Şimdi Ara

Bmw F10 520i (1.6 Turbo 170 Hp) Testim (16. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
418
Cevap
9
Favori
44.129
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sanırım auto moto sports dan alıntı bilgiler,

    Orada dikkat ederseniz 118i sportline ile golf testindeki hızlanma değerleri sizin verdiğiniz değerlerden daha farklı ve0-180 de 2 saniyeye yakın fark var.

    Ayrıca s60 t4 bulamadığım için s60 20t otomatik ( 203 hp lik 2.0 ) ile 320i ede değerlerine baktım . Bakmanızı öneririm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    haa hah tamam oldu şimdi.
    baktık ki dünya para istenenen 118ler 3.20ed ler 25 bin lira fazladan parayla 1 saniye fark ettiriyor,powershiftin yazılımı sorunlu oldu
    Donanım desen boşline,motor desen 10beygir güçsüz,güvenlik desen o da ne,kalite desen zaten konuşmaya gerek yok,ne yapsın adamlar çareleri yok 0/100e bakacaklar
    borusana söyleyelim 320yi de çiplesinler,1 boy fark için 25 bin lira para vermek adamın içine taş kadayıf gibi oturur


    Ben birşey merak ettim,

    Siz hiç 0-100 de 1 saniye , 0-200 de 2 saniye aralarında fark olan araçları yan yana denediniz mi ? Yani 200 e ulaştıklarında aralarında ne kadar mesafe fark olur yaklaşık gördünüz mü veya tahmininiz nedir ? 1 boy falan mı olacağını düşünüyorsunuz ?

    2. olarak 150 bine aldığın 245 hp lik 328i 0-100 5,9 saniye. Mesela önemsemediğiniz 1 saniye daha hızlı 4,9 saniyede hızlanabilen aynı segment araba için ne kadar fark ödenmesi gerekiyor tahmininiz var mı ?

    Eğer 1 -2 saniyeler sizin için zaten önemli değilse neden volvo için bu kadar ısrarcısınız onu anlayamadım. volvo yavaştır , bmw nin benzer hp deki hiçbir aracına kafa tutamaz deyin bitirelim konuyu. Ben mesela bunu iddia ediyorum ama sizin tam olarak neyi savunduğunuzu anlamadım. volvo daha ucuz onu mu savunuyorsunuz , daha hızlı mı diyorsunuz , daha güvenli mi diyorsunuz... Gündemde hızlanmalarını konuşurken birden 25 bin fark diyorsunuz , sonra volvo tank diyorsunuz vs vs .

    Yoksa 25 bin farka sadece 1 saniye daha hızlı araba aldığınızı mı düşünüyorsunuz ve buna değmez mi diyorsunuz ???




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott


    Yoksa 25 bin farka sadece 1 saniye daha hızlı araba aldığınızı mı düşünüyorsunuz ve buna değmez mi diyorsunuz ???

    evet aynen öyle diyorum.
    180hp gırtlak donanım gırtlak kalite 1. sınıf sağlamlık ve güvenlik sunan bir araç varken
    3.16yı çipleyip teste sürmüş foyası yolda meydana çıkmış,3.20yi 98 oktan benzini basıp 7.6 saniye çıkarmış bir firmanın boşline 136hp 170 hp daha zayıf güvenlikli ve donanımlı arabası da alınmaz diyorum.
    arkadan itiş dışında hiç bir avantajı yok 3 serisinin,sırf arkadan itişli diye de insigniaya bir boy farkı zorla açan arabaya fazladan 20 bin lira vermenin şakağa silah dayamaktan farkı yok,s60a 1 boy fark açanın hiç yok.
    Veriler kabak gibi ortada işte,0/100ü 9.2 saniye olan araba bir tarafta,95 oktanı kullanınca(ki mecbursun) 8 saniyenin üzerinde hızlanan diğer tarafta,140lık balina kasa insigniaya 1 boy fark açabilen diğer tarafta.
    Neyin savunmasını yapacaksınız daha ?




