Şimdi Ara

Mass Effect: Andromeda (2017) [ANA KONU] (21. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
456
Cevap
10
Favori
22.987
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: broodofqueen

    Cevabınıza teşekkürler. Mass Effect serisini büyük zevkle oynadım zamanında. 1. ve 2. oyunu bitirdim, 3. oyunu ise konsolum olmadığı için, laptop üzerinden oynamayı da sevmediğim için bitiremedim. Asıl sorum şu. Oyunu o kadar gömdüler ki, 30 USD bile etmezmi acaba? Bir Mass Effect sever olarak bilemi etmez?

    Bu oyun Mass Effect ismine ihanettir hocam

    Ha farklı bir isimle çıksaydı belki biraz daha oynanabilir olurdu ama.
  • Oldu o zaman, 30 USD hiç ziyan etmeyelim. Teşekkürler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chozizwa

    "bence bu sefer Shepard tan çok daha büyük işler başaracak bir arkadaş ile oynuyoruz. Shepard dan daha iyi bir kahraman olacak diye düşünüyorum"

    Sanırım hayatımda gördüğüm en komik yorum. Biri milky way galaksisine 50 bin yılda bir cehennem yaşatan reaperları durduruyor. Diğer ergenin yaptığı tek şey gezegenlerdeki radyasyonu düşürmek.

    Affedersin de hocam Shepard daha ne yapsın? adamın bir kulak arkası kalmadı tabir-i caizse
  • Oyun loading ekranında donup kalıyor. Alttaki simgeler hareket ediyor fakat ekran siyah. Bu sorunla karşılaşıp çözen kimse var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlk defa Mass Effect oynuyorum da çok saçma geldi bana oyun. Başka bir galaksiye gidiyoruz ama karşılaşılan her uzaylı insan benzeri, herkes 21. yüzyıl Amerikan İngilizcesi konuşuyor (galiba otomatik çevirici var onu söylemediler), her gittiğimiz gezegenin atmosferi bitki örtüsü dünya benzeri, kimse gezegenlerde kask takma gereği duymuyor... Başka bir galakside geçen bir oyun yapsam ilk bunlara dikkat ederim herhalde. İnsanın cildini yüzünü değiştirince uzaylı mı oluyor şimdi?

    Bizim galaksiden gelen uzaylı ırklarının da insandan farkı yok. Şu oyuna Andromeda demeyip Star Wars evreninde geçiyor deseler yerdim belki ama bu haliyle çok saçma geliyor.
  • Herkese selam arkadaşlar
    Oyunu oynayanlar gelen güncellemelerle oyunun geldiği seviyeyiyi paylaşabilirmi. Daha önceden oynayasım vardı ama videolarını izledikten sonra vazgeçmiştim. Şimdi durum nasıl acaba elle tutulur bir seviyeye geldimi acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nén-El

    İlk defa Mass Effect oynuyorum da çok saçma geldi bana oyun. Başka bir galaksiye gidiyoruz ama karşılaşılan her uzaylı insan benzeri, herkes 21. yüzyıl Amerikan İngilizcesi konuşuyor (galiba otomatik çevirici var onu söylemediler), her gittiğimiz gezegenin atmosferi bitki örtüsü dünya benzeri, kimse gezegenlerde kask takma gereği duymuyor... Başka bir galakside geçen bir oyun yapsam ilk bunlara dikkat ederim herhalde. İnsanın cildini yüzünü değiştirince uzaylı mı oluyor şimdi?

    Bizim galaksiden gelen uzaylı ırklarının da insandan farkı yok. Şu oyuna Andromeda demeyip Star Wars evreninde geçiyor deseler yerdim belki ama bu haliyle çok saçma geliyor.

    Bilim kurgularda humanoid uzaylılar çok yaygındır ideale yakın şekil bu olduğundan humanoid uzaylılar diğerlerine göre daha çok hayatta kalabiliyor. Üçlemede çok değişik uzaylılar vardı ama Andromeda'daki uzaylı türü sınırlı kaldı.
    Çeviri için çeviriciler var üçlemede bahsediliyordu.
    Kask takmaya gerek yok kısmı biraz sallama olmuş
    Alec Ryder
    kasktaki çatlak yüzünden ölüyordu. Kask takılmayan gezegenler yaşamaya uygun olanlar uygun olmayan onlarcası var.




