Şimdi Ara

DARBELİ, BOYALI, DEĞİŞEN PARÇALI ARABA NASIL ANLAŞILIR. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
6
Favori
136.196
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • konuyu okuyamadım ancak,

    "boyanın kalın olupta fabrika sınırında boya orjinal" durumuna ne diyorsunuz?

    arabayı alırken önce satış temsilcisine sordum boya hasar filan yok demi diye -ki biliyor çok kılım sonradanda başını ağrıtırım bişey çıkarsa- yok dedi yani en azından onun bildiği bişey yokmuş :)

    sonrasında galerinin 2.elden sorumlu çalışanına söyledim abi şu arabayı alıyorum boyasına bakarmısın diye oda sağ ön çamurluktan başladı dolaştı kaputa gelince bi aç bakalım dedi tamam orjinal dedi sonra sordum tekrar abi sıkıntı olmasın dedim oda yok fabrika sınırları içersinde zaten dedi, benim aklımda kaldı biraz ama aldım yinede şimdi konusu açılmışken sorayım dedim :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: S@N@Ne!!!

    Eger isinin ehli bir usta arabanin tum boyasini temizleyip macun atmadan tum olarak firin boya atarsa anlamak cok zor. Ama parca parca boya atilirsa (parca degisimi gibi) anlamak daha kolay oluyor. Birde aracin modeli dusuk ise boyasi yipranmis olur. Yeni atacaginiz boya ile arasinda yipranmadan dolayi fark olusacaktir. Birde aracin tampon, kaput kenarlari, bagaj kapagi kenarlari gibi yerlere bakarsaniz, parca deisiminde o bolgelerde duzen tutmuyor genelde. Ama tecrube gerektirir bu isler

    Kesinlikle iyi ustada biter . 2 yıl önce serviste çalıştım ustalar 20-30 yaş arasında kazalı arabayı toplayıp komple değil lokal boya ile çekiçlenmiş aracı 40 yaşındaki 25 yıllık kaporta ustası geldi aldı arabayı anlamadı çok incelik öğrendim ama anlatılmaz göz lazım . Şahsen millet bana hayretle bakar derim şura boyamış değişmiş çok ufak ayrıntılar oluyor.




  • ben arabalardan çok anlamıyorum yukarıdaki farklı örneklerde herkes bilgilerini paylaşmış

    pedallar yeni vites topuzu ve direksiyon yeni ve torpido pütürlü değilse gibi

    bu parçaları yenilemek çok pahalı bir şeymi sormak isterim...

    km olayı keza yine öyle düzenli sevis bakımı aralarda renta car a bile araç kiralayabilirsiniz mideniz kaldırıyorsa legal.

    koltuk kılıfları ne günler için

    değişme ve boya durumu kaza yaptınız parçaları cebinizden değiştirdiniz sadece boyalı olduğu gözükebilir

    şansınız varsa değişim anlaşılır veya anlaşılamaz sorgulatma vs iptal.

    sonuç dürüst sahibinden araba sahipleri bulmak çok önemli.

    nick ismimdeki araç 2009 model ve kapalı garaj aracı

    bayramdan önce aldığım çizikler ve darbelerden dolayı sağ çamurluk ve kapı değişecek ve sağ aynam çizikler ve deforme olan kısımlar aslında tam kaportacı işi
    ben kaskoya verdim orjinal olsun diye 2 parça değişenli bir araç olacak kısmetse bunu satmak istediğim insana büyük bir medeni cesaret içinde alnım açık söylemek isterim ki
    alan insanın bana hakkı geçmesin ve neyi aldığını bilsin
    sanırım herkes böyle düşünürse yukarıdaki yazılanların hiçbirine gerek kalmayacak yanılıyormuyum.




