< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
karadan asma köprü geçirmek iyi olmuş melih gökçek özel ödülünü verdim
|
işinize yarayacağını düşündüğüm modlar. alıntıdır orjinal oyunlar için hepsi steam atölyede mevcuttur.
Automatic Bulldoze Şehriniz büyüdükçe sorunlarınız da artacak. Sorunlarınız arttıkça, şehrinizi terk edenler veya evi/işyeri yananlar olacak. Bu durumda bu binalar boşaltılacak ve onları bir bir yıkmadığınız sürece orada hem yerinizi işgal edecek hem de görüntü kirliliğine sebep olacak. Bu mod ile bunu yapmanıza gerek kalmıyor, oyun otomatik olarak, boşaltılan binaları yıkıyor, hayatınız kolaylaşıyor, trafik sorunlarınıza daha çok vakit ayırabiliyorsunuz. Terraform Tool Cities: Skylines, seçtiğiniz harita üzerinde şehrinizi inşa etmeye başladıktan sonra, o harita üzerinde oynama yapmanıza izin vermiyor. Kendinize bir kuyu açamıyor veya bir dağ yapamıyorsunuz, tabii bu modu yüklemediyseniz. City Statistics Easy Access İstatistikler, başarılı bir şehrin vazgeçilmezidir. İyi bir belediye başkanı olmak istiyorsanız, bu istatistiklere sık sık bakmanız gerekiyor ve bu mod ile ekranınızın sağ alt köşesine bir hızlı erişim tuşu ekleniyor. O ölüm oranı da ne öyle?! Auto Line Color Bir bir belirlediğiniz otobüs durakları, hepsi mavi hat olarak göründüğü için birbirine mi karışıyor? Hangi otobüsün nereye gittiğini ayırt edemiyor musunuz? Evet, ben de edemiyordum. Neyse ki bu mod var. Toggle Traffic Lights Cities: Skylines oyuncularının ortak sorunu, gerçek hayatta da olduğu gibi, trafik. Yollarınızda bir çok kavşak olduğundan trafiğiniz akmıyor, tıkanıyorsa ne yapabilirsiniz? Kavşağı bir döner kavşak haline getirebilirsiniz. Üst geçit yapabilirsiniz. Kavşağı tamamen yok edebilirsiniz ya da daha basiti, trafik ışıklarını kaldırabilirsiniz. FindIt Şehrinizde binlerce insan, binlerce araç, binlerce bina olabilir. “Neredeydi şu geçen gördüğüm şey?” diye kafayı yemeden önce bu modu edinebilirsiniz. Automatic Emptying Bildiğiniz gibi, çöplükleri ve mezarlıkları doldukları zaman boşaltmanız gerekiyor. Yoksa çalışmıyorlar ve yerlerini değiştiremiyorsunuz. Bildiğiniz gibi, bu mod ile, dolan yerler otomatik olarak boşaltılıyor. Tree Brush Ben, ağaçların, Cities: Skylines’ta biraz gölgede kaldığını düşünüyorum. Oynarken aklıma ağaçlandırma yapmak pek de gelmiyor. Halbuki bu ağaçlar sadece süs amaçlı değil, kirliliği azaltıp arsa değerini yükseltebiliyorlar. Bu mod ile, ağaçları tek tek dikmek yerine, bir fırça ile toplu ağaç dikimi yapabiliyorsunuz. Greenpeace de sizi takdir ediyor. Extended Public UI Hatlara isim vermek, kısa yoldan, hepsini bir ekranda görmek, renklerini değiştirmek, silmek gibi bir çok kullanışlı özelliğe bu mod ile sahip olabiliyorsunuz. Üstelik varsayılan kullanıcı arayüzünün içerisine çok güzel entegre edilmiş. Traffic Report Tool Cities: Skylines oyuncularının ortak sorununun trafik olduğunu söylemiştim. Bu soruna yönelik bir diğer olmazsa olmaz mod da bu. Seçtiğiniz aracın güzergahınızı, neden ille de o kavşaktan geçmek istediğini bu mod ile öğrenebiliyorsunuz. Mod Achievement Enabler Bütün bu modları yükleyip etkinleştirdikten sonra, oyunun Steam Başarımlarını kapattığını farkediyorsunuz. Teknik olarak, modlar aracılığıyla hile yapılabileceği için böyle bir “önlem” alınmış lakin onun için de bir mod var. Adeta bir Modception. |
