Şimdi Ara

Makyajlanan Peugeot 308,Geyik(Moose)testinde çok başarılı. (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
231
Cevap
4
Favori
16.451
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
26 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Bilader sen fena halde yanlışsın haberin olsun. Daha önce düzeltmeye çalıştım ama sürekli aynı şeyleri yazıyorsun, bana da aynı şeyleri yazdırıyorsun. Bunu bu test için son kez yazıcam ve tekrar bu konuya girmem sıktı artık. Sen tam olarak bu testin gerektirdiği ciddi avantaj sağlayan belli unsurları (hafif gövde, optimum iz açıklığı, aks aralığı ve iyi çalışan Esp) temel kabul edip, bütün arabaları bunun üzerine inşa edip kıyaslamaya çalışıyorsun. Bende 308'in tutumundaki başarıyı AMG Gtc ile kıyasladım ama bu hızlarda, bu test koşullarında ve böyle temiz, herhangi bir ekstrem süspansiyon açı değişimi gerektirmeyen asfalt ve ESP açık koşullarda yaptım bunu. Şu teste bakıp da M2'den üstün yol tutuyor bu araba falan demek çok saçma, 15 yıl önce de getir Focus St'yi, bu testi E46 M3'ten daha hızlı ve keskin bitirecek ve öyleydi de. Bu yeni bir durum değil sen bunu yeni farkediyorsun sadece.

    Tekrar yazalım, moose test kesinlikle tam bir yol tutuş testi değildir, yol tutuş "karakteri", kıvraklık, çeviklik ve emniyet açısından güzel geri bildirimler verir burada da 308'in başarısını görüyoruz ancak herşeyden önce "sürüş güvenliği testidir". Sadece ağırlık transferi ve engelden kaçma baz alınmış, üstelik ESP açık, başka hiçbir test yok. Yol tutuş dedin mi bunun içine bir sürü yol koşulu, bir sürü viraj tipi, hem bu test gibi bu hızlarda ani ağırlık transferi, hemde daha yüksek hızlarda aracın arkasını getirmeyi gerektirebilecek durumlar gelir, hemde bu işler ESP kapalı yapılır ki mekanik limitler ve limit ötesi şasi karakteri görülsün. Tam M2'nin başlayacağı yerde 308 bitiyor, ESP açık zira arabada ve mükemmel çalışıyor sistem görüldüğü üzere.

    Bazı km77 videoların altına hit almış yorumlar var, neden bir Civic'in parkuru 911 turbo gibi tamamladığını açıklayan. Birebir anlattığım unsurları özetlemişler. Diğer birçok videoda da insanlar şok oluyor, hayalleri falan yıkılıyor nasıl şu araba bundan hızlı olur diye. Bunun tek bir sebebi var, çoğu kişi yol tutuş ne demek bilmiyor. Sürüş emniyeti ile yol tutuş meselesi birbirine dolanmış vaziyette. Yukarı GTI clubsport videosu konulup VW'ne gömülmüş, bu forumda belki en ciddi VW sevmeyen adamlardan biriyim ama VW bu arabayı özellikle burnu viraja keskin girsin, arkası da direksiyon tepkilerine çabuk cevap verip açılsın gibi bir nordschleife ayarı yapmışken, bunu çıkıp kukalar arasında test edip 308'le Civicle kıyaslamak bu işi bilmemektir. Sürüş güvenliği olarak kıyaslayabilirsin, salt yol tutuş olarak kıyaslayamazsın.




  • Gökten peygamber inse, yıldızlar Peugeot 308 bu kasasıyla malum markadan iyi yol tutuyor diye yazsa yine bu fanları inandıramazsınız. Bunlar bu markalara iman etmiş kişiler. Boşuna yazıyorsunuz...

