Şimdi Ara

manuel sanzıman bakımı, arızalar ve yağ değişimi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
3
Favori
76.726
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ustam benim bir sorunum var bilgi verirseniz sevinirim benim 2006 model aracım geri vitesteyken devir yükseldiği an tak diye boşa atıyor veya yokuş yukarı geri geri giderkenyine aynı şekilde tak diye birses boşa atıyor sizce arızası nedir çok masraflımıdır aracım 120000 binde.
  • l3on:şanzımanınız 4 ileri ve sadece 3.vitesten ses geliyorsa pirizdirek bilyası bozukluğu gibi duruyor.bilyalar neden bozulur demişsiniz eşyanın doğası gereği bir müddet çalışır ve bozulur.tıpkı insanlar gibi yaşalanır ve ölür....
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    osman40:geri vitesten atma genelde şanzıman yapısı ile ilgili bir durumdur.kutunun bozukluğu,sustaların kilit yayı gevşemiştir,kilit yapan parça aşınmıştır.veya geri vites yaparken kol biryerlere değebilir(döşeme paspas vs.gibi)
    şayet kutuda bir sorun varsaki sizin sorun öyle gibi duruyor,garantide zannedersem yoktur.bir zararı olmaz sadece dikkatli davranmanız gerekir.ben öyle bir şanzımanı dört yıl kullandım,o da kamyonda sinir bozucu bir durumdur.garantide değişelim dediler(o zaman tatko vardı dodge servisi m.köyde)ben değişmedim şanzımanım orijinaldı yerli şanzuman takacaklardı.arızanız kilit yayı sıkılaştırılırsa giderilir zannediyorum.




  • 1999 model 53 bin km'de palio arabamız var.80 km hızdan itibaren fan sesine benzer bir ses geliyor.100 km hıza çıktığımızda iyice artıyor.4-5. viteslerde bu sesi duyuyorum diğerlerinde denemedim.Bu ses sadece gaz verdiğimde çıkıyor boş viteste veya vitesteyken gaz vermeyince ses yok.Bu sesin şanzımandan çıktığını tahmin ediyorum araştırdık arabanın başka bir yerinde bu sesi yapacak birşey yok.
    Arabanın vites geçişleri zor bu aralarda iyice kemikli olmaya başladı.40-50 ile giderken 2'ye atarken bazen carlıyor.
    Sanayide şanzımanın senkromeçleri ve baskı balatayı değiştirmeye karar verdim.Ancak bu yapacaklarım arabanın ses sorununu çözer mi bilemiyorum.
  • ustam çok teşekkür ederim zaten devir yükselmeyince pek atmıyor veya yarım debriyaj kullanıyorum bununda ilerde büyük bir sorunu olmaz diyorsanız hiç el vurdurmayayım arabama
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Calpi84

    1999 model 53 bin km'de palio arabamız var.80 km hızdan itibaren fan sesine benzer bir ses geliyor.100 km hıza çıktığımızda iyice artıyor.4-5. viteslerde bu sesi duyuyorum diğerlerinde denemedim.Bu ses sadece gaz verdiğimde çıkıyor boş viteste veya vitesteyken gaz vermeyince ses yok.Bu sesin şanzımandan çıktığını tahmin ediyorum araştırdık arabanın başka bir yerinde bu sesi yapacak birşey yok.
    Arabanın vites geçişleri zor bu aralarda iyice kemikli olmaya başladı.40-50 ile giderken 2'ye atarken bazen carlıyor.
    Sanayide şanzımanın senkromeçleri ve baskı balatayı değiştirmeye karar verdim.Ancak bu yapacaklarım arabanın ses sorununu çözer mi bilemiyorum.

    bence aracınızın sorunu şanzumandan kaynaklı değil bilyalar dağılmış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efsanea_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: Calpi84

    1999 model 53 bin km'de palio arabamız var.80 km hızdan itibaren fan sesine benzer bir ses geliyor.100 km hıza çıktığımızda iyice artıyor.4-5. viteslerde bu sesi duyuyorum diğerlerinde denemedim.Bu ses sadece gaz verdiğimde çıkıyor boş viteste veya vitesteyken gaz vermeyince ses yok.Bu sesin şanzımandan çıktığını tahmin ediyorum araştırdık arabanın başka bir yerinde bu sesi yapacak birşey yok.
    Arabanın vites geçişleri zor bu aralarda iyice kemikli olmaya başladı.40-50 ile giderken 2'ye atarken bazen carlıyor.
    Sanayide şanzımanın senkromeçleri ve baskı balatayı değiştirmeye karar verdim.Ancak bu yapacaklarım arabanın ses sorununu çözer mi bilemiyorum.