Konu Ölmüş :) Son zamanlarda İstanbul yapmaya çalışıyordum bir görsel atmak istedim |
Benim takip ettiğim youtube kanalları:
Silvarret Keralis Fluxtrance Dr.com Atys Impact |
Şehir Kurma Çabaları
Merhabalar #CitiesSkylines Kullandığım #MOD ve ASSET'ler:https://goo.gl/TbfTUU Oyun hakkın da soru sorabilirsiniz, 600 saat civarı oynamışım. Örneklendirmek gerekirse ben şehir kuruyorum ve Trafik olmuyor, Tek şerit problemi yaşamıyorum. (MODSUZ) Trafiksiz şehir kurma adına bir kaç video ve 3-4 tane oynatma listesi olarak 200 adet video çekmişliğim vardır. Ek olarak: Son çıkan DLC ile ilgili bir inceleme serim var eğer göz atmak isterseniz buyrun:https://goo.gl/67uUt9 Oyun Hakkın da bilgiler: #Trafik: Oyun içerisin de tüm sim'lerin aracı vardır ve oyunda ki popülasyonunuz tamamı şehirde aktiftir. Bir konumdan diğerine gitmeye çalışan araçlar, seyahatin başlangıcında şerit seçimi de dahil olmak üzere rotalarını seçecektir. Araç ile seyahat etmeyi tercih eden simler, gideceği yere en hızlı rotayı seçer.(bazı durumlar da en KISA rotayı seçer) Burada en hızlının altını çiziyorum çünkü oyunda her yolun bir hız limiti vardır. Örneğin "A" Noktasından "B" noktasına gidecek araç için iki alternatifimiz var diyelim. Birincisi otoyol, ikincisi normal yol. Otoyol olan daha uzun, Normal yol ise daha kısa olarak düşünürsek burada simler otoyolu tercih edeceklerdir. yukarıda ki yazdığımı dikkate alırsak, Evlerden, sanayi ve market alanlarına giden en az 3 alternatifli yol ve bunlardan en az 1 tanesi otoyol olmak zorundadır. Bu durumda şehriniz de trafik oldukça hızlı akacaktır. Trafik sorunlarından kaçmanın 1. yolu: Toplu Taşıma Toplu taşıma için, otobüs aktif ettiğinizde, birden çok vatandaş özel aracı kullanmayı bırakıp daha çok otobüs kullanacaktır.. Metro dışında, Tren,monoray, feribot, keşif balonu veya teleferikle toplu taşıma yapabilirsiniz fakat bunlardan en etkilisi Metrodur., Vatandaşları toplu taşıma kullanmaya teşvik etmek için şunları yapabilirsiniz: Ücretsiz Toplu Taşıma politikasını verebilirsiniz. Trafik hakkında doğru bilinen yanlışlar: Trafik ışıklarını kaldırma: Trafik ışıklarını tüm şehirde kaldırırsanız kaotik bir durum oluşur ve olduğundan daha yavaş trafik akar. Aksine yoğun kavşaklar da trafik ışıklarını kullanmak daha akıcı ve düzenli bir trafik akışı sağlar. Burada önemli nokta Yaya yollarıdır. Üst geçitli yaya yollarını çoğaltarak, Araçlara yeşil yandığı anda karşıdan karşıya geçmeye çalışan simleri yaya yollarına yönlendirirseniz araçlar daha hızlı akış sağlayacaktır. Sıkışık trafiği çözmek için 6 şeritli yol yapmak çok yanlıştır. Burada trafiği gözlemleyerek bu tek şeritte ki araçların nereden gelip nereye gitmek istediklerini gözlemleyerek alternatif yollar çıkartmak zorunludur. Yukarıda bahsettiğim gibi, Rota seçerken, vatandaşlar A'dan B'ye en hızlı yolu seçecektir. Bu hesaplama için, yolda başka bir trafik olmadığını varsayarlar. anarşik simler, trafiğin kitli olmasına bakmaksızın, rotalarını (hatta şerit seçimlerini) başladıktan