Şimdi Ara

Mazda 3 SkyActiv-X (2019 Tanıtıldı). (97. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5.957
Cevap
72
Favori
326.553
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9596979899
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • badibadix kullanıcısına yanıt
    Toyota üretim felsefesinde değil yalnızca, satış sonrası ve eğitim prosedürlerinde de bir Dünya fenomenidir, bu doğru.

    Benim yazınızda ilgimi çeken ise, alışıldık Toyota kalitesine sahip değil derken trim mi kasdettiniz yoksa bir gövde tasarım mühendisi olarak gövde dayanımı, kaza yük sönümleme ve aktarma tekniklerini mi? Gövde tasarım mühendisi olduğunuza göre, Türkiye'de üretim yapan fabrikalardan birinde çalışıyorsunuz sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    Toyota üretim felsefesinde değil yalnızca, satış sonrası ve eğitim prosedürlerinde de bir Dünya fenomenidir, bu doğru.

    Benim yazınızda ilgimi çeken ise, alışıldık Toyota kalitesine sahip değil derken trim mi kasdettiniz yoksa bir gövde tasarım mühendisi olarak gövde dayanımı, kaza yük sönümleme ve aktarma tekniklerini mi? Gövde tasarım mühendisi olduğunuza göre, Türkiye'de üretim yapan fabrikalardan birinde çalışıyorsunuz sanırım.


    Alışıldık kaliteden kastım trimdi. Gövde hakkında yorum yapmak için sonlu elemanlar analizini görmek lazım. Ama bildiğim kadarı ile ABD de geçerli olan small overlap testinte toyotalar genelde başarısız oluyor. Hatta Toyota Rav4 için tasarım optimizasyonuna gitmişti bu testten geçmek için.

    İş konusunda geçen seneye kadar VW nin sahibi olduğu (MAN) otobüs tasarımı yapıyordum şuan ise tramway tasarımı yapmaktayız. İşim dolayısı ile bir çok testi canlı gözle izleme şansı yakaladım(durability testleri sırasında). Pagani Zonda ESP testini filan izlemiştim. Bu testleri yapan firmalardan bir tanesi olan Idiada Applus firmasının proving ground ına çıkma sansımda oldu.

    Araçları incelerken structure hakkında mecburen youtube tan izlediğimiz videolar kadar bilgi sahibi oluyoruz. Ancak benim şahsi görüşüm araç gövdesi hakkında bilgi almak için NCAP yerine Small Overlap göz önüne alınmalı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: felixus

    quote:

    Orijinalden alıntı: badibadix

    quote:

    Orijinalden alıntı: troya80

    quote:

    Orijinalden alıntı: badibadix

    quote:

    Orijinalden alıntı: wxfahri

    corolla ile mazda 3 ü aynı kefeye koyan arabadan anlamıyor demektir. lütfen türkiyede satılan araçların teknik ve malzeme detaylarını iyi araştırıp öyle kıyaslama yapın.


    mesajınızı yeni gördüm anca cevap verebiliyorum. aslında görmesemde bir şey değişmezdi. Arabadan anlamadığımdan bahsediyorsun? bunu elinde hangi done ile söylüyorsun. Yaklaşık 10 yıldır otomotiv sektöründe tasarım mühendisi olarak çalışıyorum ve bunun 3 yılı vw grubuna dahil olan ticari araç firması. Yani sana şunu söyleyeyim ben bir aracı değerlendirirken sizler gibi sürü psikolojisi ile değil teknik detaylarla değerlendiriyorum. Bu önsözlerin üzerine Corolla hakkındaki teknik düşüncelerim

    Araç iç malzemesi_ çok yüksek oranda ABS malzeme kullanılmış_ ABS en ucuza mal edebileceğiniz yanmazlık standartlarının bir çoğunu karşılayamayan ve zaman içerisinde çalışan yani gacır gucur seslerin çıkmasına sebep olabilecek bir malzeme türüdür.

    Kapı cam düğmelerinde ve onun etrafındaki cover da EPDM malzeme kullanılmış_ EPDM bildiğimiz bidon plastiğidir. Daha fazla açıklama yapmama gerek yok sanırım.

    Dashboard ta yine malzemeden çalınarak abs+ pürtüzyon kullanılmış. Pürtüzyon(integral yapı) dashboard taki yumuşak bölge

    Araçların arka davlumbazı olmadığı söyleniyor.( gözümle görmedim forumda ki kullanıcıların yalancısıyım)

    Araç montajı bir çok hata var en barizi önemsenmemiş harnessing routingi bagaja eğilince sarkan kabloları görürsün

    Diğer bir montaj sıkıntısı olan araç dış trimindeki gap lerde bir çok yerde kontur lineer olarak devam etmiyor kimi yerde 5 mm kimi yerde 3 mm far çevrelerini gözlemleyebilirsin.

    Yani anlayacağın bi laf ederken 2 kere düşünmek lazım birisi gelip ettiğin lafı ağzına tıkar.

    harikasın dostum mazda 3 içinde yorum yaparsanız seviniriz.ayrıca sizi bulmuşken skyactıv motora lpg uygulaması konusunda bilginiz yada yapın yapmayın öneriniz varmı

    Mazda 3 ü henüz çıplak gözle incelemedim. Floryadaki bayiye gittim ordada 3 yoktu. LPG ile ilgilide herhangi bir araştırma yapmadım ve açıkçası benim uzmanlık alanım structure yani gövde ve mukavemet ancak trim diye adlandırılan görünen kısımlarda uzun yıllarda çalıştım. O yüzden LPG ile ilgili sizleri yanlış yönlendirmek istemem.

    Birçok firma maliyetleri düşürme adına kaliteden taviz veriyorlar, bildiğiniz gibi bu konu bazı premium alman markalarında da bir dönem tartışıldı. Özellikle Mercedes in tedarik zincirine daha fazla çin firmasını eklemesi onlar hakkında da kalite endişelerini berebarinde getirdi.

    Dediğiniz gibi Kaizen ve diğer üretim süreci metotları Toyota'nın dünyaya kazandırdığı ve bugün tüm dünyaca kabul görmüş ve örnek alınan şeyler. Yeni corollanın TR deki yüksek satış rakamları ise (filo satışları hariç) aracın bireysel kullanıcılar tarafından beğenildiğini ortaya koyuyor genel itibariyle, dashboard tasarımı konusunda ise tek aynı şekilde düşünen ben olmadığımı belirtmek isterim. Yurtdışındaki forumlara baktığımda genelde oldukça eleştirilen bir konu.

