Şimdi Ara

ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ elektronik ABS ve beyin tamiri ve arızası 2022 SORUNLARI (58. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
1.804
Cevap
73
Favori
793.883
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5657585960
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • S.a ustam kolay gelsin seat leon 2009 kullanicisiyim garip seyler oluyor 1) klima kendi kendine soguktayken kısılıyor ve soğuk üflemiyor aracı stop edip tekrar açıyorum kısa süre gidiyor tekrar aynısı 2) anahtarı kontaga taktığım ve çıkardığım zaman batery low diyor 3) aracı kumanda ile açtığım zaman normalde iç ışıklar yanması lazım canı istediğinde yanıyor 4) ön camlar bazen uzun kapama açma yapmıyor 5) kumandadan camları kapatırken zorlanıyor duraklaya duraklaya kapanıyor 6) alarm kornasi calmiyor şimdiden tskler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ustam merhabalar. Aracımı aldıktan bi süre sonra arıza lambası yaktı okutturdum egr valfi denildi değitirdim. Ama yinede yakıyor bazen sonra sönüyor bazen stop edip çalıştırana kadar yanık kalıyor. Burda ustaya sordum lpgli olduğu için diyor yani bi çözümü olmadığını söylüyor. Aracım 98 model 1.6 i.e tipo mpi motor lpg kiti atiker sıralı sistem. Şimdiden teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SilentPOW -- 30 Kasım 2012; 23:44:44 >
  • Merhaba Hakan Usta,
    Aşağıdaki konuda yardımcı olabilir misin?

    Arkadaşlar LPG ayarını nasıl yapmalı? Aşağıda kalibrasyon sırasında ve sonrasından resimler var. Ayrıca Oksijen sensörü hatası alıyorum hep, benzinde çalışırken sorun yok, ama lpg'ye alınca sıkıntı oluyor, vagcom ile aldığım grafik üzerinden de görebilirsiniz. Bu arada oksijen sensörü ile egzoz manifoldu arasına tornacıda ufak bir dirsek yaptırdım, daha düzgün okumasını sağlıyormuş. Ama yine değişen birşey olmadı.

    http://imageshack.us/a/img221/848/kalibrasyon1.jpg
    http://imageshack.us/a/img259/1511/kalibrasyon2.jpg
    http://imageshack.us/a/img198/2895/kalibrasyon3.jpg
    http://imageshack.us/a/img441/3708/kalibrasyon4.jpg
    http://imageshack.us/a/img145/6532/kalibrasyon5.jpg
    http://imageshack.us/a/img202/3319/kalibrasyon6.jpg
    http://imageshack.us/a/img5/153/kalibrasyon7.jpg
    http://imageshack.us/a/img99/5460/kalibrasyon8.jpg
    http://imageshack.us/a/img132/7185/kalibrasyonsonrasayar1.jpg
    http://imageshack.us/a/img844/6045/kalibrasyonsonrasayar2.jpg
    http://imageshack.us/a/img826/6497/kalibrasyonsonrasayar3.jpg
    http://imageshack.us/a/img707/458/kalibrasyonsonrasayar4.jpg
    http://imageshack.us/a/img84/30/oksijensensrgrafikbenzi.jpg
    http://imageshack.us/a/img832/30/oksijensensrgrafikbenzi.jpg
    http://imageshack.us/a/img5/4486/oksijensesrhatas.jpg




  • güncel
  • quote:

    Orijinalden alıntı: d_darko

    Merhaba Hakan Usta,
    Aşağıdaki konuda yardımcı olabilir misin?