  • Kaynak auto motor sports

    volvo s60t ( 2 litre motor-203 hp) Mittelklasse-Limousine mit Turbo-Power ( 1,6 t4 bulamadığım için bunu ekledim)

    Technische Daten

    Beschleunigung
    0-80 km/h:
    6,6 s
    0-100 km/h:
    9,5 s
    0-120 km/h:
    12,7 s
    0-130 km/h:
    14,7 s
    0-160 km/h:
    22,7 s
    0-180 km/h:
    30,8 s
    0-100 km/h (Herstellerangabe):
    8,2 s
    Höchstgeschwindigkeit (gemessen):
    230 km/h
    Höchstgeschwindigkeit (Herstellerangabe):
    230 km/h


    Aynı siteden ,bmw 320i ede ( 1,6 litre 170 hp)
    0-80 km/h
    5,6 s
    0-100 km/h
    7,9 s
    0-120 km/h
    11,2 s
    0-130 km/h
    12,9 s
    0-160 km/h
    19,8 s
    0-180 km/h
    26,3 s
    0-200 km/h
    35,1 s
    Höchstgeschwindigkeit (gemessen)
    230 km/h



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ridleyscott -- 28 Ağustos 2013; 10:47:12 >
  • Volvo'nun yeni teknoloji motorları gelsin bu tartışma biter
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott


    Yoksa 25 bin farka sadece 1 saniye daha hızlı araba aldığınızı mı düşünüyorsunuz ve buna değmez mi diyorsunuz ???

    evet aynen öyle diyorum.
    180hp gırtlak donanım gırtlak kalite 1. sınıf sağlamlık ve güvenlik sunan bir araç varken
    3.16yı çipleyip teste sürmüş foyası yolda meydana çıkmış,3.20yi 98 oktan benzini basıp 7.6 saniye çıkarmış bir firmanın boşline 136hp 170 hp daha zayıf güvenlikli ve donanımlı arabası da alınmaz diyorum.
    arkadan itiş dışında hiç bir avantajı yok 3 serisinin,sırf arkadan itişli diye de insigniaya bir boy farkı zorla açan arabaya fazladan 20 bin lira vermenin şakağa silah dayamaktan farkı yok,s60a 1 boy fark açanın hiç yok.
    Veriler kabak gibi ortada işte,0/100ü 9.2 saniye olan araba bir tarafta,95 oktanı kullanınca(ki mecbursun) 8 saniyenin üzerinde hızlanan diğer tarafta,140lık balina kasa insigniaya 1 boy fark açabilen diğer tarafta.
    Neyin savunmasını yapacaksınız daha ?





    Aynı marka model araçlardan bahsediyor olsaydık o zaman 1 saniye için 25 bini konuşabilirdik. Yine konuyu para mevzusuna getiriyorsunuz.

    Daha yalın sorayım, 320iede ile s60 aynı donanımda aynı fiyatta olsaydı siz yine s60 mı tercih ederdiniz ?

    (Malum yukarıda yazdığınız üzere bmw dolandırıcı bir firma, yüksek oktan basmış, güvenlik donanımı zayıf, ayrıca volvo daha sağlam demişsiniz)

    Eğer cevabınız evet ise tamamdır bu iş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott
    Daha yalın sorayım, 320iede ile s60 aynı donanımda aynı fiyatta olsaydı siz yine s60 mı tercih ederdiniz ?

    Ben kendi bakış açımla bu araçların ikisini de almam zira jaguar markasına hayranlığım var 2. el bir jaguar bakabilirim,zira x-type ların 2. elde fiyatları uygun.
    Eğer bu araçlardan 2sini düşünecek olursam kendi bakış açımla yine S60 alırım.
    Neden derseniz.
    Benim için arkadan itiş ek bir fayda sağlamıyor,0/100km hıza 1 saniye erken çıkılması da öyle.
    Ve neticede daha sağlam daha kaliteli daha güvenli bir otomobile binmiş oluyorum.
    Ama başka bir kullanıcı da arkadan itiş ve 1 saniyelik farkı gözönüne alabilir,hatta bmw kolay satılır diyerek bu araçların fiyatları aynı olsa esnaf zihniyetiyle hareket edebilir.
    BMW fahiş fiyatlar çekmese zaten biz bu kadar eleştirmeyiz.
    Bmw'nin,yani borusanın ibretlik durumu;rakibinden daha aşağı bir arabayı 0/100ünü gerek yüksek oktan benzin gerekse test araçlarına chip kullanarak fabrika verisinin altına çekip
    "arabamızda performans var ondan 20 bin liraya pahalıya satıyoruz" şeklinde savunmalar yapmasıdır.




