Şimdi Ara

MEGANE 2 KAVRAMA SORUNU

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
30.659
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar benim megane da debriyaj çok yukarıdan kavrıyor sizin meganeda da öyle mi bunun bir çözümü yok mudur?



  • renolarda debriyaj yukardan kavrar diye biliyorum.bende de laguna var cok yukardan kavrıyor.e haliyle hızlı kalkış yapamama ve arada sırada da stop etmeler olyur.buda beni deli ediyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: efsanea_06


    quote:

    Orjinalden alıntı: leonheart07

    renolarda debriyaj yukardan kavrar diye biliyorum.bende de laguna var cok yukardan kavrıyor.e haliyle hızlı kalkış yapamama ve arada sırada da stop etmeler olyur.buda beni deli ediyor

    evet mesela ışıklarda falan birden ayağımı çektiğim zaman stop ediyor nasıl sinirleniyorum bilen bilmeyen beni acemi zannediyor.yoksa benim baskı balata bitmiş olabilirmi diyede düşünüyorum

    yok dostum benim aracım 6000 de daha aynı sorunu bende yasıyorum.6000 de baskı balatası bitemez heralde.




  • debriyajın yukarılarda kavramasını istiyorsanız debriyaj pedalının şanzumana girdiği yerden ayar yapılır diye bilirim
  • arkadasım geçmiş olsun demekle olaya baslıcam.
    aynı sorun bende de mevcuttu ve bugün arabam serviste yatıor.baskı balata problemi yüzünden şanzumanı yemiş.bende senin gibi arabamın debrajı yukarıdan kavrıo diodum bişe olmas reno bu üstten kavrar dediler dinledim yolda şanzumannı bıraktım.
    sana tavsiyem tanıdığın bi servis varsa hemen aracına baktır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: efsanea_06

    arkadaşlar benim megane da debriyaj çok yukarıdan kavrıyor sizin meganeda da öyle mi bunun bir çözümü yok mudur?
  • 2004 Megane 2 HB dinamik aracım var. Aynı sorun yani çok yukarıda kavrama sorunu bende de var. Bu tip otomatik ayarlı hidrolik debriyajlarda bu kronik bir durum. Özellikle dik rampada kalkışlarda hele Bursa gibi köpek öldüren yokuşlarının olduğu yerlerde ayrı bir mevzu bahis yaratıyor bu durum. Ya ayağımızı kavrama noktasında tutup baskı balatayı yiyeceğiz ya da acemi gibi el freni debriyaj gaz üçlemesi takılacağız. Arabamı çok severek aldığım halde debriyajının çok yukarıda kavramasından ve çok yumuşak olmasından nefret ediyorum. Özellikle az gaz vererek araç kaldırmaya alışmış biri olarak 2000 devirin altında kalkmayıp stop etmesinden de hoşlanmıyorum. (hoş ayağımızı debriyajda fazla tutarak bunu engelleyebilsek de bu sefer de serilik ve ataklıktan kaybediyoruz...). Bence Megane 1.6 ların en büyük sorunlarından biri debriyajının otomatik ayarlı olması... Babamın 98 laguna 2.0 s rxe sini senelerce kullandım. Onda böyle bir kavrama sorunu yoktu. Gaz vermesem bile ayağımı kaldırdığımda araç yürürdü. Zaten bir gariplik var Megane 2 lerde. Araçların debriyaj pedalı fren pedalı hizasından 3 cm üstte duruyor. ve efsane a kardeşim maalesef otomatik ayarlı olduğundan ayar yapılamıyor.




  • Vallahi çok ilginçsiniz ya, biz hiç stop ettirmeden kaldırıyoruz ya.. Birisi bir sorun açınca hemen herkes bende de var diye atlıyo, halbuki bu sorun Efsane_06 arkadaşımızın arabasının bir sorunu ve baskı balata yemeye başlamış. Debriyajın yüksek olması da çok faydalı bir boşluktandır. ışıklarda falan ayağımızı üstüne koyunca belli miktar aşağı iner,bu boşluk aracın baskısının zarar görmesini engellemek içindir. Ama debriyaj nerede kavrarsa kavrasın, insan kendi aracının debriyaj mesafesine alışıyor ister istemez. Arkadaşımızın hemen servise gitmesi lazım yoksa yolda kalabilir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi innovancenothing -- 25 Ağustos 2007; 14:28:58 >
  • Tamerin kardeşim ışıklarda ayağımızı neden debriyaja koyalım? boş viteste frene basılı durmak varken. asıl aceminin kim olduğu bence forum müdavimleri tarafından yorumlanası bir mevzu olacak sayende. sen zannediyorsun herhalde o boşlukta bile debriyaj bir hareket yapmıyor. debriyaja ayak ucunla bile dokunman baskı balatayı harekete geçirir. bu da ömrünü kısaltır. Arkadaşlar başlarına geleni yazmışlar sen neden çok usta bir şoför olduğunu ima ederek forumdakileri aşağılıyorsun ki ? Lise çocukları düzeyinde bir sohbet ortamına çevrilmesin forumumuz...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: penboo

