Şimdi Ara

Mahou Shoujo Madoka Magica (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
115
Cevap
3
Favori
4.967
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yunan felsefesinde monizmin problemleri bulunduğu kanısında olmuş filozoflar teklik nasıl çokluk oldu sorunun cevabını bulmak için müziği matematikle ölçülemiştir hatta spinoza aksiyomlar ilintili olarak epey düşünmüştür çünkü kendisi rasyonalistti ve şifreli mantığın çözümlenebileceği kanaatindedir cevaben homuranın tarifi için şeytan kafi değildir çünkü kavramlar yetersiz kalmaktadır homura düşmüş melektir bunu karga kanatlarından anlıyoruz yani hristiyan teolojisinin tasviri olarak şeytandır karga talihsizlik ölüm gibi manalara gelir çünkü tarihsel açıdan idam cezasına çarptırılmışları kargalar yer bu nedenle metafiziğe böyle geçmiştir burada nedenselliğin kavranmaması sorunu çıkar eskilerin paradigması farklıdır çünkü mesela madoka büyücü olacağı için rüya görmemiştir tam aksi durum geçerlidir halka fıkıh anlatıp sorunları çözen gazali nedenselliğe itibar etmez şimdi homuranın kırmızı bağlarla sarıldığı sahneye dikkat edilmesi gerekir bağlar kaderi sembolize eder anlattığıma ispat niteliğinde gem soulu elindedir mesela kahinler fal için ellere bakarlar geleneğin hikmeti insanın alışkanlıklarını basitçe değiştiremeyeceği ve konumuna bağlı olarak akıbetinin vuku bulacağı şeklinde izahatı verilmesi doğru yorumdur sahnedeki mekanda homura iki boyutlu alemdedir bu tasavvuftaki levha düşüncesiyle eş değerdir zaman ötesi yüksek mertebeli alemi tasvir eder buradan kuantuma geçer ilaveten homuraların birbirini etkilemesi durumu gazalinin açıkladığı eş varlıkların hareketlerinin diğerini etkilemesidir bu da kuantumda vardır kaderin ifade edilişi küpeyle açıklığa serilir çünkü eskiden kölelerin kulağı yok edilirdi işlem küpe olarak evrilmiştir küpe köleliği sembolize etmektedir




  • Entropi kavramına başka çerçeveden bakarsak değişim forma bürünmeden ziyade kül ve yok oluşun hızını tanımlayan belirteç olarak alabiliriz.İnsanlar ateştir yani o kadar hızlı yaşamaları entropiyi algılamalarını zorlaştırıyor ateş derken hem hiddet kavramını tanımlamak hem de varlığımızın fiziksel yönünü öncelemek bağlamında bu kelimeyi seçtim.Bunun yüksek formu ışıktır yüceleştirilmiştir.Söylediğim ışığın manası daha şeffaf biçimde olagelme halidir yani taş parçasını algılamamız örneğini vermek isterim cansızlara öyle tanımlar giydirmemizin sebebi hızlı yaşamamalarıdır aslında.Mesela serinin sonunda zahiren kaybolmuşları hatırlatalım sayaka miki ve madokanın akıbeti.Sayaka mikinin içkinliğini geçen konuştum madoka ise aşkın özelliktedir.Kanıt olarak kullandığı silahı verebilirim zannedersem yay silahının mecazi manası yok ediş yaratma gücüdür okunu çekerek düşmanını yenip tekillikten yeni düzen bina etmiştir.Tepeye çıkıp çaresiz kimselere ışık bahşetmiştir aşağı kesime güç dağıtmıştır.Gözlerinin sarılığı aslında yunan mitolojindeki tantıları anımsatıyor çünkü onların kanları sarıdır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 21 Ekim 2017; 21:59:52 >




