Şimdi Ara

Mazda Miller Çevrimli Motor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
3.702
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mazda 2 de Miller çevrimli motor kullanıldı


    Mazda 2010 yılı planlarında emisyonu en minimum seviyeye çekmek için motor hacmini düşürüp bunun yanında performansı aynı seviyede tutmak için motor geliştirmelerinde bugüne kadar olduğu gibi yeniliklere imza atmaya devam ediyor, bilindiği üzere Mazda çift rotorlu rotory "wankel" motorlar ile bunun öncülerinden olmuştu.
    Otto çevriminden farklı olarak çalışan kısaca "miller" çevrimi deye bilinen yöntemle tasarlanan, 1.3 litrelik Miller çevrimli motor ile donatılan Mazda 2, CVT şanzımanı ile, 100 kilometre de 4.3 litre benzin yakıyor; güncel modelden yüzde 20 daha az yakıyor. Firma motorun gücü hakkında bir açıklama yapmadı.



    Miller çevrimini, 4 zamanlı içten yanmalı motorlarda kullanılan bir yanma prosesidir. Miller çevriminin patenti 1940�lı yıllarda Amerikalı mühendis Ralph Miller tarafından alınmıştır. Bu motor tipi ilk kez gemilerde ve güç üretim istasyonlarında kullanılmış fakat daha sonra Mazda firması tarafından otomotive adapte edilmiş, Subaru tarafından hibrid modellerde kullanılmıştır.

    Geleneksel 4 zamanlı Otto çevriminde, sıkıştırma (kompresyon) ve güç (yanma) stroklarında, yüksek güç ihtiyacı vardır. Motordaki güç kaybının çoğu, kompresyon stroku esnasındaki sıkıştırma görevi için ihtiyaç duyulan enerji nedeniyle olur. O yüzden sistem verimliliğini arttırabilmek için bu ihtiyacı indirgemek gerekir. Miller çevriminde, giriş valfi, normalden daha uzun açık kalır. Piston normalde kompresyon strokunda yukarı doğru hareket eder, bu işlem ile sıkıştırma başlar normalde valf kapanır. Tipik olarak bu işlem için güç kaybı olacaktır, fakat Miller çevriminde piston kompresörden (supercharger veya blower olarak da bilinir) hava ile beslenmiş olarak sıkıştırma yapar. Giriş valfi daha uzun süre açık kaldığından, sıkıştırma strokunun bir kısmında, sıkıştırma işi silindir duvarlarının basıncından çok kompresör basıncına karşı yapılır. Bu etki verimi % 15 civarı arttırır.

    Genel olarak Miller çevrimi, düşük kompresyon oranı ile kompresyon strokunu kısaltır, kompresör ile sıkıştırılımış ve arasoğutucu (intercooler) ile soğutulumuş hava sayesinde yanmayı iyileştirir.Bu yöntem, bazı modern Atkinson çevrimli motorlarda da kullanılır, fakat kompresör yoktur. Bu motorlar genelde hibrid motorlardır, verimi arttırmak için güç kaybını karşılama işi bir elektrik motoru ile yapılır.

    alıntıdır

     Mazda Miller Çevrimli Motor


     Mazda Miller Çevrimli Motor


     Mazda Miller Çevrimli Motor







  • Yanılmıyorsam 2'de makyajdan önceki modelde de Miller Çevrimli motor kullanılıyordu.Hatta ben aracı aldığımda (2009 model 2) öyle olduğunu öğrenince araştırma yapmıştım bu konu hakkında
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yasakpınar

    Yanılmıyorsam 2'de makyajdan önceki modelde de Miller Çevrimli motor kullanılıyordu.Hatta ben aracı aldığımda (2009 model 2) öyle olduğunu öğrenince araştırma yapmıştım bu konu hakkında
    Mazda 3 için de yapsınlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SIRADANUS

    Mazda 3 için de yapsınlar

    Alıntıları Göster
    Mazda teknolojiyi takip eden değil kendisi yaratan bir marka hep kendi yolundan gidiyor ve rotary gibi bunuda en iyi şekilde üretecektirHelal Mazda'ya