    arkadasım geçmiş olsun demekle olaya baslıcam.
    aynı sorun bende de mevcuttu ve bugün arabam serviste yatıor.baskı balata problemi yüzünden şanzumanı yemiş.bende senin gibi arabamın debrajı yukarıdan kavrıo diodum bişe olmas reno bu üstten kavrar dediler dinledim yolda şanzumannı bıraktım.
    sana tavsiyem tanıdığın bi servis varsa hemen aracına baktır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: efsanea_06

    arkadaşlar benim megane da debriyaj çok yukarıdan kavrıyor sizin meganeda da öyle mi bunun bir çözümü yok mudur?



    aracın kaç binde ve baskı balata ne kadar tutuyor?
  • Arkadaslar, bu sorun ya da hata degil. Renault yeni araclarda boyle. Debriyaja sonuna kadar basmaniza gerek yok, yarisina kadar basip, kavramayi yaptirin. Hem alismaniz cok zaman almaz. Cok dik rampada el freni cekmek de acemilik olmasa gerek, debriyajin cok ustten kavramasi sebebiyle...
  • renolar zaten yukardan kavrar ama ayak alışınca dik yokuşlarda bile kaydırmadan stop etmeden kaldırabiliniyo...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tamerin

    Vallahi çok ilginçsiniz ya, biz hiç stop ettirmeden kaldırıyoruz ya.. Birisi bir sorun açınca hemen herkes bende de var diye atlıyo, halbuki bu sorun Efsane_06 arkadaşımızın arabasının bir sorunu ve baskı balata yemeye başlamış. Debriyajın yüksek olması da çok faydalı bir boşluktandır. ışıklarda falan ayağımızı üstüne koyunca belli miktar aşağı iner,bu boşluk aracın baskısının zarar görmesini engellemek içindir. Ama debriyaj nerede kavrarsa kavrasın, insan kendi aracının debriyaj mesafesine alışıyor ister istemez. Arkadaşımızın hemen servise gitmesi lazım yoksa yolda kalabilir..


    dostum basımızdan gecen benzer olayları paylasalımki sorulan sorulara cözüm bulalım.ben bir senedir aracımı kullanıyorum uzun yol yapmışlıgım pek yok.arac 6000 de ve kavraması da gayet yukarda.cok nadirende olsa stoplama olabiliyor.bunun sebebide zaten cok yukarda olan bir kavramaya yeteri kadar gaz vermemek.biz atlamıyoruz sadece yardımcı olmaya calısyoruz uslübüne biraz daha dikkat et.




  • Laflarına dikkat et öncelikle, böyle yorumlarla ortamı geriyorsun sonra liseli muhabbeti yapıyorsun. Sana kemik atan da yok ki sen üstüne alınmışsın acemi deyince:) Söylesene bana kırmızı ışık yanmaya yakın ayağını nereye sokuyorsun, tabiki debriyaja basmadan üstünde bekletmek zorundasın ki sarı yanınca hareket edesin ama kırmızı yeni yandıysa tabiki debriyaja basmıyosun.. TAbi sen kırmızının ne zaman yanacağını da bilmezsin şimdi ama kusura bakma ama ben burada kırmızının ne zaman yanacağını bilip ona göre pozisyonumu alıyorum, bu arada senin gibi arkasından korna baılanlara da gülüyorum.. Senin gibi acemilerle konuşmaya bile değmez ki zaten debriyaja basan ayakla frene basan ayağı bile karıştırıyorsun:)


    quote:

    Orjinalden alıntı: arden1

    Tamerin kardeşim ışıklarda ayağımızı neden debriyaja koyalım? boş viteste frene basılı durmak varken. asıl aceminin kim olduğu bence forum müdavimleri tarafından yorumlanası bir mevzu olacak sayende. sen zannediyorsun herhalde o boşlukta bile debriyaj bir hareket yapmıyor. debriyaja ayak ucunla bile dokunman baskı balatayı harekete geçirir. bu da ömrünü kısaltır. Arkadaşlar başlarına geleni yazmışlar sen neden çok usta bir şoför olduğunu ima ederek forumdakileri aşağılıyorsun ki ? Lise çocukları düzeyinde bir sohbet ortamına çevrilmesin forumumuz...