  • Mesela kişiyi filmin içine yerleştirirsek niteliği hangi yönde olur gerçekteki halini yansıtır mı probleminin cevabı hayırdır.İnsan denklemden bağımsız düşünülemez yani tasarladığı kişilik özellikleri eseri çekerken değişecektir.Zahiren fark edilmemesi mantığın kurbanı olduğumuz içindir söylediğim entorpiyi kavramadan yoksunluk budur.Sayaka miki bunu tanımlıyor işte.Müziğin açılımı tanımsız lakin erişebildiğimiz farksızlığın akışını tarif eder.Diğer bağlam farklılıkla mücadelenin getirdiği çözünmenin yapısal tutarsızlığın tanımıdır.Farkında olmak lafını çözümlemek gerekirse kişiler aslında farklı biçimde yaşadığından kelimenin meali farklı oluşun oluşu şekiline bürünüyor kısacası idrak edilen mantık kaidelerince eşitliği ifade eder.Yahudilikte ateşin öncelikli yere getirilmesini yanlış karşılıyorum çünkü esasının kişileştirmeden aldığını düşünüyorum yaptığım çıkarımının gerekçeleri diğer mesajlarımda var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion

    Mesela kişiyi filmin içine yerleştirirsek niteliği hangi yönde olur gerçekteki halini yansıtır mı probleminin cevabı hayırdır.İnsan denklemden bağımsız düşünülemez yani tasarladığı kişilik özellikleri eseri çekerken değişecektir.Zahiren fark edilmemesi mantığın kurbanı olduğumuz içindir söylediğim entorpiyi kavramadan yoksunluk budur.Sayaka miki bunu tanımlıyor işte.Müziğin açılımı tanımsız lakin erişebildiğimiz farksızlığın akışını tarif eder.Diğer bağlam farklılıkla mücadelenin getirdiği çözünmenin yapısal tutarsızlığın tanımıdır.Farkında olmak lafını çözümlemek gerekirse kişiler aslında farklı biçimde yaşadığından kelimenin meali farklı oluşun oluşu şekiline bürünüyor kısacası idrak edilen mantık kaidelerince eşitliği ifade eder.Yahudilikte ateşin öncelikli yere getirilmesini yanlış karşılıyorum çünkü esasının kişileştirmeden aldığını düşünüyorum yaptığım çıkarımının gerekçeleri diğer mesajlarımda var

    Farklılıkla mücadelenin getirdiği çözünmenin sonucu oluşan yapısal tutarsızlığı biraz daha açabilir misiniz? Bu çözünme sonucu nasıl bir yapı oluşuyor ve bu yapıdaki tutarsızlık nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Urasawa Gen -- 21 Ekim 2017; 22:49:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu concept movienin trailerı var ortalıkta izleyen oldu mu?

    Rebellion'u sallar gibi görünüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Xerneo

    Bu concept movienin trailerı var ortalıkta izleyen oldu mu?

    Rebellion'u sallar gibi görünüyor.

    http://www.animenewsnetwork.com/news/2015-12-08/madoka-magica-concept-movie-will-be-core-of-new-project/.96224



    İzledim. 2015 yılında çıkmıştı o video. O videodan dolayı ortada resmi bir duyuru olmasada büyük ihtimalle 4.filmin geliştirildiğini söyleyebiliyoruz. Redditciler en erken 2018'de çıkar öyle bir film çıkacaksa demişlerdi ki bu bile beni aşırı heyecanlandırmaya yeterli. Rebellion filminin finaliyle seri çok daha farklı bir boyut ve seviyeye ulaştı. Bu noktadan sonra gelecek bir devam projesi ortalığı sallar herhalde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Urasawa Gen kullanıcısına yanıt
    2017 de olan bir reaction videosuyla izledim.

    Shaft yapım sanırım.

    Redditte tartışılmış ama anlayamadım pek. Biri teori yazıyor biri link atıyor.

    Kesin bir şey bulmadan yapmayayım dedim ama "Do you know what hapinness is?" dedikçe gaza geldim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Xerneo

    2017 de olan bir reaction videosuyla izledim.

    Shaft yapım sanırım.

    Redditte tartışılmış ama anlayamadım pek. Biri teori yazıyor biri link atıyor.

    Kesin bir şey bulmadan yapmayayım dedim ama "Do you know what hapinness is?" dedikçe gaza geldim.

