Şimdi Ara

RENAULT 21fan club 21ciler BURAYA!!!! efsane araç 21 optima-manager-concorde-turbo-quadra (19. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
10.098
Cevap
39
Favori
1.304.095
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARKADAŞIN ADI TOMİSUS. PARDON. YANLIŞ YAZMIŞIM.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alexair80

    slm arkadaşlar rölanti vanasının çalışıp çalışmadığını biliyormusunuz yanlış anlamayın ama sorun ondan olabilir. bende şu an vana iptal herşeyi kendisi ayarlıyor ben şu an hiç ellemiyorum vana açık olunca sivicle oynamanın mantığı pek kalmıyor zaten rölanti vanası herşeyi hallediyor. bence onun çalışıp çalışmadığını kontrol edin. sonuçta buda fikir. ben yaptıklarımı tekrar söyleyeyim . tür ayar düğmesini 2000 devirde geçecek şekilde ayarladım (vana açık olunca 1600-1700 debaşlıyor normal devire iniyor ) rölanti vanasını söktüm güzelce bir temizledim (benzinle tabi) enjeksiyon kelebeğini söktüm tinerle tamizledim (bugune kadar hiç temizlenmemiş fazla kirlenmiş sakızlama yapmış) hava filtresini orjinal sayılan filreyle değiştirdim sibob ayarını tekrar yaptırdım şu an hiç bir proplemim yok . Bunları yapmayı deneyen varmı ben yaptım herhanbir sorun yok . yalnı gakgünlünün mikseri ne baktım yaprak mikser bende ondan değilde enjeksiyon hotumunun bitimine enjektiyaon yazan kelebeğin önüne attılı etrafını sıvı conta ile kapladım bütün hava alabilecek yerleri sağlamlaştırdım. fırsat olursa bir video çekip yayınlamak görüşlerinizi alırız hemde görürsünüz. ( benim mikser kelebekten önce rölanti vanasının sonra düşünüyorum kelebekten hava almayınca rölanti vanası hava emiyor emerken kelebekten geçmeyen gaz rölanti vanasından geçiyor gibime geliyor .)


    Hocam,
    Rölanti vanasını komple söktüm, parçaladım, temizledim, içi biraz islenmiş ancak fonksiyonlarına sanırım etki etmiyordu. Tekrar yerine taktım, ancak daha öncekinden farklı bir çalışma sergilemiyor. Yani benzinde iyi çalışıyor fakat LPG'de devri düşürüyor. Sanırım sen kelebeği temizletince oradan LPG-hava karışımı daha iyi geçmeye başladığından biraz iyi netice aldın.

    Bu arada regülatörü komple söktüğümde hortumları direk bağladım ve manuel vanadan havayı kısmadıkça LPG'de araba stop etti. Benim arabada da mikser seninki gibi kelebeğin üstünde. Biraz dada araştırıp çalışacağım üzerinde, gelişmelerden haberdar ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gergy -- 30 Nisan 2007; 1:23:00 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Gakgunlu

    Tomisus merhaba, Dinamo ile ilgili problemin hakkında şunu söyleyebilirim. Bendede aynı sorun vardı, ara ara şarj lambası yanıyordu. Gittiğim ustalarda şarj dinamosunu ölçerek herhangi bir sıkıntının olmadığını söylediler.Ancak dinamonun zarar görebileceği düşüncesi ve yenisininde çok pahalı olması sebebiyle biraz daha araştırma yaptım. Sonucunda şarj dinamosuna monte edilen konjektörün uygun konjektör olmadığı tespit edildi ( Reno 9 konjektörüymüş)ve orjinal konjektör ile değişildi.Ondan sonra hiç şarj lambası yanmadı.Söylediklerine göre aynı problemi şarj dinamosunun kömürleride yapabilirmiş. Bu arada konjektörü 50 ytl ye aldım.İyi akşamlar.


