Şimdi Ara

MEGANE II BÖLÜMÜ (789. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
27.028
Cevap
139
Favori
3.055.309
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 787788789790791
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seizure

    quote:

    Orijinalden alıntı: useru

    Orjinalleri bu hocam. İki tırnaklı olan orjinaldir. Sizin araçtaki dört tırnaklı, ikisi kesilmiş.
    http://imageshack.us/photo/my-images/308/04092006ve6.jpg/sr=1


    Benim kapılardan bunlar çıktı. Kıllanmıştım zaten orijinal hoparlörde bu desenler neden diye. Hem de standart kapılara oranla vasat bir komponent kadar net midler alıyorum.

    Neyse bu arada bu sabaha karşı hava alanına otobandan gitmem gerekti. Bari otoban boşken Kamil'i bi deneyeyim dedim. Demez olaydım.
    Kamil resmen adı gibi Kamil yahu 80-90'dan sonra ıkınıyo ama gık yok. Gitmiyoo

    Bırakın ara hızlanmayı filan gaza yükleninde tepkimenin t'si bile yok. Etrafta araba yokken kendi kendime makaslar atıp biraz arabayı zorlayayım dedim ama arkası resmen kayıyor bunun ya

    Sabah sabah şunu öğrendim 80 beygirlik kamille sağ şeritten başka bir şeride geçmemem gerekiyormuş

    akadircivas Sizede hayırlı olsun, kazasız belasız

    Bende 85 lik 2008 kasa var bahsettiğiniz tepkisizlik yok. Aksine bu sabah bile bana artistik yapan benzinli yeni kasa fiestayı tokatladım. Ben gidişinden çok memnunum aracın. Spor otomobil gibi tepkiler beklememek lazım. Sonuçta ekonomik aile arabası. Arkasının savurması doğal çünkü süspansiyonu yumuşak megane ların. Ya konfor yada sağlam yol tutuşu. İkisi aynı anda zor. Ağır bir d sınıfında ancak bunu bulabilirsiniz. Süspansiyonda gerekli düzenlemeden sonra yol tutuşu arttırılabiliyor. Çok fazla örnek gördüm yüksek süratlerle viraja giren megane olarak.




  • Bir süredir debriyaja bastığımızda gıcırtı sesi geliyordu. Bugün yağlarım yarın yağlarım derken bi 10-15BIN km geçti :)

    Geçenlerde eğilip bir inceledim ses nerde yaya nerde eklemleri nasıl diye. Malum bizim debriyaj hidrolik. Debriyaj pedalının kenarında bir mil var. Ve o mile bağlanan piston kafası, piston da oradan bir delikten motor kısmına gidiyor.

    Gelelim olaya:
    Pistonun kafası, debriyaj pedalının milinden çıktı çıkacak hale gelmiş. Sağa doğru kaymış ve pistonun hareket ettiği boşluktaki plastik malzemelere sürtmeye başlamış ve gıcırtı ordan geliyor. Elimle piston kafasını mile oturttum. Ses kesildi ve debriyaj yumuşadı!!!! Meğer çubuk düz olmadığı için kasma yapıyormuş sürekli.

    Ama bu düzel me çok sürmedi. Piston kafası, milde durmuyor. Bir türlü sabitlemenin yolunu da bulamadım? Çok ayrıntılı da inceleyemedim. Sizce ne yapmalıyım?

    Resimde de temsili bir pedal ve orjinal bizim debriyaj pistonu var.
     MEGANE II BÖLÜMÜ


    hani tamam tüm aracı geçmeli yaptın ama insaf, insan şu pedalın miline bir segman koyar sağa sola oynamasın diye!!!

     MEGANE II BÖLÜMÜ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi celenlee -- 18 Ocak 2012; 12:00:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: seizure

    quote:

    Orijinalden alıntı: useru

    Orjinalleri bu hocam. İki tırnaklı olan orjinaldir. Sizin araçtaki dört tırnaklı, ikisi kesilmiş.
    http://imageshack.us/photo/my-images/308/04092006ve6.jpg/sr=1


    Benim kapılardan bunlar çıktı. Kıllanmıştım zaten orijinal hoparlörde bu desenler neden diye. Hem de standart kapılara oranla vasat bir komponent kadar net midler alıyorum.

    Neyse bu arada bu sabaha karşı hava alanına otobandan gitmem gerekti. Bari otoban boşken Kamil'i bi deneyeyim dedim. Demez olaydım.
    Kamil resmen adı gibi Kamil yahu 80-90'dan sonra ıkınıyo ama gık yok. Gitmiyoo

    Bırakın ara hızlanmayı filan gaza yükleninde tepkimenin t'si bile yok. Etrafta araba yokken kendi kendime makaslar atıp biraz arabayı zorlayayım dedim ama arkası resmen kayıyor bunun ya

    Sabah sabah şunu öğrendim 80 beygirlik kamille sağ şeritten başka bir şeride geçmemem gerekiyormuş

    akadircivas Sizede hayırlı olsun, kazasız belasız

    Baskı balatan bitmiş olmasın.
    Biz de 80'lik kullanıyoruz, bizimkisi seninki gibi nazlanmıyor.
    Ne kadar basarsan o kadar gidiyor.

