Şimdi Ara

Manuel kullanınca sol ayak ağrıyor diyenler gelebilir mi lütfen?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
41
Cevap
0
Favori
7.543
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar nasıl vites değiştiriyorsunuz yada şöyle sorayım ne kullanıyorsunuz ? Bronz baskı balata mı kullanıyorsunuz da ağrıyor ? Bunu söyleyen arkadaşlar bana debriyaj pedalına nasıl bastığını anlatabilir mi lütfen ? Aracım standart bir aile otomobili ben topuğumu döşemeye koyuyorum sadece bir bilek hareketi ile debriyajı köküne kadar basabiliyorum gayet rahat bir şekilde ve ağrı sızı hiçbir şey olmuyor pedal normal sertlikte öyle taş gibi felan değil.Siz ne yapıyorsunuz peki ? Komple bacağınızı mı oynatıyorsunuz ileri geri ? Nasıl ağrıyor yani anlamıyorum.



  • Istanbula da beklerız
  • 1.5 dci kullan
  • Valla benim 2 araba da manuel, benzinli olanı kullanırken sol değil de sağ ayağım gaz pedalına basamamaktan ağrıyor

    Manuel insanı nasıl çileden çıkarır, baskı balatası biterse uyuz eşşek gibi bir debriyajla süründürür. Baskı balatayı değiştirince yine pamuk gibi olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhenatonnn

    1.5 dci kullan
    Yok forumdaşım. 2 litre fazla yaksın manuel renault olmasın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..Raptor..

    Valla benim 2 araba da manuel, benzinli olanı kullanırken sol değil de sağ ayağım gaz pedalına basamamaktan ağrıyor

    Manuel insanı nasıl çileden çıkarır, baskı balatası biterse uyuz eşşek gibi bir debriyajla süründürür. Baskı balatayı değiştirince yine pamuk gibi olur.
    valla benim aracımın baskı balatası bitti hiç farketmedim hatta debriyaj bilyası dağıldı pedal dipte takılı kaldı boşa alamadım vitesi bildiğin pedal geri gelmedi gömülü kaldı en dipte.Sanayiye attım kendimi güç bela, değiştirdim.Evet biraz fark ediyor değişince yumuşama oluyor ama dağlar kadar da bir fark olmuyor.Belki arabasına göre değişiyordur.Taş gibi debriyajların eski model araçlarda kaldığını düşünüyorum.Varsa da kendisi özel olarak spor aracına spor parça takmıştır ondan sert olmuştur.Yoksa bir üretici neden taş gibi pedal koysun ki.Ben istanbul trafiğinde sabahtan akşama kadar araç kullandığımda oldu fakat hiç yorulmadım.Bana direksiyon dersi veren hocam döşemede topuk hep sabit kalacak diye öğretmişti sağolsun.O günden beri öyle kullanıyorum hiç bacak ağrısı yaşamadım.Fakat ne zaman manuel otomatik karşılaştırması yapılan başlıklara denk gelsem internette hep bundan dert yakınıyorlar.Acaba basış şekillerimizde mi bir farklılık var ben onu merak ediyorum aslında.




  • 98 model Transporter kullanıyorum. Debriyaja topuk sabit basacak adamın öncelikle birkaç yıl sporcu geçmişine ve üstüne yaklaşık 50 numara ayağa sahip olması lazım ki o mesafede dibe doğru parmak uçları anca yetişebilsin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-5EF629EBB

    valla benim aracımın baskı balatası bitti hiç farketmedim hatta debriyaj bilyası dağıldı pedal dipte takılı kaldı boşa alamadım vitesi bildiğin pedal geri gelmedi gömülü kaldı en dipte.Sanayiye attım kendimi güç bela, değiştirdim.Evet biraz fark ediyor değişince yumuşama oluyor ama dağlar kadar da bir fark olmuyor.Belki arabasına göre değişiyordur.Taş gibi debriyajların eski model araçlarda kaldığını düşünüyorum.Varsa da kendisi özel olarak spor aracına spor parça takmıştır ondan sert olmuştur.Yoksa bir üretici neden taş gibi pedal koysun ki.Ben istanbul trafiğinde sabahtan akşama kadar araç kullandığımda oldu fakat hiç yorulmadım.Bana direksiyon dersi veren hocam döşemede topuk hep sabit kalacak diye öğretmişti sağolsun.O günden beri öyle kullanıyorum hiç bacak ağrısı yaşamadım.Fakat ne zaman manuel otomatik karşılaştırması yapılan başlıklara denk gelsem internette hep bundan dert yakınıyorlar.Acaba basış şekillerimizde mi bir farklılık var ben onu merak ediyorum aslında.

