DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Daihatsu Kulübü
1.009
Cevap
20
Favori
230.214
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      464 Mesaj
      16 Ekim 2006 10:53:12

      Benim aracım 2005 model Sirion otomatik vites.

      Yeni aldım.

      Hergün yeni şeyler keşfediyorum. Keşfettikçe buraya yazacağım. Sizler de aynısını yaparsanız sevinirim.





      _____________________________

      Daihatsu Aşkına
    • Yüzbaşı
      464 Mesaj
      16 Ekim 2006 11:00:00
      İpucu: Hem silecek, hem yıkama

      Ön cam için aynı anda her ikisini yapma fonksiyonu tek işlem ile olmasa da, arka cam için bu mevcut. Arka cam düğmesini yukarı ittiğimizde (açtığımızda) silecek çalışıyor. Aşağı itersek ise yıkama modu (su veriyor).

      Bunun haricinde arka cam silecek düğmesini hareket ettirmek için ileri konumuna aldığınızda, düğmeye uyguladığınız baskıyı biraz daha artırıp düğmeyi ileri iterseniz ve bu konumda tutarsanız, parmağınız orada olduğu müddetçe su atmaya devam edecektir.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutgultekin -- 16 Ekim 2006; 11:03:07 >
      _____________________________

      Daihatsu Aşkına
    • Yüzbaşı
      464 Mesaj
      16 Ekim 2006 11:07:51
      İpucu: Alarm fonksiyonları

      Daihatsu'lara yetkili servislerde takılan Cenmax marka alarmların kumandaların da I ve II olmak üzere iki düğme var. Bunların ise 4 farklı fonksiyonu var:

      (I) Bas-çek: Alarm ve merkezi kilit aç/kapat (SESLİ).
      (II) Bas-çek: Alarm ve merkezi kilit aç/kapat (SESSİZ).

      (I) Uzun bas: Aracın etrafındaki çoluk çocuğu kovalamak için veya otoparkta bulabilmek için ses çıkarmasını sağlamak.
      (II) Uzun bas: Alarm ve merkezi kilit aç/kapat (SESSİZ) ve 4 lüleri çalıştır.


      _____________________________

      Daihatsu Aşkına
    • Yüzbaşı
      464 Mesaj
      16 Ekim 2006 11:21:41
      Sirion yakıt tüketimi

      Benim otomatik vites sirionum km başına 0,165 ytl yakıyor.
      Yani bir depo benzin ile 666 km gidiyor.

      Benzinli bir araca ve Sirion performansına göre (102 hp) oldukça cimri olduğu söylenebilir. Değil mi?


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutgultekin -- 16 Ekim 2006; 11:22:30 >
      _____________________________

      Daihatsu Aşkına
    • Yüzbaşı
      464 Mesaj
      17 Ekim 2006 07:53:59
      Daihatsu fiyatlarında yeni indirim

      Bu son indirime göre araçların fiyatları şöyle oldu:

      Copen - 1,3 lt, Düz Vites
      34.950 YTL

      Cuore - 5 Kapılı, Düz Vites, Klimalı, ABS
      17.990 YTL

      Sirion - 1,0 lt Düz Vites, Klimalı, ABS
      19.990 YTL

      Terios DX - Düz Vites, ABS
      22.970 YTL

      Yeni Terios Silver-1,5 lt, Düz Vites, Klimalı
      41.500 YTL

      YRV - Düz Vites, Klimalı, ABS
      22.995 YTL

      Kaynak: http://www.daihatsu.com.tr/fiyatlistesi.asp


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutgultekin -- 17 Ekim 2006; 7:54:17 >
      _____________________________

      Daihatsu Aşkına
    • Çavuş
      54 Mesaj
      01 Kasım 2006 17:02:09
      merhaba,
      senin yazdıklarını okudum da merak ettim, nasıl bir arabadır bu sirion. bende dacia logan var, bi arkadaşım da 20 milyar civarı araba almak istiyor. abs, klima standartmış sirion'da. 1.0 motorlu ve 3 silindirli Sirion yolda nasıl gider. sizdeki model hangisi.


      _____________________________




      ^^AKIL VAR LOGAN VAR^^

      LOGAN AMBİANCE PACK 1.4 MPI CA
      KİRAZ KIRMIZI
    • Yüzbaşı
      464 Mesaj
      01 Kasım 2006 17:14:02
      Bendeki Sirion 2005 model (eski kasa-sayfanın üstünde resmi var).
      1.3 motor 102 beygir. ABS+EBD standart ve klima, park sensoru, mp3 cd player vs.vs. bir çok donanım standart.
      Düz vitesinin piyasası 16.500, tiptronik vitesinin piyasası 17.500 civarında.

      Yeni kasalar ve 1.0 motor hakkında yorum yapamıyorum malesef ama Daihatsu genel anlamda kullanımı zevkli ve şehir içi kullanıma yönelik araçlar üretiyor.

      Toyota'nın kardeşi olması avantaj ve dezavantajları beraberinde getiriyor.

      Avantajı: Toyota kalitesi.

      Dezavantajı: Toyota-Daihatsu rekabeti doğmasın diye araçlara bilerek eften püften şeyleri koymuyorlar.

      Yani bardaklıktan, sis farına, mp3 playerdan, park sensörüne, abs'den ebd'ye, 102 beygirden, şehir içi 0,16 ytl yakıt tüketimine, kol dayama yerinden, klimaya, alarmdan, çift hava yastığına, immobiliser'a kadar herşey standart olan bir arabada torpido veya bagaj lambası nasıl olmaz?? Yok işte... 1001 tane uyarı göstergesi var ama benzin bitiyor uyarı göstergesi nasıl olmaz?? Yok işte...

      Ve daha birkaç tane minicik mide bulandırıcı sineği saymazsak, benim fikrimce bu araçlar hakettiği değeri görmekten son derece uzaklar.

      Bilmeniz gereken son şey: İkinci el piyasası hiç yok. Kullanmak için harika araçlar ve bu amaçla alıyorsanız sorun yok. Ama satmayı düşünürseniz, alıcı bulmanız zaman alır ve istediğinizden daha aşağıya vermek zorunda kalırsınız.

      Daihatsu küçük bir kulüp gibi. Değerini bilen onu kullanıyor ve zamanı gelince yeni model ile değiştiriyor. Bilmeyen ise kore malı zannedip, incelemiyor bile.

      Oysa ki halis mulis Japon teknolojisi...


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutgultekin -- 1 Kasım 2006; 17:16:46 >
      _____________________________

      Daihatsu Aşkına
    • Yüzbaşı
      464 Mesaj
      01 Kasım 2006 17:39:08
      İpucu: Yoğun trafikte Sirion

      Yoğun trafikte seyrederken, direksiyondan vitesi değiştirme sistemi (Steertronic)'in çok faydalı olduğunu keşfettim.

      Araç otomatik moddayken 1. viteste dahi motor frenini kısıtlı kullanıyor ve siz sürekli gaz fren, gaz fren yaparak arabayı idare ediyorsunuz. Bu da hem fren balatalarınızın ömründen çalıyor hem de daha fazla yakıt tüketimine sebep oluyor.

      Aracı trafiğin çok yoğunlaştığı noktalarda Steertronic moduna almak hem bunlardan kurtulmanızı sağlıyor hem de motor frenini daha yoğun kullanarak daha az fren yapmak suretiyle hem daha kolay kullanım hem de daha yüksek ekonomi sunuyor. Otomatikte iken trafikte seyretmek düz vitese göre çoook daha kolaydı. Ama steertronic'te seyretmek daha da güzel :)

      Son olarak, steertronic sisteminin özelliği olarak, diyelim ki yol biraz açıldı ve siz aracı 2. vitese yükselttiniz ama ileride tekrar tıkandı ve frene basarak durdunuz. Araç durduğu anda vitesi otomatik 1'e indiriyor. Dolayısı ile durunca - düğmesine basmaktan kurtuluyorsunuz.