    Ayrıca lastiklerinin değişim zamanı da gelmiş olabilir.
    O kadar da kolay atmıyor arkayı.
    Aracım sedandır ayrıca...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sencer33 -- 18 Ocak 2012; 12:16:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akadircivas

    Selamlar arkadaşlar,
    Uzun gelgitler ve araştırmalar sonucunda yaptığım detaylı hesaplara güvenerek bir megane da ben aldım. Araç 150000 km'de ve Mersin Gürsoy otoda ekspertiz yaptırdım almadan önce. Aracın motoru %60 iyi durumda dediler. Almadan önce grubu biraz okumuştum ama her sayfasını daha detaylı okuyacağım.
    Şimdilik düşen arka bağajdaki kopan megane yazısı, şoför kapısındaki mandalın bozuk olması ve sileceklerden birinin belli bölgesinin suyu sıyıramaması dışında şikayetim yok.
    Araç 80 beygir ve hepinizin bildiği gibi çok ekonomik. Gaza biraz yüklenince atağa kalkıyor ama önceki arabam getz gibi atak bir arabada değil. Zaten böyle bir beklentim yok. Arkada iki çocuğum ve eşim otururken konfor, güvenlik ve ekonomi yönleri bu arabayı cazip yaptı bizim için.

    Hemen ilk iş olarak kartta zayıf pil uyarısı verdiği için pilini değiştirdim fakat yeni taktığım pilde az önce tutukluk yaptı. 2-3 dakika kapıları kilitlemek için uğraştım.

    Araçta orjinal kitapçık var fakat biraz su dökülmüş galiba bir çok sayfa yapışmış. Araçta keşke olsaydı dediğim sadece hız sabitleyici var. Birde solda bulunan sinyal çubuğunun ucunda bir düğme var ne işe yaradığını anlamadım. Bunun dışında orjinal teybi sökülmüş ve pionerr cd çalar takılmış. Bu sebeple direksiyon üzerinde ses kontrolünün ve saatin yanında beliren ekranın çalışmadığını söylediler. Sizce bunları düzeltmem mümkün olabilirmi. Ben şahsen orjinalliği bozulun şeyleri çok sevmem. Bu durum ileride beni rahatsız edecek galiba.

    Şimdilik bu kadar. Aranıza katılmaktan oldukça mutlu birisi olarak saygılarımı sunuyorum.

     MEGANE II BÖLÜMÜ


    HAYIRLI OLSUN ÖNCELIKLE.. kaç model ? 2004-2005 arası gıbı ? ne kadara aldınız ? donanımı ne ?




  • Hayırlı olsun hosgeldın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seizure

    Arkadaşlar benim yine bir sorum var. Ön kapıların orijinal hoparlörleri bu mu?

     MEGANE II BÖLÜMÜ


    Benden bunlar çıktı.

     MEGANE II BÖLÜMÜ


    Edit : Ayrıca Megane II lerin ön kapılara hoparlör takılmak istenirse 4 bağlantı deliğinden 2sinin kesilmesi gerekiyor. Yoksa tam oturmuyor. Ayrıca hoparlörlerin bağlantı yerlerinde göre ön kısmı yüksekse direk üzerindeki orjinal kapağa yapışıyor. Anlayacağınız bu araç ses sistemi konusunda sıkıntılı araçlardan birisi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wurtz -- 18 Ocak 2012; 19:52:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sessiz@Saglıkcı

    quote:

    Orijinalden alıntı: akadircivas

    Selamlar arkadaşlar,
    Uzun gelgitler ve araştırmalar sonucunda yaptığım detaylı hesaplara güvenerek bir megane da ben aldım. Araç 150000 km'de ve Mersin Gürsoy otoda ekspertiz yaptırdım almadan önce. Aracın motoru %60 iyi durumda dediler. Almadan önce grubu biraz okumuştum ama her sayfasını daha detaylı okuyacağım.
    Şimdilik düşen arka bağajdaki kopan megane yazısı, şoför kapısındaki mandalın bozuk olması ve sileceklerden birinin belli bölgesinin suyu sıyıramaması dışında şikayetim yok.
    Araç 80 beygir ve hepinizin bildiği gibi çok ekonomik. Gaza biraz yüklenince atağa kalkıyor ama önceki arabam getz gibi atak bir arabada değil. Zaten böyle bir beklentim yok. Arkada iki çocuğum ve eşim otururken konfor, güvenlik ve ekonomi yönleri bu arabayı cazip yaptı bizim için.