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eski Günler

    Mazda teknolojiyi takip eden değil kendisi yaratan bir marka hep kendi yolundan gidiyor ve rotary gibi bunuda en iyi şekilde üretecektirHelal Mazda'ya

    Alıntıları Göster
    mazda 3 içinde bekliyoruz alısılmıslara meydan okuyun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eski Günler

    Mazda teknolojiyi takip eden değil kendisi yaratan bir marka hep kendi yolundan gidiyor ve rotary gibi bunuda en iyi şekilde üretecektirHelal Mazda'ya

    nerde yarattığı teknolojiler? ben göremedim. mazda 3 de kullanılan 1.6 105 hp motor damı? forddan aldığı1.6 dizel motordamı?yoksa yılda 2 tane satılan rx-8 deki motordan mı? bahs ediyorsunuz?
    ben trde mazdanın yarattığı bir teknoloji göremedim.

    tsi dsg benzeri
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    quote:

    Orijinalden alıntı: Eski Günler

    Mazda teknolojiyi takip eden değil kendisi yaratan bir marka hep kendi yolundan gidiyor ve rotary gibi bunuda en iyi şekilde üretecektirHelal Mazda'ya

    nerde yarattığı teknolojiler? ben göremedim. mazda 3 de kullanılan 1.6 105 hp motor damı? forddan aldığı1.6 dizel motordamı?yoksa yılda 2 tane satılan rx-8 deki motordan mı? bahs ediyorsunuz?
    ben trde mazdanın yarattığı bir teknoloji göremedim.

    tsi dsg benzeri

    Alıntıları Göster
    Mazda işte bu yüzden çok önemli bir üretici.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: Eski Günler

    Mazda teknolojiyi takip eden değil kendisi yaratan bir marka hep kendi yolundan gidiyor ve rotary gibi bunuda en iyi şekilde üretecektirHelal Mazda'ya

    nerde yarattığı teknolojiler? ben göremedim. mazda 3 de kullanılan 1.6 105 hp motor damı? forddan aldığı1.6 dizel motordamı?yoksa yılda 2 tane satılan rx-8 deki motordan mı? bahs ediyorsunuz?
    ben trde mazdanın yarattığı bir teknoloji göremedim.

    tsi dsg benzeri

    bknz:Rotary,Miller Cycle Engine,i-stop,Mx-5...göremediysen Maliye bakanı ol




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: Eski Günler

    Mazda teknolojiyi takip eden değil kendisi yaratan bir marka hep kendi yolundan gidiyor ve rotary gibi bunuda en iyi şekilde üretecektirHelal Mazda'ya

    nerde yarattığı teknolojiler? ben göremedim. mazda 3 de kullanılan 1.6 105 hp motor damı? forddan aldığı1.6 dizel motordamı?yoksa yılda 2 tane satılan rx-8 deki motordan mı? bahs ediyorsunuz?
    ben trde mazdanın yarattığı bir teknoloji göremedim.

    tsi dsg benzeri

    tsi yin neresi teknoloji yahu. Turbo koymak ne zamandan beri teknoloji oldu? Dsg ye katılırım ama tsi yi abartmamak lazım. Mazdanın güncel 1.6 motorunu bile tercih ederim tsi ye.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurcugum

    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: Eski Günler

    Mazda teknolojiyi takip eden değil kendisi yaratan bir marka hep kendi yolundan gidiyor ve rotary gibi bunuda en iyi şekilde üretecektirHelal Mazda'ya

    nerde yarattığı teknolojiler? ben göremedim. mazda 3 de kullanılan 1.6 105 hp motor damı? forddan aldığı1.6 dizel motordamı?yoksa yılda 2 tane satılan rx-8 deki motordan mı? bahs ediyorsunuz?
    ben trde mazdanın yarattığı bir teknoloji göremedim.

    tsi dsg benzeri

    tsi yin neresi teknoloji yahu. Turbo koymak ne zamandan beri teknoloji oldu? Dsg ye katılırım ama tsi yi abartmamak lazım. Mazdanın güncel 1.6 motorunu bile tercih ederim tsi ye.

