Şimdi Ara

DENİZCİLİK---KAPTANLIK HAKKINDA BİLGİ VERELİM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
106
Cevap
11
Favori
105.775
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Mailime birçok arkadaşım sorular göndermiş,kusura bakmayın müsait olamıyorum bu aralar cevap veremedim.

    Sadece uzakyol kaptanlık ve zabitlik (2. 3. 4. kaptanlık) hakkında bilgi vereceğim..

    Üniversite sınavi ile İ.T.Ü. denizcilik fakültesi,Dokuz Eylül üniv.,K.T.Ü. ve sanırım Yakın doğu üniv. (özel) Deniz ulaştırma işletme mühendisliği veya güverte bölümü mezunları okul bittikten sonra veya süresince toplamda 10 aylık gemi stajını bitirirler ve uzakyol vardiya zabitliği (3. veya 4. kaptanlık) sınavına katılmaya hak kazanırlar. Okul diploması sadece o sınava girmeye hak kazandırır ve asla uluslarası tanınan bu sertifika yerine geçemez. Sına tüm okul yıllarında ve staj sürende öğrendiğin bilgileri kapsamakta ve 7-8 ders halinde yapılmaktadır.Tamamını verebilenler uzakyol vardiya zabiti yani uzakyol 3. veya 4. kaptanlığa hak kazanırlar.

    Toplam 2 sene bu sertifika ile gemilerde görev yapanlar tekrar sınava girmek zorundadırlar ve bu sınav gittikçe daha da zorlaşır. Bu sınavı kazanlar uzakyol 2. kaptanlık ehliyetini almaya hak kazanır.

    Yine bu ehliyet ile 2 yıl hizmetini dolduranlar uzakyol kaptanlık sınavına girmeye hak kazanırlar.

    3. VE 4. KAPTAN: Gemi seyir planlaması,12:00-16:00/24:00-04:00 köprüüstü (geminin kumanda edildiği yer) vardiyası sorumlusudurlar. 2 kaptanı asiste ederler ve görev sorumluluk olarak tam anlamıyla 2. kaptana bağlıdırlar.Limanda gemi yükleme ve tahliye operasyonları konusunda 2. kaptana karşı sorumludurlar. Güvenlik ekipmanları ve seyir haritaları ile elektronik ekipmanların tüm kontrolleri,rota çizimleri (kaptan tarafından onanır) yine 3. kaptan sorumluluğundadır.



    2. KAPTAN : (YANİ BEN) Geminin disiplin amiridir. Kaptandan sonra gelen kişi olup baş zabittir. Yük hesaplarından tututnda personelin kılık kıyafetine kadar,geminin eminyetinden tutunda ekipman bakımlarına kadar çok geniş bir yelpazade görev ve sorumlulukları vardır.Kaptana karşı sorumludurlar.

    KAPTAN (SÜVARİBEY): O master'dır.Herşey ondan sorulur,gemiyi satar bilem.Onu kimse tutamaz.Sadece sicil limanında armatörün borusu öter,uluslarası sularda ise boru gemi kaptanınındır.

    Meslek meşakat gerektiren zor bir meslek olup aylarca aileniz ve sevdiklerinizden uzak dünyanın herhangi bir yerinde kalabilir,fırtınalarla boğuşmaktan uykusuz kalabilir yada yanlızlıktan sıkılabilirsiniz.Ayrıca ilgili sağlık koşulları her 2 senede bir raporlanmak zorundadır.

    Ancak bunları kabul eden biri için hem dünyayı gezip hem üstüne para kazanmak isteyen idealist deliler için birebirdir. Her limanda bir sevgili mümkün olup fazla azıtmamak lazım gelir.

    Maaşlara gelince (Uzakyol gemilerinde ŞU ANKİ PİYASA alt ve üst sınır):

    3. VE 4. KAPTAN---1800-2000 USD (4 veya 6 ayda 1 çift maaş)

    2. KAPTAN--- 2600-3500 USD (4 veya 6 ayda 1 çift maaş)

    KAPTAN---3500-7000 USD (4 veya 6 ayda 1 çift maaş)



    Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana



    EDIT: Bu arada yaklaşık 1,5 senedir bir lojistik firmasında görev yapıyorum yani denize çıkmıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M A R E Ş A L -- 24 Ağustos 2006; 23:08:45 >







  • birde amatör denizci sertifikası hakkında bilgi verebilirmisiniz?
    ekimde kursa kaydolmayı düşünüyorum
    ankaradahttp://www.derinmavi.com.tr/dm/index.asp burası var
    amatör denizci sertifikasını aldıktan sonra belli aralıklarla sınava yenilemek gerekiyormu yoksa araba ehliyeti gibi ömür boyu mu?
  • DENİZ ULAŞTIRMA İŞLETME MÜHENDİSLikleri
    İstanbul Teknik Üniversitesi (Uolp-Suny Maritime) (%50 Burslu) 496,080
    İstanbul Teknik Üniversitesi (İng) 463,575
    İstanbul Teknik Üniversitesi 448,670

    gerisi beni ilgilendirmiyo olucaksa en iyisi olmalı

    şu siteden bütün üniversitelere bölümlerine felan bakabilirsinizhttp://www.fdd.com.tr/common/pdf/rehber2011.pdf gerçekten çok güzel anlatmışlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HollyMoneyTree -- 23 Temmuz 2011; 14:06:39 >
  • Denizcilik eğitimi veren özel kurumlarda var. Okul kazanmaya gerek kalmadan gerekli eğitimi bu yerlerdende görebiliyosunuz. Alacağınız ehliyetin uluslararası geçerliliği oluyo. Bende yat kaptanı olmayı kafama koydum bir ara. Halada düşünüyorum ancak bu konuda kararsızım. İnternetteki bilgiler pek güncel değil ve çevredede yat kaptanı tanıdığım yok. Yani alınan eğitim hakkında bilgim var ancak çalışma şartları nasıldır bilmiyorum.