    benimki de konjektörden dolayı yapmıştı. aynı boadway için olduğunu söylediler. değiştirdikten sonra sorun yok. farlar açılınca bir miktar sönükleşir. hepsi öyle.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: alexair80

    ustad rölanti vanasını inşallah her parçasına ayırmamışssındır benim elektirikçi tekrar kapatmada sorun olabilir içine su kaçabilir dedi dedi bende kapalı temizledim dediğin gibi kelebeği temizledikten sonra araba kendine geldi 2-a lpg dede var vanayı çok az ksı tam açık olmayacak diyorlar bende bugun %10 civarında kıstım gene etkisi olmuyor zaten aynı çalışıyor saygılar

    Maalesef komple her parçasına kadar ayırdım , tekrar kapamada hiçbir sorun olmuyor ayar dışında, yani içine dışarıdan su kaçması mümkün değil çünkü bağlantı yerinde sızdırmazlığı sağlamak için O-ring var. Tek sorun, valfin açık kapalı konumunu ve içindeki bi-metalik yayın sertlik ayarını yapmak. Benimkinde yay uzun yıllar çalışmaktan ötürü bir miktar sertliğini kaybetmiş, ayarını sona getirdim, böylece regülatöre akım gitmediğinde valf komple kapalı kalıyor. Kapalı kalma pozisyonunu aynı zamanda üst ve alt gövdeyi ters yönlerde çevirerek de ayarlayabiliyorsun. Regülatörü topladım ancak tam olarak mühür kısımlarını kapatmadım. Benzinde ideal rölanti ayarını bulduğumda kapatacağım.




  • nerde sıralı sistem 900 ytlye kardeş 1500 ytlden bahsediyorlar ha bide arabaya sıralı sistemmi yoksa düz tipi mi taktırırsam randuman alırım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alexair80

    Maalesef komple her parçasına kadar ayırdım , tekrar kapamada hiçbir sorun olmuyor ayar dışında, yani içine dışarıdan su kaçması mümkün değil çünkü bağlantı yerinde sızdırmazlığı sağlamak için O-ring var. Tek sorun, valfin açık kapalı konumunu ve içindeki bi-metalik yayın sertlik ayarını yapmak. Benimkinde yay uzun yıllar çalışmaktan ötürü bir miktar sertliğini kaybetmiş, ayarını sona getirdim, böylece regülatöre akım gitmediğinde valf komple kapalı kalıyor. Kapalı kalma pozisyonunu aynı zamanda üst ve alt gövdeyi ters yönlerde çevirerek de ayarlayabiliyorsun. Regülatörü topladım ancak tam olarak mühür kısımlarını kapatmadım. Benzinde ideal rölanti ayarını bulduğumda kapatacağım.

    Dikkat et o parçanın çok pahalı olduğunu söyledi usta şu ankli sıfır arabalardada aynı sistemin olduğunu söyledi. ozaman en ileri teknolojiymiş halada kullanılmaktaymış dikat edersen diğer benzinli ve dizel arabalar rölanti sabittir ilkçalışmada ve sonrada bizimkindede benzinde sürekli kullanırsan bizdede sabit lpg de pek düzen olmuyor ama teknoloji aynı mantıkla çalışıyormuş.

    Evet pahallı olduğunu yurtdışı sitelerde gördüm, bosch marka ve yaklaşık 250 USD civarında fiyatları :)
    Benzinde rölantinin sabit olmasının sebebi ECU'nun rölantiyi ve özellikle de hava/yakıt ayarını sürekli kontrol altında tutması. Ancak, LPG'ye gelince ECU maalesef benzine göre ve sanki enjektörler çalışıyormuş gibi ayarlamaya çalışıyor, ayrıca LPG ile hava karışımı emme manifold girişinde sadece mikser vasıtasıyla sağlanıyor, dolayısı ile de randıman tutmuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gergy -- 30 Nisan 2007; 23:18:10 >