      _____________________________

      Daihatsu Aşkına
    • Yüzbaşı
      464 Mesaj
      02 Kasım 2006 10:05:59
      Daihatsu Sirion 2005 ile 0-100 7.5 saniye. Benim bildiğim kadarıyla rekor bu.

      http://www.youtube.com/watch?v=O0JWzM03E-4


      _____________________________

      Daihatsu Aşkına
    • Yüzbaşı
      464 Mesaj
      13 Kasım 2006 13:17:03
      Sirion'unuza bilgisayar takalım :)

      http://www.youtube.com/watch?v=TRMRDXdDvxg


      _____________________________

      Daihatsu Aşkına
    • Binbaşı
      1344 Mesaj
      14 Kasım 2006 11:42:41
      aracınızı iyi günlerde kazasız belasız kullanın. bende aracımı alırken sizinkinden çok aradım ama bir türlü temizini bulamadım. bulduklarım ya çok km yapmış oluyordu ya da hasarlı. kısmet değilmiş demekki. bende chevy aveo hb aldım. yalnız yeni çıkan modellerini işin gerçeği pek beğenmedim. gerek dizayn gerekse de işçilik. ama sizinki gerçekten güzel. bunlara japon mini cooper`ı diyorlar


      _____________________________

      ...:::CHEVROLET KULÜBÜ:::...

      2006 Chevrolet Aveo HB. 1.4 SX 16 V
    • Binbaşı
      1117 Mesaj
      15 Kasım 2006 11:53:54
      sizin arabanızın 2. elini kaça bulabilirim acaba


      _____________________________


      HONDA CİVİC VTEC ES 2001 MANUEL
    • Yüzbaşı
      464 Mesaj
      15 Kasım 2006 12:01:10
      quote:

      Orjinalden alıntı: Untouch

      sizin arabanızın 2. elini kaça bulabilirim acaba


      herkes ederini istiyor ama 2. el piyasası olmadığı için araçlar alıcıları ile ancak ilan fiyatından 1-2 milyar aşağı fiyatlarda buluşuyor.

      buna göre, tiptronik alacaksanız 16.500 - 17.500 gibi bir tutara 2005 model 20-30.000 arası temiz bir araç bulabilmeniz olasıdır.
      düz vitesliler de bundan 1000 ytl gibi daha ucuza alınabilir.

      satıcılar araçlarına eder fiyatı olarak tiptroniklerde 17500-19500, düzlerde 16500-18000 isteseler de malesef bu fiyata alıcı bulmakta zorlanıyorlar. gerisi sizin pazarlık yeteneğinize ve sabrınıza kalmış.

      eğer sabrederseniz ve iyi araştırırsanız, tiptronik vitesli full 2005 model az km li bir aracı 16500 e kapatabilirsiniz. bu aracın noterdeki değeri 20500 ytl olarak gözüküyor. bu da ikinci el daihatsu almak aşamasında, alırken ucuza mâl edebilmek noktasının ne kadar önemli olduğunu gösteriyor.

      saygılar


      _____________________________

      Daihatsu Aşkına
    • Yüzbaşı
      464 Mesaj
      16 Kasım 2006 12:04:55
      Daihatsu ile Toyota kardeş bunu biliyoruz... Hatta Daihatsu Sirion uzak doğuda Daihatsu markası altında Storia ismi ile satılıyor bunu da biliyoruz. Hatta bazılarımız Daihatsu Sirion'un, bizzat Toyota'nın Duet modeli olduğunu da biliyoruz.

      Bunu bir adım ileri götürüp, Toyota Duet'in bir fotoğraf ve bir de videosuna bakmaya ne dersiniz?

      Video: http://www.youtube.com/watch?v=eSp38O3T_kM

      Resim:



      _____________________________

      Daihatsu Aşkına
    • Teğmen
      184 Mesaj
      18 Kasım 2006 22:30:47
      daihatsu bayisinde çalışıosun galiba? reklam amaçlı bi topikmi bu ?


      _____________________________

      sampiyonlar
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      19 Kasım 2006 19:13:28
      Coupen hakkında bilgi alabilirmiyim? Ciddi ciddi düşünüyorum ama 1.91'lik bir adama küçük gelir diyorlar? Bilginiz varsa paylaşırmısınız bu konuda?


      _____________________________



      Inançlar hakikat düşmanları olarak, yalanlardan daha tehlikelidir...
    • Yüzbaşı
      464 Mesaj
      20 Kasım 2006 09:26:36
      quote:

      Orjinalden alıntı: sampiyonlar

      daihatsu bayisinde çalışıosun galiba? reklam amaçlı bi topikmi bu ?


      Ne alakası var? Arabamı yeni aldım ve seviyorum onu :) Araştırıyorum, keşfettiğim ve bulduğum herşeyi de paylaşıyorum.
      Birilerine faydası olsun istedim öğrendiklerimin çünkü Daihatsu markasının japon olduğunu bile kimse bilmiyor... Bu araçlar Türkiye'de pek fazla satılmıyor.
      Sorusu olana yardım da ederim bildiğim kadarıyla, ya da keşfettiğim bişeyler olursa onları da gelir yazarım.

      Daihatsu bayisinde çalışmıyorum, otomotiv sektörü ile ilgim yok sadece arabasını seven bir Daihatsu sürücüsüyüm, o kadar.

      Saygılar


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutgultekin -- 20 Kasım 2006; 9:31:59 >
      _____________________________

      Daihatsu Aşkına
    • Yüzbaşı
      464 Mesaj
      20 Kasım 2006 09:30:37
      quote:

      Orjinalden alıntı: BmO

      Coupen hakkında bilgi alabilirmiyim? Ciddi ciddi düşünüyorum ama 1.91'lik bir adama küçük gelir diyorlar? Bilginiz varsa paylaşırmısınız bu konuda?


      Copen'i inceledim, şirin bir araç ama 1.91'lik boy ile o araçta rahat etmenizin mümkün olduğunu sanmıyorum. Hatta 1.75 üstünün bile rahat edebileceğini pek sanmıyorum. Ayrıca aracın bagajı tavan açıldığı zaman yok denecek kadar azalıyor.

      Yine de içine binip kendiniz incelemekte fayda var. Neticede Daihatsu markasının bütün araçları ufak. Ve hatta sloganı bile "we do compact" yani ufak araba üretme konusunda çalıştıkları sloganlarına bile yansımış durumda.

      Saygılar


      _____________________________

      Daihatsu Aşkına
    • Onbaşı
      22 Mesaj
      22 Kasım 2006 18:13:51
      Merhaba...

      Aracın yakıtı hakkında istatistikleri şehir içi ve şeh,r dışı olarak yazabilirmisiniz?
      Birde aracın yedek parça fiyatlarını, servis sorunları ve parça temini ile ilgili olarakta bilgi verirseniz sevinirim..

      Saygılar...


      _____________________________

      "Şu andan itibaren herkesin el ele vererek, üstün araçlar üretmenin bir yolunu bulmak üzere çalışmasını istiyorum."
      Kiichiro Toyoda
      Toyota Motor Corporation şirketinin kurucusu, Mayıs 1939

    • Onbaşı
      22 Mesaj
      22 Kasım 2006 18:16:31
      Ek olarak yağ yakma problemi olduğunu söylüyorlar. Bunun hakkında bilginiz varmı?


      _____________________________

      "Şu andan itibaren herkesin el ele vererek, üstün araçlar üretmenin bir yolunu bulmak üzere çalışmasını istiyorum."
      Kiichiro Toyoda
      Toyota Motor Corporation şirketinin kurucusu, Mayıs 1939

    • Yüzbaşı
      464 Mesaj
      23 Kasım 2006 09:33:54
      quote:

      Orjinalden alıntı: iRRaSYoNeL

      Merhaba...

