Selam aleyküm arkadaşlar. Aracım 2011 albea 1.3 multijet 61.000 km de. Araçta giderken gaza yüklendiğim zaman aynadan siyah duman attığını farkettim. Yani o duman kamyondan çıkar gibi bir duman değil. Siyah siyah atıyor yüklendiğim zaman. Bu durum normal midir? Araca opetten başka yerden yakıt alınmamıştır. Bazı arkadaşlar dizellerin atması gayet normal diyor. Motorda problem var yakıt tam yanmıyor diyen oldu,Enjektörler bitmiş diyen oldu. Bir kişi de Enjektör temizleyici koydur depoya dedi marka olarak da würth den şaşma deponu doldur o enjektör temizleyiciyi depoya boşalt yada deponu yarım yap yarısını boşalt bir kaç kez bunu yap siyah dumandan eser kalmaz sonra ta Shell in GTR diye mazotu var o mazot zaten kendinden katkı maddeli o mazottan şaşma dedi. Ama bende daha önce Hyundaı Matrıx 1.5 CRDI 45.000 km aracım vardı o araca nere denk gelirse oradan mazot alırdım.Daha doğrusu ucuz mazot almaya çalışırdım. Ama onda kesinlikle duman atma problemi yoktu. Hatta vites boştayken kapıyı açıp arkaya bakardım en ufak bile duman söz konusu olmazdı. Ama aynı işlemi Albea da yapınca kömür gibi olmasa da duman atıyor. Bende yine durumu sizlerin görüşüne sunayım dedim arkadaşlar.
her motor farklı tepkiler verebilir kardeş.senin dikkat etmen gereken şey gaza belli bir devirde basılı tuttuğun zaman kara duman devam ediyor mu o önemli.o zaman enjektörler yakıtı tam yakmıyor demektir.ama basıp bırakmada 10 dizel arabanın 8 i atar kara duman bu normaldir
her motor farklı tepkiler verebilir kardeş.senin dikkat etmen gereken şey gaza belli bir devirde basılı tuttuğun zaman kara duman devam ediyor mu o önemli.o zaman enjektörler yakıtı tam yakmıyor demektir.ama basıp bırakmada 10 dizel arabanın 8 i atar kara duman bu normaldir
Alıntıları Göster
mavi duman yağ yakması, siyah duman ise turbo veya enjektörler diye biliyorum. Dizellerde siyah duman atma problemi yakıtın tam yanmadığı zamanlarda meydana gelir.
Rakipsiz Fırtına
kullanıcısına yanıt
Basılı tutup sabit denemeyi hiç denemedim kardeşim doğrusu ama yarın bunu da deniyeceğim. Ben dediğiniz gibi tam basıp çektim yani sabit tutmadım ayağımı gaz da. Peki katkı maddeleri hakkında bir fikriniz varmı acaba :)
quote:
Orijinalden alıntı: buraknu
Basılı tutup sabit denemeyi hiç denemedim kardeşim doğrusu ama yarın bunu da deniyeceğim. Ben dediğiniz gibi tam basıp çektim yani sabit tutmadım ayağımı gaz da. Peki katkı maddeleri hakkında bir fikriniz varmı acaba :)
yarım depo ya da %70 dolu depoya bir kutu würth common rail katkısı kullan faydasını görürsün.ancak ben sana daha ziyade carbon clean önerebilirim.çünkü aracının km si düşük sayılır.kalıcı kurumlar oluşmadan carbon clean yaptırırsan araban çok rahatlar.bir bosch dizel servise bu konuda bir danış derim.carbon clean yüksek km lerde öenrilmeyen ama yeni araçlarda her 40000 km de bir yapılması yararlı olan bir uygulamadır.
