Şimdi Ara

Mahou Shoujo Madoka Magica (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
115
Cevap
3
Favori
4.963
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SonKullanIcIyIm


    quote:

    Orijinalden alıntı: DeidaraSanji


    quote:

    Orijinalden alıntı: KanameSama

    Üçüncü filmi yeni bitirdim.O neydi be öyle? Buraya kesinlikle son filmin incelemesi yazılmalı.Beyin yakan ikinci bir The End of the Evangelion versiyonu gibiydi.

    Ikisi de Semavi dinlerden birer hikayenin modern versyonu End Of Evangelion Yaratılış hikayesi, Hangyaku No Monogatari (Rebellion Story) Şeytanın şeytan olma hikayesi

    biraz daha detaylandırabilirmisinizz...

    End Of Evangelion'da semavi dinlerdeki yaratılış hikayesi bi nevi tekrar edilir, Madoka Magica Movie 3'de şeytanın tanrıya başkaldırısı sembolize edilir.




  • Puella Magi Madoka Magica the Movie Part III: Rebellion mu dediğin film ? altyazısı yok altyazı sitesinde detaylı aramadım ama beklicem sanırım:((
  • Altyazılarını bende bulamadım online izledim.720p görüntü kalitesi vardı memnun kaldım.Göz atmak isterseniz

    http://www.anitr.com/forum/index.php?action=dldir;sa=list;id=15
  • 3. filmi biraz önce bitirdim. Diğer filmler arasında 4 ay geçtiğinden dolayı film ilerleyişi sırasında hatırladım olaylar oldu hata tam hatırlamadığım kısımlarda var. Hemen ardından izlemek daha iyi olabilirmiş. Üsteki arkadaşın the end of evangalion benzetmesi güzel olmuş. Ne yalan söyleyeyim beğendiğim pek söylenemez başladığım şeyleri bitirme huyum olduğu için izledim the end of evangelion içinde geçerli bu dediğim. Bu tarz bana pek uymadı galiba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bi sorum olcak arkadaşlar.






    homura'nın zamanı defalarca geri sardırdığını biliyoruz. fakat zamanı geriye her sardırdığında, madoka, halihazırda mahou shoujo idi. 1 ay geriye gidebiliyordu homura, ve 1 ay geride madoka zaten mahou shoujo idi her seferinde, çünkü çok daha önceden mahou shoujo olmuştu.





    peki, neden animenin içinde bulunduğu güncel zaman dilimine ve evrene geldiğinde, madoka, halihazırda mahou shoujo değildi?



    hani demek istediğim, sınıfa nakil öğrenci olarak her girdiğinde madoka zaten bir mahou shoujo idi... fakat son geldiğinde niye değildi? böylece ona koridorda "bir gün seçim yapman gerekirse aileni düşün" diye nasihat verebildi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >





  • Homura daha sonraki zaman dilimlerinde Madoka'nın Mahou Shoujo olmasını engelliyor Kyubey i durdurarak. Yani Homura'nın okula transferinden 1 hafta öncesi falan. Ayrıntılar için buraya bakabilirsinhttps://wiki.puella-magi.net/Timeline
  • Great.Wave kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


  • @DeidaraSanji @Blade Waltz

    Hadi hayırlı olsun xd

    Bana gerçi Blade söylemişti :(



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ao Sol -- 14 Nisan 2017; 23:50:22 >




  • Fanların editleyerek hazırladığı , homuranın baştan başlattı yüzlerce geri sarımdan birisi canlandırılmış , çok da güzel olmuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ao Sol