sonra değiştirmeyeceklerdir. Sanayi bölgesinin ithalat ve ihracatını en hızlı yapabilmesi için doğrudan Otoyol sistemine bağlı olması gerekmektedir. Bu arada Tek yönlü yollar trafik akışını sağlamak için güçlü bir sistemdir. Bunu anlattığım videoya şuradan ulaşabilirsiniz:https://www.youtube.com/watch?v=Y13FmnNVqzI Toplu taşıma: Oyun da: 13 adet toplu taşıma vardır ve bizi en çok ilgilendiren ise Otobüs ve Metro'dur Simleri bir yerden bir yere götürmek için bu iki seçenek çok cazip duruyor. Fakat dikkat edilmesi gereken husus: kurduğunuz toplu taşıma ne olursa olsun güzergah bilgisinden çalışan hizmeti %50'ye düşürmektir. Örneğin 1 hat kurduk 10 duraklı. Oyun buraya otomatik olarak kendisinin KM'ye göre belirlediği bir araç sayısı atamaktadır. Diyelim ki 12'tane araç atadı. Bu araçları bizim 6'ye düşürmemiz gerekmektedir. Bunu panellerden rahatça yapacaksınız hem daha az otobüs ile trafiğe katkınız olacak hem de toplu taşımadan kar edeceksiniz. 2. kuralımız, Aktarma Merkezi oluşturmaktır. Simleri asla evinden şehrin öbür ucunda ki sanayiye taşımaya çalışmayınız. not: Unutmayın, simler evden eve gitmek için toplu taşıma kullanmazlar. diyelim ki bir varoş mahallemiz var (oyunun ilk başında kurduğumuz mahalle) ve bu mahallenin ihtiyaçlarını sağlamak için bir sanayi kurduk ve market ihtiyaçları için de bir market alanı kurduk. Yukarıda bahsettiğim 3 oluşumun tam ortasına bir tane aktarma merkezi koyuyoruz ve EV'deki simleri aktarma merkezine taşıyoruz. Aktarma merkezinden Sanayiye, Market alanlarına ayrı bir otobüs hattı çekiyor, gerekirse sayıları fazla olsun. Simler bunu kullanacaktır. Önce aktarma merkezine gelip buradan gitmek istedikleri yere gidecektir. Bu aktarma merkezini ilk başlarda küçük yapsanız da büyük düşünün. şehriniz büyüdükçe bu aktarma merkezine ilaveler yapacaksınız. Metro, Tren, Turistler için Limanlara ve hava alanlarına bağlantı. bunların hepsini oluşturduğunuz da çok düzenli ve çok kullanılan hatta kar edilen bir toplu taşıma ağınız olacak. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Eğitim sistemine geçeceğim fakat ZONE'lardan bahsetmeden geçmek istemiyorum: Düşük Yoğunluklu Konut Bölgeleri: Bu tür bir yerleşim bölgesi aileleri şehrinize çeker. Genellikle iki yetişkin başlayacak ve bir aile yaratacaklar. Bu bölge daha fazla yer kaplar ve yüksek yoğunluklu yerleşim bölgesinden daha az insanı barındırır. Yüksek Yoğunluklu Konut Bölgeleri: Bu tür bir yerleşim bölgesi, gençleri şehrinize çeker. Ancak, nüfusu arttırmaya yardımcı olmak için bir faydası yoktur. Bu bölge, bir bölgedeki düşük yoğunluklu yerleşim bölgelerinden daha fazla kişiyi barındırabilir. Nüfusunuzu arttırmak istiyorsanız öncelikle düşük yoğunluklu konut bölgeleri kurmanız gerekmektedir. Düşük Yoğunluklu Ticari Bölgeler: Bu bölgeler , sanayi bölgelerinden ürünler alır (veya ithal eder) ve insanlara satarlar. Genellikle eğitimi az olan veya hiç olmayan işçilere ihtiyaç duyarlar ve yüksek yoğunluklu bölgeden daha az kişiye hizmet ederler. Yüksek Yoğunluklu Ticari Bölgeler: Düşük yoğunluklu bölgelerin genişletilmiş bir versiyonu. Yüksek, gürültülü binalar düşük yoğunluklu eşdeğerden daha fazla mal alacak ve