Şimdi Ara

MEGANE II BÖLÜMÜ (90. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
27.027
Cevap
139
Favori
3.055.344
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8889909192
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: raidela_kartal

    arkadaşlar bizim araba işleri hiç belli olmaz ama şu sıralar megane alma ihtimalimiz war 0 fiyatlarını öğrenebilirmiyim çok acil ihtiyacım war
    dizel 1.4 ler in fiyatları nedir acaba ??


    Bütün bu bilgileri renaultun ana sayfasından bulabilirsin.www.renault .com .tr
    Tabi bu fiyatlar pazarlıksız fiyatları.Biraz uğraşırsan mutlaka indirim yaptırırsın
  • kocaeli'ye tayinim çıktı 1,4 aut.hb. gümüş gri hataydayım satlık 19000km orinal alşımlı jant ve 205/55/16 michelin lastik var fiyat 21,000 red power lpg işi kaldı bu tayin tüm hesapları bozdu
  • arkadaşlar dci araçlarda uygun devirde gidilmediğinde turbonun zarar gördüğüne yönelik bir inanç var,
    söylendiğine göre 5.viteste en azından 100 ile gitmek gerekiyormuş.90 ile gidilirse turbo bozuluyormuş

    90 km hızda 5.viteste devir yaklaşık 2000 civarında seyrediyor.Bu durumun ne zararı var?
    Bir de yazları özellikle hava filtresine dikkat etmeliymiş,1000km de hava filtresini değiştirmek gerekiyormuş.
  • 5.viteste en azından 100 ile gitmek gerekiyormuş.90 ile gidilirse turbo bozuluyormuş
    konu ile ilgili çok bilgim yok ama 5. viteste 90 ile gidilmez gibi bir durum bence çok saçma ozaman 90la sadecce 4. viteste gidilir anlamı çıkar buradan ......
  • Aracın en az yaktığı devir 2000 devirdir. 90 km hız ile düz yolda 5. viteste gitmek idealdir. 1800 devirle bile gidilebilir. Motor ve destekleyici aksamlar tüm durumlar dikkate alınarak üretiliyor.
    Saygılar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: SELÇUKİ

    arkadaşlar dci araçlarda uygun devirde gidilmediğinde turbonun zarar gördüğüne yönelik bir inanç var,
    söylendiğine göre 5.viteste en azından 100 ile gitmek gerekiyormuş.90 ile gidilirse turbo bozuluyormuş

    90 km hızda 5.viteste devir yaklaşık 2000 civarında seyrediyor.Bu durumun ne zararı var?
    Bir de yazları özellikle hava filtresine dikkat etmeliymiş,1000km de hava filtresini değiştirmek gerekiyormuş.



  • quote:

    Orjinalden alıntı: lotus1

    Aracın en az yaktığı devir 2000 devirdir. 90 km hız ile düz yolda 5. viteste gitmek idealdir. 1800 devirle bile gidilebilir. Motor ve destekleyici aksamlar tüm durumlar dikkate alınarak üretiliyor.
    Saygılar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: SELÇUKİ

    arkadaşlar dci araçlarda uygun devirde gidilmediğinde turbonun zarar gördüğüne yönelik bir inanç var,
    söylendiğine göre 5.viteste en azından 100 ile gitmek gerekiyormuş.90 ile gidilirse turbo bozuluyormuş

    90 km hızda 5.viteste devir yaklaşık 2000 civarında seyrediyor.Bu durumun ne zararı var?
    Bir de yazları özellikle hava filtresine dikkat etmeliymiş,1000km de hava filtresini değiştirmek gerekiyormuş.








    Kesinlikle Katılmıyorum.

    110-120km.nin altında 5. viteste aracı kullanmak motora zarar ndiye düşünüyorum.
    DELİLİM
    Yakıt bilgisayarını anlık tüketime ayarlayıp 4, ve 5, vitesteki tüketimleri karşılaştırın.
    Benim araçta düz yolda 110 km süratte:
    5. viteste 4,7l/100km gösterirken
    4. viteste 4,2l/100km.ye düşüyor.
    yani bu motorun en performanslı devri 3500rpm.