    @DeidaraSanji @Blade Waltz

    Hadi hayırlı olsun xd

    Bana gerçi Blade söylemişti :(

    Bu sadece concept olarak kaldı diye biliyorum xd




  • Henüz 3.filmi yani Rebellion'u izlememiş birisi olarak yazıyorum bu yorumları.
    Mahou Shoujo Madoka Magica özellikle Mahou Shoujo türünde bir başyapıt.Animedeki karakterler,karakterlerin kişilikleri,karakterler arası ilişkilerin izleyiciye aktarılışı gerçekten çok başarılı.Konunun ilk 3-4 bölüm dayandığınız takdirde gerçekten çok kaliteli bir hale gelmesi.Gerçekten muazzam bir yapım.Shinseiki Evangelion gibi karakterlerin yaşadığı buhran falan gerçekten çok iyi aktarılmış.Çok başarılı buldum ve henüz yeni izlediğim için de biraz kendimden utandım açıkçası.
    Mahou Shoujo sıfatına veya Afişlerine bakarak ''eheee 4 tane tatlı kız var,savaşıyorlar ehhee'' denilmeyerek kesinlikle dikkatle izlenmesi gereken bir seri olarak görüyorum.Puan falan da vereyim o kadar yazdım,9/10.
    Rebellion'u izledikten sonra bir post daha girerim buraya.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Uldyssian -- 12 Mayıs 2017; 19:12:9 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uldyssian

    Henüz 3.filmi yani Rebellion'u izlememiş birisi olarak yazıyorum bu yorumları.
    Mahou Shoujo Madoka Magica özellikle Mahou Shoujo türünde bir başyapıt.Animedeki karakterler,karakterlerin kişilikleri,karakterler arası ilişkilerin izleyiciye aktarılışı gerçekten çok başarılı.Konunun ilk 3-4 bölüm dayandığınız takdirde gerçekten çok kaliteli bir hale gelmesi.Gerçekten muazzam bir yapım.Shinseiki Evangelion gibi karakterlerin yaşadığı buhran falan gerçekten çok iyi aktarılmış.Çok başarılı buldum ve henüz yeni izlediğim için de biraz kendimden utandım açıkçası.
    Mahou Shoujo sıfatına veya Afişlerine bakarak ''eheee 4 tane tatlı kız var,savaşıyorlar ehhee'' denilmeyerek kesinlikle dikkatle izlenmesi gereken bir seri olarak görüyorum.Puan falan da vereyim o kadar yazdım,9/10.
    Rebellion'u izledikten sonra bir post daha girerim buraya.

    Rebellion, End of the Evangelion etkisi yaratacak buraya imzamı atarım.




