Şimdi Ara

Markalara Göre Süspansiyon Sistemleri hakkında Bilgiler.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
1
Favori
10.498
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 8 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 15
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 5
  • Ortalama Mesaj Aralığı 8 saat 23 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 2
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 4
  • Favoriye Eklediklerim 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • EnginAKB (5 mesaj) zotacing (4 mesaj) Thomassee (3 mesaj) bianconera (2 mesaj) Jamais Vu (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (24 mesaj) Mobil (3 mesaj) Tablet (2 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Markalara Göre Süspansiyon Sistemleri hakkında Bilgiler.
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    3711 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Arkadaşlar merhaba.

    Ben süspansiyon olayına biraz takık biriyim.
    D sınıfı bir araç alıyorsunuz. Üretici kasa salınımlarını azaltmak için araca haklı olarak sert süspansiyon koyuyor,
    siz de her çukurda, her kasistte saydırıyorsunuz.
    Bu özellikle İstanbul gibi sürekli kasist, çukur vs gibi problemler sık karşılaşılan şehirlerde ciddi sıkıntı bence.
    Bu özellik bir deri vites topuzu, bir hafızalı koltuk vs olup olmaması gibi bir özellik değil,
    aracın kimliği ile ilgili bir özellik.

    Şöyle bir paradoks'ta var üreticiler güvenlik için sert süspansiyon koyuyor,
    ama benim gibi aracını yüzde 90 şehir içinde kullananlar ise bu sert süspansiyona katlanmak zorunda kalıyor.
    Sadece konfor da değil, her çukurda, kasistte aracın kokpit dahil ciğerleri sökülüyor neredeyse.

    Bence ilk sunulması gerek özellik yumuşatılabilir, sertleştirilebillir süspannsiyon yapısı.

    Benim bildiğim sistemler şunlar..

    Opel - FlexRide,
    VW - DCC
    Alfa Romeo - DNA
    Mercedes - Airmatic
    Citroen - Hidroaktif Süspansiyon
    Bmw 5 serisinde havalı süspansiyon sunuyor sanıyorum...


    Diğer markalardaki süspansiyon sistemleri ile ilgili bilgisi olan,
    ya da bu sistemleri aktif olarak kullanan arkadaşlar tecrübelerini paylaşırlarsa araç tercihlerinde önemli bir rehber olabilir diye düşünüyorum.



    |
    |




  • Yarbay
    2373 Mesaj
    Eski kasa C5'teki süspansiyon sistemi muazzamdı.Keşke yeni yeni kasada 1.6'da opsiyonel sunulsaydı.
  • Yarbay
    9421 Mesaj
    Ford - Control Blade : İlk defa Focus1'de kullanılan ve patenti Ford'a ait olan bağımsız arka süspansiyon sistemi.
    |
    |
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Jamais Vu

    Eski kasa C5'teki süspansiyon sistemi muazzamdı.Keşke yeni yeni kasada 1.6'da opsiyonel sunulsaydı.

    C5te hydractive olmadan da araç çok konforlu kardeşim bilgine
    |
    |
  • Yarbay
    22106 Mesaj
    Citroén'in üstüne daha iyi bir süspansiyon sistemi görmedim. Mercedes S serileri bile bir ara kullanmış.

    Çukura gir, viraja gir araç içinde hiç hissetmiyorsun.
  • Yarbay
    3711 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Citroén'in üstüne daha iyi bir süspansiyon sistemi görmedim. Mercedes S serileri bile bir ara kullanmış.

    Çukura gir, viraja gir araç içinde hiç hissetmiyorsun.

    Bunu bire bir test ettiniz mi dostum, gerçekten böyleyse gidip C5 alasım geliyor ama, sevmiyorum ne içini ne tasarımını her araçta bir kusur bırakıyorlar illaki.
  • Yarbay
    10361 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Jamais Vu

    Eski kasa C5'teki süspansiyon sistemi muazzamdı.Keşke yeni yeni kasada 1.6'da opsiyonel sunulsaydı.

    1.6 lt exculisive modelinde standart
  • Yarbay
    2373 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: individual


    quote:

    Orijinalden alıntı: Jamais Vu

    Eski kasa C5'teki süspansiyon sistemi muazzamdı.Keşke yeni yeni kasada 1.6'da opsiyonel sunulsaydı.

    1.6 lt exculisive modelinde standart


    Bu arabada standart yanii,yakıt durumu filan nasıl acaba.Fiyatı da uygun.


    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-citroen-2011-citroen-c-5-1.6-exclusive-paket-otomatik-vites-156-hp-114886582/detay
    |
    |




  • Yarbay
    15016 Mesaj


  • Yarbay
    12150 Mesaj
    C5'in havalı süspansiyonunun sertlik ayarı var mıydı? Ben sadece yüksekliği ayarlanıyor diye biliyorum.
  • Binbaşı
    1986 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee





    Etkileyici.
    |
    |
  • Yarbay
    22106 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Citroén'in üstüne daha iyi bir süspansiyon sistemi görmedim. Mercedes S serileri bile bir ara kullanmış.