    Alıntıları Göster
    Tsı'ın Vw tarafından ağlanarak üretildiğini diğer markalara ait küçük hacimli turbolu modellerin en az tsı kadar başarılı olduğunu kavrayabilseler yeni teknoloji diye bahsetmezler.
    100 km'de mevcut modelden %20 daha az yakması önemli bir gelişme.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Preso

    Tsı'ın Vw tarafından ağlanarak üretildiğini diğer markalara ait küçük hacimli turbolu modellerin en az tsı kadar başarılı olduğunu kavrayabilseler yeni teknoloji diye bahsetmezler.
    100 km'de mevcut modelden %20 daha az yakması önemli bir gelişme.


    daihasu yrv turboda 1.3 130 hp turbo motor vardı 99 larda. tsi in bundan ne üstün yanı var? Tsi sadece turbo devrini normal araçlarda başlatan oldu, teknoloji falan değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurcugum

    quote:

    Orijinalden alıntı: Preso

    Tsı'ın Vw tarafından ağlanarak üretildiğini diğer markalara ait küçük hacimli turbolu modellerin en az tsı kadar başarılı olduğunu kavrayabilseler yeni teknoloji diye bahsetmezler.
    100 km'de mevcut modelden %20 daha az yakması önemli bir gelişme.


    daihasu yrv turboda 1.3 130 hp turbo motor vardı 99 larda. tsi in bundan ne üstün yanı var? Tsi sadece turbo devrini normal araçlarda başlatan oldu, teknoloji falan değil.

    Alıntıları Göster
    Doğruysa mükemmel bir iş yapmış olurlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurcugum


    quote:

    Orijinalden alıntı: Preso

    Tsı'ın Vw tarafından ağlanarak üretildiğini diğer markalara ait küçük hacimli turbolu modellerin en az tsı kadar başarılı olduğunu kavrayabilseler yeni teknoloji diye bahsetmezler.
    100 km'de mevcut modelden %20 daha az yakması önemli bir gelişme.


    daihasu yrv turboda 1.3 130 hp turbo motor vardı 99 larda. tsi in bundan ne üstün yanı var? Tsi sadece turbo devrini normal araçlarda başlatan oldu, teknoloji falan değil.



    Ben de bunun mücadelesini uzun süre verdim. Ama insanlar ısrarla TSI motora uzaylı teknolojisi muamelesi yapıyorlar.

    Yani TSI motorun aşırı besleme olmayan güncel bir motordan farkı nedir?

    Bunu rica ediyorum birisi açıklasın. Gerçekten öğrenmek istiyorum.

    Mesela ben 2010 model Mazda 3 sahibiyim, forumda bazı arkadaşlar bu motora dinozor diyorlar. 1.6 16V değişken valf zamanlı doch motor.

    Şimdi, TSI motorun, aşırı besleme dışında ne gibi bir farkı var bu motordan.

    Eğer sadece aşırı besleme ise fark, yahu taaaa 1930 lardan beri kullanılan bir teknoloji aşırı besleme.

    2000 lerin başında YRV turbo vardı 1.3 motor turbo.

    Ülkemizde yıllardır 1.6 motora turbo uygulamaları yapılıyor.

    Hayır fikir güzel, downsizing, düşük hacim, yüksek güç, az tüketim. Şahane, diyecek bir şey yok buna ama bunlar düşük hacime aşırı besleme uygulanmasının bir sonucu.

    DSG mesela gerçekten yeni bir teknoloji.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: John Shepard

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurcugum


    quote:

    Orijinalden alıntı: Preso

    Tsı'ın Vw tarafından ağlanarak üretildiğini diğer markalara ait küçük hacimli turbolu modellerin en az tsı kadar başarılı olduğunu kavrayabilseler yeni teknoloji diye bahsetmezler.
    100 km'de mevcut modelden %20 daha az yakması önemli bir gelişme.


    daihasu yrv turboda 1.3 130 hp turbo motor vardı 99 larda. tsi in bundan ne üstün yanı var? Tsi sadece turbo devrini normal araçlarda başlatan oldu, teknoloji falan değil.



