DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
tofaş kartal araba neden cok yakar?
Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir Kullanıcı
180
Cevap
1
Favori
115.860
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Modellere Özel Forumlar >> Tofaş >> tofaş kartal araba neden cok yakar?
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 3 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Teğmen
      181 Mesaj
      31 Temmuz 2006 20:44:36
      tofaş kartal marka arabam var neden cok yaktıgını bilen varsa lütfen yardımcı olsun!!!


      _____________________________

      honda
    • Binbaşı
      1924 Mesaj
      31 Temmuz 2006 22:50:07
      Karbüratör
      20 yıllık teknoloji


      _____________________________

    • Teğmen
      181 Mesaj
      03 Ağustos 2006 09:28:17
      nasıl yani karbüratörden mi?



      _____________________________

      honda
    • Binbaşı
      1826 Mesaj
      04 Ağustos 2006 07:34:32
      karbüratörlü arkadaşın dediği gibi, kasası sedana göre ağırdır, LPG yoksa bence taktır taktırmıyorsan sat derim.


      _____________________________

      LG G4-------- 1.5 CLİO III DYNAMİQUE
    • Yüzbaşı
      397 Mesaj
      04 Ağustos 2006 10:53:33
      1. çok eski bir motor teknolojisi
      2. karbüratörlü olması
      3. kasasının ağır olması
      4. arkadan çekişli olması
      5. üretilirken kesinlikle yakıt sarfiyanının düşünülmemesi

      zaten kimse az yakar felan dememiştir o araba için. çok şaşırmanı anlayamadım. bilerek almışsındır. alanlar zaten lpg taktırmak için alıyor. başka türlü binilmez ki o arabaya.


      _____________________________

      SEAT LEON 1.2 DSG STYLE FULL LED 17" 2014 BEYAZ
    • Çavuş
      78 Mesaj
      04 Ağustos 2006 11:05:04
      Ortalama ne yakıyorsunuz kuş serisi karbüratörlü 1,6 arabalar ile merak ettim şimdi...


      _____________________________

    • Yarbay
      3411 Mesaj
      04 Ağustos 2006 11:22:54
      Arkadaşım araban kaç model ?


      _____________________________

    • Er
      7 Mesaj
      06 Ağustos 2006 00:53:49
      kaç lira yakıyor lpg de 2000 kartalım var lpg li injeksiyonlu yeni aldım tam bilmiyorum


      _____________________________

    • Binbaşı
      1863 Mesaj
      06 Ağustos 2006 17:41:58

      quote:

      Orjinalden alıntı: cagduygu

      1. çok eski bir motor teknolojisi
      2. karbüratörlü olması
      3. kasasının ağır olması
      4. arkadan çekişli olması
      5. üretilirken kesinlikle yakıt sarfiyanının düşünülmemesi

      zaten kimse az yakar felan dememiştir o araba için. çok şaşırmanı anlayamadım. bilerek almışsındır. alanlar zaten lpg taktırmak için alıyor. başka türlü binilmez ki o arabaya.

      6.Kartal yük taşımak için üretilmiştir lastik çapı daha büyüktür daha önemlisi som dişli mahfil oranı küçültüldüğü için az yol kateder yani fazla yakıt harcar


      _____________________________

    • Teğmen
      181 Mesaj
      07 Ağustos 2006 09:18:33
      2001 model kartal slx.enjeksiyonlu.


      _____________________________

      honda
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      07 Ağustos 2006 13:18:30
      1. çok eski bir motor teknolojisi
      2. karbüratörlü olması
      3. kasasının ağır olması
      4. arkadan çekişli olması
      5. üretilirken kesinlikle yakıt sarfiyanının düşünülmemesi
      zaten kimse az yakar felan dememiştir o araba için. çok şaşırmanı anlayamadım. bilerek almışsındır. alanlar zaten lpg taktırmak için alıyor. başka türlü binilmez ki o arabaya


      _____________________________

    • Binbaşı
      1724 Mesaj
      07 Ağustos 2006 13:23:40
      Bi araba arkadan çekiş olmaz , itiş olur bu arabalarda arkadan itiş olduğu için çok yakar.


      _____________________________

      2012 Kia Pro_Cee'd ConceptSR
    • Teğmen
      181 Mesaj
      07 Ağustos 2006 16:18:06
      dogru ham agırlık 1100 kg yazıyo


      _____________________________

      honda
    • Yüzbaşı
      624 Mesaj
      08 Ağustos 2006 13:12:18
      süper technology o arabalar !!