    bence aracınızın sorunu şanzumandan kaynaklı değil bilyalar dağılmış

    Bilyalar dediğiniz tekerlek bilyaları mı yoksa şanzıman bilyaları mı?Tekerlek bilyaları olsa boş viteste veya 5.viteste gaz vermeden 120-130 yaparken niye ses gelmiyor.Yüksek hızda araba vitesteyken gaz vermeden veya boş vitesteyken hiç ses yok.Araba vitesteyken 80 km üstünde gazı verince ötmeye başlıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Calpi84


    quote:

    Orijinalden alıntı: efsanea_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: Calpi84

    1999 model 53 bin km'de palio arabamız var.80 km hızdan itibaren fan sesine benzer bir ses geliyor.100 km hıza çıktığımızda iyice artıyor.4-5. viteslerde bu sesi duyuyorum diğerlerinde denemedim.Bu ses sadece gaz verdiğimde çıkıyor boş viteste veya vitesteyken gaz vermeyince ses yok.Bu sesin şanzımandan çıktığını tahmin ediyorum araştırdık arabanın başka bir yerinde bu sesi yapacak birşey yok.
    Arabanın vites geçişleri zor bu aralarda iyice kemikli olmaya başladı.40-50 ile giderken 2'ye atarken bazen carlıyor.
    Sanayide şanzımanın senkromeçleri ve baskı balatayı değiştirmeye karar verdim.Ancak bu yapacaklarım arabanın ses sorununu çözer mi bilemiyorum.

    bence aracınızın sorunu şanzumandan kaynaklı değil bilyalar dağılmış

    Bilyalar dediğiniz tekerlek bilyaları mı yoksa şanzıman bilyaları mı?Tekerlek bilyaları olsa boş viteste veya 5.viteste gaz vermeden 120-130 yaparken niye ses gelmiyor.Yüksek hızda araba vitesteyken gaz vermeden veya boş vitesteyken hiç ses yok.Araba vitesteyken 80 km üstünde gazı verince ötmeye başlıyor.

    evet tekerlek bilyalarını demiştim ama sizin dediğinizde doğru boş vitesteyken de ses gelmesi lazımdı




  • BAZEN GERİ VİTESE TAKINCA GARRÇÇÇ DİYE BİR SES GELİYOR SİZCE BİR SORUN MU VAR DİŞLİLER Mİ SIYIRIYOR
  • 2. ve 3. viteste sadece gaz verince bir sürtme sesi geliyor.Bu şanzımandan mı turbodan mı ayırt edemedim. Diğer viteslerde ses yok
  • arkadaşlar 07 model manuel yeni kasa toyota corollam var aracın 1. viteste bariz bir ses geliyor devirle doğru orantılı olarak yükseliyor vınlama olarak tarif edebilirim,sanki ikinci viteste de var gibi ama çok aza belki benim takıntım olabilir,yağını falan değiştirdim,aracı lifte kaldırıp boşta denedik hiç bir ses gelmiyor,ama normal yolda bu ses bence bariz ustalar biraz ses var açmadan bir şey diyemeyiz deyip soru işaretini bırakıyorlar acaba fikri olan varmı,,, ilgi alaka için şimdiden teşükkürler ve ayrıca şuan görev icabı sivastayım bu il veya çevrede güvenilir şanzıman ustası tavsiyelerinizi bekliyorum
  • Merhabalar 205.000 de nissan primera aracım var. Geçenlerde baskı balatam bitti bende dik bir yokuşa girdim yanlışlıkla orada baya bir zorlamak zorunda kaldım . o yokuşu aştıktan sonra 1. viteste uğultu başladı. Hani şanzımanı zorlamam mümkün değil çünkü araç gücü şanzımana aktaramıyor. Şöyle düşündüm acaba balata çok ısındı üstünde bağlı olduğu milden şanzımanın içinden biryerleri mi bozdu. Neyse Baskı balata indi değişti ancak 1. viteste 10 kalkışımın 5. inde devirle birlikte artan bir uğultu geliyor. Sesi geri vites dişlisi sesine benzetebiliriz. Birde liftte aracımın tekerlerindeki boşluğun çok olduğunu düşünüyordum ama usta normal diyor. Şanzıman yağı değişti. mıknatısına baktım o km ye kadar kimsenin üstündeki çapakları temizleyeceğini sanmam çok az çapak vardı. Debriyaja alışana kadarda biraz sert kullandım arabay,ı sağ ön tekerden tık tık ses vuruyor dişli sesi gibi. aks kafasıda yeni değişti umarım yan sanayi diye dandik çıkmıştır :) yokuş yukarı motoru stop ettirip 1 e takıp yükü şanzımana veriyorum.sonra frene basıp debriyaja sertçe bastığımda yine sağ önden o tıkırtı geliyor. 80.000 km önce ayna dişlisi değişmişti arabanın yetkili serviste uğultu var diye. Eylülde aracım ile yurt dışına çıkacağım sanırım ayna mahruti falan birbirini yemez inşallah. Gitmeden önce yağ tapasını söküp tekrar bakacağım eğer çapaklanma varsa fazlasıyla ya tamir ya çıkma şanzıman taktıracağım :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Indigo