    Ben de bunun mücadelesini uzun süre verdim. Ama insanlar ısrarla TSI motora uzaylı teknolojisi muamelesi yapıyorlar.

    Yani TSI motorun aşırı besleme olmayan güncel bir motordan farkı nedir?

    Bunu rica ediyorum birisi açıklasın. Gerçekten öğrenmek istiyorum.

    Mesela ben 2010 model Mazda 3 sahibiyim, forumda bazı arkadaşlar bu motora dinozor diyorlar. 1.6 16V değişken valf zamanlı doch motor.

    Şimdi, TSI motorun, aşırı besleme dışında ne gibi bir farkı var bu motordan.

    Eğer sadece aşırı besleme ise fark, yahu taaaa 1930 lardan beri kullanılan bir teknoloji aşırı besleme.

    2000 lerin başında YRV turbo vardı 1.3 motor turbo.

    Ülkemizde yıllardır 1.6 motora turbo uygulamaları yapılıyor.

    Hayır fikir güzel, downsizing, düşük hacim, yüksek güç, az tüketim. Şahane, diyecek bir şey yok buna ama bunlar düşük hacime aşırı besleme uygulanmasının bir sonucu.

    DSG mesela gerçekten yeni bir teknoloji.

    Alıntıları Göster
    DSG de yeni bir teknoloji değil aslında.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper

    DSG de yeni bir teknoloji değil aslında.



    Evet, şimdi wiki den baktım 80 lerde Porsche tarafından geliştirilmiş.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi John Shepard -- 22 Mayıs 2011; 0:14:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toorop
    quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper
    DSG de yeni bir teknoloji değil aslında.

    Evet, şimdi wiki den baktım 80 lerde Porsche tarafından geliştirilmiş.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox


    1920 yılında Fransız bir askeri mühendis olan Adolphe Kégresse tarafından icat edilmiş fakat çalışan bir örneği o dönemde yapılmamış.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Dual_clutch_transmission



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Utku -- 22 Mayıs 2011; 0:33:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: John Shepard

    quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper

    DSG de yeni bir teknoloji değil aslında.



    Evet, şimdi wiki den baktım 80 lerde Porsche tarafından geliştirilmiş.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar tamam tsi ve dsg olayına uzaylı muamelesi yapmamak lazım ama bu adamlar seri üretime soktular bu ürünleri. Üstelik tek bir modelle de değil, neredeyse tüm modellerinde uyguladılar ve ulaşılabilir bir konumda oldular-sadece TR'i ele almayın. Benim gözümde başarılı oldukları nokta budur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AssistForte
    Arkadaşlar tamam tsi ve dsg olayına uzaylı muamelesi yapmamak lazım ama bu adamlar seri üretime soktular bu ürünleri. Üstelik tek bir modelle de değil, neredeyse tüm modellerinde uyguladılar ve ulaşılabilir bir konumda oldular-sadece TR'i ele almayın. Benim gözümde başarılı oldukları nokta budur


    Benim gözümde de aynı şekilde. Bu sistemler için müthiş yatırımlar yaptıkları ve bu yatırımları yapmak için çekinmedikleri bir gerçek. Bu cesaretlerinden dolayı bile takdir etmek gerek.

    Ama Vw yeni bir teknoloji falan yaratmadı. Sıkıntı daha çok bu noktada çıkıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toorop


    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurcugum


    quote:

    Orijinalden alıntı: Preso

    Tsı'ın Vw tarafından ağlanarak üretildiğini diğer markalara ait küçük hacimli turbolu modellerin en az tsı kadar başarılı olduğunu kavrayabilseler yeni teknoloji diye bahsetmezler.
    100 km'de mevcut modelden %20 daha az yakması önemli bir gelişme.


    daihasu yrv turboda 1.3 130 hp turbo motor vardı 99 larda. tsi in bundan ne üstün yanı var? Tsi sadece turbo devrini normal araçlarda başlatan oldu, teknoloji falan değil.



