Şimdi Ara

citroen sizce nasil araba?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
303
Cevap
2
Favori
164.563
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • citroen nasil araba eksikleri neler goruslerinizi ve olmpasini istediklerinizi yazar saniz sevinirim .



  • Ultra felsefik ve entellektüel arkadaşım ben hayal dünyasını değil gerçekleri konuşuyorum. Ayrıca citroen için değil genel anlamda Avrupa üretimi arabalar için konuşuyorum. Aynı sınıfta aynı motor hacminde aynı donanımda ve aynı ölçülerde bir uzak doğu arabası ile avrupa arabanın ağırlıklarına bakın bakalım hangisi daha ağır. Biraz zekası olan bu ağırlık farkının kullanılan sacın kalınlığından kaynaklandığını anlayacaktır. Sanayideki usatalar bu işin emekçileridir. İstediğiniz kaporta ustasına sorabilirsiniz. Her gün sac çekiçleyen bu ustalarmı daha iyi bilir bizmi daha iyi biliriz. Son olarak hadi diyelimki onlar da bilmiyor. Euro NCAP testlerine bir bakalım. Mesela hondanın legend modeli dışında bir tane bile 5 YILDIZ aldığı model yok. Ama ne hikmetse Citroen C4, C5, C6 ve C4 Picasso 5 Yıldız diğer yeni modellerin tamamıda 4 Yıldız almış. Görmek isteyen için:

    http://www.euroncap.com/home.aspx


    Ben yalancıyım işi bilmiyorum ustalarda yalancı işi bilmiyorlar peki Euro NCAP???. Onlarda mı bu çarpışma testlerini uydurup yalandan yapıyorlar. Daha fazla söze gerek varmı bilmem artık. Hepinize iyi günler.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: AlperAkbilgi

    xsara ile xsara 2 arasında on farlar motor ve otomobilin iç mekanında ufak değişiklikler var xsarada 90 bgglik motor vardı xsara2 de 110 bg 16v lik motor var. cok detaylı bir fark listesi yazacak olursam
    ön farlar, citroen ambleminin oldugu on ızgara, tamponun uzerinde eskiden siyah olarak bulunan darbe emici bolum govde renginde yanlardada vardı onlarda govde renginde , Arka stop lambalarının sag sol sinyal ve geri vites lambalarının plastiginin rengi, bagajın anahtar deligi ustune konan citroen amblemi jant kapakları, direksiyon simiidi radyo ve klimanın oldugu bolum
    aklıma ilk bunlar geldi farklılık olarak. Belki yanlış biliyorumdur ama sanki xsara 2 3-4 cm daha yuksek

    xsaralarda hidrolik suspansıyon sistemi maalesef yok. ama 2. el alacaksanız xantia yı oneririm 2.0 hdi ler hem az yakıyor hemde hidroaktif suspansiyon sistemi var. xsaranın bi buyugu xantia.



    teşekkürler verdigniz bilgiler için

    http://arabam.e-kolay.net/ikinciEl/detail.aspx?sid=885686

    bu linkte bir xantia var.. özellklerinde hız sabitleyici de yazılımış.. xantialar da hız sabitleyici de var mı? araç güzele benziyor daha önce de görmüştüm bu ilanı.. adam gün geçtikçe fiyatı düşürüyor.. daha önce 10500 ytl idi sanırım.. ama yaşı biraz yüksek.. bir de otomatik olması benim için iyi değil.. daha fazla yakar.. manuel tercih ederim.
    bu araçlardan piyasa da çok az.. yukarıdaki sitede sadece xantia belirtip , hiçbir özellik eklemeden arama yapınca sadece 2 araba çıkıyor sonuçlarda.. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eranyumm -- 27 Mayıs 2007; 16:27:27 >




  • http://www.araba.com/ara.php?action=search&powerrubrik=6&powersubrubrik=206

    Burdan 1 kac Xantiaya bakabilirsiniz.