    Kesinlikle haklısınız. Maliyetleri düşürmek için bir çok malzemeyi işçiliğin daha ucuz olduğu bölgelere kayması gayet normal. Aslında çinde veya başka bir ülkede olması kaliteden ödün vermek değildir. İnanın tedarik edilen parçalarda ki giriş kalite prosedürleri çalıştırıldığı sürece hatalı ürünün içeri girmesi imkansız. Ancak burda asıl önemli olan malzeme seçimi bizlerde ki kalite olgusunu oluşturan malzeme seçimidir.

    Toyotanın çok tercih edilmeside gayet normal hatta yeni araç almayı şuan düşünecek olsam kendi adıma seçenekler;

    Ford-Focus - Small Overlap ten 3 yıldız almış ve kasa değiştirmesi muhtemel, powershift şanzıman problemli (off the record olarak aldığım bilgi doğrultusunda özellikle 3. vites geçişinde problem yaşanıyormuş)
    Jetta - 2015 yeni kasa değiştiriyor ve Jetta CC geliyor
    Honda Civic - Dizel otomatik seçeneği yok, benzinli oto. yakıt tüketimi çok yüksek
    Mazda 3 - Bence şanzımanı ZF nin 8 den sonra en iyi şanzıman, Exterior Design olarak şuan en iyisi
    Astra j - Benim sevdiğim bir araç ama 2015 sonuna yeni kasa geliyor dinamik testleri sürüyor şuanda

    Bu yukarıdaki seçenekleri ele alınca Corolla alınası bir araç tabiki teknik detaylara takılmayanlar için.

    Dash içinse şunu belirteyim bende düz hatlara sahip bir torpidodan hoşlanmıyorum ancak araç tasarlanırken sürücü G noktası (yaklaşık Kuyruk sokumu) ve sürücü hill pointe göre (avrupa için sürücü modeli ERKEK te %95 Alman, ve %5 Bayan Modeli seçilir. İsteyen olursa bu konuda daha sonra detaylı bilgi veririm.) direksiyon yerleştirilir. Bu adımları genelde Otomotiv firmalarının kullandığı CATIA ya add-on olarak eklenen RAMSIS diye Human Modelingte yapılır. Bu Ramsis size butonlara erişimin görüş açılarının ayna görüş açılarını vs gibi sürücünün kullanımına sunulan her imkanı analiz etmenize olanak sağlar. Bu bahsettiğim adımlar içerisinde sürücü bulunan her araçta gerçekleştirilir. Sadece regülasyonlar değişir.

    Yani anlatmak istediğim fonksiyonel olarak artık günümüzde tüm dashler başarılı ama hissiyat tabiki kişiye kalmış durumda




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogameci

    quote:

    Orijinalden alıntı: badibadix

    quote:

    Orijinalden alıntı: troya80

    quote:

    Orijinalden alıntı: badibadix

    quote:

    Orijinalden alıntı: wxfahri

    corolla ile mazda 3 ü aynı kefeye koyan arabadan anlamıyor demektir. lütfen türkiyede satılan araçların teknik ve malzeme detaylarını iyi araştırıp öyle kıyaslama yapın.


    mesajınızı yeni gördüm anca cevap verebiliyorum. aslında görmesemde bir şey değişmezdi. Arabadan anlamadığımdan bahsediyorsun? bunu elinde hangi done ile söylüyorsun. Yaklaşık 10 yıldır otomotiv sektöründe tasarım mühendisi olarak çalışıyorum ve bunun 3 yılı vw grubuna dahil olan ticari araç firması. Yani sana şunu söyleyeyim ben bir aracı değerlendirirken sizler gibi sürü psikolojisi ile değil teknik detaylarla değerlendiriyorum. Bu önsözlerin üzerine Corolla hakkındaki teknik düşüncelerim

    Araç iç malzemesi_ çok yüksek oranda ABS malzeme kullanılmış_ ABS en ucuza mal edebileceğiniz yanmazlık standartlarının bir çoğunu karşılayamayan ve zaman içerisinde çalışan yani gacır gucur seslerin çıkmasına sebep olabilecek bir malzeme türüdür.

    Kapı cam düğmelerinde ve onun etrafındaki cover da EPDM malzeme kullanılmış_ EPDM bildiğimiz bidon plastiğidir. Daha fazla açıklama yapmama gerek yok sanırım.

    Dashboard ta yine malzemeden çalınarak abs+ pürtüzyon kullanılmış. Pürtüzyon(integral yapı) dashboard taki yumuşak bölge

    Araçların arka davlumbazı olmadığı söyleniyor.( gözümle görmedim forumda ki kullanıcıların yalancısıyım)

    Araç montajı bir çok hata var en barizi önemsenmemiş harnessing routingi bagaja eğilince sarkan kabloları görürsün

    Diğer bir montaj sıkıntısı olan araç dış trimindeki gap lerde bir çok yerde kontur lineer olarak devam etmiyor kimi yerde 5 mm kimi yerde 3 mm far çevrelerini gözlemleyebilirsin.

    Yani anlayacağın bi laf ederken 2 kere düşünmek lazım birisi gelip ettiğin lafı ağzına tıkar.

    harikasın dostum mazda 3 içinde yorum yaparsanız seviniriz.ayrıca sizi bulmuşken skyactıv motora lpg uygulaması konusunda bilginiz yada yapın yapmayın öneriniz varmı

    Mazda 3 ü henüz çıplak gözle incelemedim. Floryadaki bayiye gittim ordada 3 yoktu. LPG ile ilgilide herhangi bir araştırma yapmadım ve açıkçası benim uzmanlık alanım structure yani gövde ve mukavemet ancak trim diye adlandırılan görünen kısımlarda uzun yıllarda çalıştım. O yüzden LPG ile ilgili sizleri yanlış yönlendirmek istemem.

    Dostum merhaba, mazda test araçları ANADOLU yakasında.

    İmkanın olursa mutlaka incelemeni isteriz, bu işleri bilen birinin gözünden yorum okumak bizim için değerli.

    Teşekkür ederim.