  • Sonunda oynamaya başladım. 5 saati geçirdim başlangıçtan bu yana. Oyun güzel açıkçası fena değil ama çok fazla eksiklik çarptı gözüme.

    Her şeyden önce senaryoyu çok zayıf buldum. Reaper tehlikesi ve Shepard gibi bir ana karakterden sonra Ryder ergeniyle gezegen gezegen gezip radyasyon düşürmek çok basit kalıyor. Belki o kadar basit değildir ama sunum basit olduğu için bize de öyle geliyor doğal olarak. İlk 3 oyunu nefessiz bitiren ben bu oyunu oynarken o kadar hevesli değilim kesinlikle.

    Yan karakterler... Yok abi tırt ya bunlar bildiğiniz. Ekibin alayını toplasak bile Thane reyizin tek bir tırnağı dahi etmezler. Dahası bu yan karakterler niye bu kadar çirkin yahu? Hepsi de Hakkı Bulut'a benziyor anasını satayım.

    Neyse işte, daha saymaya sayarım da gerek yok. Bilimkurgu severler için güzel bir oyun olmuş sadece o kadar, fazlası yok. Mass Effect efsanesi son bulmuş ne yazık ki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kkratoss -- 24 Eylül 2017; 19:7:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar bu oyunu bilgisayarım kaldırmıyor ama bir arkadaşım ile birkaç günlüğüne takas edeceğiz bilgisayarları bu oyun için.

    Şimdi sorum şu bu oyunun oynanış süresi ne kadar. Ve yan görevler oyunun seyrini değiştiriyor mu?

    Üçlemesi olacak diye duymuştum şimdilik reaper lardan bir haber var mı? Büyük ihtimalle diğer oyun çıkarsa görürüz diye düşünüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oyun Origin Vault'a dusmus ilgilenlere duyrulur.



    Bugun ilk defa oynamaya basladim oyunu.Oyundaki manzalar inanilmaz çölünden tutun buzul gezegene kadar tam Pc'de Arka plan olacak manzalar var.



    Ama hikayesi bana suana zayif geldi onceki oyunlara gore

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Serinin en iyi oyunu olabilecek oyunu maalesef berbat etmişler.
    Gerekli özen ME2 gibi yan görevler ve karakter ana hikayeleri, değişik gezegenlerdeki npc ler falan oyun mükemmel olacakmış.
    Şy haliyle bile o kadar iyiki şu grafik dediginiz olayı zerre takmadım bile. Vanguard ile recharge speed abandım zaten
    oyunun kendisinde olan dodge yetenegi (oyunda adı farklıydı sanırım) ile gir gir çık aşırı hoşuma gitti
  • Beklentisiz girerseniz oyuna gayette sevebilirsiniz. hikayesi, ilerleyiş pek kabul edilebilir sınırlarda olmasada açık alan grafikleri muazzam. Sırf bu yüzden çeşitli gezegenlere gitmek merakı beni sürüklüyor.
    Grafik ve birazcık özgürce çatışma hissiyatı veren sistem hoşunuza giderse oyun sizi tatmin edecektir diye düşünüyorum...
  • Son giriş 2017 kasım ayında yazılmış. Ta 11. sayfaya düşmüş oyun. Yazık. Umuda yazık. Emeğe yazık.

    Bu bile oyunu açıklıyor aslında. Oyun güzel mi? Güzel.

    Ama üzerinde mass effect yazınca olmadı işte güzel kardeşim. O kadar güzel derin konulu bir oyunda böylesine holivut kötüsü bir karşı adam, ne olduğu bile belli değil. Ana görevi oynayınca kısa sürece biten bitince bile bir daha girmek istemeyeceğiniz kadar kötü bir senaryo.

    Buglar olur, sıkıntı değil. Ama senaryo?