    Arkadaşlar LPG ayarını nasıl yapmalı? Aşağıda kalibrasyon sırasında ve sonrasından resimler var. Ayrıca Oksijen sensörü hatası alıyorum hep, benzinde çalışırken sorun yok, ama lpg'ye alınca sıkıntı oluyor, vagcom ile aldığım grafik üzerinden de görebilirsiniz. Bu arada oksijen sensörü ile egzoz manifoldu arasına tornacıda ufak bir dirsek yaptırdım, daha düzgün okumasını sağlıyormuş. Ama yine değişen birşey olmadı.



    http://forum.donanimhaber.com/m_18819079/mpage_53/key_/tm.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murateryilmaz

    S.a ustam kolay gelsin seat leon 2009 kullanicisiyim garip seyler oluyor 1) klima kendi kendine soguktayken kısılıyor ve soğuk üflemiyor aracı stop edip tekrar açıyorum kısa süre gidiyor tekrar aynısı 2) anahtarı kontaga taktığım ve çıkardığım zaman batery low diyor 3) aracı kumanda ile açtığım zaman normalde iç ışıklar yanması lazım canı istediğinde yanıyor 4) ön camlar bazen uzun kapama açma yapmıyor 5) kumandadan camları kapatırken zorlanıyor duraklaya duraklaya kapanıyor 6) alarm kornasi calmiyor şimdiden tskler

    klima sistemi ve akünüzü kontrol ettirmenizde fayda var.
  • Arkadaşlar aracım 2006 Grande Punto STARJET 95 HP 16V . Yaklaşık 10 gündür digital radyatör rezistörü arızalı.Yani fan kafasına göre üflüyor.Digitalde ayar sonda görünüyor ama fan çok yavaş üflüyor.Birçok araçta aynı sorun varmış anladığıma göre.Elektrikçiin dediğine göre rezistörün içi silikon olduğu için tamir olmazmış.Biraz temizledi falan şimdi çalışıyor ama yine tekrarlar dedi.Bu rezistörün yenisinin fiyatı ne kadar acaba?. Bu sorunu başka nasıl çözebilirim.Yardımcı olurmusunuz?Teşekkürler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ufuktan -- 21 Ocak 2013; 1:47:25 >
  • Aracımda oksijen sensörü hatası alıyorum. Oksijen sensörü grafiğine, aracın ecu'suna cihaz ile bağlanıp bakabiliyorum. Aracım rölantide (benzinde) çalışırken oksijen sensörü grafiği normal. Ama lpg'ye geçince vagcom'a hata düşüyor ve grafik düz çizgi halini alıyor. Ben aslında sadece lpg'de oluyor sanıyordum, sonra benzinde de yaptığını gördüm. Bir de benzinde rölantide çalışırken devir sabit gibi, ama 3-5dk geçince sarsıntılar olmaya başlıyor, devir düşük-çıkıyor, düşüp-çıkıyor, saçmalıyor. Sanki motora yakıt gitmiyor da stop edecek gibi oluyor veya ateşleme yapmıyor sanki. Sonra düzeliyor, stabil çalışıyor. Yola çıktığımda, aracı biraz zorluyorum mesela, sıkıştırıyorum, gayet iyi gaz yiyor gibi oluyor, bir anda araç boğulmaya gitmemeye başlıyor, dip yaz yaptığım da bile gaz yemiyor...

    Bir de mesela otobanda gidiyorum, kadranda 100 gösteriyor ama gps'de 110 gösteriyor. 165 ile giderken, gps 180 gösteriyor. Navigasyon 120'ye ayarlı hız uyarısı için, ama kadran 110'dayken uyarı veriyor...

    Bunun sebebi nedir acaba? Benzindeki problemleri çözmeden lpg'yi de yapamayacağım için, önce bunları halletmem lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi d_darko -- 21 Ocak 2013; 14:31:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakoolook

    Hakan bey;
    Eskişehirden yazıyorum,Arabam ASTRA H 1,3 CDTİ ESSANTİA 2006 MODEL
    Aracımda iki gün önce araba resminin üstünde anahtar olan sarı ikaz lambası yandı,servise götürdüm tekrarlarsa geri geitrin denildi ve dün yine tekrarladı araba gaz yememye başladı çok hantallaştı. sorun olarakta hata kodu ECN 112008 yazıyor bunu da gaz ve fren pedalına basarak öğrendim açıklamasıda bu mu acaba? - P1120 : Gaz Pedalı Pozisyon Sensörü 1 Fonksiyon kesintisi herhal (P1120 - kısma Konum (TP) Sensor 1 Devre,P1120 - Throttle Position (TP) Sensor 1 Circuit)

    Ne yapılması gerekir acaba? eger sorunu biliyorsanız ve yardımcı olablirseniz özel bi serviste sizinde yardımızla aksaklıkları söleyerek yaptırmak istiyorum.Size mail de atmıştım.

