Şimdi Ara

YENİ SKODA SUPERB 2015-2016 ANA KONU (2016 Türkiye Yılın Otomobili)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6.774
Cevap
118
Favori
477.928
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • GÜNCEL HABER
    22.Hafta sonrası üretilen araçlar güncellendi
    artık
    -8''bolero (bolero standart olan modellerde)
    -arka cam sileceği
    -çerçevesiz dikiz aynası
    -arka kamera yıkayıcı
    -10 renk ambiyans aydınlatması

    -Prestige paket opsiyon listesi
     YENİ SKODA SUPERB 2015-2016 ANA KONU  (2016 Türkiye Yılın Otomobili)

    -Style paket opsiyon listesi
     YENİ SKODA SUPERB 2015-2016 ANA KONU  (2016 Türkiye Yılın Otomobili)
    TÜRKİYEDE 2016 YILININ OTOMOBİLİ SKODA SUPERB !



    2016 eylül skoda superb fiyat listesi


     YENİ SKODA SUPERB 2015-2016 ANA KONU  (2016 Türkiye Yılın Otomobili)
     YENİ SKODA SUPERB 2015-2016 ANA KONU  (2016 Türkiye Yılın Otomobili)
     YENİ SKODA SUPERB 2015-2016 ANA KONU  (2016 Türkiye Yılın Otomobili)
     YENİ SKODA SUPERB 2015-2016 ANA KONU  (2016 Türkiye Yılın Otomobili)
     YENİ SKODA SUPERB 2015-2016 ANA KONU  (2016 Türkiye Yılın Otomobili)
     YENİ SKODA SUPERB 2015-2016 ANA KONU  (2016 Türkiye Yılın Otomobili)
     YENİ SKODA SUPERB 2015-2016 ANA KONU  (2016 Türkiye Yılın Otomobili)
     YENİ SKODA SUPERB 2015-2016 ANA KONU  (2016 Türkiye Yılın Otomobili)
     YENİ SKODA SUPERB 2015-2016 ANA KONU  (2016 Türkiye Yılın Otomobili)
     YENİ SKODA SUPERB 2015-2016 ANA KONU  (2016 Türkiye Yılın Otomobili)

    resimler OTOPARK.COM'DAN alınmıştır

    Türkiyedeki tek tarafsız otomobil test eden OTOPARK.COM'UN incelemesi













    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cello1234 -- 13 Eylül 2016; 11:39:36 >







  • Forumu superb için sürekli takip ediyordum. Ancak ilk defa yazıyorum. Tek çocuklu bir aile olmamıza rağmen D segmenti araçların rahatlığı ve uzun yol kullanımı hoşuma gittiğinden superb almak istiyordum. Passat zaten mevcutta kullandığım araç ve kilometresi 100.000 i geçtiğinden superb ile değiştirmek çok mantıklı geliyordu.
    Ankara And otomotive gelen ilk Superb i üst kata çıkarıldığı anda gittim ve gördüm. Çok hoşuma gitti ve o anda 1.6 TDI manuel Prestij pakete sadece ACC ekleyerek satın almak istedim. Ancak bayi satış elemanlarının ne prestij paketten, ne de ACC den haberi var. Ben prestij paketin içerisinde ne olduğunu onlardan daha iyi biliyordum. Açıkcası kapora vermeye çekindim. Sebebi aracın ne zaman geleceğinin belli olmaması ve fiyatlar konusunda yuvarlak konuşmaları.
    Ardından Efe plazaya gittim. Ama adamları görmeniz lazım yok böyle kasıntı bir ortam. Sanki bana Tesla satıyorlar. Aynı paket araç için kapora vermek istiyorum dedim. Ayağa kalkıp bir klasör getirdi. Bir an için sevindim ve araç tavsiye edecek diye düşündüm. Klasörü açıp "Bu kadar insan sırada bekliyor" dedi. Üstüne birde "Neden prestij alıyosunuz ki. Style işinizi görür" dedi. Çok irite oldum ve derhal uzaklaştım bayiden. Çünkü satış için bu şekilde saçma sapan davranan bir bayi vardı karşımda ve birden servis için bunlarla muattap olacağım aklıma geldi.
    Ardından VW e gittim. Aynı muhabbet ama biraz daha iyiler. Ama highline passata sipariş almıyorlar.
    Ford Mondeo için tüm bayilerde titanium paket + Xenon aradım. O da yok.
    Yani D segmenti ve dizel (Otomatik vitesten vazgeçtim) araç alamıyorsunuz. Aslına bakarsanız yaşım 32 ve çok büyük bir arabaya ihtiyacım yok. Sadece büyük araçlardan hoşlandığım için D sınıfı araç almayı planlıyordum. Bütçe 100-110 bin TL.
    Segment beklentimi bir alta C sınıfına çektim. İlk tercih olacak BMW için borusana gittim. İlgi ve alakayı anlatamam. Aklımdaki araç 116d dizel otomatik. Yaklaşık 30 km test sürüşü yaptım. Satış görevlisi ile teste çıkmıyorsunuz. Testle ilgilenen genç ve ciddi bilgili bir arkadaşla test yaptık. Beni bozuk yoldan tutunda otobana kadar çıkardı. Aracı zorlamamı istedi. Çok keyifli bir test oldu.
    Sonuç olarak 4 gün sonra teslim edilecek BMW 116d otomatik aldım. Ek donanım olarak adaptif LED farlar ve sunroof var. Paralarını verdim. Perşembe gününü bekliyorum. Adamlarda herşey şeffaf. 31 Temmuz için kur 2.82 TL. 5 ağustos itibariyle 2.9 olacak.

    Şimdi bazı arkadaşlar "Sen ne istediğini bilmiyorsun. Superb alacak iken gidip Superb in bagajına sığacak aracı almışsın" diyebilirler. Haklılar. Ama bende müşteriyim be kardeşim. 100 küsür bin lira parayı bir mal almak için verirken insan yalvarmamalı.
    Arabam yok alabilecek param da yok..