    Onun dışında 10 numara oyun, senaryo kötü olmasa zaten her türlü klasik olacak, ama senaryosuz gelip geçer bir oyundan fazlası değil. Hala daha insanlar gothic 3 konusuna arada bir yazıyor da bu yazmıyorsa elbet bir sebebi vardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sangokudbgt -- 22 Haziran 2018; 22:55:59 >
  • sangokudbgt kullanıcısına yanıt
    Keşif kısmını düzgün oturtsalar gene bu kadar geride kalmazdı ama o kısım bile çok zayıftı. 1-2 harabe dışında keşif hissi veren mekan yoktu. Zaten gittiğimiz her yer bizden çok önce keşfedilmiş durumdaydı...
    Firmada oyuna desteğini çekti. DLClerin hiç biri gelmedi neredeyse ve bazı hikayeler havada kaldı bu yüzden.
    Beklentim çok az olmasına rağmen çok hayal kırıklığı yaşattı bu oyun bana, çünkü çok daha fazlası olabilecek potansiyele sahipti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sangokudbgt

    Son giriş 2017 kasım ayında yazılmış. Ta 11. sayfaya düşmüş oyun. Yazık. Umuda yazık. Emeğe yazık.

    Bu bile oyunu açıklıyor aslında. Oyun güzel mi? Güzel.

    Ama üzerinde mass effect yazınca olmadı işte güzel kardeşim. O kadar güzel derin konulu bir oyunda böylesine holivut kötüsü bir karşı adam, ne olduğu bile belli değil. Ana görevi oynayınca kısa sürece biten bitince bile bir daha girmek istemeyeceğiniz kadar kötü bir senaryo.

    Buglar olur, sıkıntı değil. Ama senaryo?

    Onun dışında 10 numara oyun, senaryo kötü olmasa zaten her türlü klasik olacak, ama senaryosuz gelip geçer bir oyundan fazlası değil. Hala daha insanlar gothic 3 konusuna arada bir yazıyor da bu yazmıyorsa elbet bir sebebi vardır.
    3.oyunu öyle sıkıntılı yerde bitirip üstüne hiçbir şeyi cevaplamadıkları için bu sonu kendileri hazırladılar. Hikaye olarak ben hikayeyi sevdim, üçleme en sevdiğim oyunların başında gelir ama bu oyunun hikayesi daha orijinaldi. Tabii için efsane yapacak düzeyde dolduramadılar orası ayrı. Karakter olarak Ryder'lar zamanında çok eleştirildi ama ben ikisini de sevdim özellikle ikisinin de aynı anda var olması güzel bir dinamik oluşturmuştu. Shepard da en sevdiğim karakterdir ama buna rağmen Ryder'ı benimsemekte sıkıntım olmadı Shepard gibi üst düzey bir karakter değildi bu yönüyle de kendime daha yakın buldum. Ryder'ları sevdiğim kadar yan karakterleri de sevemedim bir Garrus, Liara, Tali olmayı geçtim Ashley, Jacob düzeyinde bile olamadılar çok geride kaldılar çoğu kişi max 1-2 yan karakteri hatırlıyordur.
    Oyunun en sıkıntı noktası kesinlikle buglardı AAA oyunda böyle buglar olması da kesinlikle kabul edilebilir bir şey değil. Bugları kapattılar hakkını verelim yüz ifadeleri daha düzgünleşti ama yine de yıllar önce çıkan üçlemeden bile geri kaldılar bu konuda. Rakip oyunlar motion capture ile harikalar yaratıyor bunlar adını duymadılar mo-cap'in herhalde ve ellerindekini bozuyor.
    Oyunun güzel potansiyeli vardı kötü olan ırkla, Prothean ırkı arasında ciddi benzerlikler vardı sonra Benefactor diye gizemli bir şahıs vardı ki %90
    The Illusive Man
    çıkacak bu da
    Cerberus
    ile hikayeyi zenginleştirecekti. Sonra kayıp Quarian gemisini de düşününce devam oyununun hikayesi hazır oldu bile.
    Gezegenlerdi keşif kısmı da tam olarak keşif değil aslında sonuçta birkaç sene mi ay mı önce diğer gemiler gidip ana keşfi yapmışlar ilk adımı atmışlar bizim görevimiz sorunları çözmek.
    Oyun konusuna yazma kısmı bence bununla çok alakalı değil üçleme konusuna da çok nadir mesaj geliyor.