    Hemen ilk iş olarak kartta zayıf pil uyarısı verdiği için pilini değiştirdim fakat yeni taktığım pilde az önce tutukluk yaptı. 2-3 dakika kapıları kilitlemek için uğraştım.

    Araçta orjinal kitapçık var fakat biraz su dökülmüş galiba bir çok sayfa yapışmış. Araçta keşke olsaydı dediğim sadece hız sabitleyici var. Birde solda bulunan sinyal çubuğunun ucunda bir düğme var ne işe yaradığını anlamadım. Bunun dışında orjinal teybi sökülmüş ve pionerr cd çalar takılmış. Bu sebeple direksiyon üzerinde ses kontrolünün ve saatin yanında beliren ekranın çalışmadığını söylediler. Sizce bunları düzeltmem mümkün olabilirmi. Ben şahsen orjinalliği bozulun şeyleri çok sevmem. Bu durum ileride beni rahatsız edecek galiba.

    Şimdilik bu kadar. Aranıza katılmaktan oldukça mutlu birisi olarak saygılarımı sunuyorum.

     MEGANE II BÖLÜMÜ


    HAYIRLI OLSUN ÖNCELIKLE.. kaç model ? 2004-2005 arası gıbı ? ne kadara aldınız ? donanımı ne ?

    Öncelikle hayırlayan arkadaşlara daha iyisi sizin olsun diyorum.

    Hocam aracı 23500'e aldım. Vergisini de ben ödedim.

    Aracın donanımında hız sabitleyici, ESP,ASR, lastik hava algılayıcıları, gözlük bölmesi ve sunroof yok. Onun dışında bütün donanımlar mevcut. Dijital klimalı, yağmur sensörü, kararan dikiz aynası, otomotik açılan farlar, yol bilgisayarı6 hava yastığı benim için yeni şeyler. Kapı kolları soyulan cinsten. aracın orjinal teybi yok. Satıcı bu yüzden direksiyon üzerindeki teyp özelliklerinin kullanılamadığını ve saatin yanındaki göstergenin çalışmadığını yazdı. Sizce bu çalışmayan donanımları yaptırmanın bir yolu varmı?

    Dün aceleden kartın pilini değiştirirken CR2025 yerine CR2032 takmışım. O yüzden tutukluk yapıyormuş kart ve biraz çatlamış plastik aksamı :(

    Ayrıca direksiyon ayarlama mandalı da yok sanırım, kopmuş.

    Kasko firması ile görüştüm full kasko için 1800 liralrdan ağızlarını açtılar. Modeli eski olduğundan böyle oluyor dediler. Şimdi bir arkadaş çalışma yapıyor bakalım o ne diyecek.

    Buradaki yorumlarını okuyunca otobana çıktım ve gazı kökledim arabaya. 180'e kadar çıktı sorunsuz ama yokuşları çıkarken zorlanıyor araba ve mazot tüketimi hayli artıyor. Önceki arabamda getz di yol bilgisayarı yoktu ama yokuşları çok seri çıkıyordu. Getz ile de 190 vurmuşluğum vardı yeni lastik ile.

    Bugün hanım ve çocuğu doktora götürdüm. Arka taraf Getz'e göre fazla sarsmıyor fakat ben arabayı atak kullanınca savurduğundan bahsetti hanım. Sanırım bu süspansiyon ile alakalı bir şey. Yazın Taşeli yollarında yine söylenip duracak anlaşılan.

    Bir diğer nokta d lastikler. Aracın 4 lastiğide 2009 yılının 30. haftası lastikleri. Ön sol lastiğin hava kaçırdığını fark ettim. Lastikçi tamir etti fakat ön lastiklerin yıpranmış olduğunu bir kaç içinde değiştirmem gerekeceğini belirtti. Arkaların durumu iyi imiş. Gerektende bende dikkatli bakınca ön lastiklerin yıpranmış olduğunu gördüm. Bu aracın esi sahibinden midir yoksa genel bir durummudur siz değerlendirisiniz artık.