    Aslında gidip görüp incelemek istiyorum ancak ben bahçeşehirde oturuyorum karşıya gitmek bayağı bir zor:))

    inceleme yapana adar mtutun abinin yazılarını okumaya devam. Bence gayet güzel paylaşımlar yapmış ve söylediklerinin tamamında haklı. Kenci cx5 ini bahsi geçen montaj işçiliği ve malzeme açısından değerlendirebilirse aslında fikir vermiş olur. Muhtemelen aynı yerde imal ediliyordur. Bir bantta cx5 diğerinde 3 vardır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: badibadix

    quote:

    Orijinalden alıntı: ogameci

    quote:

    Orijinalden alıntı: badibadix

    quote:

    Orijinalden alıntı: troya80

    quote:

    Orijinalden alıntı: badibadix

    quote:

    Orijinalden alıntı: wxfahri

    corolla ile mazda 3 ü aynı kefeye koyan arabadan anlamıyor demektir. lütfen türkiyede satılan araçların teknik ve malzeme detaylarını iyi araştırıp öyle kıyaslama yapın.


    mesajınızı yeni gördüm anca cevap verebiliyorum. aslında görmesemde bir şey değişmezdi. Arabadan anlamadığımdan bahsediyorsun? bunu elinde hangi done ile söylüyorsun. Yaklaşık 10 yıldır otomotiv sektöründe tasarım mühendisi olarak çalışıyorum ve bunun 3 yılı vw grubuna dahil olan ticari araç firması. Yani sana şunu söyleyeyim ben bir aracı değerlendirirken sizler gibi sürü psikolojisi ile değil teknik detaylarla değerlendiriyorum. Bu önsözlerin üzerine Corolla hakkındaki teknik düşüncelerim

    Araç iç malzemesi_ çok yüksek oranda ABS malzeme kullanılmış_ ABS en ucuza mal edebileceğiniz yanmazlık standartlarının bir çoğunu karşılayamayan ve zaman içerisinde çalışan yani gacır gucur seslerin çıkmasına sebep olabilecek bir malzeme türüdür.

    Kapı cam düğmelerinde ve onun etrafındaki cover da EPDM malzeme kullanılmış_ EPDM bildiğimiz bidon plastiğidir. Daha fazla açıklama yapmama gerek yok sanırım.

    Dashboard ta yine malzemeden çalınarak abs+ pürtüzyon kullanılmış. Pürtüzyon(integral yapı) dashboard taki yumuşak bölge

    Araçların arka davlumbazı olmadığı söyleniyor.( gözümle görmedim forumda ki kullanıcıların yalancısıyım)

    Araç montajı bir çok hata var en barizi önemsenmemiş harnessing routingi bagaja eğilince sarkan kabloları görürsün

    Diğer bir montaj sıkıntısı olan araç dış trimindeki gap lerde bir çok yerde kontur lineer olarak devam etmiyor kimi yerde 5 mm kimi yerde 3 mm far çevrelerini gözlemleyebilirsin.

    Yani anlayacağın bi laf ederken 2 kere düşünmek lazım birisi gelip ettiğin lafı ağzına tıkar.

    harikasın dostum mazda 3 içinde yorum yaparsanız seviniriz.ayrıca sizi bulmuşken skyactıv motora lpg uygulaması konusunda bilginiz yada yapın yapmayın öneriniz varmı

    Mazda 3 ü henüz çıplak gözle incelemedim. Floryadaki bayiye gittim ordada 3 yoktu. LPG ile ilgilide herhangi bir araştırma yapmadım ve açıkçası benim uzmanlık alanım structure yani gövde ve mukavemet ancak trim diye adlandırılan görünen kısımlarda uzun yıllarda çalıştım. O yüzden LPG ile ilgili sizleri yanlış yönlendirmek istemem.

    Dostum merhaba, mazda test araçları ANADOLU yakasında.

    İmkanın olursa mutlaka incelemeni isteriz, bu işleri bilen birinin gözünden yorum okumak bizim için değerli.

    Teşekkür ederim.

    Aslında gidip görüp incelemek istiyorum ancak ben bahçeşehirde oturuyorum karşıya gitmek bayağı bir zor:))

    inceleme yapana adar mtutun abinin yazılarını okumaya devam. Bence gayet güzel paylaşımlar yapmış ve söylediklerinin tamamında haklı. Kenci cx5 ini bahsi geçen montaj işçiliği ve malzeme açısından değerlendirebilirse aslında fikir vermiş olur. Muhtemelen aynı yerde imal ediliyordur. Bir bantta cx5 diğerinde 3 vardır

    Hocam dashboard konusunda tek beğenmediğim yanı estetik olarakdı, mutlaka dediğiniz kriterler gözönünde bulundurularak tasarım yapılıyordur bundan eminim. Ama Mazda 3 ünkü ile yan yana koyduğunuzda emin olun tasarımdaki farkı hemen farkedebiliyorsunuz.

    Kısmetse yarın bende Mazda 3 sahibi oluyorum (bugün olacaktı ama bazı aksilikler çıktı tescil kısmında) yorumlarımı burdan mümkün olduğunca yazmaya çalışırım, malum 2 kere test sürüşü yapmayla araca sahip olmak arasında çok büyük fark var ve en iyi fikri gene aracı kullananlar veriyor diğer almayı düşünenlere.




  • badibadix kullanıcısına yanıt
    Ben de şasi konusunda uzman bir kişiyim. 23 yıldır bu işin eğitmeni olarak çalışıyorum. Daha önce çeşitli forumlarda uzun uzun yazmıştım, belki okuma fırsatı bulmuşsunuzdur.
    Small overlap testini çok önemli buluyor ve takdir ediyorum. Neden? Çünkü üreticileri sıradanlık içinden çıkardı ve sarstı. Böylece farklı ihtimallere hazırlıklı olma açısından uyarılmış oldular.

    Ancak small overlap testinin araç gövdesinin planlı darbe sönümleme donanımını by-pass ettiğini ve araç tasarımına hassas olduğunu ve bu yüzden her aracın eşit testinin yapılamadığını göz ardı edemeyiz. Yani henüz cap seviyesinde bir ciddiyeti yok. Ayrıca tamam yolcu kabinini fiziken korudunuz ama yolcu göğsüne binecek aşırı yükü ne yapacağız?

    % 20 offset ve dik açılı bir kaza istatistiği bence çok gerçekçi değil. Bizler için önemli olan gövdenin aldığı hasardan çok, içindeki insanlari hasarsız çıkarabilmek, biliyorsunuz. Bunu sağlayabilmek için gövdenin bazı kısımlarının deforme olması çok önemli. IIHS testlerini tekrar söyleyeyim, uyarıcı ve teşvik edici niteliği bakımından çok önemli buluyor ve takdir ediyorum. Ama geliştirmeleri lazım.

