Şimdi Ara

Makine mühendisi Lpg montajı yapar mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
0
Favori
1.430
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..NeyzeN..

    quote:

    Orijinalden alıntı: sienaumut

    Bu nasıl bir rakamdır ya, gerçek olabilir mi 4.000 tl tampon

    selamlar.araçta aktif şehir içi güvenlik sistemi mevcut ve sensörler tampondaki üçgen plastiklerin arkasında saklı muhtemelen yapılan kazada sensörler zarar görmüş ve bu denli yuksek bir meblağ ortaya çıkmış.Saygılar.


    edit : imla

    Alıntıları Göster
    ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0ldskool -- 15 Şubat 2021; 17:51:16 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim araca LPG montajinin yapildigi yerin sahibi Makine Muhendisi idi. Ancak montaji yapan ustasiydi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mezun olduktan sonra yaklaşık 6 ay inşaatta montajda çalıştım. Bu esnada iskele üzerinde Hilti kullanmayı, kaynak yapmayı, jet tası kullanarak npu kesmeyi, roleve almayı öğrenip resmen usta oldum.

    Sonraki işyerinde mühendislik yapmama rağmen isler yogun oldugunda yine ustalık yaptıgım oldu. Hiç gocunmadim. Bana cok faydası oldu.
    Montajı mühendis daha iyi yapar bazı durumlarda. Ozellikle de kritik islerde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kaput değişmemiş olabilir. Bu araçlarda kaptu kaldırınca tutan kol nasıl bilmiyorum ama 407lerde tek taraflı. Ve uzun süre kaput açık kalırsa o tarafa doğru esniyor inceden. şuan benim aracımda öyle. Bu araçta önden hasarda 4000 birşey değil 407 ön fan 600 tl idi e bundada öyle olsa tampon 2000 olsa işçilik boya falan 4000 i bulması normal.

    Yine DH Felaket Tellalları iş başında maşaallah.
  • 4 yıllık okul bitiren herkes kendini mühendis sanıyor bizim ülkede. Kendi arabamızı bile üretemiyoruz ne iş yapar bu kadar mühendis? Demekki hiçbiri mühendis değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Mezun olduktan sonra yaklaşık 6 ay inşaatta montajda çalıştım. Bu esnada iskele üzerinde Hilti kullanmayı, kaynak yapmayı, jet tası kullanarak npu kesmeyi, roleve almayı öğrenip resmen usta oldum.

    Sonraki işyerinde mühendislik yapmama rağmen isler yogun oldugunda yine ustalık yaptıgım oldu. Hiç gocunmadim. Bana cok faydası oldu.
    Montajı mühendis daha iyi yapar bazı durumlarda. Ozellikle de kritik islerde.

    Doğrusu da budur hocam

    Şimdi millet eline alet almayı biraz iş yapmayı hakaret gibi algılıyorlar.

    Halbuki o işi yapmak asıl mühendise keyif verir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    4 yıllık okul bitiren herkes kendini mühendis sanıyor bizim ülkede. Kendi arabamızı bile üretemiyoruz ne iş yapar bu kadar mühendis? Demekki hiçbiri mühendis değil.


    Hadi biz mühendis değiliz de, siz necisiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Mezun olduktan sonra yaklaşık 6 ay inşaatta montajda çalıştım. Bu esnada iskele üzerinde Hilti kullanmayı, kaynak yapmayı, jet tası kullanarak npu kesmeyi, roleve almayı öğrenip resmen usta oldum.

    Sonraki işyerinde mühendislik yapmama rağmen isler yogun oldugunda yine ustalık yaptıgım oldu. Hiç gocunmadim. Bana cok faydası oldu.
    Montajı mühendis daha iyi yapar bazı durumlarda. Ozellikle de kritik islerde.

