Şimdi Ara

Manuel pişmanlıktır keyifli diyenler gelsin (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
454
Cevap
2
Favori
40.828
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
124 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Valla bazen şu lanet C510 Gearbox'a Dualogic robot takmayı düşünüyorum. Trafik zaten yoğun, üstüne bir de uzun vites yolları olunca şenlik tam şenlik.
  • Manuel hamallıktır.
    Otomatik kullanmak çok rahat
    Adamlar kendi kendine giden otomobil yapar bunlar daha manuel takılır
    Yolda kalır araba itekler araçlar leş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Azazel Geri Dönüyor -- 9 Aralık 2019; 21:58:40 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Otomatik şanzımanı bir gün adam gibi yaparlarsa eywallah ama şuan en konforlu araba sorun çıkarmayan arabadır. Yani manuel....

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Arkadaşlar, kendimi bildim bileli manuel araç kullanırım 15 senedir, otomatik vites büyük kolaylık büyük rahatlık. Bence bunda tartışılıcak pek bir şey yok, biraz zevk meselesi, biraz imkan meselesi. Kimisi otomatik alacak imkanı vardır, manuel sever manuel alır kullanır, kimisi imkanı yoktur mecburen manuel kullanır, kimisi manuel kullanabilir ama manuel sevmez otomatik alır.
    Ama yeni nesillerde artık otomatik yaygınlaştığı için, manuel kullanmak zor geliyor çoğularına, bazılarıda manuel kullanmayı beceremiyor.
    Benim ehliyet aldığım zamanlarda, otomatik vitesli araba çok enderdi, biz hidrolik direksiyonu, abs si, hava yastığı olmayan araçlar kullandık gençliğimizde, Fiat tempra ilk çıktı, digital ekranlı falan böyle, hatırlarım mahalleye bitane geldi, biz o zamanlar yanlış hatırlamıyorsam 13-14 yaşlarındayız, ufak tefek babamın arabasını mahallede 300-500m ileri geri sürmeye başladığım zamanlar, bizim ekip inceliyoruz aracı, sanki uzay mekiği indi ufo indi öyle müthiş gelmişti bize.

    Yani, özetle; zevkler ve renkler tartışılmaz, şimdi imkanım olsa otomatik alırım kesinlikle büyük rahatlık, masrafı daha fazla ama rahatlığı var. Ama manuel vites te beni Ankara trafiğinde hiç yormuyor, zevkle kullanıyorum 95 beygir aracımı...




  • 9FiestaM6 kullanıcısına yanıt
    Telefona bakıyolar

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Vites yolları net ve kısa olan, devir aralığı güzel ayarlanmış, debriyaj kavrama mesafesi ne çok uzun ne de çok kısa olmayan manuel bir araba çok yormaz zevklidir de. Benim kullandığım corolla, civic vs. Japon grubu araçların manulleri güzel geldi bana. İlk aracım olan reno 19 çok kötüydü rezil işkenceydi. Arıza verdiğinde tamiri kolay olsa tereddütsüz otomatik alırım ama işte şartlar elvermiyor. Otomatik şanzıman arıza verdi mi yolun sanayiye düşerse vay haline adam vur hapse düş daha az başın ağrır. Powershift tecrübesi yaşadıktan sonra diyorum bunları.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unal.s

    Vites yolları net ve kısa olan, devir aralığı güzel ayarlanmış, debriyaj kavrama mesafesi ne çok uzun ne de çok kısa olmayan manuel bir araba çok yormaz zevklidir de. Benim kullandığım corolla, civic vs. Japon grubu araçların manulleri güzel geldi bana. İlk aracım olan reno 19 çok kötüydü rezil işkenceydi. Arıza verdiğinde tamiri kolay olsa tereddütsüz otomatik alırım ama işte şartlar elvermiyor. Otomatik şanzıman arıza verdi mi yolun sanayiye düşerse vay haline adam vur hapse düş daha az başın ağrır. Powershift tecrübesi yaşadıktan sonra diyorum bunları.
    Hocam hadi 2. el tek-çift kavrama araçlara yanaşamıyoruz. Peki tam otomatik niye sıkıntı olsun ki? Mesela 2001 model Suzuki Swift 1.3 GLS tam otomatik var. Alınmaz mı?
  • Bizim burda trafik felan yok hic oyle dur kalk cilesine girmedimzden bize kolay geliyor yani :) bilemicem istanbulda nasil olur