    Canım sıkıldıkça boş boş araba konularına girip okuyorum hevesleniyorum o kadar..

    Ama ne zaman girsem senin gibi boş beleş konuşan((daha ağır hakaretleri hakediyorsunuz ama ceza almaya değmez)) insanlar yüzünden midem bulanıyor..

    Yahu bu memlekette herkes aptal gerizekalı salak bilmem ne çocuğu da bir tek sen ve senin gibiler mi akıllı zeki kafası çalışıyor
    Ona para veren aptaldır buna alan salaktır bu araba mı bu çöp bilmem ne yorumlardan da yazanlardan da tiksinti geldi artık..

    Yahu oturun oturma organınızın üstüne doğru dürüst yorumlar yapın..Beğenmiyorsan ben bu arabayı beğenmedim tasarımı şöyle donanımı böyle pahalı de geç git..Neden insanları aşağılayıcı dalga geçici mesajlar atıyorsunuz anlamıyorum..İnsanın azıcık gururu utanması aklı fikri olsa şunları yazmaz şuraya..
    Bu yazını okuyanların %99'u eminim buraya yazmasa bile anana bacına sövdü çok hoşunuza mı gidiyor anlamıyorum..

    Allah akıl fikir versin sizin gibi insanlara
    YENİ SKODA SUPERB DETAYLI DEĞERLENDİRME VE YORUM

    Herkese merhaba, bu değerlendirmeyi yapmadan önce yeni skoda superb 1,6 tdi manuel vites araca sahip olduğumu belirtmek isterim. İncelediğim test sonuçlarını izlediğim test videolarını paylaştığım dökümanları ve yaptığım ölçümleri son derece objektif bir şekilde sizlere aktaracağım. Daha önce 6 tane testin sonucunu belgeler ve resimlerle paylaştım. Benim dışımda forumdaki diğer arkadaşların paylaşımları oldu, onları da takip ettim. Vision C konseptini gördüğümüzde yeni superb in ona benzeyeceğini tahmin ediyordum. Daha sonra 2014 yazında yeni superb in çizimlerini gördük. Göze çirkin gelmeyen hoş bir şekli var bence. Araçların şekilleri oluşturulurken üreticiler rüzgar sürtünme katsayılarını mümkün oldukça düşürmeye çalışıyorlar. Bu da çok radikal şekillerin ortaya çıkmasının önüne geçiyor.
    Audi nin tasarımcısı tarafından tasarlanan superb, audi ye benzer dış görüntüsüyle de dikkat çekiyor.
    Yeni skoda superb in belirlediğim olumlu ve olumsuz yanlarını belli başlıklar altında topladım. Önce olumlu yanlarından bahsedeyim;

    KALİTE ARTIŞI VAR.

    VW grubunun passat ile aynı platformda ürettiği skoda superb in 3. nesili olan bu yeni kasada ciddi anlamda bir kalite artışı olmuş. Daha önceki paylaşımlarımda söylemiştim. Okumayanlar ve yeni katılanlar için tekrar yazayım. Almanya da vw grubunun fabrikasında yalıtım izolasyon malzemecisi olarak çalışmış ve emekli olmuş akrabam var. Oradan bana ekstra bilgi akışı oluyor.
    VW grubunda 4 kalite malzeme üretiliyor, 1. kalite ürünler audi için, 2. kalite ürünler volkwagen için, 3. kalite ürünler skoda için, 4. kalite ürünler seat için üretiliyor. Bunu çok rahat anlayabilirsiniz. Bu araçların kaportalarında bazı noktalar parmağınızla vurduğunuzda farklı sesler geliyor. ADAC testindeki iç mekan, iç yalıtım ve koltuklar başlıklı puanlara baktığınızda da bunu görebilirsiniz.
    Almanya'dan aldığım bilgiye göre bu yeni nesil superb in genelinde skoda için üretilen 3. kalite malzeme kullanılmasına rağmen, bazı önemli noktalarda, audi için üretilen 1. kalite malzeme kullanılmış. Bunu görmek için de paylaştığım tüm testlerin belgelerine ve resimlerine bakabilirsiniz.
    Daha önce paylaşmış olduğum testlerin birinde skoda superb ile mercedes e serisi karşılaştırılmış, ikisi de dizel olan araçlarda çakılsız güzel asfaltta 100 km hızda giderken 64 DB ses ölçülmüş, Hız 130 a çıktığında skoda superb 69 DB ile mercedes e serisinin 1 DB gerisinde kalmış.
    Bir başka testte ikisi de dizel olan bmw 5 serisi ile skoda superb karşılaştırılmış. 100 km hızda bmw 5 te 62 DB ölçülen ses skoda supeb te 63 db ölçülmüş, Hız 130 km ye yükseldiğinde superb 67 DB ile bmw nin 1 DB gerisinde kalmış.
    ADAC testlerinde ise skoda superb 130 km hızda 66,6 DB ses almış. Jaguar, mazda, mercedes c, ope, peugeot, renault, tesla, toyota ve vw cc gibi araçları geride bıraskmış. Gerisinde kaldığı araçlardan şaşırtıcı olan sadece ford mondeo var o da hybrid bir araç. Tablosunu verdiğim teste katılan tüm araçların ortalamasını aldığımızda. Superb in ortalamayı tutturduğunu görüyoruz. Üstelik teste katılan pek çok araç benzinli Superb ise dizel modeliyle teste katılmış. Ayrıca superb in bir liftback araç olduğunu da unutmayalım. Normal sedanlara göre arka taraftan daha çok ses alıyor. Çünkü arka cam bagajla beraber kalkıyor ve koltukla bagajı ayıran parça sedan araçlara göre hem hareketli hem de ince.