    Şimdi burada şöyle bir nokta var, bir kişi eğitim maksadı dışında işler sıkıştığında bu işleri yapıyorsa ben o şirketten de, o kişiden de şüphe duyarım. Ha, ben de montaja el attım. Fakat bunlar tamamen öğrenme amaçlıdır. Şimdi ise yapacağım en fazla bir valfi ayarlamak için alyanı birkaç tur çevirmektir.

    Ayrıca 6 ayda da usta olunmaz, bu da bir başka nokta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Mezun olduktan sonra yaklaşık 6 ay inşaatta montajda çalıştım. Bu esnada iskele üzerinde Hilti kullanmayı, kaynak yapmayı, jet tası kullanarak npu kesmeyi, roleve almayı öğrenip resmen usta oldum.

    Sonraki işyerinde mühendislik yapmama rağmen isler yogun oldugunda yine ustalık yaptıgım oldu. Hiç gocunmadim. Bana cok faydası oldu.
    Montajı mühendis daha iyi yapar bazı durumlarda. Ozellikle de kritik islerde.

    Şimdi burada şöyle bir nokta var, bir kişi eğitim maksadı dışında işler sıkıştığında bu işleri yapıyorsa ben o şirketten de, o kişiden de şüphe duyarım. Ha, ben de montaja el attım. Fakat bunlar tamamen öğrenme amaçlıdır. Şimdi ise yapacağım en fazla bir valfi ayarlamak için alyanı birkaç tur çevirmektir.

    Ayrıca 6 ayda da usta olunmaz, bu da bir başka nokta.

    Hocam ben kendi sektörümden bahsediyorum. Usta olmak icin yıllara gerek yok. Küçümseme anlamında söylemiyorum. Eğer ilgin varsa ve seviyorsan o süre cok bile. İmalati montajı bilmeyen mühendislerin kontrolör olarak calışması benim en zorlandığım nokta oluyor. Elinde 20 maddelik kağıtla gelen bir cok mühendis arkadasla ters düşmüştüm.
    Mutfaktan gelmek gibisi yoktur. Montaj yapan mühendis daha dikkatli montaj yapar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Mezun olduktan sonra yaklaşık 6 ay inşaatta montajda çalıştım. Bu esnada iskele üzerinde Hilti kullanmayı, kaynak yapmayı, jet tası kullanarak npu kesmeyi, roleve almayı öğrenip resmen usta oldum.

    Sonraki işyerinde mühendislik yapmama rağmen isler yogun oldugunda yine ustalık yaptıgım oldu. Hiç gocunmadim. Bana cok faydası oldu.
    Montajı mühendis daha iyi yapar bazı durumlarda. Ozellikle de kritik islerde.

    Doğrusu da budur hocam

    Şimdi millet eline alet almayı biraz iş yapmayı hakaret gibi algılıyorlar.

    Halbuki o işi yapmak asıl mühendise keyif verir

    Aynen hocam. Şantiyede Demir keserken inşaat mühendisi arkadaslar vardı. Onlarda benim gibi yeni mezun. Yav manyak mısın su haline bak ( tulum icinde yağ pas ) sen muhendissin. Bu iste calisma dediler. Hiç gocunmadim devam ettim. Emegi ile çalışan insanı psikolojisini bile öğrenmek kazanç. Oranın havasını öğrenmek bile cok önemli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    4 yıllık okul bitiren herkes kendini mühendis sanıyor bizim ülkede. Kendi arabamızı bile üretemiyoruz ne iş yapar bu kadar mühendis? Demekki hiçbiri mühendis değil.


    Hadi biz mühendis değiliz de, siz necisiniz?

    Ben gerçek mühendisim. Okulda öğrendiği onca bilgiyi mezun olduktan sonra kullanmadığı için kafasından silip atanlardan değilim. Mühendislik solid, catia kullanmak değildir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    4 yıllık okul bitiren herkes kendini mühendis sanıyor bizim ülkede. Kendi arabamızı bile üretemiyoruz ne iş yapar bu kadar mühendis? Demekki hiçbiri mühendis değil.


