Şimdi Ara

Manuel pişmanlıktır keyifli diyenler gelsin (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
454
Cevap
2
Favori
40.829
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
124 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • biz manuel seviyoruz https://www.youtube.com/watch?v=U8ZyF78o8XY&feature=youtu.be

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cryin

    1.4 hdi kokusu aldım

    Alıntıları Göster
    Evet

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben vitesle oynamazsam araba kullandığımı anlamıyorum. Otomatik araç kullansam bile sağ elim hem vitesin üstünde alışkanlık meselesi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ezelden beridir manuelle olaya başladığım için el kendiliğinden gidiyor zaten. Vücut ve beyin kombinasyonu ezberlemiş, kendi kendine yapıyor otomatik şekilde.

    Haa otomatik araçta kullandım. Eşten dosttan. İyi guzel. O da çok basit geliyor insana. Manueli savunmuyorum ama bahsettigin kadar da zor bir şey değil. Benim için sen sanki yürürken, bir sol ayağımı atiyorum, bir sağ ayağımi çok karışık iş der gibi geldi senin dediklerin bana.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bahsettiğin lokasyonlarda yıllardır manuel vites araba kullanıyorum. çok şükür fıtık olmadım henüz
  • Tamam trafikte debriyaj yoruyor ama otomatik araçta da sürüş zevki elinden alınmış gibi kalıyor insan. İnşallah otomatiğe mecbur kalmam diyorum şahsen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzergahına trafiğine gore değişir.

    Öncelikle çıkaracağı en büyük masrafı baskı balata olan bir sistem.

    Dsg,dct,edc gibi en sorunlu örnekleri haricindekileri dusunurseniz yakit ekonomisi yaptırır.

    Araba kullanmayı manuelde öğrenmiş, eskilerden sayılırım ben de, artık refleks oldu farkına bile varmadan vites atıyorum.

    Ha siz vites ayarlamak için direksiyon hâkimiyetinden, yola verdiğiniz dikkatten feragat ediyorsanız, benzinli turbo bir araçta dahi ideal deviri sağlamak için uğraşıyorsanız, düz vites pek size gore değilmiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EmreGLC kullanıcısına yanıt
    . ulan su duz vites araba kullanmayi ne kadar buyutuyorsunuz ya. bir kac sene sonra duz vites araba diye bir sey kalmayacak resmen. 3. dunya ulkeleri manuel kullaniyor hala. vitesi senin yukseltip indirmen kontrolu sana vermiyor, arabanin kontrolunu sana veren direksiyon gaz ve frendir.
  • Yaklaşık 20 senedir manuel aracın her türlüsünü (tofaşından minibüsüne kadar) kullanmış ve son bir senedir otomatik vites araç kullanan biri olarak söylüyorum ki daha önce evet manuel pişmanlıktır.
  • Manuel mi kaldı. Markalar artık üretmemeye başladı. Ayak uydurun, gidip konfor için premium araç alıp manuel satın almak nasıl bir tezatlık

    Otomatik kullanan şöyledir böyledir diyenler muhtemelen kıskançlığından ve inadından diyor başka bir sebebi yok. Her şeyi "erkek adam" kalıbına sokma derdindeler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ReaLGz -- 9 Aralık 2019; 8:57:30 >
  • Kabul etmek lazım, tüm dünyada otomatik araç kullanımı artıyor. Ne kadar güvenilir olduğu tartışmalı olsa da çift kavramalı robotize sistemler ve daha verimli otomatik şanzımanlar manuelin tahtını sarstı. Sadece ülkemizde değil örneğin İngiltere'de de yeni araçlarda otomatik şanzıman oranı artıyor.

    https://www.telegraph.co.uk/cars/news/automatic-gearbox-sales-increase-70-per-cent-since-2007/

    Ben trafikte çok vakit geçirmediğim için manuel kullanıyorum. Uzun yıllardır kullandığım için zaten kendim otomatiğe bağlamışım. 😀 Ayrıca aracım D sınıfı premium, debriyajı çok yumuşak, C ya da B sınıfı araçlardaki gibi yormuyor. Sürekli sıfır km araç alıp yenileyecek bir bütçem de yok ve otomatik şanzıman tamiri çok pahalı. Bu aracımda bile orijinalinin yayı kırıldığı için bir baskı balata debriyaj seti değiştirmek zorunda kalmıştım da 2000₺ civarında masraf çıkınca ne çok demiştim. Herhalde otomatik şanzıman arızaları, periyodik yağ değişimi vs epey tutar. Acelesi olmayan için trafikte çok vakit geçirmeyen için manuel şanzıman hem ekonomik, hem de çevreci bir alternatif.