    Xsara2 deki hız sabitleyici dedigi olaya örnek verecek olursak 100 km den sonra "dıt dıt" sesi cıkararak uyarı veriyor hız sabitleyici değilde hız kontrolu demek lazım.
    Xantiada bildigim kadarıyla yok. Bu aracların motorları 406 ile aynı yedekparcada sorun yasamazsınız.
    Hangi marka olursa olsun Otomatik vitese yaklasmayın derim. Zira ufak bir arızada buyuk masraflar cıkabiliyor.
  • arkadaşlar c5'in yol tutuşu ile ilgili bu videoyu belki izlemişsinizdir, yine de koyayım dedim..

    izleyince hayret ettim, gerçekten hidropnömatik süspansiyonlar umbek444 'ün anlattığı kadar varmış... :)

    http://www.youtube.com/watch?v=N08nljSSfdo



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eranyumm -- 3 Haziran 2007; 1:38:49 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: desci


    quote:

    Orjinalden alıntı: AlperAkbilgi


    quote:

    Orjinalden alıntı: desci

    fransız arabaları tamamen gereksizdir. bunu gecelim

    umbek cok yukardan sallamıssın.. hangi viraja hangi citroenle 230 la girdin de impreza'yla 210 la girdin ??

    ayrıca bi arabayla hız yapacaksan herkes bilir ki guvenlik icin de hız icin de araba agırlastırılmamalı aksine hafifletilmeli.. yapıstırırsın arabayı yere hafif araba hemö daha cabuk hızlanır hem daha cabuk yavaslar.. senin arabayı agırlastırman demek arabanın hareket halindeki kinetik enerjisini artırman demek ki bu enerjiyi yolda tutmak hafif bi arabaya gore daha zor olacaktır(inanmayanlar alsınlar bi hafif cisimle bi agır cismi baglasınlar bir ipe cevirsinler ve karsılastırsınlar savrulmayı)..sadece f1 arabaları deil wrc aracları da olmaları gerekenden hafiftirler.. bi wrc aracından virajlı ve bozuk yollarda daha hızlı bi arac olabilir mi?? o kadar muhendis yanlıs mı yapıyo yani?




    1. Sözü edilen araba Hidropnömatik süspansiyona sahip bir Citroen Xm dir. Hidropnömatik demek şartlara göre yumuşayıp konforu arttıran, hızınla direksiyon tepkilerini hesaplayıp bir super sport araba (ferrari,porsche vb.) kadar serleşen bir yapıya sahiptir. Bu tip bir otomobil sınıfındaki araçlardan daha fazla konfor sağlar ve daha fazla yoltutuş karakteri sergiler.

    2. otomobillerin hafifletilmesi hızlanma ve son hız değerleriyle ilgilidir. Tekerlerin yere basan yüzeyini beygir gücü/kilo hız/kilo virajlarda maruz kalacagı G kuvveti(Ci kuvveti) hesaplanıp oranlanarak uygun lastik uygun süspansiyon kombinasyonu uzun çalışmalar sonrasında bulunur. Ama şuursuz modifiye kavramında bu araştırma ve hesaplar yapılmaz.

    3. sözü gecen Corsa park halinde 800 kilodur(yaklaşık). hareket ettikce bileşke kuvvetin yonu değişeceginden yere basan ağırlıkta azalacaktır. Corsaların maksimum 160 km ile gidebilecek şekilde fabrikadan cıktığını goz onunde bulundurursak 160 ın ustunde uçma eğilimi gosterecektir. gnelde kompakt sınıfa ait bir otomobilin her tekeri 100 km hızda 50-60 kg lık yere ağırlık aktarır. 4 x 60 = 240 kg ama bu sınıfa aitotomobiller park halinde 1100 kg ile 1400kg arasındadır.800 kiloluk Corsanın yere ne kadar basacağını siz düşünün.

    4. Wrc aracları 1280 kilodur.4 çekerdir. her etap için ayrı süspansiyon ayarı yapılır ki bunu sozu gecen citroen otomatik yapar.etaba gore Ayrı lastikler seçilir.

    5.F1 aracları 900 küsür kilo Tam bilmiyorum isteyen araştırsın. bu kilo azlıgının yere basma saglayabilmesi için on kanatlar arka rüzgarlık yan kanatlar yere nerdeyse 0 olan govde iki kamyontekeri kalınlıgında arka ve on lastikler ve süspansiyon sisteminden yoksun olan yapı kullanılır. bu aracı corsa ile kıyaslama ya cahilliktir yada fanatizimdir.

    6. ve son olarak kinetik enerji testindoğru ama; aynı aynı sn/tur uygulanıp yere tutunabileceği 4 lastik eklersen hızlandıkca hafif olanın lastıkleri yerden kesilir ağırolan yere basmaya devam eder. unutmayın kibu otomobillerin yeri tutan 4 lastiği vardır.


    sıra bende ..