    Hadi biz mühendis değiliz de, siz necisiniz?

    Ben gerçek mühendisim. Okulda öğrendiği onca bilgiyi mezun olduktan sonra kullanmadığı için kafasından silip atanlardan değilim. Mühendislik solid, catia kullanmak değildir.

    Çok mütevazisiniz. Burada bi ton adamı demek hiçbiri gerçek mühendis değil demek resmen aşağılamak. Otomobil üretimi ile ilgili olarak aklı başındaki bir mühendis, bunun Türkiye'de de şu anda gayet rahat üretilebileceğini bilir, ama bunun maliyetlerini de bilir, biliyor olması lazım.

    Zaten çizim programlarını ön plana çıkarana da teknik ressam, tekniker falan diyoruz malum. Normal şartlar altında zaten o adamın bizden daha iyi çizim programı kullanması beklenen bir şeydir.
  • mühendise bir kaldıraç ver, dünyayı yerinden oynatsın.
    şaşılacak bir durum yok bunda.
  • Bir tampon, iki far yıkama robotu, iki far 4000TL Rahat tutar.

    Arkadaşım 2012 Polo'sunu vurdu. Tampon, bir far, ön ızgara, amblem değişti, 2800TL tuttu.

    Fordun yedek parçası daha ucuz. Focus bir üst sınıf olmasına rağmen parça fiyatları polo ile aynı olsa, diğer farı da kırsa 4000TL'yi bulur.

    "Boyasız" diyorsa, testi kolay. Gerçekten boyasızsa mesele yok. Far, tampon falan hiç önemli değil. Yapılan kaza kaputu biraz kastırmış, kaputta ayarsızlığa sebep olmuş olabilir. Gittiğinizde bir kayıklı görüyorsanız; ama boya yoksa, gene alın. Onun ayarını yapmak çocuk oyuncağıdır.



    Makine mühendisi çalıştıran LPG montajcıları mevcuttur. Bu mühendisler montajı kendileri yapmazlar. Süreci yönetir, yapılan işi kontrol ederler. Bana göre artizlikten ibarettir. İyi bir montajcıda böyle bir ara elemana zaten ihtiyaç yoktur. Aslen bu iş makine teknikerinin işidir; ama memlekette tekniker olmadığı ve mühendis bol olduğu için, muhendis daha ucuza çalışıyor olabilir. Çemişkezek'e üniversite açmanın sonuçları... Ara elaman yok memlekette. Fabrikanın makinalarını üretirken 800TL'ye ODTU yeni mezunu makina mühendisi çalıştırdık, 1.5 yıl sonra fabrikayı açtık, 6 ay elektrik teknikeri bulamadık. 6 ayın sonunda 2200TL maaşla elektrik teknikeri işe aldık. Böyle bir memleket burası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 26 Mart 2013; 10:17:05 >
  • Mühendislik okulda öğrenilebilecek spesifik bir konu değildir.
    Okulda öğrencinin bilgiye nasıl ulaşılabileceği öğretilir.
    Mühendislik hayat boyu öğrenme işidir.

    Okullarda sadece bu işi sürdürmek için gerekli temel bilgiler verilir.

    Matematik, bilgi teknolojileri, fen bilimleri, tasarım ve imalat, işletme ekonomisi, yazılı-görsel-işitsel iletişim teknikleri gibi temel gereksinimler öğretilir.
    Mühendislik çoğunlukla bir ekip işidir ve okulda ekip çalışması da öğretilmeye çalışılır. Ortak proje yapılması istenir vs..
    Rapor yazma, sunum yapma vs.. gibi konularda profesyonel hayata hazırlık yapılır.


    Okullardan sonra çalışma hayatıyla birlikte spesifik konularda deneyim kazanmaya uzmanlaşmaya başlar. Okul bitiren kişi sadece bu temel bilgilere sahiptir ve asıl gereken uzmanlık ve deneyimden yoksun oldukları için çok düşük ücretlerle işe başlarlar. Mesleğindeki deneyimi, sorun çözme kabiliyeti ve sorumlulukları arttıkça ücretleri de artar.