  • ohh en rahatı lpg sız hayat :)
  • bıraz oncekı ooh lpg sız hayat ne guzel mesajım tamamen bır yasam tecrubesınden cıkan bır sonuctur.malum benzın 3 ytl (olmasa bıle olur bu gıdısle) bızde ekonomık olsun dıye taktırdık lpg yı ama ınanın taktıgıma takacagıma bın pısman ve sokturdum sattım bırısıne yarı fıyatına usta dersenız en ıyısıdıydı (oyle dedıler) teknık ekıpman desenız ıyısıydı ama olmadı uymadı ne bıleyım vermedı bana benzınlının tadını bıktım sokturdum yarı fıyatına sattım ve kurtuldum sımdı daha az bınıyorum daha az gezıyorum ama kafam rahat yaaa tekrar yazıyorum LPG SIZ HAYAT NE RAHAT (belkı benımkı talıhsızlık dıyeceksınız ama ???)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ooo7

    ohh en rahatı lpg sız hayat :)


    herkes kendine göre haklıdır. Eğer benzin ucuz olsaydı inanın kimse LPG ile uğraşmazdı. LPG kullanan çoğu insanın LPG hayranı veya sempatizanı olduğu için kullanmadığı ortada, bizleri LPG kullanmaya ekonomik şartlar itiyor. Ben 93 senesinden beri araç sahibiyim ve aradan geçen 14 senenin sadece son 4 senesi LPG kullanarak geçti, demekki eskiden benzin de kullanabiliyorduk




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ooo7

    bıraz oncekı ooh lpg sız hayat ne guzel mesajım tamamen bır yasam tecrubesınden cıkan bır sonuctur.malum benzın 3 ytl (olmasa bıle olur bu gıdısle) bızde ekonomık olsun dıye taktırdık lpg yı ama ınanın taktıgıma takacagıma bın pısman ve sokturdum sattım bırısıne yarı fıyatına usta dersenız en ıyısıdıydı (oyle dedıler) teknık ekıpman desenız ıyısıydı ama olmadı uymadı ne bıleyım vermedı bana benzınlının tadını bıktım sokturdum yarı fıyatına sattım ve kurtuldum sımdı daha az bınıyorum daha az gezıyorum ama kafam rahat yaaa tekrar yazıyorum LPG SIZ HAYAT NE RAHAT (belkı benımkı talıhsızlık dıyeceksınız ama ???)


    hele ki concordelerde korkunç bir sorun. bir türlü olmuyor. olanına da rastlamadım. lpg gündeme geldi, baktık olmayacak arabamı kurcalatmak yerine üstüne 1.000 ytl daha verdim. gittim 1991 bir serçe aldım, lada da olabilirdi. arabalar karbüratörlü lpgli şehir içinde git gele ona biniyorum. yolda kalma noktasında götürüyorum bir ustaya 50-100 e yaptırıyorum ama arabamı da bozmadım. hafta sonları ve uzun yola çıkacağım zaman concorde mi çıkartıp arabaya binmenin keyfini yaşıyorum. ne rölanti ne de bilgisayar sorunu hiçbiriyle uğraşmıyorum. Keyfim istemezse işe giderken de concorde ye devam param azalırsa da serçeyle git gel. kafam rahat.




  • bu arada benim arabayı tarttırma imkanım oldu. ruhsatta 1140 kg yazıyo ama araba kantarda 1510 kg çekti.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: commonwealth

    bu arada benim arabayı tarttırma imkanım oldu. ruhsatta 1140 kg yazıyo ama araba kantarda 1510 kg çekti.


