Şimdi Ara

Maaşımızın 25-30 katı fiyatlarıyla araba alan tek ülkeyiz sanırım..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir Kullanıcı, 2 Masaüstü Kullanıcı
406
Cevap
3
Favori
9.465
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Maaşımızın 25-30 katı fiyatlarıyla araba alan tek ülkeyiz sanırım..
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    12216 Mesaj
    Yorumlara baktım da yine herkes döktürmüş.

    Arkadaşlar araçlar peynir ekmek gibi gidiyor vallahi. Yani pahalı diyorsunuz ama alan alıyor. Bu durumda geliri yetmeyen kitle siz oluyorsunuz. Her seferinde forumda aynı şeyler yazılıyor ama görüyoruz sonucu. Milleti kandırmayı bırakalım bence.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Sormak istediğiniz sorular için PM atabilirsiniz.
  • Yarbay
    28319 Mesaj
    Olsun köprü yapıyoruz
    |
    |
    _____________________________
    2014 Model GOLF 1.4 TSI BMT 122 PS DSG Highline METALİK PASİFİK MAVİ 2019 model peugeot 3008 1.5 dizel 8 ileri
    2019 model 2.00 TDI 190 PS QUATTRO advence floret gümüş gri
    İnsana saygı yok ama Arabaya var !!!!
  • Binbaşı
    1651 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Stand Alone

    Yorumlara baktım da yine herkes döktürmüş.

    Arkadaşlar araçlar peynir ekmek gibi gidiyor vallahi. Yani pahalı diyorsunuz ama alan alıyor. Bu durumda geliri yetmeyen kitle siz oluyorsunuz. Her seferinde forumda aynı şeyler yazılıyor ama görüyoruz sonucu. Milleti kandırmayı bırakalım bence.

    Evet Hocam amiane tabirle hem aglıyoruz hem catır catır alıyoruz.Omayan da yok ama olanda da para var demek ki...
    |
    |
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ddr4ig

    Hemen olayi sandiga tasidin ya pes yani bir parti yada lider iktidar olsun olmasin ortaya hakli bir oneri sundugunda bu millet mutlaka ustune duseni yapar cevabini verir.

    Almanyada vergiler dusuk kiyaslama yaparken bi de soyle dusun ayni vergileri almanya alsa acaba arac kaca gelirdi

    Nereye taşıyayım? Sandık basit bir hadise değil ki...Halk,millet kendisini yönetsin diye yönetici seçiyor...Yani bir nevi şirkete yönetici alıyor,gerçi sonra kendi işe aldığı yöneticinin kulu kölesi,hatta g.t kılı falan oluyor ama olsun...
    Daha sapla samanı ayıramayan bir topluluk mu üzerine düşeni yapıp cevap verecek...
    |
    |
    _____________________________
  • Uzaklaştırılmış 3 gün cezanın, 2 gün 11 saat 2 dakika kadarı kaldı.
    1 Not

    Konunun amacı zaten araç satılmıyor değil, kaç kere yazmamız lazım? İnsanlar aynı paraya e180 alabilecekken a180 alıyor, passat alabilecekken jetta alıyor, golf alabilecekken polo alıyor vs. vs. İnsanlar tabi ki araç alıyor mesele neyi, ne kadara aldıkları. Ama gözü kör olmuş iktidar seviciler yüzünden konu bu hale geldi.
    Bana mesela 2 bin motor üstü bir araç almak o kadar saçma geliyor ki, alabileceğim halde tercih etmiyorum, çünkü aracın değerinden çok vergisi oluyor. İnsan kendini aptal yerine konmuş gibi hissediyor. Hissetmiyorsanız bir problem vardır zaten. Ha bu bir ihtiyaç değil mutlaka, azla yetinmek vs. vs.. Ama ben ve benim gibi bir çok insan arabayı, bir taşıma aracından çok bir hobi, bir keyif gibi görüyor.
    Lütfen artık anlayın mesele peynir ekmek gibi satması değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Brskcr -- 20 Ekim 2016; 0:05:09 >
    |
    |
    Bahsedilenler: huso , Stand Alone kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    2019 Audi A4 Design 45 TFSI 245 hp
  • Yarbay
    12216 Mesaj

    Tamam işte arkadaşım ben de aynı şeyi yazıyorum. Zaten alınıyor, İstanbul'un sokakları 520d vb. araçlardan geçilmiyor ciddiyim. Her şeyin bir yöntemi var, Türkiye'de sözü geçen lüks araçlar şahıs üzerine değil şirket üzerine alınır zaten. Adamlar vergigen vs. çoğu şeyden düşüp masraf gösteriyor.