    Ben de bunun mücadelesini uzun süre verdim. Ama insanlar ısrarla TSI motora uzaylı teknolojisi muamelesi yapıyorlar.

    Yani TSI motorun aşırı besleme olmayan güncel bir motordan farkı nedir?

    Bunu rica ediyorum birisi açıklasın. Gerçekten öğrenmek istiyorum.

    Mesela ben 2010 model Mazda 3 sahibiyim, forumda bazı arkadaşlar bu motora dinozor diyorlar. 1.6 16V değişken valf zamanlı doch motor.

    Şimdi, TSI motorun, aşırı besleme dışında ne gibi bir farkı var bu motordan.

    Eğer sadece aşırı besleme ise fark, yahu taaaa 1930 lardan beri kullanılan bir teknoloji aşırı besleme.

    2000 lerin başında YRV turbo vardı 1.3 motor turbo.

    Ülkemizde yıllardır 1.6 motora turbo uygulamaları yapılıyor.

    Hayır fikir güzel, downsizing, düşük hacim, yüksek güç, az tüketim. Şahane, diyecek bir şey yok buna ama bunlar düşük hacime aşırı besleme uygulanmasının bir sonucu.

    DSG mesela gerçekten yeni bir teknoloji.



    üstadım, (bu görüşler tamamiyle şahsıma aittir, beğenmeyen benimsemez.)
    tsi motoru incelemeni tavsiye ederim.

    birinci olarak, öncelikle tsi direk püskürtme benzinli özelliği ile sizin motordan farklıdır.

    ikinci olarak tsi de intercooler ve turbo entegre bir şekilde kullanılarak turboya daha çok taze ve soğuk hava girmesini sağlamışlardır. (misal tsi yi ilk gören bir usta intercoolerı görememiş) ve düşük devirlerde yüksek tork üretebilen bir motordur.

    mazda nın kullandığı değişken valf zamanlaması 5 para etmez bir teknolojidir. sadece reklam amaçlı ve motoru kağıt üzerinde yüksek beygirli gösteren bir teknolojidir. günlük hayatta 6000-7000 devirdeki gücü ne yapayım ben.

    ben kendi pratik yaşadıklarıma hislerime bakarım. tsi 122 hp ile v-tec 125 hp araçları uzun süre kullandım. ne tüketim olarak nede performans olarak v-tec tsi nin rakibi değildir.( tsi için sadece turbo eklemişler, kendi motoruma ona tercih ederim dediğiniz için)

    132 bg lik toyota motoruda keza aynıdır. 155 nm ile isterse 160 hp olsun, tsi 122 lik ile bile kıyaslanmaz. tsi 160 hp ile hiç kıyaslanmaz.

    ha dsg ye girmiyoruz bile. ayrıca benim için yeni bir teknolojiyi kimin icat ettiği çok önemli değildir. kimin halkın kullanıma sunduğu önemlidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: Toorop


    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurcugum


    quote:

    Orijinalden alıntı: Preso

    Tsı'ın Vw tarafından ağlanarak üretildiğini diğer markalara ait küçük hacimli turbolu modellerin en az tsı kadar başarılı olduğunu kavrayabilseler yeni teknoloji diye bahsetmezler.
    100 km'de mevcut modelden %20 daha az yakması önemli bir gelişme.


    daihasu yrv turboda 1.3 130 hp turbo motor vardı 99 larda. tsi in bundan ne üstün yanı var? Tsi sadece turbo devrini normal araçlarda başlatan oldu, teknoloji falan değil.



    Ben de bunun mücadelesini uzun süre verdim. Ama insanlar ısrarla TSI motora uzaylı teknolojisi muamelesi yapıyorlar.

    Yani TSI motorun aşırı besleme olmayan güncel bir motordan farkı nedir?