    Ben arabadan anlayan biri değilim. Sileceklerle ilgili yorumlarınız kafamı karıştırdı. 2-5 litaya bir silecek alıp takmayı deneyeceğim . Bakalım mevcutlarla kıyaslandığında iyi performans verecekmi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akadircivas

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sessiz@Saglıkcı

    quote:

    Orijinalden alıntı: akadircivas

    Selamlar arkadaşlar,
    Uzun gelgitler ve araştırmalar sonucunda yaptığım detaylı hesaplara güvenerek bir megane da ben aldım. Araç 150000 km'de ve Mersin Gürsoy otoda ekspertiz yaptırdım almadan önce. Aracın motoru %60 iyi durumda dediler. Almadan önce grubu biraz okumuştum ama her sayfasını daha detaylı okuyacağım.
    Şimdilik düşen arka bağajdaki kopan megane yazısı, şoför kapısındaki mandalın bozuk olması ve sileceklerden birinin belli bölgesinin suyu sıyıramaması dışında şikayetim yok.
    Araç 80 beygir ve hepinizin bildiği gibi çok ekonomik. Gaza biraz yüklenince atağa kalkıyor ama önceki arabam getz gibi atak bir arabada değil. Zaten böyle bir beklentim yok. Arkada iki çocuğum ve eşim otururken konfor, güvenlik ve ekonomi yönleri bu arabayı cazip yaptı bizim için.

    Hemen ilk iş olarak kartta zayıf pil uyarısı verdiği için pilini değiştirdim fakat yeni taktığım pilde az önce tutukluk yaptı. 2-3 dakika kapıları kilitlemek için uğraştım.

    Araçta orjinal kitapçık var fakat biraz su dökülmüş galiba bir çok sayfa yapışmış. Araçta keşke olsaydı dediğim sadece hız sabitleyici var. Birde solda bulunan sinyal çubuğunun ucunda bir düğme var ne işe yaradığını anlamadım. Bunun dışında orjinal teybi sökülmüş ve pionerr cd çalar takılmış. Bu sebeple direksiyon üzerinde ses kontrolünün ve saatin yanında beliren ekranın çalışmadığını söylediler. Sizce bunları düzeltmem mümkün olabilirmi. Ben şahsen orjinalliği bozulun şeyleri çok sevmem. Bu durum ileride beni rahatsız edecek galiba.

    Şimdilik bu kadar. Aranıza katılmaktan oldukça mutlu birisi olarak saygılarımı sunuyorum.

     MEGANE II BÖLÜMÜ


    HAYIRLI OLSUN ÖNCELIKLE.. kaç model ? 2004-2005 arası gıbı ? ne kadara aldınız ? donanımı ne ?

    Öncelikle hayırlayan arkadaşlara daha iyisi sizin olsun diyorum.

    Hocam aracı 23500'e aldım. Vergisini de ben ödedim.

    Aracın donanımında hız sabitleyici, ESP,ASR, lastik hava algılayıcıları, gözlük bölmesi ve sunroof yok. Onun dışında bütün donanımlar mevcut. Dijital klimalı, yağmur sensörü, kararan dikiz aynası, otomotik açılan farlar, yol bilgisayarı6 hava yastığı benim için yeni şeyler. Kapı kolları soyulan cinsten. aracın orjinal teybi yok. Satıcı bu yüzden direksiyon üzerindeki teyp özelliklerinin kullanılamadığını ve saatin yanındaki göstergenin çalışmadığını yazdı. Sizce bu çalışmayan donanımları yaptırmanın bir yolu varmı?

    Dün aceleden kartın pilini değiştirirken CR2025 yerine CR2032 takmışım. O yüzden tutukluk yapıyormuş kart ve biraz çatlamış plastik aksamı :(

    Ayrıca direksiyon ayarlama mandalı da yok sanırım, kopmuş.

    Kasko firması ile görüştüm full kasko için 1800 liralrdan ağızlarını açtılar. Modeli eski olduğundan böyle oluyor dediler. Şimdi bir arkadaş çalışma yapıyor bakalım o ne diyecek.

    Buradaki yorumlarını okuyunca otobana çıktım ve gazı kökledim arabaya. 180'e kadar çıktı sorunsuz ama yokuşları çıkarken zorlanıyor araba ve mazot tüketimi hayli artıyor. Önceki arabamda getz di yol bilgisayarı yoktu ama yokuşları çok seri çıkıyordu. Getz ile de 190 vurmuşluğum vardı yeni lastik ile.

    Bugün hanım ve çocuğu doktora götürdüm. Arka taraf Getz'e göre fazla sarsmıyor fakat ben arabayı atak kullanınca savurduğundan bahsetti hanım. Sanırım bu süspansiyon ile alakalı bir şey. Yazın Taşeli yollarında yine söylenip duracak anlaşılan.

    Bir diğer nokta d lastikler. Aracın 4 lastiğide 2009 yılının 30. haftası lastikleri. Ön sol lastiğin hava kaçırdığını fark ettim. Lastikçi tamir etti fakat ön lastiklerin yıpranmış olduğunu bir kaç içinde değiştirmem gerekeceğini belirtti. Arkaların durumu iyi imiş. Gerektende bende dikkatli bakınca ön lastiklerin yıpranmış olduğunu gördüm. Bu aracın esi sahibinden midir yoksa genel bir durummudur siz değerlendirisiniz artık.

