Şimdi Ara

Mazda'nın yeni benzinli motoru elektrikli motorlarla yarışacak (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
1
Favori
5.327
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kergit

    Er ya da Geç fosil yakıtlar yenilenebilir enerjiye yenik düşmek zorunda.
    Mazda neyin mücadelesini veriyor anlamış değilim
    ar-ge sini elektrik üzerine yapsa çok daha iyi işler çıkarabilir

    Elektrik işinin AR-GE sini aslında batarya şirketleri yapıyor, yani Mazda'nın yapabileceği bir şey yok orda.
  • Ekrem71.5 kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle, wolksvagen alacak parası olmayanlar gelmiş burda wolksvagene lafediyor. En çok beğendiğim tdi şansıman, geçişler rahat

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ryzen1200

    peki bu sıkıştırılmış motorun ömrü ne kadar olacak o önemli ondan haber vermiyorlar hiç, bu mazda hep bişey çıkarıyor sonra fos diye sönüyor havası.Vankel motorun kaderiyle aynı olmasın sonra...

    Turbo benzinlilerden her türlü daha yüksek olacaktır

    Pistonlu ve yüksek sıkıştırmalı bir motora karşılaştırma ve örnek olarak wankelin ömrünü göstermek biraz garip olmuş. Mazdanın öyle motorları var ki geçmişte yaptığı, bugün "yüksek teknoloji" gibi görülen çoğu motorun tıkandığı yerden, bir o kadar daha gider ve gidiyor da.
  • Ryzen1200 kullanıcısına yanıt
    Mazda'nın neredeyse bütün teknolojileri kullanılıyor. "fos çıkıyor" dediğiniz teknolojileri yazın da biz de bilgilenelim.

    2012-2016 yılları arası 5 sene CX-5 kullandım şuana kadar tüm teknolojik özelliklerin standart donanıma dahil olan ve bu kadar konforlu bir araç daha görmedim.
    Ayrıca illaki bütün firmalar çeşitli araştırmalar yapıyorlar ve sonuçları iyi çıkan projeleri son kullnaıcıya sunuyorlar, bunları saymayın boşuna.

    Bugün CX-5'in motoruyla kıyaslanabilecek diğer marka ve modellerde turbo olmasına rağmen CX-5 ya daha yüksek yada denk beygir gücü, 0-100'e daha hızlı hızlanma ve daha az yakıt sunabiliyor.

    Mesela Tiguan 1.4 TSI ve 2.0 TDI TURBO ve 7 ileri DSG şanzıman ile 9-10 sn de hızlanırken Mazda TURBOSUZ ve 6 ileri tam otomatik şanzıman ile aynı performansı sunuyor.
    Yada Mercedes GLC 220 turbolu hali bile Mazda CX-5 ile hemen hemen aynı performansı sunuyor hemde motor hacmi Mazda'dan daha büyük ve 9 ileri şanzımanı var.

    Ben sadece konuyu çok basit ele aldım ama Mazda'nın hakkı yenmez.
    Maalesef Mazda Türkiye reklam konusunda çok yetersiz olduğu için Türkiye'de Mazda'nın teknolojilerinden ve sunduklarından çoğu kişi habersiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maximus8282 -- 30 Ocak 2018; 18:27:9 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: porsche911gt2


    quote:

    Orijinalden alıntı: qooqie

    Volkswagenin dsg motoruna rakip bile olamaz. 1.2 kullanıyorum dsg motorun ne kadar sessiz ve hızlı olduğuna inanmıyordum. Şimdi diyer arabalar oyuncak gibi geliyor

    Taş çatlasın 13

    amma atmışsın be hocam biraz ufak sallayın şöyle 7 8 gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boşa yatırım. Gelecek elektirikli otomobillerde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MMistanbul

    Boşa yatırım. Gelecek elektirikli otomobillerde.

    Hemen söyleyelim mazdaya adamlar boşa para harcamasın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DSG motoru ben çok sevdim almak istiyorum 1 adet nasıl alabilirim.
  • Elektrikli araçların önünü kesecek bişe değil, zaten içten yanmalı araçlar artık mümkünse olmasın. Yeter bukadar soygun.







    Mazdanın elektrikli araç üretimine bir gereksiz bir tavrı var, kanuni zorunluluk için abd de Toyota ile zoraki bir sürece geçti elektrikli tarafında.







    Araçları bence alman araçlarından bile daha iyi, fakat elektrikli araçlara olan bu vizyonsuzluk olmuyor.