    Bende 308 planı yapıyorum. Ama ben 1.5 bluehdi 130 bg eat8 modelini bekliyorum. Aracı sıfır alıp 8-10 sene kullanan birisiyim. İyiki Peugeot tutmuyor iyiki algısı kötü:)

    Ayrıca burada kimse ESP kapalı muhabbeti yapmasın. Bu forumda herhangi bir aracı ESP kapalı şekilde limitlerinde kullanacak kişi sayısı 2-3 kişiyi geçmez. Normal hayatta viraja girmesini bilene çok az rastladım. 2016 yazında sahil yolunu kullanarak Mersin'den Antalya'ya geçtim ve sinir krizi geçirdim. Türkiye'deki normal bir sürücü için 308 deki yol tutuş limiti yeterde artar bile. 100 liralık araba ile 400 liralık sport modelleri karşılaştırmak akıl işi değil. Gerçi buradakilerin hepsi Sebastian loeb ama olsun:))))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi boraycan -- 27 Aralık 2017; 12:22:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyzade0606

    bu testler fikir verir en iyiyi Belirlemez.

    testin piçliğini söyleyeyim herkes dikkat etsin.

    İlk kontra da esp devreye giriyor o sırada bazı markalar özellikle wv dikkat ettim hızı acayip düşürüyor ikinci kontra da çok rahat geçiyor /geçmeye çalışıyor.


    olay yüzde 80 esp yazılım ile ilgili


    Bu test adil olması için ilk kontradan sonra 2.kontraya girerken araç hızları ölçülmeli.



    o yüzden kimse aklınca en iyisi seçmeye çalışmasın

    Kukayi devirmeden gecitigi hiza bakilir.

    Zorlama yorumlarla ve çikarimlarla olmaz bu iş.

    Gunluk hayattaki benzer senaryolarda belli hizlarda savrulup savrulmamayı temsil eder bu test.

    Bahsettiginiz gibi detaylar yoktur günluk hayatta

    doğru günlük hayat bu Videolarda işlenen senaryodan daha basit ve değişkenleri daha azdır.

    hey Allah'ım!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Buradaki en buyuk fark pilot sport3 lerin performansi.Ilaveten 18 inc ebatlar ve karsinda 16inc lik energy saver ile golf.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Bilader sen fena halde yanlışsın haberin olsun. Daha önce düzeltmeye çalıştım ama sürekli aynı şeyleri yazıyorsun, bana da aynı şeyleri yazdırıyorsun. Bunu bu test için son kez yazıcam ve tekrar bu konuya girmem sıktı artık. Sen tam olarak bu testin gerektirdiği ciddi avantaj sağlayan belli unsurları (hafif gövde, optimum iz açıklığı, aks aralığı ve iyi çalışan Esp) temel kabul edip, bütün arabaları bunun üzerine inşa edip kıyaslamaya çalışıyorsun. Bende 308'in tutumundaki başarıyı AMG Gtc ile kıyasladım ama bu hızlarda, bu test koşullarında ve böyle temiz, herhangi bir ekstrem süspansiyon açı değişimi gerektirmeyen asfalt ve ESP açık koşullarda yaptım bunu. Şu teste bakıp da M2'den üstün yol tutuyor bu araba falan demek çok saçma, 15 yıl önce de getir Focus St'yi, bu testi E46 M3'ten daha hızlı ve keskin bitirecek ve öyleydi de. Bu yeni bir durum değil sen bunu yeni farkediyorsun sadece.

    Tekrar yazalım, moose test kesinlikle tam bir yol tutuş testi değildir, yol tutuş "karakteri", kıvraklık, çeviklik ve emniyet açısından güzel geri bildirimler verir burada da 308'in başarısını görüyoruz ancak herşeyden önce "sürüş güvenliği testidir". Sadece ağırlık transferi ve engelden kaçma baz alınmış, üstelik ESP açık, başka hiçbir test yok. Yol tutuş dedin mi bunun içine bir sürü yol koşulu, bir sürü viraj tipi, hem bu test gibi bu hızlarda ani ağırlık transferi, hemde daha yüksek hızlarda aracın arkasını getirmeyi gerektirebilecek durumlar gelir, hemde bu işler ESP kapalı yapılır ki mekanik limitler ve limit ötesi şasi karakteri görülsün. Tam M2'nin başlayacağı yerde 308 bitiyor, ESP açık zira arabada ve mükemmel çalışıyor sistem görüldüğü üzere.