      _____________________________


      HERKES RÜTBESİNİ BİLECEK!

    • Yarbay
      3411 Mesaj
      08 Ağustos 2006 14:38:14

      quote:

      Orjinalden alıntı: saribelacartel47

      2001 model kartal slx.enjeksiyonlu.



      Arkadaşımız enjeksiyonlu demiş ve içinizde hala karbüratörlü olduğu için çok yakar diyenler var...Lütfen doğru bilgi verelim...Bu araçların çok yakmasının en başta gelen sebebi motor teknolojisidir..Araç enjeksiyonlu olmasına rağmen karbüratörlü araçtan pek farklı değildir...Tek nokta enjeksiyon sistemi kullanılmaktadır ve yakıt enjeksiyonu silindir üzerine değil direk olarak emme manifolduna yapılmaktadır...Bir diğer husus aracın motoru söylendiği gibi 96 Bg değil aslında 85 BG'dir.O tarzda bir araç için 1,6 hacimde 85 Bg güç veren motor elbetteki çok yakacaktır... Aracın boş ağırlığınında 1100 Kg civarında olduğu düşünülürse beygir başına nerede ise 13 Kg ağırlık düşmektedir...Bu rakamın normalde bu ağırlıkta bir araç için Bg başına 9,5 ile 11 Kg arasında bir değer olması gerekmektedir...Ayrıca aracın rüzgar sürtünme katsayısının yüksek olması da yakıt tüketiminin fazla olmasının bir diğer nedenidir.Çünkü araç hareket edebilmek ve hareketine devam edebilmek için rüzgar direncini yenmek zorundadır..Bu direnci yenmek için ne kadar fazla güç harcanırsa o kadar fazla yakıt tüketilir...


      _____________________________

    • Yarbay
      3411 Mesaj
      08 Ağustos 2006 14:42:20

      quote:

      Orjinalden alıntı: legion90

      Bi araba arkadan çekiş olmaz , itiş olur bu arabalarda arkadan itiş olduğu için çok yakar.



      Arkadan itişli araç çok yakar mantığını ben kabul etmiyorum...Kabul ettirmek isteyen varsa mantıklı ve teknik bir açıklama ile beni bilgilendirsin...


      _____________________________

    • Teğmen
      181 Mesaj
      09 Ağustos 2006 10:21:39
      hepinize cok tesekkur ederim...


      _____________________________

      honda
    • Er
      7 Mesaj
      09 Ağustos 2006 16:46:42
      kartal 2000 model injeksiyonlu şehir içinde ne kadar yakar ortalama arkadaşlar bilen yokmu acaba*


      _____________________________

    • Teğmen
      181 Mesaj
      09 Ağustos 2006 19:45:27
      abi bizim araba biraz fazla yakıyo ama baskalarından duyduguma gore benzinde 30 kuruş lpg de 15-20 kuruş...


      _____________________________

      honda
    • Yüzbaşı
      365 Mesaj
      20 Ağustos 2006 20:34:35
      bende 99 model kartal var enjeksıyonlu elektronık ateslemelı sehır ıcı 20 kurus uzun yolda 15 kurus cıvarı yakıyor


      _____________________________

    • Yarbay
      2768 Mesaj
      21 Ağustos 2006 17:02:41
      quote:

      Orjinalden alıntı: Bal_975

      bende 99 model kartal var enjeksıyonlu elektronık ateslemelı sehır ıcı 20 kurus uzun yolda 15 kurus cıvarı yakıyor



      benzinle bu değerleri yakalıosan cok da fazla değilmiş tüketim


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      365 Mesaj
      21 Ağustos 2006 18:06:15
      maalesef LPG ıle palio weekent ın bıle sehır ıcı 170 -180 bın yaktıgı dusunulurse LPG ıle bence o kadarda yuksek degıl


      _____________________________

    • Binbaşı
      1924 Mesaj
      24 Ağustos 2006 02:03:15

      quote:

      Orjinalden alıntı: Sympatique



      Alıntıları Göster




      Arkadan itişli araç çok yakar mantığını ben kabul etmiyorum...Kabul ettirmek isteyen varsa mantıklı ve teknik bir açıklama ile beni bilgilendirsin...


