Şimdi Ara

... (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
238
Cevap
5
Favori
348.780
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Corolla'da 1.3 motorların karbüratörlü olmayanı var mıydı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xenox -- 6 Temmuz 2006; 11:51:29 >
  • Yok maalesef. 2000 model ve sonrasında 1.4 VVT-i olanlar var. Onların fiyatları da 14 civarından başlar diye tahmin ediyorum.
  • Başlığın dışına çıkıyorum ama maximum 9 bin YTL ye ben ne alabilirim?

    Corolla buldum... Karbüratördü, 1.3 dü, cart curt derken kafa allak bullak oldu...

    Tavsiye bekliyorum...
  • Şimdi önce bulunduğun yerdeki piyasayı araştır. Orada hangi arabalar para ediyor, alıcısı bol, servis olanakları vs var. Ona göre bi karar verip o arabayı ucuza alabileceğin yerden al.
  • Bulunduğum yerde en çok Renault 19 Europa var...

    İkinci olarak Broadway var... (her modelinden bolca)

    Hatırı sayılır miktarda da Corolla var (93-98)

    Ayrıca Dacia Logan var yeni yeni...

    Buralarda (Iğdır) hemen hemen hiç Tofaş kuş serilerinden yok.

    Aklımda Broadway vardı önceleri ama tutup da 98 model broadway'e 9 bin lira vereceğime karbüratörlü de olsa (ki neymiş bu be!) Corolla 96 almayı yeğlerim..

    Yazın memlekete gidebilirsem önüme çıkan fırsatlardan temiz ve hesaplı olanını almaya çalışacağım... İnşallah Corolla olur...
  • İnşallah. Ama bence sen bu karbüratör olayını bayaa fazla takıyon kafana. Broadwaylerin kaç tanesi enejksiyonlu acaba bi düşün istersen, veya R19 da bolcana bulunan tek nokta enjeksiyonun karbüratörden farkı ne?
  • Allah aşkına bu karbüratör olayını iyice bir açıklayabilir misiniz bana?

    Artıları neler(di) eksileri neler?

    LPG olayına da henüz girmiyorum ama LPG başlığında da tanıdık isimler var...
  • o modelden 93-97 yılları arası 4 tane aldım.Mükemmel arabalar.16V ilk kullanan Toyota.Yakıt,sürat ve zamanının en donanımlı aracı idi.Servis bakımlı bir araç ise(bunu Toyota bayilerinden öğrenebilirsin) kesinlikle al derim.O model Corolla'lar arasında bir klasik oldu.Hala Toyota okadar tutan bir model yapamadı...
  • bende 1.3 XL var statıon wagon

    aractan gayet memnungum henuz hıc bı sorun cıkarmadı 1.5 yıldır bende,
    ama dıreksıyon hıdrolık olsa daha memnun olurdum. bıde klıma tabıkı,

    araba gayet ıyı, dogru vıteste gıttıkten sonra kaldırmama dıye bısey yok.
    ama yag yakıyor. bujıler kırlenınce yakıt sarfıyatı artıyor.

    gecenlerde adapazarından ıst e geldım. 130 ortalama hız. maksımum 170 gordu. ( bende hayret ettım ) 16 kurus yaktı km de.

    araba doluysa her tumsekte altı vurursun. ama pek bısey olmadı sımdıye dek. yerı tutması gayet guzel. cok yuksek hıza cıkmadıkca rahatsız etmıyor.

    ama 1.6 olsa cok da guzel olurdu.
  • Kullananlar memnun. Karbüratörlü de olsa enjektörlü de olsa memnunlar...

    "Kibrit kutusu"na veya kuşa binmektense Corolla elbette ilk tercih olacak o halde..
  • Xenox:

    Çok fazla vaktim yok ve çok fazla detaya giremeyeceğim onun için olabildiğince kısa ve öz olarak anlatayım sana.