  • Kyubeyi sevmeyenler niye devlet olgusunu savunur anlamıyorum doğrusu.Eski zamanların köleleri en azından sahiplerini öldürme olanağına sahipti sonuçta ulaşabilecekleri aletlerle isyan etmek cesaret istese bile aslında imkansız değildi lakin şimdinin efendileri erişilemezdir tıpkı kyubey misali asla öldürülemez sadece kaçınmaya çalışabilirsin.Bunlar markalar devletler olmak üzere şekillenmekle beraber milletin nefret gerekçesinin aynanın karşısında kendini prangalamışları deşifre etmesi olarak düşünüyorum.Kyubey yoktan var olan kimse değil vardan başka formla gene var olmuştur önceki halklar kendisiyle anlaşma yapması bununla ilgilidir güç arzusunun vahimeti kavranmalıdır aynı zamanda çünkü sahip oldukların kendini yiyip bitirmenin vesileleridir aynı zamanda.Homuraya gelelim kendileri yapımının anlam bütünülüğünü parçalayan bir karakterdir.Obsesif tavırları dolayısıyla kyubey tarafından kullanılmıştır ve şahsının faydasına hareket etmemiştir birçok kere zamanda yolculuk yapıp durumu bilmesine rağmen.Çift kutuplu şer sistemini devam ettirmek çok tehlikelidir.Duygusal gerekçelerle çıkarılmış savaşlar takdir edilemez hele ki arka planda topluluğun kendisini yok etmesi uğrunda yapay düşmanlar oluşturuluyorsa umut sömürüsüyle.Diyeceksiniz madoka hariç umrunda değil etik kaygılar ama bunda şöyle problemle karşılaşıyoruz girdiği tripler homurayı gerçekleri söylemesini engelliyor.Belki madoka istemeyecek kendisine böyle davranılmasını nasıl hareketlerinin olumlu sonuçlanacağını kestirebiliyorsun.Yani bir anlamda madoka değil onun yansımasına itibar etmiş oluyor böylece.Olanlardan sonra kavradığım manada hesaplaşmasını yapmıyor doğal olarak ama karakterlerinin özelliği bilinçli olmaması zaten idrak edebilselerdi kyubeyle anlaşma yapmazlardı nitekim.Bazılarıysa eksi özellik diye nitelendiriyorlar söylediğim hikmetli olmama olayını niye böyle küçük dilekler diliyorlarmış falan umutsuzluk temasıyla şekillenen animenin tarif edilmenin ideali böyle kurulur zekilik kavramı olsa ikilik çıkar ve esas anlamlar kavradığın şekilde sığ başarı hikayelerinden çıkmaz yükselişin düşüşleri ve tam tersi vardır devinim halindedir böyle kavramlar animede geçmiş yükselme kavramı hikmetseldir istediğini kazanan havalı zeki karakterler istiyorsanız başka tiyatrolar gırla var merak etmeyin onları tüketmenizi ve havalı karakterlerle çoşmanızı tavsiye ederim.Ayrıca sonu oldukça animenin kalitesine yakışmayan zırva bir aforizmayla sonlanıyor neymiş seni duymasa bile onu sevdiğin zaman seni yanında hissedermiş falan tipik kaçış hikayesi saçmalıkları.Diğerleri felsefe yapıtı şeklinde algılanıp madoka magicanın bu yönünden söz edilmiyorsa belli oranda tenkit ettiğim gaf neden olmuştur hiçin hiçe dönmesi mistisizmi madokada yer alan temalardan biridir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 20 Ağustos 2017; 7:4:55 >




  • Sayaka mikiden namı diğer muhteşemlik abidesinden bahsetmek istiyorum.Bu muhteşemliğini ömrüm hayatım boyunca gördüğüm en kaliteli yazıma sahipliyle perçinlemektedir ki bunu hiç bir kurgu kişiliğinin bana yaşatmadığı çoşkusuna yaslanarak söylemekten kıvanç duyarım istedikleri kadar madoka magica feminen tarza sahiptir diye atıp tutsunlar aslında ataerkil kafası taşıdığını en azından ben biliyorum.Çizmeler pelerin bunlar hep asalet sembolüdür hatta süper kahramanların pelerin giymesinin ardındaki açıklamasını da yaptım böylelikle.Mabetlereyse ayakkabıyla girilmediğinden haberdarsınız zaten ve ölülerin ayakkabısının dışarı bırakılmasının izahıda asaletin sona erdiği ve herkesin topraktan farksız olduğu vurgusudur.Diğer yorumsa kyubeyin ritüelinden gelen topraklık özelliğinin asaleti bastırdığı şeklinde yapılabilirdi lakin şahsen içkinlik vasfını ön planda tutmayı tercih ediyorum ama bu dişilik özelliğine atıfta bulunan topraklığı feminenliğe yormak son derece yanlış olacaktır.Çünkü o zamanlar eşitlik kavramı bu kadar yaygın değildi marjinaldi sadece kölelerin eşitliğinden söz edebiliriz ve bu durumda kadınlar köleydi.Sayaka mikinin erkekliğin yansıması olarak kullanıldığına inanıyorum tabi buradaki erkeklik sembolik deyişten ibarettir saçların kısalığı kullandığı kudret ve hikmet sembolleri bana bunu düşündürüyor sayaka miki tabi kudret yani asa kullanmıyor lakin en azından hikmet kılıcını kullanması ve şovalye figürü yadsınamaz ilaveten aslında bunun ironi olduğunu görüyoruz çünkü onlar ülkelerinin arabeskidir çilecidir ve katiyen zırlamazlar kısacası benim sevdiğim tarz değil.Sayaka miki zahiren arabesk tavır sergilemiştir demeden önce arabeskliğinin yıkılmasını büyük incelikle işlemiş diğer vasat seriler gibi göze sokmamıştır.Bencil aşk hissetmesi ve kendisine yabancılaşmasıyla bunun farkına varması en büyük kanıtıdır.Yabancılaşma sadece karl marxta değil bütün herkeste parçası olduğu esaslardan.Sonra mirai nikkicilerin farkında bulunmazsınız atladığı delilik halidir arabesk tavır değil tersidir