    Bazı km77 videoların altına hit almış yorumlar var, neden bir Civic'in parkuru 911 turbo gibi tamamladığını açıklayan. Birebir anlattığım unsurları özetlemişler. Diğer birçok videoda da insanlar şok oluyor, hayalleri falan yıkılıyor nasıl şu araba bundan hızlı olur diye. Bunun tek bir sebebi var, çoğu kişi yol tutuş ne demek bilmiyor. Sürüş emniyeti ile yol tutuş meselesi birbirine dolanmış vaziyette. Yukarı GTI clubsport videosu konulup VW'ne gömülmüş, bu forumda belki en ciddi VW sevmeyen adamlardan biriyim ama VW bu arabayı özellikle burnu viraja keskin girsin, arkası da direksiyon tepkilerine çabuk cevap verip açılsın gibi bir nordschleife ayarı yapmışken, bunu çıkıp kukalar arasında test edip 308'le Civicle kıyaslamak bu işi bilmemektir. Sürüş güvenliği olarak kıyaslayabilirsin, salt yol tutuş olarak kıyaslayamazsın.

    Focus RS'e Nord ayarı yapılmamış mı ? Her Nord ayarı yapılan araba böyle kendini mi dağıtıyor. :) Audi A3 neredeyse benzer karakterde saçmalamış.

    Mesela şu videoda 308 GTI daha hızlı dönmüş. Bu teste girse Golf gibi çuvallar mı yoksa limiti daha mı yukarı taşır ?

    https://youtu.be/0DrfMKbd9mc

    Belli ki sportif sürüş sağlamak için Golf GTI'da devreye geç giren ESP sonucu böyle bir olay yaşanıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gorod -- 27 Aralık 2017; 12:37:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    cidden bu durum benimde canımı sıkmaya başladı bilmiyorum ingilizce kaynak ve otomativ dergilerini araştırıyomusun bundan 10 sene önce esp bu kadar yaygın değilkende moose testler yapılırdı ve skidpad yoltutuşu hakkında ölçülebilir değerlerin verildiği tek testti rwd nin fwd den 2 tane avantajı var biri ilk kakkişta agırlık transferinden ötürü arka tekerleklerin yola daha iyi oturması ikinci avantajıda viraj çıkışında gaz basıldığında torqsteera kalmaması başkada bi avantajı yok 70 te arkasını daha cabuk bırakacak araba 180 de de arkasını daha cabuk bırakacaktır ve 180 de yanlayarak dönemezsin virajı ayrıyetten fizikteki kurallar bellidir basittir nettir oo bmw mercedes rwd efsane yol tutuyor dersen fiziğe ters düşer zaten bu durum skidpad değerleri bellidir çok övdüğünüz 1 serisihttps://www.youtube.com/watch?v=9d2DUx1oMnw&t=311s bu linkte görüldüğü üzere daha güçlü olmasına rağmen önden ceker civicten daha yavaş tamamlıyor pisti ayrıyetten typer nordschleife da bi çok süpersport aracı daha güçsüz olmasına rağmen bildiğin rezil etmiştir yazında tek katıldığım nokta gtı clubsport hakkında yazdığın şeyler başkada benim gözümde bilimsel bi açıklaması yok defalarca yaptık seninle bu tartişmayı ama senin antitezin sahininde focustan sürüş dinamikleri anlamında daha iyi olduğunu söylüyor tabi işin şakası


    20 sene önce evet bmw mercedes standart binek arclardan daha iyi yol tutuyordu ta ki 1. nesil a4 volvo 850 focus 1 cadıllac eldarado cıkana kadar artık teknolojinin gelişmesiyle bu makas kapandı mazda ford ve volvonun geliştirdiği global c1 şasiylede öne geçtiler ben civicleri hiç sevmem ama adamlar efsane bi şasi geliştirdi saygı duymak lazım yaptığınız açıklamalar biraz ezbere kalıyor tekerleğin kaydığı nokta yoltutuşunun bittiği noktadır




  • s700 kullanıcısına yanıt
    İşte 76'dan 63 e düşüyor 308 82'den 63'e düşüyor...Önemli soru şu : Golf 82 ile girseydi birden 63'e düşüp virajı alabilirmiydi..