    Ceo'nun yeni Madoka Magica projesinin özünün bu video olduğunu söylemesinden dolaylı bir Madoka Magica projesinin geliştirildiği varsayılıyor ama geriye kalan herşey tahminlere dayalı olarak söylendiği söylenebilir. Bir film yerine TV serisi de olabilir. Belirsiz bir durum. Hatta proje daha geliştirilme aşamasındayken de iptal edilmiş olabilir çünkü resmi olarak yeni bir proje duyurusu da görmedik. Eldeki tek şey bu video. O yüzden herşey olabilir şu durumda. Eldeki tek net bilgi bu konsept filmi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Eski Mahou Shoujoların hikayelerini anlatan seriler çıkarsalar tutar mı ki ?

    Dünya tarihinde etkili olmuş tüm kadınlar mahou shojo sonuçta, seride gördüğümüz cadılar da eskiden mahou shojoydu. Çok güzel hikayeler çıkar. Özellikle Valpurgisden.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jungian_Shadow -- 23 Ekim 2017; 16:40:3 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Urasawa Gen


    quote:

    Orijinalden alıntı: DeidaraSanji

    Eski Mahou Shoujoların hikayelerini anlatan seriler çıkarsalar tutar mı ki ?

    Dünya tarihinde etkili olmuş tüm kadınlar mahou shojo sonuçta, seride gördüğümüz cadılar da eskiden mahou shojoydu. Çok güzel hikayeler çıkar. Özellikle Valpurgisden.

    Şu sıralar bu serinin asıl ihtiyaç duyduğu şey bence bir devam hikayesi olsa da Gundam gibi evren genişlemesine sahip olması bu seri için oldukça güzel ve değerli bir atılım olurdu. Bildiğim kadarıyla başka kızların hikayelerini anlatan mangalar mevcut. Onların uyarlamasıyla başlanıp ardında başka yazarlarla da anlaşılarak yeni birçok hikaye oluşturulabilir. Güzel olurdu açıkçası.

    Bence gerek yok halihazırda en kaliteli yapımlardan yapısal olarak günümüz izah şekline müsait değil madoka magicanın aktarma biçimi pasajlar ya da imgeler skalasındadır zaten mistisizm yapacağım diye saman yediren çok fazla metin varken madoka magica küçük incelikleri keşif edeceğimiz şekilde kalmalı tüketim malzemesi haline gelmemeli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 23 Ekim 2017; 18:59:28 >




  • Çoğunuz sayaka mikinin doğrudan olmasa dahi aslında hareketleriyle intihar ettiğini düşünüyor olabilirsiniz analatik manada hayır etmemiştir çünkü intihar kendini kendinden çıkarmadır lakin bu fantaziden ibarettir yani çelişkili davranıştır.İntihar ederken tümlemeci açıyla sebepselliğin verdiği hissiyatla bağdaşan hareketler etmeyiz.Bu çelişki entropinin doğasını idrak etmemizin mümkün olmamasıyla izah edilebilir ve sayaka miki zaten bunu bize anlatıyor yani bunlar arasında ayrım yapmamak madoka magica incelemesinin doğasına uymaz savaşarak eksiltme yani bizi rahatsız etmişlerin kafasını keserek ölme sayaka mikinin tavrıdır yatağında kendini zehirlemiş birileriyle karşılaştırma yapılması hatalıdır doğada formlar vardır ve self destruction böyle daha iyi yaşanabilir sonuç değişmese bile



