Bildirim
BENZİNLİ VE DİZEL EN AZ YAKAN ARAÇLAR HANGİSİ ????
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Bu konuda Türkiye nin en önde gelen haber sitesi Habertürk bir araştırma yayınladı;
Ülkemizde peşpeşe gelen zamların ardından el yakan benzin ve motorin fiyatları rekor seviyelere ulaşırken bu durum tüketicilerin otomobil tercihlerini yeniden belirlemesine yol açıyor. Peki ama en az benzin ve motorin tüketen otomobiller hangileri?
Fabrika verilerini temel alarak yaptığımız araştırmada benzin ve dizel liginin ilk beşini belirledik. Yapılan araştırma sonucunda Japon otomobil üreticisi Daihatsu’nun Cuore modeli 1.0 litrelik motoruyla ulaştığı 4.6 lt / 100 km yakıt tüketimi değeriyle benzin liginin zirvesine otururken, dizel liginde ilk sırayı iki model paylaştı. Peugeot 206 1.4 HDi ve Ford Fiesta 1.4 TDCi 100 kilometrede 4.3 litre motorin tüketerek dizel araçlar içinde zirveyi ele geçirdiler.
Benzin ve dizel liginin ilk beşini ve düşük yakıt tüketiminin püf noktalarını sizin için araştırdık;
Benzin Ligi Sıra Marka Yakıt tüketimi (100 km)
1 Daihatsu Cuore 1.0 Thrifty 4.6 lt
2 Smart fortwo coupe 4.7 lt
3 Opel Corsa 1.0 Ecotec 5.3 lt
4 Toyota Yaris 1.0 M/T 5.4 lt
5 Honda Jazz 1.4 LS 5.7 lt
Dizel Ligi
1 Peugeot 206 1.4 HDi 4.3 lt
- Ford Fiesta 1.4 TDCi 4.3 lt
3 Opel Corsa 1.3 CDTi 4.4 lt
4 Nissan Micra 1.5 dCi 4.5 lt
5 Fiat Grande Punto 1.3 Multijet 4.6 lt
Gördüğünüz üzere istisnasız Peugeot 206 1 numara.
Kaynak :http://www.haberturk.com/newengine.php?haberturk=haber&@=237183
-
arkadaş harbiden uçmuşsun. şu an 3.0 litre yakabilen tek araç var. o da vw polo 1.0 dizel... passat gibi koca bir araç o motorla imkansız...
neyse herkes kendine göre bir şey tahmin etmiş. bir arkadaş colt bile tahmin etmiş. colt o kasayla zor...
işte ilk beş. hem benzinlide hem de dizelde:
Benzin Ligi
Sıra Marka Yakıt tüketimi (100 km)
1 Daihatsu Cuore 1.0 Thrifty 4.6 lt
2 Smart fortwo coupe 4.7 lt
3 Opel Corsa 1.0 Ecotec 5.3 lt
4 Toyota Yaris 1.0 M/T 5.4 lt
5 Honda Jazz 1.4 LS 5.7 lt
Dizel Ligi
1 Peugeot 206 1.4 HDi 4.3 lt
- Ford Fiesta 1.4 TDCi 4.3 lt
3 Opel Corsa 1.3 CDTi 4.4 lt
4 Nissan Micra 1.5 dCi 4.5 lt
5 Fiat Grande Punto 1.3 Multijet 4.6 lt
http://arabam.milliyet.com.tr/haber.asp?PID=1017&HID=1&haberID=278531
bunlar türkiyedeki arabalar. dediğim gibi dışarda 3.0 litre yakabilen bir polo 1.0 dizel de var...
quote:
Orjinalden alıntı: slleey
2000 model passat tdi hem roket hem can güvenliği dikkat ş.dışı 80kmsabithızla gidersen 3.2 litre yakıyo ama test veriler...