    Yüksek hızla girip çıkmak mesele..Golf konfor odaklı bir araç, yol tutuş beklememek lazım, Golf'de ki konfor 308'de yok, 308'de ki viraj kabiliyeti ( sert süspansiyon ) Golf'te yok...

    Golf disiplin konusunda başarılı..Nedir, konfor da var yol tutuşta..Harmanlanmış yani..Testlerde başarılı genel disiplinde..

    308 konfordan ödün verir yol tutuşu iyidir..Her aracın artıları eksileri yani takılacak bir şey yok..

    Sorsan Golf'deki konfor 308'de varmı..Hayır...Her iki araçta limitlerde başarılımı?...Başarılı..Bu kadar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    Videoyu izleyen : Mükemmel yol tutuş , mutlaka almalıyım

    Aracın içine oturan : Bu ne lan böyle

    Arabaya binip iç tasarımını beğenmeyen tek bir Allahın kulu olmadı. Özellikle kızlar çok beğeniyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şöyle bi göz attım öğlen arasında neler var diye.

    Megane 77

    İ30 77

    Golf 77

    Mazda 3 77

    Focus RS 82

    Cooper s 81

    Ceed 64

    Leon 79



    Astrayi bulamadım, 308 gerçekten başarılı eyvallah, ben de düşünüyorum yaza. Fekat yukarıdaki arabaların değerleri neredeyse aynı iken bu kadar modelin içinden sadece golf ile kıyası ve bunun neticesinde vag grubu çöp denilmesi gerçekten ironik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forumdaki 308 sahiplerini de böylelikle görmüş olduk.



    (Vw arabam yok.)



    Peugeot istediği kadar iyi olsun, aynı kazada vw'nin pert olduğu, peugeot'un hasar almadığı videoda gösterseniz yine millet vw diyecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Omega Speedmaster -- 27 Aralık 2017; 13:42:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gorod kullanıcısına yanıt
    Bu nurburgring kısa pist, F1 pisti. Ben nodschleife yani uzun 19km'lik bozuk bölümden bahsediyorum. GTI'ın setup'ı da çoğunlukla Cup lastiklere göre yapılmış, yol lastikleri ve çok geç giren Esp ile sonuç böyle oluyor. Burada temel sorunu yaratan şey Esp ve araç ayarları

    Mesela benim de kullandığım yol tutuşu çok beğenilen Mazda 3 ve diğer araçta yol tutuşu vasat bulunan, eski Honda civic.




    9:00 dakikadan itibaren iki aracın arasındaki tutum farkına bakın, Mazda'da Esp kapalı ve tam kapalı olduğu için karışmıyor araca, deli gibi girip çıkmaya çalışıyor parkura. Kuka muka ne varsa dağıtıyor araba. Honda'da kapatmalarına rağmen tam kapanmadığı için tekrar devreye girip, daha ilk direksiyonu kırdığında adam Esp hop bakalım deyip kesiyor aracı. Bu sayede parkura daha hızlı giriş hızıyla tamamlıyor. Özellikle acemi bir sürücü Mazda ile ciddi sorun yaşayabilir sürüş güvenliği konusunda fakat usta adam sürüş dinamiklerinden çok keyif alacaktır. Honda ile daha standart bir sürücü daha rahat edecektir. Aynı durum GTI clubsport için de geçerli, acemi adam arabası asla değil, arka kademeli gelecek ve sen onu direksiyon açısı/gaz pozisyonuna göre sürekli tetikte bekleyip, kayma limiti veya ötesinde tutup zamanını, viraj çıkış performansını iyileştireceksin. Engelden kaç, şeridine geri dön diye yapılmıyor o araba.