    FİYATININ HAKKINI VERİYOR

    Ülkemizde satışta olan d segmenti araçlara baktığımız da skoda superb fiyat olarak uygun olanlar arasında yer alıyor. Paylaştığım tüm testlerde fiyatı en uygun olan araç skoda superb idi. Zaten ADAC testlerinin genel puan tablosundan, detaylı puan tablosundan ve maliyet ekonomi tablosundan bunu görebilirsiniz. Fiyatına göre d segmentinde yer alan superb boyutları, kalitesi ve sahibine sunduklarıyla tüm testlerde üst sınıf araçlarla karşılaştırılmaktadır. Bu testlerde de üst sınıf araçlara üstünlük kurmaktadır. Liftback yapısını şık görünümüyle avantaja dönüştürmüş bir makam aracı diyebiliriz.

    GENİŞ RAHAT VE KULLANIŞLI

    Dışarıdan baktığımızda, bmw nin 5 ve 7 serisinden, audi a6 ve a8 den, mercedes e ve s serisinden, jaguardan ve henüz üretimi başlamayan volvo nun yeni s90'ından küçük boyutlara sahip olan superb, kapıyı açıp içeriye girdiğimizde bize farklı bir dünya sunuyor. Daha önce paylaştığım mercedes s serisi ile boyut karşılaştırmasında ön koltuktaki mesafeleri eşitlediğimiz skoda superb arkada sunduğ 350 mm lik diz mesafesiyle mercedes in s serisinde sunduğu 344 mm lik mesafeyi yakalayıp geride bıraktı. Her ne kadar mercedesin koltukları superb in koltuklarından 2 şer cm büyük olsa da, Superb in ölçümünü yaparken mercedesin yaptığı gibi koltuğun iç kısmından kesit almadık. Superb de mümkün olan en kısa mesafeyi ölçtük. Yanlış ölçmüşsünüz hocam düşüncesine sahipseniz buyrun gelin haftasonu misafirim olun birlikte ölçelim. Başımın üstünde yeriniz var.
    722 litre bürüt, küçük stepne ile 625 litre net bagaj hacmine sahip skoda superb sadece kendi sınıfı ve üst sınıfların değil, otomobil dünyasının sw olmayan araçlarında en büyük bagaj hacmini sunuyor. Liftback yapısı bu hacime ve genişliğe avantaj sağlıyor. Yükleme ağzı da diğer araçlarla kıyaslanamayacak kadar geniş. ADAC testleri tablolarına baktığımızda, taşıma ve yüklemeden sedan araçlardaki en yüksek puanı aldığını görüyoruz. Yine detaylı puan tablosunda bagaj puanları oldukça başarılı.
    Makam aracı olarak üretilen superb arka koltukta oldukça cömert, 980 mm lik arka baş mesafesi ile audi a8, bmw 7 ve mercedes s serisi hariç tüm araçlardan fazlasını sunuyor(Yeni volvo s90'da 961 mm). ADAC puanlarında öndeki baş mesafesinde hak ettiği puanı alamayan superb, burada bir istinai duruma sahip. Avrupa ya satılan superb de ön baş mesafesi 991 mm iken ülkemizde ki superb de 1038 mm. Koltuk farkı söz konusu. Yani teste giren araç, bize gelen olsaydı puanı daha yüksek olacaktı.
    Ön ve arka omuz mesafelerinde de son derece başarılı olan superb, d segmentinde en yüksek rakamları sunarken üst sınıftaki araçların da çoğundan daha geniş rakamları sunuyor. Superb de önde 1507 mm, arkada 1520 mm olan genişlik, audi a6 da önde 1527 arkada 1491, bmw 5 te önde 1518 arkada 1485, mercedes e serisinde önde 1490mm arkada 1505 mm ve yeni volvo s90 da önde 1460mm arkada 1420mm olarak ölçülmüş...
    Tüm bunların sonucu olarak superb de arkaya 3 tane kalıplı adam çok rahat bir şekilde otururken diğer araçlarda birisinin inmesi ya da samimiyetin artması gerekiyor.

    AZ YAKAR ÇOK KAÇAR KONFORLU

    Yeni superb in öne çıkan önemli özelliklerinden biri de önceki nesile göre ağırlığının azaltılması oldu. En çok karşılaştırıldığı vw passat tan 20 kilo(donanıma ve motora göre artıyor) ağır olmasına karşı 100 km de 0,1 litre daha düşük yakıt tüketimine sahip. Boyutları sebebiyle aşırı spor kullanıma çok uygun olayan superb de her şey konfor a uygun yapılmış. Makam aracı olduğunu destekleyen önemli detaylardan biri de bu. ''Konfor'' bu araba için en önemli söz. Araçta her şey sizin yerinize düşünülmüş, şemsiyesinden buz kazıyıcısına, bilet tutacağından bagaj içi eşya sabitleyicisine kadar her şeyin kendine ait ergonomik bir yeri var.

    100 km hızda frenleme de 35,5 metre de duran superb güvenlikten de ödün vermiyor. volvo s60 ve mercedes c serisi ile birlikte yer aldığı sınıftaki en kısa mesafelerden birini tutturuyor. Üstelik testteki araçların birçoğundan ağır. ADAC test tablomuzun veriler bölümünde tüm araçların fren mesafeleri mevcut.

    Biraz da olumsuzluklardan bahsedelim;

    MARKA DEĞERİ DÜŞÜK

    Otomobil alırken maalesef ilk olarak baktığımız araç logo su ve başka insanların ağzı başlıklarında superb geride kalıyor. Her ne kadar ADAC testlerinin bu tür puanlarında ortalamayı tuttursa da bizim ülkemizde geride. Satış rakamları ile de öne çıkamayan superb ikinci elde de yeni olmasının dezavantajını yaşayacak gibi görünüyor.
    Sonuç itibariyle üretici sürekli bir yenilik arayışı içinde oluyor ve bu da başka mağduriyetleri ortaya çıkartıyor.

