Şimdi Ara

Epson WP-4525 Kırmızı renk sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
1
Favori
14.393
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, EPSON WP-4525 yazıcım var.Şu ana kadar 6000 adete yakın renkli çıktı aldım.Fakat son zamanlarda Kırmızı renk de sorun yaşamaya başladım..
    Menüdeki Bakım bölümünden 2-3 sefer kafa temizleme yaptırıyorum makineye ondan sonra düzelme yapıyor ama 30-40 çıktıdan sonra yine aynı sorunu yaşamaya başlıyorum.Bu ara bu süre 25-30 renkli çıktıdan sonra tekrarlıyor.
    Yaklaşık alalı 4 ay oldu.Bilgi vermek açısından söylüyorum,Aldığımda CESCESOR'dan 4 adet dolan kartuş ve Mürekkep alıp kullandım.Kağıt olarak da NAVIGATOR marka 80 gr.lık düz kağıt kullandım.
    Garantisi henüz dolmadı ama dolan kartuş ve Mürekkep kullandığım için garanti dışında tutarlar mı?
    Sorun neden kaynaklı olabilir? Bunu düzeltmek için ne yapmam gereklidir?
    Konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
    Örnek olması açısından aşağıda renkli çıktı koyuyorum..Lütfen bana bu konuda yardımcı olursanız çok çok memnun olurum.

     Epson WP-4525 Kırmızı renk sorunu Epson WP-4525 Kırmızı renk sorunu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ankfantoma -- 22 Mart 2014; 18:16:58 >







  • ankfantoma kullanıcısına yanıt
    varsa yedek dolabilen kartuş ile , yoksa farklı bir mürekkebi deneyerek ancak doğru teşhis konulabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OCP Türkiye -- 22 Mart 2014; 19:25:09 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OCP Türkiye

    varsa yedek dolabilen kartuş ile , yoksa farklı bir mürekkebi deneyerek ancak doğru teşhis konulabilir.
    baskıyı normal modda almayn. iyi modda almayı deneyin.
  • Sorun sadece macentada ise ve ort. 50 adet baskıdan sonra kafa tıkalıymış gibi sonuç veriyorsa kartuş hatalı üretimdir ve hava yapıyordur. Boşuna uğraşmayın, değişim talep edin macenta kartuşu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ocRA*

    Sorun sadece macentada ise ve ort. 50 adet baskıdan sonra kafa tıkalıymış gibi sonuç veriyorsa kartuş hatalı üretimdir ve hava yapıyordur. Boşuna uğraşmayın, değişim talep edin macenta kartuşu.
    Arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.Özellikle ( OCP ve ocRA*) rumuzlu arkadaşların söyledikleri mantıklı geldi. Kartuş hava yapmış olabilir.Olmazsa yeni kartuş alıp deneyeceğim yoksa başka bir çıkar yol bulacağım artık.
    Ayrıca OCP Türkiye'nin kendi sitesinden mesajlaşarak gösterdiği ilgiye de teşekkür ederim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ankfantoma -- 24 Mart 2014; 1:48:45 >
  • Rica ederim, bilgi paylaştıkça büyür...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ocRA*

    Rica ederim, bilgi paylaştıkça büyür...
    Aynı problem bende de var. sorunu çözebildin mi?

    Bilgilendirirsen sevinirim. Ben de ürünü 6 ay kadar önce aldım. mürekkebi ve dolabilen kartuşu bursakartuş tan aldım. kartuşlar daha yarıya bile gelmedi. ama renkli çıktılar berbat. kırmızı çok sorunlu ara ara sarı da da sorun yaşıyorum. bugün siyahta da problem başladı. yazıcımdan soğumaya başladım...
  • reyha kullanıcısına yanıt
    Kartuşların havasını şırınga ile almanız gerekiyor. Ayrıca havasını aldıktan sonra dahi kafada hava olacağından püskürtme deseni problemsiz olana kadar 2-3 defa temizleme yaptırın. Bu arada hava tıpası açık değil mi? Eğer bunları yapmanıza rağmen problem varsa sorun kartuş kaynaklıdır. Yenileyin!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: reyha

    Aynı problem bende de var. sorunu çözebildin mi?