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 11 Kasım 2017; 7:14:20 >
  • Sayaka mikinin delilik halini izah etmişhttps://eksisozluk.com/entry/72556678
  • Öncelikle aşkla sevgi farklı olmakla kalmayıp birbirlerine ters kavramlardır.Bunun örneği homuranın komplekslerine son veriliş faslının nihayeti olarak çıplak formda madokaya sarılması olarak düşünebilir ve geçen kızdığım o sözünde açıklaması dokunuş eylemi vuku bulduğunda kişisel mahiyette bağlar oluşur çünkü iki kişinin eş zamanlı olarak aldığı sezinimler olağan şartlar altında bunu geçersiz kılmamızı düşündürecek yapıyı inşa etmemize müsait değildir.Aşksa gözle tanımlanır çünkü ulaşamadığın varlıklara aşık olursun sadece sayaka mikininde yaşamış olduğu tecrübenin adıdır aynı zamanda.Cadı halinin üç gözlü olmasının sebebide tersten aydınlanma yaşamış olmasıdır ilaveten literatürdede şeytanın bulunduğu yerlerden biridir.İstememeyi istemek ve kendini kendinden çıkarmak aşk halidir ve bence güneşle tarif yapmak mümkündür.Çünkü güneş içine doğru taşar yüksek çözünme oranına sahiptir bence.Bizdeki duyarsızlık haliyle güneşe yücelik atfederiz tabi bunda süreklilikte etkilidir ilaveten hintlilerin göbek kısmına içkin olarak düşünmesi reenkarnasyonun yaşam döngüselliği sağlamasıdır kısacası göbek bağı önem kazanıyor.Duyarsızlığa tekrar gelince bir filozofla sayaka mikinin benzerliklerini incelemek bize yardım olacaktır.Arthur schopenhauer güç istencini lanetliyor yani sayaka mikinin aşık olduğunu zannettiği kişiyi fırlatması güç istencinide buruşturup çöpe tıkmaktır ilaveten sana bir kere yamuk yapana şans verilmemesini tavsiyesi olarak dile getiren filozof dediğinide yapıyor asıl ilginç kısım kendisinin müziği çok sevmesidir savaşımdan söz etmiştim filozofun etiği merhamettir lakin bunun gerekçesi insanı çok sevmesi değil harpın kendinden feragat ediş bunun akıbetinde parçalanış geleceğini söylemesidir kitaplarında tin olarak çevrilenin aslıda ghouldur yukarıdaki entryde geçen hani.Lakin yaşadığımız sürece bilişsel çelişkimiz daimi biçimde işte burada istememeyi istemek tanımı devrede kısacası hakim olmamın imkansızlığını bildiğin halde savunusunu yaparak rolünü oynama vasıtasıyla savaşmak şovalyelilkte güneş yücedir pekala sayaka miki ironidir diğer deyişle şovalyeliliğin soyluluk düşüncelerini kötümser dünya tasavvuruyla yok ediyor ghoulun hakim olması korkunun farkındalıkla sana çıkmasıdır ilk çağlarda yendiğini zannettiğin korkunun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 3 Aralık 2017; 19:26:30 >




  • Sayakanın cadıya dönüştüğü zaman dikkatimi çeken diğer öğe çark olmuştur çark kaderi sembolize eder ve bu konuyu da homurayı incelerken konuşmuştuk lakin genede bahsettiklerimi diğer yönlerdende anlatmak istiyorum.Plotinosun metafiziğinde yüksek sezgi temelli mutlak varlık en yüksek mertebedeyken maddeyse çoğu eski dönem filozof misali en aşağı mertebe varlıktır.Şimdi tümelin rehberliğinde tekil ve hiçliğe yakın olan insan ruhunun mutlak varlığa geri katılması aydınlanmayla olur bu hale ulaşma metoduysa daha önce açıkladığım içi taşarken dışından sakin olma durumudur buna da aşk diyorlar.Yok oluş belirtecini de açıklamıştım peki öyleyse bunların kaderle alakası nedir ? Yok oluş çözünmedir diğer deyişle formdan yansıyan estetik duygular özü vurgulamaktadır yani maddeyi.Nitekim plotinosun sanata değer vermesi ya da platonun matematiği ön planda tutması maddeyle kıyasla idealara yaklaşan varlıkların formla desteklenmesidir.Bunun harekete neden olan etkiyse zamandır yani devinen çarkın kendisidir.Buradan duyumların kişi algısını farklılaşmanın etkisi olarak birbirleriyle pekte bağıntısı olmayan uç hiyeraşilerin birbirini tamamladığı ve çember şeklini aldığını görebiliriz.Yani geniş perspektiften ideaların varlığı karşısında maddelerin yok olmadığı sadece çemberin hareket ettiğini iddaa ediyorum şimdi aşkın gücü çemberin yapısını tasarlamış farz edersek hareket eden varlık enerji yani hükmedilen bizler oluyoruz ve bu döngüde yaşayıp ölmemiz çark oluyor işte