    A3'ü, diğer Golfü bilmiyorum, A3 sedan'da arkası hareketli bir araç, otopark testinde baya övülmüştü dinamik olarak, hatta videosu var patlıyorlardı arkası kaydığı için. Esp'de tam kapanıyor onda. 308'in durumu bu arada Civic gibi veya diğer Esp'si otomobili kesip de yüksek giriş hızları yakalayan araçlar gibi değil, 308de mükemmel bir gövde kontrolü söz konusu. Araba yıldızlaşmış testte, iyi ayarlanmış Esp'nin katkısı var ama bu sadece Esp ile açıklanacak bir tutum değil. Bütün bir paket çok iyi görev yapıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Section8

    Bizde sizi bekliyorduk. Niye bu kadar geç kaldınız?

    Bence pegeout cop posetiyle araci kaplarsa satis rekorlari kirabilir. Buna verilen deger anca bukadar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam siz beyninizi çöpte unutmuşsunuz sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Section8 -- 27 Aralık 2017; 13:31:0 >
  • Su durumun tersi olsa ve golf 83 , 308 77 ile donse burada golf taslayanlarin hepsi lastik ve jant mubabbeti yapacaktı.. Kaldiki genel sonuclara bakinca golf çoğu aracla ayni buradaki nokta 308 in basarisi ama oylebi nefret varki adamlarda 308 den cok golf konuşuluyor..



    Biraz bu islerle ugrasan deneyen bi insan jant boyutlarinin ve lastik kalitesinin ne kadar onemli oldugunu bilir lastik ve jantlari ayni seviyede yaparsin golf 77 degil 78 olur ama 308 in 83 u basaridir burada digerlerine mok atacaginiza buraya bakin ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Helal pejoya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Seninle bu durumda uzlaşabilceğimiz hiçbir nokta yok, yazdıklarının %70i falan yanlış, sadece önden çekişli araçlarda seviyenin çok yükseldiği, çok rekabetçi hale geldikleri konusunda doğrusun, skidpad değerinin yol tutuşun ana kalesi olduğu kısmı komple yanlış zaten böyle olsa gelmiş geçmiş bütün otomobil yayınları bunu skipdpad değeri olarak, grip değerini yazıp tek cümle ile işin yol tutuş kısmını bitirirlerdi. Pist süresi dahi bir otomobilin dinamik özelliklerini ve yol tutuş başarımının tek aynası değildir, aracın dengesi, iletişimi, ön ve arka aksın sürücü komutlarına cevap vermesi, kararlılığı, ağırlık transferine verdiği cevaplar (tıpkı bu testte olduğu gibi) vs konu uzar gider.

    Başka bir konuya da eklemiştim, M135i, ile RS3 testi. RS3 bu kısa pistte bile 1 sn daha hızlı M135i'den, Harris buna rağmen nefret etti RS3'den resmen, çünkü yol tutuş özellikleri berbat, sadece hayvan gibi lastikleri ve grip seviyesi yüzünden leş gibi önden kaya kaya iyi zaman yapıyor, sana kalsa RS3 daha iyi yol tutan araba M135i'den, öyle mi?



    Bu meseleler senin anlattığın gibi, "teker kaydı yol tutuş bitti" diye açıklanacak kadar basit değil. Yol tutuşun karşılığını "grip level" olarak düşünüyorsunuz, tam tersi yol tutuşun tam karşılığı "handling" dir.




  • MKVll kullanıcısına yanıt
    Köpek testi iyi fikir, testi geçene de köpek gibi gidiyor deriz.
  • Section8 kullanıcısına yanıt
    Anladım tmm teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yok bu iş duba koymakla olmazmış, yok bilmem ne aracı bilmem ne pisti için ayarlanmış. Mış mış mış.

    Soru şu: Yolda giderken önüme aniden bir şey çıktığında ona çarpmamak için manevra yaptığımda beni yoldan çıkmadan, takla atmadan koruyacak araç hangisi?

    Ey bu testin geçerliliğini saymayan arkadaş, altında golf ya da leon, ibiza, polo varsa direksiyonu hiç kırmadan çarpman senin için daha hayırlı olur.
  • idemo kullanıcısına yanıt
    benim önüme bu zamana kadar 2 kez köpek atladı 2 sindede hızım düşüktü bu şekilde kurtardım. şansa yan şeritte başka araçta yoktu. hızlı olduğum zaman kendimi direksiyonu kırmamak üzere programlıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.