınız bu aracları cok elektrık arızası cıkarıyomus dorumu ? masraflımı bazıları kesınlıkle megane 1 den vazgecme dıo bılgılendırırsenız cok sewınırım
  • Valla sonuçta bunlar araba arıza olmaz değil.. ama artık teknolojiden faydalanmak gerekir. Benim eski aracım Megane II'de aracı çalıştırınca "enjeksiyonu kontrol et" yazıyordu ama inanın onu yazmasa hiçbir belirtisi de yoktu arıza hakkında..Açıp enjeksiyon için tamirciye götürmezdim ama yazınca götürdüm temizlendi ve geçti. Temizlenmese enjeksiyonu yermiş, o da 1500 YTL..Yol bilgisayrı olmayan arabalarda birçok arıza ancak servise gidersen farkedebilirken, yol bilgisayarı olan aracın arızayı anında bildirmesi iyi birşey değil mi? Yani şimdi yol bilgisayarı olan araç daha çok mu arıza veriyor, yoksa diğer araçlar arızayı söylemiyor mu? Yoksa 2005 aracın 2001 araçtan daha kötü olduğunu iddia etmek bilgizliktir, arada hiç olmazsa sınıf ve konfor farkı var.. Kulaktan dolma bilgilere izin vermeyin lütfen..Saygılar..
  • bütün yorumlar icin sımdıden icin tskler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canerkoc -- 16 Ağustos 2007; 21:36:33 >
  • Lotus benim araç HB ve Sedanla aynı şanzıman dişli oranlarına sahip değil(Sanırım sende Sedan var).
    Evet bunu daha yeni fark ettim. Dün kullandıpım bir Sedan dCi dediğin gibi çok çabuk vites istiyor. Bende ise durum öyle değil. Yıllar önce Fransa'da kullandığım bir Opel Corsa 5.vitese 110dan önce atılmıyordu. O zaman İstanmbul'daki Spring'imi 80i gördümmü 5e atıyordum. Meg2 Sedanlarda aynı Spring dişli oranlarına benziyor diye bir düşünce oluştu bende. Avrupada Banliyölerde yaşayan halkın şehirler arası paralı yollarda ve sık araba sürdüğünü düşünürsek bizdeki Sedan şanzımanı onları kesmez çünkü sürekli 140-150 ile katediyorlar onca yolları her sabah-akşam.Zaten HB lerde Avrupa'da daha yaygın.
  • Beğenmemmi. 2. kez gittim. Çok güzel bir yer. İlk dalışımıda orada gerçekleştirdim..

    quote:

    Orjinalden alıntı: red_power

    @ Lotus konuyla alaksız olacak ama baya güzel yerlerde gezmişsin.Özellikle KAŞ
    Ben aslen kaşlıyım umarım beğenmişsindir oraları

  • Hiç HB dci kullanmadım ama dediğin doğru olabilir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: _SANTRAL_

    Lotus benim araç HB ve Sedanla aynı şanzıman dişli oranlarına sahip değil(Sanırım sende Sedan var).
    Evet bunu daha yeni fark ettim. Dün kullandıpım bir Sedan dCi dediğin gibi çok çabuk vites istiyor. Bende ise durum öyle değil. Yıllar önce Fransa'da kullandığım bir Opel Corsa 5.vitese 110dan önce atılmıyordu. O zaman İstanmbul'daki Spring'imi 80i gördümmü 5e atıyordum. Meg2 Sedanlarda aynı Spring dişli oranlarına benziyor diye bir düşünce oluştu bende. Avrupada Banliyölerde yaşayan halkın şehirler arası paralı yollarda ve sık araba sürdüğünü düşünürsek bizdeki Sedan şanzımanı onları kesmez çünkü sürekli 140-150 ile katediyorlar onca yolları her sabah-akşam.Zaten HB lerde Avrupa'da daha yaygın.