  • TR yama mevcut mudur ?
  • Ben de dün bitirdim oyunu, toplamda 24 saat sürmüş.
    İlk Mass Effect üçlemesini çok sevdiğimden o kadar olumsuz eleştiriye rağmen Andromedaya da giriştim, sıkılarak da olsa bitirdim.

    Oyunun giriş kısımları çok güzeldi aslında. Kendi galaksimizden çıkmışız, 600 yıllık bir uykudan sonra yeni bir galaksiye geliyoruz, kendi galaksimizdeyken yaptığımız araştırmalarla yeni evimiz diye belirlediğimiz gezegende 600 yıl içinde çok büyük değişilikler olmuş, yaşanacak bir yeri kalmamış sonra olaylar olaylar...

    Başlangıç için güzel bir hikayeydi ama bir yerden sonra yan görevler, karakterlerle bağ kuramamam falan derken, bir de benim yetersiz İngilizcem yüzünden olayları bir bütün olarak anlayamayıp hikayeden falan koptum. Bitse de gitsek moduna girdim.

    Bu oyunda en çok kafayı taktığım nokta yan görevler oldu. Çok fazla yan görev var ve çoğu da iş olsun diye konulmuş. Ben ana hikayede biraz ilerledikten sonra biraz yan görevlere bakayım dedim, işin içinden çıkamadım.

    Bazılarınız oyunlardaki yan görevlere, fazladan içerik; büyük haritalara daha fazla keşfedilecek yer, daha fazla görülecek yer olarak bakabilir ama ben pek sevmiyorum bu "büyük harita, yan görev" işlerini. Ana hikayeden uzaklaştırıyor beni, takip edememeye başlıyorum bir yerden sonra.

    Önceden oyunlarda harita büyüklüklerini yarıştırırlardı. Baktılar oyun alanları büyük ama boş. Şimdi de o boşluğu boş beleş yan görevlerle doldurmaya çalışıyorlar.
    Hiç yan görev olmasın demiyorum ama bunun ayarını iyi tutturmaları lazım. Yan görevler, keşfedilecek yerler olmayınca oyunun açık dünya olmasının bir mantığı kalmıyor. Yan görevleri dayayınca oyuncu sıkılabiliyor, yan görevleri es geçince de bir şeyler kaçırdım hissine girebiliyor. Sizi bilmiyorum ama ben en sevdiğim, vay bu oyun olmuş dediğim oyunlarda bile 40-50 saati görünce bile baymaya başlıyorum. Bana 20-30 saatlik bir ana hikaye, 10-20 saatlik de düzgün yan görev verseler yeter.

    Mass Effect Andromedaya dönecek olursak her gittiğiniz yerde sürüyle yan görev var, haritada bir sürü işaretler falan... Haritaya bakınca bu kadar işi nasıl yapacağım diyorsunuz, yapmayınca da bir şeyleri kaçırmışsınız gibi hissediyorsunuz. Görevi veren kişiyle konuşup, vereceği işe göre yaparım veya uğraşamam da diyemiyorsunuz. Diyalog seçeneklerinde "uğraşamam" diyorsunuz ama görevi veren kişi "ya yolun düşerse bir bakı ver" falan diyor, görev listenize ekleniyor. Görev listenin kalabalık olmasını da sevmiyorum ben.