    Sorunu çözebilmemde bana yardımcı olabilirseniz sevinirim,

    İlginize Teşekkür ederim..İyi günler

    Dostum ne varmış arabanda? Kaç liraya hallettin?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AttAbey

    Merhabalar. Sayın HAKAN USTA ve VOLVERİN cevap ve yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
    aracım 2004 model 2.0 T lpg li Volvo s80.
    aracım 30 gün kadar önce yolda giderken birdenbire silkeleme yapıp, ardından göstergeler gitti. camlar açılmadı, bir süre sonra da stop etti ve marş basmadı:

    1- 2 saat kadar bekledikten sonra çalıştı. ancak ekranda SRS-SBS arıza gösteriyordu. arızayla ilgili ustaya gittim. herşeyini kontrol ettiler,
    ancak herhengi bir problem tespit edemediler.
    ustam, yüksek gerilim hattı ya da yoğun baz istasyonu olan bir yerden geçip geçmediğimi sordu. yüksek gerilimin yoğun olduğu bir bölgeden geçmiştim.
    sorunun ondan kaynaklanabileceği söylendi.

    30 gün içinde 3500 km civarı yaptım. aracı sitenin parkına bıraktım ve 5 gün kadar kullanmadım. 5 gün sonra araç aynı şekilde SRS-SBS hatası yazdı.
    klima bi soğuk bi sıcak üflemeye başladı. sonra soğuğu tamamen kesti. SRS-SBS yazısı gitti. fren ikazı verdi. fren ikazıyla birlikte araç 3 vitese geçerken alttan
    vuruk gibi bi ses geldi. aracı stop ettim. tekrar kontak açtım. camlar açılmadı. göstergeler gitti. kapattım, bekleyip tekrar marşa bastım, marş almadı. 10-15 dk
    bekledim, çalıştı ve eve park ettim.
    ustama gittim. bilgisayara bağladı. bir sürü hata gözüktü. sildi ve biraz daha kullan tekrar aynı hataya verirse detaylı bakacağız, sıcaklardan olabileceğini söyledi.

    aracı aldım 10 km kadar kullandım, şimdi de ampul arızası yazıyor.
    aracın sol arka kapısının iç kısmında SRS-SBS değişim 2014 yazıyor. arabayı alalı daha 3 ay oldu ve alırken çok detaylı baktırmıştım.
    hiç bir sıkıntısı yoktu.
    araç her çalıştığında farklı bir hata uyarısı alıyorum. mantıken aracın her yerinin arızalı olması mümkün olamaz.

    Sorun ne olabilir. yardımlarınız için çok teşekkür ederim. iyi günler.




    ECU kontrol...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: d_darko

    Aracımda oksijen sensörü hatası alıyorum. Oksijen sensörü grafiğine, aracın ecu'suna cihaz ile bağlanıp bakabiliyorum. Aracım rölantide (benzinde) çalışırken oksijen sensörü grafiği normal. Ama lpg'ye geçince vagcom'a hata düşüyor ve grafik düz çizgi halini alıyor. Ben aslında sadece lpg'de oluyor sanıyordum, sonra benzinde de yaptığını gördüm. Bir de benzinde rölantide çalışırken devir sabit gibi, ama 3-5dk geçince sarsıntılar olmaya başlıyor, devir düşük-çıkıyor, düşüp-çıkıyor, saçmalıyor. Sanki motora yakıt gitmiyor da stop edecek gibi oluyor veya ateşleme yapmıyor sanki. Sonra düzeliyor, stabil çalışıyor. Yola çıktığımda, aracı biraz zorluyorum mesela, sıkıştırıyorum, gayet iyi gaz yiyor gibi oluyor, bir anda araç boğulmaya gitmemeye başlıyor, dip yaz yaptığım da bile gaz yemiyor...