    Bilgilendirirsen sevinirim. Ben de ürünü 6 ay kadar önce aldım. mürekkebi ve dolabilen kartuşu bursakartuş tan aldım. kartuşlar daha yarıya bile gelmedi. ama renkli çıktılar berbat. kırmızı çok sorunlu ara ara sarı da da sorun yaşıyorum. bugün siyahta da problem başladı. yazıcımdan soğumaya başladım...

    Sorunu henüz çözemedim..Evet kartuşu ilk doldurduktan sonra havasını aldım,taktıktan sonra da üst tıpalarını çıkardım ve kafa temizleme de yaptım..Ben o kartuşla yaklaşık 5000-6000 e yakın renkli çıktı aldım.Daha sonra bir tavsiye üzerine yeni kartuş aldım.Aynı sorun devam ediyor ne yazık ki.Kafa temizleme yapınca belli bir süre düzeliyor ama sonra aynı sorun devam ediyor.
    Bakalım olmazsa servise götüreceğim.Şimdilik duruyor.Servis tabii ki ücret alacaktır dolan kartuş kullandığımız için..Doğruyu söylemekde fayda var.Hoş söylemesek de kesin anlarlar..

    Sayın "Reyha" arkadaş kimse kimseye darılmasın ve gücenmesin ama benim arkadaşım da Bursa Kartuş'dan mürekkep alıp kullanıyordu.Renkler ilk zaman iyi gibiydi.Sonra özellikle siyahlar bayağı bozdu(Siyahların bir tarafı koyu renk bir tarafı gri gibi ve bayağı ıslak) sonra da kırmızılar turuncu gibi çıkmaya başladı.Çıkan kağıt bayağı ıslak gibi çıkıyor.Onun aldığı baskı 700 civarında (Full renkli değil üstelik) benim aldığım mürekkep Cencesor ile 5000-6000 e yakın full renkli Broşür ve DVD kapağı bastım..Şimdilik kırmızı da bir sorun yaşıyorum. Onun aldığı renkli çıktılarla benim ki arasında dağlar kadar fark var.
    Fakat bakalım Yazıcıyı servise henüz vermedim, servise yaptırırsam bundan sonra Tescilli Alman markası olan OCP mürekkep kullanmayı düşünüyorum.
    Saygılarımla.




  • ankfantoma kullanıcısına yanıt
    Yazıcıyı servise göndermeden önce OCP Durabrite uyumlu mürekkep seti ile çalışmayı deneyin. Setin Yanında ESS adlı Epson piezo kafa temizleme solüsyonu hediyenizi istemeyi unutmayın. Uzakdoğu menşeli ürünlerde pigment bazlı mürekkeplerle sonuç almak biraz zordur.




  • yogilit Y kullanıcısına yanıt
    Konuyu dikkatli okursanız cihazın zaten dolabilen kartuş ve muadil mürekkeple kullanılmış olduğunu farkedeceksiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OCP Türkiye

    Konuyu dikkatli okursanız cihazın zaten dolabilen kartuş ve muadil mürekkeple kullanılmış olduğunu farkedeceksiniz.

    fark ettim abicim sana demiorm zaten ona diorm bn =))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yogilit

    quote:

    Orijinalden alıntı: OCP Türkiye

    Konuyu dikkatli okursanız cihazın zaten dolabilen kartuş ve muadil mürekkeple kullanılmış olduğunu farkedeceksiniz.

    fark ettim abicim sana demiorm zaten ona diorm bn =))