      Aracın yakıtı hakkında istatistikleri şehir içi ve şeh,r dışı olarak yazabilirmisiniz?
      Birde aracın yedek parça fiyatlarını, servis sorunları ve parça temini ile ilgili olarakta bilgi verirseniz sevinirim..

      Saygılar...



      Merhaba,

      Normal koşullar altında şehir içi / şehir dışı karışık ve kullanım devri olarak da karışık seyirde benim otomatik vites Sirion'um km başına 0,165 ytl yakıyor.
      Yani bir depo benzin ile 666 km gidiyor.

      Delirten santim santim ilerlemeli İstanbul trafiğinde ise yakıt tüketiminin en fazla 0,190 ytl'ye kadar yükseldiğini gördüm.
      Muhtemelen uzun yolda 0,165 altına da inecektir ama test etme fırsatım olmadı şimdiye kadar.

      Yedek parça fiyatları veya parça temini ile ilgili bilgim yok çünkü aracı alalı 2 ay bile olmadı henüz.

      Servis sorunları derken, tek bildiğim Maslak servise giden kimse memnun kalmıyor ama anadolu yakasındaki merkez servise giden herkes çok memnun kalıyor. Ben de çok memnunum. Oradaki yetkili Şükrü Bey acayip ilgili bir insan.

      Saygılar


      _____________________________

      Daihatsu Aşkına
    • Yüzbaşı
      464 Mesaj
      23 Kasım 2006 09:46:42
      quote:

      Orjinalden alıntı: iRRaSYoNeL

      Ek olarak yağ yakma problemi olduğunu söylüyorlar. Bunun hakkında bilginiz varmı?


      Ben de internet'te forumlarda bir iki kişinin bu şikayetini okudum.
      Ama genel olarak böyle bir sorun yok diye düşünüyorum çünkü Sirion kullanan edindiğim bütün arkadaşlara sordum, hiçbirinde böyle bir sorun yoktu...
      Örneğin benim aracımda bir damla dahi yağ eksilmedi şu iki ay içinde.

      Yalnız şu var, düz vites kullanıp da performansa yönelik süren kişilerin şanzımandan şikayetçi olduğunu ve vitesleri istedikleri hızda değiştiremediklerini söylediklerini biliyorum. Yani aracı uzun süre kullanan ve performansı ön planda tutan kişilerin tek şikayeti, hızlı geçmeyen vitesler. Bunu da belirtmiş olayım aklıma gelmişken.

      Benim aracım tiptronik olduğu için şanzuman farklı ve hiçbir sorun yok. Aksine son derece hızlı, akıllı ve keyifli vites geçişleri var. Performans istediğinizde vites küçültmek için manual moddaysanız direksiyondaki (-) düğmesine basıyorsunuz ya da otomatikteyseniz gaz pedalına yükleniyorsunuz ve araba gereken değişikliği yapıp kükrüyor. Gaz pedalına ne oranda bastığınız, o anki hızınız vs. hepsi aracın hangi vitese atacağı kararını etkiliyor.
      Performansa yönelik sürüşlerde maksimum torka ulaşmak için otomatik şanzuman vites yükseltme kararını almak için 7000 devire kadar bekleyebiliyor.

      Saygılar


      _____________________________

      Daihatsu Aşkına
    • Binbaşı
      1897 Mesaj
      05 Aralık 2006 15:57:18

      quote:

      Orjinalden alıntı: sampiyonlar

      daihatsu bayisinde çalışıosun galiba? reklam amaçlı bi topikmi bu ?


      Sence DAIHATSU gibi bir firmanın bizim topiklerimizde reklama ihtiyacı varmı arkadaşım.
      Al sana reklam o zaman çünkü ihtiyacı var EN GÜZEL ARABA BMW ... BMW alın

      Nasıl reklam oldu değilmi?...BMW bedavadan reklam yaptı,şimdi deli satar artık ..Hem oradada çalışıyom zaten..peh!!

      saçma sapan düşünceler

      saygılar


      _____________________________

      LIVE TO RIDE RIDE TO LIVE
    • Yüzbaşı
      464 Mesaj
      05 Aralık 2006 16:13:26
      quote:

      Orjinalden alıntı: SACRED REICH

      Sence DAIHATSU gibi bir firmanın bizim topiklerimizde reklama ihtiyacı varmı arkadaşım.
      Al sana reklam o zaman çünkü ihtiyacı var EN GÜZEL ARABA BMW ... BMW alın

      Nasıl reklam oldu değilmi?...BMW bedavadan reklam yaptı,şimdi deli satar artık ..Hem oradada çalışıyom zaten..peh!!


      Ne reklamı arkadaşım sinir etmeyin insanı! Efendi gibi cevap veriyorum ama anlaşılmıyor herhalde... Sizin BMW alacak ve hatta arabanızı iplemeyecek kadar çok paranız olabilir. Ama benim Daihatsu alacak kadar param var ve haliyle bu para ile alınan araba da benim için kıymetli. Bu yüzden "ipliyorum" ve araştırıp bulduklarımı yazıyorum, mesele sadece para pul değil. Ben arabamı seviyorum ve onunla ilgili bulduklarımı da paylaşmak istiyorum. Gidip BMW alacak adam zaten Daihatsu düşünmez. Ama Hyundai alacak adam o paraya gidip Japon malı bir araba alabilir. Bir marka Türkiye'de bilinmiyorsa ve bir kullanıcısı onunla ilgili bulduklarını yazıp çiziyorsa, sizin bu yaklaşımınız kimseye fayda getirmeyeceği gibi, meyve veren ağacı taşlamaktan ileri de gitmez. Gidin ister BMW sayfasında yazın, isterseniz Audi. Ben Daihatsu sayfasında yalan yanlış olmayan, internetten bulduğum, birebir doğru şeyler yazıyorum araçlarla ilgili. Kimse size bu sayfayı zorla okutmuyor herhalde...

      quote:

      Orjinalden alıntı: SACRED REICH
      saçma sapan düşünceler

      saygılar

      Saçma sapan olan esas sizin düşünceleriniz. Tavır ve üslubunuzu iki tanımlama ile niteliyorum:

      1) Forum efeliği
      2) Marka ırkçılığı

      Saygılar yazmışsınız ama ne derece saygılı olduğunuz ortada




      _____________________________

      Daihatsu Aşkına
    • Binbaşı
      1897 Mesaj
      05 Aralık 2006 16:26:54
      sayın umutgültekin sizde okuduğunuzu anlayamama gibi bir durum sezdim ki bu sizin eksikliğinizdir...

      Ben DAIHATSU hakkında yada binenlere karşı en ufak bir küçümseme ve yerme de bulunmadım.İmkanlar maddiyat çerçevesindedir.dünyanın en kaliteli arabasıda kendi bindiğimiz arabadır.

      Anlayamadığız için tekrar etmem gerekecek: DAIHATSU, BMW,TOYOTA,MERCEDES ..hatta bütün otomobil markaları diyebiliriz..Bu markalarınn forumlarda reklama ihtiyacı yoktur.ŞAMPİYONLAR nickiyle yazan arkadaşımız sizin görüşlerinizin reklama dayalı görüşler olduğunu düşündüğü için fikir beyan etmiş ve bende fikrinin benim açımdan çok saçma olduğunu örnekle belirttim..

