Şimdi Ara

Mantık Evliliği: Renault Fluence 1.5 dci EDC

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
0
Favori
4.015
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Başlıktan anlaşılacağı üzere, hiç sevmediğim bir model olmasına rağmen, imzamdaki Astra ile takas yaparak 2012 Model, 132000 km'de, Dizel, Yarı-Otomatik Fluence alma arefesindeyim. Araç için maksimum 45-50 bin TL'ye çıkacaktım, buna karar verdim. Gerekçelerimi yazacağım, unuttuklarım, aracın bilmediğim dezavantajları varsa ekleyenler olursa sevinirim.

    Fluence Alma Gerekçeleri:
    1. 1.5 dci ve EDC: Ülkenin şartlarında dizel-otomatik bir araç almaya kalktığınızda en uygun kombinasyon gibi. Motor ve şanzıman ömrü çok uzun. Şanzımanı çift kavrama olduğu için vites geçişlerinin çok konforlu olmasını da bekliyorum. Vites konforu istendiğinde ya tam otomatik Civic vb. seçilmeli, LPG'ye mahkum olunmalı, ya da DSG gibi konforlu bir şanzıman seçilip patlayacağı gün beklenmeli (Lütfen konu buradan dallanmasın ve Fluence etrafında dönsün), veya DCT için i30'a yüksek fiyat verilmeli. Başka alternatif varsa da bilmiyorum. Ancak, Astra vites konforuyla beni mahvetti, sanırım ne alsam mutlu olurum
    2. Sedan, Uzun ve Geniş: Evliyim ve bir çocuğum var, Astra, özellikle arka yaşam alanıyla bizi hayal kırıklığına uğrattı.
    3. Motor şanzıman kombinasyonuna rağmen fiyatının uygunluğu.

    Fluence konusunda bilinmeyenler:
    1. EuroNCAP sadece elektrikli ZE modeli için testler yapmış olmalı ve sonuç 4 yıldız, ama onunla normal Fluence tamamen farklı olabilir. Fluence'ın genel olarak şasi ve kabin güvenliği açısından performansı nasıldır?
    2. Tahminden öte, şansımanın vites geçişleri nasıldır? Tam otomatik vitese yakın bir konfor var mıdır?
    3. Aracın yüksek hızlarda trim sesi, motor ve yol sesi izolasyon başarısı nasıldır? (Astra'da 120 km/h sonrasında çok rahatsız oluyoruz, arka koltuğa neredeyse bağırarak konuşmak zorunda kalıyorum.)
    4. Aracın bu makyajsız modelinin bilinen, kronik sorunları var mıdır?

    Aracı bilenler yazarsa, bana ve belki de gelecekteki potansiyel alıcılarına, "Şirket Arabası" imajını çok aşamamış Fluence ile ilgili aydınlatıcı olabilir.







  • Megane sport tourer edc de olabilir alternatif olarak. Dizel otomatik dediğiniz gibi en mantıklı seçenekler. İ30 unda dizel tam otomatik olanını da düşünebilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gayet mantıklı bir kombinasyon f/p olarak bence de. Alcağınız araca iyi baktırın, 60 binde triger değişimi olması gerek yani ikinci kez triger değişimi yapılmış olmalı. otomatik viteslisini sürmedim ancak yolculuk ettim, şanzıman konforu fena deildi. Araçta da rahatsızlık veren bir konforsuzluk sezmemiştim. Hayırlı olsun..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marmaratic

    Megane sport tourer edc de olabilir alternatif olarak. Dizel otomatik dediğiniz gibi en mantıklı seçenekler. İ30 unda dizel tam otomatik olanını da düşünebilirsiniz.

    Teşekkürler katkınız için. Megane Sport Tourer en sevdiğim araçlardan birisidir aslında. Ama 50'nin üstüne tırmanmış fiyatları. i30'un dizel tam otomatiği yok diye biliyorum. Yeni gelen çift kavrama DCT şanzımanı mı kast ediyorsunuz? O ise eğer, çok pahalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otosarrafı

    Gayet mantıklı bir kombinasyon f/p olarak bence de. Alcağınız araca iyi baktırın, 60 binde triger değişimi olması gerek yani ikinci kez triger değişimi yapılmış olmalı. otomatik viteslisini sürmedim ancak yolculuk ettim, şanzıman konforu fena deildi. Araçta da rahatsızlık veren bir konforsuzluk sezmemiştim. Hayırlı olsun..

    2011'den sonraki 1.5 dci için ağır bakım 80 bin kilometre olarak belirlenmiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alistar -- 10 Temmuz 2015; 16:43:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otosarrafı

    Gayet mantıklı bir kombinasyon f/p olarak bence de. Alcağınız araca iyi baktırın, 60 binde triger değişimi olması gerek yani ikinci kez triger değişimi yapılmış olmalı. otomatik viteslisini sürmedim ancak yolculuk ettim, şanzıman konforu fena deildi. Araçta da rahatsızlık veren bir konforsuzluk sezmemiştim. Hayırlı olsun..

    Teşekkürler. Çok önemli bir konuyu hatırlattınız şimdi: 80 binde triger kayışı yetkili serviste değişmiş, araç şu anda 132000 km. İkinci kez triger değişimi ne zaman olmalı acaba? 160000km mi, yoksa yıla dayalı bir kriter mi vardır? Ayrıca Renault 1.5 dci için 132000 km aslında hiç bir şey düzenli bakım yapılmışsa, ama malesef Türkiye'de 100000 sonrası ölü muamelesi yapılıyor. Bu muameleyi haklı çıkaran bir gerekçe var mı acaba?




