Şimdi Ara

Mantıksız cümleler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
380
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Mutlak olmak mantığın özüdür.
    Mantık ya insan için mutlaktır ya da hiç tam anlamıyla var olmamıştır.
    Eğer mantık insanda hep hakim değil ise, mantığın geçerliliği belirsiz olur. Mantığın alanından çıkıldığı anda yapılacak herhangi bir şey mantığa eşit derecede karşıtlık oluşturur. Yani mantıksız davranıp çok yemek yiyen ile mantıksız davranıp seri katil olan kişiler mantığa aynı derecede karşı çıkmış olurlar. Mantık anlıkta ya vardır ya da yoktur, 3. bir ihtimal yoktur. Mantık bir anda yoksa, sonraki anda var olmasının da pek bir anlamı yoktur. Çünkü mantık insanın kendine göre ayarlayabildiği, açma kapama düğmesi ile kontrol edebildiği bir şey ise, onun evrenselliği ihlal edilmiştir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Artık günümüzde 2000 yıl öncesindeki döneme ait olmayan bilgiyle sıfırdan felsefe yapılamaz. Yapılır evet ama sonucu da dönemine ait olur. herşeyi yeniden keşfetmeye gerek yok, bilimdallarının spesifik alanlarına yönelik en son araştırmalar takip edilir bu yönden tıkanan bilim için felsefeyle yeni alanlara yol açılır ya da disiplinler arası bilgi sahibi olarak yepyeni çıkarımlar sentezlenir. Yani bilgi birikimi olmadan yapılan felsefe reaktif bir davranış olacaktır. Mesela karl marx ekonomi antropoloji sosyoloji bilmeden eserlerini nasıl ortaya koyabilir? Niels bohr fizik bilmeden kuantum kuramını nasıl bulabilir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • avcılarınavcısı kullanıcısına yanıt
    Bunu şahsıma yöneltilmiş bir eleştiri olarak anlıyorum.
    Ben bilim adamı değilim. Bilim benim rehberim de değil. Ha bu bilime karşıyım demek değil tabii. Sadece benim (en azından bu konuda) ilgilendiğim alanlar bahsettiğiniz alanlar değil. Herhangi bir iddiam da yok zaten. Ne düzgün felsefe yaptığımı iddia ediyorum, ne de konudan da anlaşılacağı üzere mantıklı olduğumu iddia ediyorum.
    Bu konuda bahsettiğim şeyler hangi bilim dalının içine giriyor ve siz mantığın evrenselliği ile ilgili konuşmadan önce hangi bilimsel araştırmaları incelememi tavsiye edersiniz? Ya da direk bu konuyla ilgili konuşmamalı mı?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • LePortaBim kullanıcısına yanıt
    Sosyal psikoloji sosyoloji kültürel antropoloji .. Bir çok bilimdalı var bununla ilgili, biraz bu konulara hakim olunca insanın gözüne komik görünüyor konu. Daha çok hakim olana da yazdıklarım komik görünüyordur ama newtonun dizik kanunlarını bilmek için bütün fiziği hakim olmak gerekmez vs. Konu felsefe olunca bilimi çok kullanmak da yaratıcılığı engelliyor yani tartışılmasında sorun yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • avcılarınavcısı kullanıcısına yanıt
    Sosyoloji ve antropolojinin bu konuyla pek bir alakası olduğunu düşünmüyorum. Ayrıca saydığınız alanlar şimdilik ilgi duyduğum ve araştırdığım bilimler değiller. Psikolojiye meraklıyım ama çok fazla bir araştırmam yok. Psikoloji okumayı düşünüyorum, eğer nasip olursa kişisel gelişim açısından da önemli olacağını düşünüyorum. Bir de daha lise 1. sınıf olduğum için en azından doğa bilimlerine çok hakim olmam beklenemez diye düşünüyorum, zira fene çok bir ilgim de yok.
    Onun dışında felsefenin bilime tam anlamıyla bağımlı olduğunu da düşünmüyorum. Bilim, bilim felsefesine bağımlıdır ama felsefenin her problemi bilimle doğrudan ilişkili olmak zorunda değildir bence.
    Ayrıca konuda söylediğim şeylerin tam olarak aynısı olmasa da ana fikir olarak çok benzer bazı şeyler Kierkegaard ve onun gibi bazı varoluşçu filozoflar tarafından dillendirilen şeyler. Bu adamlar milattan önceki zamanlarda yaşamadılar, 19. ve 20. Yy da yaşadılar. Varoluşçuluğa ve Kierkegaard'a karşı olabilirsiniz ama bunlar beni fazlasıyla etkileyen şeylerdir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.