    Bir de mesela otobanda gidiyorum, kadranda 100 gösteriyor ama gps'de 110 gösteriyor. 165 ile giderken, gps 180 gösteriyor. Navigasyon 120'ye ayarlı hız uyarısı için, ama kadran 110'dayken uyarı veriyor...

    Bunun sebebi nedir acaba? Benzindeki problemleri çözmeden lpg'yi de yapamayacağım için, önce bunları halletmem lazım.

    Aracınızda yakıt hava karışımını bozan birşey olabilir.ayrıca oksijen sensörünü söküp kontrol ettirin.

    Hız kadranına gelince gps değerleri daha doğru ve gerçekçidir.Gösterge yaklaşık 100km hızda 7km artı eksi oynayabiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanusta

    quote:

    Orijinalden alıntı: d_darko

    Aracımda oksijen sensörü hatası alıyorum. Oksijen sensörü grafiğine, aracın ecu'suna cihaz ile bağlanıp bakabiliyorum. Aracım rölantide (benzinde) çalışırken oksijen sensörü grafiği normal. Ama lpg'ye geçince vagcom'a hata düşüyor ve grafik düz çizgi halini alıyor. Ben aslında sadece lpg'de oluyor sanıyordum, sonra benzinde de yaptığını gördüm. Bir de benzinde rölantide çalışırken devir sabit gibi, ama 3-5dk geçince sarsıntılar olmaya başlıyor, devir düşük-çıkıyor, düşüp-çıkıyor, saçmalıyor. Sanki motora yakıt gitmiyor da stop edecek gibi oluyor veya ateşleme yapmıyor sanki. Sonra düzeliyor, stabil çalışıyor. Yola çıktığımda, aracı biraz zorluyorum mesela, sıkıştırıyorum, gayet iyi gaz yiyor gibi oluyor, bir anda araç boğulmaya gitmemeye başlıyor, dip yaz yaptığım da bile gaz yemiyor...

    Bir de mesela otobanda gidiyorum, kadranda 100 gösteriyor ama gps'de 110 gösteriyor. 165 ile giderken, gps 180 gösteriyor. Navigasyon 120'ye ayarlı hız uyarısı için, ama kadran 110'dayken uyarı veriyor...

    Bunun sebebi nedir acaba? Benzindeki problemleri çözmeden lpg'yi de yapamayacağım için, önce bunları halletmem lazım.

    Aracınızda yakıt hava karışımını bozan birşey olabilir.ayrıca oksijen sensörünü söküp kontrol ettirin.

    Hız kadranına gelince gps değerleri daha doğru ve gerçekçidir.Gösterge yaklaşık 100km hızda 7km artı eksi oynayabiliyor.

    Benim araç çalışırken aradı bir pırr pırrr ediyor, al-ver yapıyor. Vagcom cihazı ile bakıyorum. Devir rölantide 864 rpm'de durması gerekirken aradı bir 700rpm'lere düşüyor çıkıyor, düşüyor çıkıyor, motor stop ediyor-çalışıyor gibi oluyor. Sanki yakıt kesiyor gibi, ya da ateşleme kesiliyor gibi. Anlamadım gitti ya. Ben de cumartesi benzin hortumlarını değiştim. Sağlam çıkma almıştım, onları taktım. Eski hortumlarda çatlaklar vardı dışında ama içten sağlamdı, bu hortumlar 3 katman oluyor aslında. Ben yine de değiştirdim. Sorunu bundan mı acaba diye düşünüyordum, değilmiş. Hortumları değiştirdim, boğaz kelebeği ile maf sensörü arasındaki hava emiş hortumunda yırtık vardı, yenisini taktım, yine aynı. Ateşleme bobinini yenilemiştim yan sanayi sıfır almıştım, orjinalini geri taktım, yine aynı. Denemediğim bir-iki şey kaldı 1)şarj alternatöründe sorun olabilir 2)direksiyon basınç sensöründe olabilir (yenisini aldım, soketini sökemediğim için takamadım) 3)Benzin pompası 4) Benzin basınç regülatörü 5)Egzoz sistemi ........ Bir de arada bir oksijen sensörü hatası veriyor, hem benzinde, hem lpg'de.