    1. citroen nasıl bi arabadır konusuna gelip de bahsettigtin gibi bi aracı yorumlamak, ford focus konusunda ford GT yi anlatmak gibi bişeydir.

    2. ben suursuz modifiyeden bahsetmedim.. ben wrc den(bi nevi tuning sayılır zira tuning ayarlama demektir) yada bu işi gercekten muhendislik olarak yapan tuning firmalarından bahsettim..aracların hafifletilmesi hızlanma ve son hız degerlerinin dısında yavaşlama ve viraj performansında da kendini gösterir.

    3.sözü gecen corsa'dan ben söz etmedim =)

    4.wrc aracları olması gerekenden hafiftir dedim.. zira bu araçlarda bolca çelik(guvenlik için) ve daha birçok standart araçlarda olmayan parçalar bulundugunu bilmekteyiz.. buna gore 1300 kilo gercekten hafifligi temsil eder.

    5.corsa ile f1 aracını kim kıyaslamıs bilemem ama f1 aracları kanatları vs sayesinde tünelde ters gidebildigi(yeterli hıza ulastıgında) bilinmektedir =)

    6.evet arablarda 4 lastik vardır ancak lastigin genişliğini hesaba katarsanız hafif olan tekerler(savrulmanın etkisiyle) yerden kesildiginde diger 2 tekerin üzerine dusen basınc dramatik bi şekilde artarken tekerlerin yere tutunma yüzeyleri azalır ve aracı yolda tutmabilmek icin gerekli sürtünme saglanamaz ve buyuk ihtimalle yoldan cıkar =)


    @Desci

    1. olarak citroenin 1955 model otomobilindede vardır bu anlattığım ozellik. Bahis konusu Citroen vebu sadece Citroenin kullanabildiği bir ozellik. Ben burda 500 milyarlık bi citroenden bahsetmiyorum 3.0 v6 motora sahip 1994 model bir Xm in 2. el fiyatı 7 milyarla 10 milyar arasındadır. 230la viraja daldım dediği seninde hangi citroen 230 yapar dediğin araç. Bahsi gecen arac 2.0 lt olması lazım. buozellige sahip bir bx almak isterseniz 4ila 6 milyar arasında bir fiyatı vardır.(ne komik doğandan ucuz..)

    2. olarak wrc araclarının 1280kg hafif gelmesinden dolayı hızlı asfalt etaplarda agırlık merkeziaşşağıya çekilir ve lastikler yumuşak hamurlu lasikler seçilir ve geniş tabanlı lastikler araca takılır. bir wrcnin yapacağı hız normal asfalt ayarlarında 220 km civarıdır. İyi bir izleyiciyseniz virajlarda arka kısımlarının virajın dışına dogru kayma eğilimi gosterdiğini gorursunuz. ASLA VİRAJ PERFORMANSINA ARTI KATKIDA BULUNMAZ .

    3. olarak Topicde Corsadan bahsediliyor hafif arac olarak o kıyaslanıyor. sizde o aracı savunurcasına hafif arac kıyaslamasına giriyorsunuz. Adeta Corsayı savunuyorsunuz.

    4. benim aracım Xsara clim 1.6i. 1078 kg bu aracın yarış versiyonu 1280kg birwrc aracı maxxsimum 220-240 ila gidecek şekilde tasarlanır. Xsaramın son hızı 215 ve gayetde oturaklı yoltutuşu mukemmel hiçbir mdifikasyon olmadan. wrc versiyonu 5-10 km hızlı buna ragmen 200 kilo fark bişeyler anlatıyor olmalı.Devasa spolier de cabası.hız ve hızlanma için ozel uretilmiş porsche 911 turbonun ağırlığı 1580kg dır. belkibu bişeyler anlatır.Bir ferrari enzo 1400 kg dır ve yere basması için ozel tasarlanmış kanat şelide on tamponu vardır.rüzgarın surekli otomobili yere basması için kapılar ve arka kısmı dışarı doğru cıkık tasarlanmış ayrıca onden arkaya doğru yukselmiş çizgi.Rüzgartünelinden bahsedebilecek kadar iyibiliyorsanız neden buşekilde tasarlandığını anlarsınız.