    Bunu rica ediyorum birisi açıklasın. Gerçekten öğrenmek istiyorum.

    Mesela ben 2010 model Mazda 3 sahibiyim, forumda bazı arkadaşlar bu motora dinozor diyorlar. 1.6 16V değişken valf zamanlı doch motor.

    Şimdi, TSI motorun, aşırı besleme dışında ne gibi bir farkı var bu motordan.

    Eğer sadece aşırı besleme ise fark, yahu taaaa 1930 lardan beri kullanılan bir teknoloji aşırı besleme.

    2000 lerin başında YRV turbo vardı 1.3 motor turbo.

    Ülkemizde yıllardır 1.6 motora turbo uygulamaları yapılıyor.

    Hayır fikir güzel, downsizing, düşük hacim, yüksek güç, az tüketim. Şahane, diyecek bir şey yok buna ama bunlar düşük hacime aşırı besleme uygulanmasının bir sonucu.

    DSG mesela gerçekten yeni bir teknoloji.



    üstadım, (bu görüşler tamamiyle şahsıma aittir, beğenmeyen benimsemez.)
    tsi motoru incelemeni tavsiye ederim.

    birinci olarak, öncelikle tsi direk püskürtme benzinli özelliği ile sizin motordan farklıdır.

    ikinci olarak tsi de intercooler ve turbo entegre bir şekilde kullanılarak turboya daha çok taze ve soğuk hava girmesini sağlamışlardır. (misal tsi yi ilk gören bir usta intercoolerı görememiş) ve düşük devirlerde yüksek tork üretebilen bir motordur.

    mazda nın kullandığı değişken valf zamanlaması 5 para etmez bir teknolojidir. sadece reklam amaçlı ve motoru kağıt üzerinde yüksek beygirli gösteren bir teknolojidir. günlük hayatta 6000-7000 devirdeki gücü ne yapayım ben.

    ben kendi pratik yaşadıklarıma hislerime bakarım. tsi 122 hp ile v-tec 125 hp araçları uzun süre kullandım. ne tüketim olarak nede performans olarak v-tec tsi nin rakibi değildir.( tsi için sadece turbo eklemişler, kendi motoruma ona tercih ederim dediğiniz için)

    132 bg lik toyota motoruda keza aynıdır. 155 nm ile isterse 160 hp olsun, tsi 122 lik ile bile kıyaslanmaz. tsi 160 hp ile hiç kıyaslanmaz.

    ha dsg ye girmiyoruz bile. ayrıca benim için yeni bir teknolojiyi kimin icat ettiği çok önemli değildir. kimin halkın kullanıma sunduğu önemlidir.



    Selamlar, öncelikel ben TSI motorlara asla kötü demiyorum. Dediğim şey ortada Mazda motorundan farklı bir teknoloji değil, atmosferik bir motor üzerine eklenmiş aşırı belseme olduğu.

    Intercooler dediğiniz de zaten eski bir teknoloji. Yeni değil, Kamyonlarda bile intercooler kullanılırken otomobilde kullanılmaması abes ile iştigal olurdu. Yok mu intercoolersiz otomobil, tabiki var, ancak fizik bilen herkes motora giden sıcak havanın performansı düşürdüğünü, çünkü sıcak sebebi ile genleşen hava yüzünden aynı hacim içerisinde daha az oksijen molekülü olacağını ve bunun da performansı düşüreceğini bilir. Doğal olarak yıllardır bir çok otomobilde turbo uygulaması intercooler ile birlikte yapılıyor zaten.

    Ben fizikçi değilim, ancak modifiye ile bir hayli ilgili olduğumdan açık hava filitresi konumlandırması konusunda tez yazdım denebilir.

    Mazda motorunun beş para etmez olduğunu düşünebilirsiniz, o sizin kriterleriniz bakımından beş para etmeyen motor, benim açımdan gayet kıymetlidir çünkü güvenilirdir, TSI motor kadar komplike değildir, bir sorun olduğunda çözümü kolaydır, beni hasta etmez ulan acaba sorun enrede diye, ne TSI kadar karmaşık ne de 8V hitler motoru kadar basittir.