    Sayakanın ironik olarak şovalye kral figürüyle bizlere aktarıldığını söylemiştim.Niçenin ikiliği aslında dionysos apollon olarak bilinir.Bu çok manidardır dionysos şarap tanrısı olarak biliniyor ve şarabın öz yokoluş yanını izah etmiştim dionysos irrasyonalliğe dair kavramları içerirken apollonsa bilge kral figürüdür ve kendisi güneş tanrısıdır.Şimdi harmoni ve bunlara paralel olarak erdemli yaşamı destekleyen platonun iyi ideasını güneşle özdeştirmiştir bunu ise mağara alegorisinden anlıyoruz.Sayakanın karanlık ve hiçlik teması şovalyelere zıttır




  • İlginç
    https://eksisozluk.com/entry/62042845

    Not olarak belirteyim tarih boyunca su arınma öğesi olarak düşünülmüştür



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 16 Mart 2018; 4:19:16 >
  • Hepiniz filmlerde gezegen yiyen varlıklarla karşılamışsınızdır.Son zamanlarda ise bu solucanımsı yaratığın diğer bir çok şey gibi öylesine kurgulanmadığını düşünür oldum.İdealist filozoflar adındanda anlaşılabileceği üzere öte dünyacılardır.Yani evrenin nabzının içte olduğu kadar dışta da olması tuhaf değil.Nitekim ay üzeri alem denilen yerde şimdinin uzayında felekler evrendeki ahenkten sorumludurlar.İlginç olansa feleğin etrafında balık benzeri bir yaratığın seyretmesidir.Tabi etraftanda bunu doğrular şeylerde duymamla bunun arketiplerden biri olabileceği aklıma gelmedi değil.Hadiste ise dünyanın balığın sırtında olduğu belirtir.Bu varlık ses ve titreşimleriyle ilişkilendirilir.Mesela karayip korsanlarında denizcilerin deniz kızılarına yaklaşmaması gerektiği yoksa mest olup onların yiyeceği haline gelebileceği söylenir.Şimdilerde kavram değişmesine uğramış sirense dikkate değer bir kelime olarak karşımıza çıkıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 14 Nisan 2018; 0:39:39 >
  • Gen urobochi nasıl bir adamsın sen ya ? Metotsuzluğun üzerinden gem vuracaktım gene beni ters köşe yaptın

    Hahahaha
  • Anime figürleri edinmeyi seven daha önce yurt dışından böyle alışveriş yapmış olan bi arkadaş varsa,

    Monster serisinde geçen,
    Obluda, The Nameless Monster kitabını almak istiyorum ama PayPal ülkemizde kapalı olduğu için alamıyorum.

    Yardımcı olursanız sevinirim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Animeye başlarken böyle bir şey çıkacağını hiç düşünmemiştim konusu sandigimdan cok daha derinmis(Ingilizce altyazılı izliyorum gelistirmek,unutmamak icin bazı anlamadığım yerler oluyor burada ki yorumları okuyunca daha da iyi anladım konusunu)
    7.bölümün başında yaptıkları artık insan değiliz konuşmaları çok boştu ya, niye bu kadar büyük bir tepki verdiler anlayamadım.
    Madoka sevmediğim tipte bir ana karakter,Miki Sayaka'nin karakter gelişimi ise tam isteyebileceğim şekilde olmuş, Animede ki favorim Homuraydı çoğu kişi gibi. 8,5/10



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HeavenlyBlue -- 2 Haziran 2019; 13:12:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HeavenlyBlue

    Animeye başlarken böyle bir şey çıkacağını hiç düşünmemiştim konusu sandigimdan cok daha derinmis(Ingilizce altyazılı izliyorum gelistirmek,unutmamak icin bazı anlamadığım yerler oluyor burada ki yorumları okuyunca daha da iyi anladım konusunu)
    7.bölümün başında yaptıkları artık insan değiliz konuşmaları çok boştu ya, niye bu kadar büyük bir tepki verdiler anlayamadım.
    Madoka sevmediğim tipte bir ana karakter,Miki Sayaka'nin karakter gelişimi ise tam isteyebileceğim şekilde olmuş, Animede ki favorim Homuraydı çoğu kişi gibi. 8,5/10
    TV serisi bitince 3 filmi var onları da izle.Buna benzer bir şey izlemek istersen Neon Genesis Evangelion var.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.