      Sizin bu denli çıkışmanıza da anlam veremiyorum...
      ( bu arada benim aracım 1990 model ve piyasası da 8 milyarı geçmeyen bir araç,anlıyacağın o kadar paramda yok.,bilip bilmeden peşin hüküm yaratmayın)
      saygılar


      _____________________________

      LIVE TO RIDE RIDE TO LIVE
    • Yarbay
      2087 Mesaj
      05 Aralık 2006 16:40:21

      quote:

      Orjinalden alıntı: SACRED REICH

      sayın umutgültekin sizde okuduğunuzu anlayamama gibi bir durum sezdim ki bu sizin eksikliğinizdir...

      Ben DAIHATSU hakkında yada binenlere karşı en ufak bir küçümseme ve yerme de bulunmadım.İmkanlar maddiyat çerçevesindedir.dünyanın en kaliteli arabasıda kendi bindiğimiz arabadır.

      Anlayamadığız için tekrar etmem gerekecek: DAIHATSU, BMW,TOYOTA,MERCEDES ..hatta bütün otomobil markaları diyebiliriz..Bu markalarınn forumlarda reklama ihtiyacı yoktur.ŞAMPİYONLAR nickiyle yazan arkadaşımız sizin görüşlerinizin reklama dayalı görüşler olduğunu düşündüğü için fikir beyan etmiş ve bende fikrinin benim açımdan çok saçma olduğunu örnekle belirttim..

      Sizin bu denli çıkışmanıza da anlam veremiyorum...
      ( bu arada benim aracım 1990 model ve piyasası da 8 milyarı geçmeyen bir araç,anlıyacağın o kadar paramda yok.,bilip bilmeden peşin hüküm yaratmayın)
      saygılar


      sanırım bir yanlış anlaşılma olmuş

      bu arada terios nasıl bir araç?fiyatı oldukça uygun.ön konsol pek hoş durmuyor ama yinede 4x4


      _____________________________

      İNTEL CORE i5-2500K+CORSAİR H100i(4,6ghz)| ASUS P8 Z68-V PRO|Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming|2X4096MB G.SKİLL RİPJAXS DDR3 1600 CL8|corsair neutron gtx 240gb ssd+2 TB WD|LG SATA DVD-WR |DELL U2414H|CORSAİR 600T WHİTE|SEASONİC X760W|
    • Yüzbaşı
      464 Mesaj
      05 Aralık 2006 16:42:20
      quote:

      Orjinalden alıntı: SACRED REICH

      sayın umutgültekin sizde okuduğunuzu anlayamama gibi bir durum sezdim ki bu sizin eksikliğinizdir...



      Sayın Sacred Reich,

      Ben de sizde anlatmak istediğini düzgün ifade edememe gibi bir durum sezdiğimi belirteyim ki, eksik olduğumuzu düşündüğümüz yanları karşılıklı ifade etmiş olalım.

      Yine de bu üstteki mesajların hepsini "yanlış anlamadır" deyip kapatmak en hayırlısı gibi görünüyor.


      Benim yazdıklarım reklam amaçlı değil...

      Bu arabayı seçmeden önce bu segmentteki tüm marka ve modelleri inceledim. Aracı aldıktan sonra da gördüğünüz gibi incelemem devam ediyor. Ve bulduklarımı paylaşıyorum, hepsi bu.

      Sanırım reklam gibi algılanmasının sebebi, sorulmadan cevap yazmam. Yani birisi gelip de bu araba ekonomik mi dese ve ben cevaplasam o zaman bilgi vermek oluyor. Ama kimse sormadan araba ekonomiktir, şu kadar kilometrede bu kadar yakar deyince bu reklam yapmak gibi algılanıyor herhalde...

      Bu araçlar Türkiye'de bilinmediği için, ben ne yazsam bu reklam gibi algılanabilir. Örneğin ben gidip de Opel Corsa'nın otomatik şanzımanını yazsam ya da Hyundai Getz'in benzin sarfiyatını yazsam, alacağım cevap "eee ne var bunda, biliyoruz zaten daha önce 1000 kere konuşuldu" olur. Oysa benim yazdığım şeylerin daha önce konuşulduğunu sanmıyorum.

      Saygılar






      _____________________________

      Daihatsu Aşkına
    • Yüzbaşı
      464 Mesaj
      05 Aralık 2006 16:51:50
      quote:

      Orjinalden alıntı: ozguradam1

      sanırım bir yanlış anlaşılma olmuş

      bu arada terios nasıl bir araç?fiyatı oldukça uygun.ön konsol pek hoş durmuyor ama yinede 4x4


      Terios hakkında net bir fikrim yok. Gerçi yeni kasa eski kasa olarak onda da ayrım var ama yeni kasasının dahi içine baktığımda düğmelerden bazıları hala benim arabadakinin aynıydı. Yani biraz demode olduğu söylenebilir.

      Yeni kasanın tipi çok hoşuma gitse de, eski kasa daha arazi aracı vari duruyor. Bu yüzden çok da uygun fiyatı ile bence öne çıkıyor.

      Ama internette Terios'un arazi konusunda başarılarına dair pek de birşeye rastlayamadım. Diğer tüm markaların arazi araçları ile ilgili daha çok video buldum. Ama Terios'a dair bulduklarım sayıca çok az ve pek de zorlu olmayan engelleri geçerken gösteriyor.

      4x4 konusunda anlayan birilerine göstermek lazım diye düşünüyorum.


      _____________________________

      Daihatsu Aşkına
    • Er
      1 Mesaj
      07 Aralık 2006 11:46:28
      selam arkadaşlar benima aracımda daıhatsu sirion 1.0 3 silindir 2007 ruhsat çıkışlı allalı 3 ay oldu ve muhteşem rahat bir araba.ararnıza yeni katıldım konulara pek vakıf değilimm.saygıyla kalın..


      _____________________________

      DEATH RIDER
    • Yüzbaşı
      324 Mesaj
      12 Aralık 2006 14:12:21
      DAIHATSU YRV TURBO HAKKINDAKİ TÜM SORULARINIZA CEVAP VEREBİLİRİM........


      _____________________________

      VAZİFEYİ İHMALE GÖTÜREN MERHAMET, MEMLEKETE İHANETTİR!..
    • Yüzbaşı
      324 Mesaj
      12 Aralık 2006 18:23:42
      EVET DAIHATSU SAHİPLERİ NEREDESİNİZ?????


      _____________________________

      VAZİFEYİ İHMALE GÖTÜREN MERHAMET, MEMLEKETE İHANETTİR!..
    • Yüzbaşı
      464 Mesaj
      13 Aralık 2006 09:17:21
      quote:

      Orjinalden alıntı: lotus2010_

      EVET DAIHATSU SAHİPLERİ NEREDESİNİZ?????


      Selam lotus2010_

      Ben buradayım ama sanırım bizbize kalacağız. Daihatsu zaten az satılan bir marka. Alanlar da anladığım kadarıyla hem arabalarıyla ilgilenmiyorlar, hem de paylaşacak bir sorun-tecrübeleri olmuyor. Dolayısı ile forumlarda pek kimse yazmıyor.

      Bari ben YRV Turbo ile ilgili merak ettiklerimi sorayım size:


      • Yakıt tüketimi ne kadar?
      • Kaç oktan ve ne marka yakıt kullanıyorsunuz?
      • Aracın memnun olduğunuz ve olmadığınız yanları nelerdir?


      Teşekkürler.

      Saygılar,
      Umut


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutgultekin -- 13 Aralık 2006; 9:18:19 >
      _____________________________

      Daihatsu Aşkına
    • Yüzbaşı
      324 Mesaj
      13 Aralık 2006 09:57:58
      YRV TURBO NUN YAKIT TÜKETİMİ ŞEHİRİÇİ 22-24 KURUŞ ŞEHİRDIŞI 19-21 KURUŞ

      ARACIMDA 97 OKTAN KULLANIYORUM SON DERECE DE MEMNUNUN SHELL

      ARACIN MOTORUNDA VE YÜRÜYEN AKSAMINDA HİÇBİR PROBLEM YAŞAMADIM 41.000 KM DE AMA İÇİNDE PLASTİK MALZEMEYİ İYİ KULLANMAMIŞLAR AMA İDARE EDİYORUZ..