    Seneler önce Belçika'dan bir yakınım İstanbul'a geldiğinde, kendi yaşadığı şehir Brüksel'de bu kadar lüks araç görmediğinden söz ediyordu. O da şaşırmıştı bu duruma.
    |
    |
    Bahsedilenler: Brskcr
    _____________________________
    Sormak istediğiniz sorular için PM atabilirsiniz.
  • Binbaşı
    1140 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: nexus007

    Almanya'da en kötü memur 4.000 euro maaş alırken 20.000 euroya en kötü sıfır km astra k, golf ve focus alabiliyor. Ve sadece 5 maaşıyla araba sahibi oluyor ikinci elleri saymıyorum bile.Bizim güzide cennet ülkemizde bi memur 2.500 lira maaşı ile sıfır km bir astra k,golf ve focusun en boşunu 65.000 tl ye alıyor yani maaşının 26 katı ile bu araçlara binebiliyor.Sizce arkadaşlar bu adalet mi bu hangi kitaba hangi insanlığa sığar soruyorum size.bizler neden 15 senelik arabalara maaşımızın 10 katını verip 30.000 tl bayılıp bu eziyeti çekmeye sanayiden çıkmamaya mahkum ediliyoruz. Elin avrupalısı maaşının 5 katına sıfır km güvenli bir araba alıyor.bizim 5 katında da gözümüz yok ama maaşımızın 10 katına bile leş arabalara biniyoruz.İnsanlar 3.000 tl maaşıyla 100 k'ya Megane,Civic,Jetta,Corolla,Focus,Golf,Astra alıp alıp 7-8 sene kredi borcuna giriyor.Neden neden neden gerçekten artık gittikçe kötüye gidiyoruz.

    Mevzu bahis Türk insanının bu şartlarda buna nasıl cesaret ettiğimi yoksa şartların neden bizim insanımız için bu derece ağır olmasımı? Gerçekte eleştirilmesi gereken hangisi ...



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez...




  • Uzaklaştırılmış 3 gün cezanın, 2 gün 11 saat 2 dakika kadarı kaldı.
    1 Not

    Hala demek istediğimi anlatamadım galiba? 5.20d alan vatandaş, vergiler böyle olmasa gider panamera alır, bu işin sonu yok. İnsanlar bu şekilde vergi kaçırdığı için bu haldeyiz zaten. Devlet bu konularda sıkı bir politika uygulamak yerine, kesin ve kolay vergi alabileceği yollara yöneliyor.
    |
    |
    Stand Alone kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    2019 Audi A4 Design 45 TFSI 245 hp
  • Yarbay
    12216 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Brskcr

    Hala demek istediğimi anlatamadım galiba? 5.20d alan vatandaş, vergiler böyle olmasa gider panamera alır, bu işin sonu yok. İnsanlar bu şekilde vergi kaçırdığı için bu haldeyiz zaten. Devlet bu konularda sıkı bir politika uygulamak yerine, kesin ve kolay vergi alabileceği yollara yöneliyor.