      Şimdi araba arkadan itişli olduğu zaman aktarımdaki parçalar artıor. şaft falan devreye girior.
      Sürtünme artınca güç kaybı oluor.
      sen de gaza basınca ccok yakmıs oluor arkadan itişli ok mu?


      _____________________________

    • Yarbay
      3221 Mesaj
      25 Ağustos 2006 11:07:48

      quote:

      Orjinalden alıntı: cagduygu

      1. çok eski bir motor teknolojisi
      2. karbüratörlü olması
      3. kasasının ağır olması
      4. arkadan çekişli olması
      5. üretilirken kesinlikle yakıt sarfiyanının düşünülmemesi

      zaten kimse az yakar felan dememiştir o araba için. çok şaşırmanı anlayamadım. bilerek almışsındır. alanlar zaten lpg taktırmak için alıyor. başka türlü binilmez ki o arabaya.

      bunlara ilaveten bozuk aerodinamizm, ayrıca o yıllarda İtalyan araçlar (nerdeyse günümüzde bile) diğer ülke araçlarına göre çok tüketirdi.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1730 Mesaj
      04 Eylül 2006 00:59:22
      motor teknolojisi ve tasarım.sw oluncada biraz daha artıyor


      _____________________________

    • Binbaşı
      1138 Mesaj
      05 Eylül 2006 11:04:16
      Bizim Arkadasın Kartal I vAr LpG Takdırdı O kadar Yanmıyor


      _____________________________

      KALSADA SON NEFES YİNEDE ES-ES Never Change Sony Ericsson And Es-Es
      -ESKİŞEHİR-

    • Binbaşı
      1777 Mesaj
      24 Eylül 2006 19:06:34
      bu arkadan çekiş olayını tofaş bıraktı ama mercedes bırakmadı hala devam ediyo bu ısrar nedir yanii yaa


      _____________________________


      DH HYUNDAİ ERA TAKIMI
      2008 HYUNDAI ERA 1.4 SELECT KUM BEJİ
    • Yüzbaşı
      421 Mesaj
      24 Eylül 2006 21:05:30
      bendeki 90 model kartal 5 vites italyan yapım mış ruhsatta yurtdışı yazıo kartal l modeli tüple ortalama 200 yakıo
      benzinle 400 yakıo
      böle işte
      son kasa da benimkinden 20 bin lira az yakıo


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      03 Ekim 2006 22:39:02
      yılla alakası yok kardeşim nu tamamen kaliteden kaynaklanıyo renault 9-11 serisinde şahin ve doğanlara göre daha güçlü motorvar ama daha az yakıyo hemde daha az masraf çıkarıyor dediğim gibi kalitede sorun var tofaş işte


      _____________________________

      2006 RENAULT MEGANE II 2.0 16v Privilege Teknoloji Paketi Executive Paketi Elektrikli Açılır TavanKulüPRenaulT
    • Binbaşı
      1616 Mesaj
      03 Ekim 2006 23:53:12
      quote:

      Orjinalden alıntı: Bal_975

      bende 99 model kartal var enjeksıyonlu elektronık ateslemelı sehır ıcı 20 kurus uzun yolda 15 kurus cıvarı yakıyor


      hocam biraz fazla abartmışsın olayı. şehir içi 20 kuruş yakan bir araba olsaydı kafamıza yağacak kadar çok olurdu. kesinlikle yanlış ölçüm var benim 1.3 doblo 23 kuruş civarı yakıyor zaten.

      babamın yanlış ölçüp de arabayı satın alacak kişiye marifetmiş sanarak söylediği gibi:

      uzun yolda 40 kuruş yaktı, şehir içinde de yokuşa vurursan 60 kuruş yakar araba 1.9D doblo

      mercedes ve bmw yüksek güçte olan arabalar. ancak 100 hp olanı da var 350 hp olanı da var. önden çekişli bir araçlar aktarma organları zarar görmesin diye ve yol tutuş sorunları yüzünden max 200 hp civarlarında olurlar. sonuç olarak mercedes-bmw gibi markaların da düşük motorlar için önden, güçlü motorlar için arkadan itiş yapacak halleri yok

      önden çekişin avantajları

      komplike yapı sayesinde daha az maliyetli
      en az güç kaybından dolayı az tüketim
      daha güvenli sürüş

      arkadan itişin avantajı

      yüksek süratlerde daha yüksek stabilite
      yüksek güçlü motorlarda daha iyi tutunma sağlar.