    Ben de tarttırdım, benimle birlikte 1340 Kg geldi Bensiz,1270 KG, ruhsatta yazan 1235 KG
    bence gayet normal çıktı sonuçlar, kantarda max 20 kg sapma olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gergy -- 1 Mayıs 2007; 13:34:39 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alexair80

    Maalesef komple her parçasına kadar ayırdım , tekrar kapamada hiçbir sorun olmuyor ayar dışında, yani içine dışarıdan su kaçması mümkün değil çünkü bağlantı yerinde sızdırmazlığı sağlamak için O-ring var. Tek sorun, valfin açık kapalı konumunu ve içindeki bi-metalik yayın sertlik ayarını yapmak. Benimkinde yay uzun yıllar çalışmaktan ötürü bir miktar sertliğini kaybetmiş, ayarını sona getirdim, böylece regülatöre akım gitmediğinde valf komple kapalı kalıyor. Kapalı kalma pozisyonunu aynı zamanda üst ve alt gövdeyi ters yönlerde çevirerek de ayarlayabiliyorsun. Regülatörü topladım ancak tam olarak mühür kısımlarını kapatmadım. Benzinde ideal rölanti ayarını bulduğumda kapatacağım.

    Dikkat et o parçanın çok pahalı olduğunu söyledi usta şu ankli sıfır arabalardada aynı sistemin olduğunu söyledi. ozaman en ileri teknolojiymiş halada kullanılmaktaymış dikat edersen diğer benzinli ve dizel arabalar rölanti sabittir ilkçalışmada ve sonrada bizimkindede benzinde sürekli kullanırsan bizdede sabit lpg de pek düzen olmuyor ama teknoloji aynı mantıkla çalışıyormuş.


    Eveeetttttt, alexair80, bugün rölanti regülatörünü yerine taktım, kelebeği söküp kurum ve is kaplanmış olan heryerini benzinle bir güzel temizledim. hepsini tekrar monte ettim, benzinde rölanti çok güzel, LPG'de ise regülatör devre dışında iken ve motor soğukken rölanti hafif düşük olsa da düzenli ve rahat çalışıyor, ancak LPG'de rölanti regülatörü devreye girdiğinde rölantiyi zaman zaman motoru stop ettirecek şekilde düşürüyor. Daha önceki mesajlarımda da belirttiğim gibi benzinde regülatörü devreye alıp LPG'de devreden çıkartan röleli sistem gayet güzel çalışıyor ve benimki şu an öyle. Rölanti benzinde 800 d/d, LPG'de ise 600 d/d.




  • ya arkadaşlar bu sornu bi türlü çözemiyoruzz.
    mesela çalıştırdık arabayı gidiyoz herşey normal.ama mesela on dakka sora rölanti yerlerde sürünmeye başlıyo.bende regülatorden vanayı açıyorum bi nebze düzeliyo.ama aynı şey bidaha olursa daha vanayı açamıyosun:) .sonra kapat kontağı 10 dakka sora belki yine normal çalışmaya devam ediyo.hergün gaz ayarı yapsam fayda etmiyo.


    ve bunuda bugün keşfettim.araba hareket halindeyken debriyaja basmadan vitesten çok rahat çıktı:S denemek amaçlı bi iki kere daha yaptım debriyaja basmadan vitesi boşa atabiliyorum
    debrijay balatasımı bitik acaba?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okeyn

    ya arkadaşlar bu sornu bi türlü çözemiyoruzz.
    mesela çalıştırdık arabayı gidiyoz herşey normal.ama mesela on dakka sora rölanti yerlerde sürünmeye başlıyo.bende regülatorden vanayı açıyorum bi nebze düzeliyo.ama aynı şey bidaha olursa daha vanayı açamıyosun:) .sonra kapat kontağı 10 dakka sora belki yine normal çalışmaya devam ediyo.hergün gaz ayarı yapsam fayda etmiyo.


    ve bunuda bugün keşfettim.araba hareket halindeyken debriyaja basmadan vitesten çok rahat çıktı:S denemek amaçlı bi iki kere daha yaptım debriyaja basmadan vitesi boşa atabiliyorum
    debrijay balatasımı bitik acaba?

    bunu her arabada yaparsın önemli olan debriyaja basmadan vitese takabilmek




  • quote:

    Orjinalden alıntı: alexair80


    quote:

    Orjinalden alıntı: Gergy


    quote:

    Orjinalden alıntı: alexair80

    Maalesef komple her parçasına kadar ayırdım , tekrar kapamada hiçbir sorun olmuyor ayar dışında, yani içine dışarıdan su kaçması mümkün değil çünkü bağlantı yerinde sızdırmazlığı sağlamak için O-ring var. Tek sorun, valfin açık kapalı konumunu ve içindeki bi-metalik yayın sertlik ayarını yapmak. Benimkinde yay uzun yıllar çalışmaktan ötürü bir miktar sertliğini kaybetmiş, ayarını sona getirdim, böylece regülatöre akım gitmediğinde valf komple kapalı kalıyor. Kapalı kalma pozisyonunu aynı zamanda üst ve alt gövdeyi ters yönlerde çevirerek de ayarlayabiliyorsun. Regülatörü topladım ancak tam olarak mühür kısımlarını kapatmadım. Benzinde ideal rölanti ayarını bulduğumda kapatacağım.

    Dikkat et o parçanın çok pahalı olduğunu söyledi usta şu ankli sıfır arabalardada aynı sistemin olduğunu söyledi. ozaman en ileri teknolojiymiş halada kullanılmaktaymış dikat edersen diğer benzinli ve dizel arabalar rölanti sabittir ilkçalışmada ve sonrada bizimkindede benzinde sürekli kullanırsan bizdede sabit lpg de pek düzen olmuyor ama teknoloji aynı mantıkla çalışıyormuş.


    Eveeetttttt, alexair80, bugün rölanti regülatörünü yerine taktım, kelebeği söküp kurum ve is kaplanmış olan heryerini benzinle bir güzel temizledim. hepsini tekrar monte ettim, benzinde rölanti çok güzel, LPG'de ise regülatör devre dışında iken ve motor soğukken rölanti hafif düşük olsa da düzenli ve rahat çalışıyor, ancak LPG'de rölanti regülatörü devreye girdiğinde rölantiyi zaman zaman motoru stop ettirecek şekilde düşürüyor. Daha önceki mesajlarımda da belirttiğim gibi benzinde regülatörü devreye alıp LPG'de devreden çıkartan röleli sistem gayet güzel çalışıyor ve benimki şu an öyle. Rölanti benzinde 800 d/d, LPG'de ise 600 d/d.



    dostum vanasını çok hafif kıs %10 civarında olsun sonra problemsiz bin başka bir ustada lpg tupten 100 200 devir düşük olabilir dedi sende öyle benzini 1000 e ayarla tupte 800 de çalışır tepkileri hemen hisettmen mümkün değil ona göre ilkçalışlmada benzinde biraz çalışsın sonra lpg ye geçir hiç sorun olmuyor şu an bende öyle. Rölantiyi ayarladım ama sistem temiz olunca rölanti devriyle oynamanın pek anlamı olmuyor araba kendini topluyoır vanayı %10 kıs benzinde 1000 devire ayarla öyle bin bence en azından ben su an öyle yapıyorum sorun yok şu an sorunsuz biniyorum benzin tüketimim biraz arttı ama memnunum saygılar


    Motorun hararetini iyice yükselttim, biraz da yol yaptım benzinde devir 800 d/d iken LPG'de bu sefer 1000'e çıktı, sanırım, LPG hava/yakıt ayarını düşürmem gerekiyor, bunca zaman fazladan yaktık demek ki LPG'yi




  • quote:

    Orjinalden alıntı: t_i_t


    quote:

    Orjinalden alıntı: okeyn

    ya arkadaşlar bu sornu bi türlü çözemiyoruzz.
    mesela çalıştırdık arabayı gidiyoz herşey normal.ama mesela on dakka sora rölanti yerlerde sürünmeye başlıyo.bende regülatorden vanayı açıyorum bi nebze düzeliyo.ama aynı şey bidaha olursa daha vanayı açamıyosun:) .sonra kapat kontağı 10 dakka sora belki yine normal çalışmaya devam ediyo.hergün gaz ayarı yapsam fayda etmiyo.