    MÜŞTERİYE İHANET

    Özellikle de bizim ülkemizde sürekli vergi ve kur artışından kaynaklanan satış rakamı düşmesini yaşamak istemeyen üretici. Çok kısa zaman içinde araçta güncellemeler ve küçük değişiklikler yaparak 1 ay önce son derece mutlu bir şekilde aracını alan müşterisini üzüyor. Şuanda sınırlı sayıda satılan style plus paket bunun en güzel örneği. Her vergi artışı dönemnde daha önce vermedi ufak tefek özellikleri arabaya ekleyip müşterinin önüne koyan marka, bırakın kasa değişmesini, makyaj süresi bile gelmeden önceki müşterinin aracını öldürüyor. Yani müşteriye ihanet ediyor. 2015 yılında ülkemize göndermediği küçük özellikleri 2016 da bazı donanımlarda sunacak olması da bunun bir örneği.

    HER ÜLKEYE FARKLI DONANIM

    Maalesef avrupa ülkeleri ile diğer ülkelere farklı donanımda ve farklı donanım isminde araç gönderilmesi son derece yanlış bir durum. İnternetten videolarını izleyip hayran olduğumuz araçlar türkiye de bayiye gelince bakıyoruz ki eksiklerle dolu. Bu da marka değerini düşürüyor bence. Örneğin bu yıl yaklaşık 25 bin adet satılan vw passat'ın, dünyanın neresine giderseniz gidin donanım isimleri aynıdır. trendline, comfortline ve highline. Bunu herkes bilir. Ama siz gider bir ülkede stye başka bir ülkede prestige, başka bir yerde elegance diye isim verip farklı donanım koyarsanız işte böyle yılda 10 bin araba bile satamazsınız. Tüm testlerde en başarılı olursun ama arabayı satamazsın...

    HERKES YERİNİ BİLECEK

    VW grubunda yerleşmiş olan bu anlayış, yukarıda yazdığım kalite sıralamasının oluşmasına sebep olmuştur. VW grubu için bünyesinde hangi marka olursa olsun en önemlisi volkswagen dir. Hiç bir şeyin onun önüne geçmesine izin vermez ve kalite sıralamasını bozmaz. Belki genel özelliklerde bunu farketmezsiniz ama detaylara inince ortaya çıkar. Dolayısı ile skoda da bu durumdan nasibini almıştır. Zaten durumu kabullenmekten başka çaresi de yok. Kendi kendine araba üretemeyeceği ortada.
    Bir kaç örnek vereyim. Mesela audi a3 de arka kapıdaki reflektörde ışık yanarken ne hikmetse skoda superb in prestige inde arka kapıda sadece reflektör var, ışık yanmıyor. Halbuki dikkatle bakarsanız vw gubundaki tüm reflektörler aynı fabrikadan çıkıyor. Audi nin kine a3 bile olsa ampul takıyorlar, superb e mercedes in s serisiyle bile kıyaslansa o ampulu haram ediyorlar. Başka bir örnek daha passat ın highline donanımında ön fardaki led ler bol malzemeli pizza gibiyken gariban süperb de uçak kanadına benzer şekilde yanlara da uzattıkları sayesinde insanlara adeta ''buna da şükür!'' dedirtiyorlar. Yani passat sinyali yaktığında sinyal yanıp sönerken ledleri de görmek mümkün olurken superb de mümkün olmuyor. Yani skoda sahiplerine şu mesajı veriyorlar:''İlla ki vag com kablosunu alıp, gizli özelliklerden açacaksın o özelliği!'' , çünkü sen benim 3. seviye müşterimsin.
    Bir başka örnek daha vereyim, son zamanlarda yolda gördüğüm audi a4 ve a6 larda öndeki gündüz ledi canlı bir şekilde yanarken arkadaki led de yanıyor. Halbuki superb de öndeki gündüz ledinin canlı yanması için far anahtarını 0 konumuna getiriyoruz arka led yanmıyor. Arka ledi açmak için ise park ışıklarını açıyoruz bu sefer de öndeki ledin canlılığı gidiyor ışık azalıyor. 4 marka nın da araç beyni yazılımı aynı yerden çıkıyor. Ama audi de gizli özellikler açık, superb de gündüz ledi ile arka ledin yanması için illa ki kablo bulup gizli özelliklerden aktif edilmesi gerekiyor. Yani VW grubu kendi çocuklarına özellikleri açıp verirken üvey evlatlarından başlarının çaresine bakmasını istiyor. Üstelik bu özellikler mouse 'un bir tek tıklanması ile aktif oluyor.
    Başka bir örnek verelim malum şuan satışta olan vw passat ve skoda superb in en üst donanım paketlerinde arka lambalar high led. Ama nedendir bilinmez superb in prestige inde ki high led passat highline göre biraz üvey led kalmış. Passat ta arka lamba içinde ki sinyal ve geri vites ışığı da dahil olmak üzere tüm unsurlar led iken superb de sinyal ve geri vites ışığı led değil. Superb de far camının önüne bir parça koyulmuş ve led gibi görünmesi sağlanmış. Yani amblemde vw yazmadığı için illaki bir yerden bunu belli edecekler. Belki çok küçük detay bunlar ama bilinmesinde fayda var.

    KİMLİK KARMAŞASI

    Bu başlığın altına yazacağım şeyler olumlu mu olumsuz mu ben de anlamadım. Skoda markasını genel olarak ele aldığımızda görüyoruz ki hepsi yer aldığı segment ten özellikle boyut anlamında büyük araçlar. Ama üst segmentle de kıyasladığımız da sanki biraz sönük kalıyor. Yani araçlar kimliklerini bulamamış, Hangi segmentte oldukları belirsiz. Skoda rapid ile başlayalım. Rapid b segmentinde yer alıyor. Ama daha önce paylaştığım araç boyutları tablosuna baktığımızda üst segmentte ki çoğu araçtan büyük. Hem içi büyük hem de bagajı. Rapid spaceback ise c segmenti hatcback mı yoksa b segmenti nin sw u mu belirsiz. Octavia ya baktığımızda ise c segmentinde ki en iyi rakamları görüyoruz. Üstelik bagaj hacmi superb ve passat dışındaki tüm d segmenti araçlardan fazla. Superb e bakıyoruz dingil mesafesi d segmenti bir araç gibi görünse de araç e segmentindeki rakiplerinden bile büyük.