    Sen işin içinde olmadığın için benim ne demek istediğimi anlayamıyorsun. İnan bana o araçlara binen kimse senin zannettiğin kadar vergi vermiyor.
    _____________________________
    Sormak istediğiniz sorular için PM atabilirsiniz.
  • Uzaklaştırılmış 3 gün cezanın, 2 gün 11 saat 2 dakika kadarı kaldı.
    1 Not

    Yav hangi işin içinde değilim söyler misin? Sanki çok komplike şeylerden bahsediyoruz:) KDV düşmenin, gider göstermenin ne demek olduğunu biliyorum. Ama ben alırken bunu yapmıyorum, bunu yapanlar var diye herkes yapıyor değil dimi? Bu vergi kaçırmak çünkü. O insanlar bu konuyla ilgili bir vicdan azabı duymuyorlar, sorsan vatan, millet, sakarya derler. Hatta ülkücülerdir, ama bizim insanımızın milliyetçiliği genelde işin içine para girince bitiyor.
    Bu adamlardan adam gibi vergi alsınlar, ötv'yi de düşürsünler diyorum, ama kime anlatıyorum. Bu işi meslek edinmiş kişiler var, kar ediyorlar hatta araçlardan. Ama bunun yapılması, bunun doğru olduğunu göstermez değil mi?
    Son olarak, cevremde bu tarz araclari maasiyla alan bir suru insan var, onlarin gunahi ne? Hadi sirketler gider gosteriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Brskcr -- 20 Ekim 2016; 0:50:02 >
    |
    |
    Stand Alone kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    2019 Audi A4 Design 45 TFSI 245 hp
  • Binbaşı
    1675 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: nexus007

    Almanya'da en kötü memur 4.000 euro maaş alırken 20.000 euroya en kötü sıfır km astra k, golf ve focus alabiliyor. Ve sadece 5 maaşıyla araba sahibi oluyor ikinci elleri saymıyorum bile.Bizim güzide cennet ülkemizde bi memur 2.500 lira maaşı ile sıfır km bir astra k,golf ve focusun en boşunu 65.000 tl ye alıyor yani maaşının 26 katı ile bu araçlara binebiliyor.Sizce arkadaşlar bu adalet mi bu hangi kitaba hangi insanlığa sığar soruyorum size.bizler neden 15 senelik arabalara maaşımızın 10 katını verip 30.000 tl bayılıp bu eziyeti çekmeye sanayiden çıkmamaya mahkum ediliyoruz. Elin avrupalısı maaşının 5 katına sıfır km güvenli bir araba alıyor.bizim 5 katında da gözümüz yok ama maaşımızın 10 katına bile leş arabalara biniyoruz.İnsanlar 3.000 tl maaşıyla 100 k'ya Megane,Civic,Jetta,Corolla,Focus,Golf,Astra alıp alıp 7-8 sene kredi borcuna giriyor.Neden neden neden gerçekten artık gittikçe kötüye gidiyoruz.

    Haklısın durum iyi değil ama iyiye doğru gidiyoruz. Nasıl dersen : 2005 yılında öğretmen maaşı 800 liraydı ve sıfır dizel c4 aracı pazarlıkla 40 bine almıştım. Şimdi öğretmen maaşı 2700 lira ve aynı donanımdaki araç pazarlıkla 80 bin lira. Aracın yeni kasa olması ve teknolojik olarak daha fazlasının olması da cabası. Yani anlayacağın 2005 yılından bu güne öğretmen maaşı 3,35 kat artmış. Aynı araç ise 2 kat artmış. Alım gücümüz artıyor ancak yinede yetersiz tabi.
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    4778 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Musluman Metalci

    Çok haklı, çok mantıklı bir yorum. Bundan sonra ülkemizin Dünya'da ki genel durumunu belirleyebilmek için YURTİÇİ ülkeleri ile kıyaslama yapalım lütfen arkadaşlar.

    çok komiksin buradan bunu anladıysan bravo
    |
    |
    _____________________________
    Bir mimar ; en iyi tasarımını henüz yapmamıştır.Ve gerçekten iyi bir mimar ise hiç yapamayacaktır.

    Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu kafidir.
    Mustafa Kemal ATATÜRK
  • Yüzbaşı
    625 Mesaj

    eee nediyorsun fakirler ölsünmü ?
    |
    |
    Stand Alone kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    16282 Mesaj
    Abd fiyatlarını görünce çıldırmamak elde değil.
    Bu mesaja eklenen görseller:




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Sen öldüğün gün bende öldüm canım anneannem...
  • Yüzbaşı
    625 Mesaj

    araçların içinde hep tek kişi var. İçinde aile olan arabaya çok zor rastlanıyor. Günün mesai saatleri içinde hep bir ailenin olduğu kaç araç trafikte olabilirki söylediğin tuhaf :) Eee ozaman trafik olacak diye araçta satmasınlar millet gideceği yere toplu taşımayla gitsin nasıl olur ? Bu millettin aldığı iphonu samsungu niye bu kadar batıyor anlamıyorum sanki parasını siz ödüyorsunuz :)
    |
    |
    rockymarlboro kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    2878 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: XanthiN

    Göz atınız. (İngiltere)

    https://eksisozluk.com/entry/60091601
    https://eksisozluk.com/entry/63536964

    Cehennemde yaşıyoruz cehennemde.

    Cahil halkı ayrı cehennem, var olan cehennemi daha da katmerli yapan yöneticisi ayrı cehennem.

    Sapına kadar ortadoğuluyuz.

    Kurallar ne ki. Başkaları uysun. Bir tane adam görmedim ki yaya geçidinde yavaşlasın.

    Hırsıza ceza verilmediği için hatta itibar gördüğü için herkes bi an önce tokatı vurup köşeyi dönmek derdinde.

    Kimse çalışarak para kazanılabileceği umudu taşımıyor.

    Her şey torpil üzerine. Hemşericilik denen ortadoğu adeti köküne kadar.

    Cehalet yüceltiliyor. Cahil mağdur zannediliyor. Okuyan okumuş kesime burun kıvırılıyor.

    Cahil olmak büyük mutluluk bu ülkede. Her şeyi biliyorsun. Her konuda fikrin ve müthiş bi özgüvenin var.

    Şehirler rezil. Şehirler iğrenç. Beton beton beton.

    Kayınbiraderim almanyada yaşıyor. Evinden çok daha büyük bahçesi var. Traktörle 4-5 traktör toprak falan getirtip düzenleme yaptı. O kadar büyük.

    Sordum niye bu kadar büyük bahçe diye. Çivi çakamazsın diyor. Türkiyede öyle bi bahçen olsa 10 katlı apartman dikersin.

    Bakarsan her türlü kanun türkiyede de var. Ama hepsi ayağımıza engel. Rüşvet her derde deva. Her kapıyı açar.

    İmar mı lazım. Koy abicim dosyanın arasına bi şeyler.

    Ortadoğuda kurallar kanunlar ayakbağıdır. Aşılmak için vardır.

    Tatile gidiyorum. Otelde hangi çocuk hatta hangi bebek türk anında anlıyorum.

    Türk çocukları restoranda çığlık çığlığa slalom yapıyor. Gavur çocuklarında çıt yok.

    Bir türk olarak nerde türk azsa oraya gitmeye çalışıyorum tatile.

    Çünkü türk azsa ses de azdır. Bağırış çağırış da azdır. Pislik de azdır. Havuza her an kaka yapabilme ihtimali olan çocukların çıplak sokulması da azdır. Kargaşa da azdır. Çatık kaş, kaba hareketler de azdır. Kötü bakışlar, taciz de azdır.

    Rahat edersin.

    Ha bi de otomobil forumunun klasik geyiği "araba fiyatları yüksek ama çatır çatır alıyorlar"

    Nereye alıyorlar. Nüfusuna göre araba satışları ne kadar bi bak bakalım. Bin kişiye düşen araba sayısını bi kıyasla bakalım.

    Bu ülkenin en büyük sorunu, gelir adaletsizliği. Olanda çok var evet. Olmayan yüzde 80 de hiç yok.

    Ama onlar da hallerinden memnun ki aynen devam ediyorlar.

    En fakirler yönetimden en mutlu olanlar.

