Şimdi Ara

Manuel araç aldık süremiyorum (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
169
Cevap
2
Favori
20.544
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Boş bir yere çıkıp aklına ne geliyorsa dene. Kesinlikle daha kolaylaşır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomatik araç ta kullansanız , acemisiniz şu an. Beklenmedik bir durumla karşılaşınca belli olur .

    Yani her türlü, tenha saatlerde kullana kullana ilerletmeniz lazım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Durum bir süre daha devam ederse hiç uğraşmayın babanızada ben bunu sürmek istemiyorum stres oluyorum satalım otomatik alalım demelisiniz.ne derse desin.Bir hafta söylenir sonra biter.
    Tavsiyem boş arazide dur kalk çalışın.Sonra üşenmeyin müsait bir yerde hafif eğimli yerde debriajla aracı tutmaya çalışın.Kavrama noktası var orayı hissetmeye başlayacaksınız.Olmadı yalınayak deneyin.Olmadı devir saatine bakıp devirin oynamasından o nokatayı bulmaya çalışın.Yanınızda işi bilen bir arkadaşınız varsa çok fazla yardımcı olacaktır.Hafif meğil hallolunca en dik yokuşlarda deneyin.Olmadı el freniyle yokuşun ortasında deneyin.Bunu söylüyorum çünkü dur kalk işini debriaj olayını bu şekilde çözersiniz.Sonra vites küçültme araca yığılma yaptırmadan.Yani belli bir viteste belli bir hızda giderken bir alt vitese geçtiğinizde aracın tepkisine bakıp aracı tanımaya çalışın.Sizin yaşadığınızı bir çok insan yaşadı ,hala da yaşıyor.Ama otomatik takıntısı yaptıysanız bu manuelde ustalaşmanızı zorlaştırır.İnsan kendini birşeyde mecbur hissedince daha çabuk öğreniyor.Ama illa manuelde gerekli değil.Çok az insan performanslı araç sahibi ve çok az insanın aracı öyle bastınmı zıplıyor.Yani manuel zevktir,şöyledir, böyledir
    Az bir insan görüşüdür.Buralarda çok duyarız çünkü zaten otomobil formu.Yani zaten ilgi duyanlar genelde buralarda yazıyor..Genelde birkere kullanmış olan vazgeçmek istemiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yokuşta el freni ile kaldır araba baktın gitmek istiyor ama gidemiyor gazdan ayağını oynatmadan indir el frenini tamamdır. Gerisine alışırsın. Düz vites araba yorucudur ama kullanılır zaten clio almışın kasada kibar zorluk çıkarmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 9 yıldır manuel araç kullanırım, hatta ikinci aracımı bile manuel aldım. Bende ilk başlarda sizin gibi çok stop ettiriyordum ancak zamanında pratik yapa yapa alıştım. Otomatik de kullanabiliyorum manuel de.
  • BR9 kullanıcısına yanıt
    Serviste aracın rölantisini bir miktar yükselttirin*. Bu sizin yokuşta kalkma sorununuzu büyük oranda çözecektir. Debriyajı kavrama noktasına gelene kadar kaldırın, debriyaj kavrama noktasındaysa freni bırakınca araç geri kaymaz. Debriyaj kavrama noktasına geldiğinde devir saati düşer gibi olur ordan anlayabilirsiniz. Freni bırakıp gaza yavaşça basın arabaiki üç metre kadar yürüyünce debriyajı bırakın.

    *Sürücü kursları falan böyle yapar, acemi olan aday olur olmadık yerlerde stop ettirmesin diye.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ipli jeton -- 10 Temmuz 2019; 16:1:12 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iquique

    manuel araç kullanamayan bir zahmet ehliyetini iade etsin. trafikte haddinden fazla acemi sürücü mevcut. ehliyet iptalleri şart.
    manuel bilmemek = araç sürmeyi bilmemek algısı çok yanlış. araç sürmeyi bilmek = direksiyon hakimiyeti , trafik kurallarına uymak.gerisi boş. isteyen manuel isteyen otomatik kullanır. önemli olan bu özellikleri barındırmak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-714AB4560

    manuel bilmemek = araç sürmeyi bilmemek algısı çok yanlış. araç sürmeyi bilmek = direksiyon hakimiyeti , trafik kurallarına uymak.gerisi boş. isteyen manuel isteyen otomatik kullanır. önemli olan bu özellikleri barındırmak.

    Alıntıları Göster
    yokuş yukarı arabayı geri kaçıran adam/kadın araba kullanmamalı. iki aracın arasına park edemeyen kullanmamalı. geri geri düzgün şekilde manevra yapamayan kullanmamalı. sol şeritten 50 ile tın tın gidenler kullanmamalı. benim elimde yetki olsa; trafikte gezinen insanların yarısının ehliyetini elinden alırdım.




  • El freni çekik iken hafif gaz verip aracin burnunu kaldırmasını bekle kalktığı yer kavrama noktası ondan sonrası el frenin indirip hafif gaz verip debriyajdan ağagı çekmendir. tenha bir yer bul biraz alıştırma yap yoldada kalkışta arkadakileri düşünme 1 dk beklesin.

    edit:(Araçta yokuş kalkış desteği vardir yada aktif değildir onu bir araştırın )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi selimyzc -- 10 Temmuz 2019; 16:40:24 >
  • Buraya yazmaya uğraşacağınıza gidip pratik yapsanız daha kolay öğrenirsiniz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hocam ehliyetimi aldığım dönemlerde aynısını ben de yaşadım,size tavsiyem kalkış yaparken debriyajı çekmeden 3000-3500 devire kadar gaz verin ve sonra debriyajı yavaş yavaş çekin, sonrasına alisicaksiniz zaten

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • dert ettiğin şeye bak :)
    zamanla alışırsın bu hep böyle olmuştur ,hatta başka bir araca geçtiğin zaman kısa bir süre alışma faslı yaşarsın

    normaldir yani :)
  • Yapacağın tek şey kavrama noktasına alışmak.