    Bence bu kimlik karmaşasına bir çözüm bulunmalı. Benim düşüncem şöyle, superb i aks mesafesini uzatmaya gere olmaksızın bir üst segment e alsınlar. Octavia nın 2686 mm olan dingil mesafesini 5 cm uzattığımızda 2738 rakamına ulaşırız bu da ''D segmenti'' için yeterli bir rakamdır. Octavia nın içini hiç büyütmesek bile zaten çoğu d segmenti araçtan daha geniş. Bunu da daha sonra paylaşacağım bir tabloda göreceksiniz.
    Fabia b segmentindeki yerini korusun, combisi de gelince b segmenti sw alanında mücadele eder. Gelelim rapid e 2602 mm olan aks mesafesini 4 cm uzattığımızda aynı octavia da olduğu gibi içine hiç dokunmasak bile ''C segmentinin'' en önemli temsilcilerinden biri olur.

    Tabi bu işler buradan yazmayla olmuyor. Segment atlama olduğunda malzeme kalitesi de artmalı, öyle oluncada otomatik olarak fiyatlar uçar. Her şey bir yana vw grubu skoda nın büyümesine müsade etmez bence...

    SATIŞ POLİTİKALARI YETERSİZ REKLAM VE BECERİKSİZLİK

    Maalesef özellikle bizim ülkemizde her işin başında hep işinin ehli olmayan, işi bilmeyen insanlar var. Kazanan her daim müşteri olması gerekirken hiç alakası olmayan süpriz aracılar kazanıyor. Hata üstüne hata yapılıyor. En yakın örneği style plus paketlerin bir gecede ülkemize gelip 1 haftada tüketilmesi. İki hafta önce style alan müşterilerini bir gecede bitirdin. Hatta 2016 ya sipariş veren prestige leri de zor duruma düşürdün, kafasını karıştırdın.
    Hepsini geçtik baz donanım aracı özel siparişle getirtmek nedir yaa? Madem öyle baz donanım satma, fiyat listesine koyma. Müşteri bayi bayi dolaşıp satıcının keyfini mi bekleyecek?
    İki günde 5bin tl zam yapıldı döviz kuru krizi doğru yönetilemedi bence. Ben sipariş verdiğimde aracın satış fiyatı 104.900 tl idi bir hafta sonra fiyat listesini açtım 109.900 tl yazıyordu. Neticede ne oldu müşteri mağdur oldu. Kazanan kim oldu peki? Araç gelir gelmez alıp iki hafta sonra satışa koyan galericiler oldu. Yani kazanan müşteri de olmadı satıcı da olmadı. Zam sebebiyle de pek çok insan siparişini iptal edip kaporalarını yaktılar.
    Bir başka konu da reklam yetersizliği. Bugün dünya nın herhangi bir yerinde ''das auto''(2016 da bu slogan değişecek) dediğin zaman hemen volkswagen derler. Çünkü reklamlarla beynimize işlediler. Ama ben bu sene kasım ayının sonuna kadar skoda reklamı hiç görmedim televizyonda. Son ay superb in reklamlarını biraz görür olduk. Bir kere de octavia nın reklamını gördüm ve çok şaşırdım. Doğal olarak ''Simply Clever'' dediğinde skoda etkisi yaratamıyorsun.
    Bir başka konu da broşür ve el ilanları. Superb ilk geldiğinde temmuz sonunda bayilere gittiğimde gördüm ki satış danışmanlarının çoğu aracın özelliklerini bilmemekte ve karıştırmakta. Ben bir müşteri olarak her gittiğimde şurası şöyle burası böyle şeklinde anlattım. Ve öyle bir broşür basmışlar ki içler acısı. Anladığım kadarıyla yabancı dil gelmiş broşür, onu çevirmişler ama işi bilmeyen adamı işin başına koyarsan, insanlar forumlarda d segmenti bir aracın sürücü koltuğunda yükseklik ayarı olup olmadığını tartışırlar.
    Her şeyi broşüre açık ve net bir dille yazmassan kaybeden marka imajın imajın olur. Hele bir de bazı markalar koltuk arkasında cep olduğunu bile yazarken, skoda çalışanlarının sağ ve sol dış aynada kendiliğinden kararma özelliği olduğunu yazmamaları çok enteresan. Bence çok seçici bir özellik ve broşürde yazmıyor...

    VE SONUÇ

    Skoda amiral gemisi olan superb in kalitesini arttırmış. Bu araç kesinlikle segmentinin üstünde bir araç. Kendine özgü avantajları olan bir araç. Son derece kullanışlı ve konforlu. Farklı ülkelerde yapılan tüm testlerde başarılı olmuş kendini kanıtlamış fiyatının karşılığını sonuna kadar veren bir araç. VW yönetiminin blokajına takılmasa kesinlikle bir üst segmentte olurdu. Ama buna rağmen görünen köy kılavuz istemez, sadece boyutlar değil, konfor ve kalite de suoerb in bir makam aracı olduğunu gösteriyor.
    Benim düşüncem skoda superb d segmenti bir araç değildir. Satış politikaları düzelir, işi bilenler başa geçerse önümüzdeki yıl satış rakamlarında 2. sırayı alabilir...
    Merhaba arkadaşlar

    Bir sorun çıkmazsa pazartesi günü 2016 model 1.6 tdi dsg prestige paket sunrooflu 19 inç phoenix jantlı 33000 km de superb alarak aranıza katılacağım. Neredeyse tüm konuyu okudum. Çok güzel bilgiler var ancak çoğu dağınık. Benim gibi araştıranlar için bunları toplu bir şekilde bana göre en önemlileri olmak üzere (hepsini sıralamam mümkün değil) yazmak istedim. Biraz uzun olacak kusura bakmayın ancak herkesin faydasına olacağını düşünüyorum. Eğer beğenir ve uygun görürlerse ilk sayfaya @cello1234 veya @beko86 hocaların da paylaşmasını isterim. Yazacaklarımın hiçbiri kendi deneyimim değil buradan öğrendiğim şeyler. Alıntı yapmadığım için asıl yazarlardan şimdiden özür dilerim. Vereceğim hiçbir link reklam amacı taşımamaktadır.