-
o polo değil
adı 3l lupo.motoru da 1.0 değil 1.2l
üretimden kalkalı da nerdeyse 1 sene oldu
http://www.arabadergisi.com/sv/vw/vw-lupo3.htm -
AkincI,
Konunun bir ayagi da diger bir baslikta devam ediyor, oraya yeni palionun brezilyadaki yelpazesinden resimler ekledim.
http://forum.donanimhaber.com/m_7005394/mpage_8/key_//tm.htm#8242319
Buraya da ekleyeyim madem, acaba senin maskeli resimde gorulen palio benim verdigim resimleride gorulenlerin prototipi olabilir mi ne dersin? Yoksa çok daha yeni bir jenerasyon mudur?
Bir de beni su mazot su tahliye vanasi hakkinda aydinlatabilirsen çok bahtiyar olurum. Grande puntolarda bu su tahliyesi ne sekilde yapiliyor? Vana yok deniyor ama bir yolu olmali? Gerçekten de vana yok mu?
-
quote:
Orjinalden alıntı: altrea
Beni birçok tanıdığım kişi bu övgüvle söylediğiniz araçlardan satın aldı hiçbiri memnun olmadı.
Palio Multijet için:
1)yerden çok yüksek virajlarda güven vermiyor.
2)Tır geçsin hopluyor.
3)Direksiyon tepkisi yeterli değil
4)Şehir içinde kullanıma uygun,şehirler arası sakin hız yapmadan kullanabileceğiniz bir araç.
5)Şu ana volkswagen dışında dizel motorların genelini Fiat yapıyor.Kendi multijen adında satıyor opel CDTİ adı altında satıyor.Yani bu segmentteki araçların motorlarının hepsi aynı Comman Rail Turbo Dizel
Motora söz yok.
6)işçilik teknoloji iyideğil
7)ABS li versiyonu 100km/saat hızda 43m 'de durdurabiliyor.Sınır 40m bunu unutmayalım.
8)fiyatıda hiç fena değil 25.000YTL'den başlıyor.
BEN ALMANDAN VAZGEÇMEM GEÇEMEM GÜVENLİK BENİM İÇİN HERŞEYDİR.
http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=8275399
quote:
Orjinalden alıntı: altrea
Opel Corsa Modellerinde direksiyon kutusunda tamir edilemeyen bir arıza var.Garanti süresince servis değiştiriyor.Ama garantisi biterse 600€ ya değiştiriyorlar.Bir çok Corsa sahibinden bunu duydum.Opel Almanyada iflasını açıklayacaktı.Milliyetçi Almanlar borç batağından opel'i kurtardı.Opel bu kadar bir otomobil.
altrea, hangi soylediginize hangi sebeplerle itibar etmeliyiz bu durumda? Gunumuzde otomobillerin pek de milliyeti kalmadi aslinda, eger bastan beri okuduysaniz ekonomik ulasim cozumleri pesindeyiz. Ilk yatirim maliyetiyle, yedek parcasiyla, isletme maliyetleriyle....Bilmem anlatabildim mi?
-
quote:
Orjinalden alıntı: altrea
Beni birçok tanıdığım kişi bu övgüvle söylediğiniz araçlardan satın aldı hiçbiri memnun olmadı.
Palio Multijet için:
1)yerden çok yüksek virajlarda güven vermiyor.
2)Tır geçsin hopluyor.
3)Direksiyon tepkisi yeterli değil
4)Şehir içinde kullanıma uygun,şehirler arası sakin hız yapmadan kullanabileceğiniz bir araç.
5)Şu ana volkswagen dışında dizel motorların genelini Fiat yapıyor.Kendi multijen adında satıyor opel CDTİ adı altında satıyor.Yani bu segmentteki araçların motorlarının hepsi aynı Comman Rail Turbo Dizel
Motora söz yok.
6)işçilik teknoloji iyideğil
7)ABS li versiyonu 100km/saat hızda 43m 'de durdurabiliyor.Sınır 40m bunu unutmayalım.