    Çukura gir, viraja gir araç içinde hiç hissetmiyorsun.

    Bunu bire bir test ettiniz mi dostum, gerçekten böyleyse gidip C5 alasım geliyor ama, sevmiyorum ne içini ne tasarımını her araçta bir kusur bırakıyorlar illaki.

    22 yıldır Citroén kullanıyoruz, testten öteye geçmiştir sanırım. C5'lerin hepsinde geçerli olmaz sanırım bu dediğim. hidropnömatik süspansiyonlu versiyonu sanırım 2.0 motor seçeneğinde vardı, onu bilmiyorum. Zaten C4, C3 gibi modellerde de mevcut değil. Güncel modellerde sanırım sadece C5'de var.
    |
    |




  • Yarbay
    22106 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    C5'in havalı süspansiyonunun sertlik ayarı var mıydı? Ben sadece yüksekliği ayarlanıyor diye biliyorum.

    Sertlik ayarı yükseklik ile orantılı. En alçak mod sert oluyor. Orta mod yani şehir içi ve genelde en çok kullanılan mod tamamen yumuşak ve sarsıntı yok denecek kadar az. Bir üst arazi diye tabir edilen yüksek ve dağlık yollar için olan mod çok sarsıntılı. Servis modunu zaten yazmaya gerek yok, o da sarsıntılı ve sert.
  • Binbaşı
    1962 Mesaj
    buralarda bir konu vardı
    gerçekten yararlı ve acıklıyıcı bılgılr mevcut göz gezdirin derim.

    http://forum.donanimhaber.com/m_54940851/mpage_1/key_kamber+egrisi/tm.htm


    iyi ve konforlu bir sistem cok kol baglantılı
    ornegin mercedes w140 kasada kullanılan sistemler gerçekten iyidir. yaglı tıp olanlar

    airmatic olanlar bir bozulursa yanı körüklü sistemler bozulursa cok can yakar asırı pahalı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WARNİNG -- 11 Mart 2013; 20:49:10 >
    |
    |
  • Yarbay
    7398 Mesaj
    Sehir ici konfor istiyorsan D sinifiyla isin ne? Accent alacaksin
  • Yarbay
    4260 Mesaj
    fıat yeni dobloda tam bağımsız süspansiyon kullanıyor ve sanırım marea'nında tam bağımsızdı.
  • Yarbay
    3711 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    C5'in havalı süspansiyonunun sertlik ayarı var mıydı? Ben sadece yüksekliği ayarlanıyor diye biliyorum.

    Sertlik ayarı yükseklik ile orantılı. En alçak mod sert oluyor. Orta mod yani şehir içi ve genelde en çok kullanılan mod tamamen yumuşak ve sarsıntı yok denecek kadar az. Bir üst arazi diye tabir edilen yüksek ve dağlık yollar için olan mod çok sarsıntılı. Servis modunu zaten yazmaya gerek yok, o da sarsıntılı ve sert.

    Mercedes Elegance serisininin süspansiyonunu şehir için tam manasıyla harikaydı ama gel gelelim uzun yola çıktığında
    bu yumuşak süspansiyon tamamen handikaba dönüp, arabayı bir oraya bir buraya savurup duruyor ve gerçekten güvensiz.

    Bunu uzun yolda sert ve alçak, şehir içinde hafif yüksek ve yumuşak hale getirebilmek harika bi olay bence.
    Şehir içi performansından memnunsunuz yani değil mi?
    Passat'ta bile nefret ettim ben süspansiyonlardan, 10 cmlik çukurda uçurumdan düşer gibi sarsılıyor araç berbat bi duygu bu.
    Aradığım Mercedes kadar yumuşak, yeri geldiğinde Bmw kadar iyi yol tutan bir süspansiyon...

    Bu Citroen'de var diyorsunuz anladığım kadarıyla, bu video bana her zaman abartılı gelmiştir.
    Tecrübe eden arkadaşın biri, hiç bir etkisini görmediğini bilakis arabanın savrulduğunu filan yazmıştı benimde beklentilerim boşa çıktığını düşünmüştüm.

    Siz buluşmalara filan gelmiyor musunuz?
    Aracınızı da getirseniz test etsek harika olurdu gerçekten.




  • Yarbay
    6220 Mesaj
    Laguna ııı 2009 model

    Sert süspansiyon bozuk zeminlerde çok rahatsız edici.

    Yolun en küçük ayrıntısını dahi hissettiriyor.
  • Yarbay
    22106 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    C5'in havalı süspansiyonunun sertlik ayarı var mıydı? Ben sadece yüksekliği ayarlanıyor diye biliyorum.