    Performansı yeterlidir, otomobil bir bütün olarka tasarlandığından vites oranları o motora uygundur. Dolayısı ile sizin düşündüğünüz gibi, anırta anırta gitmeme gerek kalmaz, zaten otomobilden azıcık anlayan birinin beklentileri de aldığı araba ile sınırlı olmalıdır. Ben uzun zaman 1.6 fakat performanslı bir otomobil kullandım, modifiye ettiğim Clio 1.6 sportum vardı, ondan sonra zaten bu otomobilin sınırlarını biliyordum, o sebeple "ah vah niye aldım " demedim. Kaldı ki kardeşimde 1.4 tsi leon vardı(geçenlerde sattı, o artık Mersocu ), kullanmıştım, istesem kardeşimin görevi sayesinde kısa sürede ve indirimle alabilirdim TSI bir otomobil, ama almadım. Demek ki beklentilerimi karşıladı Mazda.

    Yakıt sarfiyatı(dikkatli bir kullanım ile) normaldir. Örneğin ben 40 litre benzin ile otomatik mazda 3 arabamla 490 km yi görüyorum, bu şehir içi kullanım ile ve sabah akşam malesef trafikde oluyor. Bu da 100 kmde 8-8.5 litre civarı ediyor. Daha sıkışık trafikde ise 9.5 litreyi buluyor. Bu noktada TSI ı alnından öperim çünkü yakıt sarfiyatı bakımından değerleri daha iyi, tabi kardeşimin 1.4 tsi ı manueldi.

    Mazdanın maksimum beygir gücünü 6000 devirde verdiği doğru ama asıl arabayı götüren güç olan Torku 4000 devirde veriyor. Kaldı ki mesela 125 bg lik 1.4 tsi motor da maksümum gücünü 5000 devirde veriyor. Arada 1000 devir var. Yani güç dağılımı TSI için 1000-5000 devir arasında, Mazda için ise 1000-6000 devir arasında gerçekleşiyor. Şimdi 1000 devir için kırmayalım birbirimizi.

    Edit: Aradım fakat her iki motor bakımından da devir-güç-tork dağılımı gösteren grafik bulamadım. Eğer bir arkadaşımız denk geldiyse ekleyebilir, o zaman daha net görebiliriz.


    Bu arada TSI da aşırı besleme var, bu da tork un yüksek olmasını sağlıyor. Bir tarafta atmosferik bir motor diğer tarafta aşırı beslemeli bir motor, eh Mazda zaten 1-0 geriden başlıyor. Hele bir de kompresör + turbo motoru düşünürsek zaten TSI alıp başını gidiyor.

    Ha direkt enjeksyona bir şey demem, doğru kesinlikle Mazda motoruna göre üstün bir teknoloji. Ama bu kadar, kalan herşey aslıdna bir nevi modifiye ile elde edilen güç. Aynı modifikasyonun mazda motoruna da yapılamsı durumunda o motordan da o güçler alınacaktır.

    En başta dedim, asla TSI için kötü, gereksiz vs demiyorum. Dediğim tek şey, aslında mevcut olan teknolojinin sunuluyor olması. Bana enteresan, sözüm meclisten dışarı, bu teknolojilere insanların uzaylı icadı muamelesi yapması hepsi o.

    Keyifli bir tartışma oluyor, umarım böyle devam eder.

    Bir edit daha: Ford uzun süre Mazda' da hisse sahibiydi, bu sebeple teknolojilerini birbirinden almak değil ortak olarak nitelendirmek gerekir.

    Kaldı ki Mazda da kullanılan motorlar, Ford da duratec olarak geçiyor.

    Mazdanın yeni teknoloji üst ismi Skyactiv ile ilgili bilgiler de burada.

    http://www.mazda.com/mazdaspirit/skyactiv/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi John Shepard -- 23 Mayıs 2011; 11:14:20 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.