Şimdi Ara

tofaş kartal araba neden cok yakar?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
185
Cevap
1
Favori
174.852
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • tofaş kartal marka arabam var neden cok yaktıgını bilen varsa lütfen yardımcı olsun!!!



  • quote:

    Orijinalden alıntı: saribelacartel47

    2001 model kartal slx.enjeksiyonlu.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: saribelacartel47

    2001 model kartal slx.enjeksiyonlu.



    Arkadaşımız enjeksiyonlu demiş ve içinizde hala karbüratörlü olduğu için çok yakar diyenler var...Lütfen doğru bilgi verelim...Bu araçların çok yakmasının en başta gelen sebebi motor teknolojisidir..Araç enjeksiyonlu olmasına rağmen karbüratörlü araçtan pek farklı değildir...Tek nokta enjeksiyon sistemi kullanılmaktadır ve yakıt enjeksiyonu silindir üzerine değil direk olarak emme manifolduna yapılmaktadır...Bir diğer husus aracın motoru söylendiği gibi 96 Bg değil aslında 85 BG'dir.O tarzda bir araç için 1,6 hacimde 85 Bg güç veren motor elbetteki çok yakacaktır... Aracın boş ağırlığınında 1100 Kg civarında olduğu düşünülürse beygir başına nerede ise 13 Kg ağırlık düşmektedir...Bu rakamın normalde bu ağırlıkta bir araç için Bg başına 9,5 ile 11 Kg arasında bir değer olması gerekmektedir...Ayrıca aracın rüzgar sürtünme katsayısının yüksek olması da yakıt tüketiminin fazla olmasının bir diğer nedenidir.Çünkü araç hareket edebilmek ve hareketine devam edebilmek için rüzgar direncini yenmek zorundadır..Bu direnci yenmek için ne kadar fazla güç harcanırsa o kadar fazla yakıt tüketilir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samican


    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey


    quote:

    Orijinalden alıntı: akif7171

    arkadaşlar benim 90 model kartal arabam var yag konulan yerini yanı karterini yıkamak istiyorum... bi kaç kişiye sordum yag boşaltım vanasını aç yagı boşaltıktan sonra tner veya benzin dok benzinin biraz bekledikten sonra uçar tertemiz olur dediler dogrumudur acaba bu şekilde yapıyımı...

    İki çeşit kir vardır. Biri içerinin kirlenmesi, diğeri de dışarının kirlenmesi. Dışı kirlenirse yıkamacı temizler ama içten olacaksa 2.5-3 litre kadar mazot alın. Yağ değişiminde eski yağ boşaltılıp yağ filtresini öylesine çırparak yerine takınız. Mazotu ekleyip marşa basınız. Yaklaşık 3 dakika sonra motoru stop edip mazotu da boşaltınız. Mazotun rengine bakarak tepki cümleleri kurmak serbest. Yeni yağ ve filtresinden sonra araç hazır.

    usta bu söyledğinin motora bi zararı olmasın.bizim motorda yağ çabuk eskiyor.değişimde vakumla çekiyolar yağı 2 sene kadar bi süredir.dipte eski yağ kala kala çamurmu oldu acaba diye düşünüyorum.yağ çabuk eskiyo arabanın sesi değişiyo sanki bişeyler sürtüyo gibi oluyor.zararı yoksa denemekte fayda war.

    Mazot klasik yöntem. Bilmediğim için denemedim. Yalan söylemiş olmayayım. Yağlı olduğu için sorun çıkaracağını sanmam. Emin olmazsanız aşağıdaki ürün gibi ürünler de var. Değişimden önce motora ekleyip üç dakika rölantide bekliyorsunuz. Sonra yağı değiştirip içindeki tortuları görüyorsunuz. Fiyatı da bence uygun. Mazotla heyecan aramaya gerek yok.

    http://www.hepsiburada.com/Liste/ProductDetails.aspx?categoryid=26001&productid=otctn1004092
  • Merhaba aradaşlar burada açıklamış arkadaş

    http://car--tuning.blogspot.com/2015/05/tofas-arabalar-neden-cok-yakar.html
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.