      _____________________________

      VAZİFEYİ İHMALE GÖTÜREN MERHAMET, MEMLEKETE İHANETTİR!..
    • Yüzbaşı
      324 Mesaj
      13 Aralık 2006 10:01:58
      MARKA NIN AZ SATILMASI ARACIN KENDİSİNDEN KAYNAKLANAN BİR DURUM DEĞİL DAIHATSU DA SERVİSLERİ YEDEK PARÇADAN PARA KAZANAMIYORLAR SERVİSLER BUNUN FARKINDA ARAÇ MOTORDA YANİ KOMPAKT TEKNOLOJİDE ÖNCÜ VE DÜNYADA BİR NUMARA SENEYE 100.YILINI KUTLAYACAKLAR AMA BİZİM TÜRKİYE YETKİLİSİ ENTEK BU KONUDA SON DERECE YETERSİZ BÜYÜMELERİ GEREK ONLARDA SATTIKLARI ARAÇLAR GİBİ COMPACT KALDILAR KURTLAR ARENASINDA BÖYLE DEVAM EDERLERSE YANDILAR..


      _____________________________

      VAZİFEYİ İHMALE GÖTÜREN MERHAMET, MEMLEKETE İHANETTİR!..
    • Yüzbaşı
      464 Mesaj
      13 Aralık 2006 10:17:07
      Daihatsu 40 senedir satış yaptığı Avusturalya pazarından 2006 itibariyle çekilmiş. Bu üzücü bir haber ama 2006 yılında Türkiye'deki satışları %30 artmış. Bu da olumlu bir haber...

      Yeterli tanıtım yapılmadığına kesinlikle katılıyorum.


      _____________________________

      Daihatsu Aşkına
    • Yüzbaşı
      324 Mesaj
      13 Aralık 2006 18:11:53
      DAIHATSU YRV TURBO ARAÇ 1.VİTESTE 120 KM Yİ GÖRMEKTE BU İNANILMAZ BİR VERİ 1298 CC BİR ARAÇ İÇİN


      _____________________________

      VAZİFEYİ İHMALE GÖTÜREN MERHAMET, MEMLEKETE İHANETTİR!..
    • Yüzbaşı
      464 Mesaj
      14 Aralık 2006 15:47:07
      quote:

      Orjinalden alıntı: lotus2010_

      DAIHATSU YRV TURBO ARAÇ 1.VİTESTE 120 KM Yİ GÖRMEKTE BU İNANILMAZ BİR VERİ 1298 CC BİR ARAÇ İÇİN


      Bizim Sirion otomatik. Performansa yönelik sürünce, ikinci vitese 70 de iken atıyor.


      _____________________________

      Daihatsu Aşkına
    • Teğmen
      144 Mesaj
      14 Aralık 2006 20:46:47
      YRV TURBO DA OTOMATİKTİR


      _____________________________

      BENİM SEVDİĞİM TEK ŞEY!!!!
    • Yüzbaşı
      464 Mesaj
      15 Aralık 2006 08:47:15
      Esasında bizim araba otomatik değil, tiptronic. Vites sisteminin ismi Steertronic. Direksiyon üzerinde yer alan + ve - düğmeleri ile vites değiştirilebiliyor (F1 tarzında).

      Yanlış bilmiyorsam YRV Turbo'da da bu sistem mevcut.


      _____________________________

      Daihatsu Aşkına
    • Yüzbaşı
      324 Mesaj
      15 Aralık 2006 09:30:00
      EVET YRV TURBO DA DA AYNI SİSTEM VAR İSTER AUTOMATIC İSTER MANUEL AMA KULLANIŞLI MI BENCE ALIŞAN İÇİN ÇOK KULLANIŞLI DA BEN PEK ALIŞAMADIM TAKIYORUM D YE DEVAM YAKIT KONUSUNDA BELKİ ÇOK AZ DA OLSA FARK EDİYORDUR.....


      _____________________________

      VAZİFEYİ İHMALE GÖTÜREN MERHAMET, MEMLEKETE İHANETTİR!..
    • Onbaşı
      35 Mesaj
      23 Aralık 2006 11:30:39
      1993 yilindan sonra uretilmis tum daihatsu modellerinde 95 oktan veya 99 oktan kursunsuz benzin kullanmalisiniz. hele YRV turbo'da 99 tercih etmelisiniz. hem yakit sarfiyati dusecek hem de performansi artiracaktir.
      ben 1999 model charade sahibiyim. 16v CSi modeli. 78 beygir veriyor, simdiye kadar bir yetersizligini gormedim. hor kullanirim ama senede 1 eylulun ilk haftasi bakima sokarim. simdiye kadar anormal bir ariza gormedim. yag benzin su koy yuru . yolda kalmayacagindan eminisn. bir depo ile 650 km'den asagi yapmayacagindan eminsin. benimki 102000 km'de. daha ne ister ki bir arabadan insan.



    • Onbaşı
      36 Mesaj
      01 Şubat 2007 11:30:58
      sirion bakıyorum ikinci el, toyotanın motoru ile aynıymış, ama bu arabalar pek güvenli görünmüyo, 850 kg yol tutuşu nasıl, malzeme çok hafif hissine kapıldım bu kadar hafif olması normalmi?


      _____________________________

      "Milliyetin çok belirgin vasıflarından biri dildir. Türk milletindenim diyen insan, her şeyden evvel ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır. Türkçe konuşmayan bir insan Türk kültürüne, topluluğuna bağlılığını iddia ederse buna inanmak doğru olmaz."
      M.K.Atatürk
    • Yüzbaşı
      464 Mesaj
      01 Şubat 2007 11:46:08
      Selamlar.

      Araç hafif olduğu için 102 bg olmasına rağmen ekonomik zaten. Bu sayede 6 litre / 100 km gibi bir tüketimle neredeyse GTI performansı alabiliyorsunuz.

      NCAP çarpışma testlerindeki sonuçları tatmin edici. Çarpışma testinde 3 yıldız, yaya güvenliğinde 3 yıldız. Bu değerler Chevrolet Kalos, Chevrolet Matiz, Fiat Panda, Ford Ka, Hyundai Atos, Kia Picanto, Smart, Renault Twingo, Rover 2x gibi arabalar ile eşit veya yüksek.

      Bunlar haricinde güvenlik önlemi olarak şunlar var:


      • Çift airbag
      • Kaza anında otomatik gerilen ve yolcuyu koltuğa sabitleyen ve darbeyi takiben yavaşça çözülüp kaburga kırığı vs. yaralanmaları engelleyen emniyet kemerleri (bildiğim kadarıyla bu özellik sadece lüks arabalarda var ama Daihatsu'da standart)
      • Kaza anında otomatik açılan kapı kilitleri
      • Kaza anında otomatik açılan dörtlüler
      • Kaza anında otomatik benzin kesme sistemi


      Daihatsu ve Toyota sürekli paslaşma halindeler. Üstte de görebileceğiniz gibi bu araç Toyota Duet ismiyle de satıldı ve hatta Daihatsu logosunun olduğu ön ızgaranın biçimine dikkat edin. Orjinalde Toyota logosu için tasarlandığı çok belli.

      Yol tutuşu son derece iyi. Büyükçekmece yokuşunu bilir misiniz bilmem. Yılan gibi döne döne inen yaklaşık 3-4 km'lik çok dik bir yokuştur. 80-90 gibi hızlarla virajlara girerek inildiğinde bile bir sorun yaşatmadı.