    5. F1 araçlarının kanatları yere basmayı sağlar son hız veya hızlanma değerleriyleilgisi yoktur. on kanadı düşmüş bir f1 aracının on tarafının nasıl yolun dışına dogru kaydığını gorebilirsiniz. İnanın bana bu kanat ayarlarının nasıl hızı düşürdüğünü gayet iyi biliyorum bu konuda iddalaşmayalım.

    6. Hala anlamamakta ısrar ediyorsunuz. Hidropnömatik sistem aracı virajlarda dahi sadece 3 teker ile stabil bişekilde goturebilmektedir. Neden 3 tekerle gidebilen tek otomobil citroendir araştırınız. Virajlarda askıda teker kalmaz hepsi tam olarak yola basar. Dikkatle izleyiniz testeki citroen bir xm dir. diğeride aynı sınıftaki başka Ford scorpiondur. ilk pistte olan arac lotus elan dır hepside 1990 model.
    http://www.youtube.com/watch?v=2DN9Rbs8V88

    http://www.youtube.com/watch?v=YhuEoX_y0qY
    buda 3tekerslalom fizik kurallarına nasılaykırı oldugunu gorun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlperAkbilgi -- 24 Ağustos 2007; 18:21:15 >




  • Birileri teknoloji üretirken, birileri de kendilerine 50000 ytl karşılığı sunulan bakalit kapaklara ve naylon direksiyon markasına bakmaya mahkum olur...

    Binmeden anlaşılmaz bazı araçların özelliği,

    Saab yerine Opel Vectra, Volvo yerine Focus ya da Sadece adı mercedes olsun diye 80 lerden kalma tangur tungur makaslı , dashboardı sapır sapır dökülen ve dahi çalışmayan Mercedes 230 lara binen ve km de 80 ykr yakamsına göz yuman bir zihniyete dengeleme sistemini, geniş iç hacimi, fabrika çıkışı profil rollcage i anlatsan neye yarar..

    Artık gömlekler kaçırdığı için, susturucuda mecal kalmadıgı için lökür lökür çalışan, tozu dumana katan motora, " e motor büyük abi ondan yapıyor" diyen adama ne anlatacaksın..

    Toros onlara yeter de artar bile.

    Ki At taşımak için kullanılan J9 lara evlatlarını emanet eden insancıklara da denecek şey pek azdır.

    Citroen kötü araçtır çünkü Çin işi turbo yerine KKK turbo kullanılmıştır ve hayvanlık edip bozulunca çok para isterler.
    kötü araçtır çünkü başka aracın rot balansını bozacak yollarda "ses yapmaktadır"... İyi araba dediğin mıcırı gördü mü rotu dağıtmalı, gerektiğinde yakıt rejiminde ufak bir bozukluktan ötürü süper kaliteli pistonla aşırı ısınıp, delinmeli. motor ısrarla çalıştırılınca da motoru eline vermelidir.

    Sağlam araba mı olur.

    Ya da araba dediğin kaza anında kabini rahatça eğilmelidir ki ülke nüfusu dengelensin.
    Canın çok evlat istiyorsa evvelallah kökü sende, yenisini yaparsın.

    Ha bir de Citroen NFS de yok ya,
    ondan kötü arabadır.. Bak, Grande Punto gibi postmodern pug206 lar bile ne güzel yarışıyor değil mi...


    Bir de iyi işçiliğin adı, donanımlara olan elverişlilik değil de.. minimum düzeyde tutulan konsol donanımının nasıl parlak kapaklarla saklanabileceği ve aracın yeniliklere kapatılabileceği (Faraza Yeni opel corsa) ile anlatılır olmuş.

    Valla bu memlekette 2 senede bir araba değiştirecek kadar milletin parası var mirim...

    Maslak'ta pompa ve körükleri değiştirebilen bir yer de buldum sonunda, bu yüzden yağ sızdırma derdini göz ardı ederek BX almayı düşünüyorum inşaallah.

    Kemer takılı oldugu sürece kabinde hiçbir şekilde hasar ve ezilme sözkonusu olmuyor. Ve burun dahi kanamadan çıkılabliyor o araçan. Aynı fiyat aralığında Toros' da, R9 da ya da Şahin' de başıma gelecekleri düşünemiyorum bile.