  • Bu testteki aldığımız sonuçları paylaşalım.
    Sanırım bu daha teknik bir değerlendirme olacaktır..
  • Motorun en performanslı devri 3500 bu doğru olabilir fakat asıl aracı sürekli bu devirde kullanırsan motorun ömrü kısalır. 3500 devirde arabanın bağırdığının farkındasındır. 3500 devir ve daha fazlası araçları sollamak için veya spor sürüş için kullanılır. (İkimizde dizel araç için konuşuyoruz).
    Ayrıca ben de test ettim ve 5.vitesde araç daha az harcıyor. Yakında uzun yola çıkacağım ozaman daha iyi test edeceğim.

    Hatta forumda böyle bir konu açılmıştı. kaç devirde veya kaç km hız ile daha az harcıyor diye.
    90 km hız ile 5. viteste 2000 devirde aracım ortalama(tamamen düz yolda) 2.5 ile 3.5 litre arası yakıt tüketiyor. 3.5 lt üzerine çıkmıyor.
    fakat rampa yukarı işler değişiyor. 5. vitesde araç daha fazla yakmaya başlıyor o yüzden 4. viteste gitmek daha iyi oluyor.


    Düz yolda daha az yakmanın yolu ise 4. vitesde 2000 devirde aracı kullanmak. 3.0 lt üzerine çıkmıyor.

    saygılar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: _SANTRAL_


    quote:

    Orjinalden alıntı: lotus1

    Aracın en az yaktığı devir 2000 devirdir. 90 km hız ile düz yolda 5. viteste gitmek idealdir. 1800 devirle bile gidilebilir. Motor ve destekleyici aksamlar tüm durumlar dikkate alınarak üretiliyor.
    Saygılar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: SELÇUKİ

    arkadaşlar dci araçlarda uygun devirde gidilmediğinde turbonun zarar gördüğüne yönelik bir inanç var,
    söylendiğine göre 5.viteste en azından 100 ile gitmek gerekiyormuş.90 ile gidilirse turbo bozuluyormuş

    90 km hızda 5.viteste devir yaklaşık 2000 civarında seyrediyor.Bu durumun ne zararı var?
    Bir de yazları özellikle hava filtresine dikkat etmeliymiş,1000km de hava filtresini değiştirmek gerekiyormuş.








    Kesinlikle Katılmıyorum.

    110-120km.nin altında 5. viteste aracı kullanmak motora zarar ndiye düşünüyorum.
    DELİLİM
    Yakıt bilgisayarını anlık tüketime ayarlayıp 4, ve 5, vitesteki tüketimleri karşılaştırın.
    Benim araçta düz yolda 110 km süratte:
    5. viteste 4,7l/100km gösterirken
    4. viteste 4,2l/100km.ye düşüyor.
    yani bu motorun en performanslı devri 3500rpm.





  • arkadaşlar sağolsunlar soruma cevap vermişler ama hava filtresi ile ilgili soruma lutfedip cevap verirlerse sevinirim.
    dizelde hava filtresini hangi sıklıkta değişeceğiz?kimileri yazları 1000kmde değiştirmeyi aksi takdirde enjektörlerin uzun vadede zarar göreceğini,bu durumu hiçbir servisin bilerek söylemediğini belirtenler var.
    Değerli görüşleriniz???
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SELÇUKİ

    arkadaşlar sağolsunlar soruma cevap vermişler ama hava filtresi ile ilgili soruma lutfedip cevap verirlerse sevinirim.
    dizelde hava filtresini hangi sıklıkta değişeceğiz?kimileri yazları 1000kmde değiştirmeyi aksi takdirde enjektörlerin uzun vadede zarar göreceğini,bu durumu hiçbir servisin bilerek söylemediğini belirtenler var.
    Değerli görüşleriniz???


    bu konuda bende beklemekteyim , ne kadar doğru acaba, ustalar bir cevap verin lütfen
  • 1000 km biraz az değilmi. Ben ayda 2000 km yol yapıyorum ozaman 15 günde bir hava filtresi mi değiştireceğim.

    Gittiğin yolla da çok bağlantılı. Hergün toprak yoldan gidiliyorsa daha sık değişmeli.
    Artı süreye de bağlı. Örneğin bir araç 10.000 km yi 2 yılda yapıyorsa 2 - 3 defa değiştirilmeli. Fakat 6 ayda yapıyorsa 1 defa değiştirilmeli.