Dj_GençkanD
kullanıcısına yanıt
Sadece gaza yüklendiğimde oluyor. Ama turbo da problem yok bence gaza yüklendiğimde araba kendinden geçiyor. Ama enjektördense bilemem artık kardeşim. Diğer arkadaşlarda da aynı problem var mı acaba eğer yoksa wrth ü biraz araştırma yoluna gidecem
Rakipsiz Fırtına
kullanıcısına yanıt
Bu carbon clean nasıl bir şey kardeşim o da bir katkı maddesi mi ? yada nasıl uygulanıyor araca ilk defa duydum
quote:
Orijinalden alıntı: buraknu
Bu carbon clean nasıl bir şey kardeşim o da bir katkı maddesi mi ? yada nasıl uygulanıyor araca ilk defa duydum
carbon clean başta yakıt yolları olmak üzere silindir üst kapağındaki,subaplardaki ve silindirlerdeki yakıttan kaynaklanan kurumları tortuları temizlemek için yapılan bir uygulamadır.Güçlü bir katkı maddesi ile motora uygulanır.aracınızın yakıt hortumu servisteki yakıt deposuna bağlanır ve oradaki carbon clean katkılı yakıt ile aracınız yaklaşık 1 saat rölantide çalıştırılır.tahminen 100tl civarında bir işlem.yerine ve iline göre değişir tabi.
Rakipsiz Fırtına
kullanıcısına yanıt
Hmm teşekkür ederim bu bilgi için. O nu da araştırayım bakim. Güzel bir işlem anlatttığınız kadarıyla.
quote:
Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına
her motor farklı tepkiler verebilir kardeş.senin dikkat etmen gereken şey gaza belli bir devirde basılı tuttuğun zaman kara duman devam ediyor mu o önemli.o zaman enjektörler yakıtı tam yakmıyor demektir.ama basıp bırakmada 10 dizel arabanın 8 i atar kara duman bu normaldir
Benimde dikkatimi çekti yolda gördüğüm çoğu diesel araç kara duman atıyorlar.Hükümet havayı fazla kirletiyorlar diye diesel araçlara vergi bindirmeyi düşünüyordu,arkadan o dumanı soluyunca hak verdim
Katalizor takili mi aracta?
quote:
Orijinalden alıntı: buraknu
Sadece gaza yüklendiğimde oluyor. Ama turbo da problem yok bence gaza yüklendiğimde araba kendinden geçiyor. Ama enjektördense bilemem artık kardeşim. Diğer arkadaşlarda da aynı problem var mı acaba eğer yoksa wrth ü biraz araştırma yoluna gidecem
Gaza yuklendiğinizde birkaç saniye sonra kesiliyorsa bu normaldir. Turbo hava basıncını tam ayarlayamıyor birkaç saniye ve zengin karışım oluşuyor.
quote:
Orijinalden alıntı: SevketXR
quote:
Orijinalden alıntı: buraknu
Sadece gaza yüklendiğimde oluyor. Ama turbo da problem yok bence gaza yüklendiğimde araba kendinden geçiyor. Ama enjektördense bilemem artık kardeşim. Diğer arkadaşlarda da aynı problem var mı acaba eğer yoksa wrth ü biraz araştırma yoluna gidecem
Gaza yuklendiğinizde birkaç saniye sonra kesiliyorsa bu normaldir. Turbo hava basıncını tam ayarlayamıyor birkaç saniye ve zengin karışım oluşuyor.
Alıntıları Göster
kışın hele gayet normal... kalitesiz yakıttan dolayı enjektörlerinden birinde yada ikisnde yada hepsinde fazladan püskürtme yapması nedeniyle (kurum nedeni)... yada motora giren hava akışının tam olmaması sebebi ile mesela turbodaki kurum gibi... nedenle olabilir...
dizel öyle lanet ki motorda kurum yapıyor... sana tek tavsiyem sakın enjektör temizleyici kullanma... bırak kurum kalsın... cunku kalitesiz yakıt hem kurum yapıyor hemde enjektör memelerine zarar veriyor... katkı kullandıgındada kurum temizlenirken aşının enjektor memeleride genişliyor... bu seferde püskürtme düzensizleşiyor...
böyle kullan bence... bi sıkıntı olmaz...
quote:
Orijinalden alıntı: sissil
kışın hele gayet normal... kalitesiz yakıttan dolayı enjektörlerinden birinde yada ikisnde yada hepsinde fazladan püskürtme yapması nedeniyle (kurum nedeni)... yada motora giren hava akışının tam olmaması sebebi ile mesela turbodaki kurum gibi... nedenle olabilir...
dizel öyle lanet ki motorda kurum yapıyor... sana tek tavsiyem sakın enjektör temizleyici kullanma... bırak kurum kalsın... cunku kalitesiz yakıt hem kurum yapıyor hemde enjektör memelerine zarar veriyor... katkı kullandıgındada kurum temizlenirken aşının enjektor memeleride genişliyor... bu seferde püskürtme düzensizleşiyor...
böyle kullan bence... bi sıkıntı olmaz...
