Şimdi Ara

OPEL ASTRA 1.3 CDTI almayı düşünüyorum.Artıları eksileri nelerdir? Tavsiyelerinizi bekliyorum

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
320
Cevap
3
Favori
434.257
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elimdeki golf IV üç yaşını dolduruyor. Aracımdan çok memnunum. Lakin garantisi bitti. Bir de 2008'de golf VI çıkınca ikinci el değeri iyice düşecek. Orta vadede elimden çıkarıp astra 1.3 cdti almayı düşünüyorum. Golf V ateş pahası. Bir VW hayranı olarak golf'ün 1.6 benzinli versiyonuna 40 milyar vereceğime, 37 milyara astra enjoy 1.3 dizel alırım diye düşündüm.

    1.3 CDTI motor, fiatın multijet motoruyla aynı motor. Adamlar intercooler koymuş, 1240cc olan motordan 90hp ve 200nm tork alıyorlar. Mühendislik harikası bir makine.

    Deneme sürüşü yapmadan önce Astra 1.3 cdti kullanan arkadaşların yorumlarını almak istiyorum. Performans, yakıt tüketimi (özellikle şehir içi), aracın kronik sorunları var mı, arıza potansiyeli nedir, artıları, eksileri nedir?

    Teorikte, kağıt üstünde özellikle fiyat-performans açısından piyasadaki en mantıklı seçim gibi görünen Astra enjoy 1.3 cdti pratikte nasıl? İyi bir seçim olur mu?







  • Bence iyi bir seçim olur. Ben mart ayında aldım, herkes gibi 1.3 motoru duyunca şüpheli bakıyosunuz, ama 200 Nm tork olduğunu öğrenince ve test sürüşü yapınca rahatlıyosunuz. Zaten arabama binen herkes bu 1.6 değil mi şeklinde soruyolar.Performansına şaşırıyolar.17000km deyim, herhangi bir sıkıntı yaşamadım.
    Artılar
    - 1750 devri geçtikten sonra müthiş bir torkla ivmeleniyorsunuz. Sırtınız koltuğa yapışıyo.
    - Hem dış hem de iç tasarım harika, işçilik mükemmel, kaliteyi hissediyosunuz.
    - Ses sistemi ve MP3 çalar başarılı
    - Yakıt tüketimi harika, sabit 90-100 km/h süratle gittiğinizde, 4-4,5 lt yakıyo. Şehiriçi ise 6-6,5 lt
    - İçeri fazla ses almıyor.
    - Maksimum 185 km/h yapabildim.O da bence gayet yeterli.
    - 15000 bakımını geçtiğimiz hafta yaptırdım, carbon clean de yaptırmama rağmen 330 YTL civarı ödedim. Normalde 270-280 civarı. Aslına bence fazla ama bu dizel olduğundan kaynaklanmıyor. Benzinlisi de 20 YTL daha ucuz. Yani dizelin bakımlarının pahalı olduğu iddiaları yanlış.Genelde bakımların pahalı olduğunu söylemek daha doğru.
    Eksiler
    - İlk kalkışta ağır kalıyor.Ayrıca 1750 devrin altında araba çok cansız.Ama bu çok da can sıkmıyor.
    - Eğer fazla sayıda eşya koyma gözü istiyorsanız, bu konuda astra zayıf. Geniş bir torpido gözü ve kapı cepleri var, ama başk yer yok.
    - Direksiyon tabiki hidrolik ama ben daha önce EPS'li corsa kullandığım için bu bana biraz ağır geliyo.

    Ayrıca ben cruise control taktırdım 135 ytl fark verdim.hiçbir şey değil bence verdiği konforun yanında.
    Aklıma ilk gelen bunlar. Başka sorularınız olursa elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım




  • quote:

    Orjinalden alıntı: lawyer23

    Bence iyi bir seçim olur. Ben mart ayında aldım, herkes gibi 1.3 motoru duyunca şüpheli bakıyosunuz, ama 200 Nm tork olduğunu öğrenince ve test sürüşü yapınca rahatlıyosunuz. Zaten arabama binen herkes bu 1.6 değil mi şeklinde soruyolar.Performansına şaşırıyolar.17000km deyim, herhangi bir sıkıntı yaşamadım.
    Artılar
    - 1750 devri geçtikten sonra müthiş bir torkla ivmeleniyorsunuz. Sırtınız koltuğa yapışıyo.
    - Hem dış hem de iç tasarım harika, işçilik mükemmel, kaliteyi hissediyosunuz.
    - Ses sistemi ve MP3 çalar başarılı
    - Yakıt tüketimi harika, sabit 90-100 km/h süratle gittiğinizde, 4-4,5 lt yakıyo. Şehiriçi ise 6-6,5 lt
    - İçeri fazla ses almıyor.
    - Maksimum 185 km/h yapabildim.O da bence gayet yeterli.
    - 15000 bakımını geçtiğimiz hafta yaptırdım, carbon clean de yaptırmama rağmen 330 YTL civarı ödedim. Normalde 270-280 civarı. Aslına bence fazla ama bu dizel olduğundan kaynaklanmıyor. Benzinlisi de 20 YTL daha ucuz. Yani dizelin bakımlarının pahalı olduğu iddiaları yanlış.Genelde bakımların pahalı olduğunu söylemek daha doğru.
    Eksiler
    - İlk kalkışta ağır kalıyor.Ayrıca 1750 devrin altında araba çok cansız.Ama bu çok da can sıkmıyor.
    - Eğer fazla sayıda eşya koyma gözü istiyorsanız, bu konuda astra zayıf. Geniş bir torpido gözü ve kapı cepleri var, ama başk yer yok.
    - Direksiyon tabiki hidrolik ama ben daha önce EPS'li corsa kullandığım için bu bana biraz ağır geliyo.

    Ayrıca ben cruise control taktırdım 135 ytl fark verdim.hiçbir şey değil bence verdiği konforun yanında.
    Aklıma ilk gelen bunlar. Başka sorularınız olursa elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım


    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Aklıma takılan bir kaç soru var.

    Ağır kaldığını düşündüğünüz direksiyon elektro-hidrolik mi yoksa eski yağlı sistem mi?
    Aracın virajlardaki stabilitesi ve yol tutuşundan memnunmusunuz?
    1750 devirin üstünde canlanan motor özellikle ara hızlanmalarda sollamalarda nasıl bir karakter çiziyor?

    Opel'in teknik bilgi sayfasında 1.3 cdti dizel modellerde 6 vitesli şanzıman kullanıldığı belirtiliyor. Zaten devir aralığı düşük olan dizel bir arabada 6 vitesi yönetmek zorluk çıkarıyormu?
    Vites geçişleri rahatmı?
    Özellikle bozuk yollarda aracın süspansiyon sistemi konforlu bir gidiş sağlıyormu?

    Yapacağım kısa bir test sürüşünün vereceği fikir elbette önemli ancak aracı kullananların değerlendirmeleri eminim ki benim için daha faydalı olacaktır. Tekrar teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi special123456 -- 15 Ağustos 2006; 13:37:43 >




  • Direksiyon elektro-hidrolik diye aldık ama bazı araçlarda kullanılan ikinci bir pompa kullanılmadığı için ağır olduğunu düşünüyorum. Bununla birlikte tabiki sonuçta hidrolik ve çok sıkıntı yaratmıyor.Ben uzun yıllar corsa kullandığım için belki de zor geldi, ama şimdi alıştım ve sıkıntı duymuyorum.
    Viraj stabilitesi ve yol tutuşundan çok memnunum, şeridinizi taşmanız gerekmiyor,ayrıca güven hissi veriyor, çizgisini koruyor, tabiri caizse yerini sağlam basıyor, zaten spor paketli alırsanız aliminyum alaşım jant ve 205/55 R 16 lastik de kullanacağınızdan, bunun da ekstra katkısı oluyor.
    Motor canlandığında, ara hızlanma ve sollanmalarda çok iyi, 1750-3000 devir arası mükemmel bir ivme kazanıyyor.Canınızı sıkmayacaktır.
    Vites geçişleri çok rahat, vites kolu kısa ve dizaynı da çok hoş.
    6. vitesi 110'un altındayken kullanamıyosunuz. Ancak 110'u geçtiğinizde motorun düzenli çalıştığını ve 2000 deviri ancak aştığını görüyorsunuz.Dizel bir araç olduğundan, yüksek hızlarda yüksek devirin motorun ömrünü azaltacağı düşünülürek 6. vites konumuş diye tahmin ediyorum. Ayrıca yüksek hızda büyük bir sessizlik kaynağı. Mesela 140'la giitiğinizde devir saati 2500ü gösteriyo, süper bi sessizlik.
    Süspansiyonu biraz sert, ama konforlu sürüş için yeterli. Bence bu kadar sertlik de yol tutuş için gerekli.Bu dengeyi çok iyi sağladıklarını düşünüyorum.
    Bir eksi not ilave edeyim, klima çalışırken 1750 devrin altındaki cansızlık daha da artıyo. 1750'yi geçince sıkıntı yok ama, öncesinde gerçekten sinirlendirebilir.Bunun çaresi de 1'den 2'ye atarken biraz arabayı bağırtmak(3500 devir)
    Artı olarak da euro-ncap çarpışma testinde 5 yıldız almış ve kompakt sınıfta birinci olmuş.