    Hava filitresi değiştirilmesi kullanım sıklığına, dış etkenlere vs bağlıdır. Megane bakım aralıklarını 15.000 km den 10.000 km ye Türkiye yol şartlarından dolayı düşürdü.
    Tanıdıklar 15.000 km de bir değiştirdi hiç bir sorun yaşamadılar. Makyajlı meganelerde 10.000 km de değişiyor. Hadi yazları toz, duman dersek 5000 km de değişsin. Zaten çok pahalı olduğunu sanmıyorum. Fiyatını bilen varsa yazabilirmi.?

    Cevaplarım profosyonel değil fakat 4 yıldır Megane kullanıcısı olduğum için kendi gözlemlerimi ve bildiklerimi yazıyorum.
    Saygılar.




    quote:

    Orjinalden alıntı: SELÇUKİ

    arkadaşlar sağolsunlar soruma cevap vermişler ama hava filtresi ile ilgili soruma lutfedip cevap verirlerse sevinirim.
    dizelde hava filtresini hangi sıklıkta değişeceğiz?kimileri yazları 1000kmde değiştirmeyi aksi takdirde enjektörlerin uzun vadede zarar göreceğini,bu durumu hiçbir servisin bilerek söylemediğini belirtenler var.
    Değerli görüşleriniz???




  • quote:

    Orjinalden alıntı: oz_yuksel


    quote:

    Orjinalden alıntı: SELÇUKİ

    arkadaşlar sağolsunlar soruma cevap vermişler ama hava filtresi ile ilgili soruma lutfedip cevap verirlerse sevinirim.
    dizelde hava filtresini hangi sıklıkta değişeceğiz?kimileri yazları 1000kmde değiştirmeyi aksi takdirde enjektörlerin uzun vadede zarar göreceğini,bu durumu hiçbir servisin bilerek söylemediğini belirtenler var.
    Değerli görüşleriniz???


    bu konuda bende beklemekteyim , ne kadar doğru acaba, ustalar bir cevap verin lütfen

    1000 km değeri saçma önemli olan kullandığın yol normalde Türkiye koşullarında 5000 de değişim yapmak mantıklı ama çok tozlu yollarda kullanıyoran daha once değiştirisein




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yakupkenan

    kocaeli'ye tayinim çıktı 1,4 aut.hb. gümüş gri hataydayım satlık 19000km orinal alşımlı jant ve 205/55/16 michelin lastik var fiyat 21,000 red power lpg işi kaldı bu tayin tüm hesapları bozdu


    Hayırlı olsun dostum önemli olan işlerinin yolunda gitmesi.Gerisi sorun değil.Kendine iyi bak bu arada hangi işle meşgulsün tayin deyince merak ettim( ben öğretmenim tayin kelimesi baya dikkatimi çekiyor)
  • arkadaslar 1.6 16v 2006 megane II HB otomatik aldım yakıt durumu nedir acaba aranızdakı kullanıclardan tiyolar alabılırmıyım .en ekonomık kullanım ıcın ıncelıkleri nelerdir. tesekkurler.
  • sağlık memuruyum kardeş bide araç lpg de iken benzin göstergesi benzini kullanmasanda düşüyor dimi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lotus1

    Motorun en performanslı devri 3500 bu doğru olabilir fakat asıl aracı sürekli bu devirde kullanırsan motorun ömrü kısalır. 3500 devirde arabanın bağırdığının farkındasındır. 3500 devir ve daha fazlası araçları sollamak için veya spor sürüş için kullanılır. (İkimizde dizel araç için konuşuyoruz).
    Ayrıca ben de test ettim ve 5.vitesde araç daha az harcıyor. Yakında uzun yola çıkacağım ozaman daha iyi test edeceğim.

    Hatta forumda böyle bir konu açılmıştı. kaç devirde veya kaç km hız ile daha az harcıyor diye.
    90 km hız ile 5. viteste 2000 devirde aracım ortalama(tamamen düz yolda) 2.5 ile 3.5 litre arası yakıt tüketiyor. 3.5 lt üzerine çıkmıyor.
    fakat rampa yukarı işler değişiyor. 5. vitesde araç daha fazla yakmaya başlıyor o yüzden 4. viteste gitmek daha iyi oluyor.


