Ben araçlarda süspansiyon kalitesine biraz takık biriyim. Örneğin çok kaliteli bir araçta kötü bir süspansiyon sistemi kullanıldıysa bence araç bir gömlek aşağıda hissi veriyor. Yani bu özellik bir navi bulunması ya da deri vites topuzu gibi bir özellik değil, direkt olarak aracın kimliği ile alakalı bir özellik. Örneğin siz D sınıfı bir araç almışsınız, üretici yüksek hızlarda salınımı azaltmak için hafif sert bir süspansiyon kullanmış, güvenlik dolayısıyla bunu yapmak zorunda. Ama aracınızı yüzde 90 şehir içinde kullanıyorsanız her kasis, her çukurda saydırıyorsunuz; aracın ciğerleri tüm konsolu ani gerilmelere neden oluyor çünkü. Bence İstanbul gibi bir yerde adaptif yani yumuşatılabilir, gerektiğinde sertleştirilebilir bir süspansiyon kesinlikle gerekli, hatta mecburi.
Bu yüzden konuyla ilgili bilgisi olan arkadaşlar paylaşırlarsa sevinirim.
Benim bildiklerim şunlar.
Opel FlexRide şasi opsiyonu adı altında yumuşaklığı değiştirilebilir bir süspansiyon yapısı sunuyor.
Volkswagen bir çok modelde DCC adı altında ayarlanabilir süspansiyon seçeneği sunuyor.
Alfa Romeo'da D.N.A adı altında sunuluyor,
Mercedes'te Airmatic süspansiyon,
BMW'de opsiyon adını bilmiyorum ama 5'serisinde havalı bir süspansiyon seçeneği sunuluyor.
Sizde bildiğiniz süspansiyon seçeneklerini paylaşırsanız, tecrübelerinizi aktarırsanız araç tercihlerinde başvurulacak bir konu olabilir diye düşünüyorum.