      Hafifliğin gördüğüm kadarıyla sadece rüzgar konusunda etkileri var. Kuvvetli rüzgar olduğu zamanlar daha ağır araçlara kıyasla daha fazla hissediyorsunuz rüzgarı. Dolayısı ile 1.2 tonluk bir aracın rüzgardan etkilenmesi ile bununki biraz daha farklı oluyor.

      Soracağınız başka şeyler varsa memnuniyetle cevaplarım.

      Saygılar
      Umut


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutgultekin -- 1 Şubat 2007; 13:06:38 >
      _____________________________

      Daihatsu Aşkına
    • Onbaşı
      36 Mesaj
      01 Şubat 2007 14:13:19
      Merhaba,
      Çok teşekkürler, ben yaris ile sirion arasında kararsız kaldım doğrusu.Fiyat olarak marka imajından dolayı sirion oldukça uygun.Açıkçası ben ikinci el değeri ile ilgilenenlerden değildim ama bu konuda ufak bir araştırma yapıp da Daihatsu'nun Avustralya pazarından çekildiğini de öğrendikten sonra aklım karıştı.
      Daihatsu'nun çok sağlam motorlar ürettiğini biliyorum .Ama insanlar bu markayı bilmiyor yukarda da bahsedildiği gibi tanıtım yok! Günün birinde Türkiye'den de çekilirlerse ..
      Bahsettiğiniz yolu biliyorum, aracın bu konuda yüzümü kara çıkartmıycağından da eminim.Zaten bu sınıfta bu kadar küçük motordan bu performansı alabilen tek motor bu arabada, ve de en ekonomik.Yabancı bir sitede sirion sahiplerinin yorumlarını okumuştum.Kapıların malzemesinin çok kötü olduğundan bahsediyorlardı, teneke sesi veren cinsten sizce nasıl malzeme kalitesi?


      _____________________________

      "Milliyetin çok belirgin vasıflarından biri dildir. Türk milletindenim diyen insan, her şeyden evvel ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır. Türkçe konuşmayan bir insan Türk kültürüne, topluluğuna bağlılığını iddia ederse buna inanmak doğru olmaz."
      M.K.Atatürk
    • Onbaşı
      36 Mesaj
      01 Şubat 2007 14:24:22
      birde kabin gürültüsü mevzuu var.3.vitesten sonra baya bi rahatsız edici şeklinde yorumlar okudum ama en iyi kullanan bilir


      _____________________________

      "Milliyetin çok belirgin vasıflarından biri dildir. Türk milletindenim diyen insan, her şeyden evvel ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır. Türkçe konuşmayan bir insan Türk kültürüne, topluluğuna bağlılığını iddia ederse buna inanmak doğru olmaz."
      M.K.Atatürk
    • Yüzbaşı
      464 Mesaj
      01 Şubat 2007 14:32:36
      quote:

      Orjinalden alıntı: serckanss

      Merhaba,
      Çok teşekkürler, ben yaris ile sirion arasında kararsız kaldım doğrusu.Fiyat olarak marka imajından dolayı sirion oldukça uygun.Açıkçası ben ikinci el değeri ile ilgilenenlerden değildim ama bu konuda ufak bir araştırma yapıp da Daihatsu'nun Avustralya pazarından çekildiğini de öğrendikten sonra aklım karıştı.
      Daihatsu'nun çok sağlam motorlar ürettiğini biliyorum .Ama insanlar bu markayı bilmiyor yukarda da bahsedildiği gibi tanıtım yok! Günün birinde Türkiye'den de çekilirlerse ..
      Bahsettiğiniz yolu biliyorum, aracın bu konuda yüzümü kara çıkartmıycağından da eminim.Zaten bu sınıfta bu kadar küçük motordan bu performansı alabilen tek motor bu arabada, ve de en ekonomik.Yabancı bir sitede sirion sahiplerinin yorumlarını okumuştum.Kapıların malzemesinin çok kötü olduğundan bahsediyorlardı, teneke sesi veren cinsten sizce nasıl malzeme kalitesi?


      Daihatsu'nun Avusturalya'da çekildiğini ben de biliyorum. Fakat bu markanın zayıfladığını göstermiyor. Aksine, satışları Avrupa pazarlarına kaydırıyorlar gördüğüm kadarıyla. Zaten Sirion ve Terios'daki bu sene olan ve Cuore'deki gelecek sene olması beklenen kasa değişimlerinin de temel sebebi bu. Bunu şirketin açıkladığı basın bültenlerinden çokça gördüm yani "Avrupa pazarında daha çok söz sahibi olmak için" cümlesini çok kullanıyorlar bu sıralar. Ayrıca 2006 senesinde Daihatsu, Türkiye'de satışlarını en çok artıran otomobil markası oldu. Sanırım rakamlar %30 gibi bir büyümeyi işaret ediyordu. Hürriyet'te okumuştum. Yani çekilmenin aksine daha çok saldıracaklarını tahmin ediyorum.

      İnsanların bilmedikleri konusuna ise sonuna kadar katılıyorum. Araba 2005 model ve 2004 de de aynı kasa vardı yani 3 senedir yollarda bu arabalar, ama adet olarak o kadar azlar ki hala insanlar arabayı görünce kafalarını çevirip yolda takip ediyorlar. Çok şirin. Markasını soranlara Daihatsu deyince, Taiwan, Kore malı falan sanıyorlar. Kısacası Daihatsu'nun en zayıf olduğu konu marka bilinirliği...

      Kapıların malzemesi derken ne kastettiğinizi tam anlamadım ama kapılar son derecede hafif, bunu hemen söyleyebilirim. Ayrıca çamurlukların alt kısımları (tekerlere yakın kısımlar da oldukça yumuşak. Nasıl oluyor bilmiyorum ama aynı metal parça yukarı çıktıkça gitgide sertleşiyor. Aşağıdan tın tın sesi gelirken, yukarıdan (kaputa yakın noktalardan) tok sert ses geliyor.

      Malzemeden kastınız iç plastik kalitesi ise, onun pek iyi olduğunu söyleyemem. İdare ediyor işte...

      Arabada bir kaç tane saçma eksik var: Bagaj ışığı veya torpido ışığı yok... Bu tip mide bulandırıcı ufak ayrıntıları Toyota'ya zarar vermemek için bilerek unutuyorlar sanırım çünkü bagaj lambası olmayan arabada direksiyondan vites değişimi, mp3 player, park sensörü, abs+ebs ve daha birçok teknolojik ayrıntı standart olarak geliyor.

      Böyle... Başka sorunuz varsa çekinmeyin


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutgultekin -- 1 Şubat 2007; 14:42:12 >
      _____________________________

      Daihatsu Aşkına
    • Yüzbaşı
      464 Mesaj
      01 Şubat 2007 14:40:32
      quote:

      Orjinalden alıntı: serckanss

      birde kabin gürültüsü mevzuu var.3.vitesten sonra baya bi rahatsız edici şeklinde yorumlar okudum ama en iyi kullanan bilir


      Kabin gürültüsünün fazla olduğu doğru. Ama bu özellikle bu modelle ilgili bir durum değil. Açın bakın sıfır 2007 Toyota ya da Honda alanların açtıkları şikayet topiclerine.
      Tüm Japonlarda malesef yalıtım eksikliği var ve en pahalısı dahi kabine ses alıyor. Çünkü Japonya'da yolların temizliği arabalardaki bu seviyede yalıtımı karşılayacak nitelikte. Ama bizde yollar tarlanın biraz modernleştirilmişine karşılık geldiği için bu eksiklik bir takım yalıtım çalışmaları ile çözülebiliyor. Şu sıralar onu araştırıyordum ben de zaten.

      Araçların ses yalıtımlarının ne kadar iyi olduğunu anlamak için arabam.com testlerine bakabilirsiniz.