    Düz yolda daha az yakmanın yolu ise 4. vitesde 2000 devirde aracı kullanmak. 3.0 lt üzerine çıkmıyor.

    saygılar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: _SANTRAL_


    quote:

    Orjinalden alıntı: lotus1

    Aracın en az yaktığı devir 2000 devirdir. 90 km hız ile düz yolda 5. viteste gitmek idealdir. 1800 devirle bile gidilebilir. Motor ve destekleyici aksamlar tüm durumlar dikkate alınarak üretiliyor.
    Saygılar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: SELÇUKİ

    arkadaşlar dci araçlarda uygun devirde gidilmediğinde turbonun zarar gördüğüne yönelik bir inanç var,
    söylendiğine göre 5.viteste en azından 100 ile gitmek gerekiyormuş.90 ile gidilirse turbo bozuluyormuş

    90 km hızda 5.viteste devir yaklaşık 2000 civarında seyrediyor.Bu durumun ne zararı var?
    Bir de yazları özellikle hava filtresine dikkat etmeliymiş,1000km de hava filtresini değiştirmek gerekiyormuş.








    Kesinlikle Katılmıyorum.

    110-120km.nin altında 5. viteste aracı kullanmak motora zarar ndiye düşünüyorum.
    DELİLİM
    Yakıt bilgisayarını anlık tüketime ayarlayıp 4, ve 5, vitesteki tüketimleri karşılaştırın.
    Benim araçta düz yolda 110 km süratte:
    5. viteste 4,7l/100km gösterirken
    4. viteste 4,2l/100km.ye düşüyor.
    yani bu motorun en performanslı devri 3500rpm.




    motorun en performanslı olduğu devir 3500 değildir dizel megane lar 100 bg megane yaklaşık 1750-3750 devirden aralığında itibaren maksimum torkunu verir
    80 bg ise 1750-3000 devir aralağında maksimum torku verir
    grafiktende görüldüğü gibi 3500 devir torkun düşmeye başladığı devirdir dolayısıyla 3500 devirde kullanmak pek mantıklı değildir
    devir tork eğrisi aşağıda







  • Kardeş hayırlı olsun yeni araban.Sakıncası yoksa aracın km sini ve aldığın fiyatı söyleyebilir misin?
    quote:

  • [arkadaslar 1.6 16v 2006 megane II HB otomatik aldım yakıt durumu nedir acaba aranızdakı kullanıclardan tiyolar alabılırmıyım .en ekonomık kullanım ıcın ıncelıkleri nelerdir. tesekkurler]

    Hayırlı olsun araç km si ve fiyatı nedir?
  • Arkadaşlar bende 2008 Megane II HB auth 1.4 16 sahibi olmak üzereyim.Üzereyim çünkü trafik 2 Ağustosta kayıt işlemlerine izin veriyormuş sanırsam o yüzden aracı 2-3 Ağustos gibi teslim edecekler.Sizden öğrenmek istediğim 2008 auth model de yenilikler varmı bilgilendirirseniz sevinirim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: t_i_t


    quote:

    Orjinalden alıntı: lotus1

    Motorun en performanslı devri 3500 bu doğru olabilir fakat asıl aracı sürekli bu devirde kullanırsan motorun ömrü kısalır. 3500 devirde arabanın bağırdığının farkındasındır. 3500 devir ve daha fazlası araçları sollamak için veya spor sürüş için kullanılır. (İkimizde dizel araç için konuşuyoruz).
    Ayrıca ben de test ettim ve 5.vitesde araç daha az harcıyor. Yakında uzun yola çıkacağım ozaman daha iyi test edeceğim.

    Hatta forumda böyle bir konu açılmıştı. kaç devirde veya kaç km hız ile daha az harcıyor diye.
    90 km hız ile 5. viteste 2000 devirde aracım ortalama(tamamen düz yolda) 2.5 ile 3.5 litre arası yakıt tüketiyor. 3.5 lt üzerine çıkmıyor.
    fakat rampa yukarı işler değişiyor. 5. vitesde araç daha fazla yakmaya başlıyor o yüzden 4. viteste gitmek daha iyi oluyor.