  • Deliliğe övgü iki şekilde gerçekleşir resmi yani formel şekle büründürerek hikayeni öyle anlatırsın ya da dışsal etkilerden ötürü zihninde dalgalanma yaşarsın lakin içsel durumda neden olabilir söylediğime.Dikkat ederseniz o sahnede böylesi rahat hissettiriyor diyor bunu öylesine laf edeyim diyalog var desinler diye söylemiyor aksine deliliği övenlerin aslında öyle olmadıklarını sadece self destrutionda kullanılan metotları yaparken aslında çelişkide olduğunu ve bunun varoluşçuluğun paradoksundan ileri geldiğini anlatıyor.Romantizm günümüzde çok yanlış bilinen kavramlardan aslında yaşamın içerisindekilere çoşkuyla karşılamanın formel halidir estetik kaygı barındırmakla aşk karıştırılmamalıdır çünkü self destrution ya da şarhoşluk aşkla ilgilidir.Sayaka mikinin durumunda ikiside geçerlidir çünkü kendisiyle yabancılaşma anlık kaosa neden olmakla beraber aşkın getirdiği kızgınlıkla başa çıkması zordur dışsal tepkisizleşmeyi çoğunluk yaşar burada ise yapısal olarak gömme işlemi yapar yani içsel tepkisizleşme yaşanır.Sinir boşalması misalini vermek isterim.Arabesk delilikte kendine zarar vermek pozitiftir çünkü varoluşunu böyle göstermiş olur ancak sayaka mikinin durumunda kendisini yapısal olarak parçaladığı için övünme kavramının temeli kalmamaktadır.Kendine yabancılaşmanın ifadesi olarak gölgelerden yararlanılmıştır çünkü insanlar yalnız kaldıklarını hatta aslında hep öyle olduklarını idrak ettiklerinde kalp atışı ağırlaşır böylelikle başka öğelere uzanmadan kendisinden korkar ayna metaforunun ötesiyle bu durum aşılmıştır belli ölçüde.Yapısal olarak gömme ölenlerin toprağa gömülmesinden ileri gelir çünkü toprak eşyanın tabiatından yararlanarak arındırma özelliği taşır.Yapısal kelimeside analojinin ifade edilmesi gayesiyle söylenmiştir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion