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Tercih meselesi ben düz vites seviyorum şuan ki aracımda düz vites yoğun trafiği olan bir şehirde yaşamadığım için otomatik ihtiyacı hiç hissetmedim. Ancak İstanbul, Ankara vb. şehirlere gittiğim zaman ille de otomatik diyenlere hak veriyorum her gün o trafikle uğraşıyorlar kolay değil düz vites yoruyordur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Savunmadım Çıkar Göster

    Hocam hadi 2. el tek-çift kavrama araçlara yanaşamıyoruz. Peki tam otomatik niye sıkıntı olsun ki? Mesela 2001 model Suzuki Swift 1.3 GLS tam otomatik var. Alınmaz mı?

    Alıntıları Göster
    Tam otomatikler fazla yakiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alınır elbette. Eski tip tam otomatikleri 400 - 500 bin km sorunsuz kullananlar var. 99 model 1.6 tam otomatik polo kullanma tecrübem de oldu 6 ay civarı. Şanzıman olarak bi sorunu yoktu ancak yokuşlarda falan çok darlıyordu, yakıtı da pek hoş değildi tüpsüz kullandığım için. Son kasası olsun bir önceki kasası olsun Swiftleri çok övüyorlar. Kasanın hafifliği falan şanzıman uyumu iyi diyorlar benim pek tecrübem yok açıkcası.
  • III I II III I I kullanıcısına yanıt
    Ben manuel araç sahibiyim ama acemiligimden ve hammallik olarak geldiğinden manuel sevmiyorum. Neden çünkü araç benim için a noktasindan b noktasina konforlu bir seyahat için üretilmiş varlık.

    Arkadaş benim 70 beygirlik manueli öyle bir şehvetle sürüyor ( onda otomatik oldu hep araçlar üst üste 3 yildir ) ki sanki o sürerken beygirin 15 20 birim arttığını saniyorsunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Manueli ben de seviyorum, fakat gerçekçi olmak lazım. Bu teknoloji devrinde artık bitmesi gereken bir şey (bazı spor modellerde olabilir belki)

    Tabi bu teknoloji devrinde bilhassa yarı otomatiklerin de kusursuz olması lazım, orası ayrı.
  • Manuel kullanıcısıyım ama sayısız otomatik araçta kullandım. Öncelikle şunu söyleyim otomatik tabikide konfor, keyif, trafik, kıvraklık konularında manuelden fazlasıyla üstün.

    FAKAT.

    Manueli kullanmaktan zevk alıyorum ama bu araba konusunda değil. Manuel dediğimiz şanzıman basittir, yağ değişimi kolaydır, bişey olduğunda anlayan ustası çoktur bi sıkıntı oldumu tamiri kolaydır ve elektronik aksamlara öyle aman aman bağlı değildir. Baskı balatayı değiştir senkromeçlerini değiştir yağını filtresini değiştir devam et. Debriyaja hep sonuna kadar bas ve geriye takacağın zaman 2 saniye bekleyip geriye tak. Bu gibi konularda pratik ve otomatiğe göre daha cep dostu olduğu için ZEVKLİ. Kullanım olarak değil ama matematiksel ve bakım/masraf olarak düşündüğümüzde zevkli. Bu yüzden altımda iyiki manuel araç var diyorum

    Şimdi olsa bi otomatiğim keyifli keyifli kullanırken bi anda kışın ansızın bi soğuktan sonra 1 den 2 ye geçişlerde bi kafa selamı vermeler, titremeler, tutarsız vites geçişleri başlasa o keyfim olucak zindan. O yüzden gülü seven dikenine katlanır olayı başlıyor. Debriyaj zahmeti çeksemde cebim daha önemli ve manuel diyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bende de 1.5 clio var. Demek ki cliolarin vitesleri boyle. 1 ve 2. Vites ile 4 ve 5. Vites araliklari cok kotu. Uzun yolda yavaslamak gerekince 4e almak gerekiyor. Yavas giderken ozellikle yokuslarda 2 den 1e cekmek gerekiyor.

    Honda civic aracimda var, onda boyle sacmalillar yok. 50 km ye bile dussen 5. Viteste tikanmadan gidebiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 10 sayfa yazılmış çizilmiş ama ben de azıcık karalamak isterim.

    Öncelikle zırt pırt vites değiştiriyoruz v.b diyenler, manuelin olayı zaten bu. Ama arabanın motorunun da biraz esnek ve güçlü olması lazım.

