merhabalar aracımı bitirdim fakat ne kadar iyi ayarlasamda zincir atma sorunu yaşıyorum. gergi takmayı denedim. biraz gevşek denedim biraz sıkı denedim ama olmuyor biraz devirlenince atıyor. kalkısım iyi tahmini 70km/sa gibi bir hıza ulaşırım ama once kavış sıstemine geçmeni düşünüyorum. kuru kavrama şimdilik iyi ama varyatörde kayış olduğu için daha mantıklı olabilceğini düşünüyorum. SATILIK SCOOTER VARYATÖRU VARSA HABERİM OLSUN ???
SAYGILAR...
canersackan
Arac mevcut haliyle kalkiş yapamiyor diyordun.. nasil cözdün sorunu? motor dişlisini küçültüp teker dişlisini buyuterek mi?
Varsa birde resim eklersen çalişmani da görürüz.. merak ettim dogrusu..
kolay gelsin...
k.bakma kardes hızlı yazmaya alısmısım bıraz okunaksız yazıyorum. neyse konumuza gelelım defransıyel*dıslı*kollar:80 ytl ıkı tane 40 lık rulmanıyla beraber 100 ytl poryalarıyla 150ytl tekerlerre dubleks tekerlerlede 190 verırım sorunsuz calısıyor sadece arka takımına koyup dewam etcen. buna ek olarak motordan cıkan dıslısı var tornacıda kendım yaptırdım onuda 30 ytlye verırım. motorla almak ıstersen motorla dıslısı 250ytl baska araca basladıgım ıcın benım mal edıs fıyatlarıma verıyorum.
ARKDAŞLAR MOTOR TESİSATIYLA İLGİLİ BİLGİSİ OLAN ARKDASLARLA KONUSMAM LAZIM.
abuzercan
kollarin uçlari poryali değil de frezeli olsaydi işimi görürdü.. ben scooter arka tekeri kullanacagim için kollarin uç kısmı frezeli olmasi gerekiyor..
fiyatin oldukça makulmuş, poryali sistem kullanacak arkadaşlar kesinlikle düşünsünler derim.. kendiniz yaptirarak o fiyata cikarmak oldukca zor. üstelik koşuşturmasi da cabasi (tornaciya derdini anlat, rulmanciya derdini anlat, dişliciye derdini anlat vs vs vs)
ben iki gündür bunun peşinde koşturuyorum. diferansiyel ve kollarini aldim, rulmanlari aldim, dişliyi aldim tornaciya verdim, uçlarina freze, rulmanlarin cakilmasi ve dişlinin montesi işlemlerini yapacak.. birde diferansiyele monte edilecek dişlinin yanina fren diski taktiracagim, böylece fren işinide çözmüş olacagim..
markus merhaba ben sercan 3 tekerli bisiklet aldım biraz masraf gerekicek ama çok sağlam fotolar
buda diğer foto
Merhaba, Şaseye ait Fotoğrafları eklemek istedim ancak boyut nedeniyle olmadı, ayarlama yaptığımda ekleyeceğim. ligue, Sadece aracının fotoğraflarını gördüğümde aklıma geldiği için yazıyorum "amortisör tepe noktalarını bağladığın yerleri (kule gergisi denilen parça gibi) bir başka parçayla birleştirseydin, şasenin aşağısındaki bağlantıların ömrü daha uzun olabilirmi diye" düşünüyorum. iyi çalışmalar, kolay gelsin.
avniaral
O iki dikme arasinda ön kaput geleceği için, şu ana ikisinin arasi boş kalmasi gerekiyor. ki araya kaput oturabilsin.. o dikmeler, alt ve orta kisimdaki baglanti noktalarindan guclendirilecek..
markus abi bide zincirin takılı olduğu mil bütün motorlarda varmı ve sen hangi marka benzinli motor kullandın
Ligue açıklaman için teşekkürler, Aracının dış tasarımıyla ilgili çalışmalarını eklemeyi düşünüyormusun?