    İlk bilgimiz arabamızın devamlı güncelleme aldığı. Bu yıl içindeki ya da yeni yılda yapılan donanım değişiklikleri değil. Araç piyasaya sürüldükten sonra fark edilen hatalar belli aralıklarla VW group tarafından tespit edilip araç geri çağırılıyor ve bu güncelleme aracımıza uygulanıyor. Normalde her araç sahibini skodanın araması lazım ancak sanırım servis ilgisizliği var. 2015 ve 2016 nın ilk aylarında üretilen araçlarda olan klima sorunu bu şekilde büyük oranda çözülmüş. Bu güncellemelerin (vw buna aksiyon diyor) takip edilebileceğiz sayfa linki aşağıda. Buradan aracınıza gelen güncelleme var mı diye ara ara kontrol etmenizi öneririm.
    https://www.skoda.com.tr/skoda-servis/skoda-recall

    Aracı sıfır alacaklar için aracı teslim alırken dikkat edilmesi gereken şeyler: stepne yerinde mi, şemsiyeler var mı, depo kapağı içinde buz kazıcı var mı, ilk yazdım çantası var mı, amortisör taşıma takozları sökülmüş mü (bunu sorun kendiniz bilemezsiniz). Kauçuk paspas hediye etmeleri için ısrar edin. Arka koltuk orta şaft üstü paspası mutlaka alın (gerekirse parasıyla). Aracın tüm fonksiyonları çalışıyor mu (farlar, sinyaller silecekler, radyo, bolero ekran, camlar, koltuk ayarları, aynalar).

    2015 ve 2016 ilk aylarda üretilen araçların diğer kronik sorunları sağ arka kapı krom çıtası yerinden ayrılması ve sağ ön fıskiyenin az su atması. Başınıza geldiyse serviste ücretsiz güncellenmiş parçalarla değiştiriyor.

    Aracın amortisörleri yumuşak ancak çok sessiz değil. Ama buna rağmen çok ses geliyor ve rahatsız ediyorsa; araç bayiye kadar taşınırken amortisörlere takoz konuyor zarar görmesin diye. Satılırken bunu çıkarmayı unutabiliyorlar, kontrol ettirebilirsiniz. Servise gittiğinizde bir diğer baktırabileceğiniz şey amortisör ayarı yaptırmak ve körükleri temizletmek. İçerisine dolan çakıllar çok ses oluşmasına sebep olabilir.

    Klima sorunuyla ilgili bir diğer çözüm "vagcom" ile (gizli özellikleri açma işi bknz: ender elektronik) HVAC bölümünde klima ayarı içindeki HOT COUNTRY ayarını aktifleştirmek.

    Klima ile ilgili başka bir sorun VW group tüm araçlarda bulunan otomatik havalandırma özelliği. Araç çalışır durumda olduğu sürece klima tamamen kapalı olsa bile dışardaki havayı devamlı içeri üflemesi. Benim rapid spacaback de bile var bu özellik. Aslında iyi düşünülmüş bir özellik ancak arabanın iç sıcaklığının sabit kalmasını engelliyor ve dışarda kötü koku varsa bu içeriye doluyor. Araçlarımızda bunu menüden kapatma var ancak çalışmıyor. Bunu menüden kapattıktan sonra iç hava sirkülasyon modunu açarak geçici çözüm yapılabilir. Ancak bir süre sonra yine dışardan hava almaya başlayabiliyor. Kapatamadığımız için yapabileceğimiz diğer şeyler; polen filtresinin en iyi model olmasını kontrol edebilirsiniz. Şimdi adını hatırlamadığım özellikli bir model takmalılar bakımlarda ama standart polen filtresi takıyorlar bu da kokuları ve tozu engellemiyor. Diğer yapılması gereken de hava koşullarına göre klimayı çalıştırıp ayarlayıp öyle kapatmak. Hava soğuksa "hi", sıcaksa "low" ayarlayıp öyle kapatın ki içerinin hava sıcaklığı çok değişmesin.

    Bir diğer genel sorun kötü yollarda ön konsoldan gelen zırıltı sesleri. Bu sesler torpidonun sağ yan kapağından (sağ kapı içine gelen bölge) kaynaklanıyor olabilir (tam tersi soldaki parçadan da olabilir). Bunu çıkarıp iyice sıkıştırarak takarsanız sorun düzelebilir. Kabin içinden çıt çıt diye ses geliyorsa ön koltukların raya monte edildiği vidalardan biri gevşemiş olabilir. Kontrol ettirin.

    Konfor ile ilgili jant çapının etkisi: aracın en konforlu ve en az yol sesi alan jant boyutu 17 inç. ancak bu araçta estetiği bozabiliyor. Bunun için 18 inç jant ve yumuşak hamur lastik (continental) hem estetik hem de konforlu denilebilir. Alacağım araç 19 inç, biraz kullanıp memnun kalmazsam 18 inç kullanan bir arkadaşla takas yapabilirim. Bir de lastik basınçları konfor için çok önemli. Bir sürü detay var ancak kabaca araç boş olacaksa 32 (2,0 bar), dolu olacaksa 36 (2,3 bar) ayarlayınız.