    Ne diyorsunuz anlamadım doğrusu.Bana diyorsunuz galiba.İğnelemeden anlatırsanız biz de ne dediğinizi anlamış oluruz.
    Sana kabaca bir hesap vereyim isterseniz.. Aldığım dolan kartuşlar 90 ml.lık.Aldığım günden itibaren 5 defa doldurdum ben bunları. 5x(90x4)=1800 ml. eder. (Yaptığım Masraf 4 adet dolan kartuş 30x4=120 TL. 4 adet 500 ml.lik mürekkep 4x30=120 TL. Kartuş +Mürekkep=240 TL. )
    Epson'un Workforce WP4525 ler için sattığı kartuşlarının en büyüğü T7011 siyahın gramajı 63 ml dir.Fiyatı da ortalama 130 TL.dir. Diğer renkler için kartuşu T7012-T7013-T7014 ise 34,2 ml.dir.Fiyatları ortalama 160 TL.dir ( 63+34+34+34=165 ml = 130+160+160+160=610 TL yapıyor)
    Ben şimdiye kadar 2000 ml.lik yani 2 lt. mürekkep tükettim.(Yaklaşık 6000 -6500 A4 kağıda full renkli çıktı almışım. Öyle % 5-%10-%25 renkli değil %90 ile %100 yoğunlukta renkli çıktı alıyorum) Orjinal Kartuş alsaydım eğer yaptığım iş için yaklaşık 12 defa orjinal kartuş alacaktım. (12x165 ml=1980 ml.) Parası da 12x610=7320 TL. ediyor. 7000 TL. diyelim.
    Yaptığım masrafı 7000 TL.den düşelim. Dolan Kartuşlar+2 Lt Mürekkep= 240 TL. ama biz 300 TL. diyelim. 7000-300=6700 TL. Aradaki fark resmen U.Ç.U.R.U.M.
    Şimdi sizce hangisi daha karlı.
    Ha makine yapılmadı mı, gider bir tane daha alırım hem de sıfırını. 6000 TL. de cebime kalır.Bu kadar basit..
    Saygılarımla..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ankfantoma -- 2 Mayıs 2014; 15:51:04 >




  • ankfantoma kullanıcısına yanıt
    aradaki fark uçurum doğru ama yaşadığın sorunu kullandığın dolum kartuş sistemden kaynaklı ....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yogilit

    aradaki fark uçurum doğru ama yaşadığın sorunu kullandığın dolum kartuş sistemden kaynaklı ....

    Arkadaşım Haklısınız olabilir, doğrudur..Henüz servise vermedim bakalım verince belli olur.
    Ama ben şahsen sizin yukardaki konuşma tarzınıza üzüldüm.Hem büyük harflerle hem de şöyle bir uslüp kullanmışsınız.("HE ABİCİM KOY DOLUM KULLAN GÜL GİBİ CİHAZIN ANASINI AĞLAT 1 YIL YERİNDE SERVİSİ VAR O CİHAZIN ODA YALAN OLSUN...." )
    Onun yerine düzgünce "- sizin sorununuz kullandığınız dolan kartuşlardan " diyebilirdiniz.

    Keşke bu kartuşları da mürekkebi de Yazıcının kendi firması üretse de kullansak.İnanın daha fazla kazanırlar..Haaa EPSON "L" serisinde böyle bir sistem üretti.Bence gayet de güzel olmuş ama o cihazlar herkesin işine yaramaz çünküüü çok yavaş yazıyor bu seri. Keşke bunu bu profesyonel cihazlarına da yapsa ne güzel olurdu.

    Bir şey daha; bence dolan kartuşdan kaynaklanmıyor sorun..Asıl sorun hem bazı satıcıların 3-5 kuruş fazla kazanacağız diye kalitesiz kartuş ve mürekkepleri satması; hem de bu sistemleri alırken satıcıların bir çoğu bazı ikazlarda bulunmadığı için alan kişiler yanlış kullandığı için sorun yaşıyorlar.Mesela benim aldığım CENCESOR bayii dolan kartuşları alırken bazı ikazlarda bulundu bana..
    1-) Bana küçük bir aparat verdi."-Bu aparatıfı şırıngaya takacaksın ve kartuşa mürekkep doldurduktan sonra mürekkep emme yerinden bununla mürekkep çekeceksin.Bunun amacı orada kalan havayı almaktır.Biraz mürekkep geldikten sonra Kartuşu makineye takabilirsin.Bu uygulamayı muhakkak yap yoksa makinenin kafasına hava yaptırırsın " dedi.
    2-) Kartuşlarda iki adet tıpa var.Birisi Mürekkep doldurmaya yarıyor diğeri de hava alma tıpası.Mürekkebi doldurduktan sonra Kartuşu makineye takarken hava alma tıpasını muhakkak çıkarman gerekiyor.Üzerinde takılı kalmasın.
    3-) Bir de Kartuşları Yazıcıdan çıkartırken ve takarken yazıcı açık olsun.
    İnanın bir çok satıcı bu ikazları yapmıyor.