      dezavantajı ise

      maliyetinin yüksek olması
      sınırlarda kontrolünün zor olması
      kaygan zeminde önden çekişe göre daha çabuk kontrolden çıkması
      tekerleğe iletilen gücün bir çok parça üzerinden geçmesi ile oluşan güç kaybı
      buna istinaden yakıt tüketiminin artması

      gibi sıralanabilir


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      365 Mesaj
      04 Ekim 2006 01:16:14
      20 ytl lık lpg ıle sehır ıcınde sureklı motor sogukken kısa mesafelerde var 1-2 km 110 km yaptım


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      421 Mesaj
      04 Ekim 2006 09:15:00

      quote:

      Orjinalden alıntı: inteldualcore

      yılla alakası yok kardeşim nu tamamen kaliteden kaynaklanıyo renault 9-11 serisinde şahin ve doğanlara göre daha güçlü motorvar ama daha az yakıyo hemde daha az masraf çıkarıyor dediğim gibi kalitede sorun var tofaş işte

      aslında fark avr biraz mesela 96 model broadway 1999 model olsa gerek son kasa broadwaylardan çok daha kaliteli en son çıkan kasa broadwaylar çok daha adi ve çekişi az yakıtı da fazla broadway flash şahin kartal doğan vs vs bunnarla ağzımızı yoruoz hepsini al bi meydanlığa bas ateşi zaten hepsi tüplü uçur gitsin ya


      _____________________________

    • Binbaşı
      1616 Mesaj
      04 Ekim 2006 17:24:35
      quote:

      Orjinalden alıntı: inteldualcore

      yılla alakası yok kardeşim nu tamamen kaliteden kaynaklanıyo renault 9-11 serisinde şahin ve doğanlara göre daha güçlü motorvar ama daha az yakıyo hemde daha az masraf çıkarıyor dediğim gibi kalitede sorun var tofaş işte


      R-9 ların motoru tofaşlardan güçlü değil. hafif kasa, önden çekiş ve kısa şanzıman oranları sayesinde size daha güçlü geliyor. kalite konusuna lafım yok.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      365 Mesaj
      04 Ekim 2006 17:52:24
      impress aynen katılyıorum


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      421 Mesaj
      04 Ekim 2006 18:12:32
      hepsini al bi blendır a koy çevir çevir su karıştır çevir çimento karıştır çevir bina yap bi faydası olsun


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      856 Mesaj
      04 Ekim 2006 19:43:13

      quote:

      Orjinalden alıntı: Bal_975

      bende 99 model kartal var enjeksıyonlu elektronık ateslemelı sehır ıcı 20 kurus uzun yolda 15 kurus cıvarı yakıyor



      buna gülerim ben


      _____________________________

      Sen verdikçe dost görünen çok olur iste de gör, hepsi birden yok olur.
      Kendine yetmeyi öğren, tüm dünyanın malına gönlün tok olur.
      Mevlana Celaleddin Rumi
    • Yüzbaşı
      365 Mesaj
      04 Ekim 2006 21:00:01
      furkan kardes gulunecek ne varkı yanlısmı var? bundan benım olcumlerım azmı cokmu yakıyor?


      _____________________________

    • Binbaşı
      1616 Mesaj
      04 Ekim 2006 22:26:26
      hocam kartalın şehir içi 20 kuruş yakması için benzinin 1 ytl felan olması lazım. yanlış hesaplıyorsun sen. kartalın 20 kuruş yakması imkansız. dediğim gibi bende 1.3 dizel doblo var o bile şehir içi 21-23 kuruş civarı yakıyor.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      365 Mesaj
      04 Ekim 2006 23:07:19
      hocam bılmıyorum ben benzın kullanımıyorum lpg lı arabam 20 lıralık lpg ıle 100-110 km yapıyor


      _____________________________

    • Çavuş
      92 Mesaj
      04 Ekim 2006 23:12:16
      bende 90 model 5 vites şahin var, uzun yolda lpg'de ortalama 13 kuruş yakıyor KM'ye. Kartalın ağırlığına bakarsak, 15 kuruş civarı ideal gözüküyor (tabi şehirlerarası).

      Motorun eski ya da rektefeli olması da önemli olsa gerek.