      Mesela 2005 Sirion değerleri şöyleyken:
      Rölanti: 51dB(A)
      100 km/s : 70 dB(A)

      2006 Sirion değerleri böyle:
      Rölanti 47 dB(A)
      100 km/s : 69 dB(A)

      Honda Jazz:
      Rölanti 51 dB(A)
      100 km/s : 66 dB(A)

      Toyota Corolla:
      Rölanti 50 dB(A)
      100 km/s : 65 dB(A)


      _____________________________

      Daihatsu Aşkına
    • Onbaşı
      36 Mesaj
      02 Şubat 2007 09:45:20
      Aslına bakarsanız 2005 sirionlar ile 2006 modeller arasında 1-2 desibel fark var.Toyota Yaris' bakıldığında ise, 100 km'de 66 db. Bildiğim kadarıyla 10 db fark gürültünün iki kat farklı hissedilmesi demek.Çok ayrıntılara takılıyor muyum bilemiyorum alacağım aracı satmak için almıyorum belki de bu nedenle! bu arada dün akşam iş çıkışında gümüş gri sirion gördüm sahibi çok güzel bakmış tertemizdi, cidden güzel araba arabanızı sevdiğiniz belli zaten bu iş sevmeden olmuyor di mi


    • Onbaşı
      36 Mesaj
      02 Şubat 2007 09:56:40
      quote:

      Daihatsu'nun Avusturalya'da çekildiğini ben de biliyorum. Fakat bu markanın zayıfladığını göstermiyor. Aksine, satışları Avrupa pazarlarına kaydırıyorlar gördüğüm kadarıyla. Zaten Sirion ve Terios'daki bu sene olan ve Cuore'deki gelecek sene olması beklenen kasa değişimlerinin de temel sebebi bu. Bunu şirketin açıkladığı basın bültenlerinden çokça gördüm yani "Avrupa pazarında daha çok söz sahibi olmak için" cümlesini çok kullanıyorlar bu sıralar. Ayrıca 2006 senesinde Daihatsu, Türkiye'de satışlarını en çok artıran otomobil markası oldu. Sanırım rakamlar %30 gibi bir büyümeyi işaret ediyordu. Hürriyet'te okumuştum. Yani çekilmenin aksine daha çok saldıracaklarını tahmin ediyorum.

      İnsanların bilmedikleri konusuna ise sonuna kadar katılıyorum. Araba 2005 model ve 2004 de de aynı kasa vardı yani 3 senedir yollarda bu arabalar, ama adet olarak o kadar azlar ki hala insanlar arabayı görünce kafalarını çevirip yolda takip ediyorlar. Çok şirin. Markasını soranlara Daihatsu deyince, Taiwan, Kore malı falan sanıyorlar. Kısacası Daihatsu'nun en zayıf olduğu konu marka bilinirliği...

      Kapıların malzemesi derken ne kastettiğinizi tam anlamadım ama kapılar son derecede hafif, bunu hemen söyleyebilirim. Ayrıca çamurlukların alt kısımları (tekerlere yakın kısımlar da oldukça yumuşak. Nasıl oluyor bilmiyorum ama aynı metal parça yukarı çıktıkça gitgide sertleşiyor. Aşağıdan tın tın sesi gelirken, yukarıdan (kaputa yakın noktalardan) tok sert ses geliyor.

      Malzemeden kastınız iç plastik kalitesi ise, onun pek iyi olduğunu söyleyemem. İdare ediyor işte...

      Arabada bir kaç tane saçma eksik var: Bagaj ışığı veya torpido ışığı yok... Bu tip mide bulandırıcı ufak ayrıntıları Toyota'ya zarar vermemek için bilerek unutuyorlar sanırım çünkü bagaj lambası olmayan arabada direksiyondan vites değişimi, mp3 player, park sensörü, abs+ebs ve daha birçok teknolojik ayrıntı standart olarak geliyor.

      Böyle... Başka sorunuz varsa çekinmeyin


      Ayrıntılı cevaplarınız için çok teşekkürler umutgultekin. içplastik kalitesi ile ilgili çok yüksek beklenti içinde değilim zaten, ne de olsa mini sınıf kompact bir araç. kendi sınıfındaki araçların iç plastik malzemesi en fazla ne kadar kaliteli ki acaba? ayrıca şu Euro n Cap 'ta 3 yıldız alan hatta 2 yıldız alabilen bir sürü araç ülkemizde peynir ekmek gibi satıyor.. az önce chevrolet klubüne göz attım, örneğin kalos da 3 yıldızlı bir araç, donanım olarak ve de performans olarak da çok üstün olduğunu söyleyemeyiz.(Sirionla karşılaştırırsak tabi!) Fakat gün geçtikçe etrafta çoğalıyorlar sanki.üstelik benzin konusunda da çok cimri değil.bence sirion daha çok ilgiyi hak ediyor.Umarım yeni sirion daha çok ilgi görür her nekadar tipi hiç hoşuma gitmemiş olsada..aslında ön ızgarayı daha güzel yapabilirlerdi, sanırım ön ızgarayı eski kasa siriondan almışlar yani 2002 öncesi makyajlanmamış modelden.


    • Yüzbaşı
      464 Mesaj
      02 Şubat 2007 09:57:22
      Doğru, sevmek lazım...


      Karar sizin, iyi düşünüp, ihtiyaçlara göre bir araç seçmek lazım, ille de Sirion olsun ya da olmasın diye birşey yok. Neticede bir sürü para vereceksiniz. İçinize sinmesi önemli. Bence internette araştırın. Bazı ilanlar galerilerden oluyor. Bunlara gidip aracı galeride görüp detaylı inceleyebilirsiniz.

      Alırsanız haberdar edersiniz


      _____________________________

      Daihatsu Aşkına
    • Onbaşı
      36 Mesaj
      05 Şubat 2007 10:11:05
      buraya pek uğrayan yok galiba sizden başka, maalesef...daihatsum.com ile ilgili bilginiz var mı?sitede bir problem var galiba girmek istiyorum ama? birde eğer alabilirsem mutlaka önce buraya yazıcam işallah


    • Yüzbaşı
      464 Mesaj
      05 Şubat 2007 11:28:54
      o site kapalı aylardır. sahibinin düzeltmeye vakti yokmuş. yardım teklif etmiştim. istememişti.

      zamanım olunca ben bir site yapacağım daihatsu ile ilgili. tahminen 1-2 ay içinde...


      _____________________________

      Daihatsu Aşkına
    • Yüzbaşı
      324 Mesaj
      06 Şubat 2007 11:18:10
      daihatsu klübü boş kalmaz......................


      _____________________________

      VAZİFEYİ İHMALE GÖTÜREN MERHAMET, MEMLEKETE İHANETTİR!..
    • Binbaşı
      1344 Mesaj
      06 Şubat 2007 15:02:07
      daihatsu sirion, uzakdoğu ve rus pazarında toyota duet adı ile pazarlanmış durumdadır. (eski kasası) buda linki: http://asjornal.ru/auto...3_2401/toyota/duet01.jpg


      _____________________________

      ...:::CHEVROLET KULÜBÜ:::...

      2006 Chevrolet Aveo HB. 1.4 SX 16 V
    • Onbaşı
      36 Mesaj
      17 Şubat 2007 18:16:30
      2003 sirion alınmalı mı? yani neden 2005 model bu kadar öne çıkmış acaba? sormamın nedeni 2003 model steershift sirion buldum fiyat uygun ABS yok..büyük eksiklik ama bütçe meselesi biraz da ..napmak lazım? sizce....farkları nedir?