    Pazar günü mersin'e gittim geldim, klima ısıtma konumunda açıktı, biraz da dolaştım, otobanda 110-140km/h arası gittim-geldim, yol bilgisayarında ortalama hız 60km gösteriyordu, lpg'de ortalama 28krş/km yaktı. Aslında biraz çok, araç hem gitmiyor, hem çok yakıyor, egzozda biraz çiğ yakıt kokusu alıyor gibiyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: d_darko

    quote:

    Orijinalden alıntı: hakanusta

    quote:

    Orijinalden alıntı: d_darko

    Aracımda oksijen sensörü hatası alıyorum. Oksijen sensörü grafiğine, aracın ecu'suna cihaz ile bağlanıp bakabiliyorum. Aracım rölantide (benzinde) çalışırken oksijen sensörü grafiği normal. Ama lpg'ye geçince vagcom'a hata düşüyor ve grafik düz çizgi halini alıyor. Ben aslında sadece lpg'de oluyor sanıyordum, sonra benzinde de yaptığını gördüm. Bir de benzinde rölantide çalışırken devir sabit gibi, ama 3-5dk geçince sarsıntılar olmaya başlıyor, devir düşük-çıkıyor, düşüp-çıkıyor, saçmalıyor. Sanki motora yakıt gitmiyor da stop edecek gibi oluyor veya ateşleme yapmıyor sanki. Sonra düzeliyor, stabil çalışıyor. Yola çıktığımda, aracı biraz zorluyorum mesela, sıkıştırıyorum, gayet iyi gaz yiyor gibi oluyor, bir anda araç boğulmaya gitmemeye başlıyor, dip yaz yaptığım da bile gaz yemiyor...

    Bir de mesela otobanda gidiyorum, kadranda 100 gösteriyor ama gps'de 110 gösteriyor. 165 ile giderken, gps 180 gösteriyor. Navigasyon 120'ye ayarlı hız uyarısı için, ama kadran 110'dayken uyarı veriyor...

    Bunun sebebi nedir acaba? Benzindeki problemleri çözmeden lpg'yi de yapamayacağım için, önce bunları halletmem lazım.

    Aracınızda yakıt hava karışımını bozan birşey olabilir.ayrıca oksijen sensörünü söküp kontrol ettirin.

    Hız kadranına gelince gps değerleri daha doğru ve gerçekçidir.Gösterge yaklaşık 100km hızda 7km artı eksi oynayabiliyor.

    Benim araç çalışırken aradı bir pırr pırrr ediyor, al-ver yapıyor. Vagcom cihazı ile bakıyorum. Devir rölantide 864 rpm'de durması gerekirken aradı bir 700rpm'lere düşüyor çıkıyor, düşüyor çıkıyor, motor stop ediyor-çalışıyor gibi oluyor. Sanki yakıt kesiyor gibi, ya da ateşleme kesiliyor gibi. Anlamadım gitti ya. Ben de cumartesi benzin hortumlarını değiştim. Sağlam çıkma almıştım, onları taktım. Eski hortumlarda çatlaklar vardı dışında ama içten sağlamdı, bu hortumlar 3 katman oluyor aslında. Ben yine de değiştirdim. Sorunu bundan mı acaba diye düşünüyordum, değilmiş. Hortumları değiştirdim, boğaz kelebeği ile maf sensörü arasındaki hava emiş hortumunda yırtık vardı, yenisini taktım, yine aynı. Ateşleme bobinini yenilemiştim yan sanayi sıfır almıştım, orjinalini geri taktım, yine aynı. Denemediğim bir-iki şey kaldı 1)şarj alternatöründe sorun olabilir 2)direksiyon basınç sensöründe olabilir (yenisini aldım, soketini sökemediğim için takamadım) 3)Benzin pompası 4) Benzin basınç regülatörü 5)Egzoz sistemi ........ Bir de arada bir oksijen sensörü hatası veriyor, hem benzinde, hem lpg'de.