    Sertlik ayarı yükseklik ile orantılı. En alçak mod sert oluyor. Orta mod yani şehir içi ve genelde en çok kullanılan mod tamamen yumuşak ve sarsıntı yok denecek kadar az. Bir üst arazi diye tabir edilen yüksek ve dağlık yollar için olan mod çok sarsıntılı. Servis modunu zaten yazmaya gerek yok, o da sarsıntılı ve sert.

    Mercedes Elegance serisininin süspansiyonunu şehir için tam manasıyla harikaydı ama gel gelelim uzun yola çıktığında
    bu yumuşak süspansiyon tamamen handikaba dönüp, arabayı bir oraya bir buraya savurup duruyor ve gerçekten güvensiz.

    Bunu uzun yolda sert ve alçak, şehir içinde hafif yüksek ve yumuşak hale getirebilmek harika bi olay bence.
    Şehir içi performansından memnunsunuz yani değil mi?
    Passat'ta bile nefret ettim ben süspansiyonlardan, 10 cmlik çukurda uçurumdan düşer gibi sarsılıyor araç berbat bi duygu bu.
    Aradığım Mercedes kadar yumuşak, yeri geldiğinde Bmw kadar iyi yol tutan bir süspansiyon...

    Bu Citroen'de var diyorsunuz anladığım kadarıyla, bu video bana her zaman abartılı gelmiştir.
    Tecrübe eden arkadaşın biri, hiç bir etkisini görmediğini bilakis arabanın savrulduğunu filan yazmıştı benimde beklentilerim boşa çıktığını düşünmüştüm.

    Siz buluşmalara filan gelmiyor musunuz?
    Aracınızı da getirseniz test etsek harika olurdu gerçekten.

    Süspansiyona önem veriyorsanız ve aklınızda Citroén varsa kesinlikle test etmeden almayın. Ama şöyle söyleyim, 85-90-96-99 model gibi bir çok Citroén'e bindik kullandık, bu süspansiyon sistemleri var tabi ki, şehir içinde bu araca alışınca, bazen taksiye fln biniyoruz, yok yani tahtanın üstüne binmişsin gidiyormuşsun gibi geliyor. Buluşmalara gelmiyorum ama ilerde olur belki. Bir de bu süspansiyon sistemi her sene geliştiriliyor. Hidroaktif I, II, III diye gidiyor. İlk modellerde sanırım CX ve DS, bunlarda elektrik desteği yoktu, Xantia'dan veya XM'den sonra elektronik destekle birleşti bu mekanik sistem.
    |
    |




  • Yarbay
    8839 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    C5'in havalı süspansiyonunun sertlik ayarı var mıydı? Ben sadece yüksekliği ayarlanıyor diye biliyorum.

    Sertlik ayarı yükseklik ile orantılı. En alçak mod sert oluyor. Orta mod yani şehir içi ve genelde en çok kullanılan mod tamamen yumuşak ve sarsıntı yok denecek kadar az. Bir üst arazi diye tabir edilen yüksek ve dağlık yollar için olan mod çok sarsıntılı. Servis modunu zaten yazmaya gerek yok, o da sarsıntılı ve sert.

    Mercedes Elegance serisininin süspansiyonunu şehir için tam manasıyla harikaydı ama gel gelelim uzun yola çıktığında
    bu yumuşak süspansiyon tamamen handikaba dönüp, arabayı bir oraya bir buraya savurup duruyor ve gerçekten güvensiz.

    Bunu uzun yolda sert ve alçak, şehir içinde hafif yüksek ve yumuşak hale getirebilmek harika bi olay bence.
    Şehir içi performansından memnunsunuz yani değil mi?
    Passat'ta bile nefret ettim ben süspansiyonlardan, 10 cmlik çukurda uçurumdan düşer gibi sarsılıyor araç berbat bi duygu bu.
    Aradığım Mercedes kadar yumuşak, yeri geldiğinde Bmw kadar iyi yol tutan bir süspansiyon...

    Bu Citroen'de var diyorsunuz anladığım kadarıyla, bu video bana her zaman abartılı gelmiştir.
    Tecrübe eden arkadaşın biri, hiç bir etkisini görmediğini bilakis arabanın savrulduğunu filan yazmıştı benimde beklentilerim boşa çıktığını düşünmüştüm.

    Siz buluşmalara filan gelmiyor musunuz?
    Aracınızı da getirseniz test etsek harika olurdu gerçekten.

    Elegance versiyonlar biraz daha yumuşaktır hani tam anlamıyla sudaki gemi gibi yaylana yaylana gidersin.Avangarde ise yol tutus ve konforun orta noktası gibi çok daha iyi.




Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Instagram takipçi satın al
vp satın al;valorant vp satın al;Valorant VP Fiyat
Radyo Dinle
kripto para haberleri
Sohbet
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR1
0,609
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.