    1983 yılında yapılan kasa testi : (1984 de zaten direkt BX çıktı)


    C3 meselesine gelirseniz, orada biraz kasa azizliği var, ancak bunlar servis garantisine tabidirler. Bizde 2004 Ocak'dan beri C3 var. Ve hiçbir mekanik veya aksam problemi yaşamadık. Ha plastik dokusu suni deri gibi değil ama en azından konsola yüklenince gacır gucur ses yapmıyor.

    Yapıyorsa zaten garantiliktir ve doğrudan "YETKİLİ SERVİS" lere gidilmesi gerekmektedir.

    Adresler ise şuradadır:http://www.citroen.com.tr/?page_id=211&type=satici&il_kod=64

    Ve burada yetkili servis olma koşulları Fiat'taki gibi "Opar ve Tofaş Yan Sanayi Parçalarının Toptancıdan Satın Almak" ile sınırlı olmadığından çok daha yetkin ve "yama işi olmayan" bir servis alabilirsiniz. Tabi parası da ona göredir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acharad -- 30 Ağustos 2007; 11:01:34 >




  • arkadaslar burda citroen in iyi liginden bahsediyoruz hee tabiki estetikte onemli ve kisisine gore degisir ama burda guvenlik dedigin zaman citroen yol tutus dedigin zaman tabiki citroen konfor dedigin zaman tabiki citroen karizma dedigin zaman tabiki citroen tasarruf dediginde tabiki citroen bence burada umrek e sonuna kadar katılıyorum her arabanın bazı sorunları olabilir bu insanına gore tabiki onemli olan bindigin arabayı severek kullanmak ve onu cocugunmus gibi karınmıs gibi davranmak bu sekilde aracına bakarsan cok farklı bir durumla karsılasırsın iste ve alttaki linki izleyin bu arabaya aşık olamayacak olan tanımıyorum he burada tabiki hadi ya diyipte kafadan citroen karsıtlerı cıkacak mutlaka allahın emri onlara simdiden soyluyorum bosuna yazmayın cevap vermeyin

    kazasız belasız trafikler



    http://www.youtube.com/watch?v=Lvwh2M36Wsk&NR=1





  • Youtube da güzel videolar var.. c6 ile bmw5 in sarsıntı testi :

    http://www.youtube.com/watch?v=EAMnDF3ismQ

  • quote:

    Orijinalden alıntı: goztepeli_TR



    YA ARKADAŞLAR BEN SAXO VTS 1.6 16V diyorum başka da bişi demiyorum...İNSAN Bİ KERE BİNDİMİ SÜRDÜMÜ Bİ DAHA DA BIRAKAASI GELMİYOR...İYİ Kİ ALMIŞIM... BİR DE ZENGİN Bİ PETROLCU KIZI BULUNCA OF OF OFFFF.....


    ALLAH KAZASOZ SURÖE EYLESIN KARDES


    10 000 TL EN FAZLA 12 000 TL CIVARINDA CİTROEN SAXO TEMİZ 1.4 1.6 16V BENZINLI YADA DIZEL VARMIDIR?
    VARMIDIR DIYORUM KUSURA BAKMAYIN SAHIBINDEN DE BAKTIM GUZEL ARAC YOK.
    SU ARACI GORDUM RESMEN HARIKA ALLAH KAZASIZ BINDIRSIN SAHIBINI
    YADA BU SEKILDE RAAC VARMIDIR?

    MESELA ORNEK:

    http://www.modifiyem.com/garaj-resim/citroen-saxo-26-b.jpg




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Amon ra

    Burada bx ve XM ile ilgili gerçekten çok şey öğrendim ama kafamda XANTIA var onunla ilgili bilgi bulamadım yorumlanmamış! Hidropnömatik süspansiyon xantia'dada var ondada birçok ilk var ama nedr nasıldır? Bilmem bilen varsa anlatsın bizde bilelim.

    Aynı sitede xantia hakkında yeterince bilgi var.http://forum.donanimhaber.com/m_26051892/tm.htm burada Alper kardeşimiz iyi şeyler yazıyor. Onları okumanı tavsiye ederim.




  • Ben umbek444 inckli Ümit Bekişoğlu abimizi araştırdım biraz, daha doğrusu merak ettim.


    Kendisi ZX almış, 40 bin lira harcamış, Malatya'da Eczanesi var, evli, 1 çocuk babası. Oğlu ZX li resimler çiziyor.


    Haberlere çıkıyor.


    http://www.malatyaguncel.com/onluk-giyme-toreninde-huzun-39006h.htm




    Bu konu da bence efsane.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.