Alıntıları Göster
Gayet normal bir durum, sürekli duman atmıyorsa sorun yok... mercedes dizelde atıyor o dumanı...
quote:
Orijinalden alıntı: SevketXR
quote:
Orijinalden alıntı: buraknu
Sadece gaza yüklendiğimde oluyor. Ama turbo da problem yok bence gaza yüklendiğimde araba kendinden geçiyor. Ama enjektördense bilemem artık kardeşim. Diğer arkadaşlarda da aynı problem var mı acaba eğer yoksa wrth ü biraz araştırma yoluna gidecem
Gaza yuklendiğinizde birkaç saniye sonra kesiliyorsa bu normaldir. Turbo hava basıncını tam ayarlayamıyor birkaç saniye ve zengin karışım oluşuyor.
Alıntıları Göster
Ortalıkta dizel araç kullanımı ile ilgili 2 tane söylem var.
1- Dizeli 2000 deviri pek geçmeden kullanacaksın az yaksın diye 2- Dizeli devirli kullanacaksın bağırtacaksın motor ömrü uzun olsun diye.
Aslında ikisi de doğru. Lakin ekonomi yapacam diye sürekli 1500 devirde kullanırsanız arabayı zamanla yukarda arkadaşların bahsettiği kapak silindir ve subaplar kurum bağlayabilir. Siz 3500 devir ve sonrasına çıktığınız zaman kurum bağlayan yerler bir şekilde (teknik detayının izahını yazmıyorum) çözülüp bi kısmı yanarak bi kısmı yanmayarak dışarı atılıyor bu da egzozdaki dumanın sebebi olabilir.
Hem fazla kurum bağlamasın hem de az yaksın diyorsanız sabit seyir halinde 2000 devirde gidip, önünüzün açık olduğu ve trafiğin müsait olduğu ara hızlanmalarda 3-4 bin devir aralığına çıkarak biriken kurumu atarbilirsiniz.
Basılmayan arabanın motoru sağır kalır söylemi de buna dayanmaktadır. Siz arabaya hiç devir çevirtmezseniz sürekli biriken kurum motor verimini düşürmeye başlar.
7he mcRp
kullanıcısına yanıt
o nu bilmiyorum kardeşm ya
flyer_mig
kullanıcısına yanıt
yani bende görürorum hatta geçenlerde yeni bir mercedes ışıklardaydı yeşil yandı yüklendi gaza fırladı gitti en önde o bile baya duman attı yüklenince ama ben takıntılı olunca dikkatimi çekti.
sissilS
kullanıcısına yanıt
Bende öyle düşünüyorum ama enjektör bitik.motor bitik gibi fikirlerle karşılaşınca insan korkuyor doğal olarak. 60.000 de arabanın motoru nasıl biter enjektör nasıl biter opetten başka yakıt alınmamış araca diyorum adam o belli olmaz diyor :)
ilteris_
kullanıcısına yanıt
Senin söylediğin de mantıklı geldi kardeşim fakat dışarda millet saçma sapan şeyler söylüyor ustama gidiyorum adam kahkaha atıyor olurmu öyle şey diye. Senin dediğinin tam tersini diyen bile oldu arabaya fazla yüklenirsen turbolu araç olduğundan yakıtı tam yakamaz içinde kurum yapar diyen de oldu :) Ama biliyorum ki dizel devirli kullanılır. Şimdi ben arabayı biraz daha devirli kullansam normale göre yani normalde 2.500 de flan vites atıyorum bu 2500 vites devrini 3000 yada 3200 devirde atsam zamanla bu kurum kaybolur mu dersin ?