    Tramway üretimi konusunda en ufak bir fikrim bile yok. Ama MAN fabrikasını İstanbul'da ilk ziyaret ettiğimde sene sanırım 1977 idi. Beni otomotiv sektörü konusunda heyecanlandıran, motive edendir o ziyaretim bir çocuk olarak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • badibadix kullanıcısına yanıt
    http://www.mazdagaraj.com/mazda-mercedes-ic-mekan-kalite-kiyaslamasi-t395.0.html

    Beğendiğine sevindim, sağolasın dostum. Sana bu konuda bir link vereceğim yukarıda. Ama ben trim üzerine uzman değilim, senin kadar bilgim yok. Degerlendirmeler tecrübeye göre.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtutun -- 27 Ağustos 2014; 7:18:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    Ben de şasi konusunda uzman bir kişiyim. 23 yıldır bu işin eğitmeni olarak çalışıyorum. Daha önce çeşitli forumlarda uzun uzun yazmıştım, belki okuma fırsatı bulmuşsunuzdur.
    Small overlap testini çok önemli buluyor ve takdir ediyorum. Neden? Çünkü üreticileri sıradanlık içinden çıkardı ve sarstı. Böylece farklı ihtimallere hazırlıklı olma açısından uyarılmış oldular.

    Ancak small overlap testinin araç gövdesinin planlı darbe sönümleme donanımını by-pass ettiğini ve araç tasarımına hassas olduğunu ve bu yüzden her aracın eşit testinin yapılamadığını göz ardı edemeyiz. Yani henüz cap seviyesinde bir ciddiyeti yok. Ayrıca tamam yolcu kabinini fiziken korudunuz ama yolcu göğsüne binecek aşırı yükü ne yapacağız?

    % 20 offset ve dik açılı bir kaza istatistiği bence çok gerçekçi değil. Bizler için önemli olan gövdenin aldığı hasardan çok, içindeki insanlari hasarsız çıkarabilmek, biliyorsunuz. Bunu sağlayabilmek için gövdenin bazı kısımlarının deforme olması çok önemli. IIHS testlerini tekrar söyleyeyim, uyarıcı ve teşvik edici niteliği bakımından çok önemli buluyor ve takdir ediyorum. Ama geliştirmeleri lazım.

    Tramway üretimi konusunda en ufak bir fikrim bile yok. Ama MAN fabrikasını İstanbul'da ilk ziyaret ettiğimde sene sanırım 1977 idi. Beni otomotiv sektörü konusunda heyecanlandıran, motive edendir o ziyaretim bir çocuk olarak.

    Kesinlikle size katılıyorum IIHS testlerinde ancak bir gerçek var ki ölümlü kazalar incelendiğinde IIHS nin senaryosu hoşuma gidiyor. Bu senaryo istanbulda bir kaç kez gerçekleştiğini haberlerde görmüştüm ve malesef sürücüler o kazalarda canlı çıkamamıştı. Otoban gişelerinden geçerken yapılan kazalar bu senaryonun bir benzeri. IIHS nin testlerinde önemli olan araca gelen enerjiyi yada yük akışını nasıl yaydığınızla alakalı. Bu enerji yolcu kabinene gelmeden sönümlenmeli yada aracın alt ve üst yapısına dağıtılmalı. Aslında demek istediğimi anlatmak için youtube dan focus ve jetta nın testlerini izlemek gerekli. Kaza esnasında ön sol direğe bakarak ortaya çıkan farkı görebiliriz. O direk plastik bölgeye geçmeden yükü tavana aktarmalı. Yani yamulmamalı. Ayrıca bahsettiğiniz gibi aracın parçalanması demek enerjinin belli bir kısmının orada sönümlenmesi demek. Sizinde bahsettiğiniz gibi araçları zorlayan dik açı ve ofset miktarı ama şu gerçekte yatsınamaz verdiğim örneği ele alacak olursak her iki testtende başarı gösteren (Ncap ve IIHS) jetta bana daha güvenli gelmekte.

    Ayrıca yazıyı okuyanlar için başka bir bilgi vereyim bazı araçlarda(orta segment) diz hava yastığı görmekteyiz. Aslında bu hava yastığını üreticilerin koyma nedeni bahsi geçen çarpışma testlerinde sürücü korumada 5 yıldız alamayan araçlarda kullanılıyor. Algı olarak ilk bakışta daha güvenli gibi gelebilir ama şu unutulmamalı ki hiç bir orta segment araçta ekstra maliyet doğuran bir ekipmanı firmalar zorunlu kalmadıkça koymazlar. Lüx segmentte ise bu düşünce biraz değişmekte (d ve üstü).

    Hatta başka bir örnek vereyim araçlarda bazı donanımlar maliyet bakımından donanımsız ekipmanlar daha ucuz olabiliyor örnek vermek gerekirse fonksiyonel direksiyonlar, baz modellerde fonksiyonel direksiyon genelde olmaz ama birim maliyet olarak bu üzerinde kontrol üniteleri olmayan direksiyonlar daha pahalıdır. Bunun sebebi de donanımlı satılan araç sayısı baz donanımlı araçtan çok daha fazladır. Yani kabaca fonksiyonlu direksiyondan firma spariş verirken çok daha fazla sayıda spariş veriyor.

    Tramway aslında biraz otobüse benziyor yapı itibari ile aradaki temel fark otobüs ömrü genelde 15 yıldır tramway ömrü 30+ yıldır. Şuan çalıştığım firmada 45 yaşında olan tramwaylar halen kullanılmakta.

    Man artık Ankara da ve otomotiv sektörüne ilgi duyanların o tesisi en azından gezebilmeleri hakikaten keyif verici olacaktır. Orayı halen çok özlüyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: felixus

    quote:

    Orijinalden alıntı: badibadix

    quote:

    Orijinalden alıntı: ogameci

    quote:

    Orijinalden alıntı: badibadix

    quote:

    Orijinalden alıntı: troya80

    quote:

    Orijinalden alıntı: badibadix

    quote:

    Orijinalden alıntı: wxfahri

    corolla ile mazda 3 ü aynı kefeye koyan arabadan anlamıyor demektir. lütfen türkiyede satılan araçların teknik ve malzeme detaylarını iyi araştırıp öyle kıyaslama yapın.


    mesajınızı yeni gördüm anca cevap verebiliyorum. aslında görmesemde bir şey değişmezdi. Arabadan anlamadığımdan bahsediyorsun? bunu elinde hangi done ile söylüyorsun. Yaklaşık 10 yıldır otomotiv sektöründe tasarım mühendisi olarak çalışıyorum ve bunun 3 yılı vw grubuna dahil olan ticari araç firması. Yani sana şunu söyleyeyim ben bir aracı değerlendirirken sizler gibi sürü psikolojisi ile değil teknik detaylarla değerlendiriyorum. Bu önsözlerin üzerine Corolla hakkındaki teknik düşüncelerim

    Araç iç malzemesi_ çok yüksek oranda ABS malzeme kullanılmış_ ABS en ucuza mal edebileceğiniz yanmazlık standartlarının bir çoğunu karşılayamayan ve zaman içerisinde çalışan yani gacır gucur seslerin çıkmasına sebep olabilecek bir malzeme türüdür.