    Deliliğe övgü iki şekilde gerçekleşir resmi yani formel şekle büründürerek hikayeni öyle anlatırsın ya da dışsal etkilerden ötürü zihninde dalgalanma yaşarsın lakin içsel durumda neden olabilir söylediğime.Dikkat ederseniz o sahnede böylesi rahat hissettiriyor diyor bunu öylesine laf edeyim diyalog var desinler diye söylemiyor aksine deliliği övenlerin aslında öyle olmadıklarını sadece self destrutionda kullanılan metotları yaparken aslında çelişkide olduğunu ve bunun varoluşçuluğun paradoksundan ileri geldiğini anlatıyor.Romantizm günümüzde çok yanlış bilinen kavramlardan aslında yaşamın içerisindekilere çoşkuyla karşılamanın formel halidir estetik kaygı barındırmakla aşk karıştırılmamalıdır çünkü self destrution ya da şarhoşluk aşkla ilgilidir.Sayaka mikinin durumunda ikiside geçerlidir çünkü kendisiyle yabancılaşma anlık kaosa neden olmakla beraber aşkın getirdiği kızgınlıkla başa çıkması zordur dışsal tepkisizleşmeyi çoğunluk yaşar burada ise yapısal olarak gömme işlemi yapar yani içsel tepkisizleşme yaşanır.Sinir boşalması misalini vermek isterim.Arabesk delilikte kendine zarar vermek pozitiftir çünkü varoluşunu böyle göstermiş olur ancak sayaka mikinin durumunda kendisini yapısal olarak parçaladığı için övünme kavramının temeli kalmamaktadır.Kendine yabancılaşmanın ifadesi olarak gölgelerden yararlanılmıştır çünkü insanlar yalnız kaldıklarını hatta aslında hep öyle olduklarını idrak ettiklerinde kalp atışı ağırlaşır böylelikle başka öğelere uzanmadan kendisinden korkar ayna metaforunun ötesiyle bu durum aşılmıştır belli ölçüde.Yapısal olarak gömme ölenlerin toprağa gömülmesinden ileri gelir çünkü toprak eşyanın tabiatından yararlanarak arındırma özelliği taşır.Yapısal kelimeside analojinin ifade edilmesi gayesiyle söylenmiştir

    Yine döktürmüşsünüz zodi bey

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeidaraSanji


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion

    Deliliğe övgü iki şekilde gerçekleşir resmi yani formel şekle büründürerek hikayeni öyle anlatırsın ya da dışsal etkilerden ötürü zihninde dalgalanma yaşarsın lakin içsel durumda neden olabilir söylediğime.Dikkat ederseniz o sahnede böylesi rahat hissettiriyor diyor bunu öylesine laf edeyim diyalog var desinler diye söylemiyor aksine deliliği övenlerin aslında öyle olmadıklarını sadece self destrutionda kullanılan metotları yaparken aslında çelişkide olduğunu ve bunun varoluşçuluğun paradoksundan ileri geldiğini anlatıyor.Romantizm günümüzde çok yanlış bilinen kavramlardan aslında yaşamın içerisindekilere çoşkuyla karşılamanın formel halidir estetik kaygı barındırmakla aşk karıştırılmamalıdır çünkü self destrution ya da şarhoşluk aşkla ilgilidir.Sayaka mikinin durumunda ikiside geçerlidir çünkü kendisiyle yabancılaşma anlık kaosa neden olmakla beraber aşkın getirdiği kızgınlıkla başa çıkması zordur dışsal tepkisizleşmeyi çoğunluk yaşar burada ise yapısal olarak gömme işlemi yapar yani içsel tepkisizleşme yaşanır.Sinir boşalması misalini vermek isterim.Arabesk delilikte kendine zarar vermek pozitiftir çünkü varoluşunu böyle göstermiş olur ancak sayaka mikinin durumunda kendisini yapısal olarak parçaladığı için övünme kavramının temeli kalmamaktadır.Kendine yabancılaşmanın ifadesi olarak gölgelerden yararlanılmıştır çünkü insanlar yalnız kaldıklarını hatta aslında hep öyle olduklarını idrak ettiklerinde kalp atışı ağırlaşır böylelikle başka öğelere uzanmadan kendisinden korkar ayna metaforunun ötesiyle bu durum aşılmıştır belli ölçüde.Yapısal olarak gömme ölenlerin toprağa gömülmesinden ileri gelir çünkü toprak eşyanın tabiatından yararlanarak arındırma özelliği taşır.Yapısal kelimeside analojinin ifade edilmesi gayesiyle söylenmiştir

    Yine döktürmüşsünüz zodi bey

    Devamı gelecek yapbozun parçalarını birleştirince ortada birazcık dahi olsa farklı değerlendirme yazısı yazmış olacağım umarım