  • arabaci_takimi A kullanıcısına yanıt
    Evet makyajsız i30larda dizel ve tam otomatik mevcut.

    Fluence için triger 80.000 veya 4 yıl değiştirilmeli, her 120.000 kmde soğutma sıvısı ve fren hidroliği değiştirilmeli.

    100.000 algısının haklı hiçbir sebebi yoktur, bakımları zamanında yapılan vr düzgün kullanılan bir otomobil 250 bini rahatlıkla devirir.

    Yalnız siz 130küsür binde araç alacaksınız. Bu kilometre boyunca aracın çok hırpalanmış olma ihtimali var. Servis ekspertizde az çok anlar. Bir diğer eksi ise bu aracı alsanız 160–170 binde zor satılır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arabaci_takimi

    quote:

    Orijinalden alıntı: otosarrafı

    Gayet mantıklı bir kombinasyon f/p olarak bence de. Alcağınız araca iyi baktırın, 60 binde triger değişimi olması gerek yani ikinci kez triger değişimi yapılmış olmalı. otomatik viteslisini sürmedim ancak yolculuk ettim, şanzıman konforu fena deildi. Araçta da rahatsızlık veren bir konforsuzluk sezmemiştim. Hayırlı olsun..

    Teşekkürler. Çok önemli bir konuyu hatırlattınız şimdi: 80 binde triger kayışı yetkili serviste değişmiş, araç şu anda 132000 km. İkinci kez triger değişimi ne zaman olmalı acaba? 160000km mi, yoksa yıla dayalı bir kriter mi vardır? Ayrıca Renault 1.5 dci için 132000 km aslında hiç bir şey düzenli bakım yapılmışsa, ama malesef Türkiye'de 100000 sonrası ölü muamelesi yapılıyor. Bu muameleyi haklı çıkaran bir gerekçe var mı acaba?

    4 yıldır aynı aracı kullanıyorum,

    Bakım aralığı yılda 1kez veya her 20bin km hangisi önce dolarsa

    Triger her 4 yıl veya her 80bin km höd

    Her konuda yardımcı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2012 model araç o kadar kilometreyi nasıl yapmış maşallah? Şirket aracı olabilir, araştırın bence

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yıllık 44 bin km? Şirket aracı...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.5 dci 105 bg. 2010 model aracımda 85000 km . yapmış durumdayım . Araç için söylenebilecek tek kusur 132000 km .olması onun haricinde uygun yakıtlı , yeterince lüks F/P oranı oldukça iyi diyebilirim .
  • Birazda bütçeyi zorla düşük km olanını al hiç değilse gözün hep km sayacında olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hangi sirketin otm vites aldığını gördünüz de hemen sirket aracı muamelesi yapıyorsunuz evet aracın km fazla ama hemen şirket aracı muamelesi yapmak yanlış olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Başligi görünce yeni otopark testi sanmistim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otopark`ın test başlıklarına benzettim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şöyle söyleyeyim, 92 model aracım uzun yolda bu araçtan daha rahat.
  • Hocam almışken kesinlikle sport tourer almaya çalışın, fluence ile aralarında çok fark var. Fluence aşırı güvensiz bir araç, astradan sonra üzer sizi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Buyrun fluence çarpışma testi.

    http://m.youtube.com/watch?v=NchNDro0a0Yundefined



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mr.big -- 10 Temmuz 2015; 18:47:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2011 model flence edc dynamic araç kullanıyorum şu anda 50.000 küsür kmde 45 binde almıştım, ben çok memnunum yol tutuşu falan okadar da berbat bir araç değil, yalıtımı çok güzel, yakıtı on numara servis 20bin kmde bir kere ve honda, fiat, toyota,wv gibi pahalı değil, arabadan herkes anlıyor, ustasıda parçasıda bol. geniş koltukları rahat, donanım zengini vs vs vs... bence, kendi fikrimce tam aile arabası. bagajı doldur doldur dolmuyor:)

    işte bu sebeblerden memnun kaldığım için aracımı satıp sıfırını almayı düşünüyorum. ben çok memnunum
  • Donanımı yazmamışsınız ama Fluence'larda donanım seviyesi çok şeyi değiştiriyor, kapı içleri bile farklı. Dynamic almışsınız umarım. Fluence'ın bu kötü imajının en büyük sebebi düşük donanım seviyeli araçlar. Dynamic olanlarda malzeme kalitesi falan sınıfının kesinlikle altında değil.

    EDC konforlu, DSG biraz daha hızlı ama normal kullanıcı için bir anlamı yok bence. Sadece manuele çekip kullanırsanız aradaki farkı hissedersiniz.

    Yol tutuşu kötü değil ama alışana kadar baya korkarkısınız. Fluence yüksek yapısı ve yumuşak süspansiyonu yüzünden virajlarda yatar özellikle opel gibi sert bir araçtan geçiyorsanız kesinlikle korkarsınız başlarda ama bu yatma hissine alışınca limitlerin öyle çok düşük olmadığını görürsünüz. Yani araç yatıyor ama savrulup gitmiyor.

    EDC olanlarda ESP mevcut, Renault sağolsun ESP'yi aşırı agresif ayarlamış öyleki neredeyse 1 derece kaysanız ESP devreye giriyor, spor seçeneği ya da kapatma seçeneği olmadığından biraz sportif/sert kullanıyorsanız ESP ışıklarını oldukça sık görebilirsiniz. Azıcık kaymaya izin veren bir sport seçeneği olaydı iyiydi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BenGiDeR -- 10 Temmuz 2015; 20:01:24 >




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.