    Pazar günü mersin'e gittim geldim, klima ısıtma konumunda açıktı, biraz da dolaştım, otobanda 110-140km/h arası gittim-geldim, yol bilgisayarında ortalama hız 60km gösteriyordu, lpg'de ortalama 28krş/km yaktı. Aslında biraz çok, araç hem gitmiyor, hem çok yakıyor, egzozda biraz çiğ yakıt kokusu alıyor gibiyim.

    Aracınızın emisyon değerlerini kontrol ettirmenizde fayda var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanusta


    quote:

    Orjinalden alıntı: SquAnDeR


    quote:

    Orjinalden alıntı: hakanusta


    quote:

    Orjinalden alıntı: SquAnDeR

    Hakan Usta Merhaba

    Aracımın (2005 Avensis) yol bilgisayarı arıza yaptı, şuan hiç çalışmıyor görüntü yok.... Bu parçanın onarımı mümkünmüdür, yoksa yenisini mi almak zorundayız.

    Saygılar



    Tamiri yapılabiliyor.Fakat ilk önce aydınlatma ampullerini kontrol ettirinBazen ampulü patlak oluyor sonra tamir ettik diye 300-400TL ücret istiyorlar.


    burada bir yere (izmit) sordum onarılamıyor dedi bana.. işlemci hatası fln oluyor genelde dedi... daha önceleri birkaç tane yapmışlar olmamış...

    benim yol bilgisayarı önce kitlendi , kontağı kapattığımda bile çalışıyor vaziyette kalıyordu.... yol yardımı aradım geldiler... akünü kutup başlarını söküp taktılar. ekran full söndü , hiç elektrik almıyor... cihaz da tık yok anlıyacağın...
    ampul den olabilirmi sence bu durum....

    saygılar...



    Ampul işi değil gibi.Yazılım hatası olabilir.

    hakan usta merhabalar yukarıdaki arkadaşın sorununu aynen yaşadım ekran ışığı ve değerler takılı kaldı akü kutup başını söküp takınca geri gelmedi ,sorunu halledebildiniz mi? bursa yada ankarada tamiri mümkün mü?




  • hakan usta benim 201 marea da sileceği kapatığımda silecek nerdeyse orada duruyor aceba silecek otomatiğinde mi bir problem var varsa nasıl tamiri yapılır
  • 2001 marea demek istedim ustam. acil cevap verirseniz sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: d_darko

    quote:

    Orijinalden alıntı: hakanusta

    quote:

    Orijinalden alıntı: d_darko

    Aracımda oksijen sensörü hatası alıyorum. Oksijen sensörü grafiğine, aracın ecu'suna cihaz ile bağlanıp bakabiliyorum. Aracım rölantide (benzinde) çalışırken oksijen sensörü grafiği normal. Ama lpg'ye geçince vagcom'a hata düşüyor ve grafik düz çizgi halini alıyor. Ben aslında sadece lpg'de oluyor sanıyordum, sonra benzinde de yaptığını gördüm. Bir de benzinde rölantide çalışırken devir sabit gibi, ama 3-5dk geçince sarsıntılar olmaya başlıyor, devir düşük-çıkıyor, düşüp-çıkıyor, saçmalıyor. Sanki motora yakıt gitmiyor da stop edecek gibi oluyor veya ateşleme yapmıyor sanki. Sonra düzeliyor, stabil çalışıyor. Yola çıktığımda, aracı biraz zorluyorum mesela, sıkıştırıyorum, gayet iyi gaz yiyor gibi oluyor, bir anda araç boğulmaya gitmemeye başlıyor, dip yaz yaptığım da bile gaz yemiyor...

    Bir de mesela otobanda gidiyorum, kadranda 100 gösteriyor ama gps'de 110 gösteriyor. 165 ile giderken, gps 180 gösteriyor. Navigasyon 120'ye ayarlı hız uyarısı için, ama kadran 110'dayken uyarı veriyor...

    Bunun sebebi nedir acaba? Benzindeki problemleri çözmeden lpg'yi de yapamayacağım için, önce bunları halletmem lazım.

    Aracınızda yakıt hava karışımını bozan birşey olabilir.ayrıca oksijen sensörünü söküp kontrol ettirin.