    Ben arabadan anlayan biri değilim. Sileceklerle ilgili yorumlarınız kafamı karıştırdı. 2-5 litaya bir silecek alıp takmayı deneyeceğim . Bakalım mevcutlarla kıyaslandığında iyi performans verecekmi?



    Aracınız hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız sürüşler dilerim.

    Megane'ın ağırlığı Getz'e göre fazla olduğundan performans beklentiniz olmasın.
    Soyulan kapı kollarıyla ilgili yazılan konular var, incelemenizi öneririm.
    Teyp kumandasını ve göstergesini aktif edebilmeniz için mevcut teyibinize aparat taktırmanız gerekiyor.
    Kart pili CR2025 olacak, 2032 kalın olduğundan zorlayarak takarsınız.
    7 yıldır kullanıyorum bu aracı, 1 kere arkadan kayma yaşadım sola dönüşte o da zemine dökülen maddedendi sanıyorum. Savurma yapıyormuş gibi hissettirebilir ama çizgisinden kesinlikle çıkmaz. Sadece öyle hissettirir.
    Sileceklerle ilgili aklınızın karıştığı konu nedir?




  • cok zorlamadıgın takdırde arkadan kayma yapmaz kaygılanma..teyp konusunda orjınalını bazı 2.el sıtelerden bulabılırsın yasadıgın sehırde bu ısle ugrasanlara sor belkı orjınal teyp takıldıgında gosterge ve kumanda eskı halıne doner..sılecek pıyasadan temın etmek daha karlı servıse gore
  • useru arkadaşında dediği gibi kıç atmaktan çok süspansiyon yumuşak olduğu için atmış gibi hissettirecek şekilde yatıyor biraz. Ama el freni çektiğim halde deneme için attırmakta zorluk çektim arkasını.

    Tabiki getz le kıyaslayamazsın çekişini. Çünkü 90 ve 110 lukları var getz in dizelinde. Hem daha hafif hem daha üksek beyir sonuçta. Ama cüssesine göre gayet güzel toparlıyor bence araç.

    Bu arada hayırlı olsun inşallah. Alllah kazasız belasız süremeyi nasip etsin.
  • bende de aynı araçtan var 2009 model 1 senedir kullanıyorum performansından çok memnunum.daha önce C4 üm vardı ondan daha iyi bence. özellikle kalkışlarda çok seri bi araç. uzun yolda rampada hiç vites düşürdüğümü hatırlamıyorum. kamile bi baktır var bi şeyler onda :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coachya

    Bende 85 lik 2008 kasa var bahsettiğiniz tepkisizlik yok. Aksine bu sabah bile bana artistik yapan benzinli yeni kasa fiestayı tokatladım. Ben gidişinden çok memnunum aracın. Spor otomobil gibi tepkiler beklememek lazım. Sonuçta ekonomik aile arabası. Arkasının savurması doğal çünkü süspansiyonu yumuşak megane ların. Ya konfor yada sağlam yol tutuşu. İkisi aynı anda zor. Ağır bir d sınıfında ancak bunu bulabilirsiniz. Süspansiyonda gerekli düzenlemeden sonra yol tutuşu arttırılabiliyor. Çok fazla örnek gördüm yüksek süratlerle viraja giren megane olarak.




    quote:

    Orijinalden alıntı: sencer33

    Baskı balatan bitmiş olmasın.
    Biz de 80'lik kullanıyoruz, bizimkisi seninki gibi nazlanmıyor.
    Ne kadar basarsan o kadar gidiyor.

    Ayrıca lastiklerinin değişim zamanı da gelmiş olabilir.
    O kadar da kolay atmıyor arkayı.
    Aracım sedandır ayrıca...


    Öncelikle şunu belirteyim, beni sakın yanlış anlamayın arabayı kötülemek gibi bir niyetim asla olmadı. Daha önce 105 120 160 beygirlik araçlar kullandığımdan ve ben onlara göre kıyasladığım için hakkatten kamil diyorum Neticede meganeın amacı belli. Ekonomi güvenlik ve konfor. Üreten mühendisler performans vaat etmemişler. Yani adım hıdır elimden gelen budur diyor araç. Arkadaşlarımın araçları arasındaki en ağır gideni artık benim ama olsuuun bende artık onları pompada solluyorum
    Ve Kamil'i de seviyoruum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fethi4384

    bende de aynı araçtan var 2009 model 1 senedir kullanıyorum performansından çok memnunum.daha önce C4 üm vardı ondan daha iyi bence. özellikle kalkışlarda çok seri bi araç. uzun yolda rampada hiç vites düşürdüğümü hatırlamıyorum. kamile bi baktır var bi şeyler onda :)