  • Emisyon için elektrikli araç diyorlar fakat elektrik ne ile üretiliyor. Elektrik ürerilirken emisyon oluşmuyor mu?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ClassımDeğilsin


    quote:

    Orijinalden alıntı: MMistanbul

    Boşa yatırım. Gelecek elektirikli otomobillerde.

    Hemen söyleyelim mazdaya adamlar boşa para harcamasın

    Şimdi değil, benden haber bekle, zamanı gelince ben sana haber veririm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yanlış hatırlamıyorsam bu motorun çalışma prensibi dizel gibi olacak. Ateşleme elemanı yerine benzinin yüksek sıkıştırılması ile kendiliğinden patlatılacak. Bugün dizel motorlardaki termal verimlilik benzinli motorlara göre neredeyse 2 kata yakın. Bu da yüksek sıkıştırma ile elde ediliyor. Yeni nesil dizel motorlara dikkat ederseniz kolay kolay ısınmaz kışın bu sebeple ek ısıtıcı koyuyor bazı firmalar, kışın soğuk havalarda kalorifer görevi için.

  • Millet o kadar bekliyor düşük tüketim diye. Şehir içi tahmin yapmak zor ama şehir dışı ortalama 100 km hızla 4 litre/100km altında yakmazsa çöptür. 4 diyorum şimdi beklentileri düşük tutup yamulmayalım diye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qooqie

    Aynen öyle, wolksvagen alacak parası olmayanlar gelmiş burda wolksvagene lafediyor. En çok beğendiğim tdi şansıman, geçişler rahat

    Golf gti kullanıyorum. Benzinli ama. O kadar rahat değil geçişler. Passat 'ta kullandım. Memnum değilim WV 'den. GLA 4matic (benzin) 'te kullandım. Çok daha başarılı.

    Geçişten kastınız otomatik vites geçişleri ise tabi. Arabadan çok anlamam. Ama vites geçişlerini diyorsanız, mercedesi daha başarılı buluyorum
  • Anasayfa botuna üşenmeyip cevap yazmışsınız hocam :) vaktinize yazık :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Led Zeppelin L kullanıcısına yanıt
    Önemli değil hocam, birazdan ban yiyeceğim zaten, başka bir konuda çok bilmiş birine sövdüm. Silmeye de elim varmadı. Ban gelsin, bekliyoruz :D
  • Bi turbo koymak bu kadar mi zor be abi.

    İlerde pazar %50 elektrikli araclardan olusacak mazda hala yok sikistirma oranini 0.1 arttirdik yok termik bilmemne vs.

    Onemli olan surucuye ne hissettirdigi banane motorunun tekniginden ben sadece kullaniyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbo ve kompresörle güç arttırmak tarihte bilinen en kolay yöntemdir. 1930'larda supercharger'lı arabalar vardı zaten. Önemli olan turbo olmadan, ekstra yakıt tüketmeden güç arttırabilmek. 1980li yıllarda formula 1 de turbo serbestti. Daha sonra turbo yasaklandı. Turbosuz araçlar turbolulardan daha iyi tur zamanları yaptı.
    Günümüz turbolu araçları için dayanıklılık konusunda bir şey söylemek çok erken. Hele bir 300.000 kmyi geçen araç sayısı artsın. Bakım maliyetleri ortaya çıksın. İkinci elde 1.0-1.2-1.4 Litre gibi turbolu motorun ağır bakımı için sizden 5-6 bin lira istendiği gün görmek lazım turboyu savunanları. Çünkü Türkiye'de araçların yağını değiştirmeyi ağır bakım zanneden, arabalarına bakmadan binen insanlar çoğunlukta.

  • DSG'yi motor tipi zanneden insanlar var. DSG Volkswagen'in çift debriyajlı hızlı vites değiştiren otomatik vites sistemi. Gel gör ki dayanıklılığı berbat. Bozuluyor. 7-8 bin lira masraf açıyor sahibine. Trafik sıkışıklığı olan şehirlerde yaşayanlar hızlı vites değiştirmeden ziyade (Hız derken saniyenin bilmem şu kadarıyla diğer sistemlerden hızlı olduğu iddiasında.) dayanıklılığa önem veriyorlar. Sıkışık trafikte giderken öndeki ilerlemiyor ki hızlı vites değişsem ne olacak.

  • Mazda nın beyhude boş işleri işte, devir elektrik le çalışan evde şarj ile 500 km giden araç yapmış 100 km 03 saniyede gören tesla orda, Mazda hala neyin peşinde.













    Sonuç olarak, ölü proje... Meraklısı varsa 100 adet satar, anlatır durur.

  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.