    ve bunuda bugün keşfettim.araba hareket halindeyken debriyaja basmadan vitesten çok rahat çıktı:S denemek amaçlı bi iki kere daha yaptım debriyaja basmadan vitesi boşa atabiliyorum
    debrijay balatasımı bitik acaba?

    bunu her arabada yaparsın önemli olan debriyaja basmadan vitese takabilmek


    harbiden öyle, ben beceremedim birkaç kez denememe rağmen ama her defasında beceren bir arkadaşım vardı, en son duyduğuma göre babasının arabasının şanzımanını dağıtmış




  • valla aslında geçiyoda:) mesela 30 40 la giderken debriyaja basmadan 4 e atılıyo hiç zorlanmadan.
    neyse o önemli deilde ilk problem çok canımı sıkıyo.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Gergy


    quote:

    Orjinalden alıntı: t_i_t


    quote:

    Orjinalden alıntı: okeyn

    ya arkadaşlar bu sornu bi türlü çözemiyoruzz.
    mesela çalıştırdık arabayı gidiyoz herşey normal.ama mesela on dakka sora rölanti yerlerde sürünmeye başlıyo.bende regülatorden vanayı açıyorum bi nebze düzeliyo.ama aynı şey bidaha olursa daha vanayı açamıyosun:) .sonra kapat kontağı 10 dakka sora belki yine normal çalışmaya devam ediyo.hergün gaz ayarı yapsam fayda etmiyo.


    ve bunuda bugün keşfettim.araba hareket halindeyken debriyaja basmadan vitesten çok rahat çıktı:S denemek amaçlı bi iki kere daha yaptım debriyaja basmadan vitesi boşa atabiliyorum
    debrijay balatasımı bitik acaba?

    bunu her arabada yaparsın önemli olan debriyaja basmadan vitese takabilmek


    harbiden öyle, ben beceremedim birkaç kez denememe rağmen ama her defasında beceren bir arkadaşım vardı, en son duyduğuma göre babasının arabasının şanzımanını dağıtmış




  • bugün sanayiye gittim.arabanın altı çok sürtyordu.en ufak çukurlarda bile sürtmesinden arabaya binemiyordum.birde araba hiç amortisör yokmuş gibiydi.amortisörlerinin bozulmuş olmasından şüphelenerek çıkmacıya gittim.iki adet buldum.aldım ustaya götürdüm değiştirelim diye.usta bi söktü ki sürtmenin nedenini anladık.meğer benden önceki sahibi erozyon yayını araba alçak olsun diye kestirmiş.bu yüzden araba yere hem çok yakın hemde yayın esneme payı olmadığı için çok sarsıyordu.yayları değiştirdik meğer amortisörleri çalışıyormuş.önleri hallettik.yarında arkaları halledeceğiz.


    bir arkadaşa vardı oda sürtmeden çok yakınıyordu belki ondada böle bir sorun vardır diye sizlerle paylaşmak istedim bunları.iyi geceler.
  • Arkadaşlar merhaba, geçen pazar akşamı bir kaza geçirdim, çok önemli bir şey yok , arka tampon sol köşesinden kırıldı ,sol arka stop kırıldı , sol arka çamurlukda biraz problem var. Trafik raporunu aldım , tamamen diğer araca kusur buldu , söylendiğine göre tek kuruş masraf yapmadan bu problemleri gideriyorum ama hazır aracı 1 hafta 10 gün tamirciye bırakınca diyorumki aracı tamamen boyatayım.Çünkü aracın üzerinde hala ilk boyası var yani orjinal boya olmakla birlikte görünümü oldukça kötü. Boya konusunda deneyimleriniz varmı , Ankarada bana tavsiye edebileceğiniz usta varmı ve boya fiyatları hakkında bilginiz varmı paylaşırsanız sevinirim.İyi günler.
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.