satacaklar. Bunlar, genellikle daha yüksek eğitim gereksinimleriyle daha fazla iş yaratır. Sanayi Bölgeleri: Bu bölgeler, ticari bölgelerde satılabilen veya ihraç edilebilen ürünleri üretmektedir. Ağırlıklı olarak düşük eğitim seviyesine sahip çalışanları düşük seviyelerde istihdam etmektedirler. Sanayiler çok kirlilik üretirler. Uzmanlaşmış sanayi bu sınıftan ayrıdır ve DLC alarak oyunda aktif olur. Not: Şehrin eğitiminin yüksek olması sanayi batmasına sebep olmaz. Tüm şehir tam olarak eğitimli olsa bile sanayi çalışır fakat burada bir mekanik var. Yüksek yoğunluklu evler nüfusu büyütmez dolayısıyla düşük yoğunluklu kurmanız gerekmektedir ve bu simler eğitimsizken sanayide çalışırlar, eğitim aldıktan sonra çalıştıkları yeri değiştirirler. Yani şehriniz de siz isteseniz de istemeseniz de eğitimsiz vatandaş mutlaka olacaktır. Eğitimi bilerek düşük tutmayınız. Ofis Alanları: Bu bölgeler daha çok iş sağlamak için var. Endüstriden daha fazla eğitimli işçilere ihtiyaç duyuyorlar ama mal üretmiyorlar . Ofis bölgeleri kirlilik oluşturmaz. Ofis bölgelerinin en iyi kullanım alanları, Tüm servislerden en fazla faydalanan evlerin arasıdır. Evleri memnun etmek için yapacağınız park bahçe, toplu taşıma ve diğer tüm unsurlara Ofis Binaları da ihtiyaç duymaktadır. Mutlaka Üniversite eğitimi almış simlerle çalışmak isterler. Not: az sanayi kurup, çok fazla Ofis kurmak, market alanların da mal açığına, market alanlarının ithal ürün kullanmasını uzun dönemde şehrinizin zarar etmesine yol açacaktır. Unutmayın Ofisler sadece simlere çalışacak yer sağlamaktadır. Şehre hiç bir katkısı yoktur. Bina seviyeleri: Aşağıda listelenen faktörler yeterince yüksek olduğunda, binalar bir sonraki seviyeye yükselecektir. Hizmetlerin konut veya ticari bina düzeylerini doğrudan etkilemediğini, ancak arazi değerini artırarak dolaylı bir etkisi olduğunu unutmayın. (Toplu taşıma, park bahçe vb.) Bu tablo, endüstriyel ve ofis binaları için hizmet kapsamı puanına katkıda bulunan her hizmetin göreceli ağırlığını göstermektedir. Bu değerler mutlak değildir, çünkü hizmetin gücü tarafından daha da değiştirilirler, yalnızca her bir hizmetin bina seviyesine katkıda bulunmasında göreceli önemini gösterir. Hizmetin herhangi bir yerdeki gücü genel olarak bina ile servis sağlayıcı arasındaki karayolları ve bütçe ayarı ile belirlenir. Bu nedenle, bir hizmet için çok düşük bir bütçe ayarı, ilgili hizmet kapsamı puan faktörü üzerinde çok büyük bir etkiye sahiptir ve potansiyel olarak herhangi bir avantajı geçersiz kılar. Bu, yakındaki binaların beklendiği gibi çalışmaması engelleyebilir. Örneğin sanayiye uzak bir tren istasyonu (Yük Terminali) sanayinin level atlamasına katkı sağlamayacaktır. Endüstri örneği olarak ele alındığında, kargo taşımacılığı, yangın sigortasının iki katı ve polis kapsama alanının beş katıdır (hizmet kapsamının gücünün aynı olduğu varsayılmaktadır). Zemin ve gürültü kirliliğinin endüstriyel bina seviyesi üzerinde küçük bir olumsuz etkisinin olduğunu anlamak da gereklidir fakat önüne geçilememektedir. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Venomstr -- 14 Ocak 2015; 3:38:33 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|