Şimdi Ara

Makarna ve pirince neden önem veriliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
1
Favori
327
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum geçen yıl
  • Cevaplayan Üyeler 10
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 7 saat 20 dakika
  • Favoriye Eklediklerim 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Dapeux (5 mesaj) primum non nocere (3 mesaj) şoray uzun yolda (2 mesaj) Stones (2 mesaj) SarıBıyık87 (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (11 mesaj) Mobil (7 mesaj) Mini (1 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Bizim ülkede makarna , pirinç ve bulgura neden önem veriliyor ?


    Halk makarnayi neden çok seviyor


    İnsanlar etten daha çok seviyorlar


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    |
    |
  • Et alcak paramız yok. Yada az

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Et o kadar faydalı bir şey değil ki. Televizyona çıkan karbonhidrat düşmanı doktorlar abarttı bunu da. Birçok kansere yakalanma riskini arttırıyor düzenli tüketimi


    Ama makarna ve pirincin de kalitelisi alınmalı onların da ucuz olanları sağlığı olumsuz yönde etkileyebilir

  • Paraları ona yetiyor benim dolabımda et namına birşey yok.Ama o saydıklarından var.
    Bende isterim hiç yoktan haftada bir pirzola,bonfile eve gelsin.Ama nerde...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ondan sosyalistsin demek  

  • Dapeux D kullanıcısına yanıt

    1 trilyon dolar malvarlığımda olsa yine Sosyalist olurdum.Ben bu dünyada insanların barış içinde, insanca,eşit şekilde yaşamasını istiyorum.

    Paradan önce huzur lazım...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SarıBıyık87 -- 5 Ekim 2021; 1:10:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şakaydı hocam. şu an sosyal liberalizme yakınım ben daha uygulanabilir olduğunu düşündüğüm için. ama en ideali olduğunu iddia etmiyorum




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dapeux -- 5 Ekim 2021; 1:12:26 >
  • Dapeux D kullanıcısına yanıt

    Sürekli et yemek sağlıklı değil tabii ama asıl sorun sürekli makarna pirinç ekmek yemek. Kesin sonuç; tip 2 diyabet, tansiyon ve birçok hastalığa davetiye.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • primum non nocere p kullanıcısına yanıt

    pirinç organik basmati pirinci olabilir glisemik indeksi çok düşük ve gluten içermiyor (normal beyaz pirincinki aşırı yüksek 87 civarı 100 üzerinden)

    (kabuklu pirinç siyah pirinç vs de olabilir onları çok araştırmadım. ama onlarda gluten var diye biliyorum. gluteni de belli oranda tolere edebiliriz zaten çölyak yoksa. gluteni arttırılmış modern buğdaylar tabi ki fazla içeriyor ama durum onlarınki gibi değildir tahminim)


    makarna da siyez ya da karakılçık buğdayından yapılmış(tam buğday şeklinde) organik olabilir yine. (normal makarnanın glisemik indeksi 50 civarı bir şeydi sanırım)


    eğer bunlar olacaksa daha sık yenebilir ama sıradan pirinç ve makarna her gün yenilirse tabi ki hastalık yapma ihtimali yüksek




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dapeux -- 5 Ekim 2021; 1:27:30 >
  • Makarnayı daha çok sevdiğini idda ettiğin kişilere sor bak ne cevap alıyorsun.

    Her ay birkaç kilo kırmızı et yemek lazım + bir kaç kilo da balık, sağlık açısından miktarını bilmem.

  • Sabah, akşam makarna yiyen kesim vardır. 3 öğün yesen 10TL yan ürünleri de say 20TL. Bu devirde bu paraya nasıl karın doyuracaksın başka? Millet kabız oldu yiye yiye. Ya da çorba yanında 1 ekmek..


    Öğlen Menüde ne var? Salçalı makarna. Akşama? Mayonezli..

  • Dapeux D kullanıcısına yanıt

    Pirincin hiçbir çeşidinde aslında gluten yok. Ama otoimmun hastalığı olan kişilerin vücudunda gluten gibi etki edecek başka maddeler bulunuyor. Pirinçteki asıl sıkıntı dediğiniz gibi glisemik indeksinin yüksek olması. Ve arsenik. Basmati biraz daha iyi bir tercih olacaktır ama yine de rutine almamakta fayda var.

    Her türlü buğdayda, arpada, çavdarda gluten var. Siyez de olsa, karakılçık da olsa var. Eğer bir rahatsızlık yoksa dediğiniz gibi genetiği bozulmamış olan türlerden arada yenebilir ama yine rutine almamak lazım. Zaten en büyük sıkıntı da sürekli buğday ürünlerine maruz kalmamız. Vücut genelde belli bir süre sonra tepki vermeye başlıyor. Baştan beri tedbirli davranıp miktarı abartmadan, genetiği ile oynanmamış türleri tüketsek bu kadar sıkıntı olmayacaktı muhtemelen.

    Ama sonuçta siyez de olsa basmati de olsa bu tahıllar çok yüksek oranda karbonhidrat içeriyor. Özellikle yağlanması fazla olan insanlar mümkün olduğu kadar uzak durmalı. Bel çevresi yağlı olması demek zaten yanında bir sürü hastalık var demek, o açıdan dikkat etmek lazım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • primum non nocere p kullanıcısına yanıt

    Sizce rutine hangi besin grubunu almak gerek?

  • Dapeux D kullanıcısına yanıt

    Bence hiçbir besin direkt olarak rutin olmamalı. Besin grubu olarak bakıyorsak mevsimine uygun şekilde sebzeler diyebiliriz. Yumurta bolca yer almalı beslenmede. Balık, et, tavuk, bakliyat vs de dönüşümlü olarak tercih edilmesi en uygun.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Stones kullanıcısına yanıt

    nezaman emekli oldunuz hocam emekli maaşı yetiyomu  

  • Topraklarla alakali


    Italyanlarla biz makarnaciyiz


    Japonlar pirincci


    Ruslar patatesci


    Amariga misirci


    Iskandinav ülkeleri balikci




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aznareps ingo etaicsal -- 7 Ekim 2021; 22:46:57 >
  • şoray uzun yolda kullanıcısına yanıt

    Daha olmadım esnaflık devam.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doyurucu, karbonhidrat bakımından zengin.

  • Stones kullanıcısına yanıt

    forumda esnafları sevmiolar hocam hergün birsürü konu açılıyor  

- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.