  • Topraklaşmadan söz ettik şimdi sudan bahsetmezsek olmaz.Ontolojik olarak su tözdür kanıtsa mitolojilerde özellikle mısırda yaratılıştan önce kaos yani su vardır benzer şekilde kabalada içinde geçerli.Metinlerde suya batma çıkma hadiseleri hep yaşanır sonra excalibur suya gömülür önceki yazılarım aslında buna hazırlık niteliği taşıyordu yani.Korkmak cansızların canlılıyla alakalıysa buradan animizm çıktığını bilin ve su gene bilgelik sembolü olarak kullanılır metinlerde.Lakin sayaka miki ruhunu sattığı için kötü sonuçlanmıştır yani pozitif değil negatif bağlamı var daha doğrusu diyalektik aldığı kararlar neticesinde bu yöne sürüklüyor karakteri.Pozitif bağlam olarak büyücü oluyorsunuz zaten.Mesela yüzükler suya batırılır çünkü magic word durumu geçerlidir.İsimler karakteri temsil ettiği kadar varlıkları temsil eder ve irade gücüyle karakterlerini güçlenir ve arınır.Kalp sesinden boşuna bahsetmedim çünkü sayaka mikinin tokası müzikte yer alan semboldür aslında.Dünyanın kendisi tasarımdır ve aslında tınıdan ibarettir yaratımın kodlarıdır kavramın hangi sebeple temellendiğini gene içkin olan kalple açıklamak doğru olacaktır.Müzik kendi kendinin oluş sebebidir önceden belirttiğim yazılarda karakter özelliklerine bağlı olarak yetenekler ediniyorlar bunu demiştim sadece onlar değil gem soullar içinde geçerli düşüncem böyle.Çünkü iç enerjiyi ifade eden çakra karın bölgesindedir ve sayaka miki içsel özellikleriyle ön plana çıkmıştır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 5 Ekim 2017; 17:29:23 >




  • Müziğin enerji olarak düşünülmesinin sebebi aslında entropinin ifadesi olmasıdır yani algılarımızda belli akış şemasını karşılamaktadır.Farkı ideolojilere sahip toplumlara benzer müzikler açın hepsi heyecanlanır çünkü sıfır mahareti vardır.Çarpıldığını eksiltir yani marşların tesir biçiminin ardında bu yatar.Boşuna öyle demedim çünkü müzik matematiktir aslında.Rakamlar genel algının formlarının ifadesidir bazı önemli rakamların metafizikte izahı vardır hatta.Sayaka mikinin tokası fonksiyondur hepinizin mekteplerde gördüğü derslerden lakin öğretildiğinin tersi biçimde esas itibariyle teoloji konusu ve özünde çok zevkli olduğu kanaatindeyim.Matematiğin hayalden yürüp giden mahiyeti bir anlamda rüya ve tasarım niteliği taşıyabilir.Önceki bölümlerde rüya gören madokanın kaderi yazılmıştır büyücülerin kaderi sarsılmaz kaidelere bağlıdır yani konuşan hazreti isanın peygamber olmama şansı sıfırdır ilaveten daha mistik terminolojide rüyalar keramettir semboller işarettir mısır mitolojisinde rüyalar yolculuk niteliği taşır çünkü ölümle ilişkilendirilir ve ruhun bedenden çıkması hadisesi geçerlidir.İmgelem aleminde olması yansımaların karşılığını getirdiğinden rüya düşüncesiyle animizm çok uzak düşünmemek lazım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 7 Ekim 2017; 2:41:22 >




  • Zodion Z kullanıcısına yanıt
    Şu Madoka Magica’nın bir felsefik incelemesini yazsana hocam direkt,hatta vereyim gel benim blogda yaz ya.Okudukça etkilenmemek elde değil,yazan parmaklarına sağlık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.