    Sizinki 100 beygir, Kamil 80 beygircik

    Ayrıca 2006'dan beri aktif olarak çalıştığım şirketlerde zibilyon çeşit arızalı araç kullandım. Yani kavramasında, pompasında, ateşlemesinde sorun var ise az buçuk anlarım. Kamil'in çekişinde bir problem yok. Yukarıdaki mesajda belirttiğim gibi adım hıdır elimden gelen budur diyor yani 80 beygir işte yahu daha napsın Utanmasam 80 beygiri dynoya çıkar ama dalga geçerler diye önünden bile geçemiyorum. Vti'lar Gti'lar sağımdan solumdan geçse de napalım seviyorum işte Kamil'i




  • @useru

    Benımde araç 38 bıne dayandı lastıklerı nasıpse bu yaz degıstırecegım mıchelın almayı planlıyorum daha yumsak ve konfora yonelık olması ıcın bulundugum ılcenın yıolları malum tırtıklı zemın hep.. savurma konusuna gelınce bende 1 kezyasadım ama 80 le70 le gırılecek yol 130 la gırmıstım keskın bır vırajdı onun dısında uzmedı hiç... yani fıyat ve verdıgı hızmete gore emsallerıne gore sınıfının altta kalır yanı yok hatta ustunde dıye dusunuyorum
  • @useru

    Benımde araç 38 bıne dayandı lastıklerı nasıpse bu yaz degıstırecegım mıchelın almayı planlıyorum daha yumsak ve konfora yonelık olması ıcın bulundugum ılcenın yıolları malum tırtıklı zemın hep.. savurma konusuna gelınce bende 1 kezyasadım ama 80 le70 le gırılecek yol 130 la gırmıstım keskın bır vırajdı onun dısında uzmedı hiç... yani fıyat ve verdıgı hızmete gore emsallerıne gore sınıfının altta kalır yanı yok hatta ustunde dıye dusunuyorum
  • @useru

    Benımde araç 38 bıne dayandı lastıklerı nasıpse bu yaz degıstırecegım mıchelın almayı planlıyorum daha yumsak ve konfora yonelık olması ıcın bulundugum ılcenın yıolları malum tırtıklı zemın hep.. savurma konusuna gelınce bende 1 kezyasadım ama 80 le70 le gırılecek yol 130 la gırmıstım keskın bır vırajdı onun dısında uzmedı hiç... yani fıyat ve verdıgı hızmete gore emsallerıne gore sınıfının altta kalır yanı yok hatta ustunde dıye dusunuyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: useru

    quote:

    Orijinalden alıntı: akadircivas

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sessiz@Saglıkcı

    quote:

    Orijinalden alıntı: akadircivas

    Selamlar arkadaşlar,
    Uzun gelgitler ve araştırmalar sonucunda yaptığım detaylı hesaplara güvenerek bir megane da ben aldım. Araç 150000 km'de ve Mersin Gürsoy otoda ekspertiz yaptırdım almadan önce. Aracın motoru %60 iyi durumda dediler. Almadan önce grubu biraz okumuştum ama her sayfasını daha detaylı okuyacağım.
    Şimdilik düşen arka bağajdaki kopan megane yazısı, şoför kapısındaki mandalın bozuk olması ve sileceklerden birinin belli bölgesinin suyu sıyıramaması dışında şikayetim yok.
    Araç 80 beygir ve hepinizin bildiği gibi çok ekonomik. Gaza biraz yüklenince atağa kalkıyor ama önceki arabam getz gibi atak bir arabada değil. Zaten böyle bir beklentim yok. Arkada iki çocuğum ve eşim otururken konfor, güvenlik ve ekonomi yönleri bu arabayı cazip yaptı bizim için.

    Hemen ilk iş olarak kartta zayıf pil uyarısı verdiği için pilini değiştirdim fakat yeni taktığım pilde az önce tutukluk yaptı. 2-3 dakika kapıları kilitlemek için uğraştım.

    Araçta orjinal kitapçık var fakat biraz su dökülmüş galiba bir çok sayfa yapışmış. Araçta keşke olsaydı dediğim sadece hız sabitleyici var. Birde solda bulunan sinyal çubuğunun ucunda bir düğme var ne işe yaradığını anlamadım. Bunun dışında orjinal teybi sökülmüş ve pionerr cd çalar takılmış. Bu sebeple direksiyon üzerinde ses kontrolünün ve saatin yanında beliren ekranın çalışmadığını söylediler. Sizce bunları düzeltmem mümkün olabilirmi. Ben şahsen orjinalliği bozulun şeyleri çok sevmem. Bu durum ileride beni rahatsız edecek galiba.

    Şimdilik bu kadar. Aranıza katılmaktan oldukça mutlu birisi olarak saygılarımı sunuyorum.