    Bazı yan görevlerde bir sistemden başka bir sisteme 3-4 kere git gel yapıyorsunuz, uzadıkça uzuyor görev. Bir sürü, gezegene iniş, gezegenden çıkış ara sahnesi falan izlettiyor. Bir yerden sonra yeter artık dedim bıraktım yan görevleri.
    Halbuki ilk üçlemede bütün yan görevleri, karakterlerin loyalty görevlerini yapmıştım. Andromeda da önemli gibi görünen yan görevleri yaptım, 2-3 karakterin de loyalty görevlerini yaptım. Çok önemsediğim bir karakter olmadı bunda. Eski Mass Effectlerde loyalty görevlerini yapmazsanız karakterler ölebiliyordu. Eski oyunları oynarken bunu bilmediğim halde o görevleri yapmıştım. Bunda umursamadım, ölsün gebersinler dedim Nerede Liara T'Soni, Garrus, Mordin, Tali, Tane; nerede Andromeda'daki karakterler! Peebee yi ayartmak için uğraştım biraz

    Animasyonlar çok kötü. Hem yüz animasyonları hem de koşma animasyonları kötü. Mass Effect'in birinci oyununu 2016 da yeniden oynadığımdan çok da rahatsız etmedi beni ama dönemimize göre çok geride.

    Oynanış olarak ilk üçlemeye benziyor. Ek olarak zıplama kitimiz ve daha çeşitli biyotik, teknik özelliğimiz var. Silahlar ilk üçlemede daha güzeldi, daha karakteristik silahlar vardı.

    Çevre grafikleri fena değil, güzel.

    İlk üçlemenin aksine müzikler aklımda yer etmemiş. Sadece oyun sonunda çalan credit müziği güzeldi. Eski oyunlardan Afterlife gece kulübünde çalan müzik, harita keşif müziği, dünyayı istila müziği falan hala aklımda yer ediyor.

    Puan olarak 7 veriyorum.




  • Oyun hakkında çok güzel bir eleştri serisi, her adımını detaylı anlatıyor. Canı sıkılan (ve iyi ingilizcesi olan :)) bir göz atsın derim. 3. kısım yayınlandı en son.

    https://www.shamusyoung.com/twentysidedtale/?p=44329
  • GATIRCAN kullanıcısına yanıt
    Ben de hesabı kaybetmiştim, oyunu 61 liraya indirimde görünce aldım dedim çerez niyetine oynarım.

    İlk giriş kısımları güzeldi ama sonradan planlandığı belliydi. Yani bir Mass Effect 2-3 yapılırken senaryoda yoktu, sonradan hikayeyi sündürmek adına eklendiğini hissediyorum. Yoksa Mass Effect 2'de bir yan görevde, bir codexte falan bahsedilebilirdi. Neyse o çok büyük bir sorun değil ama orijinal Mass Effect'e daha fazla bağlanabilirdi. Mesela Jet Pack teknolojisi Milky Way'da yoktu, prototipi, denemesi ya da adı dahi yoktu. Andromeda'da neden var? Mesela oradaki uygarlıklarda görüp, ölen bir düşmanın v.b üzerinden ele geçirip tersine mühendislik ile geliştirsek ve öyle kullanmaya başlasak çok daha oturaklı olurdu. Sonra Nomad ND1 gibi daha önce ME evreninde hiç görülmemiş bir araç yerine Mako M35 çok daha mantıklı olmaz mıydı? Hem ilk ME'yi anımsardık, hem çatışmalarda falan silahını kullanma şansımız olurdu (Veya VT7 gibi sivil bir araç da olabilir) Nomad ND1 kalitesinde modellenmiş bir M35 Mako harika olurdu.