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serckanss -- 17 Şubat 2007; 18:19:42 >
    • Yüzbaşı
      464 Mesaj
      19 Şubat 2007 10:35:09
      selam, benim bildiğim kadarıyla 2004 ve 2005 arasında çok çok az fark var. ama 2003 inceleme fırsatım hiç olmadı. piyasada fazla da yok sanıyorum çünkü pek denk gelmedim ilanlarda falan.

      abs ile ilgili söyleyeceğim sadece şudur: eğer işiniz abs'ye kaldıysa, yani abs'nin fonksiyonu olan şeye, panik fren esnasında manevra kabiliyetine, demek ki bir kazaya karışmanız olasıdır. işi bu noktaya getirdikten sonra, sürücüyü ve yolcuları koruyan emniyet kemeri ve hava yastıklarıdır. abs'li araba daha iyi veya daha kısa mesafede durmaz. aksine, absli araba yağmurda ve karda abs'siz olanlara kıyasla daha zor durur.

      karar sizin. abs her gün kullanılmayan bir teknoloji. aynen hava yastığı gibi. zamanı gelinceye kadar arabanızda bekliyor. zamanı geldiğinde sizi ya da arabanızı kurtarır mı? o sorunun cevabı başta hız olmak üzere birçok parametreye bağlı. işin anahtarı hızlı gitmemekte.

      bütçe kısıtlıysa ve sirion düşünüyorsanız, bence steershift'ten vazgeçin, düz vites alın. çünkü otomatikler düzlere göre 1 milyar daha pahalı. bunu yanı sıra deri koltuk, alaşım jant ve sunroof olanlardan da uzak durmak lazım. bunlar da üstüne 1000 lira civarı koyuyor. bütçenizi bilmiyorum ama üstte yazdığım özelliklerde bir araba genellikle 15.000 lira civarına bulunabiliyor.

      hatta geçenlerde dikkatimi çekti, çok uygun fiyatlı bir araç var, durumunu bilemiyorum tabii, almadan önce bakmanız lazım. aşağıda adresini yazyorum, bir sorun yoksa çok kelepir bir fiyat: 12.250
      http://www.sahibinden.c...Detail.DoIt?AdId=3395952



      _____________________________

      Daihatsu Aşkına
    • Onbaşı
      36 Mesaj
      19 Şubat 2007 12:39:53
      aslında benim endişem olur ya satmak durumunda kalırsam..ABS konusunda haklısınız..zaten hız yapmak amacında da değilim.2003 model farklı mıdır derken aslında yakıt tüketimi olarak verimlilik olarak farklı mıdır diye merak ettim.Aslında bunu en iyisi Daihatsu'ya danışmalı.Bazı markalarda -mesela daha önce yaris peşinde koşmuştum- kasa makyajlanmasa dahi motorda verimlilik adına iyileştirmeye vs gidiliyor.benim için bir litrenin önemi var doğrusu..tabi fayda maliyeti konusu da burda devreye giriyor.2003 model abs'siz bir araç elbette abs'li 2005 modelinden ucuz olacaktır.Eğer benzini konusunda yeni modellerde iyileştirmeye gidildi ise de bu aradaki fark aslında az harcıycağım benzinle dengelenecektir.Ama açıkçası bu kadar radikal bir değişiklik yapılmış olduğunu da sanmam.Belki araçta ergonomiye yönelik bitakım değişiklikler yapılmış olabilir.Link'e baktım.Ben o araca bakıştım daha önce.Ama otomatik tercih ediyorum.Artık o farkı da vericez.Gülün dikeni olayı ne de olsa
      Birde az km olması tercihim.çok şey istiyorum galiba..Ama herşeyden önce japon olması benim için çok önemli.Gerçekten de verimli motorlar üretiyolar di mi ama?


    • Onbaşı
      36 Mesaj
      19 Şubat 2007 12:42:26
      fikirleriniz için çok teşekkürler


    • Yüzbaşı
      464 Mesaj
      19 Şubat 2007 13:42:51
      quote:

      Orjinalden alıntı: serckanss

      aslında benim endişem olur ya satmak durumunda kalırsam..ABS konusunda haklısınız..zaten hız yapmak amacında da değilim.2003 model farklı mıdır derken aslında yakıt tüketimi olarak verimlilik olarak farklı mıdır diye merak ettim.Aslında bunu en iyisi Daihatsu'ya danışmalı.Bazı markalarda -mesela daha önce yaris peşinde koşmuştum- kasa makyajlanmasa dahi motorda verimlilik adına iyileştirmeye vs gidiliyor.benim için bir litrenin önemi var doğrusu..tabi fayda maliyeti konusu da burda devreye giriyor.2003 model abs'siz bir araç elbette abs'li 2005 modelinden ucuz olacaktır.Eğer benzini konusunda yeni modellerde iyileştirmeye gidildi ise de bu aradaki fark aslında az harcıycağım benzinle dengelenecektir.Ama açıkçası bu kadar radikal bir değişiklik yapılmış olduğunu da sanmam.Belki araçta ergonomiye yönelik bitakım değişiklikler yapılmış olabilir.Link'e baktım.Ben o araca bakıştım daha önce.Ama otomatik tercih ediyorum.Artık o farkı da vericez.Gülün dikeni olayı ne de olsa
      Birde az km olması tercihim.çok şey istiyorum galiba..Ama herşeyden önce japon olması benim için çok önemli.Gerçekten de verimli motorlar üretiyolar di mi ama?



      şimdi şöyle birşey var. 2003 model ile 2005 arasında kasada hiçbir fark yok. esasında birebir aynı araba. sadece satış stratejileri sonucu gitgide makyajlamışlar arabayı ve opsiyonel özellikleri standart hale getirmişler. yoksa dünyada 2005 model sirion dediğiniz anda yeni kasa sirion anlaşılıyor. bizim eski kasa sirionlar dünya çapında 2003 den sonra üretilmedi, 2004 den sonra da satılmadı. dolayısı ile 2003-2004-2005 bu araçlar tamamen aynı... sadece opsiyon farkı var.

      motor konusunda hiçbir değişklik olduğunu sanmıyorum. çünkü yurt dışında sirion kullanan arkadaşlarım da var. hepsi ile konuşuyorum. 1.0 olan ve Türkiye'de bulunmayan modeli hariç, tüm sirionlarda daihatsu'nun k3-ve kodlu motoru kullanılıyor. 2003 modelde de aynı motor var. hatta yeni kasa sirionlarda, yrv'lerde, yeni çıkacak materia da ve copen de de aynı motor kullanılıyır. bu motor dvvt teknolojisine sahip yani ismi toyota'da vvt-i olan değişken zamanlı subap tekjnolojisi... bu da yüksek devirlerde dahi ekonomik sürüş sağlıyor.

      bizim arabalar zaten çok ekonomik. bir de lastik ve yakıt tercihi doğru yapılırsa daha da ekonomik hale geliyorlar. alırsanız, lastik ve benzin konusunda tüyo veririm :)

      selamlar.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutgultekin -- 19 Şubat 2007; 13:44:11 >
      _____________________________

      Daihatsu Aşkına
    • Yüzbaşı
      464 Mesaj
      20 Şubat 2007 11:04:40
      güncelleme.... mümkünse abs'siz araç almamak lazım!

      bugün 60 la giderken ve ışığa 10 metre kalmışken yeşil ışık sarıya döndü diye sonuna kadar frene asılan bir hanımefendinin arabasına vurmamak için panik fren esnasında manevra yapmak zorunda kaldım. araç durduğunda öndeki arabanın arka kapılarını geçer seviyeye gelmiştim. dolayısı ile abs olmasaydı ve ben o manevrayı yapamasaydım şimdi hastanede olabilirdim. abs önemli ve gerekli birşey. hanımefendi ise hareketine gerekçe olarak "o ışıklarda kaç kere ceza yemişmiş, sarıda geçemezmiş" dedi. nasıl insanlar var yahu!


      _____________________________

      Daihatsu Aşkına
Sayfa: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10   sonraki >     >>
Sayfaya Git:
Sayfa:
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.