     MEGANE II BÖLÜMÜ


    HAYIRLI OLSUN ÖNCELIKLE.. kaç model ? 2004-2005 arası gıbı ? ne kadara aldınız ? donanımı ne ?

    Öncelikle hayırlayan arkadaşlara daha iyisi sizin olsun diyorum.

    Hocam aracı 23500'e aldım. Vergisini de ben ödedim.

    Aracın donanımında hız sabitleyici, ESP,ASR, lastik hava algılayıcıları, gözlük bölmesi ve sunroof yok. Onun dışında bütün donanımlar mevcut. Dijital klimalı, yağmur sensörü, kararan dikiz aynası, otomotik açılan farlar, yol bilgisayarı6 hava yastığı benim için yeni şeyler. Kapı kolları soyulan cinsten. aracın orjinal teybi yok. Satıcı bu yüzden direksiyon üzerindeki teyp özelliklerinin kullanılamadığını ve saatin yanındaki göstergenin çalışmadığını yazdı. Sizce bu çalışmayan donanımları yaptırmanın bir yolu varmı?

    Dün aceleden kartın pilini değiştirirken CR2025 yerine CR2032 takmışım. O yüzden tutukluk yapıyormuş kart ve biraz çatlamış plastik aksamı :(

    Ayrıca direksiyon ayarlama mandalı da yok sanırım, kopmuş.

    Kasko firması ile görüştüm full kasko için 1800 liralrdan ağızlarını açtılar. Modeli eski olduğundan böyle oluyor dediler. Şimdi bir arkadaş çalışma yapıyor bakalım o ne diyecek.

    Buradaki yorumlarını okuyunca otobana çıktım ve gazı kökledim arabaya. 180'e kadar çıktı sorunsuz ama yokuşları çıkarken zorlanıyor araba ve mazot tüketimi hayli artıyor. Önceki arabamda getz di yol bilgisayarı yoktu ama yokuşları çok seri çıkıyordu. Getz ile de 190 vurmuşluğum vardı yeni lastik ile.

    Bugün hanım ve çocuğu doktora götürdüm. Arka taraf Getz'e göre fazla sarsmıyor fakat ben arabayı atak kullanınca savurduğundan bahsetti hanım. Sanırım bu süspansiyon ile alakalı bir şey. Yazın Taşeli yollarında yine söylenip duracak anlaşılan.

    Bir diğer nokta d lastikler. Aracın 4 lastiğide 2009 yılının 30. haftası lastikleri. Ön sol lastiğin hava kaçırdığını fark ettim. Lastikçi tamir etti fakat ön lastiklerin yıpranmış olduğunu bir kaç içinde değiştirmem gerekeceğini belirtti. Arkaların durumu iyi imiş. Gerektende bende dikkatli bakınca ön lastiklerin yıpranmış olduğunu gördüm. Bu aracın esi sahibinden midir yoksa genel bir durummudur siz değerlendirisiniz artık.

    Ben arabadan anlayan biri değilim. Sileceklerle ilgili yorumlarınız kafamı karıştırdı. 2-5 litaya bir silecek alıp takmayı deneyeceğim . Bakalım mevcutlarla kıyaslandığında iyi performans verecekmi?



    Aracınız hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız sürüşler dilerim.

    Megane'ın ağırlığı Getz'e göre fazla olduğundan performans beklentiniz olmasın.
    Soyulan kapı kollarıyla ilgili yazılan konular var, incelemenizi öneririm.
    Teyp kumandasını ve göstergesini aktif edebilmeniz için mevcut teyibinize aparat taktırmanız gerekiyor.
    Kart pili CR2025 olacak, 2032 kalın olduğundan zorlayarak takarsınız.
    7 yıldır kullanıyorum bu aracı, 1 kere arkadan kayma yaşadım sola dönüşte o da zemine dökülen maddedendi sanıyorum. Savurma yapıyormuş gibi hissettirebilir ama çizgisinden kesinlikle çıkmaz. Sadece öyle hissettirir.
    Sileceklerle ilgili aklınızın karıştığı konu nedir?

    Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. KApı kolları için yazılan yazıları detaylı olarak okuma fırsatım olmadı henüz.

    Teyp için bahsettiğiniz aparatı nereden bulabilirim ve yaptıran arkadaşlar varsa fiyatları hakkında bilgi verebilirlerse sevinirim.

    Sileceklerle ilgili muz silecekler var iyi siliyor diyorlar . Bir de bu ebatları konusunda farklı rakamlar bahsedilmiş. En enterasan olanı ise servisten alınan sileceklerin kötü çıkması.

    Benim 2009 model Getz vardı 88 beygirlik. Ruhsatında 1187 kg yazıyordu. Heralde motoru ve vites dişli oranları daha atak olmak üzere tasarlanmıştı.