    1999 model 53 bin km'de palio arabamız var.80 km hızdan itibaren fan sesine benzer bir ses geliyor.100 km hıza çıktığımızda iyice artıyor.4-5. viteslerde bu sesi duyuyorum diğerlerinde denemedim.Bu ses sadece gaz verdiğimde çıkıyor boş viteste veya vitesteyken gaz vermeyince ses yok.Bu sesin şanzımandan çıktığını tahmin ediyorum araştırdık arabanın başka bir yerinde bu sesi yapacak birşey yok.
    Arabanın vites geçişleri zor bu aralarda iyice kemikli olmaya başladı.40-50 ile giderken 2'ye atarken bazen carlıyor.
    Sanayide şanzımanın senkromeçleri ve baskı balatayı değiştirmeye karar verdim.Ancak bu yapacaklarım arabanın ses sorununu çözer mi bilemiyorum.

    benimde buna benzer bir sorunum var yardımcı olursanız teşekkür ederim siz sorun çözümü için neler yaptınız benimde devir yükseldikçe garip bir bırıltı sesi artıyor . usta bindi sanzımandan dedi ama ne dir bilyemidir dişlimidir hiç bir sey söyleyemedi. sökülecek sanzımancıya gidicek cook pahalı cook dedi korkuyorum neden yapıyor olabilir . senkromeç mi keçe mi bilye mi dişlimi nedir anlamadım. araba pejo 207 2007 model 100.000 km de




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alkan1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: Indigo

    1999 model 53 bin km'de palio arabamız var.80 km hızdan itibaren fan sesine benzer bir ses geliyor.100 km hıza çıktığımızda iyice artıyor.4-5. viteslerde bu sesi duyuyorum diğerlerinde denemedim.Bu ses sadece gaz verdiğimde çıkıyor boş viteste veya vitesteyken gaz vermeyince ses yok.Bu sesin şanzımandan çıktığını tahmin ediyorum araştırdık arabanın başka bir yerinde bu sesi yapacak birşey yok.
    Arabanın vites geçişleri zor bu aralarda iyice kemikli olmaya başladı.40-50 ile giderken 2'ye atarken bazen carlıyor.
    Sanayide şanzımanın senkromeçleri ve baskı balatayı değiştirmeye karar verdim.Ancak bu yapacaklarım arabanın ses sorununu çözer mi bilemiyorum.

    benimde buna benzer bir sorunum var yardımcı olursanız teşekkür ederim siz sorun çözümü için neler yaptınız benimde devir yükseldikçe garip bir bırıltı sesi artıyor . usta bindi sanzımandan dedi ama ne dir bilyemidir dişlimidir hiç bir sey söyleyemedi. sökülecek sanzımancıya gidicek cook pahalı cook dedi korkuyorum neden yapıyor olabilir . senkromeç mi keçe mi bilye mi dişlimi nedir anlamadım. araba pejo 207 2007 model 100.000 km de

    Ben tamir ettirdim ama olmadı.Bir sürü parça değişti ancak şanzıman yağsız kaldığı için dişliler yanmış.Senkromeç'in konuyla ilgisi yok.Tabi ben boşuna o kadar para harcadım olmadı sanayideki arkadaşım hiçir zaman şanzımanı tamir ettirme çıkmasını al demişti.
    500-600 liraya çıkma satıyorlar keşke en başta onu alsaydım.