  • quote:

    Orjinalden alıntı: lotus1

    Beğenmemmi. 2. kez gittim. Çok güzel bir yer. İlk dalışımıda orada gerçekleştirdim..

    quote:

    Orjinalden alıntı: red_power

    @ Lotus konuyla alaksız olacak ama baya güzel yerlerde gezmişsin.Özellikle KAŞ
    Ben aslen kaşlıyım umarım beğenmişsindir oraları





    Beğenmene sevindim dostum bende hala her yaz en az 4 günlüğüne gidip kafamı dinlerim.Küçük çakılda denize girip serinlerim.Hatta hatta uzun çarşıdaki bir sokağın adı rahmetli babaannemin adını taşır.Zekiye Teyze sokağı olarak belki duymuşsundur




  • 2004 megane sedan dinamik aracım var.dün sabah aracımın kapıları çok zor açıldı.hiç bir elektrik aksamı çalışmıyordu.tamirci çağırdım akünün bittiğini söyledi.orjinal aküsüydü su atmaya başlamıştı. mutlu marka yeni akü aldım. sonra eve gelirken sol ön camı açmak istedim cam 5 cm kadar açılıyor duruyor.butonu sürekli basılı tuttuğumda tepki vermiyor.sürekli çekip bırakmam gerekiyor böyle kademe kademe açılıp kapanıyor . bunun nedeni ne olabilir acaba yardımcı olabilir misiniz. birde aracım 63 binde 60bin bakımının servis fiyatını bilen varmı?
  • 60 bin bakımında neler yapılıyor? aracım bazen rolantide stop ediyor ve egzosttan koku geliyor tamirciye gittiğimde benzinde su olduğunu söyledi.bu konuda bilgisi olan varmı acaba?
  • 2004 1.6 16v

     MEGANE II BÖLÜMÜ
  • quote:

    Orjinalden alıntı: espace

    2004 megane sedan dinamik aracım var.dün sabah aracımın kapıları çok zor açıldı.hiç bir elektrik aksamı çalışmıyordu.tamirci çağırdım akünün bittiğini söyledi.orjinal aküsüydü su atmaya başlamıştı. mutlu marka yeni akü aldım. sonra eve gelirken sol ön camı açmak istedim cam 5 cm kadar açılıyor duruyor.butonu sürekli basılı tuttuğumda tepki vermiyor.sürekli çekip bırakmam gerekiyor böyle kademe kademe açılıp kapanıyor . bunun nedeni ne olabilir acaba yardımcı olabilir misiniz. birde aracım 63 binde 60bin bakımının servis fiyatını bilen varmı?

    eğer cam açılmıyorsa camı kaldırdığın zaman tuşu 5 saniye falan yukarı doğru basılı tut eğer olmazsa cam motorun bozulmuştur kapıları hızlı kapatmaktan
  • quote:

    Orjinalden alıntı: espace

    2004 megane sedan dinamik aracım var.dün sabah aracımın kapıları çok zor açıldı.hiç bir elektrik aksamı çalışmıyordu.tamirci çağırdım akünün bittiğini söyledi.orjinal aküsüydü su atmaya başlamıştı. mutlu marka yeni akü aldım. sonra eve gelirken sol ön camı açmak istedim cam 5 cm kadar açılıyor duruyor.butonu sürekli basılı tuttuğumda tepki vermiyor.sürekli çekip bırakmam gerekiyor böyle kademe kademe açılıp kapanıyor . bunun nedeni ne olabilir acaba yardımcı olabilir misiniz. birde aracım 63 binde 60bin bakımının servis fiyatını bilen varmı?

    benimde aracım 2004 model hb dinamik. bende yaklaşık 15 gün önce arabamın aküsü bitmişti ve bende mutlu akü taktırdım. arabada elektrik kesildiği için benimde camlarım kesik kesik açılıp kapanıyordu yani seninkinle aynı sorun daha sonra kendi kendine düzeldi. eğer düzelmezse tanıdığın bi oto elektrikçisine git ve aküden cam kumandalarına seyyar kabloyla elektrik versin. hemen düzelir..yani açma kapama tuşalarında sorun yok kalbin rahat olsun..




  • dediğini yaptım cam düzeldi teşekkür ederim.
  • Arkadaslar megane 2 lerde kokpit ışık ayarlarını degistirebiliyor muyuz?
    Bir arkadas burdaki ışık ayarlarının yani km, yol bilgisayarı vb göstergelerdeki ışıgın renginin degistiginden bahsetmisti..

    Yardım için tesekkürler..
  • direksiyonun sol tarafında far yükseklik ayarının yanındaki düğmeden renk tonu ayarlanabiliyor...
  • 
Sayfa: önceki 9293949596
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.