DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Portal arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de bu deneyime davetlisiniz. Gizle Detaylar ve Geri Bildirim
MEGANE II BÖLÜMÜ
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir Kullanıcı
25.909
Cevap
130
Favori
2.610.393
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Teğmen
      182 Mesaj
      28 Temmuz 2007 22:08:57
      quote:

      Orjinalden alıntı: SELÇUKİ

      arkadaşlar dci araçlarda uygun devirde gidilmediğinde turbonun zarar gördüğüne yönelik bir inanç var,
      söylendiğine göre 5.viteste en azından 100 ile gitmek gerekiyormuş.90 ile gidilirse turbo bozuluyormuş

      90 km hızda 5.viteste devir yaklaşık 2000 civarında seyrediyor.Bu durumun ne zararı var?
      Bir de yazları özellikle hava filtresine dikkat etmeliymiş,1000km de hava filtresini değiştirmek gerekiyormuş.






      turbo sarjlı motor lar ya turbo devrinin altında yada üstünde kullanılmalıdır , yakıt tasarrufu yapmak icin araç

      turbo devrini gectikten sonra vites buyutulur ve turbo devreden cıkar, sonra tekrar devreye girer hooop bidaha

      vites buyutulur ve yine devreden cıkar, bu sekilde kullanımlarda aracınızda orta vadede ciddi turbo problemleri yasamanız

      kacınılmazdır zira turbo dizel aracların devirli kullanılması gerektiği buradan gelmektedir, tavsiyem vites buyuttugunuzde dahi

      devrin 2000rpm nin altında olmamasıdır. Hava filitresinide tavsiyem yaz aylarında oturdugunuz bolgenin durumunu göz önüne

      alarak 3000-5000 km arasında degistirmenizdir, normal motor havayı alır, turbolu motor ise süpürge gibi emer, ucuz ve

      degistirmesi kolay bi parcadır zaten



      _____________________________

      The only two things that are infinite in size are the universe and human stupidity. And I'm not completely sure about the universe...
    • Yarbay
      4156 Mesaj
      28 Temmuz 2007 22:27:06
      arkadaşlar megane larda şöyle özellikler var ben bunların ne işe yaradığını bilmiyorum.yardımcı olursanız sevinirim.
      1.akıllı ön cam silecekleri
      2.atermik ön cam(ben bunu güneşin ısısını iletmiyor diye biliyordum öyle bir görevi yok)
      3.değişken takviyeli direksiyon

      hepsini cevaplamanıza gerek yok hangisini biliyorsanız onu yazın



      _____________________________

    • Er
      2 Mesaj
      28 Temmuz 2007 22:36:34
      Arkadaşlar bende 2008 Megane II HB auth 1.4 16 sahibi olmak üzereyim.Üzereyim çünkü trafik 2 Ağustosta kayıt işlemlerine izin veriyormuş sanırsam o yüzden aracı 2-3 Ağustos gibi teslim edecekler.Sizden öğrenmek istediğim 2008 auth model de yenilikler varmı bilgilendirirseniz sevinirim


      _____________________________

      2008 Megane II HB Auth 1.4 16V
    • Yüzbaşı
      622 Mesaj
      29 Temmuz 2007 12:28:45
      27.000 km 1.6 16v hb 2006 gümüş gri 24.000 ytl. umarım fiyat iyidir :)


      _____________________________

      www.arusada.com
    • Yarbay
      4156 Mesaj
      29 Temmuz 2007 12:39:10
      quote:

      Orjinalden alıntı: iStPaLaDiN

      27.000 km 1.6 16v hb 2006 gümüş gri 24.000 ytl. umarım fiyat iyidir :)

      ne bu dynamique mi otantik mi?