    Uzak yol kaptanlığı tercih edilecekse bazı şeylerden fedakarlık edilmeli. Örneğin çevreden ve aileden. Ancak yat kaptanlığı daha çok kıyı kaptanlığı olduğu için karayla bağlantınız daha fazladır. Benim öğrenmek istediğim, ehliyeti aldıktan ne süre sonra gemiyi bizim kontrolomüze verirler, çalışma şartları ve maaş konusu nasıldır? Bodrum gibi yat turizminin olduğu yerlerde mesela 5 ay sezon olsa, şu mavitur denilen turları düzenleyen şirketlerden birinin kaptanı olsak sadece sezon boyunca mı maaş alabiliyoruz? Sezon bittikten sonra yatışa mı geçiyoruz? Yat kaptanı olmayı düşününler için biraz kaynak;

    http://www.bildeniz.com/
    http://universitetercihleri.com/ddmain/uni/2502/0/248
    http://www.kaptan.net/yat-kaptanlari-ve-ticari-kaptanlar-arasindaki-farklar.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M A R E Ş A L

    Mailime birçok arkadaşım sorular göndermiş,kusura bakmayın müsait olamıyorum bu aralar cevap veremedim.

    Sadece uzakyol kaptanlık ve zabitlik (2. 3. 4. kaptanlık) hakkında bilgi vereceğim..

    Üniversite sınavi ile İ.T.Ü. denizcilik fakültesi,Dokuz Eylül üniv.,K.T.Ü. ve sanırım Yakın doğu üniv. (özel) Deniz ulaştırma işletme mühendisliği veya güverte bölümü mezunları okul bittikten sonra veya süresince toplamda 10 aylık gemi stajını bitirirler ve uzakyol vardiya zabitliği (3. veya 4. kaptanlık) sınavına katılmaya hak kazanırlar. Okul diploması sadece o sınava girmeye hak kazandırır ve asla uluslarası tanınan bu sertifika yerine geçemez. Sına tüm okul yıllarında ve staj sürende öğrendiğin bilgileri kapsamakta ve 7-8 ders halinde yapılmaktadır.Tamamını verebilenler uzakyol vardiya zabiti yani uzakyol 3. veya 4. kaptanlığa hak kazanırlar.

    Toplam 2 sene bu sertifika ile gemilerde görev yapanlar tekrar sınava girmek zorundadırlar ve bu sınav gittikçe daha da zorlaşır. Bu sınavı kazanlar uzakyol 2. kaptanlık ehliyetini almaya hak kazanır.

    Yine bu ehliyet ile 2 yıl hizmetini dolduranlar uzakyol kaptanlık sınavına girmeye hak kazanırlar.

    3. VE 4. KAPTAN: Gemi seyir planlaması,12:00-16:00/24:00-04:00 köprüüstü (geminin kumanda edildiği yer) vardiyası sorumlusudurlar. 2 kaptanı asiste ederler ve görev sorumluluk olarak tam anlamıyla 2. kaptana bağlıdırlar.Limanda gemi yükleme ve tahliye operasyonları konusunda 2. kaptana karşı sorumludurlar. Güvenlik ekipmanları ve seyir haritaları ile elektronik ekipmanların tüm kontrolleri,rota çizimleri (kaptan tarafından onanır) yine 3. kaptan sorumluluğundadır.



    2. KAPTAN : (YANİ BEN) Geminin disiplin amiridir. Kaptandan sonra gelen kişi olup baş zabittir. Yük hesaplarından tututnda personelin kılık kıyafetine kadar,geminin eminyetinden tutunda ekipman bakımlarına kadar çok geniş bir yelpazade görev ve sorumlulukları vardır.Kaptana karşı sorumludurlar.

    KAPTAN (SÜVARİBEY): O master'dır.Herşey ondan sorulur,gemiyi satar bilem.Onu kimse tutamaz.Sadece sicil limanında armatörün borusu öter,uluslarası sularda ise boru gemi kaptanınındır.

    Meslek meşakat gerektiren zor bir meslek olup aylarca aileniz ve sevdiklerinizden uzak dünyanın herhangi bir yerinde kalabilir,fırtınalarla boğuşmaktan uykusuz kalabilir yada yanlızlıktan sıkılabilirsiniz.Ayrıca ilgili sağlık koşulları her 2 senede bir raporlanmak zorundadır.

    Ancak bunları kabul eden biri için hem dünyayı gezip hem üstüne para kazanmak isteyen idealist deliler için birebirdir. Her limanda bir sevgili mümkün olup fazla azıtmamak lazım gelir.

    Maaşlara gelince (Uzakyol gemilerinde ŞU ANKİ PİYASA alt ve üst sınır):

    3. VE 4. KAPTAN---1800-2000 USD (4 veya 6 ayda 1 çift maaş)

    2. KAPTAN--- 2600-3500 USD (4 veya 6 ayda 1 çift maaş)

    KAPTAN---3500-7000 USD (4 veya 6 ayda 1 çift maaş)



    Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana



    EDIT: Bu arada yaklaşık 1,5 senedir bir lojistik firmasında görev yapıyorum yani denize çıkmıyorum.

    Alın size konu.

    http://forum.donanimhaber.com/m_60832169/f_//tm.htm#60832169

    Konu yanlış yerde. Silinebilir.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.