    Kapı cam düğmelerinde ve onun etrafındaki cover da EPDM malzeme kullanılmış_ EPDM bildiğimiz bidon plastiğidir. Daha fazla açıklama yapmama gerek yok sanırım.

    Dashboard ta yine malzemeden çalınarak abs+ pürtüzyon kullanılmış. Pürtüzyon(integral yapı) dashboard taki yumuşak bölge

    Araçların arka davlumbazı olmadığı söyleniyor.( gözümle görmedim forumda ki kullanıcıların yalancısıyım)

    Araç montajı bir çok hata var en barizi önemsenmemiş harnessing routingi bagaja eğilince sarkan kabloları görürsün

    Diğer bir montaj sıkıntısı olan araç dış trimindeki gap lerde bir çok yerde kontur lineer olarak devam etmiyor kimi yerde 5 mm kimi yerde 3 mm far çevrelerini gözlemleyebilirsin.

    Yani anlayacağın bi laf ederken 2 kere düşünmek lazım birisi gelip ettiğin lafı ağzına tıkar.

    harikasın dostum mazda 3 içinde yorum yaparsanız seviniriz.ayrıca sizi bulmuşken skyactıv motora lpg uygulaması konusunda bilginiz yada yapın yapmayın öneriniz varmı

    Mazda 3 ü henüz çıplak gözle incelemedim. Floryadaki bayiye gittim ordada 3 yoktu. LPG ile ilgilide herhangi bir araştırma yapmadım ve açıkçası benim uzmanlık alanım structure yani gövde ve mukavemet ancak trim diye adlandırılan görünen kısımlarda uzun yıllarda çalıştım. O yüzden LPG ile ilgili sizleri yanlış yönlendirmek istemem.

    Dostum merhaba, mazda test araçları ANADOLU yakasında.

    İmkanın olursa mutlaka incelemeni isteriz, bu işleri bilen birinin gözünden yorum okumak bizim için değerli.

    Teşekkür ederim.

    Aslında gidip görüp incelemek istiyorum ancak ben bahçeşehirde oturuyorum karşıya gitmek bayağı bir zor:))

    inceleme yapana adar mtutun abinin yazılarını okumaya devam. Bence gayet güzel paylaşımlar yapmış ve söylediklerinin tamamında haklı. Kenci cx5 ini bahsi geçen montaj işçiliği ve malzeme açısından değerlendirebilirse aslında fikir vermiş olur. Muhtemelen aynı yerde imal ediliyordur. Bir bantta cx5 diğerinde 3 vardır

    Hocam dashboard konusunda tek beğenmediğim yanı estetik olarakdı, mutlaka dediğiniz kriterler gözönünde bulundurularak tasarım yapılıyordur bundan eminim. Ama Mazda 3 ünkü ile yan yana koyduğunuzda emin olun tasarımdaki farkı hemen farkedebiliyorsunuz.

    Kısmetse yarın bende Mazda 3 sahibi oluyorum (bugün olacaktı ama bazı aksilikler çıktı tescil kısmında) yorumlarımı burdan mümkün olduğunca yazmaya çalışırım, malum 2 kere test sürüşü yapmayla araca sahip olmak arasında çok büyük fark var ve en iyi fikri gene aracı kullananlar veriyor diğer almayı düşünenlere.

    Aracınız hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız binmek nasip olur umarım. Bence doğru bir tercih yaptınız. Bu saatten sonra tercihinizin ne kadar doğru olduğunu insanlara anlatmaya çalışmayın bence binin aracınıza keyfini çıkarın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    http://www.mazdagaraj.com/mazda-mercedes-ic-mekan-kalite-kiyaslamasi-t395.0.html

    Beğendiğine sevindim, sağolasın dostum. Sana bu konuda bir link vereceğim yukarıda. Ama ben trim üzerine uzman değilim, senin kadar bilgim yok. Degerlendirmeler tecrübeye göre.



    Yazılarınızı okudum ve keyif aldım. İnanın bahsi geçen 2 aracıda inceleme şansım olmadı ama forumda yazan arkadaşlardan birisi bmw 5 serisinin kalitesinden bahsetmiş. Bende benzer bir incelemeyi c 180 ile sls amg arasınd ayapmıştım sonuçlar arkadaşın bahsettiği gibi idi. Ama bu demek değil ki c180 kaliteli değil. Aradaki fiyat farkı donanımların dışında kalan kısmı aslında kaliteye ödenen farktır.




  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    Eğerki raylı sistemler hakkında (tramway, hızlı tren, metro) bilgi sahibi olmak ister yada ilginizi çekiyorsa eylül 23-29 arasında berlinde dünyanın en büyük raylı sistem fuarı var (innotrans). İmkanınız ve fırsatınız varsa katılın derim. Hatta gelirseniz ben orada kendi tasarımımızı %100 Türk mühendisleri tarafından tasarlanan aracımızda olacağım tanışma şansı yakalayabiliriz. Orada araçlar hakkında detaylı bilgi verebilirim.
  • Yeni Mazda 3 small overlap testlerinde tüm katogorilerde (Small overlap front, Moderate overlap front, Side, Roof strength, Head restraints & seats) "GOOD" almış ve front crash prevention advance almış.

    http://www.iihs.org/iihs/ratings/v/class-summary/small-cars



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sercankzly -- 27 Ağustos 2014; 9:11:00 >
  • badibadix kullanıcısına yanıt
    Davet için teşekkür ederim ama bu sene yoğunluktan dolayı Eylül ayındaki kendi sektör fuarımıza bile (Frankfurt) gidemiyorum.
  • badibadix kullanıcısına yanıt
    Dediğim gibi ben trim uzmanı değilim. Ama size şunu çok net söyleyebilirim ki, kaliteden kaynaklı (sübjektif marka algısından gelen fiyat hariç yani) fiyat farkının sadece küçük bir kısmı trimdir. Esas fark platform/şasi, süspansiyon sistemleri üzerinedir. İnsanlar genellikle kaliteyi görüp, dokunabildikleri kısımlarla değerlendiriyor.
  • badibadix kullanıcısına yanıt
    MAN Ankara'yı birkaç defa ziyaret ettim iş maksatlı. Şimdi artık ben gidemiyorum, zaman zaman arkadaşlarım gidiyor. Son halini bilmiyorum yani. Kuruluşunda da gitmiştim, çünkü babam görev almıştı. İstanbul'un kapanması beni üzmüştü eski halini bilen birisi olarak.

    Ön sol direk dediğiniz A direği mi? O zaman CX-5'in neden IIHS'te sınırda not aldığını (marjinal) ve çok kısa sürede ve çok hızlı nasıl modifiye edilerek, ikinci testte good derecesine yükseldiğini tahmin ediyorsunuz.