      _____________________________

    • Teğmen
      113 Mesaj
      29 Temmuz 2007 15:03:59
      1.4 motorun bu ağır kasayı kaldırabileceğine şaşıyorum doğrusu. Neticede Clio motoru.
      Clio'larda bile 1.6 16v seçeneği varken ondan 300 kg daha ağır Megane2de 1.4 16v kullanılmasına aklım ermiyor..



      quote:

      Orjinalden alıntı: Celebrimbortr

      Arkadaşlar bende 2008 Megane II HB auth 1.4 16 sahibi olmak üzereyim.Üzereyim çünkü trafik 2 Ağustosta kayıt işlemlerine izin veriyormuş sanırsam o yüzden aracı 2-3 Ağustos gibi teslim edecekler.Sizden öğrenmek istediğim 2008 auth model de yenilikler varmı bilgilendirirseniz sevinirim





      _____________________________

      2007 meganeII HB exp
      1.5 dCi 100 HP
    • Teğmen
      113 Mesaj
      29 Temmuz 2007 15:14:08
      alabora

      Şu turbo konusunu biraz açabilirmiyiz ?
      Yani aracı kaç devirler arasında kullanmalı.



      _____________________________

      2007 meganeII HB exp
      1.5 dCi 100 HP
    • Teğmen
      182 Mesaj
      29 Temmuz 2007 23:01:29
      vites degistirdiginizde de arac turbo devrinin üstünde kalmalıdır, örnegin

      turbo 2000 devirde devreye giriyorsa vites buyuttukten sonrada arac 2000 devrin üstünde olmalıdır

      bu sekilde hem daha saglıklı hemde daha performanslı sürüş söz konusudur

      turbo ikide bir devreye girip cıkmadıgındanda orta vadede (50-60 bin km ) turbo arıza sorunu yasamazsınız



      _____________________________

      The only two things that are infinite in size are the universe and human stupidity. And I'm not completely sure about the universe...
    • Yüzbaşı
      549 Mesaj
      30 Temmuz 2007 15:51:18
      quote:

      Orjinalden alıntı: _SANTRAL_



      Alıntıları Göster





      [Öncelikle 100 HP grafiği için teşekkürler, Mais'in broşürlerinde bile yalan-yanlış grafikler basılmaya devam ediliyor. Şu an elimdeki broşürde 106 HP- 79 Kw grafiği 100 HP - 74 Kw diye sunmuşlar,yersek !

      Motor performansı derken 100 beygir dizel aracın toplamını kastediyorum sadece motoru değil. Yoksa tork eğrisi 3200 den itibaren düşüyor. Tabi bu noktadaki yükselişini sürdüren GÜÇ eğrisini es mi geçmeliyizoda ayrı bir soru.
      Doğrusu Güç(Beygir) ile Tork arasındaki ilişkiyi tam olarak anlayabilmiş değilim. Bilginiz varsa paylaşalım.

      Benim gözlemlemlediğim
      5. viteste 2700 devirde 4,7l/100km sarfiyatın
      4. viteste 3300 devirde 4,2l/100km.ye düştüğü.
      ( Haftaya uzun yola çıkacağım inşallah o zaman ayrıntılı bir gafik çıkartıp sizinle paylaşırım. )

      Yani vitesli bir bisikleti düşünürsek, en uygun vites: en az zorlandığımız/yorulduğumuz vitestir öyle değil mi?
      Bunu bir arabaya uyarlarsak en az yakıt tüketimi yapan nokta= en uygun vites diyemezmiyiz?

      Bundan önce çok kısa süreli - 1 ay- 2004 model 80beygir dizelim olmuştu. Zannedersem aracı hep düşük devirde kullandıklarından araç 3000 devrin üzerine çıkmadıkça artık egzantrikte mi yoksa başka bi yerde mi- bir sürtme ve zorlanma sesi geliyordu.