    Aracın ses yalıtımı özellikle yol sesi konusunda vasat bulunuyor. Bunun sebebi davlumbazlarda yeterli ses yalıtımı olmaması. Sadece davlumbazlara kaliteli ses yalıtımı uygulanması bile burada iyileşme olmasını sağlıyor. Bununla ilgili link bulamadım. Bir diğer teori de passattaki davlumbaz yalıtım materyalini temin edip kendi aracımıza uygulamak.

    Bolero ekran kapalıyken saat gösterme: SETUP>EKRAN>bekleme modunda saati göster.

    Yakıt tasarrufu ile ilgili; araçta sürüş modları var. bunlardan bir de eco mod. Bu modda arabayı kullanırken gaza veya frene basmazsanız araç dsg ise vitesi boşa alıyor ve yakıt tasarrufu sağlıyor (seyir-yelken modu ).

    Aracı geri vitese takınca sağ yan ayna aşağı bir miktar eğilir. Eğer ayar tuşunu sağda bırakırsanız bu özellik devreye girer. Geri viteste takılı iken aynayı ayarlayıp hafızaya kaydedebilirsiniz.

    Araçlarımızda olan ancak kullanıma kapatılmış bazı özellikler var. bunları açtırmak "vagcom" denilen bir programla mümkün. Bunu bilinçli bir şekilde yapan en bilindik yer ender elektronik. Altta vereceğim linkten ulaşabilirsiniz. Yine buradan kendi şehrinizde nerde yaptırabileceğinizi öğrenebilirsiniz. Bir de ender elektroniğin yapılabilecekler lisesinde olmayan ama yapılabilen özellikler var. Bunlar da İngiltere skoda forumunda var. ender elektroniğe gittiğinizde bunları onlara gösterip uygulamalarını sağlayabilirsiniz. Onun linkini de veriyorum.
    http://enderelektronik.com.tr/oem-parcalar/skoda/superb/suberb-3v/gizli-ozellikler-superb.html
    https://www.briskoda.net/forums/topic/380829-superb-mkiii-vcds-adaptations-tried-and-tested/?tab=comments#comment-4524319

    Bolero ekranlarda youtube izlemek kısıtlı. Ayrıca apple carplay ve android auto kullanırken ortada kablo görüntüsü oluşuyor. Bunu kalıcı bir şekilde aşmanın en garanti yolu apple bir telefonu jailbreak ile kullanmak: iphone 5c model telefonu internetten (letgo) en fazla 300 TL ye bulabilirsiniz. Bu telefonların pili genellikle ölmüş oluyor. Aşağıda linkini verdiğim yerden 70 TL ye pil alıp pilini kendiniz değiştirebilirsiniz (youtube’da tarifler var ve gerçekten kolay). Bu telefona en fazla ios 10.3.3 versiyonu yüklenebiliyor ve bu versiyonu jailbreak yapmak çok kolay (google’a jailbreak 10.3.3 yazınca bir sürü tarif var). Daha sonra jailbreakli telefonumuza “cydia” uygulama mağazasından (jailbreak yapınca telefonun içinde oluyor) “carbridge” programını yüklüyoruz. Bu programla bütün kısıtlamalar kalkıyor. Telefonu kablo ile carplay'e bağlayınca spotify, youtube, netflix, google maps ve “Siri” bolero ekrandan çalışıyor. Telefon küllük boşluğuna sığıyor, piyano black kapağı kapatınca ortada hiçbir görüntü kalmıyor. Telefona sim kart da takarsanız WhatsApp, normal aramalar ve rehber de ekrandan yönetilebiliyor. Böylece 5000 TL Columbus farkı vermemiz gerekmiyor.
    https://www.deji.com.tr/apple-iphone-5c-mucize-batarya-deji

    Bagaj havuzu artık çoğu bayi tarafından hediye edilmiyor. Orijinali çok pahalı ancak iyi bir alternatifimiz var. Alan kullanan arkadaşlar araca tam uyumlu olduğunu söylüyor. Başlangıçta kötü kokuyor ancak bir müddet havalandırınca koku gidiyor. Linki aşağıda.
    www.bagajhavuzu.com/sm/SKODA/skoda_yeni_super_b_2015_2016_2017_3d_bagaj_havuzu/YENİ-SUPER-B-SEDAN-(2015-Sonrası)-Ekonomik-Bagaj-Havuzu

    Araca alınabilecek en güzel aksesuar krom egzoz difüzör. Ancak orijinali 2000 TL. Bunun içinde güzel bir alternatif mevcut üstelik 110 TL. Link aşağıda.
    https://urun.n11.com/diger-krom-aksesuar/skoda-superb-krom-egzoz-cikisi-3-parca-set-2015-2018-P290403060

    HSG için bilgi: Araç devirlerinden sonra 15 gün içinde HGS yi nereden aldıysanız (banka ve ptt hepsinde oluyor) oraya ruhsatla giderseniz yeni aracınızı eski hesaba tanımlatabiliyorsunuz (eski araçtaki HSG etiketini söküp atmayı unutmayın).

    Benim 320 sayfada okuduğum aklıma gelenler bunlar. Bana katkı sağlamak isteyen arkadaşlar özelden yazabilirler ben de mesajı editlerim. Bu yazıyı izin almadan skodaturkey ya da başka forumlarda kullanabilirsiniz.
    Herkese iyi günler
    Aracınızı beğenerek almışsınız anlıyorum, güle güle kullanın ama biraz fazla kaptırmışsınız kendinizi.

    ADAC'ı geçelim öncelikle. Geçtiğimiz aylarda gördük ne kadar güvenilir bir kurum olduğunu.

    Kalite anlamında E segmentinden geride kalmayan Superb, B8 Passat'ın gerisinde kalıyor o ayrı mesele.