    Yalnız manuelden zevk almak için illa 200 beygir arabaya gerek yok ya da illa 6500 devirde vites büyütmeye gerek yok. Sadece manuelin işleyişinden bile keyif alıyorum.

    Yani manuel vites 200 beygir üstü arabayla gazlamak dışında zevksizdir derseniz, ben de kafasına göre vites değiştiren, ikide bir işime karışan vitesi kötülerim mesela ama öyle bir anlayış yok.

    Ha siz gelip "Devir yükseltti vites büyüt, motorun gücü yetmedi vites düşür" den şikayet etmeniz abes olmuş ama. Şey gibi oluyor, "kaşığı tabağa daldır, kaşığa yemek geldi, yemeği ağzına götür, kaşık ağza girdi dur, dudakları kapat, kaşığı geri çek, yemeği çiğne, yut, tekrar kaşığı tabağa götür bu ne eziyet arkadaş" demek gibi.

    Aracın hızına göre vites değiştireceksiniz tabii. Bu bile zor geliyorsa otomatik alacaksınız. Hani senkromenç icat edilmemiş olsa, her vitesi çift debriyaj ile değiştirseniz anlayacağım da, toplamda 2 saniye sürmeyen bir işlem için bu kadar hayıflanmak tuhaf. Bir de dur kalk konusunda da bacağıma kramp giriyor demişsiniz, benim arabanın debriyajına bassanız demek ki 3 ay ayağınızın üstüne basamayacaksınız. Pamuk gibi debriyajı olan arabalara binip de bundan şikayet etmeniz de tuhaf.




  • renault şanzıman konusunda iyi değil ford-psa-vosvos-hyundia-kia grubu manuel konusunda iyidir

    otomatik şanzıman çok yoğun trafikte ve uzun yolda iyi değildir özellikle otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar

    amerika avrupa gibi 2-3 milyonlu şehirlerde trafiği az yerlerde idealdir

    istanbulda otomatik hep kısa ömürlü olur hemde yorabilir sadece sağ ayak çalışıyor kramp giriyor uyuşuyor çok yoğun trafikte

    manuelde ise sadece debriyajla sıkışık trafikte ilerleyebiliyorsun trafik biraz açıldımı sadece gazlada gidebiliyorsun

    ama tercih meselesi
  • manuel kullanmayı bilmiyorsunuz diye boş yapan arkadaşlar olmuş;

    *trafikte kullanınca sol bacağınız ağrıyor

    * öndeki arabanın arkasında yavaşlarken vites düşürmek tekrar arttırmak zor geliyor.

    *1. vitesten 2 vitese çıkıp tekrar 1. vitese düşmek zulüm. devir tutması için yarı debriyaj yapmanız da cabası.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-72FDED527

    manuel kullanmayı bilmiyorsunuz diye boş yapan arkadaşlar olmuş;

    *trafikte kullanınca sol bacağınız ağrıyor

    * öndeki arabanın arkasında yavaşlarken vites düşürmek tekrar arttırmak zor geliyor.

    *1. vitesten 2 vitese çıkıp tekrar 1. vitese düşmek zulüm. devir tutması için yarı debriyaj yapmanız da cabası.
    Sizin şanzımanınız eziyetmiş o zaman.
    Benim taş gibi debriyaja rağmen sol bacağımın ağrıdığını bilmem.

    Yavaşlarken vites düşürüp artırmak niye zor geliyor ki? Sonuçta hızınıza göre vites seçeceksiniz. Ya da motorunuz biraz güçlü olursa bu sorunu yaşamazsınız. Ben 3. vitesle 25 kilometreden toparlayabiliyorum. 4. vites de aşağı yukarı 30'dan toparlıyor.

    2'den 1'e geçişlerde benim arabada tuhaf bir olay var. Değil 2'den, 70'le 5. vitesle giderken bile 1. vitese geçiyor sorunsuz. O yüzden hiç sorun yaşamıyorum.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Orası öyle hocam da, özellikle istanbul gibi yerlerde otomatik de çok tatlı oluyor be. Trafiğin verdiği yorgunluğu (özellikle psikolojik) bayağı azaltıyor.
    Bir de böyle düz köy yollarında çok hoşuma gidiyor benim otomatik. Aslında tam manuellik yerler ama azıcık gazla hızlanırken otomatiğin 1'den 5'e kadar yayvan yayvan geçişleri çok hoşuma gidiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 10 Aralık 2019; 0:20:32 >
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.