    Alıntıları Göster
    Yok hocam baya fark ediyor. Senin balata tam bitmemiş. Benim Doblo'yu 18 yıl aynı balata ile kullandım, artık araba iyice çekilmez hale gelmişti son zamanlarda. Debriyaj bıraktığım yerde 0.5 cm'de kavrıyordu. O aralığı kaçırırsan da sıkıntı

    Baskı balata geçen ay değişti şimdi araba 0 km otomobil debriyajı ile aynı oldu. Yanında 15 binde fiorinomuz var, sürekli ikisini de kullanınca fark daha da net oluyor.

    Bitik balata yoruyormuş. Bunu da öğrenmiş olduk.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ..Raptor.. -- 20 Nisan 2019; 17:49:55 >




  • Aslında tüm pedal ve direksiyonum belli bir oturuş pozisyonuna göre ayarlanması lazım. Bu çok ince bir çizgi. Yapabilen için her araç konforlu olur hiç bir yerin ağrımaz. Ben bazen tanıdığım aracını kullanıyorum otomatik , 10-20 km için adamın sürüş pozisyonunu bozmiyim diyorum. Gaz fren yaparken ayağım kasılıyor resmen.
  • Manuelciyim ama istanbul trafiği gibi ortamlarda cidden aranıyor otomatik.
  • Yıllar önce sıfır makyajlı Linea'yı bir süre kullanmıştım.Hayatımda kullandığım en yumuşak debriyaj pedalı o araçtaydı,abarttığımı düşünebilirsiniz ama gerçekten fren pedalı gibi yumuşaklığı vardı neredeyse.Ama şirket aracıydı,şu an ne haldedir bilmiyorum.
  • Sadece ben de olduğunu zannettiğim bir durumdu, sol bacağım kasılıyor sanki taş oluyor gece uyuyamıyorum, sırf bu nedenle şimdi otomatik araç alacağım bakalım değişecek mi! Araba sürmek benim için işkence, Aksarayın toplu taşıması ne yazık ki felaket 15km yolu 2 saatte gitmek zorunda kalıyorum. Eğer düzenli bisiklet yolları olsa, toplu taşıma iyi çalışsa kesinlikle araç kullanmak istemiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi derin68 -- 20 Nisan 2019; 18:55:3 >
  • Bende bu durumun abartıldığını düşünüyorum. İstanbulda yaşıyorum manuel ve otomatik araçları uzun dönem kullandım. Abartıldığı kadar yorucu olmadığını düşünüyorum. Hatta yokuş yukarı falan vites atamayan otomatik araba olmasındansa manuel tercih ederim.
  • Yeni araçlarda debriyaj desteği var hidrolik olması lazım pedalı yumuşatıyor biraz.
  • Ara sıra pederin manuel aracını kullanıyorum. İyiki otomatik aracım var. Şükürler olsun. Manuel ile size mutluluklar inşallah baskı balatanız 500 bin km gider
  • Topuğu yere sabitleyip vites değiştirenler ya debriyaj boyu çok kısa ve aşağıda kavrıyordur yada yarım debriyajla vites değiştiriyorsunuzdur.Opeller zaten eskiden beri viteslerinin kemikliğiyle ünlüdür.Nedendir bilinmez hala hissettirir bunu ve kesinlikle öyle topukla falan vites değiştirmek mümkün değil.İstanbul trafiğinde bacak kası yaptırır
  • Yogun trafikte sag ayak bile agriyor
  • Topuk yerdeyken, debriyaj hareketi yapilabilen pedal bu olsa gerek

    Manuel kullanınca sol ayak ağrıyor diyenler gelebilir mi lütfen?

    Manuel kullanınca sol ayak ağrıyor diyenler gelebilir mi lütfen?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 20 Nisan 2019; 20:51:19 >




  • Gökhan G. kullanıcısına yanıt
    Bu çoğu aracta böyle zaten konu sahibi nasil bacağını hareket ettirmeden bilek hareketi ile dibine kadar basabiliyor anlamadim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: general4242

    Bu çoğu aracta böyle zaten konu sahibi nasil bacağını hareket ettirmeden bilek hareketi ile dibine kadar basabiliyor anlamadim.
    Kardeşim, valla ben de anlamadım. Manuel araç, kullanmada devrim bu. Şayet, sol ayak ağrımasa, otomatik vites'e gerek duymazdım.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.