    Benzinli motorlarda iki tür yakıt besleme sistemi vardır, karbüratör ve enjektör. Her iki sistemde de (turbo veya supercharger olmaması durumunda) araca giren hava piston hareketelerinin oluşturduğu vakum ile emilir. Farklı olan ise yakıtın pistonlara iletim şeklidir. Karbüratörü ufak bir kap olarak düşünebilirsin. Benzin deposundan gelen hortum bu ufak kabı her zaman dolu tutar ve bu kaptaki benzin motorda oluşan o vakum vasıtasıyla havaya karışarak emme subaplarından içeri girer. Karbüratörde var olan meme tabir edilen nozzle ise bu benzini mümkün olduğu kadar atomize ederek yanma haznesine çekilen havada homojen bir biçimde karışmasını sağlar. Bu sistemin avantajı yapısının basit oluşudur. Dezavantajı ise düşük devirlerde (2000rpm in altında) oluşan vakumun az olmasından dolayı hava yakıt karışımının yeterince iyi homojenize edilememiş olmasından dolayı motorun düzensiz çalışması, düşük devirlerde ani hızlanmalara yeterince hızlı cevap verememesi ve yığılmasıdır. Karbüratör sistemlerinin en verimli çalıştığı devir bantları 2500 devirden itibaren başlar ve 6000 devirlere kadar gayet güzel çalışırlar. Yani manifoldda kayda değer bir vakum oluştuktan sonra çok iyi bir biçimde çalışırlar. Enjeksiyon sistemi ise bir nevi pompadır ve burada yakıtın püskürtülmesi motordaki vakum vasıtasıyla değil depodaki benzin pompasının oluşturduğu basınç vasıtasıyla oluşur. Bu sistemin en büyük avantajı ise düşük devirlerde ani hızlanmalara hızlı bir biçimde cevap verebilmesidir. Bunun için karbüratörlü araçlar 2000 devirin altına düşünce silkelemeye başlarken enjeksiyonlu araçlar hareket halinde iken 1500 devirlere kadar düşüp gaza basılmasıyla beraber silkeleme veya tekleme yapmadan oradan dahi hızlanabilirler. Bu anlattığım çok nokta enjeksiyonlu araçlar için geçerli. Bu araçlarda enjektörler manifoltta her bir silindire giden boğaz üzerinde olurlar ve gerekli zamanda gerekli miktarda benzini o boğaza püskürterek çok iyi atomize olmuş yakıtı homojen bir biçimde silindire gönderirler. Tek nokta enjeksiyon sistemleri ise mantık olarak karbüratör memesinin vakum yerine pompa ile çalışır şekilde olanlarıdır.

    Benim şahsi tecrübem, 93 model 1.6 karbüratörlü toyota ile, aracın son derece esnek ve verimli olduğu, yakıt tüketiminin enjeksiyonlu araçlarla aynı düzeylerde olduğu yönünde. Tek akılda bulundurulması gereken şey devir sayacının 3000 devirin pek altına inmesine izin vermemek. Ha enjeksiyonlu toyotaları sana ben de tavsiye ederim ama istediğin fiyat aralığında bulabileceğini sanmam. Bi de bu araçları LPG ye çevirmek karbüratöre göre her zaman taha pahalıdır. Ama karbüratörlü bir 1.6 alırsan bu kararından pişman olmazsın. Hatta o arabanın hyundai'nin 1.5 enjeksiyonlusundan ve benzerlerinden ne kadar daha atik ve güçlü olduğunu gördüğünde ne kadar doğru bir karar verdiğini daha iyi anlarsın.




  • Yilmaz101, gerçekten çok açıklayıcı bilgiler vermişsin. Teşekkür ederim.

    1.6 ile 1.3 karbüratörlü Corollaların her ikisine de LPG takıldığını varsaydığımızda 1.6 avantajlı olur mu? Tahminimce 1.6 daha fazla LPG tüketimine neden olur.

    Yani ben işin ekonomi boyutuna kaçtım galiba.

    Bir de bu araçlara taktıracağım LPG kiti eski model olacak sanırım. Bunlar tehlikeli olan modeller midir?
    Yenileri (yani enjeksiyonlular için) 1500-2000 YTL diye duymuştum ama eski modeller (karbüratörlüler için) 250 YTL imiş. Yakmayalım kendimizi.

    Ayda en fazla 200-250 km yapacak biri için LPG taktırmak ne denli gerekli ve yerinde bir hareket olur sence?

    Yoksa hiç uğraşmayıp litresi 3 tane kocaman Yeni Türk Lirası olan kurşunsuz benzin ile mi kullanmalıyım...




  • Yakıt olarak 1.6 1.3 ten daha az bile yakabilir, özellikle uzun yolda. LPG işine gelince eğer sadece 200 km felan yapacaksan lpg hiç taktırma, eğer lpgli temiz bişey gelirse alırsın ama o km yi yapacaksan yalandan yere taktırma. Eğer LPG li alırsan şamandıra sistemini kontrol ettir eski tipse yenisini taktır. Yenilerde 3 lü emniyet sistemi var. Ha bir de deop montajına baktırırsın eğer yeni normlara göre değilse onu da bi düzelttiriver. Ama eğer LPG li ise ve LPG ruhsata işli değilse uzak dur derim.
  • karbüratörlü araçlarda zaten normal benzin kullanıyorsun,kurşunsuza gerek yok!
  • bı keresınde bnezıncıde LPG alırken pompanın dıger yanına benden bı tane geldı
    adamla bıraz muhabbet sonucu arabanın 1.6 oldugunu ve 14 kurus yaktını ogrenmıstım

    benım arabada bılemdıgım bı sorun oldugundan o zamanlar baya fazla yakıodu.. benım kı 1.3

    yanı sanırım 1.6 corollada fazla bı yakım soz konusu degıl 1.3 e gore. ( LPG de )
  • walla ben ara sıra aldıgımda kursunsuz alıyorum,
    quote:

    Orjinalden alıntı: mussa

    karbüratörlü araçlarda zaten normal benzin kullanıyorsun,kurşunsuza gerek yok!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yilmaz101

    Yakıt olarak 1.6 1.3 ten daha az bile yakabilir, özellikle uzun yolda. LPG işine gelince eğer sadece 200 km felan yapacaksan lpg hiç taktırma, eğer lpgli temiz bişey gelirse alırsın ama o km yi yapacaksan yalandan yere taktırma. Eğer LPG li alırsan şamandıra sistemini kontrol ettir eski tipse yenisini taktır. Yenilerde 3 lü emniyet sistemi var. Ha bir de deop montajına baktırırsın eğer yeni normlara göre değilse onu da bi düzelttiriver. Ama eğer LPG li ise ve LPG ruhsata işli değilse uzak dur derim.


    Tamam LPG işini rafa kaldıralım o halde. Birinde ayda 60 YTL, diğerinde 30 YTL olacak ama sonuçta LPG dönüşümüne yapacağım masraf ve kullanırken duyacağım tedirginlik hissi ayda 30 YTL den çok koyar adama...

    Galiba 1.3 XE veya XEİ beni ziyadesiyle memnun edecek.

    Fabrika verisi değil de 96 model 1.3 Corolla için acaba bu şehir içinde 100 km.de ne kadar yakar. 10 litreyi bulur mu? Aynı soru 96 model 1.6 için de geçerli? Arada çok fark olmayacaksa 1.6 alırım daha iyi.


    --------------------------------------------------------------------------------


    quote:

    Orjinalden alıntı: mussa

    karbüratörlü araçlarda zaten normal benzin kullanıyorsun,kurşunsuza gerek yok!


    Kurşunsuz kullanamıyor muyuz? Yoksa gerek mi yok? Tam olarak anlayamadım.


    --------------------------------------------------------------------------------



    quote:

    Orjinalden alıntı: RSS_02

    bı keresınde bnezıncıde LPG alırken pompanın dıger yanına benden bı tane geldı
    adamla bıraz muhabbet sonucu arabanın 1.6 oldugunu ve 14 kurus yaktını ogrenmıstım

    benım arabada bılemdıgım bı sorun oldugundan o zamanlar baya fazla yakıodu.. benım kı 1.3

    yanı sanırım 1.6 corollada fazla bı yakım soz konusu degıl 1.3 e gore. ( LPG de )


    Peki senin 1.3 ne kadar yakıyordu? Sorun varmış gerçi ama.




  • @xenox
    karbüratölü araçlarda kurşunsuz kullanmanın bi getirsi yok! boşuna fazladan para vermiş olursun,ama tabii istersen kullan,bi zararı olacağını sanmam!
    96 model 1.3 corolla tahminen 8lt gibi yakar,10lt yakmaz. 1.6 olanı da 9lt yi geçmez,tabii bu veriler bulunduğun yere göre değişebilir!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mussa

    @xenox
    karbüratölü araçlarda kurşunsuz kullanmanın bi getirsi yok! boşuna fazladan para vermiş olursun,ama tabii istersen kullan,bi zararı olacağını sanmam!
    96 model 1.3 corolla tahminen 8lt gibi yakar,10lt yakmaz. 1.6 olanı da 9lt yi geçmez,tabii bu veriler bulunduğun yere göre değişebilir!


    Dümdüz bir yer burası... bazen bisiklet mi alsam diyorum...

    Şaka bir yana yazdığına bakarak diyorum burası dümdüz bir il (Iğdır Merkez)... Sanırım çok yakmaz bu nedenle... Bu nedenle de 1.3 bana yeter mantığı içindeyim ya zaten...




  • Ben olayı abartıp vergilerini dahi hesaba katıyorum 1.3 ile 1.6 ların... Bunları hesaplattıracak kadar ekonomiyi bozanlara

    İşte aşağıda...
    1.3 motor
    ...


    1.6 motor
    ...






  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.