  • Volvo isterse arabanın içini komple ceylan derisi ile kaplasın.İsterse yarı fiyatına satsın.O tiple(hem iç,hemdış) o arabayı almam.Herkesin araba alma kriterleri farklı.Benim için görünüş olduğu kadar yanında getirdikleride önemli.Sırf donanım var,fiyatıda biraz uygun diye ağzı yüzü yamuk arabaya bir dünya para bayılmam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott


    Yoksa 25 bin farka sadece 1 saniye daha hızlı araba aldığınızı mı düşünüyorsunuz ve buna değmez mi diyorsunuz ???

    evet aynen öyle diyorum.
    180hp gırtlak donanım gırtlak kalite 1. sınıf sağlamlık ve güvenlik sunan bir araç varken
    3.16yı çipleyip teste sürmüş foyası yolda meydana çıkmış,3.20yi 98 oktan benzini basıp 7.6 saniye çıkarmış bir firmanın boşline 136hp 170 hp daha zayıf güvenlikli ve donanımlı arabası da alınmaz diyorum.
    arkadan itiş dışında hiç bir avantajı yok 3 serisinin,sırf arkadan itişli diye de insigniaya bir boy farkı zorla açan arabaya fazladan 20 bin lira vermenin şakağa silah dayamaktan farkı yok,s60a 1 boy fark açanın hiç yok.
    Veriler kabak gibi ortada işte,0/100ü 9.2 saniye olan araba bir tarafta,95 oktanı kullanınca(ki mecbursun) 8 saniyenin üzerinde hızlanan diğer tarafta,140lık balina kasa insigniaya 1 boy fark açabilen diğer tarafta.
    Neyin savunmasını yapacaksınız daha ?





    180 hp olması önemli değil. Powershift, yokuş çıkış ve inişlerde uygun vitesi seçemiyor. vites geçileri zf ye göre çok daha belirgin ve konforsuz.
    Otomatik, te en önemli şey konfordur. EDC de aynı şekilde, çift kavramanın %80 yazılım olan bölümünde eksikleri var. DSg uzun süredir piyasada olma avantajı ile gerekli güncellemeleri tamamladı. PS ve EDC çift kavramada alınmaz. DSg karşıtı birinin,CVT veya Tam otomatik alması çok daha akıllıca olur...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 28 Ağustos 2013; 13:39:59 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    Kaynak auto motor sports

    volvo s60t ( 2 litre motor-203 hp) Mittelklasse-Limousine mit Turbo-Power ( 1,6 t4 bulamadığım için bunu ekledim)

    Technische Daten

    Beschleunigung
    0-80 km/h:
    6,6 s
    0-100 km/h:
    9,5 s
    0-120 km/h:
    12,7 s
    0-130 km/h:
    14,7 s
    0-160 km/h:
    22,7 s
    0-180 km/h:
    30,8 s
    0-100 km/h (Herstellerangabe):
    8,2 s
    Höchstgeschwindigkeit (gemessen):
    230 km/h
    Höchstgeschwindigkeit (Herstellerangabe):
    230 km/h


    Aynı siteden ,bmw 320i ede ( 1,6 litre 170 hp)
    0-80 km/h
    5,6 s
    0-100 km/h
    7,9 s
    0-120 km/h
    11,2 s
    0-130 km/h
    12,9 s
    0-160 km/h
    19,8 s
    0-180 km/h
    26,3 s
    0-200 km/h
    35,1 s
    Höchstgeschwindigkeit (gemessen)
    230 km/h

    Arkadaşım gerçekten bu arkadaş için kendini boşuna yoruyorsun, çünkü sen hangi açıdan yaklaşırsan o konu yokmuş gibi davranıp başka bir açıdan olaya yaklaşıyor, işin içinden çıkamayınca da olayı paraya getiriyor.

    Bir anlam ve konu bütünlüğü yok, ordan oraya atlanıyor.


    0-100 sadece ışıklardan kalkmak olarak lanse ediliyor.

    Olayın özü bu arkadaş hayatında ne S60 T4 kullanmış, F30 316, 3.20.

    Neye göre konuşuyor, arada şu kadar para fark var, biçer, içinden geçer vs 3.sınıf konuşmalar.

    Şu saatten sonra ben zahmet edip gelişememiş bazı duygular gelişsin, tatmin olsun diye kendimi yoramam.

    Sanki S60 sürüş keyfi sunan, tepkileri, sürüş dinamikleri güçlü vs bir araç biz yalan söylüyoruz.

    Hiç bir marka babamızın değil yarın Volvo yapar ondan alırım, Fiat yapsın
    Fiat alırım, ben aldığıma bakıyorum markaya değil.