    Birçok üretici çok sağlam gövdeler yapmasına rağmen, yani darbe yükü absorbe edilmesi ve aktarılması konusunda başarılı olmasına rağmen, kabin içi elemanlarla temas ergonomisi yüzünden küçük yaralanmalarla puan kaybetti yıllarca. Diz hava yastığı bu konuda iyi bir süspansiyon oldu diz yaralanmaları ile ilgili ki, sakatlıkları engelleme konusunda gerçekten çok etkilidir.

    Gişe kazaları yönünden haklısınız, çok da tehlikeli bir kaza türü. Ama yine de (senaryosu benim de ilgimi çekmekle birlikte) IIHS senaryosu ortalamaları yansıtması çok zor. Ayrıca tekrar ediyorum, 2 risk görüyorum;

    1- Kaza sırasında bir enerji ortaya çıkar. Bu enerji klasik teoremle vardan kendi kendine yok olmaz. Aracın bir yerinde bir şekilde başka bir enerjiye dönüşmesi gerekir. Şasi mekaniğinde bu 2 ana temada planlanıyor biliyorsun. (kusura bakma konu bütünlüğü ve diğer okuyanların da anlaması için bildiğin şeyleri yazmak durumunda kalıyorum) Ön şasi kolları üzerindeki planlı darbe emme bölgeleri ve üst alt şasi kolları üzerinden aracın tüm gövdesine yük dağılımı.
    IIHS senaryosunda, birinci tedbir ki, aslında en fazla enerji absorbe eden ve en hayati olan unsur budur, By-Pass ediliyor. Ve sadece A direği alt bağlantısı eğer yeterince elastikiyet gösterir ve plastik deformasyona direnebilirse, şasinin arka bölümlerine yük transferi elde kalıyor. Bu senaryoda bir insanı yaralanmadan veya ölmeden o araçtan (eğer kabin sapasağlam duruyorsa bile) çıkarmak çok zor olur. Göğüse emniyet kemeri üzerinden binecek aşırı yüke göğüs kafesinin dayanması çok zor. Kırılacak göğüs kafesi ciğerler, kalp gibi hayati organlar için çok tehlikelidir.
    Yani IIHS senaryosu, yılların kaza istatistiğine göre dizayn edilen kaza koruma tedbirlerinin yenilenmesine yönelik ise bilmiyorum, ileride göreceğiz. Bu durumda otomobil şasi ve doğal olarakda şasi tarafından taşınan mekanik tasarımın yenilenmesi gerekebilir. Örneğin çamurluk içerisinde de planlı deformasyon bölgesine yer verilebilir ama bunu aracın diğer tarafına nasıl bir cross member ile bağlantılarlar? onu da bilemem.

    2- IIHS testlerinde sanırım dikkatinden kaçmamıştır. Tasarımları gereği bazı araçlar darbe esnasında sağ tarafa doğru kayarak ilerliyor ve darbenin ful etkisinden kurtuluyor. Burada marka vermek istemiyorum. Darbenin tam etkili olduğu araçlar ise kendi eksenlerinde pivot hareketi yaparak dönüyor. İlk gruptaki araçlar ise neredeyse dümdüz ilerliyor darbeden sonra. Şimdi sen de takdir edersin ki, %20 offset'ten bu kadar şiddetli bir darbe alıp, ekseninde dönmeyen bir aracın (sıyırıp, giden) aldığı yük ile, darbe ile tam duran ve ekseninde 90-120 derece dönen bir aracın aldığı yük farklıdır. Bu şasilerin aynı standartlarda değerlendirildiğine inanıyor musun? Sadece şasi direnci açısından bile!
    Henüz çok erken. İleride mutlaka geliştirecekler ve daha standart hale getireceklerdir. Bugünkü hali ile bile önemlidir ama bu testte ortalama (marjinal) not almış, ancak euroncap, Jcap, ancap, nhtsa, adac gibi testlerden yüksek not almış araçlara güvensiz demek doğru olmaz diye düşünüyorum. Tekraren yine de bu testin yapılmaya başlanmış olması, kullanıcıların lehine sonuçlar doğuracaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtutun -- 27 Ağustos 2014; 10:30:09 >




  • http://www.youtube.com/watch?v=Q6H0UctkKSc

    http://www.youtube.com/watch?v=lkX16uDkHm8

    Özellikle üst kamera görüntülerini iyi izle lütfen. Yorumunu çok merak ediyorum, her iki araç ta 'good' ratingi almış...

    Diğer bir şekilde sorayım; bir şasi tasarım mühendisi olarak, IIHS testinden aynı notu almış bu iki aynı sınıf aracın şasi direncinin aynı olduğu sonucuna varabilir misin bu testler ile?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtutun -- 27 Ağustos 2014; 10:41:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    MAN Ankara'yı birkaç defa ziyaret ettim iş maksatlı. Şimdi artık ben gidemiyorum, zaman zaman arkadaşlarım gidiyor. Son halini bilmiyorum yani. Kuruluşunda da gitmiştim, çünkü babam görev almıştı. İstanbul'un kapanması beni üzmüştü eski halini bilen birisi olarak.

    Ön sol direk dediğiniz A direği mi? O zaman CX-5'in neden IIHS'te sınırda not aldığını (marjinal) ve çok kısa sürede ve çok hızlı nasıl modifiye edilerek, ikinci testte good derecesine yükseldiğini tahmin ediyorsunuz.

    Birçok üretici çok sağlam gövdeler yapmasına rağmen, yani darbe yükü absorbe edilmesi ve aktarılması konusunda başarılı olmasına rağmen, kabin içi elemanlarla temas ergonomisi yüzünden küçük yaralanmalarla puan kaybetti yıllarca. Diz hava yastığı bu konuda iyi bir süspansiyon oldu diz yaralanmaları ile ilgili ki, sakatlıkları engelleme konusunda gerçekten çok etkilidir.