    K.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 991 kasa 911 GT3 araçlar PDK yani çift kavramalı otomatik şanzıman ile geldi. Sonrasında 911R diye sadece 400 adet üretilen manuel vites özel seri çıkardılar. Araç daha piyasaya çıkmadan bitti. Ardından kara borsada sıfırından pahalıya satıldığını görünce Porsche gitti gt3'leri de manuel üretmeye başladı Evet böyle 500beygirlik bir arabada daha keyifli olabilir ancak küçük hacimli araçta da keyif verebilir.

    E90 320i aracımı özellikle manuel ve spor paket aradım. TR'de 2 elin parmaklarını geçmiyor. F30'da manuel hiç yok zaten... Kim ne derse desin 2lt atmosferik 150beygirle bile gayet keyifli oluyor Ne zaman annemin veya kardeşimin araçlarını kullansam elim değiştirmek için bir vites arıyor, hayat damarlarımdan biri eksik gibi hissediyorum.

    Olay hergün işe git gel ve şehiriçi trafiği ise elbette otomatik daha konforlu. Manuel vitesle şehiriçi yoğun trafikte eziyete gerek yok. Öyle bir yaşantım olmadığı için manuel keyfini sürebiliyorum.




  • Taşıt seni bir yerden bir yere götürmek için var. Bunu da en basit şekilde otomatik yapıyor. Manüel kullanan adam whatsapptan yazmak yerine mektup yollayan adamdır. Mektup yazmanın da tadı farklı ne de olsa.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Trafiksiz yerde veya pistte kaliteli bir spor araba'yı manüel kullanmak dışında
    manüel'in zevkli olduğunu söylüyen ya mağara adamıdır yada adam gibi otomatik vites'e yeticek parası yoltur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-39A3D5E9A -- 9 Aralık 2019; 9:8:47 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kelise

    . ulan su duz vites araba kullanmayi ne kadar buyutuyorsunuz ya. bir kac sene sonra duz vites araba diye bir sey kalmayacak resmen. 3. dunya ulkeleri manuel kullaniyor hala. vitesi senin yukseltip indirmen kontrolu sana vermiyor, arabanin kontrolunu sana veren direksiyon gaz ve frendir.
    Öyle demeyin, Avrupa'da yıllardır otomatik az bulunur, yeni yeni artmaya başladı, bir önceki mesajımda yazdığım gibi. Yani bu üçüncü dünya ülkesi olmakla ilgili birşey değil, farklı dinamikleri var. Örneğin İngiltere'de otomatik vites ehliyeti uzun süredir vardı, ama piyasada otomatik vites araç azdı, ya da kiralama seçenekleriniz dar ve pahalıydı. Bu yüzden alternatifleri çok olması için insanlar düz vites ehliyeti alıyordu. Buna bağlı olarak da düz vites araç yaygın kalmıştı. Şimdi yeni yeni, örneğin hibrid ve elektrikli araçlar sayesinde bu kültür kırılmaya başladı. Türkiye'de de öyle olacak. Gelecek elbette otomatikte. Ama düz vites belli durumlar için hala kullanılır bir seçenek, öyle pişman olacak birşey yok bence.

    K.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tercih ve ihtiyaç meselesi olan bir şey için kendi sevmediğini tercih edenlere hakaret etmek neyin kafasıdır yahu? Sürücü paçavrası falan ne oluyor allah aşkına?

    Ben de İstanbulda Manuel kullananlardanım bazı zamanlar debriyaj pompalamaktan ayapıma kram giriyor. Keşke otomatik kullanma şansımız olsa ama malesef durumlar öyle gerektiriyot.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kelise

    . ulan su duz vites araba kullanmayi ne kadar buyutuyorsunuz ya. bir kac sene sonra duz vites araba diye bir sey kalmayacak resmen. 3. dunya ulkeleri manuel kullaniyor hala. vitesi senin yukseltip indirmen kontrolu sana vermiyor, arabanin kontrolunu sana veren direksiyon gaz ve frendir.
    Avrupa tam aksine manual vites kullanır. Bilio bilmeden konuşmuyormusunuz, sonra rezil oluyorsunuz. Sen amerika pazarıyla karıştırdın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.