  • bence abi hiç boyatma arabanin değerini düşürme satma ya kakinca burası niye boyali diye bahane uyduruyo o yüzden ben tvsiye etmem genede sen bilirsin sayğilar....
  • hort ama konu güzel,
    milletin tanıdık olarak yanında getirdiği ustalar var ya tek bakışta boyayı anlayan, motoru dinlediğinde sorun yok diyen, vites geçişlerindeki sesten aşınmış senkromeçi anlayan filan. işte bu tanıdık sahiplerine hep gıpta ile bakıyorum
  • mesajım bulunsun yararlı konu, gerçi forum ustalara gösterdikten sonra pert olduğu anlaşılan arabalarla dolu biz ne anlarız ya neyse..
  • arkadaşlar bugun 2009 jetta baktık, arabada sağ arkada ve kapıda boya var olarak ekspertsiz yapıldı.
    fakat kaputta boya kalınlığı 110-170 mikron arası gezdi, ama boya yok gözüküyor,
    yetkili servislere ve boyacılara danıştık net bir cevap alamadık,
    sadece aldığımız yer focus ve jettalarda kaput ve bagaj için böyle sıkıntının fabrikasyon olduğunu belirttiler.

    sizce nedir ? ne değildir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi h_selvi2000 -- 3 Nisan 2013; 13:57:46 >
  • alysentr kullanıcısına yanıt
    kardeş bn kırıkkalede yaşıyorum onunda hilesini buldular boyayı ince atıyolar @alysentr
  • arkadaşlar bu paranoya o kadar aldı başını gitti ki insan aracına bir şey yaptırmaya korkuyor. Peugeot 308 comfort aracıma, premium lardaki ön panjuru taktırmak istiyorum.Ancak takılırken ön tampon sökülüp takılması gerekiyor.Acaba tamponun sökülüp tekrar aynı şekilde takılması durumunda yarın bir gün satarken tamponun somunlarına vidalarına bakan birisi bu parça değişmiş damgası vurabilir mi ? Belki aptalca bir soru olabilir ama gerçekten merak ediyorum parçayı söküp takmak arabanın orjinalliğine zarar verir mi?Anlayan biri yardımcı olsun cahilim bu konularda kusuruma bakmayın..
  • qntrl Q kullanıcısına yanıt
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-sahibinden-orjinal-masrafsiz-uno-muayene-yeni-lpg-isli-130559995/detay

    fiyat motor vs nasıldır yardımcı oluırsanız sevinirim
  • hocam bence yapılması gereken tek şey çok iyi tanıyıp bildiğin ve de güvendiğin birinin arabasını satın almak.
    hoş onada kazalı arabayı itelemiş olabilirler. bu iş şans demek ki... :)
  • cezmi33 C kullanıcısına yanıt
    sizin işin ehli ustanıza istediğiniz gibi mikron tutturun Ankara da NOKTA autocheck computest firmasına yollayın normal müşteri gibi bilmezse getirdiğin aracın boyalı olduğunu o aracın bedelini sana ödül olarak vermezsem insan değilim... expertiz uzmanı 20 yıllık boyacı mekanikcisi 25 yıllık yetkili serviste usta başı olarak çalışmış elektronikcisi ona keza... bahse şahit oldum ondan emin yazdım :)hatta değiştirin parçayı adamlar cin olmuş konusunda...
  • S@N@Ne!!! kullanıcısına yanıt
    elcometer den başkasını tanımam bmw fabrikası kullanıyor... toyota vb...
  • Bi dönem kaportacıda çalışmıştım (Lise Zamanlarında)

    Usta hep derdi.Diğer ustalar boya yaparken yüzey portakal kabuğu gibi kalıyor ama orjinali pürüzsüz oluyor.Boyayı en rahat burdan anlarsın ama benim yaptığım boya pürüzsüz oluyor.Çok az usta bunu düzeltebiliyor.