    Gişe kazaları yönünden haklısınız, çok da tehlikeli bir kaza türü. Ama yine de (senaryosu benim de ilgimi çekmekle birlikte) IIHS senaryosu ortalamaları yansıtması çok zor. Ayrıca tekrar ediyorum, 2 risk görüyorum;

    1- Kaza sırasında bir enerji ortaya çıkar. Bu enerji klasik teoremle vardan kendi kendine yok olmaz. Aracın bir yerinde bir şekilde başka bir enerjiye dönüşmesi gerekir. Şasi mekaniğinde bu 2 ana temada planlanıyor biliyorsun. (kusura bakma konu bütünlüğü ve diğer okuyanların da anlaması için bildiğin şeyleri yazmak durumunda kalıyorum) Ön şasi kolları üzerindeki planlı darbe emme bölgeleri ve üst alt şasi kolları üzerinden aracın tüm gövdesine yük dağılımı.
    IIHS senaryosunda, birinci tedbir ki, aslında en fazla enerji absorbe eden ve en hayati olan unsur budur, By-Pass ediliyor. Ve sadece A direği alt bağlantısı eğer yeterince elastikiyet gösterir ve plastik deformasyona direnebilirse, şasinin arka bölümlerine yük transferi elde kalıyor. Bu senaryoda bir insanı yaralanmadan veya ölmeden o araçtan (eğer kabin sapasağlam duruyorsa bile) çıkarmak çok zor olur. Göğüse emniyet kemeri üzerinden binecek aşırı yüke göğüs kafesinin dayanması çok zor. Kırılacak göğüs kafesi ciğerler, kalp gibi hayati organlar için çok tehlikelidir.
    Yani IIHS senaryosu, yılların kaza istatistiğine göre dizayn edilen kaza koruma tedbirlerinin yenilenmesine yönelik ise bilmiyorum, ileride göreceğiz. Bu durumda otomobil şasi ve doğal olarakda şasi tarafından taşınan mekanik tasarımın yenilenmesi gerekebilir. Örneğin çamurluk içerisinde de planlı deformasyon bölgesine yer verilebilir ama bunu aracın diğer tarafına nasıl bir cross member ile bağlantılarlar? onu da bilemem.

    2- IIHS testlerinde sanırım dikkatinden kaçmamıştır. Tasarımları gereği bazı araçlar darbe esnasında sağ tarafa doğru kayarak ilerliyor ve darbenin ful etkisinden kurtuluyor. Burada marka vermek istemiyorum. Darbenin tam etkili olduğu araçlar ise kendi eksenlerinde pivot hareketi yaparak dönüyor. İlk gruptaki araçlar ise neredeyse dümdüz ilerliyor darbeden sonra. Şimdi sen de takdir edersin ki, %20 offset'ten bu kadar şiddetli bir darbe alıp, ekseninde dönmeyen bir aracın (sıyırıp, giden) aldığı yük ile, darbe ile tam duran ve ekseninde 90-120 derece dönen bir aracın aldığı yük farklıdır. Bu şasilerin aynı standartlarda değerlendirildiğine inanıyor musun? Sadece şasi direnci açısından bile!
    Henüz çok erken. İleride mutlaka geliştirecekler ve daha standart hale getireceklerdir. Bugünkü hali ile bile önemlidir ama bu testte ortalama (marjinal) not almış, ancak euroncap, Jcap, ancap, nhtsa, adac gibi testlerden yüksek not almış araçlara güvensiz demek doğru olmaz diye düşünüyorum. Tekraren yine de bu testin yapılmaya başlanmış olması, kullanıcıların lehine sonuçlar doğuracaktır.

    Dediklerinizin tamamına katılıyorum zaten bu testin ncap kadar öne çıkmamasının sebebi halen iyileştirilmesi gereken bir çok nokta var. Kesinlikle söylediklerimden IIHS nin testi benim için seçim sebebidir anlaşılmasın.

    Aslında demek istediğim ben bir çok testten başarılı olan ancak small overlap ten çok başarılı olamayan focus yerine uygulanabilen tüm testlerden başarı ile çıkmış mazda 3 almak benim tercihim olur. sadece bunu belirtmek istemiştim.

    Diz hava yastığı ile ilgili bir anımdan bahsedeyim. Ben ankarada çalışırken bir direktörüm vardı amerika da hepimizin sıkça trafikte gördüğü bir markada çalışırken ncap ten sürücü hafif yaralanmadan geçmeyi beceremediğimiz için diz hava yastığı koymak zorunda kaldıklarını ve bu yüzden overall da bir kaç milyon maliyetten zarar ön gördüklerini anlatmıştı. Tabiki olması bizim yararımıza ama söylemek istediğim firmalar mecbur kalmadığı sürece bunu koymak istemezler.

    Şuan iş yerinde olduğum için youtube videoları izleyemiyorum ancak akşam izleyip mutlaka düşüncelerimi paylaşacağım.

    Umarım bir ara toplanıp benzer sohbetleri yüzyüze gerçekleştirebiliriz:)




  • badibadix kullanıcısına yanıt
    Cevaplarınız için teşekkür ederim. Burada aslında çok uzun uzun yazmıyorum. Bu konu iştigal alanımız olduğundan, sizi bulunca karşılıklı bir iki kelam edelim istedim. Güzel de oldu, sağolun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: badibadix

    quote:

    Orijinalden alıntı: felixus

    quote:

    Orijinalden alıntı: badibadix

    quote:

    Orijinalden alıntı: ogameci

    quote:

    Orijinalden alıntı: badibadix

    quote:

    Orijinalden alıntı: troya80

    quote:

    Orijinalden alıntı: badibadix

    quote:

    Orijinalden alıntı: wxfahri

    corolla ile mazda 3 ü aynı kefeye koyan arabadan anlamıyor demektir. lütfen türkiyede satılan araçların teknik ve malzeme detaylarını iyi araştırıp öyle kıyaslama yapın.


    mesajınızı yeni gördüm anca cevap verebiliyorum. aslında görmesemde bir şey değişmezdi. Arabadan anlamadığımdan bahsediyorsun? bunu elinde hangi done ile söylüyorsun. Yaklaşık 10 yıldır otomotiv sektöründe tasarım mühendisi olarak çalışıyorum ve bunun 3 yılı vw grubuna dahil olan ticari araç firması. Yani sana şunu söyleyeyim ben bir aracı değerlendirirken sizler gibi sürü psikolojisi ile değil teknik detaylarla değerlendiriyorum. Bu önsözlerin üzerine Corolla hakkındaki teknik düşüncelerim

    Araç iç malzemesi_ çok yüksek oranda ABS malzeme kullanılmış_ ABS en ucuza mal edebileceğiniz yanmazlık standartlarının bir çoğunu karşılayamayan ve zaman içerisinde çalışan yani gacır gucur seslerin çıkmasına sebep olabilecek bir malzeme türüdür.

    Kapı cam düğmelerinde ve onun etrafındaki cover da EPDM malzeme kullanılmış_ EPDM bildiğimiz bidon plastiğidir. Daha fazla açıklama yapmama gerek yok sanırım.