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi innovancenothing -- 25 Ağustos 2007; 20:07:06 >




  • Dostum amacım forumda gerginlik yaratmak değil ama sıfır araba alıyorsun, test sürüşü yapıyor, deniyor, duruyor kalkıyorsun. Beğenmişsin ki almışsın ama zaten birçok arkadaşın dediği gibi debriyaj kullandıkça alışılan bir durum.


    quote:

    Orjinalden alıntı: leonheart07

    quote:

    Orjinalden alıntı: tamerin

    Vallahi çok ilginçsiniz ya, biz hiç stop ettirmeden kaldırıyoruz ya.. Birisi bir sorun açınca hemen herkes bende de var diye atlıyo, halbuki bu sorun Efsane_06 arkadaşımızın arabasının bir sorunu ve baskı balata yemeye başlamış. Debriyajın yüksek olması da çok faydalı bir boşluktandır. ışıklarda falan ayağımızı üstüne koyunca belli miktar aşağı iner,bu boşluk aracın baskısının zarar görmesini engellemek içindir. Ama debriyaj nerede kavrarsa kavrasın, insan kendi aracının debriyaj mesafesine alışıyor ister istemez. Arkadaşımızın hemen servise gitmesi lazım yoksa yolda kalabilir..


    dostum basımızdan gecen benzer olayları paylasalımki sorulan sorulara cözüm bulalım.ben bir senedir aracımı kullanıyorum uzun yol yapmışlıgım pek yok.arac 6000 de ve kavraması da gayet yukarda.cok nadirende olsa stoplama olabiliyor.bunun sebebide zaten cok yukarda olan bir kavramaya yeteri kadar gaz vermemek.biz atlamıyoruz sadece yardımcı olmaya calısyoruz uslübüne biraz daha dikkat et.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tamerin

    Dostum amacım forumda gerginlik yaratmak değil ama sıfır araba alıyorsun, test sürüşü yapıyor, deniyor, duruyor kalkıyorsun. Beğenmişsin ki almışsın ama zaten birçok arkadaşın dediği gibi debriyaj kullandıkça alışılan bir durum.


    quote:

    Orjinalden alıntı: leonheart07

    quote:

    Orjinalden alıntı: tamerin

    Vallahi çok ilginçsiniz ya, biz hiç stop ettirmeden kaldırıyoruz ya.. Birisi bir sorun açınca hemen herkes bende de var diye atlıyo, halbuki bu sorun Efsane_06 arkadaşımızın arabasının bir sorunu ve baskı balata yemeye başlamış. Debriyajın yüksek olması da çok faydalı bir boşluktandır. ışıklarda falan ayağımızı üstüne koyunca belli miktar aşağı iner,bu boşluk aracın baskısının zarar görmesini engellemek içindir. Ama debriyaj nerede kavrarsa kavrasın, insan kendi aracının debriyaj mesafesine alışıyor ister istemez. Arkadaşımızın hemen servise gitmesi lazım yoksa yolda kalabilir..


    dostum basımızdan gecen benzer olayları paylasalımki sorulan sorulara cözüm bulalım.ben bir senedir aracımı kullanıyorum uzun yol yapmışlıgım pek yok.arac 6000 de ve kavraması da gayet yukarda.cok nadirende olsa stoplama olabiliyor.bunun sebebide zaten cok yukarda olan bir kavramaya yeteri kadar gaz vermemek.biz atlamıyoruz sadece yardımcı olmaya calısyoruz uslübüne biraz daha dikkat et.



    bende zaten debriyajın yukarda olmasına alışmak imkansız demiyorum.tabiki kullandıkca alısılan bir durum.en basta topici açan arkadasın sorusu şu "debriyaj cok yukarda, sizin araclarınızda da aynı durum varmı?".üstelik ben sadece kendi arabamı degil baska 2003 ve üstü reno arabalarda kullandım.hepsinden cıkardıgım sonuç ve cevremde reno marka arac kullanan insanların söyledikleri bu."kavrama yukarda".arada sırada da aracın kalkışlarda stop etmeside gayet normal.tabikide Efsane_06 arkadasımızın aracını servise götürürüp,aracını kontrol ettirmesi en iyisi.belkide baskı balata yemeye baslamıştır ama benim fikrim arac sırf yukarda kavrıyor diye baskı balata yemeye başlamamıştır.