      _____________________________

      Benim mesajlarımda, benim dahi çözemediğim bir tılsım, gizli bir etki vardır... En çok tartışılacak konunun altına dahi bir mesaj yazsam, benim mesajımı okuyan kimsenin içinden o konuyu cevaplamak gelmez... Benim mesajlarım genelde en altta kalır ve benim mesaj yazdığım başlığın bereketi kaçar... Yazdığım cevaplar da iyi niyetli, bilgilendirmeye yöneliktir aslında... Ama dediğim gibi vardır adı koyulamayan bir ilginçlik...
    • Binbaşı
      1616 Mesaj
      04 Ekim 2006 23:38:49
      quote:

      Orjinalden alıntı: Bal_975

      bende 99 model kartal var enjeksıyonlu elektronık ateslemelı sehır ıcı 20 kurus uzun yolda 15 kurus cıvarı yakıyor


      burada lpg diye belirmediğin için biraz kefallik yapmışız sabahtan beri benzinde o kadar yakmaz diyoruz hiç demiyosun lpg deki eğerler diye olpg ie normal o değerler bir sorun yok ama benzin imkansız


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      365 Mesaj
      05 Ekim 2006 01:25:16
      impress
      guldurdun benı


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      648 Mesaj
      05 Ekim 2006 15:20:06
      benim sanayideki tüm tanıdıklarım söyler hep kartalın enjeksiyonlu benzinde idealdir lpgde çok yakar ama karbüratörlü yarı yarıya uzun yolda daha da az yakar derler. enjeksiyon sisteminin farklı olmasından kaynaklana bi sorun olsa gerek
      kartal karbüratörlü ortalama şehir içi 200 şehir dışı ise 150 civarı yakmakdadır e tabi adam akıllı kullanmak şartı ile..birde bazı detaylar var devamlı şehir içinde kullanılacaksa 13" jant takmak yakıtı azaltacakdır. benim görüşüm.(uzun yolda artacakdır)


      _____________________________

      fatall amd 1700+{1466Mhz def}(170*13,5=2300Mhz 1,50 V stabil[tr oc şampiyon II.si 2808Mhz])cpu+nb water blok ea
      cpu 20Cº system 20Cº Hdd 20Cº NF7-s v2,0 bios mod merlin d27 Twinmos 2*512mb BH-5 {2,5-3-3-3} 2,9V {Asus 9550 ge/td 250-200stock =oc=500/540} Jaguar B51 5+1 50w_sub_25W*5sat total 190w rms kartal wrc(1-60_2-100_3-140_4-180 stabil)
    • Yüzbaşı
      365 Mesaj
      05 Ekim 2006 22:52:56
      walla o karburatorlu ler daha az yakan adamlara gulesım gelıyor hangı zıhınnıyetle dıyorlarsa artık bunu sırf ogrenmek ıcın lpg uzmanlarını sordum onlar boyle bır seyın hıc farketmeyecegını soledıler cunlu lpg ıle calısan motor ıster enjeksıyonlu olsun ıster karburator pek bısı farketmez sadece sıralı takılırsa bıraz fark eder bı kere karburatorlu olan versıyonları klasık ateslemelı benımkı gibi ecu lu olanlar elektronık ateslemelı neredeyse 2 kat daha fazla gerılım ve guclu atesleme lpg de atesleme cok onemlı o yuzden daha verımlı calısıyor hatta sole bısı solıyeyım ben garaya gerı olarak yanı arabanın arkası garanjın arkasında olacak sekılde gırdıgım zaman motor benzınde calısıyorsa cok fena benzın kokuyor ınsanı zehırleyebılecek sekılde hatta normalde bı ınsan kapalı garajda 10 kadar kalsa olurmus cok pıs benzın kokuyor lpg de hıc koku fln duymuyorum cok az neredeyse duyulmayacak kadar ama klasık ateslemelılerde bole degıl pıs bı koku var hanı su taksıcılerde kokokan kokudan


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      648 Mesaj
      11 Ekim 2006 14:17:39
      benzinde degil lpg de


      _____________________________

      fatall amd 1700+{1466Mhz def}(170*13,5=2300Mhz 1,50 V stabil[tr oc şampiyon II.si 2808Mhz])cpu+nb water blok ea
      cpu 20Cº system 20Cº Hdd 20Cº NF7-s v2,0 bios mod merlin d27 Twinmos 2*512mb BH-5 {2,5-3-3-3} 2,9V {Asus 9550 ge/td 250-200stock =oc=500/540} Jaguar B51 5+1 50w_sub_25W*5sat total 190w rms kartal wrc(1-60_2-100_3-140_4-180 stabil)
    • Yarbay
      3396 Mesaj
      11 Ekim 2006 23:22:35
      bunu içinde aerodinamik gerekli arabda böylece araba zorlanıyo yani aslında sormaya gerek yok o zamanki şaertlar ölemiş motor da değişmemiş_