    Neyse esas konuya geleyim, öncelikle Mass Effect'e ihanet gibi bir oyun olmuş dedim, kısmen bu fikrim hala duruyor. Kötü bir oyun değil ama hayal gücü konusunda çok büyük boşluklar var. Aslında muhteşem hayal gücü kullanılmış yerler var ama, muhteşem hayal kırıklığı da yaşadım.
    Mesela Gravity Well'in asansör yerine kullanılması çok ütopik ve güzel bir detay. Ama aynı güzel hayal gücünü silahlarda falan göremiyoruz. Bambaşka bir galaksi ama ne hikmetse onlar da "Pistol, Shotgun, Assault Rifle, Sniper Rifle" şeklinde silahlar geliştirmişler. Üstelik tetik mekanizması, kabza ve dipçik şekillerine kadar aynı. Mesela hayal edin, öldürdüğünüz düşmandan silahını alıyorsunuz ama nasıl çalıştığını dahi bilmiyorsunuz. Şekli de tüfek gibi değil de mesela kola takılacak bir aparat şeklinde olsun (Onların ilkel zamanlarında silahlar mesela kişinin ellerini boş bırakacak şekilde, giysilerin kollarına monte edilerek geliştirilmiş olsun), silahı alıp tersine mühendislik ile atış mekanizmasını, attığı "mermiyi" v.b geliştirip kendi silahlarımıza uygulayabilelim mesela. Sonra bambaşka bir galakside bambaşka bir uzaylı ırkı bizimle aynı mantıkta rover kullanıyor. Lastik tekerlekli, jantlı, süspansiyon yapısına kadar aynı kamyon var. Kapısın açsam sağda gaz fren pedalı solda debriyaj göreceğim sanki. Bari ufak bir muhabbeti geçseydi, Nomad ile arasındaki benzerliğe bakılıp "Tekerlek aynı tekerlek, demek ki aklın yolu bir, evrenin neresine gidersek gidelim böyle bir tekerlek göreceğiz" denilseydi ne bileyim yani bambaşka bir galaksi, biraz farklılık olmalı diyorum. Mesela Scanner var, bu roveri scan edemiyoruz. Halbuki yakıt sistemi, aktarma sistemi, lastiklerin kauçuktan mı başka bir maddeden mi imal edildiği gibi detaylar sadece benim buraya yazdığım gibi eklenecek, ekstra bir iş gücü çıkarmayacak, ince ve güzel detaylar olabilirdi. Detay ve hayal gücü konusunda çok eksiklik var.

    Yan görevler beni de çok boğdu. Orijinal ME serisinde de hatırı sayılır yan görevler vardı ama hiç birisi iş olsun diye konulmamıştı. Senaryo ile ufak da olsa bağlantılıydı. Burada ise bir yere geldim mi bir sürü yan görev var, bir yerden sonra neyi niye yaptığımı şaşırıyorum. Nexus'a dönüyorum hop bir sürü yan görev, oradan bi çıkıyorum, atladığım bir şey var. Zaten bir gezegene gitmek ya da Nexus'a geri dönmek falan bayağı külfet gibi. Yan görevler biraz daha senaryo ile bağıntılı olsa, biraz daha derli toplu olsa yetermiş (Yani başka gezegene göndermesin yeter mesela). Çok şeyi farkında olmadan atlıyorum, boğdu.

    Yan karakterler olarak bir tek Peebee'ye tav oldum. O da Asari ve ben Romance konusunda biraz takıntlıyım, önce insan olacak. O yüzden ayartmaya uğraşmasam da, tavrı hareketleri hoşuma gittiği için hep yanıma alıyorum. Çok tatlı olmuş kerata. Onun dışında aklımda kalan bir Cora var biraz, Asari Komandolarında hizmet vermiş falan, hoşuma gitti. Gerisi bayağı silik olmuş. Orijinal ME'de hem Wrex hem Grunt aklımda kalırken buradaki Krogan ne bileyim, adını bile hatırlayamadım şimdi. . Grunt'ın "Heeee heeee heeee" diye gülmesi hala aklımdadır.

    Oynayış güzel, onun hatrına oynanıyor. Yüz animasyonları falan daha bir toparlanmış. Yine de ME3'te Shepard'ın Han'gerrel'i saldırıyı durdurmaya ikna ettiği andaki yüzünün değişmesi kadar etkileyici bir animasyon yok. Buna rağmen ilk çıktığından güzel, duyguyu gene hissettirebiliyor.

    Grafikleri gerçekten güzel, oynatıyor kendisini. Bakalım biraz daha devam edeyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 8 Kasım 2018; 16:6:20 >




  • Arkadaşlar oyunun ingilizce dosyaları nerede ve nasıl düzenleyebiliriz. B2 seviyesinde İngilizcem var, en azından denemek istiyorum. Bilgisayardan anlarım fakat bu tarz işlere hiç girişmedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.