Tabiki, daha önce de resmini koymustum, tekrar koyayim..
Aracin bitmiş hali şöyle olacak kısmetse..
quote:
Orijinalden alıntı: sercan8
markus abi bide zincirin takılı olduğu mil bütün motorlarda varmı ve sen hangi marka benzinli motor kullandın
kardeş aynen bu motorda görüldüğü gibi mil dışarıda ben kama marka motor kullanmıştım
3 tekerlekli bisiklet güzelmiş biraz tadilat gerekiyor şaseyi biraz daha sağlam yapıldımı süper olur keyfine diyecek olmaz
zaten motor taktığın zaman pedal sistemini çıkarman gerekecek onlar bir işe yaramayacak
üç tekerlekliyi ilk söylediğinde ben normal bisikletlerin üç tekerlisinden sandım baştan bi foto gönderseydin durum farklı olurdu
bu canavardan adam olur bende ilk defa görüyorum böyle bisiklet bunlar hazır satılmıyor sanırım el yapımı olması lazım yanlış biliyor olabilirm
sana şimdiden kolay gelsin
Lique usta bağlantın güzel olmuş direksiyon kutusu teker amartisör baglantıların inşallah bitmiş halinide görürüz merakla bekliyoruz....
KASASIZ BELASIZ İNŞALLAH...
quote:
Orijinalden alıntı: hardboy_58
Lique usta bağlantın güzel olmuş direksiyon kutusu teker amartisör baglantıların inşallah bitmiş halinide görürüz merakla bekliyoruz....
KASASIZ BELASIZ İNŞALLAH...
Teşekkürler..
Amin.. inşallah görürüz bittigi günü.
markus abi bide söylesene kama nın hangi motorunu kullandın ben kama kg200 kullanmayı düşünüyorum ve bisiklet el yapımı şimdiden saol desteklediğin için
quote:
Orijinalden alıntı: sercan8
markus abi bide söylesene kama nın hangi motorunu kullandın ben kama kg200 kullanmayı düşünüyorum ve bisiklet el yapımı şimdiden saol desteklediğin için
kardeş bende kg 200 kullanmıştım 6.5 hp güzel bir seçim
teşekkür etmene gerek yoktu burası yardımlaşma forumu burada herkes birbirene destek çıkarak bu işler oluyor zaten
herkese iyi çalışmalar
yani kama kg 200 ün mili varsa bu iş kesin olcak tekerleri değiştircem ve şimdiden kendim iki tane far yaptım bir de normal far aldım bir de küçük şarj edilen bir hoparlorum var onu ortaya koycak mp3 e takçam şarkısı bile çalcak hayali bile güzel
bir de lafın çok güzel ''hazırını dedem de alır önemli olan kendimin birşey yapabilmem''
arkadaşlar benim arabada firene basıldığında yada zorlandığında zincir dişlinin üstüne biniyo ve çok ses yapıyo bu sorunu nasıl halledecem zinciri sıkmam mı gerekiyo cevaplarsanız sevinirim
simson
zincir dişlinin üstüne biniyo derken?? dişliden çıkıyor mu demek istiyosun? eger ondan bahsediyorsan, zincirini ve dişlini kaçlık kullandin? dişleri küçük olan dişli kullanmişsan ondan olabilir, zincir gevşekse olabilir, yada motor blogu esniyorsa ondan da olabilir..
freni motor miline baglamiştin sanirim, ondan dolayi fren esnasinda yükü zincir karşilamaya çalişicaktir.. yine sen bilirsin fakat sana bir oneri o freni el freni olarak kullan, arka millerde disk fren kullan.. ben öyle yapacagim, motor kısmındaki balatali freni el freni olarak kullanmayi düşünüyorum.. arac dururken işe yarar o fren ama hareket halindeyken fren yapinca sistem cok zorlanacaktir.. benim arka sistem halen yapim aşamasinda, test edemedigim için cok fazla emin konusmak ta istemiyorum..