    Ki ben aylarca S60 araştırdım, ciddi ciddi gittim kullandım, fiyatta bile anlaşmıştık, ama içime sinmedi bir türlü ve vazgeçtim.


    Bana göre Volvo'nun handikapları

    # Hissiz sürüş ve direksiyon, direksiyom özellikle elektrikli oyuncak gibi.

    # Frenleri kaba, onlarda hissiz alışkanlık gerektiriyordur muhtemelen ama yapı olarak pedal hassasiyeti yok.

    # Dayanıksız ve kalitesiz döşeme,
    benim baktığım araç 1 yaşında bile olmamasına rağmen derisi deforme olmuştu. Çok ince bir dokusu var ve her türlü deformasyona açık.

    # Süspansiyon başarısız.

    # İnanılmaz abartılı bakım maliyeti,
    Bir mükellefimizde S60 1.6 dizel otomatik, bir de tır filosu olan şirket var, aynı marka aynı filtrenin
    Hem de muhtemelen tırınki daha kapsamlıdır muhtemelen 10 da biri fiyatına olur mu? Oluyor işte,
    Fren balataları vs değişmiş yaklaşık 2500 Tl civarında faturayı görünce yuh dedim artık. Binen'e de sağlam sabır lazım.

    Bu sebepler Passat'tan bile S60'a geçmemi engellemişken, biz F30 ile kıyaslıyor ve yol tutuş, arkadan itiş haricinde S60 her yönden F30'un içinden geçiyor.

    Oldu...! benim açımdan konu bu kadar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnginAKB -- 28 Ağustos 2013; 14:40:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bir aracın ara hızlanması için 60- 160 hızlanma ve 80-120 hızlanmasına bakmalı. Performans içinse 100-200 e bakılmalı bence
  • Bilgilendirme için teşekkür ederim.

    Arkadaşımız 320ied ile s60t4 aynı donanımda aynı fiyat olsa yine s60 alırım dediği noktada artık duygularla yapılan bir seçim olduğu net. Arkadaşımızın tercihine de saygı gösteriyorum içtenlikle. Saygı gösteremediğim kısım ise diğer marka modele çamur atılmasıdır. Buna gerek yok çünkü , her malın alıcısı farklıdır. Ayrıca çamur atılan kısımın performans olması büyük hata.

    Performans ve sürüş dinamiği konusunda bmw gerçekten farklı araçlar üretiyor, bunu sadece ben değil bir çok kullanıcı söylüyor. Motorlarının verimliliği, virajları alma kabiliyeti , benzer hacimdeki araçlara göre ekonomikliği göz önüne alındığında gerçekten memnun bırakıyor kullanıcısını.

    Bmw standart ses sistemi kepaze ötesidir deyin ben ayakta alkışlarım. İlk gelen partilerdeki paslanma ve direksyon kutusu sorunlarını kınıyorum, asla olmaması gereken olaylar bunlar. Sonuna kadar eleştirelim.

    Ama eleştirilecek nokta performans değil bmw için. Hele ki volvo ile kıyasla.




  • Sırf servetronic için bile BMW alınabilir diyen arkadaşlarım var ki yukarıdaki tespite katılıyorum, S60'ın direksiyonu yolu sana okumuyor, yapay bir his veriyor. Kendi araçlarımdan Hyundai i30'un en beğenmediğim iki özelliğinden biri de yapay direksiyondur. (diğer aşırı sportif süspansiyon ayarı)
    Kompakt sınıfta Focus ve ondan sonra Golf çok güzel direksiyonlar sunuyorlar . Ben zamanında i30 tercih etmemin nedeni 40-50bin skalasındaki kompakt sınıfta muadili focus ve golf'den daha fazla donanımda olan aracı yaklaşık 10bin TL ucuza alabilmemdi. Satarkende daha dğşğk fiyata satışını yapacak olmam sorun değildi çünkü 2. el değerleri bakımından elden kolay çıkarılabilecek araçlar sınıfındaydı. (ki 1 hafta içerisinde sattım i30'larımdan birini)

    İş premium araçlara geldiğinde ise 2. el değerleri kim ne derse desin önem arzediyor. Çok uzun üsre satma derdi olmadan tabiri caizse ömürlük araç alınacaksa tercih edilebilen bir araç yukarıdaki hususlardan dolayı ikinci plana itiliyor.

    Bugün bir XF'in uygun fiyatla alabiliyor olsan da 2 el satışında epey bir sıkıntı çıkarmakta. Keza 100bin skalasına dayanan rakamlar ödenmesi mevzu bahis olunca insan bir kaç kere düşünmek zorunda kalıyor.