    Benim gördüğüm.iç kısımlara bakın vida yerlerine bakın.Çamurluk falansa çamurluk sinyalini söküp içeri doğru ışık tutun bakın boya kaçmışmı diye.Köşelere bakın.Gözünüzü yüzey hizasına getirip nizami inceleyin anlarsınız. Ama tondanda falan ele veriyor kendini.
  • Kapi-kaput mentese, camurluk-far-tampon civatalari ile, kapi-bagaj fitilleri altlari, birlesim noktalari,yan koruma citalarinin yakindan incelenmesi(bazi ustalar sokmeden bant cekip boya atar kaportaya), hatta gerekirse lastiklerin camurluk kenarlariyla olan milimetrik mesafeleri ele verir araci.. mutlaka lifte kaldirip bakmak gerekir;bazi aracin motor bolmesi cok dar veya muhafazali olur ki bu da sase direklerini gormemizi engeller, ayni sekilde tampon icleri de incelenmeli alttan; ilk darbeyi buralardaki kusaklar ve direkler alir..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende şimdi bi araç var aracımda 1,5 parça boya var.
    Ama kaputun civatalarla oynanmış bazıları kaput orjinal sökülüp takılma var diyor,
    bazıları kaput orjinaliyle değişmiş diyor,
    bazı ustalarda çıkma aynı renkte kaput takılmış diyor...

    Sorun şu kaputta boya yok bunu bütün ustalar söylüyor kaput orjinalle değişse boya atılır mı yoksa orjinal boyalı mı gelir zaten çıkma kaputsa ustalarda buna bişey diyemiyor değişmiş ama orjinal diyor adamda tereddütte kalıyor değişmiş ama orjinalmiş deyip kafası karışıyor.
    Araçta kaza da yok panel şaseler herşey sapa sağlam ben şu an satmaya çalışıyorum ve benim bile kafam karışık.

    Uzun lafın kısası ustalar civatada izi görünce değişmiş deyip geçiyor haberiniz olsun.
  • wertgzl W kullanıcısına yanıt
    Cevap içinde, orijinalliğine zarar verir mi evet... Şahsen ben aracın orasıyla burasıyla oynayan adamdan araç almam bu kadar net...
  • Arkadaşlar geçenlerde aracıma arkadan bi bayan vurdu. Tamponda küçük bir kırılma oldu. Ben tamir ettirip komple boyattırdım.

    Yapılan boyanın fırınlanıp fırınlanmadıgını nasıl anlarım. Boyanan yere parmagımla bastırıp çektiğim zaman boya şekil almakta bende kıllandım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomobil dünyasında boyalı, değişmiş v.s. derken otomobiller hayatımızın en önemli kısmında gibi duruyor bu sebeple de yanlış bir şey olsun istemiyoruz.
    Oto pazarlarına gittiğimizde eline makine alan arabadan anlıyormuş gibi havalarla hareket ediyor arkadaşların bahsettiği gibi boya ölçüm makinesi bir yere kadar yardımcı olur. mesela marşpiyel de işlem varsa makine ile burada boya var mı göremezsin çünkü oraya makine tutamazsınız veya motor bölümüne de kimse makine tutmaz. yada değişen bir parça varsa değiştiğini anlamıyorsanız makine ile boyasız der geçersiniz ama aslında parça orjinali yada çıkmasıyla değişmiş. bu yüzden makinesi olanlara ne kadar güvenebilirsiniz? usta var usta var diyorlar ya bende öyle diyorum. makine ile bir yere kadar ama usta ve makine birlikte olursa o zaman çözüm olur. ama sadece kaportaya bakarak otomobil alınmaz. motor var şanzıman var, yürüyen aksam var.
    otomobil ustalarının bile gözden kaçırabilecekleri şeyler olabiliyor bu yüzden çok iyi araştırma yapmalısınız. hele birde filo çıkması araçlara denk gelirseniz vay halinize. km'si düşürülmüş tüm geçmişi gizlenmiş bir araç denk gelebilir. 1 yaşında araba 100 bin km yapıyor bazen 200 bin km yapmış arabalarda olabiliyor ama km düşürerek 20-30 bin km de gibi satıyorlar bunları nasıl anlayacaksınız makine ile? şu videodaki usta makine ile ustalık olmaz diye anlatıyor izleyin ne demek istediğimi anlayacaksınız. selamlar.
    https://www.youtube.com/watch?v=06dcpUVzhs4




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.