    Böyle de bi ülke burası.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    625 Mesaj

    Ben çok merak ediyorum yerli araç çıkınca aynı sınıftaki bir başka aracın yarı fiyatınamı satılacak :) hiç sanmıyorum!
    |
    |
    joker-38 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    3 Not
    Konu sorudan sapmış başka yönlere gitmiş tabi ki burası bir yabancı forum değil yobaz yetkililer konuyu kapatıcaktır sonuçta forum ne demek onu bile bilmeyen kişiler forumda yetkililik yapıyor konuyu kitleyip tartışmaya devam ettirmeden kitlerler herneyse bu milletin kanına işlemiş kulluk, sorgulamama, düşünmeme, araştırmama.Bunu yazınca aşağılama olarak görüyorlar allahınızı seviyorsanız azıcık bilgi birikiminiz varsa okuyup kendinizi geliştirdiyseniz evrensel değerleri biliyorsanız çevrenizdekilere hiç baktınız mı? neleri savunuyorlar, ne yapıyorlar, ne yaptıklarını biliyorlar mı ? dünyadan haberler mi ? bu halktan bir yol olmaz insanların suçu yok coğrafyanın kaderi bu. arkadaşların yazdıkları herşey uzun uzadıya yazmaya gerek yok değişmeyecek din, kültür, coğrafya yüzünden bu saatten sonra birşey olmaz olsa da bizim ömrümüz yetmez zaten pişmanlık duymak yerine kendiniz için yaşayın devlet mi kutsaldır, insan mı ? sorusunu sorun kendinize



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stickand -- 20 Ekim 2016; 1:36:29 >
    _____________________________
    Vatanı olmayan insanın hayatı da olmaz.




  • Yüzbaşı
    625 Mesaj
    Araba ve telefon çok konuşuluyor buyurun fiyatlar.

    Polo 1.0 75 PS Trendline Manuel (vw sitesinden alıntıdır. Polonun en traş modeli)
    Anahtar Teslim Fiyatı : 47.700
    Net Fiyat 27.386
    Ötv (%45) 12.323
    KDV (%18 7.147
    Motorlu Taşıtlar Vergisi 311,50 TL
    Trafik - Tescil ve Ruhsat İşlemleri Resmi Bedelleri 249,50 TL
    Trafik Tescil ve Ruhsat İşlemleri Hizmet Bedeli 280,50 TL


    iphone 7 fiyatı (fiyatla ilgili analiz bir haber sitesinden alıntıdır)
    Türkiye giriş fiyatı 1.930 TL
    %6'sı Bandrol 115 TL
    %9'u Bayii kârı 227 TL
    %18'i KDV 495 TL

    Bu hesaba göre, 3.249 TL'ye satılan iPhone 7'nin 1.319 TL'si vergiye gidiyor

    Yani burda devlet vergininde vergisini millete nasıl itelediği gayet açık!
    _____________________________
  • Binbaşı
    1954 Mesaj

    Her türlü olumsuzluktan dinimizi sorumlu tuttuğunuz sürece de zaten bu coğrafyadan bir cacık olmaz. Her milletin bir dini inancı var, o milletler bizden daha ilerideyse sorun din'de değil, çalışıp üretmekte demektir. Bu millet komple ateist olsaydı da yine aynı bok olacaktı çünkü tembeliz, cahiliz, üretemiyoruz, eğitim sistemi yerlerde, siyasi arenanın hali ortada. Bunları düzelttiğin zaman dinin ne olursa olsun ileri doğru gidersin zaten. Çok küçük ve çok boş düşünüyorsunuz o yüzden, din din din, hep din sorumlu. Çünkü emin ol dini suçlamakla ileri gidilmiyor, eh din yüzünden böyle oldu diyip kenara çekilmek kadar kolay bir şey yok. Suçu başkasının üstüne yıkıp vicdanını rahatlatmaya çalışmaktan, bir başka deyişle kendini kandırmaktan başka bir şey değil şu dini suçlamak. Biraz büyük resmi görün dinime küfredeceğinize. En azından bir adım atmış olursunuz bu bakış açınızı değiştirirseniz, belki size bakıp diğer insanlarda bir adım atar böylece.
    |
    |
    Stickand kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    XBLive: EVREN89 -- PSN: Evren01 -- Steam: evren0119




HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
SEO
Mobilya Takımları
SEO
üniversite
Bey Azura
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

DHBR1
0,672
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.