    Eğer aracı debriyajın kavrama noktasında sabit tutarsan en dik yokuşta bile(özellikle dizelse) araç ne geriye gider, ne de stop eder. Tek kötü yanı balata erken biter.


    Bu arada elektronik, hidrolik direksiyonlu araç kullananlar araba kullanıyorum demesin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle yeni aracınız hayırlı olsun.

    Bende kendi kardeşime manuel vitesli araç sürmesini öğretiyorum.

    Benim kardeşim için yaptığım alıştırma sistemi şu şekilde;

    1.Daha önce manuel araç hiç sürmediyseniz boş bir arazide ufak dur kalklar ile aracın kavrama noktasını ve vites geçişleri için alıştırmalar yapabilirsiniz. ( Ben kardeşimi Formula 1 pisti yanındaki boş arazide bu şekilde öğretmeye başladım ve sonrasında geniş yolda bir iki tur attık. )

    2. Yukarıdaki adımı başarılı bir şekilde tamamladığınızı ve arabaya artık yabancı olmadığınızı varsayıyorum. Yanınızda bir bilen şoför eşliğinde otoban ve şehirler arası yollarda 50-100km araç sürebilirsiniz. ( Kardeşim ile İstanbul-Edirne, İstanbul-İzmir, İzmir-Çeşme , İstanbul-Kütahya yollarında 50 100 km şeklinde ufak sürüş tecrübesi kazanması açından bu şekilde bir yol izledim. En azından gideceğiniz yön tek ve yandan aniden bir araç çıkma olasılığı daha az oluyor. Birde kardeşim için tabela kontrolü açısından iyi oluyor. )

    3. Akşam veya sabah erken saatlerde şehir içinde trafiğin daha sakin olduğu zamanlarda araç ile ufak şehir içi turlar atmak.

    Bana göre en zor kısmı maalesef ki ülkemizde şehir içinde manuel araç sürmek.

    Nerede yaşadığınızı bilmiyorum fakat büyük bir şehirde yaşıyorsanız maalesef biraz daha işiniz zorlaşıyor.

    İçinizdeki rampada stoplar mıyım? Aracı bir yere vurur muyum ? Vitesi ne zaman değiştirmeliyim gibi sorular zaman içerisinde pratik yaptığınız taktirde azalacaktır. Azalacaktır dememdeki neden de bende 5 senedir aktif araç kullanmama rağmen yaşadığım yere yakın bir rampada her zaman içimde aracı stoplar mıyım teredüttü oluyor.


    NOT: Kardeşimin B sınıfı ehliyeti var. Ben kendisine zorla stajyer ehliyetine kalması gerektiğini söylediğimde bana çok tepki vermişti. Ama şimdiki durumunu görünce abi hak veriyor. Maalesef ülkemizde araç sürme tam olarak öğretilmeden insanlar çok kolay ehliyet sahibi oluyor. Bu sisteme bende dahilim.

    Arkanızdan sürekli sizi aracı ile taciz etmeye çalışan insan oluşumlarına da kulak asmayın.




  • Usta ve uzman olmak tabiri çok yanlış
    Kamuda şoförüm ve 6 yıldır geçiş ustunlugu olan sirenli ve çakarlı aracı yüksek hızda kullaniyorum
    Neler çektigimi nelerle karsılastigimi kac kere kaza yaptigimi yazsam yeni konu açmam gerekir
    Her ehliyet sahibini usta ve uzman olarak tanimlamak yeterlilik acisindan buyuk yanliş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • konu sahibi arkadaşım kafana takma. en kral şöför bile bir zamanlar senin yaşadıklarını yaşadı.

    aynı şeyleri bende yaşadım. 12 sene olmuş ehliyet alalı. şimdi dünyanın en zor trafiğine götür araba kullanırım hiç de gerilmem. alışcaksın yavaş yavaş süreceksin başka çaresi yok. sürmeden pratik yapmadan pişemessin. yoğun olmayan saatlerde çık dolaş sürekli.
  • İdeal olanı konuşursak, her yeni sürücü en az 1 sene otomatik arabayla sürmeye başlamalı, araç ve trafik hakimiyetini tam olarak anlamalıdır. Sonrasında istenirse manuele geçilir.

    Para durumu manuele el veriyorsa kesinlikle boş arazide ve sakin sokaklarda en az birkaç ay alıştırma yapılmalı, tam olarak alıştığı düşünülünce trafiğe çıkılmalıdır.

    Fakat genel olarak manuel kullanmak acemi sürücüler ve dolayısıyla tüm sürücüler için çok büyük bir tehdittir, yeni sürücünün vitesleri düşünmek yerine trafiğe odaklanması gerekir.
  • Anahtarsız girişi olmayan araba aldım, arabaya giremiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Debriaj ve gaza ufak ufak basarak arabanın tepkisini ölçün sonradan alışırsınız kadrana bakarak boş arazide alışılır ama son model arabada manuel alınmaz bence tam otomatik 6 vitesli şanzımanlar güzeol oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dunyanin binbir turlu hali var acil bir durum olur ve kullanman gereken arac manuel olabilir. o yuzden manuel araca herkesin hakim olmasi gerekir. yokusta manuel arabayi el freni yardimsiz kaldiramayan bence trafige cikmamali.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.