  • Astradaki o motor ile ilgili tek bir şey söyleyebilirim...O kasaya göre kesinlikle yetersiz...Beklenen performansı vermiyor..Araba rampalarda kalkarken zorlanıyor...Kısa vadede baskı balata sorunu ortaya çıkıyor..Malzeme kalitesi güzel ama bir süre sonra araçta tıkırtılar başlıyor...Para verip alır mıyım ? Almam...
  • Dizelin performansını bilemem benimki benzinli fakat araçta bozuk yollarda bile kesinlikle tıkırtı yok. Zaten yukarıdaki arkadaşın da belirttiği gibi malzeme kalitesi olarak sınıfının en iyilerinden.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cozger -- 15 Ağustos 2006; 21:40:52 >
  • Bence beş para verilecek bi araba değil.Benim favorim Grande Punto.Aslında kullanılan motor aynı ama corsa eski nesil bir araba artık almaya kesinlikle deymez.Clio III te plase.
  • Corsa ?
  • @lawyer23
    arkadasım bende 2005 model opel corsa 1.3 cdti var.buna da cruise control takılabiliyor mu?
    daha dogrusu muhakkak takılır ancak servis bunu onaylıyor mu ?sonradan başımız ağrımasın...
  • öncelikle uğurel arkadaşım, corsaya takılıp takılamayacağını bilmiyorum.benim önceki arabam da corsa 2001 1.4'tü. ancak bununla ilgili bişi duymamıştım. bence yetkili bayiye bi sormalısın.
    ademy'ye gelince, arkadaşım grande punto ile astra aynı sınıfın arabası değil. dolayısıyla bu ikisini kıyaslamak elma ile armut hikayesi gibi.
    ayrıca grande punto da kullanmış bulundum. sınıfında birçok konuda başarılı ama yeni astradan sonra içine oturunca hiç hoşuma gitmedi.tamam önü maserati de, arkası eski puntolardan bile çirkin bence. hala şahindeki göstergeleri kullanıyorlar, kullanılan malzeme kaliteli değil, hele deri direksiyon simidinden sonra grande puntonunki çok sönük kaldı.ayrıca daha önce corsa kullanmış olsam da o sınıfta, halen yeni kasası çok hoşuma gitmese de polo her zaman bence bir adım önde.
  • okuduğum kadarıyla dizel astra'sı olmayıp + kullanmayanlar forumda sallayıp duruyor!!
  • ayrıca lawyer23 arkadaım ben de 15000 bakımı yaptırdım benim arabada 6 aylık 19500'de carbon clean hariç 190 ytl tuttu normali sana fazla söylemişler
  • ben tek kelimeyle hayran kaldım 1.3 dizelin performansına.uzun yolda yol tutusu rahatlığı koltukları vs cok iyi.bu alınacak bi araba değilse merc ve bmw satsınlar başka araba satmasınlar bu ulkede.g. punto ile astra yı kıyaslamak da ilginç, çünkü gp takır tukur sesler çıkaran marka prestiji olmayan,kapısını 1 seferde tam olarak kapatmanın zor olduğu sırf estetik duruşu olan bi arac.kaldırımın kenarında güzel duruyodur eminim ama 60 la giderken tıkırtı yapan araba 160 da kullanımı işkence haline getirirki astra da bu olay heyecan verir.
  • 190 YTL mi? Hangi servis bu, ben mersin gedizlerde yaptırdım. normalde 280 olduğunu söylemişlerdi. Bu kadar fark çok fazla ve çok ayıp. Çok sinirlendim
  • opel satra çok güzel ve çok iyi araba özellikle görüntü olarak ancak bece motoru kasaya göre küçük kalıo. bu farkı yüksek devirlerde kapatmak mümkün. genelde fiyatına göre konforlu güvenli bi araba. performans olarak puntodan daha iyi clio80 bg kadar yok. ayrıca burdan opel servislerine seslenmek istiom allah sizi sizin elinize düşürsün!
  • kasa küçük kalıyo sözüne katılmıyorum. bu bir şehir efsanesi. Ayrıca bendeki astra ile önceki arabam corsa arsında sadece 100 kglık bir fark var. Eğer test sürüşü yaparsan daha iyi anlayabilirsin.Ayrıca benim araç dizel olduğu için yüksek devirlerin bir anlamı olmuyo ama, 2000-3000 devir arasında süper.
    Ama opel servisleri konusunda yürekten katılıyorum. Zaten türkiyede opelden başka hiçbir markanın bu kadar çok özel servisi olmaması da bunu kanıtlıyor.
  • Arkadaşlar ben de haziran 2006'da 1.3 cdti astra aldım ve gerçekten de lawyer23 aradaşımızın dediklerinin hepsi doğru. Araçta ilk zamanlar 1. viteste kalkış yaparken ne kadar ağır bir araba diyorsun ama ardından araba bir fırlıyor ki böyle küçük motorlu bir dizel araçtan bunu beklemek imkansız. Aracı devirinde kullandığınız sürece hiç bir zorluk çekmezsiniz. Zaten dizel araçlarda da önemli olan devir. Ayrıca daha da merak ediyorsanız şu sitedeki test sonuçlarına bakmanızı tavsiye ederim.