    Şimdi gelelim benim yaşadığım soruna.Aldığımız kartuşlar otomatik Resetli.Yani makine kartuş bitti ikazı verince ön kapağı açıp kapatıyorsun ve yazıcı yeni kartuş takmışsın gibi kabul ediyor.Sayacı da ordan sayarak düşürüyor.Taktığın kartuş bitmemesine rağmen Renkli de 34 ml. mürekkep emdiğinde kartuş bitti ikazı veriyor. Yani sizin dolan kartuşa göre değil o kafasındaki emdiği mürekkebe göre ikaz veriyor.Eğer arada bir kartuşlarınızın miktarını kontrol etmezseniz kartuşun mürekkebinin bittiğini fark edemezsiniz.Bir ara ben Ankara dışına çıktım.Bizim biraderler çalıştı bu cihazla.Ben geldiğimde Kırmızı kartuş içindeki mürekkep bitmişti.Buna dikkat etmemişler yani.Benim tahminim bundan dolayı da yazıcı kafası hava yaptı.Yani bizim kullanımımızdan kaynaklanan bir sorun var ortada..

    Mürekkebi ve kartuşu alırken rastgele değil de araştırarak kaliteli dolan kartuş ve kaliteli,markalı mürekkep alırsanız ve bunları nasıl kullanacağınızı öğrenip dikkatli ve özenli kullanırsanız kolay kolay sorun yaşayacağınızı zannetmiyorum.
    Saygılarımla..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ankfantoma -- 2 Mayıs 2014; 16:29:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ankfantoma

    quote:

    Orijinalden alıntı: yogilit

    aradaki fark uçurum doğru ama yaşadığın sorunu kullandığın dolum kartuş sistemden kaynaklı ....

    Arkadaşım Haklısınız olabilir, doğrudur..Henüz servise vermedim bakalım verince belli olur.
    Ama ben şahsen sizin yukardaki konuşma tarzınıza üzüldüm.Hem büyük harflerle hem de şöyle bir uslüp kullanmışsınız.("HE ABİCİM KOY DOLUM KULLAN GÜL GİBİ CİHAZIN ANASINI AĞLAT 1 YIL YERİNDE SERVİSİ VAR O CİHAZIN ODA YALAN OLSUN...." )
    Onun yerine düzgünce "- sizin sorununuz kullandığınız dolan kartuşlardan " diyebilirdiniz.

    Keşke bu kartuşları da mürekkebi de Yazıcının kendi firması üretse de kullansak.İnanın daha fazla kazanırlar..Haaa EPSON "L" serisinde böyle bir sistem üretti.Bence gayet de güzel olmuş ama o cihazlar herkesin işine yaramaz çünküüü çok yavaş yazıyor bu seri. Keşke bunu bu profesyonel cihazlarına da yapsa ne güzel olurdu.

    Bir şey daha; bence dolan kartuşdan kaynaklanmıyor sorun..Asıl sorun hem bazı satıcıların 3-5 kuruş fazla kazanacağız diye kalitesiz kartuş ve mürekkepleri satması; hem de bu sistemleri alırken satıcıların bir çoğu bazı ikazlarda bulunmadığı için alan kişiler yanlış kullandığı için sorun yaşıyorlar.Mesela benim aldığım CENCESOR bayii dolan kartuşları alırken bazı ikazlarda bulundu bana..
    1-) Bana küçük bir aparat verdi."-Bu aparatıfı şırıngaya takacaksın ve kartuşa mürekkep doldurduktan sonra mürekkep emme yerinden bununla mürekkep çekeceksin.Bunun amacı orada kalan havayı almaktır.Biraz mürekkep geldikten sonra Kartuşu makineye takabilirsin.Bu uygulamayı muhakkak yap yoksa makinenin kafasına hava yaptırırsın " dedi.
    2-) Kartuşlarda iki adet tıpa var.Birisi Mürekkep doldurmaya yarıyor diğeri de hava alma tıpası.Mürekkebi doldurduktan sonra Kartuşu makineye takarken hava alma tıpasını muhakkak çıkarman gerekiyor.Üzerinde takılı kalmasın.
    3-) Bir de Kartuşları Yazıcıdan çıkartırken ve takarken yazıcı açık olsun.
    İnanın bir çok satıcı bu ikazları yapmıyor.