8)fiyatıda hiç fena değil 25.000YTL'den başlıyor.
BEN ALMANDAN VAZGEÇMEM GEÇEMEM GÜVENLİK BENİM İÇİN HERŞEYDİR.
senin tanıdıkların spor araba istiyor olmasın
1- yerden yüksek olması bizim yollar için avantaj.70 bg ekonomi için tasarlanan arabayla 120 ile viraja giricek değilim.
2-tır geçsin hopluyor ne demek.küçük araba bu.elbet rüzgardan etkilenir .ama abarttın gibi değil.buna emin olabilrsin.
3-direksiyon tepkisi belki de sınıfın en iyi otomobillerinden biri diyebilirim.elektro servo değil.eski sistem ve çok iyi
4-işçiliği de sınıfına göre gayet normal.bmw işçiliği mi bekliyorsun?
5-sınır 40 m mi? al bakalım vw polo kaç metrede durmuş.arabam.com 42 m yazmış palio için
http://www.auto-motor-und-sport.de/test_technik/vergleichstests/fiat_punto_renault_clio_und_vw_polo_gerne_gross.95865.d_ams_vtest_techdat.htm
6-25 milyar liste fiyatı git bayiye indirimli fiyat al bir test et.
-
inanmayan olursa die koyuyorum
http://arabam.milliyet.com.tr/arabamtest/hyundai_getz_1.5crdi_2006/hyundai_getz1.asp -
quote:
Orjinalden alıntı: sniper.hakan
sınır 40 m mi? al bakalım vw polo kaç metrede durmuş.arabam.com 42 m yazmış palio için
ona bakarsan getz lerin duruş mesafesi 39mt ve 1100 kg bu araç
ne alaka? 42 m küçük otomobiller için normal demek istedim.vw polo nerdeyse 43 m olucak
getz de 41 m de durmuş bu kaynağa göre.
http://www.auto-motor-und-sport.de/test_technik/vergleichstests/toyota_yaris_ford_fiesta_hyundai_getz_kurzer_prozess.105322.d_ams_vtest_techdat.htm
-
Arkadaşım bence o kadar para vermişken sedan bir araç al derim,Fiat Pailo Weekend 1.6,Pailo 1.3 MJ kullandım
yerden yüksekliği,sürüş konforu,tasarımı v.s gerçekten fiyatına göre güzel fakat güvenlik konusunda yetersiz aynı zamanda bagaj ve arka koltukları çok dar bence, Punto kullandım fakat Grande Punto kullanmadım ona bişi diyemiycem,fakat Punto sürüş konforu konusunda yetersiz...!
Ben Seat derim ,ama marka bağımlılığı olarak anlaşılmasın,Seat bir VW dir,WV nin sağlamlığını,konforunu,donanımını... v.s Seat ta bulabilirsiniz ayrıca fiyat olarakta çok çok uygun..!
Fiyat Listesi
Cordoba:
http://www.seat.com.tr/icerik.asp?sub_menu_ID=0103000#Cordoba
İbiza
http://www.seat.com.tr/icerik.asp?sub_menu_ID=0103000#ibiza
Ama yok ben alman istemem diyorsanız Honda Civic ve Toyota Corolla da çok güzel araçlardır..!
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Salih* -- 27 Temmuz 2006; 13:21:24 >
-
quote:
Orjinalden alıntı: borNEO
Motor hacmi düşük araç az yakar diye bir kaide yok aksine bence tam tersi cc düştükçe yakış miktarı artıyor örnek fiat siena 1.4 ile renault clio 1.4 16V 98 bg bu iki araç hem cinslerine göre çok yakıyor. renaultun hem cinsi renault clio 1.6 16v 1.4 1.6 dan fazla yakıyor. Siena nın hem cinsi ise yok çünkü 1.4 hiç bir araç 100 km de ort 11-13 lt yakmıyordur
siena 1.4 ortalama 8.9 l yakıyor.11-13 nerden çıktı
http://arabam.milliyet.com.tr/testarsiv3.asp?page=6&rowid=20&yil=1999&pg=2
ayrıca siena nın motoru da ismi de değişti yeni 1.4 albea lar çok az yakıyor
aynı motoru kullanan g.punto .ortalama 6.3 l yakıyor.albea da 7 yaksın
http://arabam.milliyet.com.tr/testarsiv3.asp?page=6&rowid=606&yil=2006/03&pg=2
-
quote:
Orjinalden alıntı: Akincl
quote:
Orjinalden alıntı: altrea
Beni birçok tanıdığım kişi bu övgüvle söylediğiniz araçlardan satın aldı hiçbiri memnun olmadı.