      Böyle bir tecrübem olduğundan arabamı sıfırdan 6000 km ye kadar 2500 devrin altına zorlamadım.
      Şimdi12000km deyim 2000 devirde bile örneğin rampada zorlasam böyle bir ses gelmiyor.


      düz bir yolda 90 km sabit hız için 5. vitesle daha az yakıt tüketirsin
      grafikleri baz aldığımızda en uygun devirin 2500-3000 devir aralığı olduğu gözüküyor
      başka bir arkadaşında söylediği gibi 2000 devir turbonun devreye girdiği devir bu sınırın altı ve üstü arasında çok fazla gidip gelmemek en sağlıklısı
      yakıt tüketimi için güç eğrisinden çok tork eğrisi gözönüne alınmalı
      zaten üreticiler 90 km lik hızı en büyük(dişli oranı olarak en küçük) olan vitesteki deviri maksimum torkun verildiği bant aralığına oturtmaya çalışırlar.



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      276 Mesaj
      01 Ağustos 2007 20:57:29
      arkadaslar yeni araba almıs birileri yokmu. kaça aldı nasıl aldı anlatsalar. 80bg ile 100 bg dizel arasında çok fark varmı 100 bg almaya degermi. sehir içi yakıt sarfiyanız nasıl. teşekkürler


      _____________________________

    • Teğmen
      113 Mesaj
      01 Ağustos 2007 21:25:08
      Şehiriçi 7lt/100km.
      Şehirdışı 5lt/100km.

      Sarfiyatım var klima kapalı.



      _____________________________

      2007 meganeII HB exp
      1.5 dCi 100 HP
    • Yüzbaşı
      738 Mesaj
      02 Ağustos 2007 11:52:47
      quote:

      Orjinalden alıntı: efsanea_06

      arkadaşlar megane larda şöyle özellikler var ben bunların ne işe yaradığını bilmiyorum.yardımcı olursanız sevinirim.
      1.akıllı ön cam silecekleri
      2.atermik ön cam(ben bunu güneşin ısısını iletmiyor diye biliyordum öyle bir görevi yok)
      3.değişken takviyeli direksiyon

      hepsini cevaplamanıza gerek yok hangisini biliyorsanız onu yazın


      1: yağmur sensörü
      2: aynen öyle
      3: hızlandıkca direksiyonun sertleşmesi ve şehiriçinde direksiyonun daha yumuşak hareket etmesi

      bildiklerim bu şekilde yanlışlık varsa düzeltin



      _____________________________

      2006 Megane II Sedan 1.4 16V 98 Hp Authentique Platin Gri
      İNTİKAM EN İYİ SOĞUK YENEN YEMEKTİR. NE KADAR SOĞUK OLURSA O KADAR LEZZETLİ OLUR...
    • Çavuş
      89 Mesaj
      02 Ağustos 2007 15:32:53
      1- araç durduğunda örnek kırmızı ışık veya dur kalk gibi sileceklerin de yavaşlaması hatta periyoda göre durması-motoru yanmasın diye buz tutmuş sileceğin çalışmaması
      2-ön cam büyük olduğu için ısı yalıtımı özel bir cam, dediğiniz gibi güneş ışınlarını epey bir durdurur. termos kabı gibi düşünülebilir onun saydam olanı.
      3- hıza göre ve manevraya göre örnek park manevrası direksiyon elektrik motorunun extra güç takviyesi sertleşme yumuşama şeklinde



      _____________________________

      "In the land of the blind the one eyed man is king."
    • Binbaşı
      1250 Mesaj
      03 Ağustos 2007 03:35:05
      100 kmde ortalama yakıt tüketimini gösteren bir rakam var
      Yakıt tüketimi ortalamasını yeniden nasıl baslatabiliriz ?
      Yoksa bu rakam sürekli sabit mi kalıyor gidilen her 100 km (son 100) ün ortalamasını mı hesaplıyor?
      Tesekkürler..



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      648 Mesaj
      03 Ağustos 2007 13:02:35
      Sağdaki kolun üstünde bir tuş var, ona bas bütün değerleri görürsün. Km sıfırlamaysa hız göstergelerinin altında küçük bir çubuk var, ona bas tüm değerler sıfırlanır. KM'nin altındaki mesafeyi ise o seçeneğe gelerek, aynı tuşa basarak sıfırlarsın..Saygılar..