    Siz bu aracı kendi içinizde E segmenti ilan etmişsiniz ne güzel ama önce şunu paylaşayım;

    http://www.euroncap.com/en/results/skoda/superb/20642

    Euro NCAP aracınızı "Large Family Car" yani D segmentinde değerlendirmeye tabi tutmuş. Bunu da geçip şuna bakalım;

    https://media.skoda-auto.com/en/_layouts/Skoda.PRPortal/pressrelease.aspx?ID=795


    Skoda, basın duyurunda Superb'i bizzat "mid-class segment" oyuncusu olarak tanıtıyor. Mid Class = D segmenti = Large Family Cars

    Rakipleri de bildiğimiz Mazda 6, Ford Mondeo, VW Passat vs vs.

    Binlerce test paylaşıp sayfalarca yorum da yazsanız durum bundan ibaret. Superb, üreticisine göre D segmentinde yer alan ve segmentinin en büyüğü olmasıyla övünülen bir model. Aksi düşüncelerinizi benimle değil Skoda merkezi ile paylaşırsanız gerekli düzenlemeleri yaparlar.
    Tecrubeli surucu icin baska neler gereksiz sayar misiniz?

    Su tecrubeli surucu sacmaligini milletce birakalim lutfen. Bu sacma kendine guven halleri yuzunden asiri sacma kazalar oluyor.

    Ayrica bundan onceki aracim Focus HB idi ve arka cam sileceginin bir nimet oldugu dusunuyorum. "Tecrubeli" suruculerin yagmur damlasi kapli camin otesini gorme yetenekleri var mi bilmiyorum ama akan trafikte dikizden arkayi gorememek beni rahatsiz ediyor.

    Not: ben polemik olsun diye yazdim saka saka
  • önler octavia arkalar auidiye benzemiş, bence çok daha güzel olmuş.
    motor seçenekleri ne acaba?
  • Ucuzken şundan alaydık bir tane ne vardı :)
  • 2015 Skoda SuperB Casus Kameralara Yakalandı

     YENİ SKODA SUPERB 2015-2016 ANA KONU  (2016 Türkiye Yılın Otomobili)
  • Bu fotoğraflar gerçek değil hele LAutomobile ise hiç mi hiç değil

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2015 yılının hangi ayında cıkacak
  • Eğer yukarıdaki fotolara biraz bile benzeyerek çıkarsa, güncellenmiş vosvos motorları ve 6 ileri dsg ile yuklenirse, satış rekorları kirar bizim ülkede.

    Kesinlikle harika görünüyor tabi fotoşok değilse.

    Gerçi fotoşoklu halini üretip hiç boşuna dizayn maliyeti yapmasalar daha isabetli olur.

    Mesela iphone, galaxy telefonlar içinde aynı şey geçerli. İşte iphone 6 diye sacmasalak bir tasarım sızdır internete. Nasıl olsa marka fanları kendi çizimlerini upload eder. En beğenilen tasarımın üzerine mühendislik çalışması yap sadece bitti, gitti.

    Tasarım maliyeti olmayacaği içinde onu malın bedelinden düş daha fazla sat. Ulan her şeyi ben mi söyleyeceğim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2015 sonu diyorlar ama...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    Eğer yukarıdaki fotolara biraz bile benzeyerek çıkarsa, güncellenmiş vosvos motorları ve 6 ileri dsg ile yuklenirse, satış rekorları kirar bizim ülkede.

    Kesinlikle harika görünüyor tabi fotoşok değilse.

    Gerçi fotoşoklu halini üretip hiç boşuna dizayn maliyeti yapmasalar daha isabetli olur.

    Mesela iphone, galaxy telefonlar içinde aynı şey geçerli. İşte iphone 6 diye sacmasalak bir tasarım sızdır internete. Nasıl olsa marka fanları kendi çizimlerini upload eder. En beğenilen tasarımın üzerine mühendislik çalışması yap sadece bitti, gitti.

    Tasarım maliyeti olmayacaği içinde onu malın bedelinden düş daha fazla sat. Ulan her şeyi ben mi söyleyeceğim :)

    Dimi? Ben de hep bunu düşünürüm. Mesela Alfa Romeonun yeni çıkaracağı sedan için internette bi çizim var. Alfa direk onu kullansa hem maliyetten kurtulur hem de gerçekten çok hoş bir araba yapmış olur. Ama sanırsam çizimi yapan vatandaşla alakalı ileride sorun çıkmasın diye böyle birşeye kalkışmıyorlar. Ayrıca sonradan böyle birşey yaptıkları ortaya çıkarsa markanın imajını çok düşürür. Kendiler tasarım yapamayıp internetten buluyorlar diye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • böyle gelir tahminen güzel olmuş gibi .
  • Yerimizi alalım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • xCixLandx kullanıcısına yanıt
    Bence bu legodan yapilmis
  • şu aracın arka koltuk konforuna hastayım, mevcut kasa ile gaziantep-istanbul-gaziantep güzergahında yolculuk yaptım, muhteşem rahat. (boy: 1.87 kilo 90)
    mışıl mışıl uyutuyor namussuz
  • Bende bunu örnek vereyim o zaman

    2016 B CLASS FACELIFT
     YENİ SKODA SUPERB 2015-2016 ANA KONU  (2016 Türkiye Yılın Otomobili) YENİ SKODA SUPERB 2015-2016 ANA KONU  (2016 Türkiye Yılın Otomobili)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • DeepNote kullanıcısına yanıt
    2.0 TDİ + 6 DSG + 4x4 şeklinde olacak.

    Bir de "Laurin & Klement" versiyon ile satın alınacak.

    Of ki ne of, Superb candır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çıksın çıksın da eski kasa ucuzların Octavia değil belki buna bineriz

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şuanki facelift hali ile bence çok güzel, eğer çizimlerdeki gibi olacaksa bildiğiniz hormonlu Octavia gibi duruyor. Daha güzel bir tasarımla geleceğini tahmin ediyorum.
  • Çizimi yapan adama versinler telifi bitti gitti :) Zaten en güzel tasarımları hep onlar yapıyor firmanın resmi dizaynırları değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DolceVita. kullanıcısına yanıt
    Şu donanım araclara binemiyorum ya boşuna çalısıyorum yeminle. Bilgilendirme için de teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.