    http://arabam.milliyet.com.tr/testarsiv3.asp?page=6&rowid=573&yil=2005/07


    Bir de lawyer23 arkadaşıma sakıncası yoksa birkaç sorum olacak. Birincisi servisten bana aracın bakım aralığının her 7500km'de bir olduğunu söylediler. Fakat kitapçığında 15000km'de bir yazıyor. Hangisi doğru şimdi. Bir de carbon clean hikayesi nedir? Gerçekten buna gerek var mı?




  • rafet arkadaşım, bana 15.000 dedikleri gibi ön camda kimin yapıştırdığını bilmediğim, ama opel türkiye tarafından yapıştırıldığını düşündüğüm etikette de bakımların 15.000'de bir olduğu yazılı. Ayrıca 15.000'e kadar bir sıkıntı da olmadı.
    Bana daha önceki aracımı götürdüğüm özel opel servisindeki ustam da15.000 olduğunu, ama yeni araç olduğundan yağ eksiltebileceğini, o yüzden 1000 kmde bir yağına bakmam gerektiğini söylemişti.

    Carbon Clean, enjektör temizliği. Motorun ömrü ve yakıt tasarrufu açısından olumlu katkıları var. İlk 15.000'de gerek yok aslında ben pimpirikliğimden yaptırdım. Ama 30.000 bakımlarında yaptırmakta fayda var. Ayrıca detaylı bilgi forumda mevcut yanılmıyorsam.
  • lawyer23
    ankara opan'da yaptırdım dediğim gibi 190 ytl tuttu.

    bana da 15000'de bir gel dediler ben de öyle yapıyorum maşallah tıkır tıkır gidiyor araba
  • quote:

    Orjinalden alıntı: proliferatif

    lawyer23
    ankara opan'da yaptırdım dediğim gibi 190 ytl tuttu.

    bana da 15000'de bir gel dediler ben de öyle yapıyorum maşallah tıkır tıkır gidiyor araba

    maşallah bizimki de gidiyo da, bu fiyat farkına çok kafam takıldı. merkeze mail atcam, teşekkür ederim
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.