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      738 Mesaj
      03 Ağustos 2007 20:10:01
      torpido nasıl sökülür

      öncelikle airbağ iptal düğmesini çıkartıyoruz

      düğmeyi sıkıca tutup sağa sola oynatarak çekiyorsunuz kolayca çıkıyor arkasında soketi çıkartarak parçayı bir kenara ayırıyorz



      görüldüğü gibi küçük düz bir tornavidayı kapağın altına sokuyoruz ve dışarı doğru esneterek çıkarıyoruz
      kapak hemen çıkacaktır tutan birşey yok zaten
      kapak tırnaklarını attırdıktan sonra önce kendinize sonra yukarı doğru çekerek kolayca çıkarabilirsiniz







      toridoyu tutan vidalardan bir tanesi bunu söküyorsunuz



      diğer iki vidada işaretli yerlerde onlarıda söküyorsunuz güzelce
      alttaki vidayı sökmek biraz uğraştırıyor plastik parça tam vidanın önüne geliyor tornavida sokamıyosunuz bunun için
      sarıyla işaretli yerdeki tırnağı düz tornavida ile kolayca attırıp parçayı esneterek vidayı sökebilirsiniz



      bundan başka gizli vida yok zaten, şimdide torpidonun içinde üst kıstımdaki vidaları söküyorsunuz ordada 3 tane vida var





      vida sökme işi bitti kendinize doğru çekince işlem tamam
      torpidoyu tutan tek şey işaretli yerdeki plasltik tırnak. onuda çıkartığınızda torpido elinize gelecektir



      kolay gelsin

      NOT: BU İŞLERE ELİNİZ YATKIN DEĞİLSE LÜTFEN ANLAYAN BİRİLERİNE YAPTIRIN ZARAR GÖRMENİZİ İSTEMEM



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tturnusol -- 3 Ağustos 2007; 20:13:46 >
      _____________________________

      2006 Megane II Sedan 1.4 16V 98 Hp Authentique Platin Gri
      İNTİKAM EN İYİ SOĞUK YENEN YEMEKTİR. NE KADAR SOĞUK OLURSA O KADAR LEZZETLİ OLUR...
    • Binbaşı
      1506 Mesaj
      03 Ağustos 2007 20:45:32
      abi görüşmeyeli gene döktürmeye başlamışsın


      _____________________________

      psn: xradiancexx
      2013 Scirocco TSI
      Dell 15R-5521 İ7
    • Yarbay
      2065 Mesaj
      03 Ağustos 2007 20:49:42
      @tturnusolSen bu arabayı komple söker sonra bir daha monte edersin valla korkulur senden


      _____________________________

      Atatürk Yolunda Yürüyen Bir Eğitimci
    • Yüzbaşı
      738 Mesaj
      03 Ağustos 2007 20:58:11
      quote:

      Orjinalden alıntı: xradiancex

      abi görüşmeyeli gene döktürmeye başlamışsın


      OOOOOOOOOOOOO
      Eyvallah kardeş hoşgeldin sağol
      nerdesin adanadamı ??



      _____________________________

      2006 Megane II Sedan 1.4 16V 98 Hp Authentique Platin Gri
      İNTİKAM EN İYİ SOĞUK YENEN YEMEKTİR. NE KADAR SOĞUK OLURSA O KADAR LEZZETLİ OLUR...
    • Yüzbaşı
      738 Mesaj
      03 Ağustos 2007 21:01:15
      quote:

      Orjinalden alıntı: red_power

      @tturnusolSen bu arabayı komple söker sonra bir daha monte edersin valla korkulur senden


      sağol dostum elimizden geleni yapyoruz. motor hariç dediğin doğru



      _____________________________

      2006 Megane II Sedan 1.4 16V 98 Hp Authentique Platin Gri
      İNTİKAM EN İYİ SOĞUK YENEN YEMEKTİR. NE KADAR SOĞUK OLURSA O KADAR LEZZETLİ OLUR...
Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.