    Dashboard ta yine malzemeden çalınarak abs+ pürtüzyon kullanılmış. Pürtüzyon(integral yapı) dashboard taki yumuşak bölge

    Araçların arka davlumbazı olmadığı söyleniyor.( gözümle görmedim forumda ki kullanıcıların yalancısıyım)

    Araç montajı bir çok hata var en barizi önemsenmemiş harnessing routingi bagaja eğilince sarkan kabloları görürsün

    Diğer bir montaj sıkıntısı olan araç dış trimindeki gap lerde bir çok yerde kontur lineer olarak devam etmiyor kimi yerde 5 mm kimi yerde 3 mm far çevrelerini gözlemleyebilirsin.

    Yani anlayacağın bi laf ederken 2 kere düşünmek lazım birisi gelip ettiğin lafı ağzına tıkar.

    harikasın dostum mazda 3 içinde yorum yaparsanız seviniriz.ayrıca sizi bulmuşken skyactıv motora lpg uygulaması konusunda bilginiz yada yapın yapmayın öneriniz varmı

    Mazda 3 ü henüz çıplak gözle incelemedim. Floryadaki bayiye gittim ordada 3 yoktu. LPG ile ilgilide herhangi bir araştırma yapmadım ve açıkçası benim uzmanlık alanım structure yani gövde ve mukavemet ancak trim diye adlandırılan görünen kısımlarda uzun yıllarda çalıştım. O yüzden LPG ile ilgili sizleri yanlış yönlendirmek istemem.

    Dostum merhaba, mazda test araçları ANADOLU yakasında.

    İmkanın olursa mutlaka incelemeni isteriz, bu işleri bilen birinin gözünden yorum okumak bizim için değerli.

    Teşekkür ederim.

    Aslında gidip görüp incelemek istiyorum ancak ben bahçeşehirde oturuyorum karşıya gitmek bayağı bir zor:))

    inceleme yapana adar mtutun abinin yazılarını okumaya devam. Bence gayet güzel paylaşımlar yapmış ve söylediklerinin tamamında haklı. Kenci cx5 ini bahsi geçen montaj işçiliği ve malzeme açısından değerlendirebilirse aslında fikir vermiş olur. Muhtemelen aynı yerde imal ediliyordur. Bir bantta cx5 diğerinde 3 vardır

    Hocam dashboard konusunda tek beğenmediğim yanı estetik olarakdı, mutlaka dediğiniz kriterler gözönünde bulundurularak tasarım yapılıyordur bundan eminim. Ama Mazda 3 ünkü ile yan yana koyduğunuzda emin olun tasarımdaki farkı hemen farkedebiliyorsunuz.

    Kısmetse yarın bende Mazda 3 sahibi oluyorum (bugün olacaktı ama bazı aksilikler çıktı tescil kısmında) yorumlarımı burdan mümkün olduğunca yazmaya çalışırım, malum 2 kere test sürüşü yapmayla araca sahip olmak arasında çok büyük fark var ve en iyi fikri gene aracı kullananlar veriyor diğer almayı düşünenlere.

    Aracınız hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız binmek nasip olur umarım. Bence doğru bir tercih yaptınız. Bu saatten sonra tercihinizin ne kadar doğru olduğunu insanlara anlatmaya çalışmayın bence binin aracınıza keyfini çıkarın.

    Teşekkürler iyi dilekleriniz için,

    ben bu aracı Mazda nın Türkiye deki durumunu bilerek ve tüm hendikaplarını göze alarak aldım. Al-Sat çı biri değilim, aracı uzun süre kullanmayı planlıyorum, 2. eli, suşu busuna kulaklarımı tıkadım açıkcası. Araç beni test sürüşünde tatmin etmişti, tabiki 10 ar dk lık 2 test sürüşü size %100 bir tatmin sağlamıyor ama benim için yeterliydi, bugün kullanırkende test sürüşündeki kadar keyif alarak kullandım.

    Dediğiniz gibi kimseyi birşeye inandırmak zorunda değilim, isteyen istediği yorumu yapabilir dışardan, sonuçta belli bir yaşa geldim ve kendi kararlarımı doğru alabilecek yaşta olduğuma inanıyorum.

    Aracı bugün teslim aldım yaklaşık işten eve ve sonra biraz gezinti yaparak 60 KM yol yaptım, ilk aldığımda 65L/100km (araç yeni olduğu için anlayacağınız üzere bu saçma değer vardı) olan tüketim istatistiği aracı parkettiğimde 9.1L/100 civarındaydı (klima sürekli açık), iş dönüşü dur-kalk çok yoğundu bugün, sanırım 1 ay içinde tüketim istatistiği oturur.

    Aracın içindeki yoğun plastik kokusu (yeni araba kokusu dedikleri şey) oldukça rahatsız edici gerçekten, aracı serviste teslim eden ve özellikleri konusunda bilgi veren arkadaş ekstra sipariş ettiğim kauçuk paspasların çok koku yaptığını söyledi, hakikaten aynı malzemeden yapılma bagaj örtüsünün de aynı derece koktuğunu bagajı açtığımda farkettim, umarım kısa zamanda koku geçer.

    Genelde detaylara dikkat ederim, bu araçtada bazı şeylerin eksikliği dikkatimi çekti, basit şeyler olarak gözükebilir ama olsa iyi olurdu dediğim şeyler bunlar, birkaç madde not ettim, tam anlamıyla araçta geçiş sürecini tamamladığımda bunları paylaşacağım.

    şimdilik bu kadar.




  • yıllarca çok satan otomobiller kullandıktan sonra, hayatımda ilk defa mazda ile ilgilendim,
    mazda 3 eskiden aklımın ucundan geçmezken şimdi daha almadan fan'ı olup çıktım :)

    eş-dost vs duyduğunda ilk tepkisi "2.eli yok" oluyor,
    ardından "e filanca yerde (tatilde vs) arıza yaptı servisi az ve uzak" geliyor,
    en son "parçası pahalı" ile son buluyor,

    şimdi burada başta sn mtutun ve diğer arkadaşlar son derece profesyonel analizler yaparken
    (gerçekten neler neler öğrendim, süpersiniz)
    böyle safsataların saçma olacağının farkındayım,

    benim amacım bu tartışmalara nokta koymak (bana bunlar söylendiğinde örneklerle karşımdakinin savını çürütmek) amacıyla
    eski mazda kullanıcılarından yardım istemek,

    şöyle bir anekdot geçilebilir mi bilmiyorum (örnek olarak)

    "2010 mazda 3 .... model sahibiyim, aracı ...... tl'ye aldım, şu an ....tl ediyor,
    hiç yolda kalmadım :) , yıllık bakıma en son ...... tl verdim, ..... parçasını değiştirdim ....tl verdim..."

    haydi elimi güçlendirin, yeni bir mazda 3 fanı (belki sahibi) geliyooooor...




  • 
Sayfa: önceki 9596979899
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.