  • teşekkür ederim sağolun. ben sadece sanzıman bilyalarından olduğunu düsünüyorum acıkcası. acaba kaç tl civarı masraf cıkarım pejo 207 parcaları ne kadardır acaba birde genel olarak piyasası ne kadar şanzımanı söküp takmanın fikirleri olan paylasırsa sevinirim simdiden
  • Bu işleri herkes yapamaz.Bana tamirden önce tanıdık bir usta servise ver demişti dinlemedim.Diğerleri ise hep bilyalardan dedi.Sonunda birisine yaptırdım bir sürü bilya değişti hiçbir faydası olmadı.Bu işe 1000 liran gider bence.İndirmesi zaten en az 100 lira.Sadece 150 lira işçilik vermeme rağmen 700 lira parçalar tutmuştur.
  • anladım 1000 tl güzel para şanzımancı olsam iyimiş :) sağolun
  • Arkadaşlar öncelikler merhaba, ben bir arkadaştan 2001 model bir volkswagen plo alacaktım, fıyatta anlaştık ancak ben araba ile deneme sürüşüne çıktığımda 1. viteste iken gaza basıp ayağımı gazdan çektiğimde sanki bir yere sürtüyormuş gibi ses geliyor. bu ses sadece 1. viteste iken oluyor. Diğer viteslerde de çok belli olmamakla birlikte şanzıman ötüyormuş gibi geliyor, ya da üflüyormuş gibi. Acaba sorun ne olabilir ve arabanın tamir maliyeti ne kadar olabilir cevaplarsanız sevinirim bu arada araba 2001 volkswagen polo 1.4
  • bendeki sorun da sıkışık trafikte,sıcak havalarda falan (galiba fanı açtığı zamanlarda) vitese yapışkan bi madde dökülmüş gibi zorlanarak geçmesi.ses mes yok fakat zor geçiyor.sürtünüyor resmen.neden olabilir acep?
  • Merhaba arkadaslar,

    Bende 2002 model 1.9 tdi 5 ileri duz sanziman Passat var. Araci alali uc ay oluyor. Bu ilk dizel aracim oldugu icin daha onceden hic tecrubem yoktu dizel araclar konusunda. Arac hareket halindeyken gaz pedalina her basista, turbo sesine benzer bir ugultu sesi geliyor aractan. Ama turbonun henuz devreye girmedigini farkedebiliyorum. Bahsettigim ses sadece arac hareket halindeyken gaza basinca duyuluyor, gaz pedalindan ayagimi cektigim anda ses kesiliyor. Arac rolentedeyken ya da vites bostayken gaza bastigimda bu ses yok. Her zamanki gittigim ozel servise araci gozterdim, test surusu yaptilar ve bahsettigim sesin varligini teyit ettiler, on tekerleri takozla kaldirip dinlediklerinde sesi duyamadiklarini soylediler. Ilk etapta sanzimandan kaynakli bir ses olabilecegini soylediler. Ardindan turbodan kaynaklanabilir dediler, eksozdan olabilir mi acaba dediler ama ekzos uzerinde fazla durmadilar. Aracin vites gecislerinde herhangi bir sorun yo, titreme falan da yok. Aracin cekisinde de herhangi bir sorun yok ve turbo devreye giriyor yani turbonun devreye girdigini koltuga yapistigim anda anlayabiliyorum :)

    Ben Hollanda'da yasiyorum, bu araci bu yaz Turkiye'ye izine gelmek icin almistim ailemle beraber. Ama Bu sorundan kaynaklanan masrafin miktari beni cok korkutmaya basladi, izini iptal etmeyi dahi dusunmeye basladik su an :( Sorunun nerden kaynaklandigini bilmeden de sanzimani ya da turboyu degistirmekte bana hic mantikli gelmiyor. Aracin icinden cep telefonu ile sesini kaydedip Youtobe a ekliyorum su an. Becerebilirsem buradan link verecegim.


    http://youtu.be/8rBqbyl0pSg ( telefonumla kaydettigim ses )


    Lutfen bu konuda deneyimi ve/veya tecrubesi olan arkadaslar bana bir yol gosterebilir mi?

    Cok tesekkurler...

    Ali Karabulut



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zwartwolk -- 15 Kasım 2012; 12:46:07 >




  • 1996 model astra f kasa aracım var. Şanzımandan gelen ugultu nedeniyle aracı servise soktum.
    Şanzıman 4.vites dişlisi ve ayna da ki dişlilerden bazıları kırılmış. Bu neden olur?
    Ayrıca bunun orjinal parçası yokmudur, illa çıkmamı bakacağız, parçacıya sordum yüksek maliyet nedeniyle getirmiyoruz çıkma bakacaksın diyor. Çıkma bulduklarımda sorunlu çıkıyor hemde hiç de uygun değil.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.