Palio Multijet için:
1)yerden çok yüksek virajlarda güven vermiyor.
2)Tır geçsin hopluyor.
3)Direksiyon tepkisi yeterli değil
4)Şehir içinde kullanıma uygun,şehirler arası sakin hız yapmadan kullanabileceğiniz bir araç.
5)Şu ana volkswagen dışında dizel motorların genelini Fiat yapıyor.Kendi multijen adında satıyor opel CDTİ adı altında satıyor.Yani bu segmentteki araçların motorlarının hepsi aynı Comman Rail Turbo Dizel
Motora söz yok.
6)işçilik teknoloji iyideğil
7)ABS li versiyonu 100km/saat hızda 43m 'de durdurabiliyor.Sınır 40m bunu unutmayalım.
8)fiyatıda hiç fena değil 25.000YTL'den başlıyor.
BEN ALMANDAN VAZGEÇMEM GEÇEMEM GÜVENLİK BENİM İÇİN HERŞEYDİR.
senin tanıdıkların spor araba istiyor olmasın
1- yerden yüksek olması bizim yollar için avantaj.70 bg ekonomi için tasarlanan arabayla 120 ile viraja giricek değilim.
2-tır geçsin hopluyor ne demek.küçük araba bu.elbet rüzgardan etkilenir .ama abarttın gibi değil.buna emin olabilrsin.
3-direksiyon tepkisi belki de sınıfın en iyi otomobillerinden biri diyebilirim.elektro servo değil.eski sistem ve çok iyi
4-işçiliği de sınıfına göre gayet normal.bmw işçiliği mi bekliyorsun?
5-sınır 40 m mi? al bakalım vw polo kaç metrede durmuş.arabam.com 42 m yazmış palio için
http://www.auto-motor-und-sport.de/test_technik/vergleichstests/fiat_punto_renault_clio_und_vw_polo_gerne_gross.95865.d_ams_vtest_techdat.htm
6-25 milyar liste fiyatı git bayiye indirimli fiyat al bir test et.
gecenlerde bi arkadasın palio multijet'ine binmiştik.. maalesef istanbul yoluna cıktık ve 110 civarı bi hızla cok hafif bi viraja (viraj bile denmez) girdik ama araba resmen bırakıcak gibi oldu.. fren konusunda da maalesef arabadakileri korkutan bi araba.. motoru ise turbo devreye girmeden resmen ölü ama turboyla birlikte cekiş kazanıyo (turboyla beraber yakıt sarfiyatı da artıyo haliyle). yerden cok yuksek olması aracın savurmasına neden oluyo ama bu fiyata yine iyi sayılır palio.. ben olsam almam ama kimseye de bişi diyemem tabi.. biraz dar, işçiliği yeterli değil ama fiyatına göre normal sayılır bunlar zaten..
sonucta üst sınıf bi araba değil palio ona gore degerlendirmek lazım
-
quote:
Orijinalden alıntı: MULTIJET13
HİÇBİR BENZİNLİ DİZELE KAFA TUTAMAZ!!!!
Gel gör beni, benzinli dizeli neyledi
http://www.milliyet.com.tr/tek-depo-benzinle-istanbul-van/ekonomi/detay/1870160/default.htm -
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X