    Türkiyede otomobil üretilememesi mühendis eksikliğinden değildir. Türkiyede otomobil üretecek sermaye yoktur. Türkiyede bu işe bir kaç milyar dolar harcayacak kişi yoktur. Devletin parası yoktur. Gidip gidip borç aldığımız batı ülkeleri de "benimkileri sevmiyorsun ha al bu parayla kendi arabanı yap" demezler. Toyota ile Türkiyede büyük bir otomobil üretim tesisi planları yapan Ömer Sabancı, kendi binasında kendi odasında öldürülmüştür,Toyota yatırım planları durmuştur. Cinayeti işleyenler Fransa ve Almanya'nın arasındaki bu iki ülkenin kuklası olan Belçikada bu ülke makamları tarafından yıllarca korunmuştur. Şu anda ülkemizde en çok satılan otomobiller Fransız ve Alman otomobilleridir.

    Şimdi bu ülkelerin nişan taktığı, madalya verdiği, bayiliklerini yaptırdığı Türk zenginler çıkıp da araba fabrikası kurabilir mi :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0ldskool


    quote:

    Orijinalden alıntı: NEYZEN61

    quote:

    Orijinalden alıntı: sienaumut

    Bu nasıl bir rakamdır ya, gerçek olabilir mi 4.000 tl tampon

    selamlar.araçta aktif şehir içi güvenlik sistemi mevcut ve sensörler tampondaki üçgen plastiklerin arkasında saklı muhtemelen yapılan kazada sensörler zarar görmüş ve bu denli yuksek bir meblağ ortaya çıkmış.Saygılar.


    edit : imla

    kaput da değişmiş ayrıca, ayarsız olduğu belli
     Makine mühendisi Lpg montajı yapar mı?

     Makine mühendisi Lpg montajı yapar mı?


    evet biraz orantısız gibi düzeltme olabilir
  • Trend 1.6i 125PS 5K 45.620 TL
    Kazalı arabaya 43bin.
    Canım benim ya.
    Acaba bu parayı verecek keriz var mı diye atmış ilanı ortaya,elinde olta bekliyor.
    Bekle canımsın bekle,torik vurucak oltaya.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    4 yıllık okul bitiren herkes kendini mühendis sanıyor bizim ülkede. Kendi arabamızı bile üretemiyoruz ne iş yapar bu kadar mühendis? Demekki hiçbiri mühendis değil.


    Hadi biz mühendis değiliz de, siz necisiniz?

    Ben gerçek mühendisim. Okulda öğrendiği onca bilgiyi mezun olduktan sonra kullanmadığı için kafasından silip atanlardan değilim. Mühendislik solid, catia kullanmak değildir.

    http://alkislarlayasiyorum.com/icerik/3290/tv-039de-unutulmaz-anlar
  • focusun ön tamponunun o kadar tutması bana normal geldi. altı üstü b sınıfı olan ford fiestanın ön tampon (700 tl) ve ızgarasına (300), geri kalan da boya ve işcilik, 1500 tl fiyat çeken ford otosandan her şey beklenir.

    ayrıca ön de baya bir sensör var. 4000 tl tutması normal bana göre.

    ayrıca kaputun orantısız olduğunu nasıl anladınız fotoğraftan. aynı hizadan çekilmemiş ki fotoğraflar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Trend 1.6i 125PS 5K 45.620 TL
    Kazalı arabaya 43bin.
    Canım benim ya.
    Acaba bu parayı verecek keriz var mı diye atmış ilanı ortaya,elinde olta bekliyor.
    Bekle canımsın bekle,torik vurucak oltaya.

    bu 2012 modelin fiyatımı yoksa 2013 modelin fiyatı mı?
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.