Şimdi Ara

go-kart yapalım (526. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
11 Misafir (1 Mobil) - 10 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14.131
Cevap
134
Favori
3.331.165
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 524525526527528
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • öncelikle hepinize kolay gelsin
    ben bi go kart yapıcam nasip olur sa elimde 6.5 hp loncin ve 6.5 hp kaan marka su motoru var
    şaseyi 27*3 mm borudan yapcam lastikleri 5" duro go kart lastiği olcak takımını 165 tl ye buldum ama bi sıkındı var ben kuru kavrama istemiyorum sahibinden.com da 4ileri 1 geri opel kadett şanzımanı var 30*18*18 cm boyu 7 kg bunu motora uydurmak ta kolay ama şanzımandan arka aks a aktarma sıkıntı olcak çünkü aktarma yapmak için şanzıman şase üzerinde aks a paralel olacak ve vites durumu ileri geri değilde sağ-sol şeklinde oluyo bu durumu nasıl çözeriz

    (mecnun abi yardım)
  • ha bişey daha mini defransiyeli kilitliye bilirmiyiz ? Eğer kilitlı olursa sorun kalmaz :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oulcan_açkgöz

    öncelikle hepinize kolay gelsin
    ben bi go kart yapıcam nasip olur sa elimde 6.5 hp loncin ve 6.5 hp kaan marka su motoru var
    şaseyi 27*3 mm borudan yapcam lastikleri 5" duro go kart lastiği olcak takımını 165 tl ye buldum ama bi sıkındı var ben kuru kavrama istemiyorum sahibinden.com da 4ileri 1 geri opel kadett şanzımanı var 30*18*18 cm boyu 7 kg bunu motora uydurmak ta kolay ama şanzımandan arka aks a aktarma sıkıntı olcak çünkü aktarma yapmak için şanzıman şase üzerinde aks a paralel olacak ve vites durumu ileri geri değilde sağ-sol şeklinde oluyo bu durumu nasıl çözeriz

    (mecnun abi yardım)

    arkadaşım bende mecnun abiden biliyorum ayna mahuriti denilen dikeyi yataya çeviren bir parça var 5-6 sayfa geriye git mecnun abinin malzeme toplarkenki resimlerinde değişik bir dişli görüceksin o parçalardan yuvarlak olanı difransiyelin içine montajlayıp uzun parçayıda difransiyelin girişindeki parçayı çıkarıp oraya takıcan ondan şanzımanla difransiyeli bildiğin gibi birleştirisin sen yanlız ne olur ne olmaz mecnun abiye danış



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tatminkar -- 8 Temmuz 2013; 17:35:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oulcan_açkgöz

    burda var takım halinde

    http://www.camgoz.com.tr/asp/product/19591/MODIFIYE-TUPLU-AMORTISOR-MAVI-TK-

    yok o değil galiba o öne takılıyor
  • arkadaşlar bu aralar hiç iş çıkmıyor anlaşılan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oulcan_açkgöz

    öncelikle hepinize kolay gelsin
    ben bi go kart yapıcam nasip olur sa elimde 6.5 hp loncin ve 6.5 hp kaan marka su motoru var
    şaseyi 27*3 mm borudan yapcam lastikleri 5" duro go kart lastiği olcak takımını 165 tl ye buldum ama bi sıkındı var ben kuru kavrama istemiyorum sahibinden.com da 4ileri 1 geri opel kadett şanzımanı var 30*18*18 cm boyu 7 kg bunu motora uydurmak ta kolay ama şanzımandan arka aks a aktarma sıkıntı olcak çünkü aktarma yapmak için şanzıman şase üzerinde aks a paralel olacak ve vites durumu ileri geri değilde sağ-sol şeklinde oluyo bu durumu nasıl çözeriz

    (mecnun abi yardım)

    önce motoru şanzımana bağlaman için senin baskı balata debriyaj sistemine ihtiyacın var. şanzımana bunları ilave edince ağırlık 21 kg a çıkıyor 7 kg ile kalmıyor. diğer arkadaşlara da diyorum, tasarımınızı modelinizi çizin, bunu yapacağım deyin, ondan sonra ne alınır, ne olur ortaya çıkar. 6.5 hp motorla 21 kg lık şanzımanı aynı düzlemde bir araya getirmen zor. baskı balata kısmında volan denen dairesel bir parça var, o motorundan daha büyük. onun muhafazası olan alüminyum bir parça var onun çapını sen düşün. o ağırlıklarla beraber sen de eklenince, kullanacağın malzemeyle hareket etmen zor gibi görünüyor. motordan sonra şanzımanın yerleşimi ve vites değiştirmekten çok bunları düşünmelisin gibi.