    Şimdi gelelim benim yaşadığım soruna.Aldığımız kartuşlar otomatik Resetli.Yani makine kartuş bitti ikazı verince ön kapağı açıp kapatıyorsun ve yazıcı yeni kartuş takmışsın gibi kabul ediyor.Sayacı da ordan sayarak düşürüyor.Taktığın kartuş bitmemesine rağmen Renkli de 34 ml. mürekkep emdiğinde kartuş bitti ikazı veriyor. Yani sizin dolan kartuşa göre değil o kafasındaki emdiği mürekkebe göre ikaz veriyor.Eğer arada bir kartuşlarınızın miktarını kontrol etmezseniz kartuşun mürekkebinin bittiğini fark edemezsiniz.Bir ara ben Ankara dışına çıktım.Bizim biraderler çalıştı bu cihazla.Ben geldiğimde Kırmızı kartuş içindeki mürekkep bitmişti.Buna dikkat etmemişler yani.Benim tahminim bundan dolayı da yazıcı kafası hava yaptı.Yani bizim kullanımımızdan kaynaklanan bir sorun var ortada..

    Mürekkebi ve kartuşu alırken rastgele değil de araştırarak kaliteli dolan kartuş ve kaliteli,markalı mürekkep alırsanız ve bunları nasıl kullanacağınızı öğrenip dikkatli ve özenli kullanırsanız kolay kolay sorun yaşayacağınızı zannetmiyorum.
    Saygılarımla..

    Alıntıları Göster
    Forumumuzda büyük harf kullanımı yasaktır. Dikkate alırsanız seviniriz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stones

    Forumumuzda büyük harf kullanımı yasaktır. Dikkate alırsanız seviniriz..
    tamam abicim siz çözmüşsünüz olayı hayırlısı olsun sizin için bide neden büyük harf kullanmak yasak anlamadım ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yogilit

    tamam abicim siz çözmüşsünüz olayı hayırlısı olsun sizin için bide neden büyük harf kullanmak yasak anlamadım ...
    Gereksiz yere büyük harf kullanımı hem göze hoş gelmiyor, hem de bağırmak anlamına gelir. Internet Etiği"ne göre, büyük harf kullanmak "BAĞIRMAK" anlamına gelir ve hoş karşılanmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stones

    Gereksiz yere büyük harf kullanımı hem göze hoş gelmiyor, hem de bağırmak anlamına gelir. Internet Etiği"ne göre, büyük harf kullanmak "BAĞIRMAK" anlamına gelir ve hoş karşılanmaz.

    işyerinde caps lock açık kullandığımızdan kapamaya üşendim bnce anlamsız bi ahlaki kural olmuş bu.....
  • ankfantoma kullanıcısına yanıt
    ankafantoma

    Üründe problem yaşadıktan sonra servise yolladım. Garanti kapsamında kafa değişimi yapıldı. Ardından ben aynı mürekkepleri yine kullanmaya başladım. Yine kafa tıkandı ve kafa değişimi garanti kapsamında yapıldı. toplamda 4000 civarında baskı yapabildim. en son kafa değişiminden sonra orjinal kartuş kullanmaktayım. Ürünümün garantisi de bitti. Bursakartus malesef mürekkebinin arkasında da durma zahmetini göstermiyor. 1000 küsür liraya aldığım ürün 4000 çıktı ile adi mürekkep sayesinde iki defa kafa yedi. Şaka gibi...
    Siz ne yaptınız OCP mürekkebe geçiş yaptınız mı? Merak ettim doğrusu... Açıklamalarınız bilinçli bir müşteri olduğunuzu gösteriyor. Önerileriniz benim için önemli... Cevabınızı bekliyorum...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.