    Düz yolda daha az yakmanın yolu ise 4. vitesde 2000 devirde aracı kullanmak. 3.0 lt üzerine çıkmıyor.

    saygılar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: _SANTRAL_


    quote:

    Orjinalden alıntı: lotus1

    Aracın en az yaktığı devir 2000 devirdir. 90 km hız ile düz yolda 5. viteste gitmek idealdir. 1800 devirle bile gidilebilir. Motor ve destekleyici aksamlar tüm durumlar dikkate alınarak üretiliyor.
    Saygılar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: SELÇUKİ

    arkadaşlar dci araçlarda uygun devirde gidilmediğinde turbonun zarar gördüğüne yönelik bir inanç var,
    söylendiğine göre 5.viteste en azından 100 ile gitmek gerekiyormuş.90 ile gidilirse turbo bozuluyormuş

    90 km hızda 5.viteste devir yaklaşık 2000 civarında seyrediyor.Bu durumun ne zararı var?
    Bir de yazları özellikle hava filtresine dikkat etmeliymiş,1000km de hava filtresini değiştirmek gerekiyormuş.








    Kesinlikle Katılmıyorum.

    110-120km.nin altında 5. viteste aracı kullanmak motora zarar ndiye düşünüyorum.
    DELİLİM
    Yakıt bilgisayarını anlık tüketime ayarlayıp 4, ve 5, vitesteki tüketimleri karşılaştırın.
    Benim araçta düz yolda 110 km süratte:
    5. viteste 4,7l/100km gösterirken
    4. viteste 4,2l/100km.ye düşüyor.
    yani bu motorun en performanslı devri 3500rpm.




    motorun en performanslı olduğu devir 3500 değildir dizel megane lar 100 bg megane yaklaşık 1750-3750 devirden aralığında itibaren maksimum torkunu verir
    80 bg ise 1750-3000 devir aralağında maksimum torku verir
    grafiktende görüldüğü gibi 3500 devir torkun düşmeye başladığı devirdir dolayısıyla 3500 devirde kullanmak pek mantıklı değildir
    devir tork eğrisi aşağıda








    [Öncelikle 100 HP grafiği için teşekkürler, Mais'in broşürlerinde bile yalan-yanlış grafikler basılmaya devam ediliyor. Şu an elimdeki broşürde 106 HP- 79 Kw grafiği 100 HP - 74 Kw diye sunmuşlar,yersek !

    Motor performansı derken 100 beygir dizel aracın toplamını kastediyorum sadece motoru değil. Yoksa tork eğrisi 3200 den itibaren düşüyor. Tabi bu noktadaki yükselişini sürdüren GÜÇ eğrisini es mi geçmeliyizoda ayrı bir soru.
    Doğrusu Güç(Beygir) ile Tork arasındaki ilişkiyi tam olarak anlayabilmiş değilim. Bilginiz varsa paylaşalım.

    Benim gözlemlemlediğim
    5. viteste 2700 devirde 4,7l/100km sarfiyatın
    4. viteste 3300 devirde 4,2l/100km.ye düştüğü.
    ( Haftaya uzun yola çıkacağım inşallah o zaman ayrıntılı bir gafik çıkartıp sizinle paylaşırım. )

    Yani vitesli bir bisikleti düşünürsek, en uygun vites: en az zorlandığımız/yorulduğumuz vitestir öyle değil mi?
    Bunu bir arabaya uyarlarsak en az yakıt tüketimi yapan nokta= en uygun vites diyemezmiyiz?

    Bundan önce çok kısa süreli - 1 ay- 2004 model 80beygir dizelim olmuştu. Zannedersem aracı hep düşük devirde kullandıklarından araç 3000 devrin üzerine çıkmadıkça artık egzantrikte mi yoksa başka bi yerde mi- bir sürtme ve zorlanma sesi geliyordu.

    Böyle bir tecrübem olduğundan arabamı sıfırdan 6000 km ye kadar 2500 devrin altına zorlamadım.
    Şimdi12000km deyim 2000 devirde bile örneğin rampada zorlasam böyle bir ses gelmiyor.




  • 
Sayfa: önceki 8889909192
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.