  • eğer benim baskı balata bitmiş olsa ben 2. viteste 95 vuruyorum sonra gaz kesiyor bu normal mi yoksa düşük mü?
  • Merhabalar,
    Bu Renault başlığı altındaki ilk mesajım. Bir Megane almak için karar aşamasındayım, bugün test sürüşü yaptım. 4 senedir düz vites araba kullanmamıştım, arabayı olduğu yerden kaldıramadım, yahu hareket etmiyor, debriyajdan ayağımı çekmek üzereyim filan dedim, önce satış görevlisi belki geri vitese geçmemiştir filan dedi, bi daha vitese taktım, arkada da araba var, iki araba arasından çıkıyorum, küt diye arkadaki arabaya toslamak da var. Neyse artık milimetrik denecek kadar bir mesafe kalmışken debriyajdan çekmeye hareket etti. Bu ne kadar yukarda kavrıyor böyle diyince satış elemanı Reno'lar da böyledir, kavrama yukardadır dedi. Arabaya diyecek yok, hiç bir kusurunu göremedim ama açıkcası beni rahatsız etti bu debriyaj, belki zamanla alışılıyordur bilemiyorum fakat sırf bu yüzden 2 milyar fazla verip otomatiğini almayı düşünüyorum, o da yeni çıktı, ne hataları çıkar bilmiyorum ama şansa artık.




  • araba 89 bin km de.baskı balatasının ömrünün serviste görüştüğüm ustalara göre 4 -5 daha olduğunu söylediler.viteste geçmeme gibi bi problem olmadı ama sonuç ortada.aracım şanzuman problemi yüzünden serviste üç gündür yatıor.ve bir hafta daha yatacağı söylendi.
    çıkarılan masraf tutarı 3ooo ytl parça 465 ytl işçilik.
    anlatmak istediğim bu araçlar reno herzaman üstte kavrar diyipte es geçmeyin.gidin boş vaktinizde kontrol ettirin ki zararlı siz çıkmayın.
    quote:

    Orjinalden alıntı: efsanea_06


    quote:

    Orjinalden alıntı: penboo

    arkadasım geçmiş olsun demekle olaya baslıcam.
    aynı sorun bende de mevcuttu ve bugün arabam serviste yatıor.baskı balata problemi yüzünden şanzumanı yemiş.bende senin gibi arabamın debrajı yukarıdan kavrıo diodum bişe olmas reno bu üstten kavrar dediler dinledim yolda şanzumannı bıraktım.
    sana tavsiyem tanıdığın bi servis varsa hemen aracına baktır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: efsanea_06

    arkadaşlar benim megane da debriyaj çok yukarıdan kavrıyor sizin meganeda da öyle mi bunun bir çözümü yok mudur?



    aracın kaç binde ve baskı balata ne kadar tutuyor?




  • ARKADASIM MEGAN 2 KULLANDIM GERCEEKTENDE COK KEYIFLI KONFOORLU BIR ARAC HELE BIZIM ERADAN SONRA MERSEDES GIBI VALLAHA AMA SANAYIDE BIR ARKADASIMA OTOBANDA KLAMIS ADAM BLOGUNU PATLATMIS YAA BOLE BIRSEY NASIL OLUYOORKI DEGIL MI SIZCEDE DEGISTIRSEM BILE MEGAN 2 DEDILERMI DUSUNUYOORUM BAZEN TAB IBU DEMEK DEGILDIR HEPSI BOYLEDIR DIYE SONUCTA BIR RENO SAGLAMLIK AGACI DEGIL Mİ??
  • Dün babamdan habersiz bizim Toros' u garajdan çıkarırken farkettim. Bizim de kavrama yukarıda. Debriyaja dokunmamla arabanın kaymadı bir oldu. Önceden dipteydi. Babam kışın ayarlatırken yukarı almışlar. Debriyaj pamuk gibi oldu. Şimdi debriyaja basarken hiç yorulmuyorum. Eskiden yarım saat kullanıma gelemiyordum. Sanırım bu bir sorun değil.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.