    Hız kadranına gelince gps değerleri daha doğru ve gerçekçidir.Gösterge yaklaşık 100km hızda 7km artı eksi oynayabiliyor.

    Benim araç çalışırken aradı bir pırr pırrr ediyor, al-ver yapıyor. Vagcom cihazı ile bakıyorum. Devir rölantide 864 rpm'de durması gerekirken aradı bir 700rpm'lere düşüyor çıkıyor, düşüyor çıkıyor, motor stop ediyor-çalışıyor gibi oluyor. Sanki yakıt kesiyor gibi, ya da ateşleme kesiliyor gibi. Anlamadım gitti ya. Ben de cumartesi benzin hortumlarını değiştim. Sağlam çıkma almıştım, onları taktım. Eski hortumlarda çatlaklar vardı dışında ama içten sağlamdı, bu hortumlar 3 katman oluyor aslında. Ben yine de değiştirdim. Sorunu bundan mı acaba diye düşünüyordum, değilmiş. Hortumları değiştirdim, boğaz kelebeği ile maf sensörü arasındaki hava emiş hortumunda yırtık vardı, yenisini taktım, yine aynı. Ateşleme bobinini yenilemiştim yan sanayi sıfır almıştım, orjinalini geri taktım, yine aynı. Denemediğim bir-iki şey kaldı 1)şarj alternatöründe sorun olabilir 2)direksiyon basınç sensöründe olabilir (yenisini aldım, soketini sökemediğim için takamadım) 3)Benzin pompası 4) Benzin basınç regülatörü 5)Egzoz sistemi ........ Bir de arada bir oksijen sensörü hatası veriyor, hem benzinde, hem lpg'de.

    Pazar günü mersin'e gittim geldim, klima ısıtma konumunda açıktı, biraz da dolaştım, otobanda 110-140km/h arası gittim-geldim, yol bilgisayarında ortalama hız 60km gösteriyordu, lpg'de ortalama 28krş/km yaktı. Aslında biraz çok, araç hem gitmiyor, hem çok yakıyor, egzozda biraz çiğ yakıt kokusu alıyor gibiyim.

    Benzin pompası
    Boğaz kelebeği kirli ve adaptasyonu bozuk
    Debimetre
    Oksijen sensörü
    Vakkum kaçağı bir yerlerde devam ediyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33
    Benzin pompası
    Boğaz kelebeği kirli ve adaptasyonu bozuk
    Debimetre
    Oksijen sensörü
    Vakkum kaçağı bir yerlerde devam ediyor.

    Benzin pompasını kontrol edemedim henüz.
    Boğaz kelebeği tertemiz ve adaptasyonunu yaptım.
    Debimetre olarak, sıfır debimetre taktım, değişmedi, orjinalini alkol ile temizleyip geri taktım.
    Oksijen sensörü de yeni ama hata veriyor önceden olduğu gibi.
    Vakum kaçağına baktıramadım. Nereleri nasıl kontrol etmem gerektiğini de bilmiyorum.
  • cevap veren yok mu? sorum cevapsız kalmış.
  • merhaba
    2004 model 1,6 16 v laguna aracım var.
    gecenler bobinleri degistirdim tekleme vardı.duzeldi yalnız simdi soyle bir sorunum var.
    arac hareket halinde iken gostergedeki tüm ısıkların hepsi yanıyor ibreler sıfıra dusuyor 1-2 sn icinde hareket halindeki degere geri donuyor.
    sonra bunu denedigimde durdugunda arac calısırkende yapıyor.rolantide calısırken gaza bi anda az bisey bastıgımda gosterge ısıkları kartı yeni takmısım gibi yanıyor donuyor.
    hareket halinde ara ara bunu tekrarlıyor.
    motor bolumunde butun her yeri kontrol ettim.termostatın aldında 2 kablolu bi sensor var sanırım orayla oynayınca olmuyor.

    sizce nedir sorun.
    not. ısıkların yanması sonmesi aracın calısmasını etkilemiyor arac yoluna devam ediyor.
  • 
Sayfa: önceki 5657585960
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.