    (arkadan itişli güçlü motora sahip bir aracın sürüş keyfini asla önden çekişli bir araçla kıyaslamam. Benim aracım motor itibarı ile ağır kanlı olsa da 2.0lt2lik bir 3.20'nin sürüş keyfi dudaklara fiyon yaptırabilme kabiliyetine sahip ki bu konuda hakkını teslim etmek gerek.




  • Ben ilk mesajdan beri bmw nin hafif arac teknolojisi olsun motor ve aktarmasi olsun bunu ovuyorum,bmw ye de dusman degilim
    Iki araci da kullandim,ikisi de kaliteli otomobiller ve bmw surus dinamiklrri olsrak ustun bunada itirazim yok.
    Ama bmw nin icinde kabininde asik suratli bir hava var ve aracta premium hissi almak icin buyuk paralar harcamaniz lazim bosline hali bile cok pahali,s60in ici ise cok kaliteli ve fiyat olarak daha uygun
    s60in diger ustunluklerini yukarda zaten yazdim.

    Gelelim engin bey gibi vatandaslarin ibretlik durumuna;
    1-3.16dan gti yapmaya kalktilar,fabrika verisini yazdik inanmadilar.
    2-fahis fiyatlari sen hayatinda luks arac pazarligi yaptinmi muhabbetiyle acikladilar,git plazaya yaz aldigin fiyati gel karsilastiralim dedik dudaklarinin ucuklayacagini anlsyinca arkalarina bakmadan uzaklastilar.
    3-muharrem kardesim 3.16nin foyasini meydana dokunce 3.20ye bagladilar,98oktan meselesi cikti ortaliga aradaki 1saniye icin yine 25bin tl lik kazigin avukatligini yaptilar.
    4-volvo servisleri pahali diyorlar simdi,onlerine 3serisinin bakim fiyatlarini koysan,arada 200tl oynasa fazladan verdigi 25bini 250.bakimda amorti edecekler
    5-bir kardesimiz 2.el yazmis,25bin parayi alirken gom satarken de 15bin zarar al sana tuccar performansi
    Volvonun koltugu soyuluyor diyor engin bey,volvo alipda dokulmesinden sikayet eden tek kullanici forumda vag faniyim apaciyim var mi diye geziniyor,arabayi vurmadiklari yer kalmamis.
    fanatiklik bir kesimin gozlerini oyle kor etmis ki,sahine bmw logosu taksan uber alles muhabbeti cekecekler.
    Powershift ve edc de sorunlu degil arkadasim,dsg ile karistirnayin.
    işe fanboyluk karışmadığı sürece S60 3 serisini biçer çok net.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 28 Ağustos 2013; 20:00:02 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şekil A :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu BMW 520i hakkında ama son mesajların çoğu 520i dışı mesajlar.

    ---------

    Dostum kısmetse E180 testi ne zaman geliyor ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ogameci -- 30 Ağustos 2013; 11:49:50 >
  • Kilometre yapanlar icin 320D hala cazip. Hem daha performansli hemde cok daha az yakiyor.

    Elbet geri kalan her sey icin 5 serisi abidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Shadowgeist biraz sakinleşsin artık, benim adam engellemek huyum değildir, yapmam ama hayatımda bu kadar objektiflikten uzak bir yorumcu görmedim...

    Hülooooğğğğğğ
  • Whisper911 W kullanıcısına yanıt
    Yeni kasasını kanırttırma fırsatı daha bulamadım ancak E90 3.20d harika bir makine. Arkasını haff hafif bırakarak viraj alması bir güzel, motorun dinamiği ayrı güzel he ki yakıt tüketimi o performansta olan bir araç için şahane.

    Yalnız bu yeni serideki runflat olayı epey bir can sıkıcı. Kar lastiği için Jant değişimi falan dediler önüme 5bin lira ek masraf koydular...Yok arkadaş dedim kalsın, bu mereti illa ki runflat lastikle mi alacağız? Borusan istinye ve avcılar normal lastikli satışımız yok diyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Sedan ülkesinde bu dediğime kimse katılmayacak tabii ama 320d gt daha ucuza aynı iç hacmi sunmasının yanısıra, sürücüsünü de çok daha fazla tatmin edecek bir seçenek bana göre.


    Yooo ben direk bu yoruma katılıyorum...
  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.