  • mecnun abi meşgul ediyorum çok özür dilerim ama şu resimlerde utvnin arka kısmında kalan amortisörlerden bulamadım bundan link verebilirmisin yoksa bir fikrim o da şöyle amotrisör mili'nin uzunluğu galiba 60cm bunu 50cm-10cm kestircem çizdiğim resimdeki gibi geçmeli olcak yani mili tornolatıp arasınada amortisörüde geçmeli yapıcam ondan sonrada kaynatırım sence olabilirmi bu arada herkesin ramazan bayramını kutlarım
     go-kart yapalım go-kart yapalım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tatminkar -- 9 Temmuz 2013; 10:56:22 >




  • kastettiğim amortisör sistemi
     go-kart yapalım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tatminkar

    mecnun abi meşgul ediyorum çok özür dilerim ama şu resimlerde utvnin arka kısmında kalan amortisörlerden bulamadım bundan link verebilirmisin yoksa bir fikrim o da şöyle amotrisör mili'nin uzunluğu galiba 60cm bunu 50cm-10cm kestircem çizdiğim resimdeki gibi geçmeli olcak yani mili tornolatıp arasınada amortisörüde geçmeli yapıcam ondan sonrada kaynatırım sence olabilirmi bu arada herkesin ramazan bayramını kutlarım

    hiç o kadar uzun iş yapmana gerek yok. önlere kullanacağın amortisörleri arkada kullan. şasinin tavanına ekleyeceğine, öndeki gibi çapraz yerleşim sağla, daha aşağıdan şasiye sabitle. tornaydı, çubuktu desen şimdi, o 4 parça için hiç yoksa 30-40 TL ni alırlar. ekonomik düşün, ekonomik ol.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mecnunbalci

    quote:

    Orijinalden alıntı: tatminkar

    mecnun abi meşgul ediyorum çok özür dilerim ama şu resimlerde utvnin arka kısmında kalan amortisörlerden bulamadım bundan link verebilirmisin yoksa bir fikrim o da şöyle amotrisör mili'nin uzunluğu galiba 60cm bunu 50cm-10cm kestircem çizdiğim resimdeki gibi geçmeli olcak yani mili tornolatıp arasınada amortisörüde geçmeli yapıcam ondan sonrada kaynatırım sence olabilirmi bu arada herkesin ramazan bayramını kutlarım

    hiç o kadar uzun iş yapmana gerek yok. önlere kullanacağın amortisörleri arkada kullan. şasinin tavanına ekleyeceğine, öndeki gibi çapraz yerleşim sağla, daha aşağıdan şasiye sabitle. tornaydı, çubuktu desen şimdi, o 4 parça için hiç yoksa 30-40 TL ni alırlar. ekonomik düşün, ekonomik ol.

    tamamdır




  • mecnun abi benim mesleğim tarım makinası traktör arkası olanlardan abim ve ben 10 senedir bu işteyız abim çok güzel kaynak yapar (gaz altı) şuan çalıştığız yerde 3 kişiyiz ve yanızmızdaki diger usta bu el motorlarının hepsine bakıyo (su motoru,3+1 el çapası,3+4 vitesli romorklu 10hp pırpır vs...) bu usta sen şaseyi yap her türlü bişey uydurruz diyo elimde motor şanzıman hepsi mevcut bu senin dediğin sistemi değiştirme imkanımız var çapa motorlarının ileri geri yada 2+1 şanzımanları var büyük şanzımana ileri geri şanzımandan baskı balata gerekmeden şaft atılıyo yada direk tornada kama yataklı burç yapılıyo (ufak çapa şanzımanı zaten debriyajlı =) ) o zaman sıkıntı yok ama dedi ğim gibi şanjımanın duruşu sıkıntım oluyo benim o.O
  • öncelikle ramazanınız kutlu olsun abilerim ben 3 tekerlekli arbaya başladım mecnun abi bnm babam güneş enerjisi takıyor o yüzde n 3 lük ve 4 lük köşebent demirden şaseyi yaptım lastıkleri falan yerleştirdim mecnun abi sana bişi sorcam bu 3 lük köşebent en fazla ne kadar yük taşır bide çok esniyo şasenin altından 4 lük köşebent kaynatsam çarpraz sekilde oynamayı kesermi




  • son halinden resimler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartifor

    öncelikle ramazanınız kutlu olsun abilerim ben 3 tekerlekli arbaya başladım mecnun abi bnm babam güneş enerjisi takıyor o yüzde n 3 lük ve 4 lük köşebent demirden şaseyi yaptım lastıkleri falan yerleştirdim mecnun abi sana bişi sorcam bu 3 lük köşebent en fazla ne kadar yük taşır bide çok esniyo şasenin altından 4 lük köşebent kaynatsam çarpraz sekilde oynamayı kesermi


    omurganı belirle, de ki bu kısımlar ana hatlar ve yükün asıl taşıyıcısı olan kısımlardır. o taşıyıcı olan köşebentlerin altından iç içe oturmuş "L" harfi gibi bir köşebent daha kaynat ama boydan boya çek elektrodu. kullandığın köşebentlerin pasını sil veya en azından kaynak yapacağın kısımlarının pasını sil. işini biraz daha sağlam yap. köşebent kaç kg taşır sorusuna bilmediğim için cevap veremiyorum. basit bir fikir yürütme yaparsak; baban güneş enerji sistemi kuruyorsa ve kurduklarının da su deposu taşıdığını düşünürsen, rüzgar fırtına da genelde çatıdan uçarlar veya kırılırlar. kırılmayanların, uçmayanların kaç kg ağırlıkla esnediğini buradan da kaç kg ya dayandığını bulabilirsin belki. destek noktaları arası mesafe, uygulanan ağırlıkla oranlarsan, uygun bir şeyler çıkarabilirsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mecnunbalci

    quote:

    Orijinalden alıntı: kartifor

    öncelikle ramazanınız kutlu olsun abilerim ben 3 tekerlekli arbaya başladım mecnun abi bnm babam güneş enerjisi takıyor o yüzde n 3 lük ve 4 lük köşebent demirden şaseyi yaptım lastıkleri falan yerleştirdim mecnun abi sana bişi sorcam bu 3 lük köşebent en fazla ne kadar yük taşır bide çok esniyo şasenin altından 4 lük köşebent kaynatsam çarpraz sekilde oynamayı kesermi


    omurganı belirle, de ki bu kısımlar ana hatlar ve yükün asıl taşıyıcısı olan kısımlardır. o taşıyıcı olan köşebentlerin altından iç içe oturmuş "L" harfi gibi bir köşebent daha kaynat ama boydan boya çek elektrodu. kullandığın köşebentlerin pasını sil veya en azından kaynak yapacağın kısımlarının pasını sil. işini biraz daha sağlam yap. köşebent kaç kg taşır sorusuna bilmediğim için cevap veremiyorum. basit bir fikir yürütme yaparsak; baban güneş enerji sistemi kuruyorsa ve kurduklarının da su deposu taşıdığını düşünürsen, rüzgar fırtına da genelde çatıdan uçarlar veya kırılırlar. kırılmayanların, uçmayanların kaç kg ağırlıkla esnediğini buradan da kaç kg ya dayandığını bulabilirsin belki. destek noktaları arası mesafe, uygulanan ağırlıkla oranlarsan, uygun bir şeyler çıkarabilirsin.

    tşekküeler mecnun abi sorumu cvpladığın için peki ben omurgayı desteklemek için boydan boya 4 lük demir mi atayım yoksa çarpraz mı atayım hangisi daha sağlam olur




  • İyi günler arkadaşlar forumda yeniyim bende bir go-kart yapma hevesiyle giriştim forumu kısmen okudum yapım aşamalarımı fotograflarla göndermeyi düşünüyorum özellikle Mecnun abi senin katkılarını bekliyorum . bu arada lise son ögrencisiyim kaynak yapmayı biliyorum elimde kaynak makinası taşlama matkap felan da var inş olcak şasiye başladım elimde olan iki parça demiri kaynakladım delikli oldu biraz ama sıkıntı olmaz heralde ölçüler motor bölümü hariç ( daha tasarlamadım elimde olmadıgı için) 185 e 96 oturma ve ön sistemin bölümü eleştirilere açıgım eksik yanlarımı söylerseniz sevinirim . Teşekkürler şimdiden.
  • GüçlüTürk G kullanıcısına yanıt
    işte bu.
     go-kart yapalım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartifor

    tşekküeler mecnun abi sorumu cvpladığın için peki ben omurgayı desteklemek için boydan boya 4 lük demir mi atayım yoksa çarpraz mı atayım hangisi daha sağlam olur

    öncelikle kafesini oluştur. masanın üst yüzeyi gibi bir tabla yapacaksan ne kadar aynı düzlemde silme köşebent atarsan at, zorlanmalarda fazla kuvvete maruz kalınca ya çok esner ya da bükülür-kırılır. mutlaka dikey bir yüzey de yapman lazım ki dayanma direncini artırasın. sen bi kafesini oluştur destek kısmı sonra.




  • 2+1 çapa şanzımanı kullanıyorum
    yetmezse 4+1 minyatür şanzımanda koycam (maksat hız değil güzel yanlasın)
  • 
Sayfa: önceki 524525526527528
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.