    Renault'un web sitesine baktım. Bu arabanın aksesuarlarını görebilirmiyim diye fakat bişi göremedim. Siz ne tip aksesuarlar kullanmamı önerirsiniz.

    Saygılar




  • dostum megane larin prformansi düşük ama torku yüksek olduğu için senın bahsetiğin kadar çekmiyor dediğin gibi olmaz bence senın aracin motoru bitmiş olabilir malum galericiler km yi düşürüp öyle satıyorlar bunu anlamak için araci yetkili servise sorgulatin hiç olmasa garanti kapsaminda iken hangi senelerde hangi km de bakima gitmiştir ordan anlarsiniz ben araci alirken galerıcı araç 105 bın km dedi araci yetkılı servise sorgulatım bana serviste dedilkleri 2 sene önce 195 bin bakimi yapilmiş dediler galerıcıye bunu deyınce ya duzeltın yada sızı reklam ederım dedım araci galerıden kaldırdılar herkes oyle yapsın kimse km ile oynayamaz ayrica km ile oynamak yasal olarakta suç sayilir şikayetinizi yapin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uzayli53 -- 19 Ocak 2012; 13:10:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uzayli53

    dostum megane larin prformansi düşük ama torku yüksek olduğu için senın bahsetiğin kadar çekmiyor dediğin gibi olmaz bence senın aracin motoru bitmiş olabilir malum galericiler km yi düşürüp öyle satıyorlar bunu anlamak için araci yetkili servise sorgulatin hiç olmasa garanti kapsaminda iken hangi senelerde hangi km de bakima gitmiştir ordan anlarsiniz ben araci alirken galerıcı araç 105 bın km dedi araci yetkılı servise sorgulatım bana serviste dedilkleri 2 sene önce 195 bin bakimi yapilmiş dediler galerıcıye bunu deyınce ya duzeltın yada sızı reklam ederım dedım araci galerıden kaldırdılar herkes oyle yapsın kimse km ile oynayamaz ayrica km ile oynamak yasal olarakta suç sayilir şikayetinizi yapin



    Bu mesaj bana mıydı tam anlayamadım da?

    Ama ben yinede üstüme alınıp cevap vereyim 3. Kez oluyor ama yine aynı şeyi yazıyorum, ben genelde 100+ beygircikli araçlar kullandığımdan şahsım adına konuşuyorum 'bana düşük geliyor'. 2 sene 80 beygirlik meganlardan zaten kullandım. 1.5DCi Faz1'e yabancı değilim. Bu yüzden kamilin motorunda bişey yok yahu. Her gelen Kamil'e laf atıyor

    Ben meganelara gitmiyor gibi birşey diyemem çünkü herkesin beklentisi farklı ama bana göre gitmiyo işte yahu. 0-100'ü 14.3 saniye olan bi araçtan bahsediyoruz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: seizure

    quote:

    Orijinalden alıntı: uzayli53

    dostum megane larin prformansi düşük ama torku yüksek olduğu için senın bahsetiğin kadar çekmiyor dediğin gibi olmaz bence senın aracin motoru bitmiş olabilir malum galericiler km yi düşürüp öyle satıyorlar bunu anlamak için araci yetkili servise sorgulatin hiç olmasa garanti kapsaminda iken hangi senelerde hangi km de bakima gitmiştir ordan anlarsiniz ben araci alirken galerıcı araç 105 bın km dedi araci yetkılı servise sorgulatım bana serviste dedilkleri 2 sene önce 195 bin bakimi yapilmiş dediler galerıcıye bunu deyınce ya duzeltın yada sızı reklam ederım dedım araci galerıden kaldırdılar herkes oyle yapsın kimse km ile oynayamaz ayrica km ile oynamak yasal olarakta suç sayilir şikayetinizi yapin



    Bu mesaj bana mıydı tam anlayamadım da?

    Ama ben yinede üstüme alınıp cevap vereyim 3. Kez oluyor ama yine aynı şeyi yazıyorum, ben genelde 100+ beygircikli araçlar kullandığımdan şahsım adına konuşuyorum 'bana düşük geliyor'. 2 sene 80 beygirlik meganlardan zaten kullandım. 1.5DCi Faz1'e yabancı değilim. Bu yüzden kamilin motorunda bişey yok yahu. Her gelen Kamil'e laf atıyor

    Ben meganelara gitmiyor gibi birşey diyemem çünkü herkesin beklentisi farklı ama bana göre gitmiyo işte yahu. 0-100'ü 14.3 saniye olan bi araçtan bahsediyoruz

    0-100 12 sn lütfen doğru ölçelim :) Kesinlikle performans arabası ancak bizim dediğimiz şey o kadar da ağır yığılan bir araç değil.




  • 
Sayfa: önceki 787788789790791
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.