      _____________________________

    • Binbaşı
      1948 Mesaj
      12 Ekim 2006 13:48:15

      quote:

      Orjinalden alıntı: havnitekin



      Alıntıları Göster


      6.Kartal yük taşımak için üretilmiştir lastik çapı daha büyüktür daha önemlisi som dişli mahfil oranı küçültüldüğü için az yol kateder yani fazla yakıt harcar

      son dişli mahvil oranı değil galiba dediğin,"mahruti" olabilir mi? diferansiyeli oluşturan parçalardan "ayna-mahruti" denen dişli grubunun konik olan küçük dişlisi..büyük olan halka gibi ve kavisli dişleri olan da "ayna" dişlisi


      _____________________________

    • Teğmen
      196 Mesaj
      12 Ekim 2006 14:50:50
      VALLA ARKADASLAR BENİMDE BİR AY ONCESİNE KADAR 97 SAHİN S İM VARDİ KARBURATORLU
      FULL DOLU BAGAJ + 4 KİSİYLE 680 KM Yİ 90 YTL YE GİDİYORDUM AMA ANKARA DİSİNDA GAZİN LİTRESİ 1.5 YTL.YANİ KM DE 135BİN FALAN.BUDA ANKARA FİYATİYLA 110BİN EDİYOR.SEHİR İCİNDEDE 13.5-14 KURUS FALAN YAKİYORDU


      _____________________________

      GRANDE PUNTO DYNAMIC 5K 1.4 95 BG KP + GP + 15" NewOrleans Mavi Cebeci-ANKARA
    • Yüzbaşı
      305 Mesaj
      12 Ekim 2006 16:35:59
      karburatorlu kartal lpg ile ortalama 150 yakıyooo.....


      _____________________________

      __OctaviA__
    • Binbaşı
      1948 Mesaj
      13 Ekim 2006 15:11:02

      quote:

      Orjinalden alıntı: Sympatique



      Alıntıları Göster




      Arkadan itişli araç çok yakar mantığını ben kabul etmiyorum...Kabul ettirmek isteyen varsa mantıklı ve teknik bir açıklama ile beni bilgilendirsin...

      2 tane aynı motor,vites kutusu ve diferansiyel kullanılmış aynı marka araç olsun ve biri önden çekişli,diğeri ise arkadan itişli olsun..bunlardan önden çekişli olan her zaman daha atak ve tutumlu olacaktır..nedenine gelince arkadan itişli araçlarda daha fazla güç kayıpları olmaktadır..yukarıda bir arkadaşın belirttiği gibi zaten bu araçta her bir beygir gücü başına düşen ağırlık fazladır,dolayısıyla bu araçta kg başına düşen tork da çok düşük kalmaktadır..araç dendiği gibi 96 hp dir ama SAE normunda bu şu demek motor hiçbir yüke (aracın ağırlığı dahil) tabi olmadan motorun verdiği güçtür amerikan ölçü normudur..85 hp ise DIN cinsinden yani yükte iken motorun üreteceği gerçek güçtür bu da avrupa normudur..kısaca özetlersek önden çekişli araçların motor vites kutusu ve diferansiyel bir arada ve kompakt yapıda olduğundan güç kaybı daha az olur ama arkadan itişli aracı düşününce önce motor vites kutusuna gücü iletecek oradan şaft ile bu güç diferansiyele gelecek ve oradan da akslar aracılığıyla tekerleklere gidecek bu da güç kaybının başında gelir çok geçerli 1 tane teknik açıklamalı sebep..çok iş yapmaya çalışmak çok sarfiyata sebep olur..


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      365 Mesaj
      15 Ekim 2006 13:05:30
      evt sadece aktarmadan 10 hp guc kaybı var ayrıca 1970 yılında kullanılan suspansıyo sıstemı var 2001 modellerınde bıe cok bozuk suspansıyonu var yolda hıc tutunmuyor


      _____________________________

    • Binbaşı
      1948 Mesaj
      15 Ekim 2006 18:17:18
      şimdi birde şu konu var neden bir çok araç önden çekiş sistemini kullanmasına rağmen hele audi dahil,mercedes ve bmw önden çekişli araçlar üretmiyorlar..bildiğim kadarıyla aktarayım;önden çekişli araçların maliyeti daha düşüktür çünkü daha kompakt yapıdadırlar çekiş sistemi aktarma organları ve motor komple özelliktedir.arkadan itiş daha maliyetlidir,buraya kadar doru mu?doğru..yol tutuş özellikleri bakımından değerlendirirsek önden çekişli araçlar elbette kötü değildir hatta bazı elektronik ve teknolojik destekler yardımıyla çok çok iyidirler ama 200 hp üzeri bir güç söz konusu olduğunda arkadan itiş elbette daha stabil olandır,yani arkadan itiş önden çekişe göre daha başarılıdır..önden çekişin kendine göre avantajları vardır kontrolü kolaydır..ama bmw ve mercedes çok güçlü araçlar ürettikleri ve prestij anlamına geldikleri için olsa gerek çekiş teknolojisinde muhafazakar davranıyorlar(audi demişken quatro teknolojisini hatırlatmakta fayda var dünyada 4 çeker sistemini en iyi uygulayan marka hal böyle olunca mükemmel araçlar çıkıyor ortaya)


      _____________________________

    • Binbaşı
      1948 Mesaj
      16 Ekim 2006 17:27:36

      quote:

      Orjinalden alıntı: fiesta1903

      bu arkadan çekiş olayını tofaş bıraktı ama mercedes bırakmadı hala devam ediyo bu ısrar nedir yanii yaa


      mercedes ve bmw arkadan itiş teknolojisini değiştirmekte muhafazakar davranıyorlar galiba ama şunu da unutmayalım ki bu değişikliği yapmak çok fazla maliyet gerektirir..bir de 200 hp ve üzeri araçlarda arkadan itiş teknolojisi daha gerekli oluyor..profesyonel anlamda düşünürsen arkadan itiş önden çekişten daha iyidir..


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      365 Mesaj
      18 Ekim 2006 15:13:48

      quote:

      Orjinalden alıntı: SeLiM_50

      Karbüratör
      20 yıllık teknoloji

      bence 20 yıllık degıl
      su an 2006 dayız hatta 2007 gırecegız yakında
      1970 model hacı muratlardada aynı suspansıyon gıder aksam teknolojısı vardı
      37 yıllık teknolojı desek hıc yanlıs olmaz


      _____________________________

    • Yarbay
      4661 Mesaj
      18 Ekim 2006 19:09:05
      eski tasarım olduğu için...


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      799 Mesaj
      28 Ekim 2006 16:38:51
      HERKES YORUM YAPMIŞ BENİM KANIMCA KARTALLAR HAFİF TİCARİ OLARAK ÜRETİLDİĞİNDEN FAZLA YAKIYOR YANİ YÜK TAŞIMAK İÇİN ŞİMDİKİ DOBLO VEYA KANGO LAR GİBİ AMA TEKNOLOJİ İLERLEDİ DİZELE DÖNÜŞTÜRDÜLER BUDA BENİM FİKRİM


      _____________________________

      exurtcies ulaşırsın :)
    • Er
      4 Mesaj
      02 Şubat 2007 10:15:35
      kardes senin yerinde olsam peugeot 306,ford focus ghia, ya da biraz paran varsa mercedese binerdim.yani 18 milyarın var tofaşa binme derim.okuduğunuz için teşekkür ederim.


      _____________________________

    • Teğmen
      106 Mesaj
      02 Şubat 2007 14:08:14
      eski teknoloji ve arkadan çekiş olması ayriaten kasanın uzun ve karbiratörlü olması cok yakmasının nedenleri arasında


      _____________________________

      HERKESİN MULTİJETİ OLSUN YAKIT MİNİMUM OLSUN. FİAT ALBEA MULTİJET
    • Er
      4 Mesaj
      02 Şubat 2007 14:16:42
      kasanın buyukluk veya kuzukluguyle alakası yok kardes.bende de 1987 model var kmde 110 krş yakıyo.bütün kartallar arasında en az yakaı aama


      _____________________________

    • Er
      4 Mesaj
      02 Şubat 2007 14:53:23



      _____________________________

Sayfa: [1] 2 3   sonraki >     >>
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Modellere Özel Forumlar >> Tofaş >> tofaş kartal araba neden cok yakar?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.